روی کاغذ، E کلاس و سری ۵ هیچگاه تا این حد به هم نزدیک نبودهاند اما یکی از آنها توانسته برتری خود را نسبت به دیگری نشان دهد.
تنها چند هفته پس از معرفی نسل جدید مرسدس بنز E کلاس، بامو هم نسل هشتم سری ۵ را رونمایی کرد تا رقابت این دو ماشین از همیشه حساستر شود. هرچند مرسدس و بامو در بسیاری از کلاسها باهم رقابت میکنند اما نبرد E کلاس و سری ۵ اگر نگوییم مهمترین، یکی از مهمترین بخش جدال آنها محسوب میشود؛ اما در نبرد جدیدترین نسل این دو سدان لوکس آلمانی، کدامیک بهتر خواهد بود؟ پاسخ قطعی این سؤال را باید به زمان رانندگی با دو خودرو موکول کنیم ولی تا آن زمان، از روی تصاویر و اعداد روی کاغذ قضاوت خواهیم کرد.
طراحی بیرونی
مرسدس و بامو طی سالهای اخیر هردو طراحیهای بحثبرانگیزی داشتهاند. باواریاییها به خاطر جلوپنجرههای بزرگ و اشتوتگارتیها به دلیل شباهت بیش از حد مدلها به یکدیگر اما هردو برند در نسل جدید سدانهای میان سایز خود سعی در پیش گرفتن مسیر متفاوتی داشتهاند. در سری ۵، به لطف جلوپنجرهٔ باریک و عریض که بسته به مدل با الگوی داخلی افقی یا عمودی ارائه میشود به همراه خطوط شارپ و تیز، شاهد نمای اسپرتی هستیم. چراغهای کشیده و باریک عقب ممکن است کمی به عادت کردن نیاز داشته باشند اما طراحی قابلقبولی دارند. در قسمت جانبی هم بامو خم مشهور هافمیستر را به شکل جدیدی در قالب یک تریم مشکیرنگ ارائه کرده که عدد ۵ روی آن نقش بسته است.
مرسدس در پانل جلوپنجرهٔ E کلاس از مدلهای EQ الهام گرفته است. در طراحی چراغها هم طراحان سعی داشتهاند طرح چهار چراغ نسلهای قبلی E کلاس را تداعی کنند و به همین دلیل، در پایین چراغها دو برآمدگی ایجاد کرده و داخل هرکدام دیلایت مجزایی را تعبیه کردهاند. در قسمت جانبی، E کلاس جدید شبیه یک بازطراحی ظریف از نسل قبلی به نظر میرسد اما در عقب شاهد طراحی متفاوتی با چراغهای سراسری هستیم که بازهم از زبان طراحی EQ الهام گرفته است. در گرافیک داخلی این چراغها نیز ستارهٔ سه پر مرسدس کار شده که با دیگر عناصر طراحی خودرو در تضاد بوده و به همان اندازهٔ عدد ۵ در خم هافمیستر بامو ناخوشایند به نظر میرسد.
بهطورکلی، هرچند تغییرات طراحی E کلاس برای اینکه آن را خودروی جدیدی بدانیم کافی هستند اما احتمالاً نخواهد توانست بهاندازهٔ سری ۵ در طول زمان تاب بیاورد. یک دهه بعد، سری ۵ فوراً قابلتشخیص خواهد بود اما E کلاس فقط مثل یکی از محصولات مرسدس به نظر خواهد رسید.
پیشرانهها
در حال حاضر برای هیچکدام از این دو ماشین هیچ پیشرانهٔ هشت سیلندری ارائه نشده است. البته بهاحتمالزیاد M5 جدید با قوای محرکهٔ V8 پلاگینهیبریدی شاسیبلند XM لیبل رد ارائه خواهد شد اما احتمالاً مرسدس در E63 آینده از پیشرانهٔ شش سیلندر پلاگینهیبریدی استفاده خواهد کرد. درهرحال، هماکنون دو خودرو با پیشرانههای ۲ لیتری و ۳ لیتری چهار سیلندر و شش سیلندر ارائه میشوند و هردو از سیستم هیبریدی خفیف بهره میبرند. پیشرانهٔ ۲ لیتری که در مدلهای 530i و E350 ارائه میشود، در دو خودرو خروجی دقیقاً یکسانی داشته و ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. البته 530i بهصورت محرک عقب یا چهارچرخ محرک قابل انتخاب خواهد بود درحالیکه E350 صرفاً بهصورت چهارچرخ محرک ارائه میشود.
