پس از مدتها انتظار بیامو سرانجام M4 CSL را معرفی کرده است. این کوپهٔ قدرتمند و سبکوزن بهعنوان جدیدترین محصول M پاور، همزمان با جشن پنجاهسالگی این بخش پرفورمنس افسانهای راهی بازار خواهد شد. البته M4 CSL خودرویی تولید محدود است و بیامو تنها هزار دستگاه از آن برای کل جهان تولید خواهد کرد. این خودرو نسبت به M4 کامپتیشن ارتقاءهای زیادی را تجربه کرده و به سریعترین بیامو تولیدی در پیست نوربرگرینگ تبدیل شده است. این کوپهٔ وحشی یک دور جهنم سبز را ظرف تنها ۷ دقیقه و ۲۰.۲ ثانیه طی کرده است.
تغییرات ظاهری M4 CSL بیشتر در راستای بهبود پرفورمنس هستند و در جلوی خودرو، بیامو طراحی را برای افزایش خنککنندگی و داونفورس، بهینه کرده است. این کوپهٔ باواریایی به مدارهای خنککنندهٔ دما بالا و پایین مجهز شده تا دمای مطلوب اجزای مختلف خودرو در طول رانندگیهای پیست و خیابان حفظ گردد. یکی از مهمترین ویژگیهای M4 CSL اما افزایش ۴۰ اسب بخاری قدرت پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی آن نسبت به M4 کامپتیشن است. این یعنی به لطف افزایش بوست توربوها از ۲۴.۷ به ۳۰.۵ psi، قدرت موتور حالا به ۵۵۰ اسب بخار رسیده اما گشتاور تغییری نداشته و همچنان ۶۵۰ نیوتن متر است.
نیروی این پیشرانهٔ قدرتمند از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک M استپترونیک به چرخهای عقب منتقل میشود. به لطف قابلیت Drivelogic در این گیربکس، راننده در حالت تعویض دندهٔ دستی از طریق پدالهای فیبر کربنی پشت غربیلک فرمان میتواند چندین معکوس به پایینترین دنده بدهد و در هنگام شتاب گیری هم از افزایش دندهها جلوگیری کند. M4 CSL ظرف ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و برای رسیدن به سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۰.۵ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت خودرو هم بهصورت الکترونیکی روی ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
بیامو اما علاوه بر افزایش قدرت، تمام تلاش خود را برای کاهش وزن M4 CSL هم انجام داده و توانسته با کاهشی ۱۰۹ کیلوگرمی، وزن خودرو را به ۱۶۰۵ کیلوگرم برساند. این مهم به لطف حذف صندلیهای عقب (کاهش ۲۰ کیلوگرمی)، استفاده از عایقهای صوتی سبکوزن (کاهش ۱۵ کیلوگرمی)، استفاده از قطعات فیبر کربنی تقویتشده با پلاستیک در داخل و خارج (کاهش ۱۱ کیلوگرمی) و نصب یک منبع اگزوز تیتانیومی (کاهش ۴ کیلوگرمی) حاصل شده است. ترمزهای کربن سرامیکی استاندارد M نیز ۱۴ کیلوگرم دیگر از وزن خودرو کم کردهاند.
در داخل خودرو فقط دو صندلی سبکوزن دیده میشود اما اینها صندلیهای معمولی نیستند بلکه بهطور خاص برای رانندگی در پیست طراحی شدهاند. این صندلیها که فاقد تنظیم برقی و گرمکن هستند، در کاهش وزن خودرو نقش مهمی داشته و ۲۴ کیلوگرم سبکتر شدهاند. بااینحال، اگر برای برخی خریداران این صندلیها بیشازحد افراطی باشند، امکان سفارش صندلیهای اسپرت کربنی M با گرمکن و تنظیم برقی هم بدون هزینهٔ اضافی وجود خواهد داشت.
بیامو همچنین سقف M4 CSL را هم از فیبر کربن تقویتشده با پلاستیک ساخته است که به کاهش وزن کلی خودرو و همینطور کاهش مرکز ثقل کمک میکند. از کاهش وزن که بگذریم، سازندهٔ آلمانی این کوپهٔ جدید را به سیستم تعلیق اختصاصی هم مجهز کرده که ارتفاع از زمین را ۷ میلیمتر نسبت به M4 کامپتیشن کاهش داده است. در اینجا بسیاری از قطعات تعلیق مثل آنتیرول بارها، کمکفنرها و تنظیمات کمبر چرخها بهطور خاص برای CSL طراحی شدهاند.
وظیفهٔ متوقف کردن این کوپهٔ وحشی هم بر عهدهٔ ترمزهای ۱۵.۷ اینچی شش پیستونه در جلو و ۱۵ اینچی تک پیستونه در عقب است. این ترمزها پشت رینگهای ۲۱ و ۲۲ اینچی مشکی مات سبکوزن M پنهان شدهاند که با لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ R پوشیده شدهاند. قیمت بیامو M4 CSL از ۱۴۰,۸۹۵ دلار آغاز میشود و تولید آن از جولای امسال شروع خواهد شد.
