بیامو XM مدل ۲۰۲۳ برای اولین بار در تست داینو شرکت کرده و همانطور که انتظار داشتیم قدرت بیشتری را نسبت به ادعاهای باواریایی ها به نمایش میگذارد.
XM را میتوان محصولی نسبتاً جنجالی و دوقطبی دانست زیرا اگرچه قویترین محصول تاریخ این خودروساز به شمار میرود اما درعینحال سنگینترین آنها نیز هست. با این وجود باید اذعان کرد XM عملکردی دارد که نسبت به ابعاد و وزن آن بسیار احساسبرانگیز به نظر میرسد. شاسیبلند یاد شده اخیراً در تست داینو حضور یافته و قدرت آن بیشتر از چیزی بوده که قبلاً اعلام شده بود. ژرمنها چنین کاری را چندین سال است که انجام میدهند.
در ویدئوی منتشر شده اولین تست داینوی بیامو XM مدل ۲۰۲۳ را میبینیم. بررسی قدرت تولیدی سیستم هیبریدی پیچیده این خودرو کار سادهای نیست زیرا سه حالت متفاوت وجود دارد که باعث درگیری متفاوت پیشرانه برقی میشوند. با این وجود باید گفت XM موردبحث دارای شارژ کامل باتری نبوده و شاید این موضوع روی خروجی نهایی تأثیر داشته است و میتوان گفت ارقام به دست آمده بهصورت ۱۰۰ درصدی علمی نیستند اما درهرصورت چشمانداز خوبی از تواناییهای XM ایجاد میکنند.
تیم IND چهار تست داینو را انجام داده و بالاترین قدرت به دست آمده نیز ۶۱۴.۸۴ اسب بخار و گشتاور ۷۷۱.۶۵ نیوتون متر بوده است. این قدرت و گشتاور در چرخ ها به دست آمده و اگر تلفات قدرت را حدود ۲۰ درصد در نظر بگیریم (البته شاید این رقم کمتر باشد) قدرت و گشتاور خودرو در میللنگ حدود ۷۶۸ اسب بخار و ۹۶۵ نیوتون متر خواهد بود. این در حالی است که خود بیامو قدرت و گشتاور شاسیبلند جدیدش را به ترتیب ۶۴۴ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتون متر اعلام کرده است.
تیم تست کننده این خودرو اذعان داشته تخمین میزان دقیق قدرت سیستم هیبریدی بی ام و در حالت داینو کمی سخت بوده است. ظاهراً نمایشگر قدرت برقی خودرو در زمان تست افزایش را نشان داده اما زودتر از حد انتظار افت کرده است. همچنین مشخص نیست که پیشرانه برقی در حالت داینو عملکرد متفاوتی نسبت به حالت استاندارد داشته یا اینکه تفاوتی در قدرت آن به وجود نیامده است؛ اما صرفنظر از قدرت واقعی باید گفت بی ام و XM مدل ۲۰۲۳ خودروی بسیار سریعی است. این خودرو در عرض ۴.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد و حداکثر محدود شده دومین خودروی اختصاصی M نیز به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت میرسد. البته در صورت سفارش پکیج راننده M این رقم به ۲۷۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.
JDM سابق
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲بی ام و🤝مک لارن
NAVID۰۰۹۸
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲قدیمها تا bmw میدیدیم ، راحت از کنار مقالهاَش نمیگذشتیم حتی اگر علاقهای به این برند نداشتیم ، ولی !!!!
ولی bmw داره گِل میگیره اتاق طراحیش را که نه تنها دیگر راحت از کنار مقالاتش میگذریم ، بلکه یه پِچپِچ هم گوشهی لَب نثارِ bmw میکنیم و میگذریم !
پیام
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲طراحی های جدید بی ام و جوریه موقع رونمایی ادم ازش متنفر میشه ولی رفته رفته ازش خوشت میاد مثل لکسوس و آئودی نیست که از همون اول همه چی خوشکل و بی نقصه باشه ولی رفته رفته به سطح بالای کسل کنندگی برسن
Haji
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲اگه بخوایم مقایسه کنیم باید با نسلای گذشته خود بی ام و مقایسه کنیم که از لحظه رونمایی تا الان هم دوست داشتنی هستن نه اینکه اونقدر صبر کنیم تا ناموزون بودن طراحیای جدید عادی بشه
سپهر
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲خواهشا اسم لکسوس بی لول وبی شخصیت رو در کنار سلطان آئودی نیار…ولی در مورد طراحی ب ام و موافقم باید از نزدیک ببینی تا متوجه بشی چقدر عالیه طراحیش
امیررضا
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲اینطوری باشه لیبل رد تو میللنگ ۹۰۰ اسب رو هم رد میکنه.
❤BMW❤
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲اون صدای سوت خیلی قشنگ و باحاله
A1
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲این مسخره بازی هم چند بار اول جالب بود الان پورشه و ب ام و چند ساله اعدادشونو کمتر اعلام میکنن:/
https://www.instagram.com/reel/Cpb5Q72Adec/?igshid=NjZiM2M3MzIxNA==
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲شتابش افتضاحه همچنین حداکثر سرعتش هم باز افتضاحه با این قدرت این اعداد غیر قابل قبوله حالا یه پورش ۴۰۰ اسبی بذارین کنار این همون اول کار پورش اینو له میکنه 😂😂
Amg gt63s 4door
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲خسته نمیشین اینقدر میگین طراحیش بده؟
خب اوکی بعدش چی؟ اینقدر بیکارین زیر هر پست بی ام و مینویسین طراحیش بده
خب نخر برادر چرا میخری
هزار گفتم نخرین این bmw زشت جمع کنه بره
کو گوش شنوا