بامو در گردهمایی بهترینهای «پبل بیچ» در تابستان امسال، اولین پیشنمایش از نسخه با عملکرد بالاتر M4، یعنی M4 GTS را ارائه کرد و حالا رسماً از این مدل «تولید محدود» رونمایی کرده است. این نسخه ویژه، فارغ از اینکه یک مدل قدرتمند دیگر برای استفاده در مجموعههای شخصی باشد، یک نمایشگاه واقعی از تکنولوژی است.
مطابق گفته بامو، در M4 GTS برای اولین بار از دو نمونه تجهیزات جدید استفاده شده است؛ اولی یک سیستم تزریق آبی است که به منظور افزایش سطح قدرت طراحی شده است و دومین مورد، چراغهای عقب LED ارگانیک یا OLED است؛ تکنولوژیای که بامو برای روشنایی محصولاتش در آینده درنظر گرفته است. سیستم منحصر به فرد انژکتور آب برای خنککردن حرارت مکش مورد استفاده قرار میگیرد و امکانات فشارهای بالاتر در توربوشارژر را فراهم میکند. در نتیجه، این سیستم باعث افزایش راندمان و حداکثر قدرت خروجی از موتور میشود. برای موتور تخت S55 دو توربوشارژر شش سیلندر، حداکثر قدرت از ۴۲۵ اسببخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه به ۴۹۳ اسببخار در ۶۲۵۰ دور بر دقیقه افزایش یافته است. همچنین گشتاور حداکثر ۵۵۰ نیوتنمتر بین ۱۸۵۰ تا ۵۵۰۰ دور بر دقیقه در مدل معمولی M4 به ۶۰۰ نیوتنمتر بین ۴۰۰۰ تا ۵۵۰۰ دور بر دقیقه رسیده است. در همین حال، مصرف سوخت تغییری نکرده است؛ حداقل در چرخه اروپایی. از طرف دیگر، عملکرد به میزان قابلتوجهی ارتقا یافته است. در این حالت، رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت تنها ۳/۷ ثانیه طول میکشد. این در حالی است که M4 معمولی برای شتابگیری به این سرعت به زمانی برابر ۳/۹ ثانیه نیاز دارد. در زمینه حداکثر سرعت که در M4 به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده، به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت در GTS رسیده است. همچنین M4 GTS منحصراً همراه با یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه ۷ سرعته عرضه میشود و خبری از گیربکس دستی ۶ دنده مورد استفاده در مدل معمولی نخواهد بود. همچنین شاخه M پرفورمنس بامو برای شاسی این خودرو دست به کار شده و آن را به میزان قابلتوجهی ارتقا داده است. یک سیستم تعلیق کویل-اور با قابلیت تنظیم دستی در سه جهت، محورهای ضدّ لغزش و مهارهای تکیهگاهی، از جمله مواردی هستند که تغییر کردهاند. ستون فرمان در حال حاضر بدون مقطع الاستیک است و سیستم دستیار راننده از تنظیمات جدید استفاده میکند. M4 GTS از تایرهای با ابعاد ۲۶۵/۳۵R-19 در جلو و ۲۸۵/۳۵R-20 در عقب برای چرخهای موسوم به “۶۶۶M” بهره میبرد. همچنین ترمزهای کربن-سرامیکی نیز به صورت استاندارد هستند.۲۱ خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد
mohsen
۱۸ مهر ۱۳۹۴همه چیش یه طرف درگیر چراغای عقبشم …
MuhamatReza
۱۸ مهر ۱۳۹۴مگه میشه عاشقش نشد
مگه داریم همچین طراحی
محشره
سیاوش
۱۸ مهر ۱۳۹۴واقعا همشو کلا باید گذاشت کنار؟؟؟
بی ام و دیگه بیش از حد داره از طراحی های تکراری استفاده میکنه.با این کار میخوان به چیزی برسن که اسمش اصلا اصالت نیست
طراحی داخلی خودرو های بی ام و واقعا شبیه و حتی توی مدل های مختلف بی تفاوت هست.کی میتونه طراحی داخلی سری 3 و 4 رو از هم تشخیص بده؟؟؟؟؟
در مورد طراحی بیرونی هم یه جورایی به سیستم کپی paste رو آوردن.طراحی عقب سری 3 و 5 ؟؟؟؟؟
طراحی هاشون واقعا بی عیب هست ولی اینکه مدل های مختلف بیش از حد به هم شبیه شدن اصلا چیز جالبی نیست.
