شرکت بیامو از نسخه بهروز شده سری ۴ گرن کوپه و i4 مدل ۲۰۲۵ که در بخش طراحی و فنی بهبود یافتهاند رونمایی کرد.
ژرمنها چند ماه پس از معرفی نسخه فیس لیفت سری ۴ کوپه و کانورتیبل اقدام به پردهبرداری از مدل بهروزتر سری ۴ گرن کوپه و مدل تمام برقی i4 کرده است. این خودروها برای مدل ۲۰۲۵ خود علاوه بر بهبودهای ظاهری و داخلی به چراغهای عقب لیزری، سیستم اطلاعات سرگرمی جدید و پیشرانه بنزینی ارتقا یافته مجهز شدهاند.
بیامو 430i گرن کوپه همچنان از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با ۲۵۵ اسب بخار قدرت استفاده میکند اما هماکنون سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی به این مجموعه اضافه شده است. پیشرانه موردبحث از سیکل میلر برای بهبود راندمان سود میبرد و ژرمنها برخی بهینهسازیها را برای بهبود فرایند تنفس آن انجام دادهاند. همین نیروگاه در مدل M440i گرن کوپه ۳۸۶ اسب بخار قدرت تولید میکند که نسبت به قدرت ۳۸۲ اسب بخار مدل قبلی افزایش یافته است. همچون مدلهای قبلی، پیشرانه این دو مدل به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل هستند.
اما مدلهای i4 افزایش قدرتی را تجربه نکردهاند هرچند از نظر طراحی ظاهری بهروزتر شدهاند. واضحترین تغییر سری ۴ گرن کوپه و i4 به چراغهای جلو مربوط میشود که استفاده از طراحی موسوم به “چشم فرشته” بیامو را کنار گذاشتهاند و از الگوی جدیدی سود میبرند. چراغهای جلوی LED تطبیقی و چراغهای عقب لیزری هم از مدل M4 CSL گرفته شدهاند و بهصورت استاندارد در مدل M440i و i4 M50 ارائه میشوند. به این لیست باید رینگهای جدید و تریم متفاوت جلوپنجره کلیوی شکل را نیز افزود.
داخل کابین خودروهای تازهنفس بیامو فرمان با طراحی جدید وجود دارد به گونهای که مدلهای استاندارد از فرمان دو پره استفاده میکنند اما مدلهای M اسپرت به فرمان سه پره دی کات مجهز شدهاند. نمایشگر منحنی سیستم اطلاعات مرکزی بیامو سری ۴ گرن کوپه و i4 نیز به جدیدترین نسخه این سیستم یعنی iDrive 8.5 مجهز شده و در مدل i4 برنامهریزی مسیر بهینهای برای نمایش جایگاههای شارژ وجود دارد. البته طراحی ورودیهای هوای سیستم تهویه نیز تغییراتی داشته است. در مجموع تغییرات بیامو سری ۴ گرن کوپه و i4 مدل ۲۰۲۵ را باید حداقلی و نه چشمگیر دانست اما این دو خودرو قبلاً هم محصولات بسیار خوبی بودهاند و ضرورتی برای تغییرات عمیق احساس نمیشود. ژرمنها هنوز قیمت و سایر جزئیات محصولات موردبحث را اعلام نکردهاند اما فرایند تولید آنها را تا چند ماه دیگر شروع خواهند کرد.
