در نسل جدید بامو سری ۷ تضاد جالبی در جریان است. طراحی بیرونی پرچمدار جدید باواریاییها باعث میشود دوران کریس بنگل ایدهآل به نظر برسد اما داخل آن به سطحی ارتقا پیدا کرده است که موجب میشود تمام نسلهای قبلی سری ۷ در مقایسه با این نسل مثل سری ۳ به نظر برسند. صندلی رانندهٔ این ماشین مکان بسیار خوبی برای نشستن است و صندلیهای عقب آن از همیشه بهتر شدهاند. از همه مهمتر، در این نسل برای اولین بار پیشرانه تمام الکتریکی برای سری ۷ ارائه شده است؛ بنابراین، اگر سری ۷ جدید را بهطورکلی در نظر بگیریم، بدون مناقشه یک سدان لوکس پرچمدار بسیار چشمگیر است که این سگمنت را به چالش خواهد کشید.
هفتمین هفت
این نسل که با کد G70 شناخته میشود، هفتمین نسل از سری ۷ محسوب میشود و حالا کشیدهتر، عریضتر و بلندتر از همیشه شده است. هرچند پیشرانهٔ V12 تسلیم قوانین آلایندگی شده است اما هیبریداسیون خفیف ۴۸ ولتی طول عمر پیشرانههای ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۸۰ اسب بخار قدرت در مدل 740i و ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۴۴ اسب بخار قدرت در مدل ۷۶۰ xDrive را افزایش داده است. انتقال نیروی این موتورها از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF صورت میگیرد و هردو به استارت ژنراتور یکپارچه در این گیربکس مجهز هستند. بامو در کنار سری ۷ جدید، نسخهٔ الکتریکی i7 را هم عرضه کرده اما نسخههای پلاگینهیبریدی بعداً از راه خواهند رسید.
سری ۷ همیشه طراحی بحثبرانگیزی داشته و همچنان به همین میراث ادامه میدهد. نمای بیرونی این ماشین یک انقلاب بزرگ را تجربه کرده که فقط از طریق جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بزرگ و خم هافمیستر بهعنوان یک بامو قابلتشخیص خواهد بود. مطمئناً چراغهای جلو به معنای واقعی کلمه بحثبرانگیزترین عنصر طراحی این خودرو هستند. این چراغهای دوقسمتی که شامل دیلایتهای باریک در بالا و چراغهای اصلی در پایین میشود، نشاندهندهٔ مدلهای بالا ردهٔ بامو یعنی XM و فیسلیفت X7 هستند. با وجود ابعاد بزرگ خودرو، طراحان بامو با استفاده از ویژگیهایی مثل ورودیهای هوای فعال پنهان به ضریب درگ نسبتاً پایین ۰.۲۴ دست یافتهاند.
داخل، حد نهایی بامو
با باز کردن درهایی که امکان سفارش باز و بسته شدن برقی هم برای آنها وجود دارد، شاهد کابینی فوقالعاده مجلل و هنرمندانه خواهیم بود. هرچند طراحی کلی اینجا توسعهای از چیدمانهای سنتی بامو محسوب میشود اما کابین نسل قبلی سری ۷ در مقایسه با آن کاملاً قدیمی و از مد افتاده به نظر میرسد. صندلیها باشکوه هستند و با روکشهایی پوشیده شدهاند که روی آنها الگوهای هندسی خلاقانهای کار شده است. کنترلهای شیشهای زیر نور خورشید میدرخشند و هرچند چرمها و چوبها خیلی معمولی هستند اما بامو تریمهایی مثل فیبر کربن نقرهای را ارائه کرده است. کیفیت صدای سیستم صوتی هم شبیه اجرای زنده است.
