نسل جدید سری ۱ که بیشتر یک بهروزرسانی بزرگ روی نسل قبلی محسوب میشود، در چهار مدل با طراحی جدید بیرون و داخل راهی بازار خواهد شد.
بامو سری ۱ جدید سرانجام معرفی شد. سازندهٔ آلمانی از این خودرو بهعنوان نسل چهارم سری ۱ یاد میکند اما این در اصل یک بهروزرسانی بزرگ روی نسل قبلی محسوب میشود و همان پلتفرم قبلی را حفظ کرده است. بااینحال، سری ۱ جدید نشاندهندهٔ تغییر مهمی برای بامو است زیرا این اولین محصول جدید باواریا محسوب میشود که حرف i از نام مدلهای بنزینی آن حذف شده است. این تغییر استراتژی جدید بامو برای استفاده از حرف i صرفاً برای خودروهای الکتریکی را نشان میدهد.
هرچند بامو در سالهای اخیر با طراحیهای رادیکال و بحثبرانگیز جنجالهای زیادی به راه انداخته اما سری ۱ جدید ظاهر نسبتاً معمول و سادهای دارد. بر کل طراحی این خودرو خطوط نرم غالب است و چراغهای جلو و جلوپنجره کمی باریکتر از نسل قبلی شدهاند. در عقب خودرو هم شاهد چراغهای جدیدی هستیم که شباهت زیادی به کراساوور X2 دارد. نسل جدید سری ۱ کمی بزرگتر از قبل شده است. این هاچبک آلمانی ۴,۳۶۱ میلیمتر طول، ۱,۸۰۰ میلیمتر عرض و ۱,۴۵۹ میلیمتر ارتفاع دارد که رشد ۴۲ میلیمتری در طول و ۲۵ میلیمتری در ارتفاع را نشان میدهد. بااینحال، تناسبات خودرو کاملاً مشابه نسل قبلی است.
کابین سری ۱ مدل ۲۰۲۵ مشابه محصولات جدید بامو است که یعنی از یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی به همراه یک نمایشگر لمسی ۱۰.۷ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی بهره میبرد که هردو در یک پانل منحنی جای گرفتهاند. بامو همچنین بسیاری از دکمهها را از روی داشبورد و کنسول مرکزی حذف کرده و نمایی خلوتتر و سادهتر را تدارک دیده است. این خودرو از سیستم تهویهٔ اتوماتیک دو منطقهای و نورپردازی داخلی بهره میبرد درحالیکه هدآپ دیسپلی، سقف شیشهای پانوراما و سیستم صوتی هارمن کاردون هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. صندوق بار خودرو نیز ۳۸۰ لیتر ظرفیت دارد.
سری ۱ جدید در چهار مدل مختلف شامل 118d، 120d، ۱۲۰ و M135 به بازار عرضه میشود. مدلهای دیزلی هردو از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری استفاده میکنند اما مدل 118d پایه ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه این اعداد در مدل 120d به ۱۶۱ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر میرسد. نسخه بنزینی پایه یعنی ۱۲۰ هم از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری سه سیلندر با تکنولوژی هیبریدی خفیف ۴۸ ولت استفاده میکند که ۱۶۸ اسب بخار قدرت ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
پرچمدار این خانواده M135 xDrive است که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بهره میبرد. این پیشرانه در بازارهای اروپایی ۲۹۶ اسب بخار قدرت و در دیگر بازارها ۳۱۲ اسب بخار قدرت تولید میکند اما در هردو نسخه گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر است. به لطف این نیرو، هاچبک داغ بامو ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند. تمام نسخههای سری ۱ جدید بهصورت استاندارد با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه عرضه میشود و برای اولین بار گیربکس دستی کاملاً از این خودرو حذف شده است.
خریداران میتوانند برای N135 xDrive پکیجهای مختلف M مثل M اسپرت پکیج و M اسپرت دیزاین را سفارش دهند درحالیکه قطعات M پرفورمنس هم قابل سفارش خواهد بود. بامو برای نسل جدید سری ۱ طیف گستردهای از سیستمهای کمکراننده را بهصورت استاندارد و سفارشی ارائه کرده است که ازجملهٔ آنها میتوان به هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط، کروز کنترل فعال، دستیار پارک و… اشاره کرد. فروش این خودرو از اکتبر در اروپا آغاز میشود اما مثل قبل در ایالاتمتحده عرضه نخواهد شد.
