همزمان با معرفی نسل جدید بیامو X1، این شرکت نسخهٔ الکتریکی آن را هم با نام iX1 معرفی کرده است. این خودرو که صرفاً در یک مدل بنام xDrive30 به بازار عرضه خواهد شد، اولین کراساوور الکتریکی چهارچرخ محرک بیامو در بخش کامپکت بازار بهحساب میآید. iX1 به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۳۱۳ اسب بخار قدرت و ۴۹۴ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. به لطف این نیرو، خودرو ظرف ۵.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
این موتورها توسط یک پکیج باطری ۶۴.۷ کیلووات ساعتی تغذیه میشوند که در کف خودرو جای گرفتهاند. این باطریها از قابلیت شارژ سریع برخوردار هستند و میتوان از ۱۰ تا ۸۰ درصد از آنها را ظرف ۲۹ دقیقه شارژ کرد. همچنین با ۱۰ دقیقه شارژ، ۱۲۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه میشود. به گفتهٔ بیامو، مصرف برق ترکیبی iX1 xDrive30 بین ۱۷.۳ تا ۱۸.۴ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر خواهد بود و درنتیجه برد کلی آن به چیزی بین ۴۱۳ تا ۴۳۸ کیلومتر میرسد. خریداران این خودرو به شبکهٔ شارژ IONITY هم در سراسر اروپا دسترسی پیدا میکنند و در یک سال اول نیازی به پرداخت حق عضویت نخواهند داشت.
iX1 در ظاهر با برخی ویژگیها از همتای درونسوز خود متمایز شده است. بهعنوانمثال، در جلوی خودرو در قسمت ورودیهای هوا تریم آبیرنگ کار شده است. همین رنگ آبی در قسمتهای دیگری مثل دور جلوپنجره، رکابهای جانبی و سپر عقب هم به چشم میخورد تا به همه نشان دهد این یک X1 معمولی نیست.
اما علاوه بر این نسخهٔ تمام الکتریکی، بیامو دو مدل پلاگینهیبریدی را هم برای نسل جدید X1 تدارک دیده است که از نوامبر امسال به بازار خواهند آمد. این مدلها که xDrive25e و xDrive30e نام دارند، هردو از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربو به همراه سیستم پلاگینهیبریدی استفاده میکنند و هردو ۴۷۷ نیوتن متر گشتاور دارند اما قدرت آنها به ترتیب ۲۴۵ و ۳۲۶ اسب بخار خواهد بود. هم iX3 و هم این دو مدل پلاگینهیبریدی فقط در اروپا عرضه میشوند و نسل جدید X1 در آمریکا فقط با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی به فروش خواهد رسید. نسل جدید بیامو X1 از اکتبر امسال در سراسر اروپا عرضه خواهد شد.
AMANTE
۱۲ خرداد ۱۴۰۱از X1 بنزینی زیاد خوشم نیومد, این مدل الکتریکی هم از نظر ظاهری تفاوت اساسی با مدل بنزینی نداره ولی فنی خیلی بهتره شده و گزینه ی خوبی برای تردد های شهری و کم و بیش بین شهری.
TML BN
۱۲ خرداد ۱۴۰۱دقیقا منم از این بیشتر از نسخه بنزینی خوشم اومد که اتفاقا تو پست دیروز بدجوری نسخه بنزینی رو هیت کردم ولی از این خدایی یکم خوشم اومد
Reza Waffen SS
۱۲ خرداد ۱۴۰۱بسیار بسیار زیبا
TML BN
۱۲ خرداد ۱۴۰۱واقعا بسیار بسیار زیبا نیست
خوبه
AMIR / ARMI
۱۲ خرداد ۱۴۰۱آدم اینارو میبینه از اینده الکتریکی خودرو ها نا امید میشه کلا
موتور بنزینی رو در آوردن یه پک باتری و یکی دو تا موتور الکتریکی جاش گذاشتن
نه تکنولوژی هیجان انگیزی
نه ظاهر آینده نگرانه و متفاوتی صرفا چند تا رنگ آبی اضافه شده
قیافه ها هر روز بد تر از دیروز
امیررضا
۱۲ خرداد ۱۴۰۱داداش میخوای عین فیلما پرواز کنه؟ خب خودروی الکتریکی همینه دیگه! البته استراتژی کمپانی ها فرق داره، یکیشون مثل بنز اسکلاس و ایکیواس میسازه که متفاوت هستن، یکیشون هم مثل بیامو i7 و 7-Series همون یه مدل رو میسازن ولی با قوای محرکه متفاوت.
بالاخره طراحی ها هم تو عصر شکاف بین مینیمالیسم و آیندهنگری بعضا رادیکالی میشه.
مهدی
۱۲ خرداد ۱۴۰۱من از طراحی خارجی این خودرو بیشتر از طراحی خارجی مدل جدید بنز GLC خوشم اومد.
Jdm باز
۱۲ خرداد ۱۴۰۱از نظر طراحی واقعا راستشو بگم خوشم نمیاد ازش
ولی خب یه گزینه خوب برای رفت و امد های شهریه
نمیدونم چرا این نسخه برقیش بیشتر به دلم نشست
هیچکس
۱۹ خرداد ۱۴۰۱بسیار زیبا
خب بی.ام.و جان این طراحی مشکلش چی بود که رفتید سراغ اون جلو پنجره بزرگ زشت و بد ترکیب با اون پلاک وسطش؟ (وای فقط اون پلاکی که میخورد وسط اون جلو پنجره. فکر میکنم مست میکردند سه خط هروئینم روش بعدش دوتا دودم میگرفتند آماده میشدند برای طراحی)
همون بلایی که پژو چند دهه پیش در اوج موفقیت سر خودش آورد بی.ام.و هم تصمیم گرفت سر طراحی ماشیناش بیاره
حالا باز به این نتیجه رسید همون فیس از همه قشنگتره
M power
۱۴ فروردین ۱۴۰۳اره خداییش خوشگلتر از بنزینیش هستش