هرچند بامو در استفاده از نمایشگرهای بسیار بزرگی که این روزها مد شدهاند خویشتنداری کرده و این باعث شده متریال داخلی زیبای سری ۷ بیشتر به چشم بیاید اما نمایشگرهای جلو هرگز کوچک نیستند. در اینجا یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و یک نمایشگر لمسی ۱۴.۵ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی زیر یک شیشهٔ خمیده جای گرفتهاند. بااینحال، در عقب خودرو شاهد تکنولوژیهایی هستیم که زمانی فقط در خودروهای کانسپت میدیدیم. روی هرکدام از درهای عقب یک نمایشگر ۵.۵ اینچی لمسی تعبیه شده که امکان کنترل تنظیمات تهویه و صندلیها را فراهم میکند. علاوه بر این، یک صفحهنمایش عظیم ۳۱ اینچی لمسی 8K هم قابل سفارش خواهد بود که از روی سقف جمع میشود و سرگرمیهای بیپایانی را در اختیار سرنشینان عقب قرار میدهد.
بااینحال، جدیدترین نسخه از رابط کاربری سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive 8 بامو هنوز هم ناشیانه به نظر میرسد. از تعداد دکمههای فیزیکی بسیار کاسته و با معادل دیجیتالی در نمایشگرها جایگزین شدهاند. به همین دلیل، برای عملکردهای سادهای مثل تنظیم صندلیها، کنترل تهویه یا حالات رانندگی باید نگاه از جاده برداشت که میتواند باعث حواسپرتی شود. البته حداقل سیستم فرمان صوتی «هی بامو» میتواند بسیاری از وظایف را انجام دهد.
رانندگی کردن یا راننده داشتن؟
با توجه به اینکه پیشرانهٔ V8 سری ۷ از موتورهای بخش M گرفته شده است، 760i xDrive شتابی عضلانی دارد که توسط موتور الکتریکی یکپارچه در گیربکس تقویت میشود. تعویض دندهها بهسختی قابل احساس هستند اما قطعاً نباید انتظار نرمی مدل تمام الکتریکی i7 را داشت. از سوی دیگر، هرچند صدای مصنوعی i7 که از طریق بلندگوها پخش میشود جالب است اما با صدایی که از پیشرانهٔ V8 مدل 760i هنگام رسیدن به ردلاین در کابین به گوش میرسد قابلمقایسه نخواهد بود. این مدل همچنین از سیستم تعلیق بادی بهره میبرد که بهطور ماهرانهای چالهها و ناهمواریهای مسیر را جذب میکند. این سیستم سواری خودرو را در سرعتهای بالا کاملاً آرام نگه میدارد اما روی ناهمواریهای کوچک و متوالی کمی آشفته میشود.
هرچند سری ۷ به لطف هندلینگ جذاب و آنتیرول بارهای فعال، بهعنوان یک خودروی لوکس راننده محور گزینهٔ ایدهآلی است اما هنوز هم صندلیهای عقب آن چشمک میزنند. این صندلیها بسیار جادار، آرام و راحت هستند و به همین دلیل، حتی یک علاقهمند به رانندگی هم ممکن است با کمال میل هدایت ماشین را به شوفر واگذار کند. همچنین چندین پکیج ارتقاء صندلیهای عقب هم برای این خودرو قابل سفارش هستند که امکاناتی از گرمکن، تهویه و ماساژور گرفته تا امکان خواباندن پشتی صندلی و زیر پایی را ارائه میکند درحالیکه سقف شیشهای با نورپردازی LED هم فضای دلبازی را ایجاد خواهد کرد. البته همین تجربه را در صندلیهای جلو هم میتوان داشت زیرا سیستم کمکرانندهٔ هندزفری بامو کنترل خودرو را در بزرگراهها در دست خواهد گرفت.
جمعبندی
در پایان رانندگی با این ماشین همچنان درگیر تضادهای آن هستیم. طراحی بیرونی بحثبرانگیز اما داخل هیجانانگیز، رانندگی لذتبخش اما تجربهای به همان اندازه چشمگیر در صندلیهای عقب، تکنولوژیهای فراوان اما کنترلهای لمسی خستهکننده. بااینحال، شاید مهمترین «اما» این باشد که کدام مدل بهترین است. این خانواده از 760i شش سیلندر با قیمت ۹۴,۵۰۰ دلار آغاز میشود که پایینتر از مدل هشت سیلندر 760i xDrive با قیمت ۱۱۵ هزار دلاری قرار میگیرد. صدر خانواده هم در اختیار i7 xDrive60 با قیمت ۱۲۰,۵۰۰ دلار است که هرچند گرانترین مدل محسوب میشود اما راحتی بیشتری را ارائه میکند و مطمئناً بیشتر شبیه یک بامو آینده است. بااینحال، صرفنظر از اینکه خریداران کدام مدل را انتخاب خواهند کرد، نسل جدید سری ۷ بدون هیچ شک و تردیدی بالاترین تجلی تجمل بامو محسوب میشود.
