بامو i7 M70 الکتریکی با ۶۶۰ اسب بخار قدرت، پرچمدار خانوادهٔ سری ۷ محسوب میشود و ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
در نسل کنونی بامو سری ۷ خبری از نسخهٔ دوازده سیلندر نیست و بجای آن، باواریاییها مدل الکتریکی i7 M70 را معرفی کردهاند که پرچمدار این خانواده خواهد بود. این مدل با ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور، سدان فوقالعاده قدرتمندی است و ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. این یعنی i7 M70 با وجود وزن ۲۶۹۰ کیلوگرمی، سریعترین و قویترین محصول الکتریکی بامو محسوب میشود.
وظیفهٔ افزایش قدرت در این خودرو بر عهدهٔ موتور الکتریکی عقب بوده است زیرا موتور جلو همان ۲۵۹ اسب بخار قدرتی را تولید میکند که در مدل i7 xDrive60 دیده بودیم ولی قدرت موتور عقب با افزایشی بیش از ۵۰ درصد به ۴۹۰ اسب بخار رسیده است. این قویترین موتور الکتریکی محسوب میشود که تاکنون توسط بامو ارائه شده است. حداکثر گشتاور این خودرو در حالت رانندگی اسپرت ۱۰۱۴ نیوتن متر است اما هنگام شروع حرکت با لانچ کنترل این رقم به ۱۱۰۰ نیوتن متر میرسد. البته در هنگام حرکت نیز از طریق حالت M Sport Boost میتوان برای مقطع کوتاهی به حداکثر گشتاور دسترسی داشت.
شاید انتظار برود چنین قدرت عظیمی باعث کاهش برد i7 M70 شود چون این نسخه از همان پکیج باطری ۱۰۱.۷ کیلووات ساعتی مدل ضعیفتر i7 xDrive60 استفاده میکند اما آزمایشهای اولیه بامو نشان داده است که حداکثر برد این نسخه قدرتمند طبق معیارهای EPA آمریکا ۴۷۲ کیلومتر است که فاصلهٔ زیادی با حداکثر برد ۵۰۹ کیلومتری xDrive60 ندارد. در i7 M60 همچنین حالتی بنام Max Range هم تعبیه شده که برای به حداکثر رساندن برد، حداکثر سرعت را روی ۹۰ کیلومتر بر ساعت محدود و تمام چیزهایی که انرژی مصرف میکنند مثل سیستم تهویه، گرمکن یا سردکن صندلیها، گرمکن غربیلک فرمان و… را غیرفعال میکند.
برای مطابقت با قدرت بیشتر قوای محرکه، M60 به تعلیق بادی تطبیقی خاص M با کمکفنرهای کنترل الکترونیکی و تنظیم ارتفاع خودکار مجهز شده درحالیکه استحکام بدنه افزایش پیدا کرده است. ترمزها نیز ارتقاء پیدا کرده و به کالیپرهای M-Sport بزرگتری مجهز شدهاند که در جلو چهار پیستونه و در عقب تک پیستونه هستند. برای بیرون خودرو هم پکیج M پرفورمنس پروفشنال قابل سفارش است که ویژگیهایی مثل اسپویلر مشکی عقب و نوار مشکیرنگ بین چراغهای عقب را به همراه دارد. برای این خودرو همچنین طرحهای دورنگ جدید بدنه هم در نظر گرفته شده است.
بامو i7 M70 در آلمان تولید میشود و در نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۳ راهی نمایندگیهای فروش خواهد شد. قیمت این سدان پرچمدار الکتریکی اما هنوز اعلام شده است.
مهدی
۲۹ فروردین ۱۴۰۲به نظر من غیر از طراحی چراغهای جلو ، طراحی بقیه قسمت ها زیباست.
شلبی
۲۹ فروردین ۱۴۰۲من با داشبورد و اون تبلت هاش هم مشکل دارم زرق و برق سری هفت رو نداره و همچنین اون صفحه نمایش بزرگ صندلی عقب یجوریه
Wanted
۲۹ فروردین ۱۴۰۲همه جاش قشنگه
از نزدیک ببینیش
محمدهادی
۲۹ فروردین ۱۴۰۲حتی از راه دور هم باوقار و صاحب جلال و جبروت هستش
فقط اون عکس از پهلو
انگار یک رولزرویس بلند و سنگین وزنه!
Tesla
۲۹ فروردین ۱۴۰۲به eqs amg نمیرسه ، eqs حدود ۱۰۰ اسب از این قویتره و صفر تا صدش هم ۲ دهم ثانیه سریع تر
mrb-bap
۲۹ فروردین ۱۴۰۲همه چیزش عالیه …. فقط کاش یه فکری برای دیزاین جلوش میکردن
Hamid3x
۲۹ فروردین ۱۴۰۲شتاب 3 ثانیه چه حسی داره؟
خیلی از ماشین ها به این عدد رسیدن از برقی ها بگیر تا بنزینی ها
حالا من با سمند اومدم تست شتاب بگیرم خیابون کم اومد رسیدم به پیچ سرعت تازه نزدیک 90 بود
تایم هم بالا 15😂
سپهر
۲۹ فروردین ۱۴۰۲زیباترین و با ابهت ترین سری هفت تاریخ…از اون ماشیناییه که باید از نزدیک دید تا به ابهت و زیباییش پی برد
سالار فصل
۲۹ فروردین ۱۴۰۲دوستان مطلبی در سایت هست در مورد رده بندی بورد ماشین های الکتریکی امسال؟
❤BMW❤
۲۹ فروردین ۱۴۰۲خدایی داخلش از eqs لوکس تره ولی خب بیرونش …
عقبش بد نیس ولی جلوش دیگه واقعا
ماکان
۲۹ فروردین ۱۴۰۲سلام . مثل برخی از افراد دیگر ، این خودرو هم برای من یکی از بهترین خودروها هستش .
m8
۳۰ فروردین ۱۴۰۲زیبا، مجلل و وحشی