خروجی موتورهای شش سیلندر خودروها اما کمی باهم متفاوت است. البته در اینجا هم قدرت موتور ۳ لیتری هردو یکسان و برابر با ۳۷۵ اسب بخار است اما گشتاور ۵۲۰ نیوتن متری بامو 540i از ۵۰۰ نیوتن متر مرسدس E450 بیشتر است. در اینجا باید به i5 هم اشاره کنیم که نسخهٔ الکتریکی سری ۵ محسوب میشود درحالیکه مرسدس برای این کار مدلی کاملاً مجزا بنام EQE را در نظر گرفته است. قویترین نسخهٔ i5 مدل M60 با ۵۹۰ اسب بخار قدرت است که EQE53 با ۶۲۵ اسب بخار قدرت رقیب آن محسوب میشود.
داخل
در داخل سری ۵ بامو صفحهنمایش خمیدهٔ بزرگی را ارائه کرده که از صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۴.۹ اینچی تشکیل شده است. در داخل E کلاس اما با سه نمایشگر که در داشبورد ادغام شدهاند شاهد طراحی مشابه مدلهای EQ هستیم. در این بخش، طراحی مرسدس را میتوان تا حدودی منسجمتر و چشمگیرتر دانست. از لحاظ فضای داخلی، هردو خودرو رشد داشتهاند و فضای بیشتری را در عقب ارائه میکنند. ظرفیت صندوق بار دو خودرو نیز بیشتر شده ولی مرسدس با ۵۴۰ لیتر نسبت به بامو با ۵۲۰ لیتر برتری دارد. برای هردو ماشین پکیجهای اسپرت AMG و M Sport هم قابل سفارش است که در این صورت، کابین بامو با نشانگر قرمزرنگ ساعت ۱۲ روی غربیلک فرمان، تریم قرمزرنگ داشبورد و پدالهای M، بسیار اسپرتتر به نظر خواهد رسید.
جمعبندی
روی کاغذ نمیتوان از لحاظ پرفورمنس، کارایی، جاداری و مشخصات کلی یکی از این دو خودرو را برتر دانست و بنابراین نتیجهٔ مقایسه را صرفاً از روی برداشتهایی که از طراحی و پیشرفتهای تکنولوژیک داشتیم مشخص خواهیم کرد. با توجه به این موضوعات، به نظر میرسد سری ۵ در نگاه اول خودروی برتر باشد زیرا نمای بیرونی آن راحتتر قابلشناسایی خواهد بود و به نظر میرسد دیرتر کهنه شود. در داخل نیز سدان باواریاییها سرنشینان را با نمایشگرهای متعدد احاطه نکرده است. از دید ما، سری ۵ جدید موفق شده بهترین ویژگیهای سری ۷ را در پکیج کوچکتر و شیکتر ارائه کند درحالیکه E کلاس در ظاهر بهاندازهٔ کافی از دیگر محصولات مرسدس متمایز نشده است.
در پایان نیز در دنیای تصاویر مروری بر تمام نسلهای مرسدس بنز E کلاس و بامو سری ۵ داشته و آنها را باهم مقایسه کردهایم.
