چهبار دیگر بحثوجدل وحشتناکی در اینترنت در مورد طراحی یک خودرو شکل گرفته که این فقط یک معنی دارد: بیامو از خودروی جدیدی پردهبرداری کرده است. این شرکت چند روز پیش نسل جدید سری ۷ و همتای الکتریکی آن یعنی i7 را رونمایی کرد که طراحی آن نظرات موافق و مختلف زیادی را در پی داشته است؛ اما آیا سری ۷ همیشه اینقدر دوقطبی با نظرات مخالف بوده است؟ بههیچوجه. برای مدتی طولانی، پرچمدار باواریاییها همیشه مظهر ظرافت و تناسبات طراحی مناسب بوده است اما در یکی دو نسل گذشته قطعاً گامهایی به عقب برداشته است. حال در ادامه نگاهی به طراحی هفت نسل سری ۷ میاندازیم تا با فراز و نشیبهای این پرچمدار آلمانی بیشتر آشنا شویم.
سری ۷ نسل E23 سالهای ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۶
نسل اول سری ۷ با معیارهای امروزی خودروی کوچکی به نظر میرسد. بااینحال، این خودرو با دماغهٔ کوسهای و تزئینات کرومی فراوان، هنوز هم مثل یک پیرمرد خوشتیپ به نظر میرسد. به گفتهٔ بیامو، سری ۷ با خطوط کشیدهٔ بدنه، کابین راننده محور، پیشرانههای قدرتمند و تکنولوژی پیشرفتهٔ شاسی، از همان ابتدا به ادعای خود بهعنوان یک سدان لوکس اسپرت جامهٔ عمل پوشاند. ازجملهٔ نوآوریهای این خودرو میتوان به اولین سرعتسنج الکترونیکی، فرمان هیدرولیک حساس به سرعت و آینههای جانبی برقی اشاره کرد.
در سال ۱۹۷۹، بیامو پیشرانههای کاربراتوری سری ۷ را با نمونههای کممصرفتر انژکتوری جایگزین کرد. با این تغییر، مدل 728i جایگزین مدلهای ۷۲۸ و ۷۳۰ شد و 733i قبلی هم جای خود را به 732i جدید داد. یک سال قبل نیز مدل 735i با پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری ۲۱۸ اسب بخاری به خانوادهٔ سری ۷ اضافه شده بود. پرچمدار این خانواده هم مدل 745i بود که در سال ۱۹۸۰ با پیشرانهٔ شش سیلندر توربوشارژ ۲۵۲ اسب بخاری به بازار آمد.
سری ۷ نسل E32 سالهای ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۴
بیامو در ابتدا قصد داشت نسل دوم سری ۷ را به شکل یک سدان آئرودینامیک پیچیده طراحی کند اما دکتر «ولفگانگ رایتزل» که بعداً بهعنوان رئیس بخش توسعهٔ شرکت منسوب شد، پروژه را در آخرین لحظه متوقف کرد و طراحی خودرو را شکلی بسیار معمولتر تغییر داد. همچنین تصمیم او برای تجهیز سری ۷ به پیشرانهٔ V12 نیز در ابتدا شگفتی بزرگی را در بیامو ایجاد کرد. بدین ترتیب، سرانجام نسل دوم سری ۷ با خطوط بدنهٔ هماهنگ، هندلینگ اسپرت و سیستمهای نوآورانهٔ شاسی، در سال ۱۹۸۶ رونمایی شد و توجه جهان را به خود جلب کرد. بسیاری E32 را هنوز هم زیباترین نسل سری ۷ میدانند. جلوپنجرهٔ کلیوی شکل پهن بیامو به جلوی خودرو ابهت بالایی بخشیده بود و چراغهای عقب L شکل هم که امضای طراحی جدید این شرکت بودند برای اولین بار در این خودرو معرفی شدند.
