سرانجام پس از مدتها انتظار نسل جدید بیامو سری ۷ رسماً معرفی شده است و حتی با وجود مدلهای برجسته در نسلهای قبلی، این را میتوان مهمترین نسل در تاریخ سری ۷ دانست زیرا برای اولین بار از زمان تولید این سدان پرچمدار در سال ۱۹۷۷ شاهد ارائهٔ یک نسخهٔ تمام الکتریکی با نام i7 هستیم. این بخشی از تلاش بیامو برای حرکت در مسیر الکتریکیسازی سبد محصولات خود است.
پیشرانهها
نسل جدید سری ۷ علاوه بر مدل الکتریکی i7، در ابتدا در دو نسخهٔ بنزینی هم ارائه خواهد شد. مدل پایه، 740i نام دارد که از نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بیامو استفاده میکند. این موتور که حالا از سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت بهره میبرد، ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که نشاندهندهٔ افزایشی ۴۰ اسب بخاری نسبت به نسل قبلی است. سیستم ۴۸ ولت نیز میتواند بهطور موقت گشتاور را به ۵۴۰ نیوتن متر افزایش دهد. به لطف این پیشرانه، 740i ظرف ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
مدل بالا ردهٔ 760i xDrive هم به پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که از همان سیستم هیبریدی خفیف بهره میبرد و ۵۴۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این مدل با استفاده از قدرت بیشتر خود ظرف تنها ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. انتقال نیروی هردو موتور نیز توسط همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک آشنا صورت میگیرد.
همانطور که قبلاً میدانستیم، در نسل جدید سری ۷ خبری از نسخهٔ دوازده سیلندر M760i نیست و عنوان پرچمدار خانواده حالا به نسخههای الکتریکی میرسد که مدل اول آن i7 xDrive60 نام گرفته است. این مدل به دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۵۴۳ اسب بخار قدرت و ۷۴۴ نیوتن متر گشتاور مجهز است که توسط یک پکیج باطری ۱۰۱.۷ کیلووات ساعتی تغذیه میشوند. i7 برای اینکه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد به ۴.۵ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آنهم روی ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است درحالیکه این عدد برای نسخههای بنزینی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.
طبق تخمین بیامو، برد کلی i7 xDrive60 طبق معیارهای آژانس EPA ایالاتمتحده حدود ۴۸۰ کیلومتر خواهد بود اما این رقم هنوز رسمی نیست. حداکثر ظرفیت شارژ این سدان برقی هم ۱۹۵ کیلووات خواهد بود که میتواند با ۱۰ دقیقه شارژ ۱۳۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه کند. همچنین خریداران i7 در ایالاتمتحده در سه سال اولین مالکیت از شارژ رایگان نامحدود بهرهمند خواهند شد. اما علاوه بر این سه نسخه، تا سال ۲۰۲۳ دو نسخۀ قویتر هم به خانوادۀ سری ۷ جدید اضافه خواهد شد که شامل M760e xDrive پلاگینهیبریدی و i7 M70 xDrive تمام الکتریکی خواهد بود.
تمام نسخههای سری ۷ جدید بهصورت استاندارد با سیستم تعلیق بادی ارائه میشوند که به سیستم تنظیم ارتفاع خودکار و کنترل الکترونیکی کمکفنرها هم مجهز است. این تعلیق تطبیقی ارتفاع خودرو را در حالت اسپرت ۱۰ میلیمتر کاهش میدهد درحالیکه برای تردد در مسیرهای ناهموار یا عبور از روی موانع کوچک نیز میتواند ارتفاع را ۲۰ میلیمتر افزایش دهد. علاوه بر این، در i7 برای بهبود آئرودینامیک در سرعتهای بیش از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت ارتفاع خودرو بهطور خودکار کم میشود. نسل جدید سری ۷ از سیستم فرمان گیری چرخهای عقب هم بهره میبرد که میتواند تا ۳.۵ درجه به چرخها زاویه دهد.
