طبق عادتی که خودروسازان آلمانی دارند، بی ام و M2 جدید با حضور در تست داینو نشان داده است قدرتی فراتر از ارقام اعلامی توسط کارخانه دارد. در واقع قدرت واقعی M2 چیزی بیشتر از ۴۵۳ اسب بخار اعلام شده توسط بی ام و خواهد بود.
همه میدانیم که بی ام و M2 مدل ۲۰۲۳ خودروی خاصی است چراکه یک محصول واقعی بخش M به شمار میرود و عملکردی درخور نام این بخش دارد. به تازگی ویدئویی توسط IND منتشر شده و در آن میتوانیم تست داینوی محصول اسپرت ژرمنها را ببینیم که نتایج جالبی را در برمیگیرد. این اولین باری نیست که پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی بی ام و قدرتی فراتر از انتظارات تولید میکند.
چند ماه قبل بود که تست داینوی بی ام و M4 CSL نشان داد این خودرو ۵۹۵ اسب بخار قدرت دارد یعنی ۵۳ اسب بخار بیشتر از رقم رسمی اعلام شده توسط کارخانه! پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی M2 که با M4 مشترک است بنا به گفته باواریایی ها ۴۵۳ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتون متر قدرت تولید میکند که ۴۸ اسب بخار بیشتر از نسل قبلی M2 کامپتیشن و ۸ اسب بخار بیشتر از مدل M2 CS است. اما تست داینوی IND نشان میدهد بی ام و قدرت خودروی خود را کمتر از حد واقعی اعلام کرده و پس از سه بار تست میتوان گفت حداکثر قدرت خودرو به ۴۶۵ اسب بخار و گشتاور آن به ۵۵۸ نیوتون متر میرسد. اگرچه فاصله بین رقم واقعی و رقم اعلامی توسط بی ام و به اندازه آنچه که درباره M4 CSL دیده شده نیست اما بازهم فاصله محسوسی به نظر میرسد و به این فکر فرو میرویم که چرا ژرمنها چنین عادتی دارند.
بههرحال باید گفت M2 جدید عملکرد خوبی دارد و برخی کارشناسان میگویند اگر شما M4 را دوست داشته باشید این خودرو را نیز دوست خواهید داشت. اگرچه هویت بی ام و M2 جدید نسبت به قبل اندکی تغییر کرده اما بازهم نشان میدهد نسخهای کوچکتر و چابکتر از M4 بوده و از ویژگیهای مشابه زیادی سود میبرد. قیمت این خودرو از ۶۳,۱۹۵ دلار شروع میشود و بنابراین محصول ارزانقیمتی نیست. وزن خودروی یاد شده نیز به ۱۷۵۴ کیلوگرم میرسد که فقط چند کیلوگرم کمتر از M4 است. یکی از دلایل اصلی وزن نسبتاً بالای این خودرو به استفاده از پلتفرم CLAR مشابه با M4 مربوط میشود. البته باید گفت پرفورمنس خودرو بخش اعظم وزن بالای M2 را پنهان میکند به گونهای که محصول اسپرت باواریا در عرض ۳.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد و صدای تولیدی پیشرانه ۶ سیلندر خطی آن نیز کاملاً یادآور محصولات مشهور این برند آلمانی است.
mahdi-es17
۲۵ فروردین ۱۴۰۲کار درست همین آلمانی ها انجام میدن اگه یکی رفت در بد ترین شرایط ماشین ببره روی داینو اعداد ارقام نزدیک به کارخانه باشه نه مثل ماشین های ویران خودرو که استارت اول بزنی 5اسبش میریزه
Amin
۲۵ فروردین ۱۴۰۲داره با قدرت بیشتر به پرفورمنسی که کارخانه اعلام کرده میرسه ، مثل این میمونه با تقلب نمره ی بیشتری بگیری و افتخار کنی …هر چند که این فقط یه مثال بود و دوستان جدی نگیرن …. فقط هم این ماشین نیست ، بین ماشین های آلمانی به خصوص بیمر ، طبیعی هست
MOHAMMAD.DEMON
۲۵ فروردین ۱۴۰۲در واقع اون افسانه استفاده از تک تک اسب بخار ها همش دروغه
مازیار
۲۵ فروردین ۱۴۰۲با اینحال باز هم شتاب ۲/۶ و ۲/۸ برای M5 و M3 که در عمل بدست اومده تحسین برانگیزه حتی نسبت به قدرت داینومتر، اینطور نیست؟
در واقع قدرت و شتاب هردو محتاطانه اعلام میشن و در عمل هردو تفاوت دارن پس گله ای نیست
Alan.r
۲۵ فروردین ۱۴۰۲امین خان آلمانی ها پرفورمنس ماشین هاشون رو هم کمتر اعلام میکنن ( مخصوصا در شتاب صفر تا صد)
محمدهادی
۲۶ فروردین ۱۴۰۲باریکلا
دقیقا
آلمان بازا اینچ خوب میدونن
که متفاوت بودن اعداد اعلامی با واقعیت فقط به قدرت موتور و اسب بخار و گشتاور محدود نمیشه
درواقع اونا هم در شتاب اولیه و هم در حداکثر سرعت هم اینکارو انجام میدن تا افراد گیر بازاری مثل دوستامون این بهونه رو نداشته باشن که تقلبه!!
ای کاش تمام سازنده های جهان ازین تقلب ها انجام بدن و مارو خوشحال و سوپرایز کنن
پیام
۲۵ فروردین ۱۴۰۲واقعا جلوپنجره زشتی داره!
mahdi-es17
۲۵ فروردین ۱۴۰۲من دوسش دارم.