این نسل از سری ۷ همچنین برای اولین بار در نسخهٔ کشیده هم عرضه شد. سیستم کنترل لغزش ASC، پدال گاز الکترونیکی و سیستم کنترل گشتاور از مهمترین نوآوریهای فنی این نسل بودند. سپس در اواخر سال ۱۹۸۷، سری ۷ بهعنوان اولین سدان دوازده سیلندر آلمانی از اواخر دههٔ ۳۰ به بازار آمد. این موتور ۵ لیتری V12 آلیاژی سبکوزن که برای هر ردیف از سیلندرها به سیستمهای تزریق سوخت، احتراق و مبدل کاتالیزوری مجزا مجهز بود، ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد. علاوه بر این، سیستم کنترل تطبیقی گیربکس هم برای اولین بار در مدل V12 ارائه شد. البته علاوه بر این مدل، دو مدل شش سیلندر خطی و دو V8 نیز در نسل دوم سری ۷ ارائه میشدند.
سری ۷ نسل E38 سالهای ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۱
نسل سوم سری ۷ با طراحی که بااحتیاط بهبود پیدا کرده بود، ابعادی که تقریباً بدون تغییر باقیمانده بودند و افزایش راحتی و پویایی رانندگی، به موفقیت نسل قبلی خود ادامه داد. از دید ما، E38 جذابترین نسل سری ۷ محسوب میشود زیرا واقعاً نمیتوان سدانی را زیباتر و منسجمتر از این طراحی کرد. این نسل در ابتدا با دو موتور هشت سیلندر و یک دوازده سیلندر به بازار عرضه شد. حجم موتور V12 به ۵.۴ لیتر و قدرت آن به ۳۲۶ اسب بخار افزایش پیدا کرده بود. در همین حال، میانگین مصرف سوخت 750i دوازده سیلندر هم حدود ۱۱ درصد کاهش پیدا کرد. این نسل با برخورداری از سیستمهای جدید پایداری، در زمینهٔ ایمنی هم پیشگام شد. علاوه بر ترمز ABS، برای مدلهای V8 سیستم کنترل پایداری خودکار یا ASC قابل سفارش بود و 750i بهصورت استاندارد با ESP عرضه میشد.
ناوبری با نمایشگر رنگی، هشت ایربگ و سیستم پایش باد تایرها هم از دیگر تجهیزات استاندارد این نسل بودند. بیامو در سال ۱۹۹۶ مدل دیزلی 725tds را ارائه کرد که عضوی اقتصادی در این خانواده محسوب میشد. پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری شش سیلندر ۱۴۳ اسب بخاری این نسخه با مصرف سوخت پایین و کارکرد نرم، خریداران را تحت تأثیر قرار داد. به همین دلیل، راه نسخهٔ دیزلی سری ۷ در سال ۱۹۹۸ با مدل 730d ادامه پیدا کرد. این مدل از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر با تزریق سوخت کامن ریل و ۱۸۴ اسب بخار قدرت استفاده میکرد؛ اما این هم پایان پیشرفت سری ۷ دیزلی نبود زیرا در سال ۱۹۹۹ مدل 740d بهعنوان اولین سدان جهان با موتور دیزلی V8 راهی بازار شد. این مدل ۲۴۵ اسب بخار قدرت داشت.
سری ۷ نسل E65 سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸
نسل چهارم سری ۷ که معمولاً بهعنوان سری ۷ بنگل شناخته میشود (به خاطر طراح آن کریس بنگل)، با طراحی کاملاً جدید و بسیار انقلابی خود وحشتی واقعی در بین طرفداران بیامو به راه انداخت. این نسل که کاملاً از فرم سنتی سری ۷ فاصله گرفته بود، انتقاداتی را به دنبال داشت و به همین دلیل بیامو نسخهٔ فیسلیفت آن را در سال ۲۰۰۵ با تغییرات بزرگی معرفی کرد. بااینحال، E65 از بسیاری جهات، استانداردهای جدیدی در صنعت خودروسازی تعیین کرد. یکی از این نوآوریها، سیستمعامل iDrive بود که تا به امروز بهطور مداوم توسعه پیدا کرده و در محصولات مختلف بیامو استفاده شده است. نوآوریهای این سری ۷ در سال ۲۰۰۵ با ارائهٔ سیستم دید در شب و اولین دستیار نوربالا در اروپا ادامه پیدا کرد.