طراحی بیرونی
سری ۷ جدید در طراحی بیرونی از نسلهای قبلی خود بسیار فاصله گرفته است. در جلوی خودرو شاهد همان طرحی هستیم که برای اولین بار چندی پیش در فیسلیفت X7 دیدیم یعنی جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بسیار بزرگ و چراغهای دوقسمتی که شامل دیلایتهای باریک در بالا و چراغهای اصلی در وسط سپر میشود. در i7 در ورودی هوای پایین سپر تریم آبیرنگی کار شده درحالیکه نسخههای بنزینی بهصورت استاندارد به پکیج M Sport مجهز هستند. این پکیج که شامل سپرهای تهاجمیتر، رینگهای ۲۰ یا ۲۱ اینچی M و تریم مشکیرنگ شادولاین میشود، برای i7 هم بدون هزینه قابل سفارش خواهد بود.
داخل
در داخل نسل جدید سدان پرچمدار بیامو شاهد جدیدترین نسخه از لایو کاکپیت و نرمافزار iDrive 8 این شرکت هستیم. مهمترین ویژگی در اینجا یک صفحهنمایش منحنی بزرگ است که دو نمایشگر یعنی صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و صفحهنمایش لمسی مرکزی ۱۴.۹ اینچی را در خود جای داده است. در زیر این نمایشگر هم یک نوار کریستالی با کنترلهای لمسی خازنی برای مواردی مثل کنترل سیستم تهویه تعبیه شده است.
اما احتمالاً برای خیلیها بخش عقب کابین سری ۷ جذابتر خواهد بود زیرا در اینجا یک صفحهنمایش عظیم ۳۱.۳ اینچی 8K بهصورت سفارشی ارائه میشود که به سرنشینان عقب امکان دسترسی به تلویزیون آمازون و سایر خدمات آنلاین را میدهد. هرکدام از سرنشینان عقب نیز میتوانند این صفحهنمایش را از طریق لمس آن و یا به وسیلهٔ دو تبلت ۵.۵ اینچی که در رو دریها تعبیه شده کنترل کنند.
علاوه بر این، امکان سفارش سیستم صوتی فراگیر B&W هم وجود دارد که ۱۸ بلندگوی استاندارد را با ۳۶ بلندگوی باکیفیت جایگزین میکند. چهار عدد از این بلندگوها در آستر سقف ادغام شدهاند و تمام ۳۶ بلندگو صدای چهاربعدی پخش میکنند. در همین حال، تمام نسخههای سری ۷ بهصورت استاندارد با پکیج کمکرانندهٔ فعال بیامو ارائه میشوند اما برای اولین بار، در این سدان پرچمدار جدید سیستم نیمه خودران سطح دو پلاس هم ارائه خواهد شد. این سیستم با برخورداری از تکنولوژی عالی حفظ حرکت خودرو بین خطوط و تغییر خط خودکار، بهاندازهٔ سوپر کروز جنرال موتورز و بلو کروز فورد کاربری خواهد بود. بیامو همچنین سری ۷ را به نسخهٔ جدیدی از سیستم دستیار پارک هم مجهز کرده است که حالا قابلیت پارک از راه دور از طریق گوشی هوشمند را دارد.
قیمت نسل جدید بیامو سری ۷ در نسخهٔ پایهٔ 740i از ۹۴,۲۹۵ دلار آغاز میشود که این رقم در مدل هشت سیلندر 760i xDrive به ۱۱۴,۹۹۵ دلار میرسد. i7 xDrive60 اما کمی گرانتر بوده و قیمت آن از ۱۲۰,۲۹۵ دلار شروع میشود. اولین نمونههای این پرچمدار جدید از نوامبر امسال راهی بازار خواهند شد.
Moein
۳۱ فروردین ۱۴۰۱درسته طراحی کاملا سلیقه ای هستش
اما از دید من این طراحی جلو پنجره و چراغ ها اصلا و ابدا در قامت برند بی ام و نیست
shirko
۳۱ فروردین ۱۴۰۱هر چی از زشت بودنش بگم ، بازم کم گفتم .
NAVID۰۰۹۸
۳۱ فروردین ۱۴۰۱جز گفتن ( جِرررررررررررررررررررررررررررر ) !!!!!!!! چیزی به ذهنم نمیرسه !!!!!!!
