بی ام و

تست داینو بی ام و M2 جدید با قدرتی بیشتر از ارقام اعلامی کارخانه!

طبق عادتی که خودروسازان آلمانی دارند، بی ام و M2 جدید با حضور در تست داینو نشان داده است قدرتی فراتر از ارقام اعلامی توسط کارخانه دارد. در واقع قدرت واقعی M2 چیزی بیشتر از ۴۵۳ اسب بخار اعلام شده توسط بی ام و خواهد بود.

همه می‌دانیم که بی ام و M2 مدل ۲۰۲۳ خودروی خاصی است چراکه یک محصول واقعی بخش M به شمار می‌رود و عملکردی درخور نام این بخش دارد. به تازگی ویدئویی توسط IND منتشر شده و در آن می‌توانیم تست داینوی محصول اسپرت ژرمن‌ها را ببینیم که نتایج جالبی را در برمی‌گیرد. این اولین باری نیست که پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی بی ام و قدرتی فراتر از انتظارات تولید می‌کند.

چند ماه قبل بود که تست داینوی بی ام و M4 CSL نشان داد این خودرو ۵۹۵ اسب بخار قدرت دارد یعنی ۵۳ اسب بخار بیشتر از رقم رسمی اعلام شده توسط کارخانه! پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی M2 که با M4 مشترک است بنا به گفته باواریایی ها ۴۵۳ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتون متر قدرت تولید می‌کند که ۴۸ اسب بخار بیشتر از نسل قبلی M2 کامپتیشن و ۸ اسب بخار بیشتر از مدل M2 CS است. اما تست داینوی IND نشان می‌دهد بی ام و قدرت خودروی خود را کمتر از حد واقعی اعلام کرده و پس از سه بار تست می‌توان گفت حداکثر قدرت خودرو به ۴۶۵ اسب بخار و گشتاور آن به ۵۵۸ نیوتون متر می‌رسد. اگرچه فاصله بین رقم واقعی و رقم اعلامی توسط بی ام و به اندازه آنچه که درباره M4 CSL دیده شده نیست اما بازهم فاصله محسوسی به نظر می‌رسد و به این فکر فرو می‌رویم که چرا ژرمن‌ها چنین عادتی دارند.

به‌هرحال باید گفت M2 جدید عملکرد خوبی دارد و برخی کارشناسان می‌گویند اگر شما M4 را دوست داشته باشید این خودرو را نیز دوست خواهید داشت. اگرچه هویت بی ام و M2 جدید نسبت به قبل اندکی تغییر کرده اما بازهم نشان می‌دهد نسخه‌ای کوچک‌تر و چابک‌تر از M4 بوده و از ویژگی‌های مشابه زیادی سود می‌برد. قیمت این خودرو از ۶۳,۱۹۵ دلار شروع می‌شود و بنابراین محصول ارزان‌قیمتی نیست. وزن خودروی یاد شده نیز به ۱۷۵۴ کیلوگرم می‌رسد که فقط چند کیلوگرم کمتر از M4 است. یکی از دلایل اصلی وزن نسبتاً بالای این خودرو به استفاده از پلتفرم CLAR مشابه با M4 مربوط می‌شود. البته باید گفت پرفورمنس خودرو بخش اعظم وزن بالای M2 را پنهان می‌کند به گونه‌ای که محصول اسپرت باواریا در عرض ۳.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و صدای تولیدی پیشرانه ۶ سیلندر خطی آن نیز کاملاً یادآور محصولات مشهور این برند آلمانی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. mahdi-es17

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (565 ديدگاه)

    کار درست همین آلمانی ها انجام میدن اگه یکی رفت در بد ترین شرایط ماشین ببره روی داینو اعداد ارقام نزدیک به کارخانه باشه نه مثل ماشین های ویران خودرو که استارت اول بزنی 5اسبش میریزه