مشخصات فنی
بامو 740i | بامو 760i xDrive | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توربو | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۳۸۰ اسب بخار | ۵۴۴ اسب بخار |
گشتاور | ۵۲۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۲ ثانیه | ۴.۱ ثانیه |
وزن | ۲۰۸۰ کیلوگرم | ۲۲۷۰ کیلوگرم |
طول | ۵,۳۹۰ میلیمتر | |
عرض | ۱,۹۵۰ میلیمتر | |
ارتفاع | ۱,۵۴۴ میلیمتر | |
فاصلهٔ محوری | ۳,۲۱۵ میلیمتر | |
مصرف سوخت | ۸.۷ لیتر ترکیبی | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۹۴,۲۹۵ دلار | ۱۱۴,۵۹۵ دلار |
کرگدن باواریا
۱۶ آبان ۱۴۰۱همه میگن زشته ، ولی همین که یکیش از چند قدمیشون رَد بشه ، کُرک و پَراشون میریزه طبق معمول :))))) !
حامد
۱۶ آبان ۱۴۰۱آره ولی کُرک و پَرامون برای اس کلاس جدید و a8 و کادیلاک و لکسوس و حتی جنسیس و حتیییی نسل قبل سری ۷ از نزدیک ببینیم بیشتر میریزه تا این
کرگدن باواریا
۱۶ آبان ۱۴۰۱بدون کیت M واقعا زیبا هست حس طراحی های دهه هشتاد میلادی رو میده مثل سری هفت e65 که میگفتن زشته ولی به مرور زمان طراحیش جا افتاد اینم همونه
❤BMW❤
۱۶ آبان ۱۴۰۱نه
MILADZM
۱۶ آبان ۱۴۰۱باشه پدال کامنت حذف کن دمت گرم
Hemn
۱۶ آبان ۱۴۰۱زشت بودن نسبت به bmw بودن و سایر برندهایی مثل پورش و بنز و … نه ماشین های چینی
ولی خدایی اصلا طراحی خوبی نداره میتونست خیلی بهتر بشه
در ضمن اومدن ماشینو مثل بنز و رولز رویس دو رنگش کردن… اصلا ماشین لوکسی در حد اونا نیست چه در داخل چه قسمت خارجیش
در کل ازش خوشم نمیاد
با احترام به bmw فنها
❤BMW❤
۱۶ آبان ۱۴۰۱توی داخل که صد درصد بنز رو قورت میده .
بیرونش هم که شاهکاره
واقعا این سگمنت رو با خاک یکسان میکنه
Hemn
۱۶ آبان ۱۴۰۱خوش به حالت واقعا
Hemn
۱۶ آبان ۱۴۰۱خوش به حالت واقعا
Hemn
۱۶ آبان ۱۴۰۱هونگچی طراحی خیلی بهتری نسبت به این داره یعنی این چینی بود کسی مقالشم نمی خوند
امین
۱۶ آبان ۱۴۰۱خداییش این چه طراحی هست که واسه جلو ماشین انجام دادن
Erfan
۱۶ آبان ۱۴۰۱حاصل خلاقیت ذهن مریض طراح😕
HR3
۱۶ آبان ۱۴۰۱تو یوتیوب بررسیش رو با اس کلاس و جنسیس دیدم با اینکه خودم طرفدار ب ام و هستم اونجا فهمیدم هیچ حرفی در مقابل اس کلاس نداره در مقابل جنسیس هم فقط تو بحث کیفیت و مهندسی برتره و الا طراحی رو هم به جنسیس باخته
خیلی ها طراحی خارجی این نسل رو بد میدونن ولی وقتی در مقابل اس کلاس و جنسیس قرار گرفت از نظر من طراحی داخلی رو هم به رقبا باخت چون طراحی داخلیش مثل لکسوس ال اس و آئودی A8 به جای تاکید بر المان های لاکچری که لازمه ی این کلاسه به اسپرت بودن بها داده !!! کلاس اسپرت برای سری شش و سی ال اس و A7 و …. بیشتر قابل درکه
Khosrow
۱۶ آبان ۱۴۰۱لگو ..