نامردا زدن هویت bmw را پکوندن و این دقیقاً چیزی بود که چند وقت پیش ، پیشبینی کرده بودم 🤦♂️😤😔 !
پرچمدار خودشون هم نابود کردن !
الفاتحَه !
نمای عقب که انگار جنسیس شده !
نمای جلو هم که bmw باید بیشترین تلاشش را جهت شناختن هویتش میکرد زده نابود کرده و دیگه فقط به درد مشتریهای چینی میخوره !!!
البته این را هم بگویم که همیشه سری ۷ در برابر پرچمداران آئودی و بنز رتبهی سوم را داشته و به جنتلمنی آنها نمیرسید ولی در حد خودش حرفها برای گفتن داشت !
شِت به bmw ، شِتتتتت !
shirko
۳۱ فروردین ۱۴۰۱فقط دعا کنید فروششون خوب نباشه ، البته اگه چینی ها اجازه بدن !!!
کامران
۳۱ فروردین ۱۴۰۱آرزو دارم کسی که این ماشینو طراحی کرد ایکس ۷ جدید رو طراحی کرد از تو خونش بِکِشمش بیرون بگم آی …. خورده …. همین ماشینو بکنم تو ….ت.
محمد
۳۱ فروردین ۱۴۰۱حاجى پاره شدم.👍👍😂😂😂😂😂
Mad.z.Max
۳۱ فروردین ۱۴۰۱والا این دیگه از مرز سلیقه گذشته! ب ام و ای که تا سه چاهار سال پیش یه تاریخچه ی تقریبا بی نقص از طراحیای خیره کننده و با پرستیژ داشت، حالا تبدیل شده به محل آزمون و خطای طراحای جدید!! این چیه آخه! بابا تمام شرکتا خودشونو میکشن تا یه زبون طراحی خوب و همه پسند بوجود بیارن، بعد ب ام و که خودش انتهای طراحی بود ورداشته خودش خودشو داغون کرده! حیف، خیلیم حیف..
حبیب
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱از نمای بغل شبیه دنا پلاس شده، منتها کمی بزرگتر.
MAHDI_GERMANY
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱😂😂😂😂😂دنا پلاس پشم این هم نیست
ممد ژانگولر
۳۱ فروردین ۱۴۰۱به نظر من که ماشین فوق العده ایی الخصوص داخلش که کاملترینه در جایگاه خودش
آرزو میکنم هر ایرانی یدونه از اینا قسمتش بشه به شرط داشتن اخلاق مرام قیصری لوتی منش
محمدهادی
۳۱ فروردین ۱۴۰۱بنظرمن نمای جلو فوق العاده مخوف و با هیبته
سری ۷ رو همیشه باید تو واقعیت کنارش وایستی ببینیش
NAVID۰۰۹۸
۳۱ فروردین ۱۴۰۱مدلی که سال ۲۰۰۳ که در ایران هم داریم ، کنارش وایستا و ببین !!!
با این تفاوت که همون هم بهتر از این بود در زمان خودش با اینکه خیلیها همان نسل هم کبوندن و نقطهی ضعف گریس بنگل شد !
کافر مقدس
۳۱ فروردین ۱۴۰۱مشکی ش زشت تر از اون یکی رنگ به نظر میرسه
هی فکر میکنم اون چراغ های سیتروئن رو گذاشتن روش ! در حالی که نمای جلو رو زیاد درگیر ش میشید افتضاح اصلی نمای عقب است ! سه طبقه و سه چیز متفاووت ! فقط مقایسه کنید با طراحی جنسیس g90 !!! چرا نباید جنسیس بفروشه خوب وقتی رقبا اینجوری ن
Mehdi
۳۱ فروردین ۱۴۰۱حالا من بیرونش اگه فقط همین سریش باشه به بقیه سریاش نکشه برای تنوع دوست دارم ولی داخلش به نظر من نسبت به نسلای قبلی که داخلش محشر بودند خیلی بی روحه
یه کیلومتر و یه نمایشگر کلا طراحی مینیمال برای داخل به شدت دوست ندارم
دیجی
۳۱ فروردین ۱۴۰۱وقتی طراح ماشین از گل مرغوب استفاده کنه نتیجش میشه بی ام و سری سمند
viper2
۳۱ فروردین ۱۴۰۱بهترین طراحی بی ام و . عالیه من که خیلی خوشم اومد . این یه بی ام و واقعی هست . به نظرم بی ام و به همین راه ادامه بده . منم فنش میشم . عالیه دم طراحش گرم . چیش زشته خدایی؟ رو چه حسابی زشته؟؟؟؟
net
۳۱ فروردین ۱۴۰۱طراحی بیرونی فاجعه و بد هست.چراغ عقب که خط سفید داخلش هست و یکپارچه قرمز زرشکی نیست خیلی بد هست.چراغ زیر چراغ باریک جلو که مثل زیرا چراغ باریک جلو x7 جدید فرورفتگی داره فاجعه و زشته.بالای درب باک که خط سفید اطراف شیشه دربها خیلی پهن شده خیلی بد هست.رینگ و ۴ لوله اگزوز مربعی بد هست.صفحه نمایش روی داشبورد که مثل صفحه نمایش روی داشبورد x7 هست خوبه ولی منحنی هست بده اگر فلت بود قشنگتر میشد.فقط ائودی a8
پارسا
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظرم برقیه بیشتر سری ۷ هست تا معمولیه 😂
Humer
۳۱ فروردین ۱۴۰۱بنظرمن
خودروی قشنگیه نمیگم عالی ولی خدایی هم داخلش از همه ی بی ام وه ها متمایز هست خیللی خوشگله جدیده
مخصوصا صندلی های پشت که یک مانیتور بزرگ مثل تلویزیون خودنمایی می کنه
واقعا از نظرم لوکس هستش
بیرونش هم بدی نیست خدایی
مازیار
۳۱ فروردین ۱۴۰۱ازش خوشم میاد. پرستیژ و کلاسی کاملا خاص و برجسته داره و حدس میزنم موفق خواهد شد
محمدهادی
۳۱ فروردین ۱۴۰۱این ماشین خدای امکانات و تجملاته
محشره
اون نمایشگر تبلت طور چی میگه کناره دستگیره های عقب؟!
اوه اوه
Cowboy
۳۱ فروردین ۱۴۰۱طراحی بیرونش خیلی پر بحثه ولی داخلش بنظر من به همچین طرح رادیکالی احتیاج داشت و زیبا و مردن هستش ولی در کل سلیقه من نیس
Joker
۳۱ فروردین ۱۴۰۱تعصب رو بزارید کنار،خودم به عنوان یه فن قدیمی بی ام و از دیدن این ماشین شرمنده چشمانم شدم! این ماشین میتونه به راحتی زرشک طلایی بدترین طراحی قرن رو از آن خودش کنه،چند وقت پیشا گفتم جنسیس G90 رو میشه زیباترین خودرو لوکس حال حاضر بازار توصیف کرد اما یه عده که خدا رو هم زاده آلمان میبینن به من خورده گرفتن که چطور همچین حرفی میزنی در صورتی که قراره بی ام و با سری ۷ جدید طوفان به راه بندازه! اینم گل سرسبد بی ام و،تحویل بگیرید_بی ام و نیگا به طراحی خیره کننده چراغ های دو تیکه جنسیس کرده فکر کرده با کپی کاری اینچنین ناشیانه و بدقواره میتونه یه سبک جدید تو طراحی محصولاتش ایجاد کنه ولی زهی خیال باطل،با این طراحی به راحتی قافیه رو واگذار کرد به رقبا به خصوص اس کلاس! طراحی اصلی ترین بخش یه ماشینه حالا طرفدارای بیمر بیان از تکنولوژی های فرازمینی این ماشین صحبت کنن که در کنار همچین استایلی مفت نمیرزه،دیگه باید محصولات بی ام و رو با تسلا مقایسه کرد از بس زشت شدن،واقعا چی به سر دپارتمان طراحی خودروسازی که سری هشت الهه زیبایی رو آفرید اومده؟!!! چی تو مغز اینا میگذره که ما در جریان نیستیم؟!!! واقعا جا داره به کره بابت طراحی جنسیس G90 با چنین طراحی تبریک گفت که تو طراحی دست خودروسازها بزرگ رو بسته نگه داشتن…
حامد
۳۱ فروردین ۱۴۰۱نتیجه کوچ کردن بهترین طراحان خوب و برجسته آلمانی به هیوندای کیا و جنسیس شده این.
ارین صاحب جمعی
۳۱ فروردین ۱۴۰۱توش که بینظیره و میتونم بگم بهتر از کلاس اس و خیلی بهتر از جنسیس و لکسوس فرسنگ ها بهتره و اما در بحث خارج i7 خیلی از اون چیزی که تصور میکردم بهتره
محمدهادی
۳۱ فروردین ۱۴۰۱والا بخدا منم باهاش حال کردم
بنظرم جلوپنجرش بسیار عالی و در زیباترین حالت ممکن قرار گرفته
من فکر میکنم طراحان بدلیل نظرات جنجالی سر جلوپنجره های جدید بسیار با وسواس جلوی ماشینو طراحی کردن
من خودم با دیدن بخش جلویی کاملا به اعماق تاریخ این خودرو سازی فرو میرم
البته خیلی از دوستان این حس رو ندارن
سلیقه ها و دیدگاه ها کاملا متفاوته
آرم@ن
۳۱ فروردین ۱۴۰۱واقعا دوست دارم تکذیب بشه!!! این چیه اخه! طراحی داخلی عالی شده اما بیرون فراتر از فاجعس! کاشکی همون طراحی خارجی نسل قبل رو نگه میداشتن و فقط داخل رو تغییر میدادن
R@m!n
۳۱ فروردین ۱۴۰۱فقط کافیه s-class رو کنار این ماشین بزاریم تا متوجه کم کاری ها و ضعف در تک تک اجزا بشیم. چه طراحی تهوع آور خارجی و بی سلیقگی محض در داخل.
طرفدار این مدل چپوندن تبلت تو کابین نیستم اما حداقل تو مرسدس همون تبلتم با ظرافت و ایجاد فرم و موج قابل تحمل کردن. طراحی جلو انقدر ناموزون و شلوغ از اون ور طراحی بقل بشدت خنثی و یکنواخت !!! کلکسیون آشغال های بی ام و داره تکمیل میشه.
حتی نگاه کردن بهش هم زجرآوره.
reza342
۳۱ فروردین ۱۴۰۱فقط و فقط یه عنکبوت میشه دید
reza342
۳۱ فروردین ۱۴۰۱این دقیقا مصداق خوردن به بن بست طراحای بی ام و هست که رفتن زود از لینک اند کو جیلی تقلید کردن. آلمان در حال سقوط
فرامرز
۳۱ فروردین ۱۴۰۱تو طراحی بیرونی فقط آرم ب ام و و چراغهای پشت خوبن که اونام به فرم کلی بدنه نمیخوره. داخلش خیلی خوبه هرچند به پای هایپراسکرین مرسدس نمیرسه
امیر
۳۱ فروردین ۱۴۰۱بهتر از چیزی که تصورش رو میکردم شده
GMA
۳۱ فروردین ۱۴۰۱این دنیا دیگه به درد نمیخوره، چرا؟ واقعا چرا؟؟؟!
وقتی طراحی تا این حد فاجعست دیگه بخش فنی هم نمیتونه جبرانش کنه بخش طراحی BMW را باید بمباران اتمی کرد
پدرام
۳۱ فروردین ۱۴۰۱جلوش به نظرم بدک نیست اما عقبش فاجعه است خصوصا سبک طراحی عقب یه جوریه انگار به سمت داخل جمع شده و کوچک تر به نظر می رسه که با فول سایز بودن این سدان همخوانی نداره
ارین صاحب جمعی
۳۱ فروردین ۱۴۰۱دو تا چیز الان خیلی مهمه یک این که ، ایرانی نیستیم اگر نکوبیمش اینکه کاملن مشخصه از قبل ولی مبحث دوم اون تغییر سبک طراحی بی ام و است که فقط زمانی تموم میشه که مرد از خریدنش دست بکشن که متاسفانه این اتفاق نمیافته و مستر joker i7 رقیب لوسید و تسلا و مرسدس eqs هست چه از لحاظ تکنولوژی و امکانات و چه در سطح مورد بررسی جنسیس تو عمرشم سطح خودران ۳ و ۴ ندیده
فقط انگلستان
۳۱ فروردین ۱۴۰۱با احترام به بی ام و
ولی یه لاستیک جنسیس می ارزه به صد تا مثل این
.
انگار شرکت بی ام و بنتلی فلایینگ اسپور رو دیده که چهار تا چراغ داره جلوش و خیلی هم بی نقص و قشنگه با خودش گفته ما چی از بنتلی کم داریم ما هم چهار تا چراغ میزاریم جلوش شاید از بنتلی بهتر دربیاد اینم شد نتیجه رقابت با خودروسازی انگلیس.
Carlover
۳۱ فروردین ۱۴۰۱آرین صاحب جمعی
نمیدونم چرا تو هر مطلب بی ربطی باید حرص جنسیسو بخوری،آروم و قرار نداری اصلا
جوکر حقیقتو گفته که همونطور که میبینی همه باهاش موافقن و مثل همیشه همه با تو مخالف
قرار نیست چون بی ام دبلیو هست انتقادی بهش وارد نباشه
جنسیس هم قیمتش ۳۰ هزار دلار حداقل ارزون تر هست
سیستم خودرانم هروقت ژاپن بهش رسید اونم میرسه تو فعلا دیس بگیر
Reza_ar
۳۱ فروردین ۱۴۰۱ب ام و با ایران خودرو و سایپا رقابت شدیدی تو زمینه طراحی داره
Jdm باز
۳۱ فروردین ۱۴۰۱😂😂😂👍👍
Aboalfazl demon
۳۱ فروردین ۱۴۰۱چراغ عقبش منو یاد پرشیا میندازه
mohamadreza83
۳۱ فروردین ۱۴۰۱کره ای ها هر روز بهتر از دیروز دارن عمل میکنن ؛ یواش یواش جرأت و جسارت به خرج میدن ؛ نواقص محصولاتشون رو تا حد توانشون برطرف میکنن ؛ بیشتر مطرح میشن ؛ جوایز خودرویی سال رو درو میکنن و … ( حالا اینکه چجوری بوده موضوع بحث نیست ؛ ما اونچیزی که دیدیم رو میگیم )
از اینور برندهای مطرح آلمانی دارن کبریت میگیرن زیر هویتشون ؛ اون از طراحی های محشر مرسدس های eq این هم از این ؛ اقلا با تمام نفرتی که از نمای جلوی M3وM4 دارم نمای عقبشون عالیه ؛ این توی جفتش رسما نوبره !
شاید توی خودروهای اکونومی و اقتصادی طراحی خیلی توی اولویت های خریدار نباشه ( وگرنه تویوتا با اون طراحی های زشت و بی روح و فاقد جذابیت اینقد فروش خوبی رو تجربه نمیکرد ) ؛ ولی وقتی پای یه محصول لوکس میاد وسط خیلی هم مسئله طراحی مهم میشه .
به خدا اگه یاد و خاطره بهترین محصولات شهری بی ام و که بین سال های ۲۰۰۰_۲۰۱۰ ساخته شد از ذهن مشتری های بیمر پاک بشه ؛ کسی به روی این کرم های له شده هم نیگا نمیندازه .
.
.
نمای عقبش یه جوریه که خیلی خیلی عذر میخوام من رو یاد این میندازه که انگار با یه شلنگ زدی دم ک..و..ن یه بچه گفتی برو بتمرگ سر جات .
mohamadreza83
۳۱ فروردین ۱۴۰۱واقعا الانه که باید گفت :
یه پیام دارم برای BMW عزیز ….
M.Kkarimi
۳۱ فروردین ۱۴۰۱خط آخر خیلی خوب بود 😂🤣
Porsche 911
۳۱ فروردین ۱۴۰۱چقدر عکس ها کمه!
