بامو خانوادهٔ نسل جدید سدان پرچمدار سری ۷ را برای بازار اروپا و برخی بازارهای خاص در دیگر مناطق جهان با افزودن دو نسخهٔ پلاگینهیبریدی جدید و بهروزرسانی یکی از موتورهای دیزلی قبلی گسترده داده است. دراینبین، نسخههای پلاگینهیبریدی جدید بیشتر قابلتوجه هستند. نسخهٔ اول که با نام 750e xDrive ارائه میشود، به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است.
این سیستم مجموعاً ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و خودرو را ظرف ۴.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند. دومین نسخهٔ پلاگینهیبریدی هم که M760e xDrive نام دارد نیز از همان قوای محرکهٔ نسخهٔ قبلی استفاده میکند اما ۵۷۱ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و میتواند ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.
هردو نسخهٔ پلاگینهیبریدی مذکور از یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۱۸.۷ کیلووات ساعتی استفاده میکنند که در کف خودرو نصب شدهاند. این باطری برای مدل 750e xDrive بردی بین ۷۸ تا ۸۷ کیلومتر را فراهم میکند که این ارقام در مدل M760e xDrive بین ۷۷ تا ۸۵ کیلومتر خواهد بود. موتور الکتریکی این مدلها در گیربکس ادغام شده است که باعث میشود موتور الکتریکی بتواند گشتاور خود را بهتنهایی یا در کنار پیشرانهٔ بنزینی ارائه کند. به گفتهٔ بامو این کار معمولاً فقط با استفاده از موتور الکتریکی سنگینتر و بزرگتر امکانپذیر است.
بامو همچنین نسخهٔ دیزلی 740d xDrive را هم بروز کرده است. پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر توربودیزل این نسخه حالا به پیستونهای فولادی جدیدی مجهز شده و فرایند جاروی روغن توسط رینگ پیستونها نیز بهبود پیدا کرده است. علاوه بر این، پیشرانه به سیستم تزریق سوخت کامن ریل جدید با انژکتورهای شیر برقی مجهز شده که سوخت را با فشار حداکثر ۲۵۰۰ بار تزریق میکند.
این پیشرانهٔ دیزلی بروز شده در کنار سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی با یک موتور الکتریکی که در گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک نصب شده کار میکند و ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۷۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار میدهد. سری ۷ با این موتور ظرف ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. پذیرش سفارشان خرید این مدلهای جدید از ۱۲ اکتبر در آلمان با قیمت ۱۱۴,۳۰۰ یورو برای 740d xDrive آغاز میشود درحالیکه نسخههای پلاگینهیبریدی 750e xDrive و M760e xDrive به ترتیب ۱۲۳,۵۰۰ و ۱۴۴,۰۰۰ یورو قیمت دارند.
Si
۸ مهر ۱۴۰۱بسیار عالی
Ali_x76
۸ مهر ۱۴۰۱زشت به تمام معنا
کاش هیچوقت نمیدیدمش.
HR3
۸ مهر ۱۴۰۱طبق منطق دو هزاری تو هیچ کس حق نظر دادن در مورد چیزی نداره مگه صاحبش باشه مثلاً شما تا کفش رو نخریدی نمی تونی بگی زشته یا زیباست !!! حالا خوبه اکثر نظرسنجی ها رسانه های بزرگ هم نشون داد مردم از طراحی جدید ب ام و بخصوص سری 4 و 7 اصلاً راضی نیستن بعد این اومده میگه پرایدسوار حق نظر دادن نداره !!!
Ali_x76
۸ مهر ۱۴۰۱عذر میخوام که به ماشین شما توهین شد!!!!!
MOHAMMAD.DEMON
۸ مهر ۱۴۰۱بی ام و دیده بحث جلو پنجره بین طرفدار هاش کم شده گفت چیکار کنم چیکار نکنم دور جلو پنجره رو نوار های رنگی کشید تو شاسی بلند جدیدش
اینجا هم یه ترفند جدید زدن رنگ جلو پنجره رو با سقف مشکی کردن ست بشه
تمام خلاقیتشون شده جلو پنجره 😂
یاد اون بازیگر کچله افتادم که مو نداشت هی مدل ریشش رو عوض میکرد
Royal Driver UK 70
۸ مهر ۱۴۰۱بحث ، بحثه موتوره نه طراحی. حتی موضوع تیتر رو نمیخونن میان میگن جلوپنجره
࿗
۸ مهر ۱۴۰۱چون پیشرانه دیزلی افت قیمتش توی اروپا زیاده فکر نکنم کسی که ماشین به این لوکسی میخره دلش بخواد هرسال افت قیمت زیادی رو محتمل بشه
کرگدن باواریا
۸ مهر ۱۴۰۱در هر صورت آلمانی افت قیمت داره چه کمتر چه بیشتر !
کسی که داره ۱۲۰ هزار دلار بده ماشین لوکس بخره به فکر افت قیمتش نیست البته تمام دنیا رو میگم !!
