وقتی بامو خودش از M2 جدید به عنوان جایگزینی برای 1M کوپه، جانشین معنوی E30 M3 و یکی از نوادگان نزدیک ۲۰۰۲ توربو یاد میکند، همین کافی است که سطح انتظاراتمان را از این مدل بسیار بالا ببریم.
اخیراً چند تصویر اسکنشده از مدل تولیدی بامو M2 کوپه ۲۰۱۶ به بیرون درز کرده بود، ولی در حال حاضر جزئیات این خودرو همراه با مجموعهای از تصاویر از آن در اختیار قرار گرفته است. در مورد جنبههای زیادی از این مدل میتوان صحبت کرد، ولی همانند هر مدل M دیگری، بیشترین توجهات به انتخابی است که شاخه عملکردی بامو برای موتور در زیر کاپوت انجام داده است. اگر تا به حال در جریان اخبار قرار نگرفتهاید، بهتر است بدانید که M2 برای پیشرانه یک موتور ۳ لیتری دو توربوشارژر شش سیلندر تخت با قدرت ۳۶۵ اسببخار در ۶۵۰۰ تا ۷۰۰۰ دور بر دقیقه و پیک گشتاور ۴۶۵ نیوتنمتر بین ۱۴۰۰ تا ۵۵۶۰ دور بر دقیقه درنظر گرفته شده است. در همین حال، استفاده از یک گزینه «اور-بوست» میتواند با اضافهکردن ۳۵ نیوتنمتر، گشتاور خروجی را به ۵۰۰ نیوتنمتر در بازه دور موتور ۱۴۵۰ تا ۴۷۵۰ برساند. همچنین لازم است اشاره کنیم که این موتور، یک نسخه با تیونینگ تهاجمیتر از موتور جدید شش سیلندر در یک ردیف X4 M40i با کد شناسایی “N55B30T0” است. این موتور توربو برای انتقال قدرت به صورت استاندارد به یک گیربکس ۶ دنده دستی متصل است. در این حالت، میتواند سرعت خودرو را در عرض ۴/۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. این در حالی است که استفاده از گزینه گیربکس دوکلاجه اتوماتیک ۷ سرعته DCT که شامل تنظیمات رانندگی «کامفورت»، «اسپورت» و «اسپورتپلاس» و همینطور، سسیتم کنترل شروع به حرکت و سیستم «اسموکی برناوت» بامو میشود، این زمان را به ۴/۳ ثانیه کاهش میدهد. اگر بخواهیم مقایسهای داشته باشیم، مدل دیفرانسیل عقب M235i کوپه با قدرت ۳۲۲ اسببخار و گیربکس DCT، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در زمان ۴/۸ ثانیه کامل میکند. همچنین شتاب این مدل در حالت استفاده از گیربکس دستی ۵ ثانیه و همینطور، در هنگام استفاده از دیفرانسیل تمامچرخ متحرک (ایکسدرایو) برابر ۴/۶ ثانیه است. در عین حال، فارغ از اینکه چه تعداد پدال در زیر پای شما قرار داشته باشند، سرعت M2 به صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. مطابق گفته بامو، مدلهای ویژه بازار امریکا با سیستم DCT وزنی برابر ۱۵۶۵ کیلوگرم دارند که این وزن برای مدلهی با گیربکس دستی به ۱۵۹۰ کیلوگرم میرسد. M2 با مجموعهای از بهینهسازیها برای شاسی همراه شده است. اولین نکته، شامل افزایش ابعاد نسبت به M235i میشود و عرض آن در جلو و عقب، به ترتیب ۶۴ و ۷۱ میلیمتر افزایش یافته است. مهندسان بامو از عناصر آلومینیومی زیاد در طراحی جدید سیستم تعلیق استفاده کردهاند؛ از جمله استراتهای «مکفرسون» در جلو و طراحی ۵ لینک در عقب. این در حالی است که تنظیمات جدیدی برای سیستم فرمان با دستیار الکترونیکی درنظر گرفته شده و همینطور یک دیفرانسیل «اکتیو M» اضافه شده است. این مدل «پرفورمنس» صاحب ترمزهای جدید کامپوند با کالیپرهای ۴ پیستونه در جلو (۳۸۰ میلیمتر) و ۲ پیستونه در عقب (۳۷۰ میلیمتر) شده است. با اینکه نشانهای از گلگیرهای جعبهای E30 M3 در این مدل دیده نمیشود، ولی از گلگیرهای برجستهای استفاده کرده چرخهای سبکوزن آلیاژ آلومینیومی ۱۹ اینچی را در بر میگیرند. این چرخها که منحصراً برای این مدل ساخته شدهاند، در تایرهای میشلن پایلوت سوپر اسپورت با ابعاد ۲۴۵/۳۵ ZR 19 در جلو و ۲۶۵/۳۵ ZR 19 در عقب پیچیده شدهاند. از دیگر ویژگیهای ظاهری برجسته این مدل میتوان به ظاهر عضلانی و دریچههای روی سپرها، و همینطور دیفیوزر منحصر به فرد در عقب، خروجی اگزوز چهار گانه و اسپویلر روی درب صندوقعقب اشاره کرد. در عین حال، اگر به داخل کابین مدل جدید قدم بگذارید، تغییر زیادی نسبت به M235i احساس نخواهید کرد؛ البته به جز گرافیکهای مربوط به پنل ابزارها، دوخت آبی متمایز بر روی تمام سطوح چرمی و طرحهای فیبر کربن متخلخل و آلکانترا.۲۷ خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد
فرزاد
۲۳ مهر ۱۳۹۴فقط بنز.بی ام و خیلی اصطحلاکش بالاست
ali ayat
۲۳ مهر ۱۳۹۴نه بالا نیست بعضی مدلاش مشکلاتی داشته که دیگه کلا حل شده
علیرضا
۲۴ مهر ۱۳۹۴کلا بی ام و از قدیم تا حالا در دنیا به خودرویی با استهلاک بالا معروفه البته به بهترین هندلینگ و اسپرت بودنم معروفه کم استهلاک ترین خودروهای دنیارو دنیا میزنه که خب البته از لحاظ تکنولوژی به پای بی ام و نمیرسه در کل هربرندی مزایا و معایب خودشو داره و هر کس صرف مورد مصرفش در انتخابش تاثیر داره
جوشکار خسته
۲۹ مهر ۱۳۹۴یادش بخیر،،،
ی بی ام و داشتم خیلی وقت پیش .. عالی بود ، هم خوشکل بود هم قوی، ی رنگ خیلی خوشکل آبی هم داشت که با چشات بازی میکرد ، چه خاطراتی که باهاش نداشتم،، ولی حیف که… (
یروز تو اسباب کشی گم شد،، نمیدونم دزدیدنش یا گم شد،
دیگه تو هیچ مغازه ای مثه اون رو ندیدم که بخرم،،،
باورتون نمیشه ، تو سال ۷۳ شمسی که بابام واسه تولدم خرید هنوز هیچکی نمونش رو نداشت تو ایران ، کنترل بیسیم بود باتریاشم شارژ میشد،، چراغای جلو و عقبش هم ال ای دی بود ! تازه ۴ تا درش و در کاپوت و در صندوق عقبش هم باز میشد !!
مصطفی
۲۳ مهر ۱۳۹۴چقدر گرون !! با حدود 40 هزار دلار میشه یه c63 AMG کوپه داشت.
Hami
۲۳ مهر ۱۳۹۴40.000 دلار!!!؟؟؟
C63 AMG 2015 شروع قیمت از 63.000$
مصطفی
۲۳ مهر ۱۳۹۴جهت اطلاع
http://www.pedal.ir/%D8%A8%D9%86%D8%B2/2017-mercedes-benz-c-class-coupe/
Hami
۲۴ مهر ۱۳۹۴خودت خوندی!!!؟؟؟؟؟
اگه نخوندی با دقت بخون.