پیام
۱۶ خرداد ۱۴۰۳این دیگه چه طراحی بیخودیه! چرا ابن برندا دارن به این سمت میرن!!!!!
علی
۱۶ خرداد ۱۴۰۳اینا چیزیشون نیست همونن صنعت چین خیلی خفن شدن که دیگه طراحی های سنتی به دل نمیشینه
A
۱۶ خرداد ۱۴۰۳نه بنظرم طراحیش خوبه سری ۱ و بخصوص A کلاس ماشینای خوبین به درد شهرم میخورن
A.m.A
۲۶ خرداد ۱۴۰۳همینو بگو خیلی جلوش خوشگل بود تو این فیس لیفت رسما تر زدن بهش
دیجی
۱۶ خرداد ۱۴۰۳جرا پشت ماشین این شکلی شده
نانو
۱۶ خرداد ۱۴۰۳در صندوق عقب اگه ساده بدون چراغ میزد میشد تیبا2اسپرت
𝐀𝐥𝐢
۱۶ خرداد ۱۴۰۳با اینکه زیادی طراحیش فانتزی اما ازش خوشم اومد
amirmohammadja79
۱۶ خرداد ۱۴۰۳نمای جلو خیلی زیباست نمای جانبی خوبه ولی نمای پشت واقعا زیبا نیست، زیادی شلوغه، پشت ماشین شبیه ماشین های کراس اوور هست تا هاچبک ها
جرمی کلارکسون
۱۶ خرداد ۱۴۰۳فرمودین نمای جلو زیباست؟
شبیه ماهی شده
چون بی ام و هست میگین خوشگله وگرنه آرم MVM روش بود اینو نمیگفتین
amirmohammadja79
۲۷ خرداد ۱۴۰۳درمقایسه با بیامو های جدید با اون جلو پنجره بزرگ و زشت این طراحی نرمال تر و آینده نگرانهایی داره برای همین بنظر طراحی جلوش خوبه
.
۱۸ خرداد ۱۴۰۳نمای جلو که شبیه به فستیوا هستش کجاش زیباست!؟
amirmohammadja79
۲۷ خرداد ۱۴۰۳هرکس سلیقهایی داره برادر من نسبت ب بیامو های جدید با اون جلو پنجره بزرگ خوشم اومد ازش
.
۱۶ خرداد ۱۴۰۳دیگه چیزی نمونده جا جلو پنجره ،قلب بذاره!
علی صفرپور
۱۶ خرداد ۱۴۰۳قانون سوم باواریا: بی ام و مدرن نمیتواند از همه جوانب زیبا به نظر برسه!
پیام۲
۱۶ خرداد ۱۴۰۳از پشت مثل یه m3 تصادفیه
18:45
۱۶ خرداد ۱۴۰۳عجب قانونی! دقیقا 👍👍😂
Kurosh33
۱۶ خرداد ۱۴۰۳زشته
FY
۱۶ خرداد ۱۴۰۳حالا اگه همین بیاد ایران بخاطرش سر و دست می شکنین …… 😁😁😁
Mr. gt c
۱۶ خرداد ۱۴۰۳به دل میشینه
علی
۱۶ خرداد ۱۴۰۳خدارو شکر به بی ام و علاقه ای ندارم وگرنه همش باید حرص طراحیش میخوردم 😂البته میگن تعمیرگاه هم زیاد دوست داره
Jeferson
۱۶ خرداد ۱۴۰۳اصحلاک نمونه های موجود تو بازار ایران زیاده ولی
طبق چند تا مقاله اخیر مشخص شده بی ام و در چند سال اخیر رو این مسأله کار کرده و بحث اصطحلاکو آورده پایین.
زیزیگولو
۱۶ خرداد ۱۴۰۳اتفاقاً برعکس چون این برندهای چینی هستن علاقه عجیبی به تعمیرگاه دارن
ARIAN
۱۶ خرداد ۱۴۰۳پشتش شبیه مزدا شده جلوش شبیه اشکودا.!!! چیکار میکنین آقایون بنز و بی ام و 🤭
.
۱۸ خرداد ۱۴۰۳برعکس شبیه به فستیوا شده جلوش.
Arshia m3csl
۱۶ خرداد ۱۴۰۳شبیه فورد فیستا شده جلوش ولی داخلش و بغل و عقبش قشنگه اگه جلوپنجره بی ام و های قدیم رو داشت زیبا و بی نقص میشد
Taha Ayoobi
۱۶ خرداد ۱۴۰۳8/10
Taha Ayoobi
۱۶ خرداد ۱۴۰۳کمتر یا بیشتر؟
JaMsHiD-R1988
۱۷ خرداد ۱۴۰۳۳.۵/۱۵ به زور نیم نمره بهش ارفاق میشه کرد
Amirsh
۱۶ خرداد ۱۴۰۳جلوش شبیه کیا های چندسال پیش شده
ولی از بقیش به خصوص از عقبش خیلی خوشم اومد
Ali
۱۶ خرداد ۱۴۰۳خوشبحال اینا که تو کشورای دیگه میتونن با هر سلیقه ای انتخاب برند مورد علاقشون رو داشته باشن و بد به حال ما که فقط میتونیم ایراد بگیریم که بیمر و بنز بدن ! و بعدش هنر کنیم چینی وگرنه ایرانیه پر از اشکال سوار شیم
POUYAN
۱۶ خرداد ۱۴۰۳شبیه به این نیست؟
https://edgecast-img.yahoo.net/mysterio/api/745FBA6A1E78E32BED6F56490031567A2931D0F5E7A08143E6A3B804E522687C/autoblog/resizefill_w660_h372;quality_80;format_webp;cc_31536000;/https://s.aolcdn.com/commerce/autodata/images/USC50FOC123A021001.jpg
Kamran
۱۶ خرداد ۱۴۰۳از نمای جلو شبیه کیا سراتو شده 😂
Hamilton1970
۱۶ خرداد ۱۴۰۳چرا جلوش برام شبیه ولوو V40 نسل قبله؟!
ولی باز هم می ارزه. اعداد و ارقامش که اینطور میگه.
زیزیگولو
۱۶ خرداد ۱۴۰۳بازم طبق رسم دیرینه ژرمن ها نسل جدید ب ام و سری ۱ تغییرات خفیفی رو تجربه کرده و آرایش ظاهریش ملایم هستش
JaMsHiD-R1988
۱۶ خرداد ۱۴۰۳شما لیاقت دارید بعد از دیدن این ماشین به مغزتون استراحت بدید
دو بی ام و ناب تقدیم به شما دوستان آلمانی باز🙏
( M1 )
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M1&ved=2ahUKEwjequPL9cSGAxUAS_EDHQknBOIQFnoECB8QAQ&usg=AOvVaw2gwhMYQLcT8BTShvHb1A2-
( BMW M3 GTR )
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/bmw/bmw-m3-gtr-e46-close-look-video/&ved=2ahUKEwiBuaTZ9MSGAxW7YPEDHZoZLqwQFnoECAQQAQ&usg=AOvVaw321B-Lstgc3s02ymCLOZBs
.
۱۸ خرداد ۱۴۰۳مورد دوم منو یاد نید فور اسپید ماس وانتد ۲۰۰۵ انداخت عجب چیز خوفی بود.
sinasvj
۱۶ خرداد ۱۴۰۳چراغ جلوش شبیه زیکر شده
Matin
۱۶ خرداد ۱۴۰۳خب یهو جلوپنجره رو یکی کنین بره دیگه 😑
رامتین
۱۶ خرداد ۱۴۰۳فنی عالی ولی ظاهر یجوریه. شما گلف را نگاه کن، خیلی هماهنگی بهتری از نظر بصری داره. ضمن اینکه توان گلف هم همین مقداره. بنابراین باز هم باید گفت پادشاه هاچبکها گلفه.
۱۶ خرداد ۱۴۰۳سری ۱ مدل ۲۰۰۷ تو ایران که شیشه عقباش هم دستیه حدود ۱ میلیارد و ۳۵۰
Ali
۱۷ خرداد ۱۴۰۳اگر آرم BMW رو نداشته باشه ، بازم میشه تشخیص داد که این یه بی ام و هست ؟!!
آرش
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ماشین قشنگیه ولی بعنوان یه بی ام و توی طراحی یه پسرفت کامل هست،شبیه برلیانس شده،کلا نمیدونم این برندای معروف خصوصا بی ام و چی توی سر طراحاشون میگذره که روز به روز از اصالت خودشون دورتر میشن؟