sina
۱۸ مهر ۱۳۹۴دقیقا
mohsen
۱۹ مهر ۱۳۹۴ببخشید شما دلتون میخواد مثل کره ای هر سال کل ماشینو تغییر بدن؟
خوب چند سالی این مدلو زده تا 1 2 سال جمش میکنه مدل جدیدو میده بیرون
کدوم کمپانی مشهور و با سابقه ای هر سال همه چیو میده پایین بعد از اول میاره بالا؟
پورشه؟ شورولت؟ آئودی؟ لامبورگینی؟فراری؟ ….؟ کدوم؟
germany
۲۰ مهر ۱۳۹۴مگه میشه آدم عاشق این باواریایی نباشه
ali ayat
۱۸ مهر ۱۳۹۴عین یه دستکش که فیت دستاته
عباس.
۱۸ مهر ۱۳۹۴ما چند سال از دنیای ماشین عقبیم مثل خارجیا که همه مدل تو خیابوناشون هست با قیمت واقعی خودش…چند سال عقبیم صد سال سیصد سال دو هزار هفصد پنجاه سال چند قرن …خدا همه ما بیامرزه دست مردم کوتاه شده از ماشین خریدن .هر چه بیشتر پول بدی ماشین میشینی. نه اینکه قیمت ماشین پول بدی با سلیقه خودت بشینی هر مدلی که میسازن
جواد
۱۸ مهر ۱۳۹۴برای من هنوز سواله چراamgروی یک موتور 6سیلندر کار نمیکنه در حالی که عمده تمرمزmپاور روی موتور 6سیلندر با راندمان بالا هست
مهراب
۱۸ مهر ۱۳۹۴bmw استاد 6 خطی
Vorsteiner
۱۸ مهر ۱۳۹۴خیلی هم عالی …
خودروی مورد علاقه من ( البته از نوع ورشتینر ) که کیت بدنش عریض تر از این یکیه …
البته با رنگ سبز لیمویی هم قشنگ تر هم میشه …
پسر جوشکار خسته
۱۰ آبان ۱۳۹۴ورشتاینر،
کلن آلمانیا طراحیاشون به مزاق ایرانیا خوش میاد ، چون با روحیات ایرانیا سازگار تره ، پر از غرور و عظمته، شد و شنگول نیست مثه ماشینای چینی .
Ali Reza
۱۸ مهر ۱۳۹۴The Good Sport Car!
احمد باقری
۱۸ مهر ۱۳۹۴فکر نکنم در مقابل مرسدس بنز، اونقدرها هم قوی باشه، به هر حال، بی ام و هم ماشینهای بسیار خوبی میسازه.
Mahdi
۱۸ مهر ۱۳۹۴به C7 GTS_R نمیرسه
مک میسل
۱۸ مهر ۱۳۹۴از هر لحاظ عالی،من کشته مرده اون چراغای عقبشم…
great britain
۱۸ مهر ۱۳۹۴بازم یه طراحی تکراری. کلا بی ام دبلیو یه 10 سالی هست که طراحیاش کلا یه شکله. یا ماشینو دراز میکنن یا کوچیکش میکن!!! یکی از خسته کننده ترین طراحی ها رو دارن. برخلاف مرسدس.
سروش
۱۹ مهر ۱۳۹۴از روی تعصب حرف نمی زنم
بنز خودشو کشت ولی نتونست تو پایداری ماشین از bmw جلو بزنه
سند هرچی بخوای هست
احسان
۱۹ مهر ۱۳۹۴چی ساخته!!!معرکه اس.کسای که میگن طراحی بی ام و تکراریه و ده سال تغییره نکرده و و…
نه تنها معنای اصالت رو نمیدونن بلکه معنای ظرافت رو هم نمیدونن وگرنه متوجه تفاوت طرحای بی ام و میشدن
خیلی از کمپانی ها ارزو دارن یه زبان طراحی ویه خط ومشی مستقل تو طراحی داشته باشن هنوز هم نتونستن نمونه بارزش هیوندا و حتی تویوتا و …
Archi KHAN
۱۹ مهر ۱۳۹۴ایران خودرو تعطیل شد – ایران خودرو تعطیل شد
http://www.paytakhtpress.ir/fa/doc/news/33675/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AA%D8%B9%D8%B7%DB%8C%D9%84-%D8%B9%DA%A9%D8%B3
ایران خودرو تا اطلاع ثانوی تعطیل شد #
نت
۲۶ مهر ۱۳۹۴,ولی هیچ ماشینی به پای طراحی هیوندای گرانجور نمیرسه .خیلی چراغهای جلو وعقب گرانجور و کلا طراحی این ماشین خوشکله مخصوصا رنگ مشکی این ماشین