بامو سرانجام M4 CS را معرفی کرده است. این نسخه بین کامپتیشن و CSL قرار میگیرد تا قدرت بیشتر و وزن سبکتری را برای خانوادهٔ M4 به ارمغان بیاورد.
اگر با مشخصات M3 CS آشنایی داشته باشید، از ویژگیهای این کوپهٔ جدید غافلگیر نخواهید شد زیرا موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو در اینجا همان ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید میکند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ فرستاده میشود تا خودرو را ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت نیز روی ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است تا همهچیز با M3 CS یکسان باشد.
بامو با استفاده از فیبر کربن تقویتشده با پلاستیک برای بسیاری از قسمتهای بیرونی بدنه مثل کاپوت، اسپلیتر جلو، دیفیوزر و…، وزن M4 CS را نسبت به کامپتیشن ۲۰ کیلوگرم کاهش داده است. علاوه بر این، در داخل نیز در کنسول مرکزی، شیفترهای پشت فرمان و قطعات تزئینی از مواد سبکوزن استفاده شده است. در اینجا همچنین صندلیهای کربنی M که سبکتر هستند بهصورت استاندارد ارائه میشوند و مردان بامو حتی ۳.۵ کیلوگرم از وزن سیستم اگزوز هم کاستهاند.
این افزایش قدرت و کاهش وزن در ترکیب با سیستم تعلیق خاص CS، کوپهٔ سریعی را خلق کرده که در پیچها بسیار چابک است. البته M4 CS در نوربرگرینگ از CSL سریعتر نیست اما بسیار به آن نزدیک است. این کوپهٔ جدید در جهنم سبز تایم رسمی ۷ دقیقه و ۲۱.۹ ثانیه را ثبت کرده که تنها ۱.۵ ثانیه از نسخهٔ بسیار وحشیتر CSL کندتر است. برای اینکه خریداران بتوانند در پیستهای مسابقه بهتر از تواناییهای CS استفاده کنند، بامو لاستیکهای پیست را در قالب آپشنی بدون هزینه ارائه میکند. این لاستیکها روی رینگهای آلیاژی M به رنگ مشکی یا طلایی با اندازهٔ ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب قرار میگیرند.
یکی دیگر از ویژگیهای منحصربهفرد M4 CS کابین مشکی متمایز با تریم قرمزرنگ و غرق در چرم و آلکانترا است. علاوه بر این، نشان CS هم روی صندلیها، کنسول میانی و رکابها به همراه روی درِ صندوق و جلوپنجره دیده میشود. جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بزرگ نیز که حالا برای کاهش وزن فاقد قاب است، از تریم قرمزرنگ بهره میبرد تا CS را از نسخههای معمولی M4 متمایز کند. این ماشین با دو رنگ بیرونی سبز Frozen Isle یا آبی ریویرا ارائه میشود که با فیبر کربن بدون رنگ و چراغهای زرد جلو تضاد جذابی را ایجاد میکند.
بامو M4 CS اما هرگز ارزان نخواهد بود. قیمت این کوپهٔ جدید از ۱۲۴,۶۷۵ دلار آغاز میشود که ۳۵,۲۰۰ دلار از M4 کامپتیشن xDrive گرانتر است. تولید این ماشین در جولای آغاز میشود و تحویل آن به خریداران اواخر امسال شروع خواهد شد.
sinasvj
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳داربم آخرین روز های جذابیت مدل های ام رو میگذرونیم
amir
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳واقعا من متوجه نمیشم چرا اینقدر بنز و بیمر تر زدن به طراحیشون لعنتی ها باور کن سالا ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ ۲۰۱۸ مدلای این دو کمپانی رو نگاه میکردی حتی پایین ترین مدلاشون از زیبایی طراحی لذت میبردی حتی ماشین های کوچیکی مثل a45 یا سری دو چه بلایی سرشون اومده با این طراحی هاشون؟ اون از بنز چهارسیلندر که از رقیباش تو شتاب و وزن داغون تره اون از افتضاحات بیمر با این جلوپنجره مسخره اش که اینقدر گیر داده بهش و حتی به قیمت ورشکست شدن کل کمپانی حاضرنیست ازش دست بکشه اون از گندایی که بنز با سری eq زد طراحی این دوتا تو دوران کرونا کرونا گرفت باور کنید الان هرچی زور میزنی از بنز و بیمر خوشت بیاد آخر یه چیزیش اذیتت میکنه نمیتونی کنار بیای فک کن از سری ۶ گرن گوپه cls500 s500 coupe برسی به اینا شما حیفت نمیاد؟
sinasvj
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳فقط بنز و بیمر نیستن این بازاره که این طراحیارو میپذیره و کمپانیا هم برای فروش خوب طبق سلیقه بازار عمل میکنه نه طرفدارا و ماشین دوست ها💔
S
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳۵۵۰ اسب جون دار
نه ۱۲۰۰ اسب افسرده و بی روح
blackwing
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳بلاخره یه خبر قوی از بیامو 🥵
Engineer
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳یکی از بهترین محصولات M power
زیزیگولو
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳اگر میخواین میزان محبوبیت این ماشین رو بدونین باید بهتون بگم که از سال ۲۰۱۸ از بین همه ی مدلای بی ام و همین مدل M4 بیشترین جستجو رو تو فضای مجازی تو چند سال اخیر توسط کاربرای اینترنت داشته ……….. تو ذهنتون مجسم کنین که این اگر بجای جلوپنجره جدید جلوپنجره کلاسیک داشت چقدر زیباتر میشد
BMW
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳عقبش منو کشتههههه
زیزیگولو
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳جلوپنجره ش منو کشته!!!!!!
جرمی کلارکسون
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳طراحی ها افت کرده جلو پنجره جدید بی ام و گند زده به ماشین هاش 💔 آخرین بی ام و با ظاهر مردونه M5 CS بود ❤️🩹
R@min
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳بازم یه پکیج رینگ و رنگ و پول چاپی اضافه ! الان چه فرقی با CSL کرد فقط پسوند عوض می کنن.
حداقل با این مبلغ یه بال میزاشت دو ثانیه سریع تر می شد.
R
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳با گذاشتن بال سریعتر میشه؟نکنه هواپیماس؟🤣🤣🤣
phonix
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳با گذاشتن اون وافزایش نیروی چسبندگی راننده میتونی به سرعت بیشتری وارد پیچ بشه که اونم به معنی کاهش زمان لپ تایمه …
بال ماشین دقیقا متفاوته میسازنش تا جلوی بالابرندگی رو بگیره ماشین ها خودشون بخاطر طراحی صاف زیر و حجیم قسمت بالاییشون در شرایط خاصی مثل بال هواپیما عمل میکنن وگاهی تو مسابقات پرواز میکنن :)
JaMsHiD
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳بله بعضی مواقع بال در میارن مثل CLK GTR
یه سوال چرا ماشین های لمانز آلمانی اون زمان همشون جلوشون بلند میشد؟ از پورشه گرفته تا بنز که یک بار هم تا حالا فقط بلند نشده
ضعف طراحی بود یا؟…
R
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳سطح سوادو…
R@min
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳خب باید بدونی اول بال چیه !
رامتین
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳همه چی عالی. برای من بود 3000 دلار درجا هزینه میکردم کیت کامل آدرو را روش نصب میکردم.
M power
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳یه گذر موقت از بیمر دیدم کلن نظرم عوض شد هر کی میگه خوشگل نیس بخاطر اینه ک ماشینو از نزدیک ندیده