پس از درز تصاویر جاسوسی در هفته گذشته، اکنون بامو X4 M40i به صورت رسمی رونمایی شده است. این مدل جدید M پرفورمنس به عنوان بالاترین سطح F26 X4 شناخته شده خواهد شد؛ حداقل تا زمانی که بامو تصمیم بگیرد یک X4 M کامل بسازد.
این خودرو بیشتر از آنچه از آن انتظار میرود، سریع است. X4 M40i با استفاده از نسخه جدید موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر M پرفورمنس تووینپاور، در بازه دور موتور ۵۸۰۰ تا ۶۰۰۰ قدرتی برابر ۳۶۰ اسببخار در اختیار قرار میدهد و بین ۱۳۵۰ تا ۵۲۵۰ دور بر دقیقه نیز گشتاوری معادل ۴۶۵ نیوتنمتر تولید میکند. شتاب صفر تا ۱۰۰ در این مدل ۴/۹ ثانیه است و حداکثر سرعت نیز به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این آمار، ارتقای قابلتوجهی نسبت به X4 xDrive35i نشان میدهد؛ جایی که قدرت ۳۰۶ اسببخار، گشتاور ۴۰۰ نیوتنمتر، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برابر ۵/۵ ثانیه و سرعت حداکثر ۲۴۷ کیلومتر بر ساعت است. همچنین مصرف سوخت برای M40i معادل ۸/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی NEDC اعلام شده است. نسبت به موتور استاندارد xDrive35i، موتور M پرفورمنس N55B30T0 از میللنگ فولادی جدید و عناصری از موتور توربوی ۳ لیتری موجود در بامو M3 و M4 استفاده میکند. در این موتور، نسبت فشردگی بالاتری ایجاد شده و یک مانیفولد مکش جدید با «تنظیم آئرودینامیک» به کار گرفته شده است. گفته میشود که همین موتور در مدل آینده بامو M2 کوپه نیز استفاده خواهد شد؛ موتوری که صدای هیجانانگیزی نیز دارد. در X4 M40i انتقال قدرت به سیستم دیفرانسیل AWD xDrive با جهتگیری محور عقب، از طریق یک گیربکس اتوماتیک استپترونیک ۸ سرعته انجام میگیرد. در این سیستم، برنامه تغییر دنده ویژه M پرفورمنس استفاده شده که شیفتهای اسپورتیتر و سرعت بیشتری در رفتن به دنده پایینتر دارد. همچنین تمام شاسی بر اساس ویژگیهای M پرفورمنس تنظیم شده و با مواردی چون افزایش انحنا در محور جلو، کنترل دامپر دینامیک انطباقی و یک سیستم ترمز بهینه همراه شده است. چرخهای بزرگ ۲۰ اینچی با امکان انتخاب آپشن تایرهای با سطح عملکرد بسیار بالا، از جمله عوامل دیگری هستند که در دینامیک رانندگی M40i نقش دارند. از نظر ظاهری، بامو X4 M40i تمام تزئینات و جزئیات مخصوص M اسپورت را دریافت کرده است؛ از جمله طرح خاکستری متالیک (Ferric Grey) در داخل سپر جلو، نوارهای جلوپنجره قلوهشکل و قابهای آینههای بغل. عنصر قابلتوجه در عقب نیز یک خروجی دوگانه ویژه برای اگزوز است که با کروم مشکی پرداخته شده است. سیستم اگزوز M40i کاملاً منحصر به فرد است و در آن از یک کنترل هوشمند سوپاپها در کنار یک سیستم اگزوز با جریان دوگانه و با پیشفشار بهینه و همین طور یک رزوناتور سفارشی استفاده شده است. بامو در این زمینه، از یک «صدای کاریزماتیک» سخن میگوید که «به صورت اختصاصی نسبت به حالت رانندگی و شرایط پیشرو، مشخص میشود».۱۱ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
شایان
۱۲ مهر ۱۳۹۴هر روز یه مدل جدید در صنعت خودرو دنیا ایران چی؟ پراید کامیونی پژو زهرماری رنو… استغفرالله
آدولف
۲۹ مهر ۱۳۹۴دلت میخاد بشینی فقط نگاش کنی ،، دلت نمیاد سوارش شی ،، میخای فقط بزارش تو پذیرایی بشینی رو مبل هی نگاش کنی هی نگاش کنی… چارتا جک زیرش بزنی تا دستو پاهای نازش زیر وقار و سنگینش اذیت نشه،،
درود بر آلمانی و ژاپنی که نشانه های تکامل انسانیت و جدا شدن از حیوانیت رو نشون میدن ،،
روح پر فتوح آریایی تو همه محصولات آلمانی حضور داره ، همینطور هم رکابان ژاپنی که احترام خاص خودشون رو دارن ،،
بقیه هم فقط به درد بقیه میخورن،
ماهان گاز
۱۲ مهر ۱۳۹۴باقیافه عقبش بیشتر حال میکنم
فضای درونشم محشره زیبا جا دار مطمئن
طراحهای بی ام دبلیو رو میتوان گفت حلالترین نونهارو سر سفره زن وبچه هاشون میبرن/
زیرا هروز یه طرح جدید روی یه پلتفرم جدید مزنند نه مثل کپی زنهای ما پلتفرم 405رو بر میدارن سمند /دنا/ پارس /سورن/آریسان…………. تولید میکنند با قیمت گزاف میاندازند به خلق ا…آیا نون کپی زنهای ما حلاله یا طراحهای اروپایی وآمریکایی؟؟؟؟؟؟؟؟
شما بگین شما بگین………….؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟////
mohsen
۱۲ مهر ۱۳۹۴خیلی باحاله فکر نمیکنم رقیباش به پای طراحیش برسن حالا عملکردش جای بحث داره
وحید
۱۲ مهر ۱۳۹۴نگفت وزنش چقدره
چه تغییری کرده
احمد باقری
۱۲ مهر ۱۳۹۴فکر کنم دیگه وقتشه که مرسدس و بی ام و با همه زیبایی که در محصولاتشون هست، به فکر یک طراحی جدیدتر باشن.
سیاوش
۱۲ مهر ۱۳۹۴ماشین از نظر طراحی بسیار چشم نواز هست اما به نظرم پورشه ماکان در مجموع خودروی بهتری هست.
mohsen
۱۲ مهر ۱۳۹۴یه بار تو همین سایت یه مقایسه کرده بود طرف کلا از اول میگفت ماکان بهتره قبل اینکه مقایسه کنه ولی اگه یه مقایسه خوب باشه کم نمیاره حداقل میدونم وحشتناک زیباس چون برای اولین بار که دیدم 10 ثانیه خیره شدم زیر چشمی تا مثلا سعی کنم عظمت در نگاه من باشد
Archi KHAN
۱۳ مهر ۱۳۹۴خووف ناک …
hossein
۱۵ مهر ۱۳۹۴چراغهای جلو نیاز به یه فیس لیفت داره تا جذابیتش دو چندان بشه!!!
hossein
۱۵ مهر ۱۳۹۴چراغهای جلو نیاز به یه فیس لیفت داره تا دیگه شبیه X3 نباشه!!!