Mercedes.benz
۵ خرداد ۱۴۰۲رقابت جذابیه و واقعا هیچ کدوم برتری فاحشی نسبت به همدیگه ندارن و من فقط بخاطر علاقه ( و البته طراحی که به نظرم واقعا زیباتر از سری ۵ عه ) بنز رو ترجیح میدم البته ، e کلاس جدید با جلو پنجره der diamant (اگر اشتباه نکنم ) قشنگتره و ظاهرشو با جلوپنجره کلاسیک دوست ندارم ، خلاصه که امیدوارم که e63 به صورت ۸ سیلندر عرضه بشه چون واقعا این پیشرانه نماد نسل جدید amg هست و به نظرم ترکیب یکی از پیشرانه های m177 و m178 با یه نیروی محرکه هیبرید خفیف میتونه این نسل رو کامل کنه ، هر چند که پیشرانه m256 هم در حال حاضر از بهترین ۶ سیلندر های دنیا است و اگر روی ۶۳ باشه باز هم کمبودی وجود نخواهد داشت
NAVID۰۰۹۸
۵ خرداد ۱۴۰۲چه رقابت سختی !
خوش به سعادت مشتریهای آزاد !
اما نمیدونم چرا طراحی سری۵ جدید تو کتم نمیره !
نمیدونم چطوری مردم جهان در سال ۲۰۲۲ ، bmw را بهتر از بنز پسندیدند با اون طراحیهای بحثبرانگیزش !
ولی به نظر من بنز پرستیژ خودش را هنوز حفظ کرده در نسل جدید ولی جوری هم نیست که محو تماشایش شویم !
به عکس آخر توجه کنید ، در این بین برای من تاج بر سر بنز W211 هستش و فقط نگاهش کنید که انگاری تولید شده بدونِ تاریخ انقضاء که چشم را نوازش بده با خطوطی که اصلاً وجود ندارند و همهچیز نرم طراحی شده !
یا به اون سری۵ مدل ۲۰۰۰ توجه کنید ، چقدر زیباست ، چقدر مغرور ، چقدر اسپرت و چقدر خانوادگی همهچیز با تناسب ok بوده برای اون سالها با اون جلوپنجرهی کوچک اما دلربا و چراغهای کشیده به مانند آرایش خط چشم دختری ۱۸ سالهای که به نظر ساده میاد اما در اصل شیطان و باهوشِ !
قبلاً گفتم ، بازم میگم ، دنیای خودرو یعنی قبل از سال ۲۰۰۰ و بعد از آن همه هیچ پوچ بیمعنی !
استثناء یعنی بنز W211 و W220 یا سری ۵ F10 !
Reza Waffen SS
۵ خرداد ۱۴۰۲داشتم میگفتم مرسدس طراحیشو خراب کرده که با دیدن طراحی نسل 5 فکم خورد زمین 😩
Mercedes.benz
۵ خرداد ۱۴۰۲من بجز چراغ عقب پسرفتی در نسخه der diamant نمیبینم و به نظرم زیباتر شده ولی درمورد نسخه کلاسیک واقعا باهات همنظرم ، اصلا بهش نمیاد ، سری ۵ هم درسته زشت شده ولی بازهم به بدی سری ۷ نیست
بی ام و
۶ خرداد ۱۴۰۲قطعا انتخابم BMW
من ای کلاس بنز رو هم همیشه خیلی دوست دارم
ولی این نسلش با این گرایشی که به ای کیو اس داشته حالمو خراب کرد
این یک Eکلاس نیست قطعا
Soldat der waffen ss
۵ خرداد ۱۴۰۲وجدانن انگار نویسنده طرفدار BmW هستش وگرنه بنز در مقابلش بازنده نیست یعنی چی که چند سال بعد سری پنج قابل تشخیصه سریEنیست از اولم سری E به برادر بزرگتر شباهت داشته تو همه نسلها و این حرف تنها یه بهانه واسه برتر دونستن سری پنج هست در کل طراحی سلیقه هست مهم پرفورمنسه که تا دو خودرو به بازار نیان برنده معلوم نمیشه
مزدا
۵ خرداد ۱۴۰۲نسل قبل سری 5 رو بیشتر دوست دارم.