پیشرانههای V8 جدید بیامو نیز با زمانبندی و لیفت متغیر سوپاپها برای اولین بار در مدلهای 735i و 745i ارائه شدند. انتقال نیروی این موتورها نیز توسط اولین گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک استاندارد جهان صورت میگرفت. بزرگترین دستاورد فنی این نسل اما عرضهٔ مدل 760i در ژانویهٔ ۲۰۰۳ با پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 بود که خروجی شگفتانگیزی برابر با ۴۴۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور داشت. سپس در پاییز سال ۲۰۰۶، بیامو به اولین خودروساز جهان تبدیل شد که سدان لوکسی را با پیشرانهٔ هیدروژنی ارائه کرد. این نسخه که بر اساس 760Li ساخته شده بود، اولین خودروی هیدروژنی جهان بود که به مرحلهٔ تولید سری رسید. البته این خودرو در تعداد محدود صد دستگاهی تولید شد برای استفاده در ترافیک روزمره در اختیار برخی خریداران منتخب قرار گرفت. نسل چهارم سری ۷ با شاسی آلومینیومی و کمکفنرهای الکترونیکی، از دینامیک رانندگی و راحتی سواری فوقالعادهای هم برخوردار بود.
سری ۷ نسل F01 سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵
نسل پنجم سری ۷ در طراحی بیرونی دنبالهروی فیسلیفت نسل قبلی بود اما همچنان خوشایند به نظر میرسید. شاسی این نسل کاملاً از نو توسعه پیدا کرده بود و از اولین سیستم فرمان فعال یکپارچه و سیستمهای اختصاصی کمکراننده بهره میبرد. F01 در ابتدا با پیشرانههای شش و هشت سیلندر به بازار عرضه شد اما کمی بعد مدل دوازده سیلندر 760i هم راهی بازار شد. این مدل به پیشرانهٔ جدیدی مجهز شده بود که با ۶ لیتر حجم، تکنولوژی توئینپاور توربو و تزریق مستقیم سوخت، ۵۴۴ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد. گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک این نسل هم کاملاً جدید بود. سپس در سال ۲۰۰۹، سامانهٔ چهارچرخ محرک xDrive برای اولین بار برای سری ۷ ارائه شد. یکی دیگر از اولینها در نسل F01 ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی بود که از یک پیشرانهٔ هشت سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی استفاده میکرد.
سری ۷ نسل G11 سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲
ششمین نسل از سری ۷ از پلتفرمی استفاده میکرد که انبوهی فیبر کربن تقویتشده با پلاستیک در آن به کار رفته بود. قرار بود این کار وزن خودرو را کاهش دهد اما هزینهٔ آن واقعاً گران تمام میشد. دیگر ویژگیهای برجستهٔ این نسل هم شامل ارائهٔ نسخهٔ پلاگینهیریدی 740e، سیستم تعلیق فعال، چراغهای لیزری، ماساژور صندلیها و… میشد. در این نسل، برای آخرین بار پیشرانهٔ V12 ارائه شده که ۶۱۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد. نسل G11 همچنین از سیستمهای کمکرانندهٔ مختلفی مثل پارک از راه دور و دستیار هدایت خودرو بین خطوط هم بهره میبرد. با معرفی فیسلیفت این نسل در سال ۲۰۱۹ اما صدای منتقدان بلند شد زیرا به درخواست بازارهای آسیایی و خاورمیانه، طراحان جلوپنجرهٔ بسیار بزرگی را روی دماغهٔ سری ۷ قرار دادند که مشابه آن قبلاً در این خودرو دیده نشده بود. هرچند انتقادات به طراحی این فیسلیفت بالا گرفت ولی این فقط پیشنمایشی از طراحی جنجالی نسل بعدی محسوب میشد.
علی
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظرم طراحی چراغ ۲ قسمتی بهتر از اونی شد که فکر میکردم ولی با این حال با ساختار و اصالت اصلی بی ام و زیاد فاصله گرفته.گویا دیگه چیزی برای ارائه کردن تو طراحی ندارن.