    موافقم 64
    مخالفم 3
    1. Amin

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      داره با قدرت بیشتر به پرفورمنسی که کارخانه اعلام کرده میرسه ، مثل این میمونه با تقلب نمره ی بیشتری بگیری و افتخار کنی …هر چند که این فقط یه مثال بود و دوستان جدی نگیرن …. فقط هم این ماشین نیست ، بین ماشین های آلمانی به خصوص بیمر ، طبیعی هست

      موافقم 16
      مخالفم 61
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1443 ديدگاه)

        در واقع اون افسانه استفاده از تک تک اسب بخار ها همش دروغه

        موافقم 17
        مخالفم 48
        1. مازیار

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          با اینحال باز هم شتاب ۲/۶ و ۲/۸ برای M5 و M3 که در عمل بدست اومده تحسین برانگیزه حتی نسبت به قدرت داینومتر، اینطور نیست؟
          در واقع قدرت و شتاب هردو محتاطانه اعلام میشن و در عمل هردو تفاوت دارن پس گله ای نیست

          موافقم 28
          مخالفم 4
      2. Alan.r

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1133 ديدگاه)

        امین خان آلمانی ها پرفورمنس ماشین هاشون رو هم کمتر اعلام می‌کنن ( مخصوصا در شتاب صفر تا صد)

        موافقم 34
        مخالفم 2
        1. محمدهادی

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (2406 ديدگاه)

          باریکلا
          دقیقا
          آلمان بازا اینچ خوب میدونن
          که متفاوت بودن اعداد اعلامی با واقعیت فقط به قدرت موتور و اسب بخار و گشتاور محدود نمیشه
          درواقع اونا هم در شتاب اولیه و هم در حداکثر سرعت هم اینکارو انجام میدن تا افراد گیر بازاری مثل دوستامون این بهونه رو نداشته باشن که تقلبه!!
          ای کاش تمام سازنده های جهان ازین تقلب ها انجام بدن و مارو خوشحال و سوپرایز کنن

          موافقم 12
          مخالفم 1
    2. پیام

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      واقعا جلوپنجره زشتی داره!

      موافقم 17
      مخالفم 20
      1. mahdi-es17

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (565 ديدگاه)

        من دوسش دارم.

        موافقم 12
        مخالفم 2
  2. R/T

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    انتظارشو میرفت

    موافقم 13
    مخالفم 2
  3. موتور rb26dett موتور 2jzgte jdm forever

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (722 ديدگاه)

    نکنه این فکر کرده شاهکار کرده خب دهه ۹۰ سوپرا یا آر۳۴ و …. هم این شرایط رو داشتن ببینم میتسو هم بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

    موافقم 4
    مخالفم 57
  4. مهدی

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    نیسان و بی ام و و مک‌لارن میشه گفت تو همه محصولات توربو همین سبکی هستن چیز بدی که نیست خودش یه جنبه روانی و تبلیغاتی داره

    موافقم 17
    مخالفم 10
    1. JDM سابق

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (707 ديدگاه)

      نمیدونم چرا الان به سمت تقلب در اعداد روی آوردن به خیال خودشون در رقابت با ماشین های دیگه قویتر نشون میدن یکی دو تا هم نیستن. بی ام و مک لارن AMG و حتی نیسان. بیاین از تنفس طبیعی هم همین قدرت و بگیرید! تا واسه یک اسب بخار بیشتر مجبور بشید دست تو موتور ببرید

      موافقم 1
      مخالفم 28
  5. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    مطالب بی ام و داخل سایت که با به به و چه چه از پرفرومنس و شتاب داخل اتوبان نوشته رو با این پس زمینه بخونید که
    این مقدار عددی که به دروغ کم میگن رو کم بکنید از ماشین به هیچ کدوم از اعدادی که منتشر میشه ماشین نمی‌رسه نزدیکش هم نمیشه
    اون مهندسی و استفاده از تک تک اسب بخار ها همش کشکه الان حس فریب خورده ندارید ؟

    موافقم 6
    مخالفم 48
    1. پارسا

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (66 ديدگاه)

      مرد مؤمن ۱۰ اسب کمتر گفتن اونم سر این بوده که فردا روز امثال شما هیچ راهی نداشته باشید که بگید بی ام و دزده اسب بخار بیشتر اعلام میکنه

      موافقم 34
      مخالفم 1
    2. مجتبی .

