بامو M3 CS مدلی تولید محدود با ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۴ کیلوگرم وزن سبکتر است که قیمت آن از نزدیک ۱۲۰ هزار دلار آغاز میشود.
بامو پس از اینکه نسخهٔ CSL را برای کوپهٔ M4 ارائه کرد، حالا سراغ برادر سدان آن یعنی M3 رفته و نسخهٔ CS این ماشین را با قدرت بیشتر و وزن کمتر معرفی کرده است. مهندسان بخش M بامو پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی S58 را تقویت کرده و قدرت آن را به ۵۵۰ اسب بخار رسانده که با M4 CSL برابر است درحالیکه گشتاور تغییری نداشته و مثل M3 کامپتیشن همچنان همان ۶۵۰ نیوتن متر است.
هرچند M3 CS با M4 CSL اشتراکات زیادی دارد اما درحالیکه کوپهٔ تولید محدود بامو بهصورت محرک عقب ارائه میشود، برادر سدان فقط بهصورت چهارچرخ محرک تولید خواهد شد اما میتوان آن را در حالت محرک عقب هم قرار داد. انتقال نیرو هم صرفاً از طریق گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد و خبری از گیربکس دستی نخواهد بود. بااینحال، M3 CS علاوه بر برخورداری از ۴۰ اسب بخار قدرت بیشتر، به لطف استفاده از فیبر کربن تقویتشده با پلاستیک، حدود ۳۴ کیلوگرم هم سبکتر شده است.
بامو کاپوت، سقف، اسپلیتر جلو، ورودیهای هوا، قاب آینههای جانبی، دیفیوزر عقب و اسپویلر عقب M3 CS را از این مادهٔ سبکوزن ساخته است. در داخل نیز پدالهای تعویض دنده و پوستهٔ صندلیهای جلو از همین فیبر کربن ساخته شدهاند و این ماده به شکل تزئینی روی کنسول مرکزی هم کار شده است. یکی دیگر از اقداماتی که برای کاهش وزن در این ماشین صورت گرفته تجهیز به منبع اگزوز تیتانیومی است. البته بامو در M4 CSL با حذف صندلیهای عقب پا را از این هم فراتر گذاشته بود اما انجام این کار در یک خودروی چهاردر چندان منطقی نبوده است هرچند که قبلاً در خودروهایی مثل جگوار XE SV Project 8 و آلفارومئو جولیا GTAm شاهد حذف صندلیهای عقب بودیم.
M3 CS به لطف افزایش قدرت و کاهش وزن، ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که ۰.۲ ثانیه از M3 کامپتیشن xDrive سریعتر است. این خودرو همچنین بهصورت استاندارد از پکیج رانندهٔ M هم بهره میبرد که حداکثر سرعت را به ۳۰۳ کیلومتر بر ساعت میرساند. دیلایتهای زردرنگ مشابه M4 CSL و M5 CS، خطوط قرمزرنگ در جلوپنجره و خطوط مشکیرنگ روی کاپوت هم ازجمله ویژگیهای ظاهری این سوپرسدان جدید آلمانی هستند.
علاوه بر رنگ سبزی سیگنال که در تصاویر میبیند، بامو برای این ماشین رنگهای مشکی سافایر، خاکستری بروکلین و سفید فروزن را هم ارائه میکند. در داخل M3 CS شاهد صندلیهای جلوی اسپرتی با تنظیم برقی، گرمکن، روکش چرم مرینو با تریم قرمز و نشان چراغدار CS هستیم. پارکابیها با نشان M3 CS، روکش آلکانترای غربیلک فرمان و رنگ منحصربهفرد کمربندهای ایمنی هم از دیگر ویژگیهای داخلی این ماشین هستند.
M3 CS بهصورت استاندارد با ترمزهای معمولی عرضه میشود اما نمونههای کربن سرامیکی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. لاستیکها از نوع میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ با سایز ۲۷۵ در جلو و ۲۸۵ در عقب هستند و برای رینگها رنگهای مشکی مات یا برنزی طلایی قابل انتخاب خواهد بود. به گفتهٔ بامو، این ماشین هم مثل M4 CSL، تولید محدود خواهد بود اما تعداد ساخت آن اعلام نشده است. تولید M3 CSL در ماه مارس در کارخانهٔ مونیخ آغاز میشود و با قیمت پایهٔ ۱۱۸,۷۰۰ دلار در ایالاتمتحده عرضه خواهد شد.
محمدرضا
۵ بهمن ۱۴۰۱خیلی خوبه
ولی یاد اون دوران بخیر c63 هشت سیلند تنفس طبیعیه ۶.۲ لیتری
مجتبی .
۵ بهمن ۱۴۰۱اینم خوبه. تومطلب آلپیناB5 یه گپی با کاربر ماکان میخواستم بزنم نمیدونم چرا بیست تا دیس خورد؟!؟
مهران
۵ بهمن ۱۴۰۱عزیز اونجا کاربرا فکر کردن منظورت از ماکان پورشه هست…
بنظرم هنوز با M4 فاصله داره اما عالیه👌
مردیم از خوشی
۵ بهمن ۱۴۰۱حالا که بحث بحث گپه ماکسیمیلیان هم اگه ما را می بینه یه دست تکون بده 👋 خیلی وقته نیستی فعالی ولی دیگه کامنت نمیدی
هر جا هستی سلامت باشی ❤
#تحریم خودروسازان
ماکسیمیلیان
۵ بهمن ۱۴۰۱سلام و درود!
متاسفانه بنده در آن اوایل به علت مواضع نادرست سیاسی و اجتماعی، به شما توهین کردم.
حقیقتاً بایستی کمی به پندار و گفتار و کردار ناشایست خود بیندیشم(و آنها را از بین ببرم) تا خدایی ناکرده انسانی با تهمت من آزرده خاطر نشود.
از اینکه شرافت پیشه کرده و خاطرهی این حقیر را گرامی داشتید، واقعاً شرمندهام!
گمان نداشتم تا کاربری در پدال به یاد من باشد.
پدال عزیز دیدگاه مرا پذیرا باش و بپذیر🌻
در پناه حق؛ یا علی🌷
((فقط بریتانیا. ماکسیمیلیان .فقط مکلارن))
آرش
۶ بهمن ۱۴۰۱متاسفانه در گذشته بخاطر شناخت اشتباه از هم ، بنده هم برخورد نادرستی با شما داشتم و واقعا عذر میخوام
شما واقعا شخصیت منحصربهفرد و کاملی دارید و برای همین تو ذهن ماندگار میشید خوش حال میشم اگه افتخار بدید خارج از پدال ، توی تلگرام یا هر جای دیگه که شما راحت هستید با شما هم کلام بشم
ماکسیمیلیان
۶ بهمن ۱۴۰۱سلام و درود!
هیچ خطا و ایرادی به شما وارد نیست و همچنین نیز، من لایق این توضیحات نیستم.
اگر از دنبال کنندگان زومیت و بخش نظرات آن هستید، در گروه تلگرامل جناب سبحان فعالیت دارم.
در پناه حق؛ یا علی🌷
ماکان
۵ بهمن ۱۴۰۱سلام . خسته نباشید . من این ماشین را خیلی دوست دارم البته بیشتر نسخه کامپتیشن را دوست دارم .
ARMAN سابق
۵ بهمن ۱۴۰۱درود بر ب ام و
heshmat021
۵ بهمن ۱۴۰۱من سدان پرفرمونس رو درک نمیکنم
با ۴ تا از دوستاش میره پیست، یا با خانواده
یکم اش خوبه، ولی دیگه اینقدر پیست محور بودن برای یه سدان منطقی نیست
حالا بخوان صندلی های عقب هم حذف کنن :)
TESLA
۵ بهمن ۱۴۰۱خیلی خوبه ، ولی از نظر من بهترین cs تاریخ : m5cs هست که هم طراحی خیلی خفن و اسپرتی داره و هم شتاب و پرفورمنسی در حد سوپرکار های ایتالیایی ( صفر تا صدش هم اندازه آونتادور هست ) 🇩🇪🇩🇪🚀🚀🚀🔥🔥
مهران
۵ بهمن ۱۴۰۱دقیقا.یه گربه ی وحشی در عین حال راحت و ارامبخش برای خانواده با قیمت عالی.
