بامو در اواخر نوامبر سال ۲۰۲۱ با رونمایی از کانسپت XM، طوفانی در جهان خودرو به راه انداخت. این خودرو پیشنمایش نسخهای تولیدی را ارائه کرد که طراحی آن تا حد زیادی مشابه XM کانسپت خواهد بود. درواقع، انتظار میرود چه خوب چه بد، ظاهر XM تولیدی تا ۹۰ درصد با نسخهٔ کانسپت یکسان باشد. همچنین چندی پیش انتشار پتنتهای کاملاً آشکار از نسخهٔ نهایی شاسیبلند پرچمدار بامو نیز نشان دادند که این خودرو هرگز از نسخهٔ کانسپت خود فاصله نخواهد گرفت.
این پتنتها حالا به منبع خوبی برای طراحی رندرهایی احتمالی و درعینحال دقیق از خودرویی که میتوانیم سال آینده در نمایندگیهای فروش بامو ببینیم تبدیل شدهاند. با توجه به این رندرها، XM تولیدی به همان اندازهٔ نسخهٔ کانسپت خود جنجالی و وحشی خواهد بود. البته حالا که نسل جدیدی سری ۷ و فیسلیفت X7 از چراغهای جلوی دوقسمتی استفاده کردهاند، احتمالاً نمای جلوی XM کمتر بحثبرانگیز خواهد بود اما جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بسیار بزرگ هنوز هم میتواند نظرات مختلفی را به دنبال داشته باشد.
البته این اقدام بامو را باید قابلتحسین دانست زیرا برای ساخت XM صرفاً یک X6 M را نگرفته و کمی آن را تغییر دهد بلکه خودرویی را طراحی کرده که از بسیاری جهات کاملاً متفاوت به نظر میرسد. مثل همیشه، طراحی بحثی سلیقهای است اما این غول پلاگینهیبریدی بامو ظاهر باابهتی دارد. واضحترین تغییر XM تولیدی نسبت به نسخهٔ کانسپت استفاده از دستگیرهای در معمولی است ولی تفاوتهای دیگری هم به چشم میخورند. بهعنوانمثال، سپر جلو دیگر چندان تهاجمی نیست و حالا برای سیستمهای ایمنی و کمکراننده، سنسورها و رادار را در خود جای داده است. همچنین انتظار میرود جلوپنجرهٔ خودرو هم نورپردازی داشته باشد تا نمای خیرهکنندهٔ جلوی خود را برجستهتر کند.
در عقب، سر اگزوزهای چهارتایی کانسپت XM همچنان حفظ شدهاند و انتظار میرود لوگوهای بامو در گوشههای شیشه را هم بتوانیم در نسخهٔ تولیدی ببینیم. چراغهای عریض عقب نیز ظاهر سنگینترین خودروی لوکس آلمانی تاریخ با وزنی در حدود ۲۷۰۰ کیلوگرم را عضلانیتر جلوه میدهند. نسخهٔ تولیدی XM که تا پیش از پایان امسال معرفی خواهد شد، در ابتدا ۶۵۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت اما بعداً نسخهٔ قویتر آن با ۷۵۰ اسب بخار قدرت هم ارائه خواهد شد. گفته میشود قیمت این نسخه در اروپا به ۱۹۰ هزار یورو خواهد رسید. البته طبق گزارشها، انتظار میرود نسخهای ارزانتر بنام XM 50e هم با قوای محرکهٔ هیبریدی شش سیلندر خطی و قیمت حدود ۱۱۰ هزار دلار هم ساخته شود.
Reza Waffen SS
۱۵ شهریور ۱۴۰۱دیگه زیادی گنگ میشه
KSH
۱۵ شهریور ۱۴۰۱پشتش خیلی زشته ولی جلوشو می پسندم
بهراد
۱۵ شهریور ۱۴۰۱سلطان جلو پنجره اومد😂 ولی جدا از شوخی طراحیش اینده نگرانس فقط عقبش خیلی به جلوش نمیخوره.
PURIYA
۱۵ شهریور ۱۴۰۱این بی ام و نیست یه ماشین دیگست شاید ما بفهمیم ولی بنظرتون مردم عادی با دیدن این ماشین از جلو یا از بغل فکر میکنن که بی ام و دیدن؟؟
این ماشین بد نیست ولی بی ام و هم نیست
Amir
۱۵ شهریور ۱۴۰۱به خاطر نوع جلوپنجره ش که از سال ها پیش تبدیل به امضای خودش کرده بله میفهمن حالا یکم جلوپنجره بزرگ و کوچیک هم بشه بازم امضای بی ام و هست البته عقبش به شدت زشته به نظرم
مهدی
۱۵ شهریور ۱۴۰۱بعضی از طراحیها بی روح و احمقانه شده
HesamS500
۱۵ شهریور ۱۴۰۱نمای عقبش به جلوش نمیخوره
Si
۱۵ شهریور ۱۴۰۱خوبه ولی عالی نیست
Erfan
۱۵ شهریور ۱۴۰۱فاقد زیبایی و اصالت محصولات BMW
Kamy
۱۵ شهریور ۱۴۰۱شیکه ولی قشنگ نیست
Payfast
۱۵ شهریور ۱۴۰۱گنگی که از پشت زشت شد…
4wheeled
۱۵ شهریور ۱۴۰۱پشت فاجعه ولی جلو به شدت گنگ
T
۱۵ شهریور ۱۴۰۱چقدر زیباست
JDM lover
۱۵ شهریور ۱۴۰۱جلوش قابل تحمله ولی عقبش واقعا فاجعه است
کلا بنظرم چندان زیبا نیست
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۵ شهریور ۱۴۰۱چقدر زشته.چرا بیمر داره خودش رو نابود میکنه.حداقل برا دوست داران دنیای ماشین بیمر از دست رفته دیگه.
Alan.r
۱۵ شهریور ۱۴۰۱زشت🤮🤮
مجید
۱۵ شهریور ۱۴۰۱خیلی به مدلای تیونشده شبیه شده و جلوش خیلی زیباست، عقبش رو وقت کم آورده موقع طراحی 😂
پارسا
۱۵ شهریور ۱۴۰۱این از ایناست که تو خیابون رد میشه همه نگاهش میکنن
خیلی گنگه
طراحیش هم عادی میشه
پارسا
۱۵ شهریور ۱۴۰۱این از ایناست که تو خیابون رد میشه همه نگاهش میکنن
خیلی گنگه
طراحیش هم عادی میشه
سهیل
۱۶ شهریور ۱۴۰۱اعجاب انگیز. خارق العاده