بدون هرگونه سؤالی باید اذعان کرد خودروهای ساخته شده روی شاسی E9 یعنی بیامو 2800، ۳.۰ CS و ۳.۰ CSL جزو زیباترین محصولات تاریخ این خودروساز به شمار میروند. ظاهر کلاسیک، استایل خاص و جزئیات زیبا باعث شدهاند خودروهای یاد شده به محصولاتی موردعلاقه کلکسیونرها تبدیل شوند. این بیامو ۳.۰ CS که مشاهده میکنید اخیراً برای فروش در وبسایت برینگ تریلر آماده شده و مدلی مخصوص بازار آمریکاست که از سپرهای نه چندان جالب خاص این کشور استفاده میکند اما خود خودرو به قدری زیباست که فکر نمیکنیم کسی به سپرهای متفاوت آن نسبت به سایر بازارها اهمیتی بدهد.
بیامو ۳.۰ CS 1974 بهصورت صفرکیلومتر در کالیفرنیا خریداری و به مالک فعلی خود در سال ۱۹۹۵ فروخته شد. اگرچه این خودرو از زمان تولید تاکنون دوباره رنگآمیزی شده اما از رنگ اورجینال خود یعنی سبز Jade استفاده میکند. از نظر ما رنگ موردبحث بهترین رنگ برای محصولات E9 بیامو به نظر میرسد. کابین نیز رنگ قهوهای را به خود گرفته و این بخش نیز بازسازی شده است. تریم چوب زیبا، غربیلک فرمان سه پره و پشت آمپرهای جذاب نیز جزو دیگر ویژگیهای کابین هستند.
پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری و تنفس طبیعی بیامو از دو کاربراتور سود میبرد و قدرت ۱۸۰ اسب بخاری تولید میکند اما قدرت پیشرانه از زمان صفر بودن تاکنون قطعاً افت پیدا کرده است. نیروی تولیدی هم از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های عقب منتقل میشود. به نظر میرسد این خودرو در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و ویدئوی سواری بسیار خوب آن منتشر شده است. در پشت آمپرها کارکرد ۴۶۶۷ کیلومتری دیده میشود اما کارکرد واقعی بسیار بیشتر بوده و اسناد تعویض روغن آن نشان میدهند در سال ۱۹۹۹ کارکرد ۱۵۷۷۱۵ کیلومتری داشته است. به همین خاطر کارکرد واقعی خودرو مشخص نیست و شاید کیلومتر شمار یکبار صفر شده باشد.
وحید اسماعیل نسب
۳۱ مرداد ۱۴۰۱واقعا زیباست
محمد هادی
۱ شهریور ۱۴۰۱بنظر من که اون رنگ آبی آسمونیش فوق العاده خاص تره
این مدل بی ام و یکی از بی ام و ترین های تاریخ این شرکته
m5cs
۳۱ مرداد ۱۴۰۱عالی 👌👌👌👌
javadhy
۳۱ مرداد ۱۴۰۱زیبایی ظاهری این خودرو به کنار
چیزی که واقعا نظرمو جلب کرد کابین خودرو بود که در عین اسپرت بودن بسیار خاص طراحی شده
انگار روح داره و راحت میشه باهاش ارتباط برقرار کرد
چیزی که توی خودروهای جدید به ندرت دیده میشه.
ماکسیمیلیان
۳۱ مرداد ۱۴۰۱کاملاً تصدیق و تایید میکنم.
Elemento
۳۱ مرداد ۱۴۰۱یکی از این سدان های New Six در نمایشگاه ماشین کنار کوویک و دنا و جک اس 5 و جک جی 7 و آریزو پارک بود در ردیف جلو. خیلی خوب نگه داری شده بود. با رفیقم از کنار این نمایشگاه رد میشدیم همزمان با همدیگه نگاهمون به ماشین های داخلش جلب شد و دقیقا یک جمله به ذهن هردومون رسید؛ “این بی ام و 50 ساله از همه ی اینا قشنگ تره”. ایشون اول این جمله رو گفت و من دیدم دقیقا داشتم به همین فکر میکردم.
Elemento
۳۱ مرداد ۱۴۰۱به عبارت دیگه خودروسازی چین هنوز نتونسته ماشینی به جذابیت 50 سال قبل ماشین های آلمانی تولید کنه. تازه New Six اوج هنر بی ام و نیست. نسخه ی کوپه ی همین ماشین E9 و هم چنین سدان فول سایز E23 بسیار زیباتر از New Six هستن
JDM lover
۳۱ مرداد ۱۴۰۱کابینو ببین
چقدر زیباست ، کاملا میشه باهاش ارتباط برقرار کرد
مثل خودرو های بی روح امروزی نیست که فقط یه نمایشگر گنده بندازه اون وسط
طراحی بیرونی هم که عالیه
Reza Waffen SS
۳۱ مرداد ۱۴۰۱جواهر
- A M I R -
۳۱ مرداد ۱۴۰۱کلمه “خیره کننده” با اسم “E9” گره خورده. در بین کلاسیک ها چه در طراحی خارجی و چه کابین تحسین برانگیزه. فقط ای کاش زمان به عقب برمیگشت و آمریکا سراغ این سپرهای احمقانه نمیرفت که واقعا با طراحی هیچ ماشین کلاسیکی تناسب نداره.
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۳۱ مرداد ۱۴۰۱دو کلمه مقرور جذاب
Si
۳۱ مرداد ۱۴۰۱کلمات در برابرت کم میارن
meysam
۳۱ مرداد ۱۴۰۱بچه بودم همیشه از پشت به ماشینای آلمانی نگاه میکردم و از زاویه چرخای عقبشون خیلی خیلی ذوق میکردم
هرچی سنگینتر، زاویه چرخها هم بیشتر میشد
بنز، بی ام و، حتی فولکس قورباغه ای و تک و توک فولکس تایپ 3 هم که میدیدم همگی اینطور بودن
چرخای جلو رو هم به هرسمت می چرخوندی به همون سمت زاویه میگرفت که کمک میکرد پیچها رو با سرعت بیشتری طی کنی
بعد من همیشه برام جای سوال بود چرا پیکان خودمون اینجوری نیست و از بابام میپرسیدم اون بنده خدا هم سردرنمی آورد چی میگم یه چیزی میگفت که فقط یه چیزی گفته باشه و منم بیشتر برام سوال میشد 😂😂😂
بعدها فهمیدم تکنولوژی در حد هنرستان فنی و حرفه ای پیکان حتی در برابر فولکس قورباغه ای هم حرفی برای گفتن نداشت
چه عشقی بود یادش بخیر
آلمان مهد صنعت خودرو
۲ شهریور ۱۴۰۱خیلی خوشکله مخصوصا از بغل به که دیوونش شدم شما نمیدونم این رنگشم خیلی قشنگه