به تازگی رندر بی ام و سری ۵ جدید مدل ۲۰۲۴ در فضای مجازی منتشر شده است. همین چند روز پیش بود که تصاویر جاسوسی نسل آینده M5 در رسانهها پدیدار شد و حالا نیز طراحان دستبهکار شدهاند تا ذهنیت خود از سری ۵ بعدی را روی کاغذ پیاده کنند. به گزارش پدال و به نقل از بی ام و بلاگ، نسل جدید سری ۵ با کد کارخانهای G60 برای سدان و G61 برای مدل استیشن شناخته میشود. با توجه به طراحی محصولات جدید بی ام و، بسیاری از طرفداران این خودروساز نگران طراحی بی ام و سری ۵ جدید هستند اما به نظر میرسد جای نگرانی نخواهد بود.
تصاویر جاسوسی متعدد از این خودرو نشان دادهاند هشتمین نسل سری ۵ از نظر طراحی ظاهری دگرگونی عظیمی نخواهد داشت. سنتگرایان میتوانند از دانستن این موضوع که سری ۵ بعدی فاقد جلوپنجره عظیم محصولات اخیر این برند خواهد بود نفس راحتی بکشند. همچنین چراغهای جداگانه موجود در نسل جدید سری ۷ و X7 فیس لیفت نیز جایی در سری ۵ جدید نخواهند داشت. رندر بی ام و سری ۵ جدید که مشاهده میکنید بر پایه پروتوتایپ های اخیر این خودرو شکل گرفته است.
آنچه در تصاویر دیده میشود نسخه پلاگین هیبریدی از این خودروی اجرایی است چراکه درگاه شارژ را میتوان روی گلگیر جلو تشخیص داد. همانند دیگر محصولات جدید باواریا، نسل بعدی سری ۵ از طراحی جدید دستگیره دربها سود خواهد بود که اگرچه هدف از آن زیبایی نیست ولی روی عبور بهتر جریان هوا تأثیر مثبت میگذارد. همین قطعه کوچک میتواند در نسخه تمام الکتریکی از سری ۵ تأثیرگذار باشد و شعاع حرکتی خودرو را افزایش دهد. این مدل الکتریکی که با نام i5 شناخته میشود اساساً طراحی مشابهی با برادر درونسوز خواهد داشت زیرا از همان پلتفرم CLAR بی ام و استفاده خواهد کرد. در واقع رابطهای مشابه سری ۷ و i7 را شاهد خواهیم بود.
برای فهمیدن جزئیات و تکنولوژی کابین بی ام و سری ۵ جدید نیازی به هوش سرشار نیست زیرا قطعاً این خودروساز از سیستمعامل ۸ در این خودرو استفاده خواهد کرد. همچنین کنترلهای جداگانهای برای سیستم تهویه مطبوع در نمایشگر وجود خواهد داشت تا کنسول مرکزی سادهتر شود. همانطور که در سایر محصولات بی ام و دیدهایم، نمایشگر مرکزی iDrive8 ابعاد ۱۴.۹ اینچی دارد و پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی نیز جلوی چشمان راننده قرار میگیرند. انتظار میرود نسل بعدی سری ۵ در اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی شود چراکه برخی رسانهها خبر از آغاز تولید آن در تیر ۱۴۰۲ دادهاند. انتظار میرود مدل تورینگ یا استیشن هم در سال ۲۰۲۴ یعنی حدود ۲ ماه پس از آغاز تولید نسخه طویلتر سدان G68 در چین تولید شود. مدل اسپرت تر M5 نیز اواخر همان سال تولید خواهد شد و برادر تورینگ نیز بازخواهد گشت. با توجه به زمانبندی عرضه سری ۷ جدید و i7 الکتریکی، انتظار داریم نسخه تمام الکتریکی i5 نیز از همان روز اول در دسترس باشد.
Reza Waffen SS
۱۶ شهریور ۱۴۰۱اینم که داری خراب میکنی افندی
Muty
۱۶ شهریور ۱۴۰۱افندی تپه ی آباد نشده تو بی ام و نگذاشته لامصب
مزدا
۱۶ شهریور ۱۴۰۱رندرش یه کم شبیه ساینا شده!،!!