نسل جدید سری E جذابتر از نسل5 هست
محمدهادی
۶ خرداد ۱۴۰۲سلام
جدا از بحث ویژگی های فنی دو رقیب نسل جدید
حقیقتا مرسدس بنز با تمایلی که به مدل EQS داشته Eکلاس رو سطحشو پایین آورده
مخصوصا حالت چراغ های بی معنا و بی اصالت و پر حجم
اصلا روح نداره
آخه این چه گندی بود زدن تو چراغای E کلاس
اونم از طراحی بی هویت تقلید شده از جلو پنجره EQS
داخل مرسدس بنز و نور پردازی و متریال همه چی عالیه،فقط اون نمایشگر بزرگ با اون حالت و زوایای گرد یخورده چهره جلورو شلوغ و درهم نشون میده
من درکل میگم سری پنج سادگی و روانی،ینی همون چیزی که همیشه در طراحی این کلاس محک بوده رو بیشتر رعایت کرده
و بقول نگارنده مطلب،با یک نگاه بیشتر معلومه که یک سری پنجه
نکته جالب که چقدر قوای حرکتی در هر دو رقیب مشابهه
تا حالا فکرنکنم ازین نظر انقدر بهم نزدیک بوده باشن این دو
راستی پدال وزن دو خودرو رو اعلام نکردی
اون هم فاکتور مهمی میتونه باشه
deutschland
۵ خرداد ۱۴۰۲فرض داریم که هم اکنون داخل آمریکا یا اروپا زندگی میکنیم و میخوایم که یک سدان اسپرت آلمانی انتخاب کنیم . بازه انتخاب هم لیست زیر هست
Mercedes-Benz e class
BMW 5 Series
Audi a6
خودم آئودی انتخاب میکنم چون نسبت به نسل جدید مرسدس و بی ام و هم قدرت بیشتری داره ، هم هشت سیلندره و هم طراحی زیباتری نسبت به این دوتا داره
Reza Waffen SS
۵ خرداد ۱۴۰۲Audi A6 بهترین گزینه هستش
PRPR
۵ خرداد ۱۴۰۲صد درصد بنز . کافیه یک نگاه به تاریخچشون بندازید
Behi
۵ خرداد ۱۴۰۲اگه به جغرافیاشونم نگاهی بیاندازید میبینید خیلی رقابتشون تنگاتنگه پس صد در صد نمیتونه درست باشه
ممد ژانگولر
۵ خرداد ۱۴۰۲خداوکیلی مرسدس بدون شک نرم تر و راحت تره مثل داداش بزرگش کلاس اس . ولی بی ام و طراحی خشن تری داره و اصیلتر . سخته بگم کدوم ولی bmw بیشتر به دلم نشسته
محمد
۵ خرداد ۱۴۰۲یه جوری شدن
قبلا میگفتیم بی ام و برندی اسپرت هست ولی بنز لوکس
الان داره برعکس میشه تو تصویر اخر هم قابل مشاهدس
بنز میره که چهره اسپرت بده به خودرو اما بی ام و میره سمت خودرویی کوچک تر از سری هفت
درود
۵ خرداد ۱۴۰۲اگه به عنوان خریدار بخوام نظر بدم بنز چون استهلاکش از بی ام و خیلی کمتره
ولی چقد طراحی بی ام و خوبه
امین
۵ خرداد ۱۴۰۲شخصا بنز رو همیشه بشتر دوست دارن.ولی طراحی این نسل واقعا فوق العادس
R/T
۵ خرداد ۱۴۰۲بی ام و سری ۵ f10 با بنز ای کلاس w212 واقعا قشنگن
نویدی
۵ خرداد ۱۴۰۲نیازی به فکر کردن هم نداره،انتخابم قطعا سری 5.
Alan.r
۵ خرداد ۱۴۰۲از نظر طراحی خارجی مرسدس بهتر ظاهر شده در مورد کابین هم همینطور کابین مرسدس زیباتر و لوکستره قوای محرکه هر دو هم عالیه
انتخاب من ای کلاسه
مهدی
۵ خرداد ۱۴۰۲دوستان یه مورد عجیب! چرا هیچ کس بنز کلاس E نسل جدید سال ۲۰۲۱ رو گردن نمیگیره؟ واقعا برام سوال شده. حتی پدال هم تو تصاویر بالا نیاورده. بنز کلاس E جدید تو ۲۰۲۱ تولید شده بود که خیلی خوشگل بود. حالا سوالم اینجاس چی شده که بنز بعد دو سال یه نسل دیگه معرفی کرده؟ این تغییر نسل طوری سریع بوده که حتی خود پدال هم متوجه نشده بنز سال ۲۰۲۱ نسل جدید داشته! اینم عکساش
https://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2021-e-class/
امیر دهقان
۵ خرداد ۱۴۰۲این مدل نسل جدید نیست، فیسلیفت همون نسلیه که در سال 2016 معرفی شد و تو تصویر آخر هستش
محمد
۵ خرداد ۱۴۰۲من طراحی نسل قبل سری 5 رو مدرن تر میبینم – انتخابم بنز
نوید
۷ خرداد ۱۴۰۲انقد دوتا نسل قبلیBMW قشنگ بود که علاقم به بنز کم شده بود🫠ولی اینجا انتخابم بنزه.نمیتونم ارتباطی با طراحی بیرونی نسل جدید ۵ بگیرم.ولی کابینش و احتمالا آپشنهایی که توی متن گفته بهتره
پارسا
۵ خرداد ۱۴۰۲اصلا با چراغ های ای کلاس حال نمیکنم . سری ۵ هم به نظرم لازم نبود اینقدر عوضش کنن وقتی نسل قبل همچنان عالیه . اما بازم به نظرم از ای کلاس زببا تره
ازونجا که تا حالا دستم نه به اینا خورده نه به نسل های قبلیش نمیتونم درباره رانندگیشون بحث کنم پس طبق طراحی سری ۵ انتخاب میکنم
اما اگر بخوایم کل بازار رو در نظر بگیرم کانسپت آئودی آ۶ ای ترون ۲۰۲۴ از هر دو این خودرو ها زیبا تر بود
محمدهادی
۶ خرداد ۱۴۰۲دوستان تو تصویر نهایی
وقتی همزمان به نسل قبلی سری پنج و این ماشین جدید نگاه میکنید،کاملا مشهوده که چقدر این دو نسل باهم متفاوت شدن،چقدر سری پنج جدید طراحی مدرن تری پیداکرده
حسن ملکی
۵ خرداد ۱۴۰۲چراغ عقب اتاق ۵ خیلی شبیه ، چراغ عقب AMG GT ۴ هستش
در کل طراحی باحالتری هم داره ب ام و اتاق ۵ ، ولی چراغ عقب و جلوش ی مقدار زبان طراحی متفاوتی دارن ، انگار خیلی با هم دیگه مچ نیستن
Mr Tiger
۵ خرداد ۱۴۰۲اصلا غیر قابل قیاس هستن… بی ام و سری ۵ تو کلاس خودش بی همتاست… اینو هر ماشین شناسی میدونه… البته منظور این نیست بنز بده… بی ام فوقالعاده است
mobin
۵ خرداد ۱۴۰۲بنز رو انتخاب میکنم چون فقط چراغ هاش رو دوست ندارم اما بی ام و ماشین بدی نیست فقط بعضی چیز هاش واسم قابل هضم نیست