شاهرخ
۱۶ آبان ۱۴۰۱چقدر آشغاله طراحیش
ali(chevynova)
۱۶ آبان ۱۴۰۱👏👏
Nima
۱۶ آبان ۱۴۰۱هدف طراحیش لوکس بودنه نه اسپرت بودن که بنظرم موفق بوده بی ام و
D:
۱۶ آبان ۱۴۰۱یک قدم به جلو
کیلومتر ها به عقب
new reventon
۱۶ آبان ۱۴۰۱نسخه معمولیش واقعا زیباست حتی میشه به اس کلاس ترجیحش داد
ولی نسخه ام واقعا زشته که به راحتی میشه LS رو بهش ترجیح داد
Amirreza.M
۱۶ آبان ۱۴۰۱متاسفانه یا خوشبختانه من دارم به طراحیش عادت میکنم هر چند این به این معنی نیست که این طراحیو به نسل قبل ترجیح بدم
TML BN
۱۶ آبان ۱۴۰۱نباید انقدر رکیک در مورد برندی مثل بیمر حرف بزنید درسته طراحی بسیار ضعیفی داره ولی دیگه نه در این حد که شما گفتید
کرگدن باواریا
۱۶ آبان ۱۴۰۱یه کامنت عالی به دور از تعصب بین کامنت بچهگانه بعضی دوستان آمریکایی فن دیدم بلاخره ! ناسلامتی دارین درباره دومین سدان پرفروش فول سایز لوکس صحبت میکنید ، همین حرفارو راجب XM هم زدید ولی دیدیم چقدر ازش استقبال شد ! هرچی باشه رقیب اول و آخرش s کلاس بنز هست با ارفاق آئودی a8 ! @شوید نوا جان راستی آمریکا کجا ایستاده ؟ چه خبر از کانتیننتال ؟ فسیل هاش پیدا شدن از اعماق زمین یا CT6 که تازه غزل خدافظی رو خونده
یه نکته و یاداوری کنم ؛ دارین راجب BMW صحبت میکنید !
M@M@DRZ911
۱۶ آبان ۱۴۰۱به معنای واقعی کلمه
بی خیال اسم
۱۶ آبان ۱۴۰۱واسه شما اینطوره
لطفا توهین نکنید
❤BMW❤
۱۶ آبان ۱۴۰۱بنز کلاس اس مثل یه خمیر وارفته روی تخته نونوایی هست در مقابل این . اس کلاس خیلی زشته
ehsan.fa
۱۶ آبان ۱۴۰۱همچنان زیر بنز s قرار داره ، تو این کلاس اول روزلرویس بعد بنز
GMA
۱۶ آبان ۱۴۰۱رولزرویس در کلاس فوق لوکس هست که خودرو های اون کلاس در ارزان ترین حالت دو برابر این خودرو قیمت دارند.
