بیامو X1 sDrive18i یکی از کراس اوورهای کمتوان بیامو با ۱۳۶ اسب بخار قدرت است که در تست شتاب حضور پیدا میکند.
یک کراس اوور دیفرانسیل جلو با پیشرانه ۳ سیلندر میتواند بهترین توصیف از حد نهایی یک خودرو برای رانندگی باشد اما تقویم را بررسی کردیم و فهمیدیم که دهه ۸۰ میلادی مدتها پیش سپری شده است! در سال ۲۰۲۳ یک خودروساز باید خودش را با روند بازار وفق دهد و محصولی را بفروشد که مشتریان میخواهند. البته که مد روز خودروهای قدبلند هستند اما اکثر مشتریان ضرورتاً اهمیتی به ارسال قدرت به چرخ ها و میزان سیلندرهای موجود در پیشرانه نمیدهند.
البته برای طرفداران بیامو که علاقهای به پیشرانه ۱.۵ لیتری کوچک و طراحی دیفرانسیل جلو ندارند خودروهای M2، M3 و M4 با پیشرانههای ۶ سیلندر خطی، طراحی دیفرانسیل عقب و گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه میشوند؛ اما افرادی که به دنبال یک کراس اوور کوچک در کلاس لوکسها هستند و میخواهند راحتی، فضای بار و کابین و تکنولوژی سطح بالایی داشته باشند گزینههای زیادی وجود دارد. اینجاست که میتوان بیامو X1 sDrive18i را به عنوان اولین دروازه ورود به سبد محصولات X ژرمنها انتخاب کرد. با قدرت ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتون متر، به جرات میتوان گفت این کراس اوور رکوردی را در نوربرگ رینگ ثبت نخواهد کرد اما هدف خریداران نیز چنین چیزی نیست. اخیراً خودروی موردبحث در تستهای سرعت و شتاب شرکت کرده است. خبرنگاران استرالیایی کاری را کردهاند که اکثر مالکان X1 sDrive18i آن را انجام نمیدهند! در واقع آنها قدبلند کوچک بیامو را بهشدت تحتفشار قرار دادهاند.
خودروی موردبحث با فعال بودن لانچ کنترل در عرض ۸.۵۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده است درحالیکه بدون وجود لانچ کنترل زمان یاد شده به ۹.۲۹ ثانیه افزایش پیدا میکند. خود بیامو میگوید X1 در ۹.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و بنابراین تستها نشان دادهاند که این خودرو سریعتر از ادعای سازنده است. X1 sDrive18i همچنین برای رسیدن از سرعت ۶۰ به ۱۱ کیلومتر در ساعت به ۶.۲۷ ثانیه زمان نیاز دارد و مسافت ۴۰۰ متر را نیز در ۱۶.۴۰ ثانیه و با سرعت ۱۴۰.۷ کیلومتر در ساعت طی میکند. افرادی که به نسخه قویتر از بیامو X1 علاقهمند هستند میبایست منتظر مدل M35i باشند که قدرتش از مرز ۳۰۰ اسب بخار عبور خواهد کرد. خودروی یاد شده اواخر سال جاری میلادی با سیستم چهار چرخ محرک xDrive و سیستم اگزوز با چهار خروجی عرضه خواهد شد.
محسن
۶ اسفند ۱۴۰۱این کجاش تست سرعت بود ؟
ممد ژانگولر
۶ اسفند ۱۴۰۱داداشای گلم تبریک میگم بابت قیمت دلار حالا بیایین کامنت بزارین خودتونو بزنین به اون راه که آره این ماشین اینجاش کجه اونجاش فلانه و شتابش کمه و از این حرفها
اول به جیبتون نگاه کنید ببینید دیگه میتونید ماشین بخرین بعد بیاییم خودمونو و دیگرانو سر کار بزاریم اصطلاح مچل شدن در زبان فارسی یعنی همین 😉
ناخدا
۶ اسفند ۱۴۰۱در همیشه روی یک پاشنه نمیچرخه
حسین دهمرد
۷ اسفند ۱۴۰۱حالا انگار زمانی که دلار سه تومنی بود بنز سوار میشدی
R/T
۶ اسفند ۱۴۰۱X1 جدید هم زیباست هم توانایی های خوبی دارد
❤BMW❤
۶ اسفند ۱۴۰۱خدایی خوشگله
من از طراحی داخلش خوشم میاد
TESLA
۶ اسفند ۱۴۰۱تکنولوژی آلمان که میگن یعنی این : با یه ماشین ۱۳۰ اسبی صفر تا صد ۸/۵ میده کاری که بقیه برای بدست آوردنش حداقل ۱۷۰ تا ۲۰۰ اسب قدرت نیاز دارن
محمود
۶ اسفند ۱۴۰۱چون گشتاورش بالاست و اون گشتاور بالا از دور موتورهای پایین در اختیارته
MohammaD
۶ اسفند ۱۴۰۱بی ام و ثابت کرده همیشه با قدرت نه چندان زیاد میشه بیشترین بازدهی از نظر شتاب رو گرفت و اینجا هم قشنگ همین قضیه صدق می کنه . 8.55 ثانیه یعنی 6 سیلندر های قدیمی داخل کشور ، یعنی سلاطین :) ماکسیما دنده ای ، آزرا و امثالهم یعنی دو سه ثانیه سریع تر از سلطان elx
زیزیگولو
۶ اسفند ۱۴۰۱هیبریدیه؟؟؟
مجتبی .
۷ اسفند ۱۴۰۱همین حلزون آلمانیها توکشور ما شاید سالی یکی دوبار بیشتر از همه توانش استفاده نکنه. خداییش این سالها کدوم ماشین لوکسی رودیدیم رانندش صدای جیغ لاستیکهارو در بیاره؟
امین
۷ اسفند ۱۴۰۱سلام
قدرت موتورش 156 اسب بخار هستش. در حالیکه شما در خط اول به اشتباه نوشتید 136 اسب بخار.
لطفا اصلاحش کنید.
ممنون از شما