Kf
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱از خم صندوق عقبش خوشم میاد یاد M3csl E46 میندازه
hssn
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱آره گرافیک جدید چراغ های عقبش هم جذابترش کرده
اما همچنان مشکل طراحی عجیب و غریب جلوش رو داره
BMW/M-POWER
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱پدال جان فک نمیکنی تایم رو اشتباه زده باشی؟
تایم این ماشین توی جهنم سبز : 7.15.677
The M4 CSL is said to be the fastest BMW road car to lap the famed Nürburgring race circuit, with a time of 7min 15.677sec
امیر دهقان
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ارادت
والا تو منبع این مطلب یعنی سایت موتور وان این تایم رو نوشته:
The coupe receives improvements over the M4 Competition, making it the fastest series-production BMW ever to lap the Nürburgring’s Nordschleife circuit. It took the M4 CSL just 7:20.2 to complete a lap
احتمالاً این اختلاف با تایمی که شما ذکر کردید بخاطر طول متفاوت پیست نوربرگرینگ هست، این پیست یه مسیر سنتی 20.6 کیلومتری داره که سالها است برای رکوردزنی استفاده میشه اما از سال 2019، خودروسازها تو مسیر کامل 20.9 کیلومتری هم تایم میزنن و معمولاً دوتا تایم از ماشینا منتشر میکنن
برای مثال، تایم مرسدس AMG GT بلک سریز تو مسیر کوتاهتر 6 دقیقه و 43 ثانیه و تو مسیر طولانیتر 6 دقیقه و 48 ثانیه هست
ممد ژانگولر
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱دلمون واسه جلو پنجره خاصش تنگ میشه
چه زود دیر گذشت
GMA
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱طراحی😐💔/فنی👌❤️
محمد هادی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱واه واه ه ه
یه هیولای واقعی به سبک بیمر
چه قلدره رخش😤😤😤🤟✊✊🔥🔥🔥💪💪💪
کامران
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱چخبره این همه گرون؟؟؟
پول مدل اس پلد با شتاب ۱.۹ رو میگیرن شتاب ۳.۶ تحویل میدن تازه مدل اس خانوادگیه ۵ تا صندلی داره تنظیم صندلیش هم برقی!
برقی نخوای کوروت Z06 قیمت ۹۰k یه موستانگ مچ وان کنارش میشه ۱۴۰k
پیکاپ بخوای رم تیرکس یا ریویان 80k یه چلنجر 392 میاری کنارش میشه ۱۴۰k
نخواستی ۶۰k کوروت استینگری بقیشم باهاش میری مسافرت دور دنیا رو میگردی
Jdm باز
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱همین که یه سدان برقی رو با یه کوپه اسپرت بنزینی تنظیم شده برای پیست که تولید محدوده مقایسه کردی سطحتو نشون داد
2311
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱مچ وان؟
Kf
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱امثال شما هنوز هستن؟ کی تموم میشید؟!
HamiD
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱هعب دا …
اینطوری پس بگیم ملت دیوانن پول واسه مک لارن اف وان میدن چون نه به اندازه تسلا مدل اس پلد سریعه نه راحته و نه ارزون!!!
Taha Malek
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱اون اس پلد عزیزت با اون شتاب 1.9 ثانیه ایش تایماش تو پیست از M4 بیشتره چ برسه به این هیولا
اینم در نظر بگیر ک این ماشین تولید محدوده
محمد هادی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱یه CSL واقعی💪🤟😤🔥🔥❤️❤️
R@m!n
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱دلیل اینکه تایم اختصاصی با M4C نزدن شاید بخاطر همین مدل باشه، شاید فاصله دو تا محصول آنچنان زیاد نیست که این مبلغ گزاف رو براش پرداخت کرد.
Jdm باز
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱عجب چیزیه پسر
عالی🙌
AMIR / ARMI
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱صرفا تولید محدود بودنش که این پول براش توجیه میکنه
وگرنه GT500 قورتش میده
javadhy
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱میشه بگین دقیقا در چه موردی gt500 قورتش میده؟
sam
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱GT500 نه تنها باید تو خوابش ببینه که تایم ۷:۲۰ تو نربرگرینگ بزنه بلکه تو خط مستقیم هم به CLS نمیرسه
AMIR / ARMI
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱فورد علاقه ای به تایم زندن توی نوربررینگ نداره
میتونی دور صاعقه vir سال پیش نگاه بکنی تا متوجه بشی gt500 از هورکان evo هم سریع تر بوده
و فکر بکنم متوجه نشدی m4cls سیستم چهارچرخ نداره و مثل gt500 دیفرانسیل عقبه
میتونی درگ U شکل کانال ادموندز بین M4 کامپتشن با GT500 ببینی تا متوجه بشی 760 اسب بخار بیشتر از 550 اسب بخار تو خط مستقیم هستش
صفر تا 190 شلبی 9.6 ثانیه هستش در مقابل 10.5 ثانیه m4cls
و چهارصد متر 10.7 تا 10.9 ثبت میکنه خودت مقایسه بکن با m4cls
همون جور که گفتم فقط به خاطر تولید محدود بودن ارزش خرید داره به این قیمت
به طور عادی بین 90 الی 100 هزار تا ارزش خرید داره
به طور کلی با اینکه سری 4 این نسل بی ام و درسته سعی کرده یه موستانگ باشه ولی زیاد هم موفق نبود
javadhy
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱درسته علاقه ای نداره ولی غیر رسمی تایمی که زده شده ازش هشت دقیقه و چهار ثانیه بوده بعد میگی از هوراکان اوو سریعتره بعد یه سوال تو چرا فکر کردی این ماشین توی پیست از اوو سریع تر نیست در مورد درگ اون کانال هم که اصلا چیز معتبری نیست در مورد 0-190 کاری ندارم ولی توی چهارصد متر csl آنچنان هم از عددی که برای ماشینی با ۲۰۰ اسب بیشتر گفتی دور نیست بعد استاد بی ام و از قدیم کارش ساختن کوپه اسپرت بوده که همیشه سنگ محکی از نظر پرفورمنس و حس رانندگی باشه و توی تست ها هم همیشه این معلومه بعد تو میگی بی ام و خواسته سری ۴ رو شبیه موستانگ بسازه خودم شخصا gt500 رو خیلی دوست دارم ولی هیچکس gt500 رو به این دلایل به bmw ترجیح نمیده
R@m!n
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱جواد عزیز
کامارو ZL1 1LE تو سال ۲۰۱۶ با موتور پوشراد تو نوربرگرینگ 7:16 زد، شلبی از کامارو ۱۰۰ اسب قوی تره دو برابر مهندسی و تکنولوژی های بیشتر داره و تو هر پیستی 2 3 ثانیه سریع تر هست. اون تایم هشت دقیقه هم رسمی نیست یه راننده مستقل زده. راجب بقیه صحبت هاتم بیشتر مطالعه کنی خودت متوجه میشی. اینا خودش دلایل کافی برای ترجیح شلبی به هر کدوم از رقباش هست.
این CSL هم یه تیون سبک از ورژن کامپتیشن هست که در بهترین حالت شاید ۲ ثاینه سریع تر باشه.
BMW/M-POWER
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ای بابا اخه چرا علاقه ای نداره؟؟؟حیف شد واقعااا
در مورد تایم vir و مقایسه ی gt500 با هوراکان اوو بهتره اصلا در موردش حرفی نزنی چون بهت میخندن اینجور تایم ها ی غیر رسمی که ماشین های کوپه از یه سری سوپراسپرت سریعتر بودن زیاد هست ولی هیچ منطق و سندی پشتش نیست حتی اگر یه راننده اون تایم هارو زده باشه مقایسه ی تایم رسمی با رسمی تموم شد و رفت
این چهارصد متر های 10.7 و اینارو هر موقع با موستانگ توی یه مجله ی معتبر رو آسفالت معمولی بدون چسب و هزارجور آت و آشغال و خالی کردن باک با 5 لیتر بنزین زدن اون موقع حرفی توش نیست
توی همین carwow با همین gt500 تایمی بهتر از 11.8 نتونستن بزنن
در صورتی که توی همین مجله با m4 دف عقب تایم 11.7 زدن
در هر صورت از یه ماشین 760 اسبی حتی دف عقب خیلی بیشتر از این انتظار میره ولی خب هر چقدر پول بدی همونقدر هم آش میخوری
اگر هم قرار بود همین gt500 تایم زیر 11 بزنه توی اسفالت معمولی توی درگی که با m8 و پولستار برگذار شد دیدیم که موستانگ چه اختلافی داشت با m8 اینو برای این گفتم که m8 اکثر مواقع تایم 10.8 میزنه توی 400 متر اگر موستانگ میتونست حتی نزدیک این تایم بشه اینقدر با اختلاف از m8 نمیباخت
این تایم ها هم اعلام کارخونه بی ام و هستن و بی ام و همیشه ثابت کرده خیلی بهتر از تایم های اعلامی میتونه ثبت کنه
میتونی تایم ثبت شده ی m5cs با اعلامی کارخونه مقابسه کنی تا متوجه بشی
در ضمن m4 و m3 همیشه معیار کلاس خودشون بودن دیگه موستانگ چی هست که بی ام و بخواد شبیه اون بشه
اتفاقا موستانگ بیشتر راه بی ام و رو در پیش گرفته چون این نسل های جدید خیلی روی پایداری و هندلینگ کار کرده وگرنه کسی یادش نمیره بیشتر موستانگ ها قبلا توی در و دیوار بودن
ارین صاحب جمعی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱فیلم کمتر ببین
Amir Machine
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱BMW/M-POWER
اینطور که تو نوشتی کلاً GT500 رو با خاک کوچه یکسان کردی، البته خب تعصبه دیگه کاریش نمیشه کرد، یکی میگه فقط آلمان و BMW، بقیه آشغال، یکی میگه فقط آمریکا و موستانگ، بقیه مزخرف
اما باید بگم که GT500 رو اصلاً نباید تو پیست دست کم گرفت، تمام نشریاتی که آزمایشش کردن از تنظیم فوقالعاده شاسی این ماشین تعریف کردن، بله شاید تو درگ ایستاده رو آسفالت معمولی بخاطر لانچ ضعیف حریف ماشینهای کمقدرتتر از خودش نشه اما تو پیست اوضاع فرق داره، تایمهای لایتنینگ لپ پیست VIR کارانددرایور یا best driver’s car پیست لاگونا سکا موتورترند رو هم نمیشه فقط با این استدلال که رسمی نیستن ریخت دور، اتفاقاً این تایمها بنظر من قابل اعتماد هستن چون تو یه شرایط آب و هوایی و با یه راننده زده میشن
GT500 تو پیست VIR با اختلاف 0.4 ثانیه از هوراکان اوو سریعتر بوده ولی تو پیست لاگونا سکا یک ثانیه از لامبو کندتر بوده، البته نوع پیست هم نقش داره و مثلاً اگه مسیرهای مستقیمی بیشتری داشته باشه GT500 به لطف قدرت زیاد بهتر میتونه عمل کنه، تو لایتنینگ لپ امسال حتی موستانگ مک وان 480 اسبی هم حدود دو ثانیه از M3 کامپتیشن xDrive سریعتر بود
همونطور که رامین گفت، کامارو ZL1 1LE با 100 اسب بخار قدرت کمتر نسبت به GT500 تو نوربرگرینگ تایم 7:16 زده که این یعنی شلبی قطعاً میتونه سریعتر از این باشه، درکل بنظر من به احتمال زیاد GT500 تو پیست از M4 CSL سریعتر خواهد بود، حالا باید صبر کنیم تا لایتنینگ لپ 2023 ببینیم M4 CSL تو VIR چکار میکنه
AMIR / ARMI
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱خطاب به BMW/M-POWER
شما اول بیا فرق بین ماشین چهارچرخ محرک رو با دیفرانسیل عقب یاد بگیر بعد بحث فنی میکنیم
قبلش هم ارتباطی بین فرم بدنه عظلانی m4 با تاریخچه بی ام و پیدا کن برامون
چطور شد بی ام و صاحب ماشین کوپه فست بک شد به کجای تاریخچه بی ام میخوره این سری 4
موستانگ از اولش هم ماشین پیست محوری بوده اون زمانی که موستانگ ها توی در دیوار بودن
بی ام و ها هم واشر میزدن
BMW/M-POWER
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱در پاسخ به AMIR/ARMI
من GT500 رو به عنوان یه دف عقب با M8 مقایسه نکردم فقط خواستم تایمشو مقایسه کنم گفتم محدوده ی تایم M8 توی درگ حدود 10.8 هست اگر قرار بود GT500 توی درگ حتی به تایم زیر 11 نزدیک بشه اینقدر فاصله نداشت با M8
در ضمن کانال edmunds car یه درگ برگذار کرد بین همین GT500 با M8 که M8 تو حالت دف عقب بود و باز هم موستانگ با اختلاف باخت
بی ام و که اندازه ی تمام مدل هایی که فورد ماشین تولید میکنه برای انجین جوایز برده
حالا اشکال نداره یه واشر هم بزنه(الکی) حداقلش خرج واشر زدن از توی درو دیوار بودن کمتره
جدیدا خرج صافکاری نقاشی زیاد شده
BMW/M-POWER
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱در پاسخ به amir machinea
دوست عزیز والا من که حرف بدی از شما تا حالا ندیدم
با هر کس باید مثل خودش حرف زد
در هر صورت اگه نظر منو بخوای من به شخصه به تایم هایی که توی vir زده شده و حتی اسم رانندشون هم ثبت نشده اعتمادی ندارم حالا چه میخواد برای بی ام و باشه چه برای فورد
ای کاش تایم رسمی هر ماشینی که ادعا داره ثبت بشه تا بشه مقایسه کرد
شهر نشین
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ام ۴ سعی کرده ماستانگ باشه؟!!!!!
Porsche 911
۱ خرداد ۱۴۰۱اگر توی درگ ها و پیست ها سریعتر نشه پس واقعا یه پکیج مرخرف میشه GT500
هم قدرت خیلی بیشتری داره و تمرکزش رو پیست حداقل از M4C بیشتره
اگر توی این رقابت ها که برای اونها ساخته شده ببازه که آبروریزی میشه
javadhy
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱در کل نظر خودم در مورد این ماشین اینه که ماشین بسیار سریع و چابکیه و حتما فرمان پذیری فوق العاده ای داره در مورد حس رانندگی خاص این ماشین که مطمئناً با هر ماشینی تو کلاسش متفاوت خواهد بود هم بحثی نیست در مورد قیمت هم تولید محدود بودنش قیمتشو توجیه میکنه
javadhy
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱بالا نتونستم کامنت بزارم در جوابت آقای رامین در مورد حرفت در مورد کامارو zl1 باید بگم برو ویدیو تراتل هوس رو که gt500 و و چلنجر red eye و camaro zl1 رو مقایسه میکنه ببین توی آخر فیلم هم توی یکی از پیست های آمریکا راننده مخصوص همون پیست با کامارو ۶۵۰ اسبی از gt500 توی پیست سریع تر میره که البته دلیل هم داره چون قطعات آئرودینامیکی کامارو به شدت بیشتر و داون فورس بیشتری از gt500 داره در مورد تایم ۸ دقیقه هم گفتم غیر رسمیه دیگه رسمی هم باشه که یه دقیقه اختلاف نمیفته !
R@m!n
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱دوست من فرق تایم رسمی و مستقل رو واسه خودت هنوز نتونستی هضم کنی کانال تراتل هاس میاری ؟؟؟؟ فکر نمی کنی اون راننده سطح مهارتش انقدر پایین بوده که این تایم رو زده. این کانالا خود مجری هاشون می گن ما راننده حرفه ای نیستیم نمی تونیم از حداکثر توان ماشینا استفاده کنیم. راجب تولید دان فورس کامارو هم که اشاره کردی، 136 کیلو تولید می کنه و شلبی 249 کیلو !!!
چه کامنت های سطح پایینی میزارین واقعا آدم خندش می گیریه اون دوست M-POWER که از بیخ و بن زیر همه چی می زنه فقط بی ام و و برای اثبات حرفش یه مشت کانال یوتیوبی میاره وسط البته اونجاهایی که به نفعشه. با امثال شما بحث فنی نمی شه داشت و تکلیفتون مشخصه هر جور دوست دارین فکر کنین. چند تا فن درست حسابی بی ام و اینجا بود که اونام متاسفانه نیستن. فقط بازم به تو اون دوستمون میگم بیشتر مطالعه کنین و از ماشین مورد علاقتون در حد توانش انتظار داشته باشین. البته مطمئنم راجب بی ام و هم چیزی خاصی نمی دونین صرفا یه کامنتی گذاشتین مثلا ماشین مورد علاقتونو ببرین بالا.
javadhy
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱جناب شما کامنت منو نخوندی گفتم برو ویدیو رو ببین ندیده اومدی حرف زدی در واقع حرف شماست که از پایه بی اساسه توی اون ویدیویی که من اشاره کردم توی پیست تراتل هوس که در کاناداست ضبط نشد بلکه برای اولین بار توی امریکا ضبط شد و راننده حرفه ای اون پیست که همه تایمای مهم اون پیست رو ثبت میکرد تایمای این سه ماشینی که گفتمو ثبت کرد و کامارو توی اون پیست سریع تر بود در مورد داونفورس هم شما داونفورس فورد رو در ۱۸۰ مایل در ساعت و داونفورس کامارو رو در ۱۵۰ مایل بر ساعت بیان کردین این ها به کنار شما یه پیست معروف بیار که gt500 سریعتر از zl1(1le)باشه
https://www.caranddriver.com/reviews/comparison-test/a30870010/2020-muscle-car-showdown/
اینم بخون
javadhy
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱بیشتر به کامنتای خودتون میخوره اطلاعات خاصی ندارینو دارین صرفا از روی تعداد اسب بخار و داونفورس بدون هیچ علمی حرف میزنین من از همون اولش دفاع بیخود از این ماشین نکردم حتی نگفتم که از فلان خودرو بهتر یا بدتره یکی از دوستان گفتن bmw رو قورت میده یکی گفت بی ام و میخواد مثل موستانگ ماشین بسازه شماهم اومدی ژست دانشمند گرفتی حرفای اونارو کامل کردی
R@m!n
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱حداکثر دان فورس ربطی به افزایش سرعت نداره. کامارو تو این سرعت به حداکثر دان فورس می رسه و تو سرعت بالاتر اتفاقی نمی افته اما شلبی تو اون سرعت به این دان فورس می رسه واقعا اینارو نمی دونی یا منو ایسگاه کردی ؟؟
اینکه بلد نیستی از ماشین مورد علاقت دفاع کنی بحثو میکشونی به کامارو و شلبی به این میگن کابل گرفتن. پسر خوب اولا شلبی و کامارو فقط تو دو تا پیست با شرایط یکسان تایم دارن که تو هر دوتاش شلبی سریع تره یکی لاگوناسکا و دیگری ویرجینیا دوما مقداری از اون عقلت بیشتر استفاده کنی و ادعاتو کم کنی می فهمی کامارو و بی ام و به ترتیب با 100 و 200 اسب قدرت کمتر، دان فورس پایین تر، شتاب جانبی کمتر تو پیست هیچ حرفی ندارن. راجب دان فورس هم همین بی ام و نهایت 43 کیلو دان فورس میده. 4 ثانیه اختلاف با یه کامارو قدیمی اونم تو نوربرگرینگ اتفاقی نیست. به اینا میگن فکت علمی !!!!
مورد بعدی سری 4 نمونه آلمانی ماستنگ هست، ابعاد طراحی و استایل شبیه به هیچ ماشین آلمانی دیگه نیست. بی ام و کی کوپه 2 تنی high performance ساخته بود ؟؟؟ اینارو نمی فهمی چون یک تعصب کورت کرده دو بازم میگم اطلاعات خیلی پایینه که منبعت یه مشت کانال یوتیوبه. ماستنگ تو نسل 6 خودش بنچمارکش M3 E92 کوپه بود حالا سری 4 g22 این قضیه رو بر عکس کرده، اینم حرف یه مشت اهل فن هست میخوای قبول کنی یا نه مشکل خودته.
اون کاربره امیر آرمی که تکلیفش معلومه ولی رپیلای زدی منم جوابتو دادم اینارم گفتم چهار خط یاد بگیری.
BMW/M-POWER
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱در پاسخ به ramin
اولا اصلا این دو تا پیست فقط نبوده و پیست های مشترک دیگه ای هم بوده که موستانگ و کامارو تایم زدن هر چند کاملا غیر رسمی
پیست Motortrend Figure-8 کامارو سریعتر بوده
پیست Dunnville Autodrome کامارو سریعتر بوده
پیست EuroSpeedway Lausitz کامارو سریعتر بوده
پس به قول خودت بیشتر مطالعه کن و فقط پیست هایی رو نیار که حرفتو اثبات کنی
در ضمن بیشترین شتاب جانبی که برای کامارو ZL1 ثبت شده 1.18 بوده و و برای GT500 عدد 1.16
سرچ کن Top 100 “Grip Kings Lateral acceleration و به قول خودت مطالعه کن
در مورد شتاب جانبی هم اصلا برای مقایسه ی عملکرد دو تا ماشین توی پیست نمیشه روش حساب کرد
اگر یه لیست از بیشترین شتاب جانبی که ثبت شده بیارم نه تنها دیتای قابل اعتمادی نیست بلکه کاملا خنده داره
جدا از کلاس و وزن و قدرت و دان فورسی که ماشین تولید میکنه شتاب جانبی کاملا با خطا اندازه گیری میشه کاملا با خطا
توی CAR AND DRIVE بیشترین گریپ gt500 به ازای هر 300 فوت با skidpod شتاب جانبی 0.99g رو داده و این مقدار برای m4 عدد 1.03 بوده نمیخوام بگم برای بی ام و بهتر بوده حرفم اینه این اعداد کاملا متغیر هستن و یه جاهایی موستانگ شتاب جانبی بیشتری تحمل کرده
بحث دان فورس تولیدی هم به همین شکله نمیشه باهاش نتیجه گیری کرد
موستانگ هم هنر نکرده با 760 اسب بخواد با m4 رقابت کنه
m4 این نسل شبیه موستانگ نشده ذات ماشین همون f82 نسل قبله وقتی ماشینی خودش بنچمارک و استاندارد این کلاسه چه نیازی داره به تقلید از ماشین های پایین تر از خودش مگر در حجم بدنه و به طبع از اون افزایش وزن 200 کیلوگرمی نسبت به نسل قبل
این افزایش وزن هم فقط و فقط باعث کاهش مقداری واکنش پذیری فرمان شده که اکثر مجلات معتبر هم بهش اشاره کردن
ولی هنر اصلی این بوده که همچنان پرفورمنس و هندلینگ عالی m4 حفظ شده
بی ام و برای افزایش وزن اشتباه کرد ولی خیلی خوب تونست جبرانش کنه
اگرم قرار باشه تقلید و دنباله رو بودن رو نسبت بدیم به یه ماشین بیشتر به کوروت c8 میخوره تا یه کوپه ای که خودش استاندارد کلاسش بوده
دنباله رو بودن و تقلید کپی پیستی ینی کوروت به یه ماشین موتور وسط تبدیل بشه!!!!!!!! دیگه بحث انجین و اینارم خودت میدونی چون دوستان دیگه روشنت کردن دیگه نیاز به گفتن نیست
خلاصه دوست دارم تایم رسمی موستانگ و بی ام و منتشر بشه تا نتیجه بگیریم بی ام و توی این نسل 4 کم کاری کرده یا موستانگ ماشین خیلی خوبی ساخته
قبلا هم گفتم هر کی هرجوری حرف بزنه بقیه هم همونطوری باهاش حرف میزنن (کاربر امیر آرمی)
شما هم جوری صحبت نکن که انگار بالاتر از بقیه هستی و بیشتر میدونی
توصیه میکنم یه نگاه به کامنتای چند ماه قبل خودت بندازی تا متوجه بشی
R@m!n
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱برای شما و این اقا جواد همه چیز غلط و غیر قابل اعتماده و فقط بی ام و خوبه.
یعنی توجیحتو خودت بخون یه بار دیگه خیلی جالبه !!! دوست عزیز بیس m4 f22 همون سری ۳ بود که عالم و آدم به بی ام و بابت این سری چهار انتقاد کردن و تو این نسل مجبور بودن که شخصیت ماشینو عوض کنن. به اون کاربر جواد هم گفتم بی ام و سری ۴ طراحیش همه جوره آمریکایی هست. از کاپوت بزرگ بگیر تا ابعاد سقف فست بک و وزن و… اینا اتفاقی نیست. برو تو سایت بی ام و بلاگ و خیلی دیگه از فروم های بی ام و ببین سری ۴ بنچمارکش چه ماشینیه.
موضوع دیگه کامنتمو ببین دوباره گفتم تتو شرایط یکسان با راننده یکسان !!! تو اون ویدیوی تراتل هاوس که جواد فرستاد، اون ویدیوی تبلیغاتی شلبی بود که متاسفانه یا انگلیسیش خوب نیست یا کلا اصلا ندیده. تو اونجا راننده میگه تایر شلبی کاملا مصرف شده بود و تایرهای کامارو نو بود و گفت شلبی تو هر پیچ ده مایل سریع تر بود و اگر تایرها یکی بود شلبی به راحتی تایم سریع تری میزد.
حالا که فهمیدی قضیه از چه قراره شلبی هنر نکرده از بی ام و بهتر باشه !؟؟؟ 😄😄 من خودم این سری ۴ رو بهترین محصول ۱۰ سال اخیر بی ام و می دونم و حالا که کامنتامو می بینی حتما دیدی چقدر از این ماشین تعریف می کنم.
حرف آخر هم کامنتای چندسال قبلمم هست حالا کدومش منظورته نمی دونم چون اینجا رو هوا حرف نمی زنم. مطمئن باش از شما دو نفر بیشتر می دونم که معیارمو کانال یوتیوبی قرار ندم.
BMW/M-POWER
۱ خرداد ۱۴۰۱مشخصه اصلا کامنت منو کامل نخوندی
من اصلا کاری به کانال تراتل هاوس ندارم دو تا پیست اسم بردی گفتی موستانگ سریعتر بوده منم گفتم فقط اون دو تا پیست نبوده پیستا های دیگه هم هست با شرایط یکسان
گفتی موستانگ شتاب جانبی بیشتر نسبت کامارو تحمل میکنه نشون دادم که اشتباه میکردی
توی همون پیست ویرجینیا هم تایم کامارو رسمی تر از تایم موستانگ هست
حتی اسم راننده موستانگ هم ثبت نشده
من اصلا کاری با اون دو تا مجری تراتل هاوس که هیچی بارشون نیست ندارم
حرفم اینه اگر تایم تراتل هاوس اهمیتی نداره چرا سرش داری بحث میکنی؟؟!! اصلا کامارو سریعتر بوده تو مگه نمیگی این کانال معیار نیست پس چرا بهانه ی نو نبودن لاستیک موستانگ رو میاری؟
forum ها الان شدن معیار؟از کی تا حالا نظر چند نفر حالا چه مالک همون ماشین تو انجمن ها شده معیار؟
ینی نظر چند نفر توی انجمن اگر بگن فلان ماشین معیارش اینه میشه ملاک؟
انجمن شده معیارت چون چیزایی که دوست داریو میشنوی
توی کدوم مجله ی معتبر نوشته که m4 معیارش موستانگ بوده؟
من میدونم که m4 یه سبد محصول اضافی برای بی ام و هست ولی هر چی هم باشه معیارش موستانگ نمیشه
بله بیس این ماشین m3 بوده اگر از m3 بهتر نباشه ضعیف تر هم نیست
حیف که اون کامنتم منتشر نشد که متوجه بشی منظورم از کامنت های قبلی که میزاشتی چی بوده
فقط اینو بهت بگم که بعد از اون بحث سر کپی کاری کوروت بد تلنگری بهت خورد که باعث شد طرز حرف زدن و کامنت گذاشتنت عوض بشه
شما چیزی بیشتر از دیگران نمیدونی فقط فاز برداشتی
پدال کامنت منو منتشر کن ممنون
R@m!n
۱ خرداد ۱۴۰۱پسر جون با بالا پایین پریدن چیزی عوض نمیشه انقدم خودتو در و دیوار نزن. چرا هر چی میگم کانال عوض می کنی.
از بی ام و میپری به کامارو از کامارو به کوروت یعنی چی اخه این کولی بازیا چیه ؟؟؟ عمو جون کامنتام راجب کوروت هست کدوم تلنگر من خودم دل و روده ماشینو اینجا باز کردم. کلتو کردی تو برف!!! پسر خوب انقدر درمونده ای که حرف هیچ کس رو قبول نمی کنی یه مشت صغرا کبری می چینی که مثلا کم نیاری ؟؟؟
BMW/M-POWER
۱ خرداد ۱۴۰۱چی شد لحن حرف زدنت عوض شد؟؟من خط به خط کامنتتو جواب دادم پسر جون
تو دل و روده ی ماشینو میکشی بیرون؟راست میگی؟؟علمشو داری مگه؟بعد از اون تلنگری که گفتم بهت که الانم یادت اومد فشارشو خوردی چهار تا مطلب تو سایت خارجی خوندی اومدی اینجا کامنت گذاشتی فکر کردی خبریه؟مثلا میخوای بگی منم یه چیزی حالیمه؟این اعتماد به نفسی که تو داری الان باید توی پاوریونیت مرسدس بنز بودی
اره کدوم تلنگر؟خودتو نزن به اون راه همین مونده بود که تو بخوای دل و روده ی اون ماشینو اینجا باز کنی
دل و روده ی اون ماشین کپی پیستی اینجا توی همین سایت باز شد
ته هنرت اینه چهار تا مطلب خارجی بخونی ترجمشو اینجا از زبان خودت بنویسی بعدشم فاز بگیری فکر کنی خبریه
بالاخره آدمی که قبلا کم آورده باشه الان با کامنت کردن چهار تا مطلب خارجی و فاز گرفتن میخواد خودشو به این و اون اثبات کنه
الکی دست و پا هم نزن
ما که تکلیفمون مشخصه
این نسل موستانگ اومد خودی نشون بده و تو هم داری خودتو به در و دیوار میزنی که اره معیار این کلاس عوض شده
پدال لطفا کامنت منو منتشر کن
R@m!n
۱ خرداد ۱۴۰۱باز که از کوروت و کامارو پریدی تو ماستنگ یه جا اروم بگیر ببینم دردت چیه 😄 کل این سایت کارش ترجمه هست توام هنر کن جای اینکه ویدیوهای اپلود شده این سایتو می بینی چهارتا مقاله بخون مثله من کپی کن اینطوری بال بال نزنی.
تکلیفه من با خودم مشخصه هر چی هم هست سند و مدرکش موجوده که مثله تو از کل کوروت و کامارو بالا نرم.
حرفه حساب که ازت ندیدیم جز یه مشت داستان سرایی.
