بی ام و

معرفی نسل جدید بی ام و سری 1 با طراحی اسپرت‌تر و حداکثر 312 اسب بخار

نسل جدید سری ۱ که بیشتر یک به‌روزرسانی بزرگ روی نسل قبلی محسوب می‌شود، در چهار مدل با طراحی جدید بیرون و داخل راهی بازار خواهد شد.

ب‌ام‌و سری ۱ جدید سرانجام معرفی شد. سازندهٔ آلمانی از این خودرو به‌عنوان نسل چهارم سری ۱ یاد می‌کند اما این در اصل یک به‌روزرسانی بزرگ روی نسل قبلی محسوب می‌شود و همان پلت‌فرم قبلی را حفظ کرده است. بااین‌حال، سری ۱ جدید نشان‌دهندهٔ تغییر مهمی برای ب‌ام‌و است زیرا این اولین محصول جدید باواریا محسوب می‌شود که حرف i از نام مدل‌های بنزینی آن حذف شده است. این تغییر استراتژی جدید ب‌ام‌و برای استفاده از حرف i صرفاً برای خودروهای الکتریکی را نشان می‌دهد.

هرچند ب‌ام‌و در سال‌های اخیر با طراحی‌های رادیکال و بحث‌برانگیز جنجال‌های زیادی به راه انداخته اما سری ۱ جدید ظاهر نسبتاً معمول و ساده‌ای دارد. بر کل طراحی این خودرو خطوط نرم غالب است و چراغ‌های جلو و جلوپنجره کمی باریک‌تر از نسل قبلی شده‌اند. در عقب خودرو هم شاهد چراغ‌های جدیدی هستیم که شباهت زیادی به کراس‌اوور X2 دارد. نسل جدید سری ۱ کمی بزرگ‌تر از قبل شده است. این هاچ‌بک آلمانی ۴,۳۶۱ میلی‌متر طول، ۱,۸۰۰ میلی‌متر عرض و ۱,۴۵۹ میلی‌متر ارتفاع دارد که رشد ۴۲ میلی‌متری در طول و ۲۵ میلی‌متری در ارتفاع را نشان می‌دهد. بااین‌حال، تناسبات خودرو کاملاً مشابه نسل قبلی است.

کابین سری ۱ مدل ۲۰۲۵ مشابه محصولات جدید ب‌ام‌و است که یعنی از یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی به همراه یک نمایشگر لمسی ۱۰.۷ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی بهره می‌برد که هردو در یک پانل منحنی جای گرفته‌اند. ب‌ام‌و همچنین بسیاری از دکمه‌ها را از روی داشبورد و کنسول مرکزی حذف کرده و نمایی خلوت‌تر و ساده‌تر را تدارک دیده است. این خودرو از سیستم تهویهٔ اتوماتیک دو منطقه‌ای و نورپردازی داخلی بهره می‌برد درحالی‌که هدآپ دیسپلی، سقف شیشه‌ای پانوراما و سیستم صوتی هارمن کاردون هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. صندوق بار خودرو نیز ۳۸۰ لیتر ظرفیت دارد.

سری ۱ جدید در چهار مدل مختلف شامل 118d، 120d، ۱۲۰ و M135 به بازار عرضه می‌شود. مدل‌های دیزلی هردو از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری استفاده می‌کنند اما مدل 118d پایه ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که این اعداد در مدل 120d به ۱۶۱ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر می‌رسد. نسخه بنزینی پایه یعنی ۱۲۰ هم از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری سه سیلندر با تکنولوژی هیبریدی خفیف ۴۸ ولت استفاده می‌کند که ۱۶۸ اسب بخار قدرت ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

پرچم‌دار این خانواده M135 xDrive است که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بهره می‌برد. این پیشرانه در بازارهای اروپایی ۲۹۶ اسب بخار قدرت و در دیگر بازارها ۳۱۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما در هردو نسخه گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر است. به لطف این نیرو، هاچ‌بک داغ ب‌ام‌و ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. تمام نسخه‌های سری ۱ جدید به‌صورت استاندارد با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه عرضه می‌شود و برای اولین بار گیربکس دستی کاملاً از این خودرو حذف شده است.

خریداران می‌توانند برای N135 xDrive پکیج‌های مختلف M مثل M اسپرت پکیج و M اسپرت دیزاین را سفارش دهند درحالی‌که قطعات M پرفورمنس هم قابل سفارش خواهد بود. ب‌ام‌و برای نسل جدید سری ۱ طیف گسترده‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده را به‌صورت استاندارد و سفارشی ارائه کرده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط، کروز کنترل فعال، دستیار پارک و… اشاره کرد. فروش این خودرو از اکتبر در اروپا آغاز می‌شود اما مثل قبل در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. پیام

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    این دیگه چه طراحی بیخودیه! چرا ابن برندا دارن به این سمت میرن!!!!!

    موافقم 11
    مخالفم 18
    1. علی

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (49 ديدگاه)

      اینا چیزیشون نیست همونن صنعت چین خیلی خفن شدن که دیگه طراحی های سنتی به دل نمیشینه

      موافقم 5
      مخالفم 15
    2. A

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (41 ديدگاه)

      نه بنظرم طراحیش خوبه سری ۱ و بخصوص A کلاس ماشینای خوبین به درد شهرم میخورن

      موافقم 14
      مخالفم 4
    3. A.m.A

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (145 ديدگاه)

      همینو بگو خیلی جلوش خوشگل بود تو این فیس لیفت رسما تر زدن بهش

  2. دیجی

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (421 ديدگاه)

    جرا پشت ماشین این شکلی شده

    موافقم 16
    مخالفم 4
  3. نانو

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    در صندوق عقب اگه ساده بدون چراغ میزد میشد تیبا2اسپرت

    موافقم 16
    مخالفم 3
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1545 ديدگاه)

    با اینکه زیادی طراحیش فانتزی اما ازش خوشم اومد

    موافقم 15
    مخالفم 5
  5. amirmohammadja79

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    نمای جلو خیلی زیباست نمای جانبی خوبه ولی نمای پشت واقعا زیبا نیست، زیادی شلوغه، پشت ماشین شبیه ماشین های کراس اوور هست تا هاچبک ها

    موافقم 6
    مخالفم 15
    1. جرمی کلارکسون

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (979 ديدگاه)

      فرمودین نمای جلو زیباست؟
      شبیه ماهی شده
      چون بی ام و هست میگین خوشگله وگرنه آرم MVM روش بود اینو نمیگفتین

      موافقم 15
      مخالفم 8
      1. amirmohammadja79

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (108 ديدگاه)

        درمقایسه با بی‌ام‌و های جدید با اون جلو پنجره بزرگ و زشت این طراحی نرمال تر و آینده نگرانه‌ایی داره برای همین بنظر طراحی جلوش خوبه

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. .

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (105 ديدگاه)

      نمای جلو که شبیه به فستیوا هستش کجاش زیباست!؟

      1. amirmohammadja79

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (108 ديدگاه)

        هرکس سلیقه‌ایی داره برادر من نسبت ب بی‌ام‌و های جدید با اون جلو پنجره بزرگ خوشم اومد ازش

  6. .

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    دیگه چیزی نمونده جا جلو پنجره ،قلب بذاره!

    موافقم 14
  7. علی صفرپور

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (171 ديدگاه)

    قانون سوم باواریا: بی ام و مدرن نمی‌تواند از همه جوانب زیبا به نظر برسه!

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. پیام۲

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (278 ديدگاه)

      از پشت مثل یه m3 تصادفیه

      موافقم 8
      مخالفم 1
    2. 18:45

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (659 ديدگاه)

      عجب قانونی! دقیقا 👍👍😂

  8. Kurosh33

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    زشته

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. FY

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (290 ديدگاه)

      حالا اگه همین بیاد ایران بخاطرش سر و دست می شکنین …… 😁😁😁

      موافقم 6
      مخالفم 6
  9. Mr. gt c

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (427 ديدگاه)

    به دل میشینه

    موافقم 6
    مخالفم 8
  10. علی

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (237 ديدگاه)

    خدارو شکر به بی ام و علاقه ای ندارم وگرنه همش باید حرص طراحیش می‌خوردم 😂البته میگن تعمیرگاه هم زیاد دوست داره

    موافقم 8
    مخالفم 8
    1. Jeferson

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (164 ديدگاه)

      اصحلاک نمونه های موجود تو بازار ایران زیاده ولی
      طبق چند تا مقاله اخیر مشخص شده بی ام و در چند سال اخیر رو این مسأله کار کرده و بحث اصطحلاکو آورده پایین.

