شرکت بی ام و جلوپنجره جدیدی را برای شاسیبلند برقی iX1 مدل ۲۰۲۴ در نظر گرفته است.
شاید خودرویی که در تصویر مشاهده میکنید نسخهای عادی از بی ام و iX1 با رنگ نقرهای متالیک به نظر برسد اما در بخش جلوی آن یک تغییر رخ داده است. جلوپنجره کلیوی شکل شاسیبلند موردبحث دارای ظاهر جدید برگرفته از مدل طویلتر iX1 بازار چین است. البته خودرویی که بررسی میکنیم مخصوص بازار بریتانیاست و از طراحی فرمان راست استفاده میکند.
در نظر داشته باشید که این تغییر به معنی فیس لیفت iX1 نیست چراکه کراس اور برقی بی ام و در ژوئن ۲۰۲۲ معرفی و در اکتبر همان سال راهی بازار شده است. در واقع iX1 حدود یک و نیم سال است که در بازار حضور دارد و هنوز برای فیس لیفت آن زمان زیادی باقی مانده است؛ اما مشخص نیست که چرا بی ام و بی سر و صدا چنین تغییری را در محصول خود اعمال کرده هرچند حدس میزنیم جلوپنجره جدید iX1 در راستای هماهنگی با مدل iX2 استفاده شده است.
با بررسی وبسایت بی ام و متوجه میشویم که باواریایی ها قبلاً این جلوپنجره جدید را برای iX1 مدل ۲۰۲۴ در نظر گرفتهاند. البته نباید این قطعه تزئینی را خیلی جدید تصور کرد چراکه اولین بار روی نسخه طویلتر iX1 تک موتوره با نشان eDrive20 رونمایی شده در سپتامبر ۲۰۲۳ بکار رفته است. جلوپنجره موردبحث فاقد نوارهای عمودی نسخه اولیه است و ابعاد بزرگتری نیز دارد.
استفاده از قطعه موردبحث باعث شده بی ام و iX1 مدل ۲۰۲۴ نمای جلوی مدرنتری داشته باشد و از برادران بنزینی، دیزلی و پلاگین هیبریدی X1 متمایز شود. جلوپنجره یاد شده در مدلهای eDrive20 و xDrive30 بکار میرود. همچنین باید دانست دو نوع جلوپنجره برای مدلهای X2 و iX2 ارائه شده است. خودروی iX1 حاضر در تصویر از نوع دیفرانسیل جلوی سادهتر است اما از پکیج سفارشی M اسپرت، تریم شادولاین تیره و رینگهای ۱۹ اینچی سود میبرد. دیگر بهروزرسانی خانواده X1 در ماههای پیش رو رخ خواهد داد چراکه ژرمنها آماده تولید X1 sDrive20d در ماه جولای میشوند. بر اساس خبرهای موجود، نسل بعدی iX1 احتمالاً از پلتفرم نئو کلاس استفاده خواهد کرد و با کد NB5 شناخته خواهد شد. ظاهراً این خودرو قرار است سال ۲۰۲۸ راهی بازار شود.
زیزیگولو
۱۳ فروردین ۱۴۰۳ix1 جدید به عنوان یه کراساوور کامپکت تغییرای زیادی رو تو ظاهرو کابینو مشخصات فنی و امکانات رفاهیش داشته و طراحی تهاجمیو جذابیم داره ولی فقط این جلوپنجره های بزرگ بی ام و که اسمشم گذاشته زبان طراحی جدید صدای همه هوادرای “بی ام و” رو درآوورده
مهندس مکانیک
۱۳ فروردین ۱۴۰۳میخواید بفهمید مهندسی آلمانی یعنی چی؟
برید بترفیلد v رو بازی کنید مرحله last tiger آخرین تایگر که باید با یع تانک تایگر از برلین در حال سقوط دفاع کنید براساس واقعیته که ۲۰۰ تا تانک دشمندگو میترکونید.!!!!!