𝐀𝐥𝐢
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳بی ام وه تو طراحی رینگ ها فوق العادس
Mercedes
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳اره واقعا
یه جورایی هم حس مدرن بودن آسیایی هارو داره
هم حس لاکچری بودن اروپایی ها
جفتشون باهم تو رینگ به کار میبره
دمش گرم
JaMsHiD
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳بی ام و i4 : لایک
تسلا S plaid : دیس لایک
A.m.A
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳این چه مقایسه ایه آخه تسلا sپلد ۱۰۲۵ اسبه و پرچمداره.رقیباش میشن تایکان و EQS و لوسید ایر نه i4
Mercedes
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳بحث صرفا قدرت موتور نیست
تسلا مدل s اگر امکان سفر به مریخ هم داشته باشه بازم انتخاب من i4 هست
طراحی تسلا اینقدر مزخرف و پلاستیکی و بچگونه و بی خلاقیت هست احساس میکنم ایلان ماسک داره به ریشم میخنده 😂
متاسفانه اکثر بروبچ پدال اصلا به طراحی اهمیت نمیدن و صرفا واسشون اسب بخار یا قدرت موتور مهمه
مثل کسی میمونه که میره موبایل بخره تنها چیزی که واسش مهمه قدرت چیپست و پردازنده هست
ظاهر ، دوربین، صفحه نمایش ، طراحی کلی ، باتری و سرعت شارژ و … هیچی واسش مهم نیست
فقط قدرت پردازنده
( البته من که نخریدم به عنوان مشتری و خریدار گفتم اگر بخوام یکی رو انتخاب کنم)
بی ام و با قدرت یک دهم هم ارزش خرید بیشتری داره
اصالت (این واسه خودم زیاد مهم نیست ولی اکثر بروبچ پدال واسشون مهمه)
ظاهر زیبا تر
متریال با کیفیت
پرفورمنس و عملکرد کلی بالاتر نه صرفا درگ خط مستقیم (فکر کن با تسلا دریفت بزنی😂)
و …
JaMsHiD
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشین صرفا قدرت و امکانات نیست .
کیفیت و استحکام و امنیت و زیبایی هم دخیل هست .
زیزیگولو
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳تنها چیزیش که تو ذوق میزنه جلوپنجره بزرگ و جدید کمپانی هستش
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳چرا آنقدر ماشین ها جدیدا زشت و مسخره شدن
الان چین یه جورایی داره از همه میزنه جلو ولی اکثرا ماشیناشون چرت و کپی هستن
بهترین خودروسازی ها با بدترین مدیریت ها همین چینیان
فکر کن با ۲۰ هزار دلار ماشینی بسازی که آدم توش بشینه حس لامبورگینی و بوگاتی سوار شدن داره
واقعا بهترینان
متاسفانه شرایط خوب نیست که همه سوار بهترین ماشینا شن
زیبا ترین ماشینا رو میتونن بسازن
ولی این دوستان فقط میخوان کپی کنن ۵ تا ماشین کپی میسازن یدونه ماشین خوب
ولی الان کمپانی بزرگی مثل بی ام و نمیتونه همچین چیزی درست کنه
یا مثلاً بنز هم همینطور
اما مردم ایران که چه عرض کنم
مردم جهان هم بد سلیقه هستن
مردم ایران مردمی هستن که به پارس حلبی میگن سلطان بعد مردم جهان هم به اشغالای دیگه میگن سلطان
با اینکه ماشینای خوبی و قشنگی رو دوست دارن
ولی اون ماشینای واقعی و زیبا رو دوست ندارن
مردم این دنیا قدر نشناسن
باور کنید یه روزی میفهمید این ماشین ها چه ماشینای خوبی هستن
باور کنید به جای اینکه اشغال های جدید بنز و بی ام و و تویوتا و این آشغالای مکعبی رو ازشون طرفداری کنید میتونید از ماشینای عالی تری طرفداری کنید
همین بی ام و اشغال بعد یه مدت به خرجی میوفته روزی باید سه بار موتورشو عوض کنی
اون تویوتا پرادو ۲۰۲۴ هم اشغال چرتیه مکعبیه
ولی پرادو ۲۰۲۳ خوشگله
خودروسازی ها گند زدن به خودشون
یا مثلاً از یه ماشین زیبا مثل سانتافه ۲۰۲۳ به سانتافه ۲۰۲۴ نعش کش میرسن
ولیکن مردم بی سلیقه هستن
Mercedes
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳نمیدونم چی بگم
لایک و دیسلایک فایده نداره
کامنتت رو چند بار خوندم ولی نفهمیدم هدفت از این کامنت چی بود
Mr Tiger
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳چقدر زیبا😍😍😍😍 علاقه شدیدی به این سری ۴ با جلو پنجره بزرگ دارم برخلاف سری ۷… بی نظیره… اگه بهم بگن یه ماشین داشته باشی تا آخر عمر مدل شش سیلندر سری ۴ گرن کوپه یه گزینمه… یکی دیگه هم x6… کراش عجیبی رو این ماشین دارم
jalopy
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳طراحی🤦
پلاک چی میگه اون وسط
نویدی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳چه عروسک بی نقصی😍
علی
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳زشت ترین بی ام و تاریخ
حسین
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳طراحی جلو پنجره را نابود کردند.
