سرانجام پس از مدتها انتظار نسل جدید بیامو سری ۷ رسماً معرفی شده است و حتی با وجود مدلهای برجسته در نسلهای قبلی، این را میتوان مهمترین نسل در تاریخ سری ۷ دانست زیرا برای اولین بار از زمان تولید این سدان پرچمدار در سال ۱۹۷۷ شاهد ارائهٔ یک نسخهٔ تمام الکتریکی با نام i7 هستیم. این بخشی از تلاش بیامو برای حرکت در مسیر الکتریکیسازی سبد محصولات خود است.
پیشرانهها
نسل جدید سری ۷ علاوه بر مدل الکتریکی i7، در ابتدا در دو نسخهٔ بنزینی هم ارائه خواهد شد. مدل پایه، 740i نام دارد که از نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بیامو استفاده میکند. این موتور که حالا از سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت بهره میبرد، ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که نشاندهندهٔ افزایشی ۴۰ اسب بخاری نسبت به نسل قبلی است. سیستم ۴۸ ولت نیز میتواند بهطور موقت گشتاور را به ۵۴۰ نیوتن متر افزایش دهد. به لطف این پیشرانه، 740i ظرف ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
مدل بالا ردهٔ 760i xDrive هم به پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که از همان سیستم هیبریدی خفیف بهره میبرد و ۵۴۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این مدل با استفاده از قدرت بیشتر خود ظرف تنها ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. انتقال نیروی هردو موتور نیز توسط همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک آشنا صورت میگیرد.
همانطور که قبلاً میدانستیم، در نسل جدید سری ۷ خبری از نسخهٔ دوازده سیلندر M760i نیست و عنوان پرچمدار خانواده حالا به نسخههای الکتریکی میرسد که مدل اول آن i7 xDrive60 نام گرفته است. این مدل به دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۵۴۳ اسب بخار قدرت و ۷۴۴ نیوتن متر گشتاور مجهز است که توسط یک پکیج باطری ۱۰۱.۷ کیلووات ساعتی تغذیه میشوند. i7 برای اینکه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد به ۴.۵ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آنهم روی ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است درحالیکه این عدد برای نسخههای بنزینی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.
طبق تخمین بیامو، برد کلی i7 xDrive60 طبق معیارهای آژانس EPA ایالاتمتحده حدود ۴۸۰ کیلومتر خواهد بود اما این رقم هنوز رسمی نیست. حداکثر ظرفیت شارژ این سدان برقی هم ۱۹۵ کیلووات خواهد بود که میتواند با ۱۰ دقیقه شارژ ۱۳۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه کند. همچنین خریداران i7 در ایالاتمتحده در سه سال اولین مالکیت از شارژ رایگان نامحدود بهرهمند خواهند شد. اما علاوه بر این سه نسخه، تا سال ۲۰۲۳ دو نسخۀ قویتر هم به خانوادۀ سری ۷ جدید اضافه خواهد شد که شامل M760e xDrive پلاگینهیبریدی و i7 M70 xDrive تمام الکتریکی خواهد بود.
تمام نسخههای سری ۷ جدید بهصورت استاندارد با سیستم تعلیق بادی ارائه میشوند که به سیستم تنظیم ارتفاع خودکار و کنترل الکترونیکی کمکفنرها هم مجهز است. این تعلیق تطبیقی ارتفاع خودرو را در حالت اسپرت ۱۰ میلیمتر کاهش میدهد درحالیکه برای تردد در مسیرهای ناهموار یا عبور از روی موانع کوچک نیز میتواند ارتفاع را ۲۰ میلیمتر افزایش دهد. علاوه بر این، در i7 برای بهبود آئرودینامیک در سرعتهای بیش از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت ارتفاع خودرو بهطور خودکار کم میشود. نسل جدید سری ۷ از سیستم فرمان گیری چرخهای عقب هم بهره میبرد که میتواند تا ۳.۵ درجه به چرخها زاویه دهد.
طراحی بیرونی
سری ۷ جدید در طراحی بیرونی از نسلهای قبلی خود بسیار فاصله گرفته است. در جلوی خودرو شاهد همان طرحی هستیم که برای اولین بار چندی پیش در فیسلیفت X7 دیدیم یعنی جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بسیار بزرگ و چراغهای دوقسمتی که شامل دیلایتهای باریک در بالا و چراغهای اصلی در وسط سپر میشود. در i7 در ورودی هوای پایین سپر تریم آبیرنگی کار شده درحالیکه نسخههای بنزینی بهصورت استاندارد به پکیج M Sport مجهز هستند. این پکیج که شامل سپرهای تهاجمیتر، رینگهای ۲۰ یا ۲۱ اینچی M و تریم مشکیرنگ شادولاین میشود، برای i7 هم بدون هزینه قابل سفارش خواهد بود.
داخل
در داخل نسل جدید سدان پرچمدار بیامو شاهد جدیدترین نسخه از لایو کاکپیت و نرمافزار iDrive 8 این شرکت هستیم. مهمترین ویژگی در اینجا یک صفحهنمایش منحنی بزرگ است که دو نمایشگر یعنی صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و صفحهنمایش لمسی مرکزی ۱۴.۹ اینچی را در خود جای داده است. در زیر این نمایشگر هم یک نوار کریستالی با کنترلهای لمسی خازنی برای مواردی مثل کنترل سیستم تهویه تعبیه شده است.
اما احتمالاً برای خیلیها بخش عقب کابین سری ۷ جذابتر خواهد بود زیرا در اینجا یک صفحهنمایش عظیم ۳۱.۳ اینچی 8K بهصورت سفارشی ارائه میشود که به سرنشینان عقب امکان دسترسی به تلویزیون آمازون و سایر خدمات آنلاین را میدهد. هرکدام از سرنشینان عقب نیز میتوانند این صفحهنمایش را از طریق لمس آن و یا به وسیلهٔ دو تبلت ۵.۵ اینچی که در رو دریها تعبیه شده کنترل کنند.
علاوه بر این، امکان سفارش سیستم صوتی فراگیر B&W هم وجود دارد که ۱۸ بلندگوی استاندارد را با ۳۶ بلندگوی باکیفیت جایگزین میکند. چهار عدد از این بلندگوها در آستر سقف ادغام شدهاند و تمام ۳۶ بلندگو صدای چهاربعدی پخش میکنند. در همین حال، تمام نسخههای سری ۷ بهصورت استاندارد با پکیج کمکرانندهٔ فعال بیامو ارائه میشوند اما برای اولین بار، در این سدان پرچمدار جدید سیستم نیمه خودران سطح دو پلاس هم ارائه خواهد شد. این سیستم با برخورداری از تکنولوژی عالی حفظ حرکت خودرو بین خطوط و تغییر خط خودکار، بهاندازهٔ سوپر کروز جنرال موتورز و بلو کروز فورد کاربری خواهد بود. بیامو همچنین سری ۷ را به نسخهٔ جدیدی از سیستم دستیار پارک هم مجهز کرده است که حالا قابلیت پارک از راه دور از طریق گوشی هوشمند را دارد.
قیمت نسل جدید بیامو سری ۷ در نسخهٔ پایهٔ 740i از ۹۴,۲۹۵ دلار آغاز میشود که این رقم در مدل هشت سیلندر 760i xDrive به ۱۱۴,۹۹۵ دلار میرسد. i7 xDrive60 اما کمی گرانتر بوده و قیمت آن از ۱۲۰,۲۹۵ دلار شروع میشود. اولین نمونههای این پرچمدار جدید از نوامبر امسال راهی بازار خواهند شد.
محمد امین
۳۱ فروردین ۱۴۰۱من خیلی جا نخوردم ، طراحی اش سبک خاص خودش رو داره یکمی شبیه به رولزرویس شده و شاید برای یه ماشین لوکس این طراحی ملایم بد نباشه ، نمیگم طراحی اش خوبه ، نسل های قبل خیلی خشن تر و زیبا تر بودن …..