    2. زیزیگولو

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (6036 ديدگاه)

      اتفاقاً برعکس چون این برندهای چینی هستن علاقه عجیبی به تعمیرگاه دارن

      موافقم 7
      مخالفم 4
  11. ARIAN

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (346 ديدگاه)

    پشتش شبیه مزدا شده جلوش شبیه اشکودا.!!! چیکار میکنین آقایون بنز و بی ام و 🤭

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. .

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (105 ديدگاه)

      برعکس شبیه به فستیوا شده جلوش.

  12. Arshia m3csl

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1192 ديدگاه)

    شبیه فورد فیستا شده جلوش ولی داخلش و بغل و عقبش قشنگه اگه جلوپنجره بی ام و های قدیم رو داشت زیبا و بی نقص میشد

    موافقم 10
    مخالفم 1
  13. Taha Ayoobi

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4367 ديدگاه)

    8/10

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4367 ديدگاه)

      کمتر یا بیشتر؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. JaMsHiD-R1988

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2777 ديدگاه)

        ۳.۵/۱۵ به زور نیم نمره بهش ارفاق میشه کرد

  14. Amirsh

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    جلوش شبیه کیا های چندسال پیش شده
    ولی از بقیش به خصوص از عقبش خیلی خوشم اومد

    موافقم 10
    مخالفم 1
  15. Ali

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    خوشبحال اینا که تو کشورای دیگه میتونن با هر سلیقه ای انتخاب برند مورد علاقشون رو داشته باشن و بد به حال ما که فقط میتونیم ایراد بگیریم که بیمر و بنز بدن ! و بعدش هنر کنیم چینی وگرنه ایرانیه پر از اشکال سوار شیم

    موافقم 5
    مخالفم 5
  16. Kamran

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    از نمای جلو شبیه کیا سراتو شده 😂

    موافقم 5
    مخالفم 1
  17. Hamilton1970

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (541 ديدگاه)

    چرا جلوش برام شبیه ولوو V40 نسل قبله؟!
    ولی باز هم می ارزه. اعداد و ارقامش که اینطور میگه.

    موافقم 3
    مخالفم 4
  18. زیزیگولو

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    بازم طبق رسم دیرینه ژرمن ‌ها نسل جدید ب ام‌ و سری ۱ تغییرات خفیفی رو تجربه کرده و آرایش ظاهریش ملایم هستش

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. .

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (105 ديدگاه)

      مورد دوم منو یاد نید فور اسپید ماس وانتد ۲۰۰۵ انداخت عجب چیز خوفی بود.

  19. sinasvj

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (427 ديدگاه)

    چراغ جلوش شبیه زیکر شده

  20. Matin

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    خب یهو جلوپنجره رو یکی کنین بره دیگه 😑

  21. رامتین

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3258 ديدگاه)

    فنی عالی ولی ظاهر یجوریه. شما گلف را نگاه کن، خیلی هماهنگی بهتری از نظر بصری داره. ضمن اینکه توان گلف هم همین مقداره. بنابراین باز هم باید گفت پادشاه هاچبکها گلفه.

  22. ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4901 ديدگاه)

    سری ۱ مدل ۲۰۰۷ تو ایران که شیشه عقباش هم دستیه حدود ۱ میلیارد و ۳۵۰

  23. Ali

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    اگر آرم BMW رو نداشته باشه ، بازم میشه تشخیص داد که این یه بی ام و هست ؟!!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  24. آرش

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ماشین قشنگیه ولی بعنوان یه بی ام و توی طراحی یه پسرفت کامل هست،شبیه برلیانس شده،کلا نمیدونم این برندای معروف خصوصا بی ام و چی توی سر طراحاشون میگذره که روز به روز از اصالت خودشون دورتر میشن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا