پروژه تولید نسل جدید X1 از سال ۲۰۲۰ شروع شد و حدود یک سال، تست فنی را پشت سر گذاشت. این خودرو، به عنوان مدل ۲۰۲۳ تولید خواهد شد و ارزانترین کراساور بیامو خواهد بود.
در نمای اصلی، چراغهای بزرگتر با حالت اسپرت و انتقامجو، جایگزین نسل قبل شده است. جلوپنجره هم افزایش اندازه چشمگیر را تجربه میکند تا هماهنگ با زبان طراحی جدید بیامو باشد. برای افزایش حس اسپرت X1، حجمدهی سپر جلو و درپوش موتور با خطوط برجسته همراه شده است.
در نمای پشت، طرح شکسته برای چراغهای X1 جدید وجود دارد. مشابه سپر جلو، در عقب هم تورفتگیهای عمیق با حجمدهی چشمگیر دیده میشود. نسخهی پایه از بیامو X1 برای گلگیرها، رکاب و زیرسپر از مواد پلاستیکی استفاده میکند و مشابه یک کراساور اقتصادی است.
در فضای داخلی، مهمترین تحول X1 وجود دارد. نمایشگر بزرگ و سرتاسری دارای دو مانیتور ۱۰/۲۵ اینچ پشت فرمان و ۱۰/۱۷ اینچ مخصوص سیستم سرگرمی است. نسل هشتم از فناوری iDrive بیامو روی X1 جدید ارائه میشود تا این کراساور کوچک هم مشابه سری ۲، سری ۳ و خودروهای برقی شرکت سازنده، کابین تمام دیجیتال داشته باشد. خروجی ۱۲ ولت، رابط USB-C و سیستم صوتی سفارشی با ۱۲ اسپیکر از برند هارمن کاردون، دیگر امکانات X1 هستند.
جدیدترین کراساور بیامو، فعلا فقط با پیشرانهی ۲ لیتر توربوشارژ تولید میشود. این مدل، ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دبلکلاچ و سیستم دو دیفرانسیل X درایو باری تمام نسخهها ارائه میشود. نسل جدید X1، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۶/۲ ثانیه خواهد داشت.
خریدار X1 مدل ۲۰۲۳ میتواند بسته آپشنهای M اسپرت را سفراش دهد تا فرمان ویژه با پدالهای تعویض دنده، سیستم تعلیق اختصاصی و کاهش ارتفاع بدنه نیز داشته باشد. این تجهیزات، سرعت عمل گیربکس را بهبود میدهد و امکانات خاص برای راننده فراهم میکند. مثلا هنگام رانندگی اقتصادی، فرمان به پدال چپ منجر به تغییر حالت رانندگی به مود اسپرت و افزایش شتاب میشود.
آستانه قیمت X1 جدید با گیربکس اتوماتیک و سیستم دو دیفرانسیل، ۴۰ هزار دلار است. این خودرو، اواخر پاییز امسال عرضه خواهد شد.
محسن
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ای بابا خسته شدیم چرا واقعا 😑🤬🤬
VIPER
۱۱ خرداد ۱۴۰۱توام قبول داری نه؟
خیلی چراغهای جلوش خنگه😭😭😭
KSH
۱۱ خرداد ۱۴۰۱همین دیروز کامنت گذاشتم چقدر کراس اور های بی ام و قشنگن
یه روز صبر نکرد بی ام و 😅😅
ممد ژانگولر
۱۱ خرداد ۱۴۰۱فکر نکنم تو این سگمنت X1 رو دست داشته باشه
تمام کیفیت و جزیات ساختی که تو X7 هست تو اینم هست
bmw از بنز به اصالتش بیشتر وفادار بوده و تونستی هارمونی خودشو حفظ کنه هر چند که من بنز پسندم
مهردادکمال
۱۱ خرداد ۱۴۰۱طراحی محافظه کارانه ای داره و تا حدی بی روح
hssn
۱۱ خرداد ۱۴۰۱توی مدل M نسبتا بهتره اما همچنان اونقدری که باید bmw نیست
چیزی که برام غیر قابل تحمله دریچه های کولر عجیب روی داشبورده…
amir
۱۱ خرداد ۱۴۰۱بی ام و چیه بدرد نمیخوره کسی هم تو دنیا نمیخرتش واسه همینم ما واردش نمیکنیم چون کویک ار رو داریم و یک سال جلوتر ماشینای وطنی رو حواله ای میخریم و کلا سلیقمون این اشغالهای المانی نیست
.
۶ فروردین ۱۴۰۲لیاقت همین کوییک آر هست😂
Alan.r
۱۱ خرداد ۱۴۰۱اینم مثل سایر شاهکار های بی ام وست
ارگونومی کابینهم که دیگه افتضاح مخصوصا جانمایی دریچه های تهویه مطبوع 🤮🤮
مسعود
۱۱ خرداد ۱۴۰۱به نظر من ماشین خوبی شده و کنسول وسطش رو هم مثل کابین خلبان درآورده و خیلی جالب طراحی کرده. در واقع طراحی کنسول از رنو الهام گرفته شده. چون رنو هم تمام ماشین های جدیدش رو به همین شکل داره کابینش رو طراحی میکنه. فقط اگه یه مقدار مانیتور وسطش بزرگتر میشد خیلی بهتر بودش.
پدرام
۱۱ خرداد ۱۴۰۱با توجه به ابعاد و اندازه ماشین و اینکه کوچک ترین اس یووی ب ام و هست جلو پنجره بزرگ خیلی بهش نمیاد فیس قبلی متوزان تر بود
Hadi
۱۱ خرداد ۱۴۰۱طراحی جلوش میتونست بهتره با جلو پنجره ی ذره کوچیک تر و چراغ های با ابهت بهتر میشد ولی کابین و طراحی عقبش خوبه…
m8
۱۱ خرداد ۱۴۰۱فرغون سازای چینی روی بی ام و هم تاثیر گذاشتن، شده عین ام وی ام…….. بی ام و به خودت بیا
TML BN
۱۱ خرداد ۱۴۰۱یک سوال چی ربطی داشت؟
TML BN
۱۱ خرداد ۱۴۰۱جلوش شبیه خوک خنگه پشتش هم واقعا چراغ خوشگلی نداره
سپهر
۱۱ خرداد ۱۴۰۱فوق العاده شده
Jdm باز
۱۱ خرداد ۱۴۰۱واقعا خوب نیس اصن
علی جردن
۱۱ خرداد ۱۴۰۱اگه x2 نبود بیامدبلیو x1 بهترین کراس اور سایز کوچیک BMW می شد این تنوع منو سردرگم کرده و دو دل !! پس انتخاب من تو این کلاس می شه مازراتی گریکالی V6 که موتور شیش سیلندرش جایگزین تمام نداشته هاشه
رامتین
۱۲ خرداد ۱۴۰۱برخلاف نظر دوستان، طراحی سری جدید X1 را میپسندم. از نظر پرفورمنس هم فوق العاده هست. گشتاور 400 نیوتن متر واقعا جذابه.
سروش
۱۷ اسفند ۱۴۰۱من این ماشین رو یکماه پیش خریدم و به شدت ازش راضی هستم. بعد از تست درایو ولوو xc-40 و آ او دی Q3 و مرسدس بنز GLA 250 به نظرم بهترین بی ام دبلیو X1 بود. رایدش به شدت اسموت و نرمه و حتی دوستم که اکورا RDX داره از نرمی این ماشین شگفت زده شده بود