ولی به نظرم این ماشین توی طراحی فنی اش و پرفورمنسش ، نکاتی رو داره که قطعا رقابتی اش میکنه ، البته اصلا محصول انقلابی نبود، چه برای bmw و چه برای این کلاس
به هر حال طراحی های جدید اکثر شرکت ها به خوبی قبلا نیست ، از نظر زیبایی میگم ، درسته ماشین های زیبا زیاد هستن ، ولی به خوبی نسل قبل نمیشن از نظر طراحی بصری…
بیشتر پرفورمنس رو فدای خلاقیت کردن
کوشا
۳۱ فروردین ۱۴۰۱وقتی میری خونه باجناقت و هر چی کباب هست رو میبلعی:
محسن
۳۱ فروردین ۱۴۰۱با نمایشگرش حال کردم ولی با طراحیش نه خیلی.
SRT
۳۱ فروردین ۱۴۰۱خب همون طور ک انتظار میرفت،طراحی کاملا ناامید کننده،سری هفتای نسلای قبل ک تو ایرانن خیلی ازین بهترن
- A M I R -
۳۱ فروردین ۱۴۰۱با دیدن X7 یکم به این زبان طراحی بی ام و امیدوار شدم، اما بعد از اولین مواجه ام با سری ۷ حقیقتا دلم ریخت. یه ماشین تنبل چاق که ذره ای از جذابیت نسل پیشش رو به ارث نبرده، طراحی عقب به معنای واقعی کلمه نامتوازن و زشته!
این چند وقت سعی کردم با طراحیای بی ام و کنار بیام اما این یکی به طور انکار ناپذیری افتضاحه. خیلی یاد طراحی بنگل از e65 انداخت منو، به اندازه همون هم ناموفق میشه.
Jdm باز
۳۱ فروردین ۱۴۰۱چرا اخه! چراااااااااااااااا
چرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا😔
2311
۳۱ فروردین ۱۴۰۱عزیزانم شما همگی ماشینای جدید رو هیت میکنید بخصوص طراحی شون رو
بنظر من این دوتا دلیل داره
1 کلا ما نسبت به چیزای جدید جبهه میگیریم مثل کوروت جدید مثل اس کلاس جدید مثل ماستنگ و همین الان هم سری 7
2 ماشینای جدید دیگه روی کاغذ طراحی نمیشن و برای همین توی عکسا خوشگل نیستن باید از نزدیک دید
نمیخوام بگم بهترین طراحی تاریخ رو داره ولی بین سری 7 ها جزو بهترین هاست
رامتین
۳۱ فروردین ۱۴۰۱طراحی عقب میشه گفت نرماله. نه بهتر شده نه بدتر. طراحی داخل بهتر شده. اما طراحی جلو اصلا جالب نیست. یه سری8 هست که دلم بهش خوشه. بقیه در یک مسیر دارن پیش میرن….
sergeant mamad
۳۱ فروردین ۱۴۰۱طراحی داخلی که واقعا عالی شده.طراحی خارجم به جز جلو پنجره بد نیست ولی میتونست بهتر باشه.در کل ماشین خوبیه
amir
۳۱ فروردین ۱۴۰۱واقعا کیف کردم خصوصا رنگ مشکی و طراحی داخلی هم عالی شده❤❤
دکتر
۳۱ فروردین ۱۴۰۱طراحی داخلی خوب و مطابق بازار روزه،طراحی جلو چنگی ب دل نمیزنه،و طراحی عقب رسما افتضاحه،زمانی ک نیسان جوک معرفی شد همه ب طراحی چراغ روی کاپوتش میخندین😂😂😂همه دنباله رو جوک شدن
ماکان
۳۱ فروردین ۱۴۰۱سلام . ببخشید با اینکه قبول دارم این ماشین به اندازه نسل های قبلی جذاب نیست ، اما در هر صورت بگم که من یه زمانی شاید انشاالله این ماشین را بخرم . در ضمن منتظر معرفی نسخه آلپینا B7 هم هستم تا ببینم از لحاظ پیشرانه یا کلاً فنی ، مشخصات آن دقیقاً چگونه است .