❤BMW❤
۱۶ آبان ۱۴۰۱بله
Si
۱۶ آبان ۱۴۰۱واقا دوسش دارم
❤BMW❤
۱۶ آبان ۱۴۰۱خیلی شاهکاره 🤩
Just toyota
۱۶ آبان ۱۴۰۱از لحاظ تکنولوژی خیلی پیشرفته هست ، به طوری که مت واتسون تو ویدئو برسیش گفته بود این پیشرفته ترین خودرویی که تا حالا باهاش رانندگی کرده ، آپشن های جذابی مثل : دستیار صوتی فعال ، رانندگی خودکار ( تقریبا سطح ۳ ) ، ویژگی احضار ( که تو خودرو های تسلا هم هست البته ب ام و یه اسم دیگه براش گذاشته که یادم نمیاد ) ، سیستم تعلیق تطبیقی و نمایشگر هایی با کیفیت فوق بالا 8k و نور پردازی با بیش از ۸۰ رنگ در کابین ، از لحاظ تکنولوژی و آپشن واقعا بی رقیب هست فقط حیف که طراحیش اونطور که از یه سدان فوق لوکس توقع داریم نیست ، ولی خب میدونید بعضی ها هستن که این طراحی رو دوست دارند به هر حال سلیقه ای هست
Alan.r
۱۶ آبان ۱۴۰۱همه این آپشن هایی که گفتی رو مرسدس است کلاس هم داره
GMA
۱۶ آبان ۱۴۰۱با تمام این المان ها برای جلب توجه بنظرم همچنان موفق نخواهد شد از S کلاس برتر ظاهر بشه.
نویدی
۱۶ آبان ۱۴۰۱سال 2023 قطعا برای bmw و bmw سوارا سال خوبیه.
Just toyota
۱۶ آبان ۱۴۰۱واقعا یه زمانی ب ام و عجب طراحی های با ابهتی داشت ، مثالش همین سری ۷ های مدل ۲۰۱۷ ، ۲۰۱۸ تو ایران که واقعا معنی لوکس بودنو تعریف میکنن ، طراحی مدل های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ هم خوب بودن واقعا ، ولی این نسل جدید نمیدونم چرا اصلا به دلم نمیشینه
ممد ژانگولر
۱۶ آبان ۱۴۰۱پدال داداش لوطفا دیگه مطالب از برندهای رویایی نذارید و بیشتر متمرکز میشید رو خودروهای داخلی و چینیزاسیون
به خدا یکی کامنتهارو زیر پورشه و بنز و ماشینهای آمریکایی ببینه جز اینکه خندش یا گریش بگیره کار دیگه ایی نمیکنه
بعضیها وقتها فکر میکنم ما مردم ایستگاه شدیم برای خنده بعضیها
امروز درهم ۱۰۰۰ چوخم رد کرد
داش جواد خودتو بذار جای ماها وقتی دیگه نمیتونیم ماشین چینیشم بخریم از مقاله نوشتن شما از برندهای آمریکایی و اروپایی چه نتیجه ایی میشه گرفت ؟!
reza342
۱۶ آبان ۱۴۰۱حیف این همه هزینه برای این طراحی، حیف…
AkoBahrami
۱۶ آبان ۱۴۰۱واقعا زیباست … هم از بیرون و از هم داخل … این سری که معرفی شد ، عملا بنز و آئودی رو از رقابت حذف کرد … شاید بهتره که بگم ب ام و از رقابت با بنز اس کلاس و آئودی A8 خارج شد و وارد یک سگمنت بالاتر شد …
این شاهکار طراحی ، ب ام و سری 7 رو وارد کلاس بالاتر کرد … کلاسی بالاتر از سدان لوکس( اس کلاس ) و پایین تر از سدان فوق لوکس ( رولزرویس) کرد …
Alan.r
۱۶ آبان ۱۴۰۱(این سری که معرفی شد ، عملا بنز و آئودی رو از رقابت حذف کرد … شاید بهتره که بگم ب ام و از رقابت با بنز اس کلاس و آئودی A8 خارج شد و وارد یک سگمنت بالاتر شد)
واقعا خودت از کامنتت خندت نمیگیره؟
البته اینی که گفتی BMW از این سگمنت خارج شد رو قبول دارم سری هفت از این سگمنت خارج شد و به پله های پایین تر سقوط کرد چون به دلیل طراحی تهوع آورش توانایی رقابت با رقبای سرسختی همچون است کلاس و A8 و LS رو نداره
mercedesbenz
۱۶ آبان ۱۴۰۱با احترام به لکسوس فن ها ولی این سگمنت مال آلمانیاس و حتی بعد از افت شدید طراحی بازهم بی ام و افت جایگاهش نسبت به آیودی و بنز بوده و نه لکسوس و جنسیس و دی اس و کادیلاک و مازراتی و …
شاید قبلا بی ام و با قاطعیت جایگاه دوم رو در اختیار داشت ولی الان دوم بودن یا نبودنش در مقابل آئودی در هاله ای از ابهامه
کرگدن باواریا
۱۶ آبان ۱۴۰۱دقیقا همینطوره ؛ سدان لوکس فول سایز فقط سه تفنگدار آلمانی بنز بی ام وِ و آئودی !
