هرچند بامو اواخر سال گذشته کانسپت XM را معرفی کرد اما نسخهٔ تولیدی این خودرو که حالا رونمایی شده هنوز هم آنقدر چشمگیر است که میتواند نفس شما را بند بیاورد. این خودرو نهتنها اولین محصول اختصاصی بخش M بامو از زمان سوپرکار M1 در اواسط دههٔ ۷۰ است بلکه به گفتهٔ باواریاییها، اولین خودروی پرفورمنس بالای بخش M با پیشرانهٔ هیبریدی هم محسوب میشود.
نسخهٔ استاندارد XM به نسخهٔ جدید پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی بامو مجهز است که S68 نام دارد. این پیشرانه که از سیستم هیبریدی خفیف بهره میبرد، بهتنهایی ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما یک موتور الکتریکی هم پیشرانهٔ بنزینی را همراهی میکند که در گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک خودرو نصب شده و ۱۹۷ اسب بخار قدرت دارد. این ترکیب مجموعاً ۶۵۳ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل میدهد. XM به لطف این نیرو ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و هرچند حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده اما با سفارش پکیج M Driver این رقم به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا میکند.
موتور الکتریکی XM توسط یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۲۵.۷ کیلووات ساعتی تغذیه میشود که با شارژ کامل طبق معیارهای EPA آمریکا امکان پیمودن ۵۰ کیلومتر و طبق معیارهای WLTP اروپا حدود ۸۵ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی با حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت فراهم میکند. شارژ این باطریها هم از طریق درگاهی روی گلگیر جلوی سمت چپ صورت میگیرد؛ اما علاوه بر این نسخه، بامو تابستان آینده نسخهای قویتر و سریعتر از XM را هم با نام Label Red ارائه خواهد کرد که ۷۴۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. این اولین محصول از سری مدلهای لیبل بامو خواهد بود و قوای محرکهٔ آن مشابه چیزی است که در نسل آیندهٔ M5 خواهیم دید.
XM با وزن ۲۷۵۰ کیلوگرمی، سنگینترین خودروی تولیدی تاریخ بامو محسوب میشود اما این وزن به شکل تقریباً ۵۰ به ۵۰ توزیع شده است و به لطف نصب باطریها در کف خودرو، مرکز ثقل آنهم پایین آمده است. کراساوور جدید باواریاییها با ۵,۱۱۰ میلیمتر طول، ۲,۰۰۵ میلیمتر عرض و ۱,۷۵۵ میلیمتر ارتفاع، خودروی بزرگی است و با وجود این ابعاد و همینطور سیستم هیبریدی، تعجبی ندارد که وزن آن به نزدیک ۳ تن رسیده است. همچنین فاصلهٔ محوری ۳,۱۰۵ میلیمتری XM نیز با مدل هفتنفرهٔ X7 یکسان است.
سامانهٔ چهارچرخ محرک XM میتواند در حالت 4WD Sport بیشتر گشتاور را به محور عقب انتقال دهد و دیفرانسیل M هم میتواند به چرخ بیرونی نیروی بیشتری بدهد تا به پیچیدن خودرو کمک کند. علاوه بر این، XM اولین محصول M محسوب میشود که به سیستم فرمان گیری چرخهای عقب مجهز شده است. این ماشین بهصورت استاندارد با رینگهای عظیم ۲۳ اینچی ارائه میشود اما خریداران میتوانند نمونههای کوچکتر ۲۲ را هم سفارش دهند. XM تولیدی هرچند دستگیرههای در مخفی و چراغهای عقب بومرنگی را از دست داده اما هنوز هم تا حد زیادی به نسخهٔ کانسپت خود وفادار است؛ بنابراین، همچنان شاهد همان جلوپنجرهٔ عظیم چراغدار، چراغهای جلوی دوقسمتی، سر اگزوزهای عمودی رویهم و لوگوی بامو در بالای طرفین شیشهٔ عقب هستیم.
طراحی داخل XM نیز هم جدید و هم آشنا به نظر میرسد زیرا زرقوبرق نسخهٔ کانسپت در آن به چشم نمیخورد و طراحی نمایشگرها و کنسول میانی آن تفاوت چندانی با چیزی که در محصولات جدید بامو مثل فیسلیفت X7 دیدهایم ندارد ولی باواریاییها با استفاده از چرم مرینو و چرم ناپا، تودوزی دورنگی را ارائه کردهاند که حال هوای تازه و لوکستری به کابین خودرو بخشیده است. همچنین روی سقف خودرو هم تعداد صد LED کار شده که بر اساس حالت رانندگی، نورپردازیهای مختلفی را ارائه میکنند. این ماشین از جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive 8 بامو استفاده میکند که بهصورت استاندارد با هدآپ دیسپلی همراه است.
