یک تیم اتریشی برای شرکت در مسابقات تپه نوردی، نسخهای منحصربهفرد از بامو i8 را با استفاده از چهار پیشرانهٔ چهار سیلندر موتورسیکلت ساخته است.
بامو i8 همیشه به خاطر پیشرانهٔ ضعیف موردانتقاد قرار میگرفت اما تیم مسابقهای اتریشی ادلینگر با ساخت نسخهٔ منحصربهفردی از این ماشین با پیشرانهٔ ۱۶ سیلندر، جذابیت i8 را با قدرت بسیار بیشتر و صدای بینظیر ترکیب کرده است. قوای محرکهٔ این خودرو در اصل از چهار پیشرانهٔ ۱ لیتری چهار سیلندر موتورسیکلت بامو HP4 تشکیل شده که میتوانند به دور ۱۴,۸۰۰ rpm برسند و مجموعاً ۸۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند.
چنین قدرتی در کنار وزن حدود یک تنی i8 پرفورمنسی انفجاری را فراهم میکند و به لطف ۱۶ سیلندری که گازهای خروجی همهٔ آنها به یک سیستم اگزوز تیتانیومی هدایت میشود، صدای نفسگیر و فوقالعادهای هم دارد. همچنین این پیشرانه با سوخت مصنوعی کار میکند. ممکن است این سؤال مطرح شود که چرا این تیم مسابقهای از چهار پیشرانهٔ چهار سیلندر مجزا استفاده کرده است درحالیکه یک موتور V8 هم میتوانست همین کار را با روشی بسیار سادهتر انجام دهد. پاسخ در نوع مسابقهای است که این i8 قصد دارد در آن شرکت کرد.
این خودرو برای حضور در مسابقات تپه نوردی طراحی شده است یعنی جایی که میزان چسبندگی دائماً در حال تغییر است. به همین دلیل، در چنین مسابقهای انعطافپذیری هر چرخ و کنترل گشتاور بسیار مهم خواهد بود و استفاده از چهار پیشرانهٔ مجزا امکان چنین کاری را فراهم خواهد کرد. همچنین بدنهٔ i8 هم برای به حداکثر رساندن بازدهی آیرودینامیکی بازطراحی شده است. ساختار کابین راننده مثل خودروهای لمانز به سبک لانهزنبوری ساخته شده و سیستم تعلیق پوشراد آن خودروهای فرمول یک را به یاد میآورد.
برای کنترل هرکدام از چهار پیشرانه بهصورت مجزا، به قدرت پردازش زیادی نیاز است و به همین دلیل، از ۱۲ کامپیوتر استفاده شده تا کل قوای محرکه را باهم هماهنگ کند. فعلاً اطلاعات بیشتری از این خودرو منتشر نشده و نمیدانیم این i8 مسابقهای منحصربهفرد چه زمانی برای مسابقه آماده خواهد شد اما بیصبرانه امیدواریم که بتوانیم در آیندهٔ نزدیک آن را در رویدادهایی مثل گودوود ببینیم.
۱۸ دی ۱۴۰۲I8 پلاستیکی
Mercedes-Benz
۱۹ دی ۱۴۰۲موندم با این ارتفاع از سطح زمین چجوری تپه نوردی میخواد بره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۹ دی ۱۴۰۲تپه نوردی آفرود که نمیره
یک مسیر جادهای آسفالت استاندارد با شیب هست
Mercedes-Benz
۲۰ دی ۱۴۰۲خب همونم پستی و بلندی داره مسیرش خیلی ماشین ارتفاعش کمه
مصطفی همیشگی
۲۰ دی ۱۴۰۲اینارو تو پیست میرونن گل پسر 😂
amir
۱۸ دی ۱۴۰۲عجب چیزی
آی ایت به خوابشم چنین موتور سنگینی نمیدید
آلمان 🇩🇪🇩🇪
۱۸ دی ۱۴۰۲یکی میشه توضیح بده این چیزای رنگی روی فرمون واسه چیه و چی رو کنترل می کنه
۱۸ دی ۱۴۰۲ضبط رو کنترل میکنه و میگه کدوم خواننده رو بزارم رو یکی از دکمه هاش نوشته هایده و رو یکی دیگه نوشته مهستی
amir
۱۸ دی ۱۴۰۲نمک یافت شد
بیاید صادر کنیمش
۱۸ دی ۱۴۰۲اره دایی ! من خودم منبع تامین نمک ایرانم 😂
۱۸ دی ۱۴۰۲واسه سلطان نمک ایران کسی لات نشه 😏
AMANTE
۱۸ دی ۱۴۰۲اون دکمه ها هر کدوم برای یک تنظیم جدا هست و نمیشه دقیق گفت برای چی هستن.
پیشنهاد میکنم پستی که پایین میزارم رو ببینید، فرمون فرمول یک رو توضیح داده.
https://www.pedal.ir/training/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%BA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%84%DA%A9-%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%B1%D9%85%D9%88%D9%84-1-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DB%8C/
amireza
۱۸ دی ۱۴۰۲ممنون
BMW
۱۸ دی ۱۴۰۲اول میخواستم بگم 880 اسب بخار برای یه 16 سیلندر کمه که وقتی مطلب رو خوندم گرفتم و راضی شدم شاهکار زده 👍🥲
Fy
۱۸ دی ۱۴۰۲حیف i8😒
Mmm
۳۰ دی ۱۴۰۲نکنه میخوای بزارنش رو ELX
جرمی کلارکسون
۱۸ دی ۱۴۰۲i8 منو اذیت نکنین ، روش موتور بنزینی نزازین🗿🗿🗿🗿
برادر همه کاربران بجز تسلا
۱۸ دی ۱۴۰۲اگر دقت کنید پشتش شبیه ماسک فیلم (جیغ) شده
جرمی کلارکسون
۱۸ دی ۱۴۰۲داش ماسک این فیلمی که الان گفتی رو زدم تو اینترنت و از شدت حق بودنت سخنت خندم گرفت بمولا تا فردا شب حق
Zahid AMG. 2005
۱۸ دی ۱۴۰۲انگار اسباب بازی هست به چراغاش نگاه کنید
M power
۱۹ دی ۱۴۰۲چه لاتی شده واس خودش
Tesla
۱۹ دی ۱۴۰۲چه فایده وقتی به تسلا و امریکن کارز میبازه 🇺🇲🇺🇲🇺🇲🇺🇲
Cyber truck punk
۲۱ دی ۱۴۰۲به به سلطان تسلا.
چه خبرا ، از این طرفا.
خیلی وقت بود آفتابی نبودی تو پدال ما به نظرات سمی شما بخندیم.
بگو باز عمو ایلان چه گندی بالا آورده که بعد این همه مدت شما اومدی ما رو بخندونی و از جوک های تسلا برای ما تعریف کنی.
فرزاد افشار
۲۰ دی ۱۴۰۲حرکت خوبی زدن رو i8 صداش باید جالب باشه
مهرشاد
۲۰ دی ۱۴۰۲خب معلومه چنین ماشین هیولایی قطعا پنوماتیک دارت و شاسیش عقب و جلو میشه
Yasin.sn
۲۳ دی ۱۴۰۲۴ موتور جداگانه ؟ جالبه