بهراد
۱۶ شهریور ۱۴۰۱قیافش عجیبه. اون اصالت همیشگی بی ام و رو نداره.
PURIYA
۱۶ شهریور ۱۴۰۱ببین بی ام و این کارو با M5 من نکن👈😭
به عکس پروفایلم قسم بالاتر از M5 ندیدم نکنید این کارو با ما یک شیر مرده بیرون قفس می ارزد به صد شیر زنده درون قفس
بهنام
۱۶ شهریور ۱۴۰۱همین عکس پروفایل شما رو هم ب ام و توش عقب گرد داشته از منظر طراحی.نسل قبل به مراتب زیباتر و اصیل تر و هماهنگ تر بود .
پیام
۱۶ شهریور ۱۴۰۱دیگه کم کم شرکتای خودرو سازی ماشیناشونا واسه فروش بیشتر تو چین طراحی میکنن و از اصالتشون فاصله میگیرن
نوید AJ
۱۶ شهریور ۱۴۰۱خوش بینانه ش اینه اون جلوپنجره ی مسخره رو نداره. چراغاشم ک خوبه. اما هر چی باشه، تو این کلاس خوب میفروشه.
سبحان
۱۶ شهریور ۱۴۰۱توی این چند سال اخیر بی ام و توی همون یکی دو کلاسی که خودرو هاش حرف هایی برای گفتن داشتن به قدری افت کرده و از اون مزیت هاش دور شده که دیگه رسماً میشه گفت بی ام و هیچ خودرویی نداره که بهترین کلاس خودش باشه الان تقریبا زیر سایه بقیه رفته . طراحی های بحث برانگیز عقب افتادن از ترند های روز نداشتن خودرو در کلاس های استراتژیکی مثل سوپر اسپورت ها
نیاز های جدیدی که در بین خریدار ها به وجود اومد و بی ام و اصلا مد نظر قرارشون نداد و سعی کرد به سنت های دیرینه خودش صرفا پایبند بمونه باعث شد از میدان دور بشه و تاثیر و اهمیت این کمپانی هر روز کم رنگ تر و کم رنگ تر بشه الان جوری شده که بی ام و از کمپانی های کوچیک تر و جوان تر از خودش خط میگیره که چیکار بکنه
سپهر
۱۶ شهریور ۱۴۰۱سری پنج۲۰۲۲ از همیشه بهتر فروخت.این آمارو از کجا آوردی؟
Erfan
۱۶ شهریور ۱۴۰۱این جلو پنجره بی ام وه رو خیلی در طراحی محدود کرده عملا جلوی ماشین رو هیچ کاری دیگه نمیتونن بکنن مگر اینکه کلا این جلو پنجره برداشته بشه.
الان اگه جلو پنجره بزرگ بشه همه میگن خوک شده.اگه کوچیک بشه یه ظاهر خنگ بودنی به ماشین میده.
کلا دست بی ام وه رو بسته.
Phonix
۱۶ شهریور ۱۴۰۱به ترکیب برنده نباید دست زد
Erfan
۱۶ شهریور ۱۴۰۱گاهی برای پیشرفت باید یک قدم به عقب برگشت
AMANTE
۱۶ شهریور ۱۴۰۱رندر اول منو کمی به یاد مدل E60 میندازه، یک چهره ی خوشحال اما کمی اخمو که ترکیب اش در E60 واقعا معرکه بود اما اگه نسل جدید قراره مثل رندر باشه به نظرم زیاد جالب نشده.
بهنام
۱۶ شهریور ۱۴۰۱من ب ام و ۵۲۸ های موجود تو کشور رو خیلی بیشتر تر از۵۳۰ های جدید تر دوست دارم . بنظرم سری پنج در نسل آخرش هم پیشرفتی از منظر طراحی نداشته و نسل جدید هم اگه مانند این رندرها باشه دیگه فاتحه ی تیم طراحی ب ام و خونده هست .