البته ۲/۶ هم زده و جایی خوندم ۲/۴ که موثق نیست.در هر صورت معرکس وقتی پانامرا توربو s و تایکان توربو و ۹۱۱ توربو و هلکت و…زده که پستاش همینجا هست و بهترین سوپر سدان جهان هست و با کمی تیون میشه هیولای بی رقیب
جاش خالیه داخل پارکینگ یه خانواده
سوشیانت
۵ بهمن ۱۴۰۱هلکت ردآی فقط ۶ دهم ثانیه کند تر از m5 cs هست ولی بجاش ۲۲ کیلومتر در ساعت تاپ اسپیدش بیشتره که این خیلیه و قدرتش هم خیلی بیشتره ام فایو سی اس در حدی نیست که بتونه از لحاظ پرفورمنس حرف چارجر بشه
مهران
۵ بهمن ۱۴۰۱قطعا حریف میشه ودر عمل شده.قدرتی که روی کاغذ باشه به درد نمیخوره ودر عمل بیشترشو حروم میکنه.تاپ اسپید هم اینقدر مهم نیست البته از نظر من
TESLA
۵ بهمن ۱۴۰۱اتفاقا برعکس ، چارجر حریف m5 نمیشه ، m5 کامپیتیشن استوک تونسته دیمن رو تو خط مستقیم شکست بده ( تازه نسخه معمولی m5 نسخه cs حدود ۴۰ کیلو سبک تره و شتاب زیر ۳ داره ولی شتاب کامپتیشن حدود ۳/۱ هست )
Cs تو خط مستقیم و پیست ، چارجر رو توی قوطی میکنه
آلمانی باز
۶ بهمن ۱۴۰۱اگه بخوایم منطقی باشیم ۶ دهم کم نیست یکم زیاده(البته اختلافشون رو آسفالت معمولی بیشتر از این حرفاس)
چارجر ردآی: ۰تا۶۰ مایل:۳/۵ ۴۰۰متر:۱۱/۵ تاپ اسپید تو خط پایان:۱۲۴مایل
ام فایو سی اس: ۰تا۶۰ مایل:۲/۶ ۴۰۰متر:۱۰/۶ تاپ اسپید تو خط پایان:۱۳۰ مایل
منبع:کارانددرایور👇
https://www.caranddriver.com/reviews/a38516720/2022-bmw-m5-cs-by-the-numbers/
https://www.caranddriver.com/dodge/charger-srt-hellcat
R
۵ بهمن ۱۴۰۱صفر تا ۹۶ رو با صفر تا صد اشتباه نگیر
پیام
۵ بهمن ۱۴۰۱عالییی😍😘
ای کاش میتونستیم بخریمش بزنیم تو گاراژ و تو دوره ای که همه برقی شدن این شیش سیلندر دوست داشتنی را میکشیدیم بیرون و یه گرد و خاکی باهاش به پا میکردیم
TESLA
۵ بهمن ۱۴۰۱احتمالا آئودی هم یه نسخه قویتر از rs3 برای رقابت با این بسازه
امیررضا
۵ بهمن ۱۴۰۱داداش رقیب این داداشمون RS4 Avant هست که استیشنه و البته اینطوری بهتره بگیم که رقیب اصلی RS4 میشه M3 تورینگ. RS3 با M2 مقایسه میشه.
حسین
۵ بهمن ۱۴۰۱حقیقتا به این جلو پنجره
M4 و M3 عادت کردم
حسم خوبه نسبت بهش
واقعا هم انگار شخصیت جذابی داده بهش
ولی برای
سری ۷ و سری ۲ جدید
و x7
اصلا جای امیدی نیست
اینا اصلا تو کت ادم نمیرن
خوک شده
موش کور
فایده ندارن دیگ
❤BMW❤
۵ بهمن ۱۴۰۱وای چه چیزیه
خیلی خوشگله
چه پرفورمنسی داره
قبلا هم یه مدل m3 cs معرفی شده بود اونم خیلی خوشگل بود
R@min
۵ بهمن ۱۴۰۱خیلی بی دلیل گرونه و خیلی سخت تر که با این مبلغ گزاف تو بازار آمریکا چه هیولاهایی میشه خرید. البته این در واقع ورژن ۲ صندلی اضافه M4CS هست که باز هم تو سبد محصولات بیمر تحت الشعاع برادرهای بزرگترش قرار می گیره.
همچنان بهترین CS رو همون سری ۵ هست.
TESLA
۵ بهمن ۱۴۰۱بله ، فعلا m5cs بهترین و سریع ترین cs تاریخ هست ولی احتمالش زیاده که بیمر نسخه cs رو برای سری ۸ هم رونمایی کنه ( m8 کامپتیش کوپه صفر تا صدش : ۲/۸ هست دیگه فکر کن نسخه cs که هم سبک تر و هم قدرتمند تر چه هیولایی میشه 😱🇩🇪🇩🇪🚀🚀)
Siyavash
۵ بهمن ۱۴۰۱عالیه..
ممد
۲۹ بهمن ۱۴۰۱سلام قیمت؟؟