بی ام و

معرفی فیس‌لیفت آلپینا B8 گرن کوپه با جلوپنجرهٔ نورانی

حدود یک هفته پیش، ب‌ام‌و خانوادهٔ بروز شدهٔ سری ۸ که از نسخه‌های کوپه، کابریولت، گرن کوپه و M8 تشکیل شده است را معرفی کرد و حالا آلپینا هم پرده از چهرهٔ فیس‌لیفت B8 گرن کوپه برداشته که البته از همان تغییرات جزئی برادر باواریایی خود بهره‌مند شده است؛ بنابراین در مورد تغییرات ظاهری این خودرو نکتهٔ قابل‌ذکر چندانی وجود ندارد.

B8 گرن کوپهٔ جدید مثل سری ۸ به جلوپنجرهٔ نورانی مجهز شده و برای بدنهٔ آن رنگ‌های آبی و سبز خاص آلپینا قابل انتخاب خواهد بود. البته امکان سفارش رنگ‌های ب‌ام‌و هم برای این خودرو وجود دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های ظاهری B8 گرن کوپه نیز همان رینگ‌های ۲۰ پرهٔ مشهور آلپینا است که با لاستیک‌های پیرلی پوشیده شده‌اند.

در داخل B8 گرن کوپه مدل ۲۰۲۲ نیز مثل فیس‌لیفت سری ۸ صفحه آمپر دیجیتالی بزرگ‌تر ۱۲.۳ اینچی جایگزین نمونهٔ ۱۰.۲۵ اینچی قدیمی شده است. پارکابی‌های نورانی و کنترل‌کنندهٔ کریستالی iDrive با لوگوی لیزری آلپینا هم نمای شیکی به داخل این ماشین بخشیده‌اند. به گفتهٔ آلپینا، غربیلک فرمان تمام نمونه‌های تولیدی B8 به‌صورت دست‌دوز با چرم طبیعی پوشیده می‌شوند.

زیر کاپوت B8 گرن کوپه اما هیچ تغییری صورت نگرفته که این یعنی پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و مثل قبل با تقویت آلپینا ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده تا نیروی خود را به هر چهارچرخ برساند. به لطف این ترکیب، سدان شیک آلپینا ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۳۲۴ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

برای کسانی که ترکیب استاندارد رنگ‌ها و متریال B8 را نمی‌پسندند، آلپینا آپشن‌های سفارشی‌سازی بی‌شماری را ارائه می‌کند که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به رنگ‌های بیرونی، تریم‌های داخلی و چرم‌های مختلف اشاره کرد. فروش آلپینا B8 گرن کوپه از جولای امسال با قیمت پایهٔ ۱۶۲,۱۰۰ یورو آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. A ... She just reminds Me of love ... A

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (276 ديدگاه)

    من با ارتفاع این ماشین مشکل دارم خیلی بالاست

    موافقم 5
    مخالفم 17
    1. GMA

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      ارتفاع این زیاد نیست، بقیه زیادی رفتن پایین🙂

      موافقم 19
      مخالفم 1
      1. A ... She just reminds Me of love ... A

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (276 ديدگاه)

        اینم نظریه

        موافقم 5
        مخالفم 3
    2. Navid_A.J

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      از نزدیک اینجور نیست.

  2. کافر مقدس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    یکی سدان پرفرمنس یکی اس یو وی پرفرمنس تو کت نمیره . نمیدونم ما با این ماشینا میخوایم بریم پیست یا کلکل خیابانی آیا

    اصولا مشتری دنبال پرفرمنس .مشتری یی هست که یک سری هم به پیست میزنه . برای همین تو اروپا خیلی ماستنگ و 911 میخرن چون میرن پیست خیلی هاشون تو جاده هم دنبال حداکثر پرفرمنس ماشین نیستن

    کی با این سدان ها و اس یو وی ها میره پیست

    سدان های دهه 90 همه در خدمت خانواده و سرنشین هستن .اللخصوص محصولات لکسوس و هوندا

    تو سدان با این وزن برای پرفرمنس گرفتن یعنی استهلاک بیشتر . استهلاک بیشتر هم یعنی هزینه نگهداری بیشتر . شما همچنان سدان هوندا آکورد تا سدان ایمپالا دهه نودی میبینی ولی سدان پرفرمنس بعیده به این عمر برسه با این حجم از استهلاک

    موافقم 10
    مخالفم 16
    1. A ... She just reminds Me of love ... A

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      شما هم که همیشه خدا در حال ایراد گرفتن از همه هستین

      موافقم 10
      مخالفم 5
      1. کافر مقدس

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1635 ديدگاه)

        برنامه ریختن تو مغزت که روزی 12تا اسپم بدی

        یه سر به اینجا بزن ببین چرا سدان و اس یو وی پرفرمنس به خاطر وزن و ابعاد ارتفاع -آیرودینامیک بیشتر شو آف به نظر میان تا کاربردی در پیست

        https://www.roadandtrack.com/reviews/a34671759/2021-performance-car-of-the-year/

        موافقم 4
        مخالفم 6
        1. A ... She just reminds Me of love ... A

          ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (276 ديدگاه)

          خیر شما برنامه داری که تعصب بیجاداری و از مورچه تا هواپیما بوئینگ ایراد میگیری و از صدای هلاکت تا سکوت برقی تا شتاب هوراکان تا قیمت رولزرویس تا دوام تویوتا مدام در حال ایراد گرفتن هستی ، اصلا چرا به خودرو علاقه داری؟!

          موافقم 8
          مخالفم 7
  3. مهردادکمال

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    بنظرم گروه M بی ام و واقعی میسازه و الپینا بی ام و ای میسازه که بایست از اول به این حالت ساخته میشد!! غرق در کیفیتی مثال زدنی و اصیل با عملکردی در حد سوپراسپرتها!!!
    ترکیب رنگ سبز و رینگ خاص الپینا که ادم رو به سالهای دور میبره

    موافقم 13
    مخالفم 2
  4. RKH7787

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (541 ديدگاه)

    رینگاش ویران کنندس!

    موافقم 5
    مخالفم 2
  5. کوبیده

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    bmw لیاقت الپینا رو نداره کاش برا بنز بود

    موافقم 2
    مخالفم 6
    1. B.A.E Systems

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      مرسدس خودش برابوس رو داره که هنسی ژرمن هاست

  6. رامتین

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    طراحی عقب خودرو زیاد جالب نیست. در کل علیرغم علاقه دوستان به سری هشت، باید بگم تا 3 سال دیگه این سری از خط تولید خارج میشه و بجاش سری خاطره انگیز شش برمیگرده. گرچه نسخه گرندکوپه اش ممکنه لوکستر بشه و تحت عنوان خاصی از سری هفت ارائه بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا