بیامو S 1000 RR برای مدل سال ۲۰۲۳ خود با بهبودهای محسوسی در پرفورمنس، شاسی و تکنولوژی معرفی شده است. بیایید کار را با مشخصات فنی شروع کنیم. این موتورسیکلت مشهور از پیشرانه ۴ سیلندر ۱۰۰۰ سیسی استفاده میکند که هماکنون قدرتش با افزایش به ۲۰۵ اسب بخار و گشتاورش به ۱۱۲ نیوتون متر میرسد. حداکثر قدرت این نیروگاه آهنین در دور ۱۳ هزار حاصل میشود درحالیکه گشتاور در دور ۱۱ هزار به دست خواهد آمد. ردلاین این پیشرانه نیز به رقم قابلتوجه ۱۴۶۰۰ میرسد. بیامو برای دنده دو نیز از نسبت کوتاهتر استفاده کرده تا به افزایش کشش چرخ عقب کمک شود.
ژرمنها برای افزایش قدرت S 1000 RR از ورودیهای هوای جدید و تکنولوژی جدید شیفت کم استفاده کردهاند که اساساً این تکنولوژی همان سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ است که باز و بسته آنها را بهینه میکند. هماکنون از قطعات داخلی جدیدی نیز در پیشرانه استفاده شده تا بر عملکرد کاراتر این بخش مهم موتورسیکلت بیامو S 1000 RR افزوده شود. علاوه بر موارد یاد شده نرمافزار هوشمندی نیز وجود دارد که باعث افزایش تواناییها و هیجان این موتورسیکلت در جاده و پیست میشود. تقریباً حالتهای بیشماری برای سواری وجود دارند. حالتهای سواری به دو بخش جاده و پیست تقسیم میشوند و هریک نیز از چهار حالت مجزای باران، جاده، دینامیک و مسابقه سود میبرند. سپس به حالتهای سفارشی پرو میرسیم که شامل ریس پرو ۱، پرو ۲ و پرو ۳ هستند.
بیامو S 1000 RR همچنین از جدیدترین نسخه کنترل کشش دینامیک DTC استفاده میکند. این تکنولوژی از حسگرهای ویژهای سود میبرد. یکی دیگر از ویژگیهای این محصول برای سال ۲۰۲۳ سیستم کنترل لغزش جدید است که اساس حالت دریفت موتورسیکلتها محسوب میشود. این سیستم لغزش و چرخش چرخ عقب را بر اساس تنظیمات راننده بررسی کرده و میتوان میزان لغزش مجاز را کنترل کرده و جذابیت و هیجان سواری بیشتری را به ارمغان بیاورد. به تمامی این موارد باید عملکرد تک چرخ DTC جدید را نیز اضافه کرد که البته عملکردی متضاد اسم خود دارد. شاید با دیدن این ویژگی فکر کنید موتورسیکلت بیامو S 1000 RR مناسب تک چرخ زدن خواهد بود اما در واقع این سیستم از وقوع چنین چیزی پیشگیری میکند و آن را با تشخیص بلند شدن چرخ جلو از سطح زمین و تنظیم گشتاور چرخ عقب انجام میدهد. این کار برای ایجاد حداکثر کشش و پرفورمنس در خط مستقیم انجام خواهد شد.
به گزارش پدال و به نقل از بیامو بلاگ، ویژگی دستیار تعویض دنده پیشرفته بیامو نیز باعث تعویض بدون کلاچ دندهها میشود که نتیجه آن تعویضهای بسیار سریعتر و نرمتر نسبت به قبل خواهد بود. همچنین لانچ کنترل پیشرفتهتری نیز برای بیامو S 1000 RR در نظر گرفته شده که حرکت موتورسیکلت از سکون را برای ارائه حداکثر پرفورمنس کنترل میکند. اگر در پیست باشید لیمیتر پیت لین نیز وجود خواهد داشت که سرعت آن در زمان ورود به محوطه سرویس محدود میکند. بیامو برای بهروزرسانی تمامعیار موتورسیکلت خود روی سیستم تعلیق نیز کار کرده است. سباستین اپ مهندس شاسی این موتورسیکلت می گوید:
به لطف توسعه بیشتر فریم منعطف و همچنین ژئومتری جدید آن شاهد دقت سواری بیشتر و بازخورد بهتر چرخ جلو هستیم.
البته بخش اعظم آن چیزهایی که مشتریان نسخههای قبلی بیامو S 1000 RR دوست داشتند تغییری نکرده است. شاسی فریم منعطف، کالیپرهای ترمز چهار پیستونه و بزرگ و… هنوز هم وجود دارند و به همین خاطر ژرمنها با هوشمندی خود دست به ترکیب برنده نزدهاند؛ اما باید گفت برخی تغییرات ظاهری نیز وجود دارند که اکثرشان روی آئرودینامیک تمرکز دارند. موارد اصلی شامل بالچههای جدید در جلو و افزایش داون فورس هستند. این بالچهها از تک چرخ زدن نیز جلوگیری میکنند که به نظر میرسد اولویت بالایی برای بیامو موتوراد داشته است. برخی پکیجهای سفارشی و قطعات اسپرت و پرفورمنس نیز برای بیامو S 1000 RR مدل سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده است. قیمت این موتورسیکلت در آمریکا از ۱۷۸۹۵ دلار شروع میشود و از اوایل ژانویه ۲۰۲۳ (دی ماه ۱۴۰۱) شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود.
احمدرضا
۱۱ مهر ۱۴۰۱عجب چیزیه
لذت خالص
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۱ مهر ۱۴۰۱یک مطلب برای بهترین موتورسیکلتهای دنیا در کلاس کروز آماده کردم
https://www.pedal.ir/motorcycle/best-touring-motocycles-specs-price/
M@M@DRZ911
۱۱ مهر ۱۴۰۱دستتون درد نکنه اقای اشتری .
لطفا بیشتر از مطالب موتورسیکلت ها کار کنید.
محمد هادی
۱۱ مهر ۱۴۰۱خعععلی خفنه
اصن بخش موتور سیکلت بی ام و رو ببین
موتوراد
پرات میریزه اسمو میشنوی
ملومه توش اعجوبه های قاتل پرورش میدن
این یکی شه!
Carbonado Aventador
۱۲ مهر ۱۴۰۱S1000 فوق العاده موتور خوب و قابلی هست..
ولی پادشاه سوپر بایک ها دوکاتی پانیگاله هست و تمام تکنولوژی هایی که میبینید اکثرا اولش تو دوکاتی استفاده شده و بقیه موتور ساز ها کم کم الگو برداری کردن
افشار
۱۱ مهر ۱۴۰۱چه جک باحالی داره
aMiRsHaYaN
۱۱ مهر ۱۴۰۱اینا جک ندارن برای اینکه دور و زاویه حداکثری تو پیچ بگیرن
بجاش یه پایه میذارن
افشار
۱۱ مهر ۱۴۰۱مگر میشه که جک نداشته باشه !!!!
یاس ی
۱۲ مهر ۱۴۰۱جناب افشار عزیز کلا موتور سیکلتهای مخصوص پیست سرعت که اینم یکی از اوناست جک ندارن، هم به خاطر کم کردن وزن و هم اینکه موقع پیچیدن جک به زمین برخورد میکنه، چون با زاویه خیلی تندی میپیچن. همونطور که توی تصویر میبینید پایه مخصوصی دارن که موقع پارک کردن موتور از قسمت توپی چرخ عقب موتور را بلند میکنه.
مجید
۱۱ مهر ۱۴۰۱فرمول یک دیروز رو فراموش نکنید
احمدرضا
۱۱ مهر ۱۴۰۱اتفاقا منم منتظرم دوست عزیز
سایت فرمول یک ایران که یه مدت اصلا خبری ازشون نیست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۱ مهر ۱۴۰۱سپاس از توجه شما منتشر شد
https://www.pedal.ir/race/singapore-formula-one/
محمد هادی
۱۱ مهر ۱۴۰۱اقا اشتری مشتی هستی و باصفا
چه حالی میده از روسای سایت کنار اعضا و هوادارای پدال میان و میرن و کامنت بازیه
مایه دلگرمی و مهرافزایی میان اعضاست
خداقوت اقا❤️
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۲ مهر ۱۴۰۱لطف دارین
انجام وظیفه است
فريد
۱۱ مهر ۱۴۰۱مدل قبلیه این موتور خیلی از سوپر کارها رو شرمنده کرده بود یادش بخیر
وحید اسماعیل نسب
۱۱ مهر ۱۴۰۱عشقه عشق
۹۱۱
۱۱ مهر ۱۴۰۱چه موتوری 🤩
Milad
۱۱ مهر ۱۴۰۱اینجا نمیدونم فقط حسرت چیو نخوردیم هر چی دیدیم حسرت بود هرچی دیدیم رویا بود
خاص
۱۱ مهر ۱۴۰۱این محصولاتِ خاص، توی خودِ کشورِ سازندهشون هم رویا اند برای مردمِ اون کشور.
شما فکر میکنید چند نفر از ایتالیاییها ، میتونن به رویای استفاده از
Ducati V4 SuperLeggera
برسن.
شاید کمتر از انگشتان یک دست.
یا چند نفر از آلمانیها میتونن
BMW HP4-Race
سوار شن؟
یا چند نفر از ژاپنیها میتونن
Kawasaki Ninja H2R
یا
Honda RC213V-S
سوار شن؟
شاید کمتر از انگشتان یک دست.
پس حسرت نخورید.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۲ مهر ۱۴۰۱طبق تجربیاتی که دارم و صحبت با دوستان مقیم خارج، خرید یک موتورسیکلت سطح بالا برای مردم کشورهای توسعه یافته مثل ژاپن و آلمان و امریکا، اصلا مشکل نیست
شاید صحبت شما راجع به خودروهای خاص مثل فراری و لامبورگینی و رولزرویس درست باشه که چندصد هزار دلار قیمت دارن، ولی موتورسیکلتهای سطح بالا به نسبت حداقل درآمد در کشورهای پیشرفته، دور از دسترس نیستن
خرید موتورسیکلت (از انواعی که شما مثال زدین) به قیمت ۵۰ تا ۸۰ هزار دلار با وجود وام های بلند مدت، چندان مشکل نیست و کسی که واقعا آرزوی اینهارو داسته باشن، راحت می تونه خریداری کنه
از جهت دیگه، با بودجه ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار، موتورسیکلت های رویایی وجود دارن
کاوازاکی نینجا 1000 قیمت ۱۳ هزار دلار
کاوازاکی Ninja 14R نینجا ۱۴۰۰سی سی، ۱۶ هزار دلار
سوزوکی هایابوسا، ۱۹ هزار دلار
بی ام و S1000RR قیمت پایه ۱۸ هزار دلار
…………………………
اگر خارج رفتید و چنین موتورسیکلتهایی در خیابان ندیدین، دلیلش ناتوانی اقتصادی نیست، موتور سنگین اسپرت (سوپربایک)، اصلا برای تردد روزانه کاربرد نداره، خیلی زود باعث خستگی موتورسوار از ناحیه کتف و کمر می شه، مصرف سوخت و صداش هم بالاست
به همین دلیل موتورهای تیپ استریت با حجم ۲۰۰ تا ۷۰۰ فروش بیشتری دارن
……………………….
من سفرهایی به ترکیه و گرجستان داشتم که خودتون می دونین از نظر قدرت خرید، چندان ثروتمند نیستن، اما موتورسیکلتهای هزار سی سی اسپرت یا حجیم تر با تیپ کروز ساخت برندهای مشهور مثل هارلی دیویدسن در خیابان زیاد دیدم
پیام
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲بسیار خوب و دقیق و کامل این پاسخ ارائه شده است۰
عالیه کارتون قربان
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ممنونم سلامت باشید
رامین سپهری
۱۲ مهر ۱۴۰۱تو اون کشورهایی که گفتین هر کس که حدود ۵۰۰۰ یورو درآمد داشته باشه با توجه به فروش اقساطی بلند مدت به راحتی قدرت خرید داره پس جمع زیادی از مردم اونجا توان خرید دارن،،، لطفا اطلاعات غلط ندین و شرایط افتتاح ایران رو ماستمالی نکنید که مردم به اندازه کافی ناراحت و عصبانی هستن!
Porsche 911
۱۲ مهر ۱۴۰۱مثلا اومدی بگی که آره بقیه هم مثل ایران بدبختن
ولی اینطور نیست
به طور راحت میانگین حقوق ماهانه یک کارگر در ایران 140 دلاره
از اونطرف یک کارگر آلمانی با حقوقی که از کار کردن 6 ساعته بدست بیاره میتونه انواع خرید مایحتاج منزلش رو خریداری بکنه
چه لبنیات چه مواد غذایی و هر چیزی که فکرش رو بکنید
پس الکی نخواین دفاع بی دلیل بکنین
خاص
۱۲ مهر ۱۴۰۱آقای Porsche 911
شما قیمتِ Ducati V4 SuperLeggera ساخت ایتالیا رو مقایسه کن با درآمدِ ماهیانهی یه کارگر یا کارمندِ ایتالیایی.
طبق تحقیقی که من انجام دادم، ۷۵ درصد از مردم ایتالیا، دستمزدِ ماهیانهشون کمتر از 1900 یور در ماه هست که اگه این عدد رو منهای مالیات و اجارهبها و هزینهی سوخت و خوراک و پوشاک و آب و برق و گاز و تحصیلِ خانواده و… بکنیم، بهنظر میرسه برای پدرِ خانواده، چیزی بهعنوان پسانداز باقی نمیمونه یا حداکثر 100 یورو باقی میمونه.
البته تکتکِ مخارج رو منهای 1900 یورو نکردم. تقریبی بهنظر میرسه 100 یورو باقی بمونه (حداکثر).
معروفه مردمِ معمولیِ خیلی از کشورها میگن چیزی از دستمزدِ ماهیانهمون اضافی باقی نمیمونه تا پسانداز کنیم.
برفرض اگه بعد از کسرِ تمامِ مخارجی که بالا نوشتم، 100 یورو اضافی باقی بمونه برای اقساطِ وامِ
Ducati V4 SuperLeggera
در اینصورت ۹۱۰ ماه طول میکشه تا 75 درصد از مردمِ ایتالیا بتونن اقساط وامِ این دوکاتیِ ساختِ کشورِ خودشون رو بپردازند.
اونم وامِ بدون سود.
910 ماه یعنی (75 سال و 8 ماه).
کدوم بانکِ ایتالیایی، 91,000 یور وام میده با پرداختِ 75 ساله ؟؟؟
خلاصه مردمِ معمولیِ ایتالیا (کارگر، کارمند) قدرتِ خرید دوکاتی V4 SuperLeggera ساخت کشور خودشون رو ندارند.
حتی با وامهای بلند مدت.
اینا برای بچه مایهدار هاست. نه شهروندانِ معمولی (کارگرها و کارمندهای) ایتالیا.
همچنین کاوازاکی H2R هم برای کارگران و کارمندانِ ژاپن، دستنیافتنیه.
همچنین بیامو HP4-Race برای کارگران و کارمندانِ آلمان.
این نظرِ منه (بعد از تحقیق و حسابکتاب).
نظرِ شما هم اگه بعد از تحقیق و حسابکتاب باشه، محترمه و قابل استفادهست.
کامبیز
۱۴ مهر ۱۴۰۱موتورسیکلت فقط و فقط ایتالیا!! ژاپن رتبه بعدی رو داره.
مسخره ترین و بی کیفیت ترین موتورسیکلت هم، هونداهای (البته بلانسبت هوندا ژاپن) خیابونی خودمون هست. من چند سال پیش یکیشو خریدم، فقط زدمش داخل منزل و هیچ استفاده ای ازش نکردم حتی یک متر، بعد از دو سال دیدم خودبخود رنگش داره کنده میشه، لاستیکش قاش میخوره، صفحه کیلومترش رنگ عوض کرد، بادای جفت لاستیکش که همون اول خالی شد، بعد اومدم بادش کنم تا تیوپش پنچر شده خودبخود. اگه با برگ چغندر هم ساخته بودنش محکم تر بود!!!
خاص
۱۶ مهر ۱۴۰۱به کامبیز
وسیلهای که لازم نداری و اضافهست (مثل موتوری که گفتی)، باید یکپنجم از ارزشش رو حساب کنی و بهعنوانِ خمس ، بدی.
Reza
۲۵ آذر ۱۴۰۲قیمت این موتور برای اونایی که نمیدوند در ایران چقدره 5 میلیارد سند دار 2023 صفر رقیب این موتور کاوازکی h2r هستش