زیزیگولو
۱۳ فروردین ۱۴۰۳مهندسی خودروهای آلمانی ثابت شده ست و احتیاجی به اینجور کارا نیستش
MehdiTurbo
۱۳ فروردین ۱۴۰۳😂😂😂 خدایاااا بسه دیگهههه
زیزیگولو
۱۳ فروردین ۱۴۰۳مهدی توربو چرا؟؟؟
Mercedes
۱۳ فروردین ۱۴۰۳مهندسی آلمانی ها تو دنیا بی نظیره
همینطور پشت کارشون
بعضی کشورها کلا عجیبن انگار یه جورایی با بقیه فرق دارن
یکیش همین آلمان ، یا مثلا ایران خودمون این کشورا رو هرچی تو سرشون بزنی دفعه بعد قوی تر برمیگردن
تعدادشان هم به ۱۰-۱۵ تا بزور میرسه
حالا نه فقط تو مهندسی تو همه بخش ها کشور های قدری وجود دارن که هیچوقت تسلیم نمیشن
به کشورهای دوزاری تازه به دوران رسیده هم هستن که نمیخوام اسم ببرم ولی تو یه قاره هستن که کلا سه تا کشور داره ، بعد ادعا ابرقدرتی هم میکنن در حالی که نصف جمعیتشون یا دارن تو مترو میشاشن یا کارتن خوابن ، بعد هر سال هم تعداد خیلی زیادی مرگ و میر بخاطر حمل آزاد اسلحه دارن ، تو مهندسی هم هرچی میدوئن به امثال آلمان نمیرسن ، کلا هم کارشون استعمار و زورگویی هست و ۱۰۰-۲۰۰ سالی همینطوری اومدن بالا
اصلا نمیخوام اسم ببرم ، ایرانیا هم همه کشته مردشن
Dariush
۱۳ فروردین ۱۴۰۳دادا بحث ما فقط طراحی داخلی و طراحی خارجی خودروهاست که اونم باز سلیقه آیه یکی خوشش میاد یکی باهاش حال نمیکنه
ولی از لحاظ فنی همه برندها از تویوتا تا بنز و فورد و ….. ثابت شدست اگر هم مشکلی داشته باشن اصلا ما نه صلاحیت نظر دادن و داریم نه اینکه خریدار این ماشین هاییم
Mercedes
۱۶ فروردین ۱۴۰۳خب داداش اگه صلاحیت نظر دادن نداریم که اصلا چرا اینجاییم؟
فورد استثنا هست تو آمریکایی ها (فقط بنزینی هاش) همینطور کوروت و دوج و کادیلاک
بجز اینا بقیه آمریکایی همشون رو هم دوزار نمیرزن (شورلت های برقی ، تسلا. ، کرایسلر و …)
کلا تک و توک شرکت های آمریکایی ماشین خوب میزنن ولی در کل برند هاشو بجز کادیلاک و فورد و دوج بقیه ارزشی ندارن
مثلا شورلت یه کوروت رو داره و یه کامارو خدابیامرز ، بقیش بدرد اسباب بازی کودکان میخوره (برقی هاش خنده داره)
یا کرایسلر که باید با ایران خودرو رقابت کنه
تسلا زنگی (تیکه به سایبر تراک) و پلاستیکی(بقیه مدلها)
لوسید هم که شد واسه عربستان دیگه افتخارات احتمالیش در آینده واسه عربستانی
تازه همون شورلت هم تو سطح سوپر اسپرت متوسط خوبه وگرنه به هیچ وجه با پای آلمانی ها نمیرسه (شخصا 911 gt3rs ترجیح میدم) تو کیفیت ساخت
کامارو هم که سر پیچ عقبش در میره اینقدر هرزگردی داره
میشه یدونه ماشین آمریکایی تقریبا بی نقص (نمیگم کاملا ، تقریبا) بجز بعضی از نسخه های ماستنگ و کادیلاک ها نام ببری؟
AMANTE
۱۳ فروردین ۱۴۰۳به شخصه جلو پنجره ی قبلی رو بیشتر دوست دارم.
https://www.pedal.ir/bmw/2023-bmw-ix1/
این جلو پنجره که بخاطر سیاه شدن خط وسط حالت چسبیده به خود اش گرفته و در بعضی محصولات دیگه BMW هم هست اصلا دوست ندارم.
این مدل جلو پنجره بدون خط مشکی بهتره، عکس مدل چین بدون پکیج M و … رو پایین میزارم ببینید چقدر جذاب تر شده.
https://www.bmwblog.com/2023/11/27/bmw-ix1-edrive25l-long-wheelbase/
۱۳ فروردین ۱۴۰۳وای اره از قبیله بهتر بود
MehdiTurbo
۱۳ فروردین ۱۴۰۳همه چی عالی خیلی بهتر از نسلای قبلیشه به جز ادامه داستان عقب گرد شدید طراحی داخلی کابین بی ام و که قبلا فوق العاده بودن
M power
۱۴ فروردین ۱۴۰۳درسته ظاهر بیمر خراب شده اما تو فروشش تاثیری نداشته بلکه امثال رکورد هم زد
s
۲۱ فروردین ۱۴۰۳با شاسی بلند های bmw حال نمیکنم
در عوض دیوونه سدان هاشم