بقیه هم هستن که باشن !! شاید فَرجی حاصل شد یه سهمی از این بازار برای خودشون به دست آوردن !
سوشیانت
۱۷ آبان ۱۴۰۱فعلا که با معرفی کادیلاک سلستیک بی ام و و بنز و آئودی و لکسوس و جنسیس و دی اس و مازراتی پشت سر کادیلاک قرار میگیرن
mercedesbenz
۱۷ آبان ۱۴۰۱سوشیانت مثل اینکه برچسب قیمتی ۳۰۰ هزاردلاری سلستیک رو یادت رفته و متوجه نشدی که سلستیک ادعای فوق لوکس بودن داره
❤BMW❤
۱۶ آبان ۱۴۰۱دوست عزیز من ، دو دفعه اس که داری میگی است کلاس
؟؟؟
و اینکه میگی تهوع آور ، است کلاس شما ، اونقدر طراحی خرابی داره که من یه پیکان رو بهش ترجیح میدم .
❤BMW❤
۱۶ آبان ۱۴۰۱بله . با شما موافقم
Chromstone3
۱۶ آبان ۱۴۰۱طراحی جذابی داره یه جور طراحی که داره میگه من قوی ام من وحشی ام من سریع ام من اصیلم من بی ام و هستم .
در کل با پدال موافقم ، این خودرو یک تضاد جذابه ... خیلی هم جذاب👌🏻😍
Amir evolution
۱۶ آبان ۱۴۰۱جدا از طراحی جلو ک خیلی خوب نیس
عقبش بهتره
امکانات داخلیشم خیلی زیاده
ویدیو کاملشو ببینید
سهیل
۱۶ آبان ۱۴۰۱سلطان کلاس پریمیوم بدون شک
GMA
۱۶ آبان ۱۴۰۱البته تو خواب…:))
❤BMW❤
۱۶ آبان ۱۴۰۱توی خواب ؟؟؟
شما توی خواب ببیند که بتونید با این رقابت کنید
محمدهادی
۱۶ آبان ۱۴۰۱خود مقاله بررسی جذابیت های سری هفت جدیده
الان باز منتقدین خستگی ناپذیر میان از زشتی و مسخره کردن ها و یه مشت سخن بی انتها و نتیجه برامون میگن!!
داداش خود مقاله،ماشینو تحسین کرده ها!!
عبارت «مجلل ترین سری هفت تاریخ» رو آورده بمولا
اگه تو این موضوع نظری دارید بفرمایید تا ماهم از سخنان تون لذت ببریم
Alan.r
۱۶ آبان ۱۴۰۱این که مجللترین سری هفت تاریخه به این معنی نیست که از رقباش بهتره سری هفت همیشه زیر سایهی اس کلاس بوده
مجللترین سری هفت تاریخ هیچ شانسی در برابر مجللترین اس کلاس تاریخ نداره😂😂
محمدهادی
۱۶ آبان ۱۴۰۱من خداییش از همون اول هم جذابیت و اشرافیت ش رو حس کردم
رخ جلوی ماشین تو این ترکیب دورنگ چقد ترسناک با هیبته
طراحی داخل هم که بقول خود متن،تو تمام سری ها پادشاه واقعیه
Habib
۱۶ آبان ۱۴۰۱چقدر با شکوه و عالی. این ماشینها رو باید از نزدیک و لمس کرد تا له قضاوت نهایی در مورد آن برسیم. از دیدن عکس و خواندن یک مطلب چیزی دستگیرمان نمی شود، اگر چند بسیار مفید و راهگشا هستند.
blackwing
۱۶ آبان ۱۴۰۱آقای دهقان ممنون از ترجمه و گردآوری مطالب ، اما ، بزرگ ترین “اما” این هست که بسیار طراحی بیرونی زشت و نچسبی داره این ماشین
.