BMW/M-POWER
۱ خرداد ۱۴۰۱وقتی جواب نداری بدی چرا خودتو میزنی به در و دیوار چرا اینقد میری کوچه ی علی چپ
من خط به خط کامنتتو جواب دادم
من کاری به کامارو ندارم توی کامنتت داشتی موستانگو میاوردی بالای کامارو که به واسطه ی اون تایمشو مقایسه کنی با m4که بالا هم گفتم که توی اکثر پیست ها کامارو سریعتر بوده یه ذره از غرورت کم کن و اشتباهتو بپذیر
گفتی موستانگ شتاب جانبی بیشتری تحمل میکنه که اشتباهه، کامارو با شتاب جانبی 1.18 از موستانگ سرتره
مراجعه کن به top grip king laterale acceleration
اول اشتباه خودتو بپذیر بعد اینجا داستان بگو
ویدیو های ترجمه شده ی این سایت بدرد من نمیخوره خداروشکر وقت گذاشتم انگلیسی بلدم که چهار تا مطلب خوب بخونم
نه اینکه مثل تو با دیدن چهار تا موشن و ادیت گرافیکی توی ویدیو درگ به به چه چه کنم
مثل اینکه از اون ویدیو درگ خیلی خوشت اومده بود البته سطحت در همون حده
من منبعم کانال های یوتیوبی نیست در جواب امثال امیر آرمی باید مثل خودشون سند و مدرک بدی ینی آب دوغ خیاری
کسی هم از کوروت کپی پیستی بالا نرفته اونو در جواب اون دوستمون و اطلاعات غلطی که میدی گفتم
با اسم بردن دو تا پیستی که به نفعته و مقایسه ی بچگانه ی اعداد شتاب جانبی خوب سطحتو نشون دادی لازم نیست دل و روده ی ماشینو اینجا بریزی بیرون مهندس
پدال خوب کامنت منو سانسور میکنی دمت گرم
لطفا منتشر بشه
Tommy
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱لپ تایم رسمی amg GT R pro : 7:04.63
لپ تایم غیر رسمی مجله Sport Auto مرسدس amg GT R pro 7:06.60
اختلاف زمانی کمتر از ۲ ثانیه نشون میده که بعضی ماشین ها هر کی پشتش بشینه میتونه تایم نسبتاً خوبی باهش بزنه ولی بعضی از ماشین ها فقط راننده رسمی خود شرکت میتونه باهاش تایم مطلوب بزنه
پیام
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱داداش شماها 140 هزارتا را نده نخر
h
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱شما ۱۴۰ هزار تا را بده و بخر
مازیار
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱فوق العادست هم ظاهر و هم باطنش
بنظرم M5 CS و M4 CSL بهترینهای دنیا تو کلاس خودشون هستن
راستی یه سر به صفحه بی ام و بزنین جالبه
همون اول دو تا عکس باهم تو قاب گوشی می بینین
همین مدل و سری سه ۲۰۲۳ با جلو پنجره کوچیک
مقایسه کنین بنظرم که این خیلی جذاب تره
KSH
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱چرا مقایسه تایم نوربرینگشو نذاشتین؟؟
TML BN
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱دی لایت زرد!!!
Phonix
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱زیباس
محمد هادی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱انتقال دهنده ی حس قدرت و چابکیه
ولی خیلی جالبه
من یه تشابه جذابی بین نمای عقب این ماشین با سوپرای تویوتا میبینم😊
انگار نسخه یی بزرگتر و حجیم تر از نسخه ی تویوتا سوپراست
که بی دلیل هم شاید نباشه
مهردادکمال
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱اون جلوپنجره بحث برانگیزش الان قشنگ به دلم نشست انگار به یه موجود وحشی نگاه میکنم که میخواد پیست ها رو ببلعه
amir
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱شاهکاره این ماشین و ما هم فقط نگاه و مجبوریم از نمایشگاه پکن تو تهران دیدن کنیم!
ماشین دوست
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱زشت، زشت، زشت تر
بی خیال اسم
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱به وایپر نمی رسه
رامتین
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱طراحیش بهتر از M4 معمولی است، خصوصا جلو پنجره و گرافیک چراغهای عقب.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱قیمت این ام4 انصافا زیاده ولی خوب تولید محدود هست استفاده زیادی از کربن داسته صندلیها واقعا گرونه.و نسبت به ام4 کامپتیشن ارتقاء زیادی داشته.قدرت خوبی هم داره.ولی اینجا با موستانگ مقایسه کردن و بحث زیادی شده.انصافا هر جور حساب کنیم عددی نیست جلو موستانگ.فقط انجین وی8 سوپر شارژ و صدای وحشیانه شلبی با اون رخ محشرش به کل تاریخ بیمر میارزه
پدرام
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱جلو پنجره تو این مدل قشنگ شده ومیشه گفت ذره ذره داریم بهش عادت می کنیم
شهر نشین
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱عالی!!!
ولی اون طور پشت صندلی ها به چه درد میخورد؟
شهر نشین
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱میگم این جلو رو افراد افسرده و بیماران روحی دوست دارند؟ من احساس میکنم این دو گروه دوست دارند جلوپنجره بزرگ بی ام وی را.
Alan.r
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی خفنه موتورشم که دیگه عالی
javadhy
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱آقا رامین بازم نتونستم بالا کامنت بزارم اینجا مینویسم اولا من فن بی ام و نیستم(به پروفایلم یه نگاه بندازی فکر کنم متوجه شی) دوما قصد بالا بردن خودروی خاصی یا پایین آوردن دیگری رو نداشتم صرفا از همون اول از شما سوال پرسیدم که جواب منو بدی شما مثل همیشه با استفاده از ۴ تا کلمه تعصب و بی سوادیو … حمله ور شدی، من مجبور شدم اونطوری جوابت رو بدم در مورد کامنت آخرتون هم واقعیتش به جز بخش مسخره کردن های همیشگیتون بدون هیچ شرمندگی هم میگم آره یه چند تا چیز جدید یاد گرفتم هیچ مشکلی هم نیست کل هدفم از اینکه میام کامنت هارو میخونم و نظر میدم اینه چهارتا چیز یاد بگیرم الان چندین ساله من همش دنبال اطلاعت و اخبار خودرویی هستم خیلی چیز ها تا الان یاد گرفتم و میدونم ولی هنوز خیلی خیلی چیزهای مهمو نمیدونم و دوست دارم یاد بگیرم شما هم خواهشا احترام بذار وگرنه باور کن همه بلدن مثل خودت بقیه رو مسخره کنن ولی این کار ارزشی نداره و به هیچ وجه هم جاش اینجا نیست
MAHDI_GERMANY
۷ خرداد ۱۴۰۱همه کارشناس شدن ، BMW باید از شما نظر بخاد تا تولید کنه واو
وحید اسماعیل نسب
۸ تیر ۱۴۰۱خیلی خفنه