تولید بامو XM اواخر امسال در کارخانهٔ اسپارتانبورگ آغاز میشود و با قیمت ۱۵۹ هزار دلار راهی بازار خواهد شد. این رقم در نسخهٔ قویتر Label Red به ۱۸۵ هزار دلار میرسد که البته علاوه بر قدرت بیشتر، از رنگها، رینگها، تودوزی و تریمهای داخلی ویژهای هم بهره خواهد برد.
Reza Waffen SS
۶ مهر ۱۴۰۱فقط با قسمت عقبش نمیتونم ارتباط برقرار کنم در کل عالیه
M
۶ مهر ۱۴۰۱بسیار عالی فقط آلمان آمریکا کره که بین این سه تا پدر خودروسازی یعنی کره در صدر قرار دارد
Royal Driver UK 70
۶ مهر ۱۴۰۱یکی این miladzm یکی M خدای من یکی به دادشون برسه….
Reza Waffen SS
۶ مهر ۱۴۰۱2 تاشون یه نفرن که خخخخخ
Arshia m3csl
۶ مهر ۱۴۰۱طرفدارای ماشین کره ای سایت همون طرفدارای bts هستن مطمئن باش وگرنه هیچکسی علاقه ای به ماشین کره ای نداره
مهردادکمال
۶ مهر ۱۴۰۱😐😐😐
محمد هادی
۶ مهر ۱۴۰۱BTS 🤣🤣🤣🤣🤣
محمد هادی
۶ مهر ۱۴۰۱حاجی این جماعت بی تی اس بازم دیگه دارن کم کم یه فرقه ی بزرگی میشنا😂😂🤣
دارن خطرناک میشن تو دنیا
من نمیدونم آخه چارتا پسربچه ی صورت دخترونه چه گیرایی دارن دنیارو درگیر خودشون کردن الکی
آخه آهنگاشونم اصلن قشنگ و دیپ و عمیق نیست
فقط سرو صداعن
سرو صدا
میک عه نویزن🤣🤣🤤
محمد هادی
۶ مهر ۱۴۰۱آقا از اصل مطلب دور نشیم انصافا موجود چغری زده سلطان❤️
امگار خواسته نسخه یی آلمانی از یه چیزی مثل هامر یا کلا ماشینای شاسی غول پیکر امریکایی رو نشون بده
رنگاشم جدید و جذذابن
درکل بنظرم درآینده خیلی سر زبونا میوفته این مدل بزرگ جثه ی بی ام و
تو موتورم که اصلن کم نذاشته
آزمون شتابش میتونه جذاب بشه..
miladzm
۶ مهر ۱۴۰۱المان و امریکا در هر زمینه ای نسبت به بقیه بهتر و بالاتر هستن در همه موارد دیگه هم همینطور و هیچ کشوری در هیچ زمینه و صنعتی هرگز نمیتونه به گرد پاشون هم برسه . واسه همین بی ام و و فورد و جی ام و کرایسلر و … بهترینن . مثلا شما دیمن رو ببین . ابهت از سر و هیکلش میباره . المان و امریکا بهترینن در هر زمینه ای .
Reza Waffen SS
۶ مهر ۱۴۰۱خودت میگی خودتم جواب میدی بابا شیطووون
Iman99
۶ مهر ۱۴۰۱Miladzm
حق نداری وقتی دلیلی وجود نداره از این حرفا بزنی
زمانی میتونی اینها رو بگی که به فن متعصب خارج از منطق یه چیزی بگه که ناحق باشه یا هدف درستی نداشته باشه و بخواد ذهن دیگران رو تو مسیری که خودش تعیین کرده منحرف کنه
در غیر این صورت حق نداری از این حرفا بزنی بخصوص اینکه اومدی حرفایی رو که قبلا دیدی کپی کردی و دو باره مینویسی
چون دلیلی وحود نداره
این چند باره دیدم اینکارو کردی چیزی نگفتم
پس مواضب حرفات باش
من تو رو هم به حساب اونها میزارم چون اینها رو مینویسی که یکی بیاد جوابتو بده که خوشبختانه دوستان متوجه شدن و جوابتو ندادن
M
تو هم همینطور بازم هدف درستی نداری و راحت میشه متوجه شد که هدفت چیه فن کره هم نیستی
بخصوص اینکه از کره ای ها نوشتی که در مقابل پدران صنعت خودرو هیچه یکی از اهدافت هم همینه
Iman99
۶ مهر ۱۴۰۱پس مواظب باش که داری چی میگی
Reza Waffen SS
۶ مهر ۱۴۰۱ایمان جان هر دوی اینا یه نفرن نیازی نیست خودتونو رو ازرده خاطر کنین بهترین کار جواب ندادنه . از مسئولین پدال هم خواهش میکنیم جلوی اینچنین رفتارای بچگانه رو بگیرن
Iman99
۷ مهر ۱۴۰۱آره میدونم ولی خواستم خودش بدونه
۹۱۱
۶ مهر ۱۴۰۱آره عالی شده. رقیب جدیدی برا اوروس. از وقتی لامبورگینی داره اوروس رو تولید کرده همه واسش رقیب تراشیدن
سهیل
۶ مهر ۱۴۰۱لامبورگینی رقیب خودش هم نیست
Porsche 911
۷ مهر ۱۴۰۱اینطور نیست اصلا
۱۰-۱۵ سال قبل اوروس کاین توربو وجود داشته
shirko
۶ مهر ۱۴۰۱ب ام و از این فرمون دیگه در نمیاره .
مهدی
۶ مهر ۱۴۰۱من عاشق m1 قدیمی چند ده قبل بی ام و هستم و m5 های چند سال قبل
اما این شاسی جوریه رو اعصابه
رخ ماشین ابولهل مصر شده پایین عقب ماشین جعبه میوه گندیده است
این رنگ هم که اسمش را نمیدونم انگار از بازیافت دمپایی پاره ها الهام گرفتن
ظاهرا چند نفر طراح بی مغز تو بی ام و میخوان بی ام و را نابود کنند
AMANTE
۶ مهر ۱۴۰۱من که ازش خوشم اومد، طراحی ایش بیشتر از اینکه زیبا باشه جذاب هست.
چراغ های دو قسمتی هم در این مدل با طراحی کلی بهتر مچ شده ولی همچنان به BMW نمیاد.
Ako
۶ مهر ۱۴۰۱بنظرم یه شاهکار تمام عیاره … ولی به قول دوستمون قسمت عقبش اون میزان از هیجان رو نداره …
ولی به حقیقت ب ام و گل کاشته …
Si
۶ مهر ۱۴۰۱یه شاهکار کمی عقب بده ولی شما فنی رو ببین کیفیت کابین از همینجا هم معلومه
فريد
۶ مهر ۱۴۰۱خیلی آمریکایی شده
Joker
۶ مهر ۱۴۰۱خوشم آمد،خیلی حجیم و گندست،من به آلپینا xb7 جدید ترجیهش میدم:نظرسنجی👇
آلپینا لایک 👍
M پاور دیسلایک 👎
کرگدن باواریا
۶ مهر ۱۴۰۱جفتشون هم خواستنی هستن :)
Clean energy
۶ مهر ۱۴۰۱حقیقتا یه جوریه
طراحیش رو من دوس داشتم ولی قطعا خیلیا دوسش ندارن
من خودم از طراحی خشنش خوشم اومد اما عقبش خیلی چاقه و بهش نمیاد
داخلشم محشره…
طراحیش مهم بود که واقعا بد نیست
مسعود
۶ مهر ۱۴۰۱خیلی گنگش بالاست ، از نظر قیمت داره به رولزرویس نزدیک میشه.
از وقتی اقتصادی ها رو به لوکس سازی آوردن لوکس سازا تلاششون برای تمایز جالب تر شده.
Si
۶ مهر ۱۴۰۱داداش میدونی رولز رویس کار خود بی ام و هست و فقط مونتاژ در انگلیس انجام میشه اینو خود رولز گفته
پارسا
۷ مهر ۱۴۰۱مونتاژ و سفارشی سازی های تجملاتی . فنیش بی ام و هست
کلا اون رده هم متعلق به آلمانه
رولز رویس بی ام و
میباخ بنز
بنتلی آئودی ( فولکس )
MASOUD 0099
۶ مهر ۱۴۰۱عالی
رخ شاه زاده
رشید
خشن
اسپرت
لوکس
واقعاً شاهکار بزرگی هست
من که خوشم اومد
احمدرضا
۶ مهر ۱۴۰۱همه چیش عالیه به جز جلوش
اگه اون اصالت و زیبایی ب ام و های قبلی رو داشت معرکه میشد
حسین
۶ مهر ۱۴۰۱خیلی عالی شده مخصوصا با این رنگ . متاسفانه تو کشور ما هم با 170 هزار دلار میتونی لندکروز 2012 بخری فقط .
meysam
۶ مهر ۱۴۰۱تازه اونجا پایه حقوق ۲ هزار دلاره
اینجا ۲۰۰ دلار
heshmat021
۶ مهر ۱۴۰۱خیلی بیشتر، حدودای ۴ هزار دلار میشه حقوق کارگری
Reza Waffen SS
۶ مهر ۱۴۰۱نه داداش 2.5 الی 3 هزار دلار میشه ماهانه معادل 90 میلیون تومان ماهانه
Reza Waffen SS
۶ مهر ۱۴۰۱قانون کار تو ایران 139 دلاره
سبحان
۶ مهر ۱۴۰۱قوی ترین شاسی بلند دنیا که تسلا مدل ایکس نسخه پلد هستش
پارسا
۷ مهر ۱۴۰۱خوب هست
حالا چه ربطی به پست بی ام و داره
زیر پست تسلا اطلاعات ارائه بده
امیررضا
۶ مهر ۱۴۰۱جووووووون، عشق است.
mostafa
۶ مهر ۱۴۰۱چطوری وزنش اینقدر زیاد شده 1750 کیلو ؟ کادیلاک اسکالید v از این ۳۲ کیلو سبک تره با این حال هم بزرگ تره هم یه شاسی سنگین جدا داره
سوشیانت
۶ مهر ۱۴۰۱دوست عزیز کادیلاک اسکالید وی مدل ای اس وی وزنش ۱۹۰۶ کیلو هست
meysam
۶ مهر ۱۴۰۱از اون طراحیهاییه که باید از نزدیک ببینی تا به جذابیتش پی ببری وگرنه از تو عکس چیز خاصی مشخص نیست
به قول دوستمون شاید خیلی زیبا نباشه اما واقعا جذابه
کمی زمان میبره چشما بهش عادت کنه
کرگدن باواریا
۶ مهر ۱۴۰۱چه پسر بزرگیه😕🖤
فقط نمیدونم x8 چی شد پس ؟ مگه قرار نبود ۲۰۲۲ رونماییش کنن یکمی هم شبیه رندرای اونه
Hadi
۶ مهر ۱۴۰۱واقعا طراحی جذابی داره👌🏼
طراحی اغراق شده ای داره ولی اگه تو نمای عقب هم لوگو ب ام و رو داشت رو چرخ هاش هم داشت کامل تر میشد…
چراغای دو قسمتی به شاسی ها و کراس اوور ها بیشتر میاد…
mostang
۶ مهر ۱۴۰۱خوش گل شده ، فقط چراغای عقبش جای کار داره و اینکه اگه آرم بی ام وه پشتشم، بود بهتر می شد
Amin
۶ مهر ۱۴۰۱صفر تا صد ۴.۳ثانیه …..، آدم خوابش میگیره اونم در صورتی که به عنوان قوی ترین شاسی بلند بیمر معرفی شده ، تصورم این بود که حدود ۳.۳باشه …به هر حال خودرو ی زیبا و خاصی شده
خان
۶ مهر ۱۴۰۱ماشین خیلی خوبیه و حتی یکم به عقبش خیره بشی ممکنه از عقبش خوشت بیاد 😌
Pouyan
۶ مهر ۱۴۰۱یکی میتونه به من توضیح بده یه سوپر شاسی بلند ۳ تنی بنزینی اصلا واسه چی باید وجود داشته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخه ۳ تن چه خبره؟؟؟؟؟؟
این تکنولوژی بهینه سازیش دقیقا کجاشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
۳ تن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Royal Driver UK 70
۶ مهر ۱۴۰۱چه ترسناک و بی شاخو دمه اووفففف دمت گرم بیمر
مهردادکمال
۶ مهر ۱۴۰۱چه ابهتی!!! بنظرم از محصولات رضوانی هم مهیب تر شده!! چقد دارکه این موجود! بنظرم اگر دراکولا وجود داشت یکی از اینا می خرید
Alan.r
۶ مهر ۱۴۰۱حالم به هم خورد طراحی جلوش تقریبا قابل تحمله ولی عقبش فاجعست ولی از نظر فنی و کابین خوبه
MohammaD
۶ مهر ۱۴۰۱تو هماهنگی در طراحی جا داشت بهتر بشه اما خیلی از جزئیات خفن و با کلاسش کرده .
ساختار پیشرانه و قدرت تولیدی هم در بهترین حالت خودش هست و حتی میتونم بگم دلیل اصلی خریدنشه
R
۶ مهر ۱۴۰۱عجب چیزیههههه
T
۶ مهر ۱۴۰۱یکی از دلایل شتاب کمش وزن زیاده این ماشین هست
عقبش زیباست
سهیل
۶ مهر ۱۴۰۱واقعا طراحی بی ام و ده سال جلوتر از بقیه هست. برای همینه که میشه الگوی بقیه. حال از فردا بقیه کمپانیها هم تقلید میکنن
رامتین
۶ مهر ۱۴۰۱چراغهای جلو عالیه، فقط گرافیک (نه خود چراغ) چراغهای عقب بشدت ناشیانه کار شده. خیلی بهتر میشد کار کرد.