رضا
۵ خرداد ۱۴۰۲به جز نسل چهار و هفت بنز همیشه تو طراحی سر تر بوده. جلو و پشت بی ام و خیلی ناهماهنگه و عملا زشته. نمای بغلش با رینگاش جذابه. برعکس بنز که حداقل طراحی نرم و همگونی داره و از نظر من حتی زیباتر هستش. تو بلند مدت هم برعکس گفته پدال همیشه بنز بوده که زیبایی و رخ کار لوکس بودن رو حفظ کرده. طراحی داخل جفتشون خوبه و بی ام و حتی شاید بهتر هم باشه. کیفیت سواری هم طبق معمول بی ام و اسپرته و خشک. بنز نرم و دمبه به شخصه تو این کلاس بین این دوبرند بنز رو ترجیح میدم چون پرفورمنس جفتشون عملا برای من یکیه. شتاب یک ثانیه عقب جلو واس من فرقی نداره:)
Sadra
۵ خرداد ۱۴۰۲چرا دی لایت هاش کوچیکه
ادم حس میکنه bmw m2 رو از جلو میبینه
بنظرم نباید دی لایت هاش اینقدر کوچیک باشه
Bmw به چراغای دو تیکش و هواکش دو تیکش معروفه حداقل
❤BMW❤
۵ خرداد ۱۴۰۲هر دو یکی از نماد های خودرو ساز هاشون هستن مخصوصا بیمر
انتخابم بیامو ، یکی از دلایلش وجود موتور v8 که عاشقشم
ولی خب هر دو عالین و رقابت خیلی نزدیکه
حسین کاظمی
۵ خرداد ۱۴۰۲طراحی داخلی و خارجی بنز قشنگ تره
داخل بی ام و مخصوصا مانیتورش مثل خیلی ماشینای دیگس
ولی داخل بنز خیلی خاص و منحصر به فرده
در نتیجه 100 درصد بنز
S
۵ خرداد ۱۴۰۲صد در صد E کلاس با اختلاف بهتره. یعنی هرکی بخواد بگه تو این مقایسه سری 5 بهتره واقعا خودش زده به خواب و تعصب شدید…
ماکان
۵ خرداد ۱۴۰۲سلام . انتخاب من بی ام و سری ۵ هستش .
Pedram
۶ خرداد ۱۴۰۲این نسل از بی ام و سری پنج خیلی شبیه محصولات پژو شده ، اگه جلوپنجره معروف BMW رو از روش برداری میگی این پژوعه
امین
۶ خرداد ۱۴۰۲اصلا شرکت BMW با شرعت زیادی داره گند میزنه به طراحی ظاهری ماشینا.
من واقعا نمیتونم با طراحی های جدید این شرکت کنار بیام.
موقع حضور کریس بنگل طرح های این شرکت خیلی جذاب بود.
Yasin
۶ خرداد ۱۴۰۲طراحی سری ۵ خیلی بهتره، فکر میکنم M5 هم از E63 بهتر بشه
blackwing
۶ خرداد ۱۴۰۲با تمام احترامی که برای سری ۵ قائل هستم و میدونم در طول زمان چقدر عناوین زیادی کسب کرده و همیشه ماشین خوبی بوده اما انتخاب من E کلاس هستش ، طراحی بیرونی بهتری داره ، از شلوغ کاری به دوره
البته احساس میکنم کابین سری ۵ بهتره چون کابین مرسدس خیلی زیاد فنسی پنسی هست و به قول پدال ( مقایسه EQS و سری ۷ ) این اسکرین ها خیلی زود از مُد میافتند و کارایی خاصی ندارن.