احمدرضا
۳۱ فروردین ۱۴۰۱یکی بره دو شاخه طراح ب ام و رو از برق بکشه
به سلیقه ی من واقعا زشت حساب نمیشه و اگه پول و شرایط خریدش داشتم امکان نداشت حتی بهش فکر کنم با اینکه ب ام و رو خیلی دوس دارم
قیافه سری ۵ تصور کن در کنار این
Hadi
۳۱ فروردین ۱۴۰۱امکانات و موتور های خوبی داره…
ولی طراحیش ی جوریه انگار موش کوره 😑
S کلاس جدید با این که اونم نسبت به قبل پسرفت کرده طراحیش باز بنظرم از این بهتره 👌🏼
لکسس LS و آئودی A8 تو سدان های فول سایز هنوز طراحی های زیبایی دارن…
علیرضا
۳۱ فروردین ۱۴۰۱چه عجب بعد از ۲۰ سال طراحی داخلی بی ام و داره عوض میشه، قبلی که خیلی بد بود : قدیمی، تکراری، خسته کننده، اینم خدا برکت بقیه خودروسازها بده که اگه اونا این کار رو نمی کردند، بی ام و تا چهل سال دیگه داشت همین طراحی داخلی رو می زد.
مهدی
۳۱ فروردین ۱۴۰۱میتونه رقیب خوبی واسه یه خودروی چینی لوکس ۲۰ هزار دلاری باشه . اسهال
MjM
۳۱ فروردین ۱۴۰۱دیگه به درد نمیخوره!
بهنام
۳۱ فروردین ۱۴۰۱خب یکی دیگه از خودروهای زیبای بی ام و نابود شد، سری پنج تنها بازمانده ست و فکر کنم در نسل بعدی سری پنج هم به نابودی در طراحی کشیده بشه
حیف این همه پرفرومنس عالی و طراحی کابین خوب و جذاب
제네시스
۳۱ فروردین ۱۴۰۱کابینش که فوق العادس اما جلو پنجرش انگار دماغ خوکه 🐷
حسین
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام ای غروبهههه غریبانه یهههههه عشششق
سلام ای طلوعهههه سحر گاهه رفتننن
سلام ای غم لحظههه های جدااااییی
خداحافظ ای پر شکوهه همییشههه :((
حسین
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱پ ن :((
و سلام ای فرزند ناخلف عجیب
امیدوارم بتونی نسل جدیدی که ظهور کرده رو
از اون حس رانندگی اصیل بی ام دور نکنی
شاید خودتو کم کم تو جاده ها جا بکنی
شاید نظر ها راجبت عوض شن
هعی …..
مهردادکمال
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی هم بد نشده شاید بشه تا حدیبشه باهاش کنار بیایم احتمالا تو فیس لیفت های بعدی ااندکی دی ان ای رولزرویس تو طراحیش بیشتر ببینیم و احتمالا جذابتر بشه
محمد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱این چیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐
سپهر
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱طراحیش فوق العاده شده،شکندارم موفق ترین سری هفت تاریخ ب ام و میشه
amirhosein23
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱بعضی از دوستان توقع دارن همون سری 7 بیست سال پیش تولید بشه. این نسخه جدید واقعا زیباست
امیر
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱به این میگن یه پسرفت به تمام معنا😐
Arshia m3csl
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱جلوی این ماشین طراحی زیبایی نداره ولی طراحی عقبش بد نیست طراحی داخلش هم عالیه ولی واقعا این جلوپنجره طراحی ماشین رو بدجوری خراب کرده
amir
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱واقعا بد شد که ما ایرانیا نمیخریمش و زشته پیشمون ! حالا از رده دوم پرفروشترین سدان لوکس میره اخر حتما و به گفته اساتید ملت میرن جنسیس میخرن و ما هم که دنا پلاس داریم که اصالتش رو حفظ کرده و همون سمنده و این ماشین رو اگه کنار سری هفت که تو ایرانه و ده ملیارد میخرنش و مال چند سال پیشه پارک بشه کسی نگاه اونم نمیکنه
پیام
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱چرا اینقدر طراحیش زشته ه ه ه
افتضاحه
مهدی
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱بسیار بسیار زشت براش کمه
مهدی
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظر من هرچی زمان جلوتر میره طراحی خودرها زشتتر میشه.انگار خودروسازان تو این زمینه مسابقه گذاشتن.به نظر من زیباترین طراحی خودروها متعلق به نیمه اول دهه 90 میلادی است.تقریبا تمام خودروسازان.امریکایی، اروپایی، ژاپنی و حتی کرهای!