Hamilton1970
۹ مهر ۱۴۰۱کسی که انقدری پول داره که اینو بخره قطعا افت قیمت براش اهمیتی نداره
بی خیال اسم
۸ مهر ۱۴۰۱هر وقت کرایسلر و داج از همی دست بر داشتن بی ام و هم از این جلو پنجره دست بر می داره😂😂😂
MOHAMMAD.DEMON
۸ مهر ۱۴۰۱نکته خوبی بود ولی فرقشون اینه موتور های همی کلی افتخار ساختن واسه کرایسلر و داج
این جلو پنجره باعث شد عالم و آدم بی ام و رو مسخره بکنن
Payfast
۸ مهر ۱۴۰۱همون جلو پنجره کاری کرد که دارن به قۇڵ خودت شرکتی که عالم و ادم مسخرش میکردن داره با بنز و اروپا رقابت میکنه و سدان هاش هایپر کار هارو میزنن
بی خیال اسم
۸ مهر ۱۴۰۱عالم و آدم ؟
طراحی یک چیز سلیقه ای هست بعضی ها دوست دارن و بعضی ها نه
آمار فروش می تونه مشخص کنه
MOHAMMAD.DEMON
۸ مهر ۱۴۰۱کدوم سدان بی ام و هایپر کار هارو زده ؟ یه سیستم چهارچرخ بیشتر نیست این قضیه شتاب گیری سدان ها داج و جیپ با گذاشتن سیستم چهار چرخ روی trx و ترک هاوک نشون دادن با ۲.۵ تن وزن و یه سیستم چهار چرخ میشه شتاب های عالی ثبت کرد
طراحی هم یه بحث سلیقه ای هست ولی وقتی موضوع تا جایی پیش میره که مدیرانشون میان دفاع میکنن و حتی تو یکی دو تا ماشین به اجبار تغییر در ظاهر میدن میشه فهمید چقدر گندش در اومده
datsun
۸ مهر ۱۴۰۱طراحی کابین محشره
Royal Driver UK 70
۸ مهر ۱۴۰۱اما اصلا مثل قدیم پرکتیکال و شیک نیست.
datsun
۸ مهر ۱۴۰۱طراحی داخلی محصولات بیمر سالهای اخیر تقربیا همگی به یک شکل بودن و تکراری و این طراحی جدید به نظرم خیلی بهتره و زیباست
Royal Driver UK 70
۸ مهر ۱۴۰۱اما اینکه باید کولرو از داخل خوده نمایش گر تنظیم کنی ازاردهندست، سیستم 8Idrive جدید بی ام و هم دیسلایک زیاد خورده برخلاف آی درایو ۷ که موفق تر بود
new reventon
۸ مهر ۱۴۰۱بنظرم این اولین نسلیه که میشه به اس کلاس ترجیحش داد
Alan.r
۸ مهر ۱۴۰۱واقعا این خوک رو به این کلاس ترجیح میدی؟
ارین صاحب جمعی
۹ مهر ۱۴۰۱داداش یک نگاه بکن یک ریشه ای از رولز رویس گرفته
Arshia m3csl
۹ مهر ۱۴۰۱مشکل سری ۷ جدید همینه میخواد حس رولزرویس رو بده طراحیش و اصالت سری ۷ رو همین ازبین برده تو نسل جدیدش این حس رولزرویس که میخواد بده در صورتی که یک سری ۷ باید حس یک سری ۵ لوکستر و بزرگ تر رو بده با طراحی لوکس و کابین راحت و لوکس و طراحی تهاجمی سری ۵ رو داشته باشه و هندلینگ و شتاب سری ۵ بی ام و سری ۷ نباید حس رولزرویس بده طراحیش این سری ۷ نسل جدید اینقدر اصالتش رو ازدست داده که حتی مدل الپینا b۷ که مدل لوکستر و زیباتر و تهاجمی تر سری ۷ بود و پای ثابت سری ۷ ها بود رو تولید نکردن برای نسل جدیدش دیگه
سهیل
۸ مهر ۱۴۰۱همه نسل های بی ام و بهتر از بنز های پیرمرد سوار بودن. البته نظر پراید سوارهای ایرانی هم محترمه
Arshia m3csl
۹ مهر ۱۴۰۱ببخشید الان این سری ۷ که نسلای قبلش داشتن با اس کلاس و ائودی a8 رقابت میکردن چه برتری ای نصبت به یک کلاس اس و ائودی a8 داره طراحیش؟ اون قشنگی اون هارو داره سری ۷؟ اون ابهت و اصالت نسل ها قبلش رو داره سری ۷؟ من فقط یک چینی پسند میبینم سری ۷ نسل جدید رو
پدرام
۸ مهر ۱۴۰۱نادر فقیه زاده طراح سابق ب ام و یکبار گفت دلیل این بزرگ شدن گریل این بود که مسولین ب ام و معتقد بودند که محصولاتشون وقتی کنار آئودی و بنز قرار می گیرن (نقل به مضمون) گریلشون کوچک هست و ابهت لازم رو نداره
اما من معتقدم ابهت و وقار به این چیزا نیست همون ب ام و با همون جلو پنجره ها بسیار جذاب و حالتی اسپورتی داشتند الان رنجروور جدید رو ببینید سایز گریلش بزرگ نیست اما وقتی نگاهش می کنین یه شکوه خاصی داره که تو ماشین هایی گریل گنده دارن دیده نمیشه
پدرام
۸ مهر ۱۴۰۱سری 6 گرن کوپه زشته الان؟؟؟
کرگدن باواریا
۸ مهر ۱۴۰۱دوستان !