بی خیال اسم
۱۶ شهریور ۱۴۰۱هعی…
Mehdi
۱۶ شهریور ۱۴۰۱شکل ماشینای کیا شده تا بی ام و
خیلی کیا طور شده وحشتناک میشه گفت کپی کامل از طراحیای کیا ست
حیف اون بی ام و سابق
قبلا همه از بی ام و کپ میزدند الان بی ام و از بقیه
این که کپ طراحیای کیاست
چراغ دو تیکه و …
ای کاش بی ام و راه پورشه و چلنجر میرفت همونا را هی تکرار میکرد طراحی جدید و متفاوت نمیداد
Mercedes
۱۶ شهریور ۱۴۰۱طراحی های جدید بنز از همه بهتره
Phonix
۱۶ شهریور ۱۴۰۱بله بله
شما هم نسل قبل اس رو با نسل فعلی مقایسه کن تا متوجه عقب گرد بشی
تز نظر من دی اس – اکورا – ائودی – فراری
شولت طراحی های بسیار خوبی دارند تو اکثر محصولاتشون بقیه دارن خراب میکنن
مشکل بی ام وه هم اینه که یه دفعه ماشین های خشنش رو داره با یه طراحی عادی و معمولی عوض میکنه و دیگه تون ظاهر خشن و مافیایی رو نداره
Phonix
۱۶ شهریور ۱۴۰۱شمارو نمیدونم ولی احساس میکنم طراحی های بی ام وه داره فرانسوی میشه
همش بهم حس سیتروئن و پژو میدن ماشینای جدیدش
فقط از m4 جدید خوشم اومد مخصوصا تو رنگ مشکی که یه حس خیلی خفنی داره جلوش(بماند که واقعا جلو پنجره عموی درست هست و اصالتا باید این شکلی عمود باشه)
محمد
۱۶ شهریور ۱۴۰۱واقعاً طراحی های بی ام و به کجا داره میره خوبه همه هم متفق القول هستند که ماشیناشون زشت شدن ولی به انتقادات گوش نمیده ، بی ام و های قدیمی تر رو از نگاه کردن بهشون سیر نمیشدی اما بی ام و های جدید رو هیچ اشتیاقی بهشون نداری ، بازم صد رحمت به بنز
Mohammad.2005
۱۶ شهریور ۱۴۰۱واقعا صد رحمت به مرسدس
همه سدان هاشو میگفتیم خراب کرده اما هرچی گذشت بیشتر عاشقشون شدیم .
فقط از طراحی eqc ( شاسی بلند کامپکت الکتریکی مرسدس ) خوشم نمیاد
Mohammad.2005
۱۶ شهریور ۱۴۰۱تازه اونجاش عجیبه که با وجود پسرفت طراحی میاد میشه پرفروش ترین کلاس خودش ……
این و سری 3 و 4 بیشتر بخاطر ویژگی های باطنی شون میفروشن و مسیرشون از بی ام و سری 2 و 7 جدید جداست
فرشاد
۱۶ شهریور ۱۴۰۱به ولله که به همینم راضی هستیم
فقط ورندارن اون چراغ نکبت سری۷ و جلوپنجره سری۳ رو بندازن روش،الباقیش رو میشه هضم کرد
Mehdi
۱۶ شهریور ۱۴۰۱چه راضی باشی چه راضی نباشی فرقی نداره
چون هیچ وقت تو ایران تا اینا هستند تو خیابانم نمیبینی
خارجیا سوارش میشند ما حرسش میخوریم
پدرام
۱۶ شهریور ۱۴۰۱چراغ ها رو اگه به جلو پنجره متصل می کرد بهتر بود یه چیزی شبیه این
https://s6.uupload.ir/files/2023-bmw-5-series-unofficial-rendering-1536×829-1-767x4140_qsfa.jpg
Mercedes
۱۶ شهریور ۱۴۰۱اره خیلی خوب میشد
T
۱۶ شهریور ۱۴۰۱انگار نسل قبل سری ۵
Sobhan
۱۶ شهریور ۱۴۰۱بی ام و باز نیستم پس نظر نمیدم 🤗
سهیل
۱۶ شهریور ۱۴۰۱روز به روز زیباتر
کور شود هر ان کس که نتواند دید
mr-naftalin-az-roghan-abad-70
۱۶ شهریور ۱۴۰۱از نظرم E60 طلا بود!
رامتین
۱۶ شهریور ۱۴۰۱اگه طرح نهایی به این شکل باشه زیاد جذاب نیست
Payfast
۲۲ شهریور ۱۴۰۱اصا بقیش مهم نیست چراغ عقبش oled m4 ?