بهنام
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱حس میکنم نسل جدید خیلی موفق میشه🙄😐
امیرعلی
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱متاسفانه بی ام و داره با این طراحی های جدیدش به ناکجا اباد میره یه زمانی زیباترین خودروها رو تولید میکرد واقعا اگه من بخوام تو رنج قیمتی ۱۰۰ هزار دلار ماشینی بخرم اخرین انتخابم هم سری هفت جدید نخواهد بود
سپهر
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱اتفاقا سری هفت جدید با اختلاف بهترین سری هفت تاریخه و مطمعنم به فروش استثنایی هم دست پیدا میکنه
سجادی
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱تعصب نه فقط عقل. بلکه می تواند یک انسان را زایل کند!
محمد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱نمی خواد واسه ما فلسفه ببافی. سلیقه است دیگه. به نظر منم نسل جدید فوق العاده قشنگ شده.
فورد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱طراحی دو قسمتی هیچ چیزی و برای بی ام نداره نه هویت نه خلاقیت نه نو اوری فقط میخواستن فرق داشته باشه
Silent
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱قیمت bmw با احتساب مالیات توو امریکاشمالی
Series 650i M Coupe 2010 یکی از محبوب ترین کوپه ها: 15 تا 20 هزار دلار
2014 BMW 750I X قیمت حدود 20 هزارتا
2012 BMW 750i X کیت الپینا حدود 14 هزارتا
2010 BMW 7 Series 750i حدود 10 هزارتا
بسته به کارکرد نمونه های فوق العاده تمیز هم هست مثلا یم سری 750Li Xdrive 2011 با کارکرد واقعی 70 هزارتا رو می شه 25 هزاردلار براحتی گیر اورد.
…………….. منظور که پشت فرمون خیلی فاز نگیرید توو اینستا بتون می خندن! برا چیزی که اینجا می شه با 5 ماه کار خوب و نون سالم! داشت
AMANTE
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱تا اونجایی که من میدونم حقوق یک کارگر در آمریکا بین ۳ تا ۴ هزار دلار در ماه هست که با حساب مالیات و خرج هایی که در ماه داره میتونه بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار اش رو نگه داره و با اون پول نمیتونه یک ماشین ۱۵ یا ۳۰ هزار دلاری اونم دست دو لوکس بخره چون خرج لوکس های دست دو بالاست.
کسی هم که درآمد خوبی داره سعی میکنه ماشین صفر بخره چون هم بانک ها و هم نمایندگی ها شرایط تقریبا خوبی برای خرید خودرو دارن.
و اینکه داشتن ماشین لوکس حالا آلمانی یا… توی ایران فاز گرفتن هم داره اونم در شرایطی که چندین ساله که ماشین بجز چینی وارد نشده و قیمت لوکس ها هم سر به فلک کشیده.
Silent
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱موضوع پیچیده تر از تناسبات ساده شما هست و سایت می تونه قیاس خوبی انجام بده کامل تر. از روش های خرید تا رنت بسته به استان و دیپازیت.
MOHAMMAD.n.r
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱داداش حتما اونجا زندگی کردی خبر داری که اون ۷۵۰ مدل ۲۰۱۲ اگر کوچک ترین مشکلی براش پیش بیاد با دستمزد مکانیک و قطعه و… باید نصف پولی رو که بابت خرید دادی خرج کنی!!!!
منم دو سال زندگی کردم، هیچ ماشینی نخریدم، چون دانشجو بودم و حقیقتا از پس هزینه یه تویوتا یاریس هم بر نمی اومدم، تازه کل هزینه تحصیل و زندگی رو بابام میداد. و اگر خودم میخواستم کار کنم نهایتا میتونستم بخش کوچکی از پول دانشگاه و زندگی رو دربیارم!!! اونجوری هم که فکر میکنید پول نریخته گوشه خیابون که بری جمع کنی و ب ام و سوار بشی
MOHAMMAD.n.r
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱هزینه های زندگی یک نفر با کرایه خونه و… در کانادا ماهی حدود ۳۰۰۰ دلار کانادا میشه!!
حالا اگر این فرد بخواد دانشگاه بره باید سالی حدود ۲۰۰۰۰ دلار هم برای دانشگاه نسبتا معتبر کنار بزاره!!!
اگر بخواد کار کنه با روزی ۸ ساعت کار وقتی برای تحصیل نداره و ماهی حدود ۴۰۰۰ دلار درآمد داره.
یعنی کل سال رو در کنار تحصیل روزی ۸ ساعت کار کنه آخر سال ۸۰۰۰ دلار کسری داره!!! که باید وام بگیره و بعدا پرداخت کنه
اونجا کارگرا نهایتا میتونستن ماشینای خیلی ارزون کره ای و آمریکایی و ژاپنی بخرن!!! آلمانی عمرا!! هم گرونه هم پرخرج.
من خودم کانادا نبودم، و یه کشور ارزون تر بودم.
MOHAMMAD.n.r
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱هزینه های زندگی یک نفر با کرایه خونه و… در کانادا ماهی حدود ۳۰۰۰ دلار کانادا میشه!!
حالا اگر این فرد بخواد دانشگاه بره باید سالی حدود ۲۰۰۰۰ دلار هم برای دانشگاه نسبتا معتبر کنار بزاره!!!
اگر بخواد کار کنه با روزی ۸ ساعت کار وقتی برای تحصیل نداره و ماهی حدود ۴۰۰۰ دلار درآمد داره.
یعنی کل سال رو در کنار تحصیل روزی ۸ ساعت کار کنه آخر سال ۸۰۰۰ دلار کسری داره!!! که باید وام بگیره و بعدا پرداخت کنه
من خودم کانادا نبودم یه کشور ارزون تر بودم.
اونجا کارگرا نهایتا میتونستن ماشینای خیلی ارزون کره ای و آمریکایی و ژاپنی بخرن!!! آلمانی عمرا!! هم گرونه هم پرخرج.
Silent
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱“۵ ماه کار خوب”
نگفتم هموون دانشجو سال اولی. منظور از کار خوب یعنی کار مرتبط! کدوم دانشجویی میاد سری 7 خرید کنه وقتی مزدا سه نیووووو 6 هزار دلاری هست. (داستان اینه همین سری 7 ارزون قیمت شده اسباب فخر فروشی 4تا تازه بدوران رسیده و نماد موفقیت سازنده و بیزنس من بخیال خودشون 😉)
Navid_A.J
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱دقیقا
محمدهادی
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱خخخخخ🤣🤣🤣🤟
Mf1
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱تا چند سال دیگه چراغ جلویی نمیمونه براش
مهردادکمال
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱همیشه زیر سایه اس کلاس هست و این مدل اخیر دیگه خیلی فاصله زیادی داره اس کلاس پادشاه این کلاسه
کوبیده
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱اخریه اگر ارم بی ام و نبود با ماشینای چینی اشتباه میگرفتنش
GMA
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱به وضوح بعد از کریس بنگل کم کم طراحیش ضعیف شده و الان هم فاجعست
اینم رقیب اصلیش که باوارایی ها زیر سایه اش بودن
https://www.pedal.ir/mercedes-benz/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%A2%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%86%D8%B2-s-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3/
فرشید
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱نسبت به آخرین نسل داره بی انصافی میشه. از قدیم یادمه میراث بی ام و خیلی بیشتر از جلو پنجره کلیوی و چیزای دیگه روح جسورانه بوده. جسارت و اعتماد به نفس توی طراحی همیشه با این کمپانی بوده چیزی که توی مدیریت فعلی هم به خوبی هست. اگه با دقت نگاش کنید پر از ظرافت و جزئیات زیبا و شیکه و همچنان یک بی ام و واقعی در دوران جدیده
سپهر
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱دقیقا
محمدهادی
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱دقیقا
Nima
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظرم بهترینش اول G11 و بعد F01
BMW
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱انصافا سری ۷ نادر فقیه زاده بهترینه همه چی اونجوری باید باشه هست آخرین نسل سری ۶ هم ایشون طراحی کرد اگه چراغای عقبشو فاکتور بگیریم هنوز که هنوزه طرحش تازس
Dianyoshani
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱حیف پول هایی که برای طراحی ظاهریش خرج کردن…
Hadi
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱واقعا زیباترین طراحی رو بین همه E38 داره…
که هنوز هم بعد بیش تر از ۲۰ سال جذاب و هماهنگه و انگار زندس ماشین 😍👌🏼
طراحی سری ۷ جدید هم منو E65 انداخت به اندازه همون ماشین تو اون دوران طراحی ساختار شکنی داره که البته سلیقه ایه من خودم ۵۰ ۵۰ با طراحیش که امیدوارم فیس لیفتش در آینده طراحی بهتری داشته باشه…
Jdm باز
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱از نظر من زیبا ترین نسلش، همینایی هستن که تو ایران داریم
واقعا زیبا و با ابهت هستن
Philipp
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱در کل سری ۷ کلاس موفقی برای بامو نبوده
دلایلشم بسیاره یکیش مثلا همین طراحی ضعیف بیشترشون
ولی بزرگترین دلیلش بودن اصیلترین کلاس خودرویی حال حاضره با ۱۰۰ سال سابقه حضور در بازار و سری ۷ هنوز به اون پختگی Sکلاس نرسیده و اگه طراحای بنز دخالتی توی روند نداشته باشن رسیدنش دور از انتظاره
محمدهادی
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱چی؟؟
موفق نبوده؟!
همین چند پست قبلی پدالو بخون،فروش آخرین نسلش از اس کلاس زد جلو
البته پای خودمم هنوز ازین آمار فروش بی ام و هنوز ریخته
بی ام و لامصصبه
هرچی بزنه میخرنش
چون برند برند دوستداشتنی و نااااابیه
احمدرضا
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱از سال 2008 تا 19 داشت خوب پیش می رفت
Saman
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱E65 پیشکسوت زشتی. سری هفت E65 از نزدیک واقعن وحشتناکه ، عکساش بهترن و به اصطلاح خوش عکسه ولی به صورت رودرو وحشتناکه
محمدهادی
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱چی؟؟
موفق نبوده؟!
همین چند پست قبلی پدالو بخون،فروش آخرین نسلش از اس کلاس زد جلو
البته پای خودمم هنوز ازین آمار فروش بی ام و هنوز ریخته
بی ام و لامصصبه
هرچی بزنه میخرنش
چون برند برند دوستداشتنی و نااااابیه
محمدهادی
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱وجدانا E38 و G11
البته باید منتظر موفقیت این نسل جدید هم بود
ببینیم کنار رقبای اصلیش چگونه ظاهر میشه
پدرام
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱وقتی اس جدید معرفی شد طراحی رو به آسیایی رفتنش همه رو شوکه کرد اما ب ام و نشون داد از اون بدتر هم می تونه طراحی کنه با این منوال اگر پولی داشتم به آئودی a8 و اس جدید بیشتر فکر می کردم چرا که این ظاهر ب ام و فقط با لوگو جلوی اون میشه فهمید ب ام و است!
Arshia m3csl
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظرم بهترین نسل بی ام و سری ۷ نسل ۵ هست هم زیبا و لوکسه و هم طراحی قلدری داره و هم اصیله
reza-srt
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱اصالت خودشو bmw مثل خیلی از ماشین های دیگه در طی سال ها حفظ نکرد.در بین ابن نسل ها طراحیE38 واقعا دوست دارم.
فرحان نصیری
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱جلوش بدک نیست باز یکم قابل قبوله ولی عقبش چندان دل پسند نیست و به دل آدم نمیشینه🙂
Mustang shelby gt 350
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱سری ۷ به جز ۲ نسل اول خیلی در برابر رقیب خودش کلاس اس مرسدس حرفی برا گفتن نداره اس کلاس همیشه خوشگل تره
CAR
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ولی خدایی زیباترین ترین نسل بی ام و سری 7 نسل g11 هستش. مخصوصا قبل از فیس لیفتش
قبول دارید؟