R/T
۲۵ فروردین ۱۴۰۲انتظارشو میرفت
موتور rb26dett موتور 2jzgte jdm forever
۲۵ فروردین ۱۴۰۲نکنه این فکر کرده شاهکار کرده خب دهه ۹۰ سوپرا یا آر۳۴ و …. هم این شرایط رو داشتن ببینم میتسو هم بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
مهدی
۲۵ فروردین ۱۴۰۲نیسان و بی ام و و مکلارن میشه گفت تو همه محصولات توربو همین سبکی هستن چیز بدی که نیست خودش یه جنبه روانی و تبلیغاتی داره
JDM سابق
۲۵ فروردین ۱۴۰۲نمیدونم چرا الان به سمت تقلب در اعداد روی آوردن به خیال خودشون در رقابت با ماشین های دیگه قویتر نشون میدن یکی دو تا هم نیستن. بی ام و مک لارن AMG و حتی نیسان. بیاین از تنفس طبیعی هم همین قدرت و بگیرید! تا واسه یک اسب بخار بیشتر مجبور بشید دست تو موتور ببرید
MOHAMMAD.DEMON
۲۵ فروردین ۱۴۰۲مطالب بی ام و داخل سایت که با به به و چه چه از پرفرومنس و شتاب داخل اتوبان نوشته رو با این پس زمینه بخونید که
این مقدار عددی که به دروغ کم میگن رو کم بکنید از ماشین به هیچ کدوم از اعدادی که منتشر میشه ماشین نمیرسه نزدیکش هم نمیشه
اون مهندسی و استفاده از تک تک اسب بخار ها همش کشکه الان حس فریب خورده ندارید ؟
پارسا
۲۵ فروردین ۱۴۰۲مرد مؤمن ۱۰ اسب کمتر گفتن اونم سر این بوده که فردا روز امثال شما هیچ راهی نداشته باشید که بگید بی ام و دزده اسب بخار بیشتر اعلام میکنه
مجتبی .
۲۵ فروردین ۱۴۰۲نه آقا محمد دیمون چون اکثر اوقات حتی شتاب روهم قدری بااحتیاط اعلام میکنن ومیبینیم که شتابهای بهتراز عدد اعلامی انجام میشه.
El Padrino
۲۵ فروردین ۱۴۰۲از کی تا حالا دیمن فن راجع به پرفورمنس بیمر انتقاد میکنه ؟ به کدوم تقویم ؟ پرفورمنس دیمن ؟ اخه دیمن که پیچ اول میره ته دره داره حرف پرفورمنس میزنه!!
فرشاد
۲۵ فروردین ۱۴۰۲استفاده از تک تک اسب هارو تو شتاب میتونی ببینی ر
مث وقتی که یه ژرمن کار 500اسبی دیمن700-800اسبی رو میزنه😂
این ینی استفاده از تک تک اسب ها
R@min
۲۵ فروردین ۱۴۰۲این اخبار دیگه لوس شده همه برندا اینکارو می کنن و اختصاص به بیمر نداره و واقعا چیز عجیبی هم نیست که براش بالا پایین بپریم.
بیمر و بقیه هم حالا حالاها باید پشت آمریکایی های دهه ۶۰ و ۷۰ تو آمار دروغی بمونن 😄 ۵۰ اسب بیمر کجا ۲۰۰ ۳۰۰ اسب آمریکاییا کجا خودش یه موتور فاصلس !!!
Kamy
۲۶ فروردین ۱۴۰۲برعکس برندهای آلمانی برندهای آمریکایی اسب بخار رو تا جایی بتونن بیشتر اعلام میکنن که روی داینو به زور بهش میرسن
R@min
۲۶ فروردین ۱۴۰۲عمو جان میگم دهه ۶۰ ۷۰ کامنت هم فارسی هست چیزه پیچیده ای هم توش نیست که کسی دچار کج فهمی بشه لااقل ببین منظور کامنت چیه بعد فاز طرفداری بگیر 😄😄
تو محصولات اسپرت آمریکایی هم بعضا فورد و جی ام اعداد اعلامی رو پایین تر اعلام می کنن مثل شلبی ها و بعضی کوروت ها.
پیام
۲۵ فروردین ۱۴۰۲بوگاتی سواری بی دغدغه شما به بزرگی خودتون ببخشین اصلا بی ام و غلط کرد اعدادا دروغ گفته نخرین تا درس عبرتی بشه واسه اشغال سازای آلمانی
😈💪Just Pars TU5
خدا را شکر دستمون از همه چی کوتاهه واسه کل دنیا پیف پیف بو میده سر میدیم
A.Az
۲۵ فروردین ۱۴۰۲ینی حالم داره از طراحی ب ام و بهم میخوره
کم مونده یه قاطر ببندن جلو ماشین، آخه کدوم جونوری اینو طراحی کرده؟
بعد من طرح میفرستم طاقچه بالا میزارن
فقیه زاده کجایی که ب ام و به فنا رفت!
mercedes
۲۵ فروردین ۱۴۰۲یعنی آدم اینارو میبینه کیف میکنه،حلالت
شبی که آرام است
۲۵ فروردین ۱۴۰۲ب ام و کار بدی کرده و شورای رقابت باید جریمه ش کنه
دکتر
۲۵ فروردین ۱۴۰۲اسب المانی با اسبای دیگه فرق داره😂
Sepehr007
۲۸ فروردین ۱۴۰۲ما هم پارس ۸۵ اسبی رو میگیم ۱۱۰ اسب بخار