برای کوپه کلاس C، هیچ بازاری بهاندازه آمریکا شمالی مهم نیست. با تمرکز بسیار قوی آن بر روی ویژگیهای اسپورت و استایل، راحتی این بنز از نسل قبلیاش قابلتشخیص است. قیمت آن به کلاس C سدان نزدیک است و شروع قیمت از حدود ۴۰,۰۰۰ دلار باقی خواهد میماند و با فرماندهی آام گ C63 به حدود ۷۰,۰۰۰ دلار ختم میگردد. C300 در ماه مارس سال آینده عرضه خواهد شد و به دنبال آن C450 AMG و AMG C63 در ماه سپتامبر عرضه خواهند شد. کلاس C کانورتیبل درنهایت به جمع این خانواده میپیوندد، اما دیدن آن بهاندازه C63 هیجانانگیز نیست.
۷۰۰۰۰$ قیمت پایه مدل 2016، قیمت پایه مدل 2015 ۶۳۰۰۰$
مصطفی
۲۳ مهر ۱۳۹۴قیمت را ملاحظه کنید:
http://www.pedal.ir/%D8%A8%D9%86%D8%B2/2017-mercedes-benz-c-class-coupe/
simorq
۲۳ مهر ۱۳۹۴مدل پایه سیه کلسو زده چهل هزارتا برای مدلc63 که شما میگی زده هفتاد هزارتا
ASTON MARTin
۲۳ مهر ۱۳۹۴قیمتش زیاده
میثم
۲۳ مهر ۱۳۹۴مهندسی آلمانی شاهکاره
فردین بهادری نژاد
۲۳ مهر ۱۳۹۴طراحی پشتشو خیلی دوس دارم
شدیدا جوان پسنده
Hami
۲۳ مهر ۱۳۹۴M3 واقعی…
ali ayat
۲۳ مهر ۱۳۹۴خیلی ماشین خوبیه این سری از بی ام و طرفدار بسیار داره عین خود من فقط من کلا یه حس خیلی بدی نسبت به جنس قطعات استفاده شده درکابین بی ام و دارم احساس میکنم هم کیفیت یه اپتیما سری جدیده حتی پایین تر لکسوس آی اس سری جدید نشستم در عین ناباوری که همش پلاستیک بود خیلی باکیفیت بود ولی این نمیدونم
mohsen
۲۳ مهر ۱۳۹۴االان یعنی پلاستیک کاریه بی ام وه در حده پرایده؟؟
EFK
۲۳ مهر ۱۳۹۴خیلی خوشگله خیلی خفنه ولی گرونه فک کنم
javad
۲۳ مهر ۱۳۹۴طراحی BMW جوریه که خیلی خوب حس قدرت ماشینش رو منتقل میکنه…
همین مدل های پایین داخل کشور رو که سوار میشی و فرمون رو میگیری یه حس باحالی به ادم دست میده مخصوصا 2002…
میلاد
۲۳ مهر ۱۳۹۴ب ام و ، سری 3 و پایین ترش باید دنده دستی باشه ، اگر طالب لذت بردن از رانندگیِ مخصوص ب ام و هستید.
Ali Reza
۲۳ مهر ۱۳۹۴یکم گرونه ولی می ارزه..
محدودیت سرعت؟؟ حیفه برا این :|
یاکان
۲۳ مهر ۱۳۹۴دوستانی که میگن گرونه با چه استدلالی میگن؟؟ این که تو ایران گرون به دست ما میرسه دلیل بر گرون بودنش نیس که.
ده برابر ماشینای چینی کیفیت و جذابیت داره و نهاینا دو برابر اونا قیمت داره.
مهمان
۲۳ مهر ۱۳۹۴واااااای چقد خوشگلو خواستنیه
mohsen
۲۳ مهر ۱۳۹۴کاش M بیاد ایران گرون باشه
احمد باقری
۲۳ مهر ۱۳۹۴قابل قبوله، وی من بنز رو ترجیح میدم.
mohsen
۲۴ مهر ۱۳۹۴میتونید بفرمایید کدوم مدل بنز رو به این ارجحیت میدید؟
محسن
۲۴ مهر ۱۳۹۴این رقیب کدوم کلاسِ بنزه؟؟؟؟؟
Archi KHAN
۲۵ مهر ۱۳۹۴آلمانیِ دوست داشتنی و جوون پسند …