دقت کردید سری هفت جدید بدون کیت m چقدر زیباس ؟
عکس سمت راست رو ببینین ! مقایسه کنین با چپ که کیت ام روشه !
بی انصاف نباشین خداییش طراحی های بیمر همیشه خاص و جذاب بودن.
کاش یه رنگ تانزانیا بلو شو داشتم :)
Arshia m3csl
۹ مهر ۱۴۰۱الان این قشنگه که شبیه خوکه با ائودی a8؟ این ماشین تو طراحی از بنز کلاس اس و ائودی a8 خیلی عقبه و زیبایی اونارو نداره
بهرام
۸ مهر ۱۴۰۱طراحیش خیلی مزخرفه. اصلا نمی تونم باهاش ارتباط برقرار کنم 😅😅
اندازه جلو پنجره هیچ تناسبی با چراغای جلو نداره.
جلو و عقب ماشین هم هیچ نسبتی با هم ندارن.
نمیدونم شاید اگه از نزدیک ببینیم قابل درک تر باشه. ولی تو عکس که ما می بینیم این نسل بیامو تو تناسب اجزا خیلی مشکل داره
Payfast
۸ مهر ۱۴۰۱تنها کابین مانیتوری رو داره که ازش خوشم میاد
محمد هادی
۸ مهر ۱۴۰۱شکوه آلمانی از منظر حضرت بی ام و
ماششاله
ابهت و عظمت رو نگا
عاشق شانه اصلی تنومندشم
دیواره ی اصلی بدنه خودرو که از پایین پنجره ها از عقب تا به جلوی خودرو کشیده شده
آخه اینایی که فقط چسبیدن به نقد طراحی جلوپنجره خودرو از فلسفه ی طراحی چی نصیبشون شده
اصن خیلی جالبه چشماشون اون هیبت و ابهت کلی خودرو رو نمیتونه تشخیص بده
پسر این کشتی لوکس وقتی کنار پات قرار بگیره عظمتش تمام وجودتو میگیره
چسسبزدید فقط به جلوپنجره
بماند که همیشه گفتم بزرگی جلوپنجره بنظر من جزو نقاط قوت طراحی سری هفته
نه ظعف!
محمد هادی
۹ مهر ۱۴۰۱آخه این دوستان توقه دارن بی ام و ماشین با این عظمت و بزرگی رو با جلوپنجره ی به اندازه گنجیشک طراحی کنه؟؟!
خب وقتی فلسفه طراحی قرار شد بشه بزرگ جثه بودن خودرو
ملومه که جلوپنجره هم بعنوان یکی تز صدها اجزای بیرونی تاجایی که به زیبایی پ توازن طراحی کلی لطمه یی نزنه بزرگ و گیرا ساخته بشه بر جذابیت طراحی تاثیر مستقیم داره
به نظر منکه این طراحی جدید جلوپنجره نسل جدید سری ۷ بسیار پرمحتوا و مفهومی طراحی شده
محمد هادی
۹ مهر ۱۴۰۱خداییش هر بار که تو خبرها چشم بهش میخوره
بیشتر به طراحی فوق مدرن و شیک در عین سادگی خطوط پی میبرم
آخه چطور متوجه تفاوت های فاحش ظاهریش با رقبای معمولیش نمیشید؟!
این رنگ آبی ش چقد شیکه و بهش میاد
داخلشم که واقعا طراحی بی ام و رو به یک دنیای جدید وارد کرد!
سری هفت محشره❤️
بهنام
۹ مهر ۱۴۰۱زشت ترین ب ام و تاریخ. قطعا نسل جدید طراحان ب ام و هیچی از تاریخ این شرکت نمیدونن . یه مشت جوون امروزی و کامپیوتری و بی هنر که فقط سرهم کردن چندتا خطوط رو بلد شدن همین . این نسل مثلاً پرچم دار ب ام و هست . طراحیش مایه ی خجالت و آبروریزیه. به شخصه اس کلاس تصادفی و مچاله شده رو به این بدقواره ترجیح میدم .
۹۱۱
۹ مهر ۱۴۰۱حالا شد
Arshia m3csl
۹ مهر ۱۴۰۱خیلی سری ۷ جدید زشته سری ۷ نسل قبل رو اگه هنوز عرضه میکردن سنگین تر بود