نسل جدید بامو سری ۲ گرن کوپه با طراحی تازه، جدیدترین تکنولوژیها و قیمت پایه ۴۰ هزار دلار، سال آینده راهی بازار خواهد شد.
بامو نسل دوم سری ۲ گرن کوپه را معرفی کرده است. این خودرو که همتای سدان سری ۱ محسوب میشود، روی همان پلتفرم دیفرانسیل جلو ساخته شده است. در بازار آمریکا، این خودرو همچنان با همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو عرضه میشود که البته حالا تغییراتی مثل سیستم تزریق سوخت دوگانه و اصلاح هندسهٔ احتراق را تجربه کرده است. این پیشرانه در مدلهای ۲۲۸ و M235 xDrive به ترتیب با ۲۴۱ اسب بخار و ۳۱۲ اسب بخار قدرت ارائه میشود درحالیکه هردو نسخه ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارند.
در بازار اروپا اما غیرازاین موتور، یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل هم ارائه میشود. این موتور در مدل ۲۱۸d پایه ۱۵۰ اسب بخار قدرت و در مدل ۲۲۰d با سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت، ۱۶۳ اسب بخار قدرت تولید میکند. علاوه بر این، اروپاییها میتوانند مدل بنزینی ۲۲۰ را هم انتخاب کنند که به یک موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر هیبریدی خفیف با ۱۷۰ اسب بخار قدرت مجهز است. مدل M235 xDrive بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است، درحالیکه ۲۲۸ بهصورت محرک جلو یا چهارچرخ محرک قابل خریداری خواهد بود.
بامو برای انتقال نیرو هم گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک قبلی را با هفت سرعتهٔ دوکلاچه جایگزین کرده است. مدل ۲۲۸ چهارچرخ محرک ظرف ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که ۰.۲ ثانیه سریعتر از نسل قبلی است اما M235 برای انجام این کار به ۴.۷ ثانیه زمان نیاز دارد که ۰.۱ ثانیه کندتر است. هرچند این مدل قدرت بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد اما گشتاور آن از ۴۵۰ نیوتن متر کاهش پیدا کرده است.
نسل جدید سری ۲ گرن کوپه با ۴,۵۴۶ میلیمتر طول، ۱,۸۰۰ میلیمتر عرض و ۱,۴۳۵ میلیمتر ارتفاع، ۱۸ میلیمتر کشیدهتر و ۲۵ میلیمتر بلندتر از نسل قبلی شده ولی عرض و فاصلهٔ محوری آن بدون تغییر باقی مانده است. این خودرو در طراحی نمای جلو کاملاً مشابه نسل جدید سری ۱ است درحالیکه در عقب شاهد چراغهای باریک و کشیده هستیم. رینگهای استاندارد خودرو از نوع ۱۸ اینچی هستند اما نمونههای ۱۹ اینچی هم قابل سفارش خواهد بود. همچنین خریداران میتوانند برای لاستیکها هم نمونههای تابستانی، چهارفصل یا پرفورمنس را انتخاب کنند.
سری ۲ گرن کوپهٔ جدید بهصورت استاندارد با سیستم تعلیق تطبیقی عرضه میشود و بامو برای بهبود هندلینگ، زاویهٔ کستر چرخها را ۲۰ درصد افزایش داده است. در داخل نیز شاهد همان فضای سری ۱ هاچبک با نمایشگرهای خمیده، شیفتر جدید گیربکس، شارژر بیسیم گوشی و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۲ بلندگو هستیم. در اینجا همچنین صندلیهای اسپرت جدیدی با گرمکن ارائه شده است و برای اولین بار، ماساژور صندلیهای جلو هم قابل سفارش خواهد بود.
تولید نسل جدید سری ۲ گرن کوپه اواخر امسال در کارخانهٔ لایپزینگ آلمان آغاز میشود و در ماه مارس آینده برای فروش راهی بازار ایالاتمتحده خواهد شد. قیمت نسخهٔ پایهٔ ۲۲۸ sDrive از ۴۰,۷۷۵ دلار شروع میشود که این رقم در M235 xDrive به ۵۰,۶۷۵ دلار میرسد. این ارقام هردو ۱,۳۸۰ دلار افزایش را نسبت به نسل قبلی نشان میدهند.
هراکلیوس
۲۵ مهر ۱۴۰۳وقتی قیافه بی ام و چینی شد
amirkhanzadeh
۲۵ مهر ۱۴۰۳فیس جلو شبیه خودرو های کیا شده😐😐
جرمی کلارکسون
۲۵ مهر ۱۴۰۳ما خواهان مرگ طراحان بی ام و هستیم
MehdiTurbo
۲۵ مهر ۱۴۰۳اینم از طراحان جدید
حالا باز قبلا پشتش خوب بود الان پشتشم افتضاح شد این چه مدل چراغیه
دقیقا عین سراتو شده بیشتر به سراتو و محصولات کیا میخوره طرتحی داخلیم که نگم
انگار امیدی نیست
MehdiTurbo
۲۵ مهر ۱۴۰۳یه نگاه به مورانو و همین بی ام و که تازگی معرفی شدند بکنید انگار جفتشون یه حالی تغییر کردند
دقیقا شاید همین جمله چینی طور شدند درست انگار همه خودروها از همه برندا دارند سمت یه رویه ای ریز میرند
مثل اون زمانی که اولین بار x6 اومد همه خودروسازها داشتند دنبال یه جریان میرفتند الان دارند دنبال یه جریان میرند انگار خط بدند بهشون و همه یواش یواش یه مسیر ریز پیش بگیرند منتها اون موقع خوش بو بود جریانش 😂
و حتی این درمورد خودرو نیست فقط فیلما سریالا همه چی داره یه حالی میشه دنباله رو یه رویند نمیدونم شمام متوجه میشید یا فقط حس من
𝐀𝐥𝐢
۲۵ مهر ۱۴۰۳یه خودروی زشت دیگه از بی ام وه
نانو
۲۵ مهر ۱۴۰۳چرا در کاپوت اونجاست بیچاره مکانیک ماشین
javad-bmw
۲۵ مهر ۱۴۰۳این رو یجایی خونده بودم که به خاطر پاس کردن استاندارد های ایمنی عابر پیاده باید سپر جلو تا اونجایی که داخل عکس میبینید کشیده بشه ، تا در صورت تصادف به عابر آسیب نرسه ، و این نوع طراحی درب موتور رو تو چندتا ماشین دیگه هم دیدم به خصوص تویوتا و لکسوس.
البته به قول شما مکانیک تا ماشین رو سرویس کنه ، خودش هم یه سرویس اساسی میشه ، به خصوص اگر با رادیاتور یا کندانسور کار داشته باشه.
sinasvj
۲۵ مهر ۱۴۰۳چرا جلوش شبیه زیکر شده😐
نانو
۲۵ مهر ۱۴۰۳چقدر زشته الان وارد کنندگان ایرانی میرن سراغش برای گذاشتن تو سامانه جانبازی
علی جردن
۲۵ مهر ۱۴۰۳ابعداد جمع و جوری داره و بنظرم بهترین سدان صفر کیلومتره بازاره امیدوارم سری ۲ گرن کوپه های وارداتی هرچه زودتر پلاک ملی بشن
دیجی
۲۵ مهر ۱۴۰۳سراتو جدید از این زیباتره
جرمی کلارکسون
۲۵ مهر ۱۴۰۳فکر نمیکردم اینو بگم ولی کیا استینگر از این قشنگ تره
Kiarash
۲۵ مهر ۱۴۰۳زمانی که بی ام و یک اثر هنری می ساخت یه خودروی تنفس طبیعی بنزینی ولی دیگه اون زمان بر نمی گرده
البته فقط بی ام و نیست بلکه تمام خودروسازان آلمانی و ژاپنی و آمریکایی و فرانسوی و انگلیسی … دیگه مثل سابق نیستن
A.R.A.S.H
۲۵ مهر ۱۴۰۳دقیقا
الا همه ماشین ها برقی شدن با طراحی بسیار زشت
Kiarash
۲۵ مهر ۱۴۰۳چرا بی ام و کیلومترش آنالوگ نیست 😔😭
امیر
۲۵ مهر ۱۴۰۳ظاهرش شبیه سراتو شده
A.R.A.S.H
۲۵ مهر ۱۴۰۳شبیه سراتو نیست
ولی دیگه بی ام و سابقم نیست
🥇M🏆Bavaria///👑
۲۵ مهر ۱۴۰۳فقط امکاناتش خوبه. کابینش هم چنگی به دل نمیزنه و مثل بیرون داغونه…
Sara
۲۵ مهر ۱۴۰۳یکم طراحیش گیج کنندست مثل اینکه هنوز زبان طراحی جدید بی ام و کامل نشده ، یه چیزی تو طراحیش کنه هم این هم یک سری مدل های جدیدش
ولی در کل خوبه
موتورش هم قدرتمند
امیدوارم موفق بشه تو بازار
amir-mr
۲۵ مهر ۱۴۰۳اول که دیدمش فکر کردم کیا هستش
این واقعا فاجعس
A.R.A.S.H
۲۵ مهر ۱۴۰۳حیف… بی ام و هم از دست رفت
طراحیش خیلی خوب نیست
برای بنز،بی ام و،پورشه و… متسفم
چون همشون گند زدن تو طراحیشون😥
ALI MOPAR
۲۵ مهر ۱۴۰۳بدون اغراق میگم اولش که دیدم فکر کردم یه ماشین کره ای هست
علی منصوری
۲۵ مهر ۱۴۰۳سراتو ام و
A.R.A.S.H
۲۵ مهر ۱۴۰۳دقیقا