ولی در کل نظرم روی بنزه
BMW
۷ خرداد ۱۴۰۲قطعا انتخاب بی ام و هست طرح های جدیدش خیلی بهتر از بنز هست و حتی کابین داخل ماشین ولی طرح های قدیم رو که دیدم خاطرات آدم زنده میشه و بانسل جدید که مقایسه که می کنه نمی دونه چی بگه ولی بی ام و خوشگل زده مخصوصا قدیمی هاش رو لذت ببرم
مرتضی علی وحیدی
۸ خرداد ۱۴۰۲داخل:Mercedes-Benz
بیرون:BMW
مرتضی علی وحیدی
۸ خرداد ۱۴۰۲فقط قدیمیاش
Amir hesam
۹ خرداد ۱۴۰۲به نظر من طراحی ماشین های مرسدس بنز و آئودی از بی ام وه خیلی بهتر شده بی ام وه سری 5 کد اتاق F10 و G30- G31 و G38 طراحی هاشون خیلی جذاب بود و هر روز برای آدم جذابیت داشت و زشت نبودند ولی الان دیگه خیلی طراحیش بد شده و دیگه به دلم نمیشینه ولی طراحی مرسدس بنز توی نسخه فیس لیفت W212 خیلی خوب بود و طرفدار زیاد داشت هم تو ایران و در خارج ولی نسخه W213 طراحیش خیلی لوکس تر شد و دقیقا شد نسخه ارزان تر بنز کلاس S و خیلی عالی بود و فروش فوق العاده ای داشت و نسخه فیس لیفت W213 هم طراحیش خوب بود و اصلا زشت نبود ولی حتی الان هم همین W214 نسل جدید بنز کلاس E طراحیش به نظرم خیلی بهتر از بی ام وه سری 5 نسل فعلی هست ولی مقایسه این دوتا با آئودی A6 میتونه جذاب تر هم بشه ولی نمیدونم نسل جدید آئودی A6 قراره کی بیاد ولی باید منتظر باشیم تا نسل جدید آئودی A6 بیاد و اون موقع خوبه که همین بنز کلاس E و بی ام وه سری 5 رو با نسل جدید آئودی A6 مقایسه کنیم تا این مقایسه عادلانه باشه .
ولی من خودم الان از بین این بنز کلاس E و بی ام وه سری 5 بنز کلاس E رو انتخاب میکنم چون الان طراحی بنز کلاس E خیلی از سری 5 بهتره به نظرم و کلا کیفیت سواری بنز کلاس E رو بخوام بگم : خیلی نرم و راحت هست با توجه به اینکه قابلیت های اسپرتی رو هم مث رقیبش داره و از نظر لوکسی بنز کلاس E دست برتر رو داره و در بخش آپشن ها – امکانات رفاهی و ایمنی برابر هستند.
همیشه فضای پای سرنشینان در بنز کلاس E خیلی بهتر از سری 5 بی ام وه هستش .
ولی همیشه جواب این سوال نامشخصه که بنز بهتره یا بی ام وه یا آئودی ؟ ولی من خودم بنز و آئودی رو دوست دارم . مخصوصا وقتی که آئودی با برند هورش وارد رقابت پسر عموش یعنی بنتلی – رولزرویس و بنز میباخ شده رقابت رو برای این سه رقیبش خیلی سخت کرده و حتی میتونه بازار خرید و فروش این سه رقیبش رو به خطر بندازه ولی طول میکشه تا به اونا برسه ولی من به آئودی امید وار هستم و میدونم که میتونه با برند هورش رقابت رو سخت کنه برای رقباش .
ولی من مرسدس بنز و آئودی رو دوست دارم حتی در انتخاب سدان های فول سایز هم بنز کلاس S و آئودی A8 رو انتخاب میکنم به خاطر اینکه تقریبا از نظر نرم بودن سواری خیلی به هم نزدیک هستن و طراحی هاشون به نظرم بیشتر از سری 7 بی ام وه لوکس تر جلوه می کنند به نظر من آئودی شباهت زیادی به بی ام وه نداره به نظر من آئودی بیشتر به بنز نزدیک تره تا به بی ام وه ولی هرچند مرسدس بنز توی تکنولوژی در خودروهایش از بقیه جلوتره و در واقع این مرسدس بنز بوده که بقیه خودروساز هارو به بالا کشونده و از نظر تکنولوژی در خودرو ها مرسدس بنز همیشه حرف اول رو میزنه و این رو همه میدونند : من آئودی – مرسدس بنز – بنتلی – بوگاتی – پورشه – لامبورگینی – فولکس واگن – تویوتا- لکسوس – دوج و تا یه حدودی شورلت و فورد رو دوست دارم تا یه حدودی جگوار ولی از ماشین های کره ای خوشم نمیاد دیگه چون هنوز راه زیادی دارن تا به ژاپنی ها در صنعت خودروسازیشون برسن البته من قبلا بی ام وه رو دوست داشتم ولی به خاطر طراحی ماشین هاش که دیگه به دلم نشست دیگه خوشم نیومد ازش و فعلا خداحافظ .