علی جردن
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳سرعت سنج آنالوگ کاش یدونه داشت
امین
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳جلو پنجره جدید بی ام و که در سری ۴ و M3 کار شد و بنظرم شبیه دندان های خرگوش هست بازخورد مثبت بین طرفداران و خریداران نگرفت.
از سری ۴ جدیدی و M3 با این طرح نتونستن مثل نسل قبل فروش کنند.
امیدوارم BMW این طرح کنار بگذاره ، جلو پنجره خیلی بزرگ در سری۵ جدید خوب در نیامده.
وقتی نسل قبل سری۵ G30 رونمایی شد همه تحسینش کردند اما نسل جدید بازخورد منفی گرفت و بعضی گفتند شاید بعدا عادت کنیم
اما شک فروش اولیه اش حداقل در اروپا بخصوص آلمان به G30 نرسید.
بنظر مردم و بررسی کنندگان خودرو آلمانی طراح های جدید بی ام و بدون توجه به سلیقه آلمانی ، چینی طور شده
این در X2 جدید بخصوص عقبش سری۵ جدید و میشه دید
بخصوص در شب با این آرایش نوری ، واقعا نمیشه دیگه از عقب تشخیص داد بی ام و هست یا نه
اما در عوض در جلو جلوپنجره سری ۵و۷ نورانی کردند و از دور که نزدیک میشه دقیقا مشخصه بی ام و ۶ست اما مثل کاریکاتور شده . مردم در آلمان میگن طرح خوک طور
۲تا سوراخ دماغ بزرگ با دوتا چشم کنارش و مثل نون با سر خوکچه میزنن
این گوگل کنید عکسهاش میاد
Schweinchen Brötchen
امین
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳پشت آمپر بی ام و دیجیتال شده اما برعکس رقبا که چندین طرح نمایش متفاوت میشه انتخاب کرد
در بی ام و ثابت و طرح غیر معمول داره
شاید جدید با ولی حس عقربه ای گرد یک چیز دیگه هست
از آئودی فولکس بنز پورشه و … همه امکان انتخاب طرح ها مختلف دارند اما بی ام و ۴ سال روی یک طرح ثابت مونده . آخه چرا؟ شیوه نمایش روی مانیتور که خیلی سخت نیست!
دیگه موبایل های نوکیا ۱۵ سال پیش هم تم های مختلف برای نمایش در گوشی داشتند
۷۶۱۰ ۶۶۳۰. یادش بخیر
Mercedes
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳نمیدونم دلیلش چیه به بقیه آلمانی ها هم دقت نکردم
ولی کلا اروپایی ها تو دیجیتالینگ خیلی عقب افتادن
اینو اگه یه تحقیق بکنی میفهمی
کلا علم دیحیتال اروپا بخاطر سنتی بودنشون و تعصب بی جا دولت و مردمشون رو دوران انقلاب صنعتی پیشرفت نکرد و الان از امریکا و آسیا عقب افتادن
واسه همین اگر یکم ریزبینانه نگاه کنی کلا تو چیزای دیجیتالی اروپایی ها خیلی ضعف دارن ، مخصوصا المان و انگلیس ، باز فرانسه و هلند مثلا اوضاعشون خیلی بهتره
شاید دلیلش همین باشه که توی طراحی های گرافیکی و مانیتور و … ضعف دارن
همینطور تو الکترونیک
BMW
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳من با داخلش کنار اومدم چون زیباست با عقبش هم همینطور فقط مشکل همین پنجره جلو هست🥲نسل قبلی ایش رو واقعا دوست داشتم
علی
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳با این جلو پنجره شخصیت و اصالت بی ام و رو باخاک یکسان کردن. نسخه های قبلی چه جلوپنجره نازی داشتن بی ام و خیلی زشت شده
M power
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳خوشمان امد
علی
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳چراغ های قبلی چشم فرشته خیلی قشنگ تر بود
Nobody
۱۴ مرداد ۱۴۰۳عالی زیبا و خفن 🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪
عاشق بی ام و هستم