اصلاً اگر نمایشگر ۱۵۰ اینچی 16K به همراه موتور ۱۲ سیلندر ۹۰۰ اسب بخاری هم داشت باز هم از نظر من زشت ترین ماشینی بود که توی این چند سال دیدم
هرکار میکنم نمیتونم دیلایتهای زشت و بدترکیب رو نمیبنم ، همینطور برآمدگی سپر عقب که از نمای جانبی هم مشخصه ، با اون چراغهای خطی که باعث شده ۸۰٪ پشت ماشین خالی و بدون اتفاق خاصی باشه ، مثل X6 جدید که از زیر سپر تا پایین پنجره عقب فقط یه خط چراغ رد شده… واقعاً زشتن طراحی های جدید بیامو 👎🏼👎🏼
meysam
۱۶ آبان ۱۴۰۱طراحی جلو جای کار داره خیلی باب میل من نیست
سیستم تعلیق بادی رو بشدت می پسندم
طراحی داخلی خیلی خوب
طراحی عقب و جانبی خیلی خوب
بهیچ عنوان تو هیچ ماشینی دوست ندارم راننده داشته باشم پس صندلیهای عقب بدرد من نمیخوره
رانندگی یکی از بهترین تجربیات من تو زندگیم بوده و هیچوقت تکراری نشده
Alan.r
۱۶ آبان ۱۴۰۱هیچ شانسی در برابر اس کلاس نداره
طراحیش که نیاز به گفتن نداره
از نظر فناوری و تکنولوژی هم که نمیتونه با اس کلاس رقابت کنه
کابین اس کلاس هم ترجیح میدم (خودتون مقایسه کنید به برتری مرسدس پی میبرید)
❤BMW❤
۱۶ آبان ۱۴۰۱اس کلاس ، فقط چند تا بالشت قراضه توی اتاق گذاشته میگه لوکسه .
این ، انتهای لوکس بودن تو این سگمنت هست
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۶ آبان ۱۴۰۱و همچنان اس معیار این کلاس باقی می ماند
گلاب
۱۶ آبان ۱۴۰۱با دیدن این فقط به مدیر طراحی بی ام و فو.ش میدم سری ۲ و ۳ و۴ و۶ و ۷ رو خراب کرده فقط مونده … تو طراحی سری ۵و ۸
ferimia
۱۶ آبان ۱۴۰۱نسل قبلی بین سری ۷ و اس کلاس، برام سخت بود که اس کلاس رو انتخاب کنم! همیشه یه نیم نگاهی به سری ۷ داشتم و یه گوشه ای از دلم سری ۷ رو میخواستم
ولی الان حقیقتا اس کلاس رو ترجیه میدم، اون نیم نگاه دیگه وجود نداره…
ولی هنوز میگم بعد اس کلاس گزینه بهتریه نسبت به ائودی s8
احمدرضا
۱۶ آبان ۱۴۰۱بسیار زشت و عجیب غریب
اگه پول داشتم و میخواستم از این رده ماشین بخرم حتی بهش فکرم نمیکردم چه برسه به خریدش
واقعا زشته
ماکان
۱۷ آبان ۱۴۰۱سلام . من مثل برخی از افراد دیگر عاشق این خودرو هستم مخصوصاً قوی ترین مدل های پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی .
SLR _ 722
۱۷ آبان ۱۴۰۱متاسفانه اصلا دلربایی برای من نداره . ( که البته از نظر من اصلا زیبا هم نیست ، ۵۱۸ از این خوشگل تر هست در نظر من )
شاید هم چون انتظار از بیمر بالا هست این حس نا زیبایی بوجود میاد ولی در کل سلیقه من اصلا با xm ، i7 و این ماشین جور نمیشه
Hadi
۱۷ آبان ۱۴۰۱طراحی جلوش داغونه ولی بقیش واقعا پیشرفت کرده ولی خیلی تو ذوق میزنه…
انگار کور شده…