حدود یک هفته پیش، بامو خانوادهٔ بروز شدهٔ سری ۸ که از نسخههای کوپه، کابریولت، گرن کوپه و M8 تشکیل شده است را معرفی کرد و حالا آلپینا هم پرده از چهرهٔ فیسلیفت B8 گرن کوپه برداشته که البته از همان تغییرات جزئی برادر باواریایی خود بهرهمند شده است؛ بنابراین در مورد تغییرات ظاهری این خودرو نکتهٔ قابلذکر چندانی وجود ندارد.
B8 گرن کوپهٔ جدید مثل سری ۸ به جلوپنجرهٔ نورانی مجهز شده و برای بدنهٔ آن رنگهای آبی و سبز خاص آلپینا قابل انتخاب خواهد بود. البته امکان سفارش رنگهای بامو هم برای این خودرو وجود دارد. یکی دیگر از ویژگیهای ظاهری B8 گرن کوپه نیز همان رینگهای ۲۰ پرهٔ مشهور آلپینا است که با لاستیکهای پیرلی پوشیده شدهاند.
در داخل B8 گرن کوپه مدل ۲۰۲۲ نیز مثل فیسلیفت سری ۸ صفحه آمپر دیجیتالی بزرگتر ۱۲.۳ اینچی جایگزین نمونهٔ ۱۰.۲۵ اینچی قدیمی شده است. پارکابیهای نورانی و کنترلکنندهٔ کریستالی iDrive با لوگوی لیزری آلپینا هم نمای شیکی به داخل این ماشین بخشیدهاند. به گفتهٔ آلپینا، غربیلک فرمان تمام نمونههای تولیدی B8 بهصورت دستدوز با چرم طبیعی پوشیده میشوند.
زیر کاپوت B8 گرن کوپه اما هیچ تغییری صورت نگرفته که این یعنی پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی بامو مثل قبل با تقویت آلپینا ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده تا نیروی خود را به هر چهارچرخ برساند. به لطف این ترکیب، سدان شیک آلپینا ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه حداکثر سرعت آن بهصورت الکترونیکی روی ۳۲۴ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
برای کسانی که ترکیب استاندارد رنگها و متریال B8 را نمیپسندند، آلپینا آپشنهای سفارشیسازی بیشماری را ارائه میکند که ازجملهٔ آنها میتوان به رنگهای بیرونی، تریمهای داخلی و چرمهای مختلف اشاره کرد. فروش آلپینا B8 گرن کوپه از جولای امسال با قیمت پایهٔ ۱۶۲,۱۰۰ یورو آغاز خواهد شد.
A ... She just reminds Me of love ... A
۱۳ بهمن ۱۴۰۰من با ارتفاع این ماشین مشکل دارم خیلی بالاست
GMA
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ارتفاع این زیاد نیست، بقیه زیادی رفتن پایین🙂
A ... She just reminds Me of love ... A
۱۳ بهمن ۱۴۰۰اینم نظریه
Navid_A.J
۱۴ بهمن ۱۴۰۰از نزدیک اینجور نیست.
کافر مقدس
۱۳ بهمن ۱۴۰۰یکی سدان پرفرمنس یکی اس یو وی پرفرمنس تو کت نمیره . نمیدونم ما با این ماشینا میخوایم بریم پیست یا کلکل خیابانی آیا
اصولا مشتری دنبال پرفرمنس .مشتری یی هست که یک سری هم به پیست میزنه . برای همین تو اروپا خیلی ماستنگ و 911 میخرن چون میرن پیست خیلی هاشون تو جاده هم دنبال حداکثر پرفرمنس ماشین نیستن
کی با این سدان ها و اس یو وی ها میره پیست
سدان های دهه 90 همه در خدمت خانواده و سرنشین هستن .اللخصوص محصولات لکسوس و هوندا
تو سدان با این وزن برای پرفرمنس گرفتن یعنی استهلاک بیشتر . استهلاک بیشتر هم یعنی هزینه نگهداری بیشتر . شما همچنان سدان هوندا آکورد تا سدان ایمپالا دهه نودی میبینی ولی سدان پرفرمنس بعیده به این عمر برسه با این حجم از استهلاک
A ... She just reminds Me of love ... A
۱۳ بهمن ۱۴۰۰شما هم که همیشه خدا در حال ایراد گرفتن از همه هستین
کافر مقدس
۱۳ بهمن ۱۴۰۰برنامه ریختن تو مغزت که روزی 12تا اسپم بدی
یه سر به اینجا بزن ببین چرا سدان و اس یو وی پرفرمنس به خاطر وزن و ابعاد ارتفاع -آیرودینامیک بیشتر شو آف به نظر میان تا کاربردی در پیست
https://www.roadandtrack.com/reviews/a34671759/2021-performance-car-of-the-year/
A ... She just reminds Me of love ... A
۱۳ بهمن ۱۴۰۰خیر شما برنامه داری که تعصب بیجاداری و از مورچه تا هواپیما بوئینگ ایراد میگیری و از صدای هلاکت تا سکوت برقی تا شتاب هوراکان تا قیمت رولزرویس تا دوام تویوتا مدام در حال ایراد گرفتن هستی ، اصلا چرا به خودرو علاقه داری؟!
مهردادکمال
۱۳ بهمن ۱۴۰۰بنظرم گروه M بی ام و واقعی میسازه و الپینا بی ام و ای میسازه که بایست از اول به این حالت ساخته میشد!! غرق در کیفیتی مثال زدنی و اصیل با عملکردی در حد سوپراسپرتها!!!
ترکیب رنگ سبز و رینگ خاص الپینا که ادم رو به سالهای دور میبره
RKH7787
۱۳ بهمن ۱۴۰۰رینگاش ویران کنندس!
کوبیده
۱۳ بهمن ۱۴۰۰bmw لیاقت الپینا رو نداره کاش برا بنز بود
B.A.E Systems
۱۴ بهمن ۱۴۰۰مرسدس خودش برابوس رو داره که هنسی ژرمن هاست
رامتین
۱۳ بهمن ۱۴۰۰طراحی عقب خودرو زیاد جالب نیست. در کل علیرغم علاقه دوستان به سری هشت، باید بگم تا 3 سال دیگه این سری از خط تولید خارج میشه و بجاش سری خاطره انگیز شش برمیگرده. گرچه نسخه گرندکوپه اش ممکنه لوکستر بشه و تحت عنوان خاصی از سری هفت ارائه بشه.