ارین صاحب جمعی
۳۱ فروردین ۱۴۰۱میخوای از باتریاشم عکس بگیره 🤣🤣🤣
Porsche 911
۳۱ فروردین ۱۴۰۱خیر حدود ۲۰۰ عکس از این ماشین موجوده حداقل ۳۰ تاش رو میذاشتید
کیانوش
۳۱ فروردین ۱۴۰۱نسخه برقی که اصلا شانسی نداره در مقابل پورشه تسلا و مرسدس تو بازار بنظرم بی ام و خیلی اسم عوض کردن دوست داره ی انجین شیش سیلندر رو دو سال یک بار با اسم جدید و یکم تغییرات معرفی میکنه اینم از این همون سری هفت رو با ی اسم جدید و پیشرانه برقی معرفی کرده اصلا جالب نیستن برقی هایی که روی پلتفرم بنزینی ها ساخته میشن باید مثل مرسدس ی پلتفرم اختصاصی واسه برقی ها میزد و ی طراحی کارامد این اورهنگ های بلند رو ی پیشرانه برقی بی معنیه
نسخه بنزینی هم تنها شانسش تو بازار چین هستش وگرنه واقعا میگم مقابل اس کلاس شانسی نداره حتی ائودی هم پرچمدارش از نظر من زیبا تره از این
قیمتشم زیاده نسخه برقیش صد و بیست هزار دلار از لوسید و تایکان و تسلا که چهل پنجاه هزار دلار گرونتره از ایی کیو اس ام بیست هزار دلار
انگار جدیدا فقط ووسه بازار چین طراحی میکنه
kenshi
۳۱ فروردین ۱۴۰۱با عرض سلام خدمت عزیزان
حدود 10 سال میشه هرروز خبرهای سایت رو دنبال میکنم ولی تاحالا هیچ دیدگاهی نذاشتم حتی حساب کاربری هم نداشتم
من طرفدار محصولات بی ام و هستم ولی الان مجبورم حرف دلم رو بنویسم
تو این مدتی که از سال حدود 83 تا امروز مجلات ماشین رو دنبال میکنم و آرزوم داشتن یک بی ام و بوده هیچ وقت انقدر پشیمون نشده بودم
واقعا دیگه هیچ حرفی نمیمونه
ممنون از شما و بی ام و عزیز
Carlover
۳۱ فروردین ۱۴۰۱خیلی بده
از بیمر بعید بود
فرزان
۳۱ فروردین ۱۴۰۱نسل طلایی خودروسازی مرد
محسن
۳۱ فروردین ۱۴۰۱بی ام وی از رقابت خودرو های لوکس بیرون رفت با این افتضاح آخه چطور میتونه ماشین به این مهمی که ریشه داره را با خاک یکسان کنه کل جلو فقط جلوپنجره شده اونم از عقبش وای ی ی ی ایکاش زمان 1950 به بعد رو نگاه میکرد بعد اینو میساخت
سهند
۳۱ فروردین ۱۴۰۱من که طراحیش را پسندیدم
داخلش هم عالی شده
بعضی ها هرچی بی ام و بسازه به طراحیش اعتراض میکنند چون فکر میکنند اگر کسی از طراحی بی ام و ایراد بگیره نشون میده از ماشین ها خیلی سر در می آورد
Amoo HamiD
۳۱ فروردین ۱۴۰۱“اما احتمالاً برای خیلیها بخش عقب کابین سری ۷ جذابتر خواهد بود زیرا در اینجا یک صفحهنمایش عظیم ۳۱.۳ اینچی ۸K بهصورت سفارشی ارائه میشود که به سرنشینان عقب امکان دسترسی به تلویزیون آمازون و سایر خدمات آنلاین را میدهد. ”
بشدت گند زده به طراحی داخلی این تی وی قصه ما …
بنظرم اون چیزی که انتظار میرفت نیست از سری 7 نسل قبل ابهت کمتری داره …
طراحی داخلیش خوبه ولی به اندازه اس کلاس جذاب نیست …
طراحی بیرونش خصوصا در بخش عقب از چینی ها هم ضعیف تر هست متاسفانه … اصلا انتظار همچین سمی رو نداشتم از بیمر …
طراحی جانبی اوکیه آنچنان مشکلی درش دیده نمیشه …
طراحی جلو و فیس کلی خیلی بد نیست اما اگه با نسل قبل (قبل فیس لیفت حتی) مقایسه کنیم متوجه میشیم اون چیزی که باید میبود نیست …
شاید پولدار ها کج سلیقه اند …
خدا میدونه!!!
من یکی که ترجیحم بی شک اس کلاسه و اگه بخوام یه لوکس تمام عیار بگیرم سراغ محصولات بنتلی میرم که خب سطح کاریش با اینا فرق داره …
اومد یه سری نو آوری و خلاقیت به خرج بده بشدت خراب کرد …
اون تی وی چیه ناموسا عه … چه آپشنیه آخه حالا ما گفتیم مرسدس هایپر اسکرین زده تو نباس دیگه همچین چیزی رو بکنی تو کابین که!
تصادف کنه تکلیف چیه؟!
با مغز میری تو تی وی …
فکر میکنم طراح های بی ام و رفتن کیا و هیوندای!!!
ارین صاحب جمعی
۳۱ فروردین ۱۴۰۱یک چیز بگم به عنوان حرف آخر طراحیش خوب نیست اصلا در حد بنز نیست ولی باید دید i7 برای چی اومده و چرا اومده و چرا بی ام و اینجوری کرده واقعا باید نشست و دید که چرا دست نمیکشه شاید واقعا ماییم که تو یک دورانی موندیم تو یک دوره ای از طراحی گیر کردیم نمیدونم ولی باید یک چیزی باشه که بی ام و همچین جسارتی رو داده کدوم روانی میاد شرکت خودشو ببر زیر سوال قطعا هیچ آدمی پس یک چیزی هست یک چیزی باید باشه باید امار فروششو تو سال ۲۰۲۳ دید تا متوجه شد واقعا مردم چی میگن مقابل i7 و تا وقتی مردم نه فقط چین بلکه امریکا دارن پا میدن به همچین طراحی هایی اون ادامه میده نظر خودم اینکه بی ام و میخواد طراحی رو آینده نگرانه بکنه ولی اینکارو داره با سرعت نور انجام میده بخاطر همین ما داریم میکوبیمش مخصوصا چراغ دوتیکه که الان تقریبا کمتر کمپانی استفاده نمیکنه منتظر ازرا و سوناتا ۲۰۲۳ هم باشیم همین میشن چراغ دو تیکهههه
AMANTE
۳۱ فروردین ۱۴۰۱اگه فکر میکنید طراحی ایش فاجعه است هیچ اشتباه نکردید ولی باید بگم نسخه ی M پرفورمنس این ماشین با ترکیب رنگ دو تایی یک چیزی فراتر از فاجعه است کافیه به صفحه ی اینستاگرام BMWM سر بزنید و ببینید اش.
M.Kkarimi
۳۱ فروردین ۱۴۰۱شده مثل EQXX و XM … ماشینی با بیشترین پیشرفت ها و بیشترین ظرفیت رشد و ترقی برای کمپانی ؛ اما در مقابل با مضحک ترین و زشت ترین طراحی ها … نمیفهمم چرا کمپانی ها تصورشون از پرچمدارا و چنین مدل هایی که باید تو این بازه سرنوشت ساز، بهترین نتیجه رو ارائه بدن، کاغذ پاک نویس طراحای تازه کار و بی سلیقست !! این یه مورد دیگه از مرزای سلیقه و… خارجه ، همچین طراحیی برای هر فردی زجر آور و غیر قابل تحمله !!
بهنام
۳۱ فروردین ۱۴۰۱تپه ای جدید توسط طراحان ب ام و کشف شد 😂
این چیه آخه ؟ نکنه دارن شوخی میکنن ؟ یعنی گذر از طراحی سنتی و حفظ اصالت به سمت مدرنیته و ترند روز انقدر براشون سخته که همچین جانوری تحویل دنیا دادن ؟
بنظرم مقایسه این مدل با اس کلاس یه توهین حساب میشه .
Sinaaa
۳۱ فروردین ۱۴۰۱شما یه سربزن تو اینستاگرام ب ام و آمریکا یه نظرسنجی گذاشته بیش از ۷۰ درصد طراحیشو دوست داشتند شما فقط تکنولوژی ببین حتی از s بیشتره دوتا ویدیو ازش ببین بد نظرتو بگو موتور فقط اعدادشو نگاه کن پرات میریزه
فقط مشکل شکلشه !!! اون عادت میشه