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      نه آقا محمد دیمون چون اکثر اوقات حتی شتاب روهم قدری بااحتیاط اعلام میکنن ومیبینیم که شتابهای بهتراز عدد اعلامی انجام میشه.

      موافقم 14
      مخالفم 2
    3. El Padrino

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (13 ديدگاه)

      از کی تا حالا دیمن فن راجع به پرفورمنس بیمر انتقاد میکنه ؟ به کدوم تقویم ؟ پرفورمنس دیمن ؟ اخه دیمن که پیچ اول میره ته دره داره حرف پرفورمنس میزنه!!

      موافقم 22
      مخالفم 8
    4. فرشاد

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      استفاده از تک تک اسب هارو تو شتاب میتونی ببینی ر
      مث وقتی که یه ژرمن کار 500اسبی دیمن700-800اسبی رو میزنه😂
      این ینی استفاده از تک تک اسب ها

      موافقم 13
      مخالفم 2
  6. R@min

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2050 ديدگاه)

    این اخبار دیگه لوس شده همه برندا اینکارو می کنن و اختصاص به بیمر نداره و واقعا چیز عجیبی هم نیست که براش بالا پایین بپریم.

    بیمر و بقیه هم حالا حالاها باید پشت آمریکایی های دهه ۶۰ و ۷۰ تو آمار دروغی بمونن 😄 ۵۰ اسب بیمر کجا ۲۰۰ ۳۰۰ اسب آمریکاییا کجا خودش یه موتور فاصلس !!!

    موافقم 8
    مخالفم 15
    1. Kamy

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (694 ديدگاه)

      برعکس برندهای آلمانی برندهای آمریکایی اسب بخار رو تا جایی بتونن بیشتر اعلام میکنن که روی داینو به زور بهش میرسن

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (2050 ديدگاه)

        عمو جان میگم دهه ۶۰ ۷۰ کامنت هم فارسی هست چیزه پیچیده ای هم توش نیست که کسی دچار کج فهمی بشه لااقل ببین منظور کامنت چیه بعد فاز طرفداری بگیر 😄😄

        تو محصولات اسپرت آمریکایی هم بعضا فورد و جی ام اعداد اعلامی رو پایین تر اعلام می کنن مثل شلبی ها و بعضی کوروت ها.

        موافقم 1
        مخالفم 2
  7. پیام

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (287 ديدگاه)

    بوگاتی سواری بی دغدغه شما به بزرگی خودتون ببخشین اصلا بی ام و غلط کرد اعدادا دروغ گفته نخرین تا درس عبرتی بشه واسه اشغال سازای آلمانی
    😈💪Just Pars TU5
    خدا را شکر دستمون از همه چی کوتاهه واسه کل دنیا پیف پیف بو میده سر میدیم

    موافقم 17
    مخالفم 6
  8. A.Az

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (142 ديدگاه)

    ینی حالم داره از طراحی ب ام و بهم میخوره
    کم مونده یه قاطر ببندن جلو ماشین، آخه کدوم جونوری اینو طراحی کرده؟
    بعد من طرح میفرستم طاقچه بالا میزارن
    فقیه زاده کجایی که ب ام و به فنا رفت!

    موافقم 9
    مخالفم 22
  9. mercedes

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (425 ديدگاه)

    یعنی آدم اینارو میبینه کیف میکنه،حلالت

    موافقم 12
    مخالفم 1
  10. شبی که آرام است

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    ب ام و کار بدی کرده و شورای رقابت باید جریمه ش کنه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  11. دکتر

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (338 ديدگاه)

    اسب المانی با اسبای دیگه فرق داره😂

    موافقم 14
    مخالفم 6
  12. Sepehr007

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ما هم پارس ۸۵ اسبی رو میگیم ۱۱۰ اسب بخار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا