بی ام و

معرفی نسل جدید بی ام و M5، ابرسدان هیبرید با 727 اسب بخار قدرت

نسل جدید M5 با قیمت پایهٔ ۱۲۰ هزار دلار، از همان قوای محرکهٔ V8 پلاگین‌هیبریدی شاسی‌بلند XM استفاده می‌کند و نزدیک ۲.۵ تن وزن دارد.

پس از مدت‌ها انتظار سرانجام نسل جدید ب‌ام‌و M5 معرفی و رئیس دنیای سوپرسدان‌های نیز بالاخره تسلیم الکتریکی‌سازی شد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، M5 جدید از همان قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی شاسی‌بلند XM استفاده می‌کند که از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی در گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک تشکیل شده است.

پیشرانهٔ بنزینی به‌تنهایی ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و موتور الکتریکی هم ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور به آن می‌افزاید تا مجموع خروجی به ۷۲۷ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور برسد. تکمیل‌کنندهٔ این سیستم هم یک پکیج باطری کوچک ۱۴.۸ کیلووات ساعتی است که امکان پیمودن تا ۴۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند.

مثل اکثر خودروهای هیبریدی جدید، در M5 هم سیستم هیبریدی اضافه‌وزن چشمگیری را به همراه داشته و وزن سوپرسدان ب‌ام‌و را به ۲۴۴۵ کیلوگرم رسانده است. این در حالی است که نسل قبلی ۱۹۷۰ کیلوگرم وزن داشت. به خاطر همین وزن سنگین، شتاب M5 جدید کندتر از نسل قبلی خواهد بود. این سدان هیبریدی ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که M5 کامپتیشن قبلی با ۶۲۵ اسب بخار قدرت این کار را در تنها ۳.۱ ثانیه انجام می‌داد.

حداکثر سرعت خودرو مثل گذشته روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود خواهد بود اما با سفارش پکیج رانندهٔ M این رقم به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند. برای M5 جدید سه حالت رانندگی مختلف در نظر گرفته شده است. در حالت راحت، پیشرانهٔ بنزینی اغلب خاموش می‌شود تا کم‌مصرف‌ترین رانندگی ممکن فراهم شود. حالت اسپرت خودرو را سرحال‌تر می‌کند و پیشرانهٔ بنزینی را همیشه روشن نگه می‌دارد درحالی‌که حالت پویا قوای محرکه را روی حداکثر قدرت تنظیم می‌کند و عملکرد سیستم خنک‌کننده را برای استفاده در پیست تقویت می‌کند.

حالت پویا همچنین سامانهٔ چهارچرخ محرک را روی حالت دیفرانسیل عقب قرار می‌دهد و حتی امکان خاموش کردن کنترل پایداری را هم فراهم می‌کند. علاوه بر این سه حالت مذکور، M5 جدید تنظیمات جداگانه‌ای هم برای سیستم تعلیق، ترمز، فرمان، گیربکس و سامانهٔ چهارچرخ محرک xDrive دارد. برای متوقف کردن این سدان قدرتمند دیسک‌های ترمز ۱۶.۱ اینچی با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسک‌های ۱۵.۷ اینچی با کالیپرهای تک پیستونه در عقب در نظر گرفته شده است که پشت رینگ‌های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب پنهان می‌شوند. همچنین امکان سفارش ترمزهای کربن سرامیکی هم وجود دارد که ۲۵ کیلوگرم سبک‌تر هستند.

در داخل خودرو نیز سیستم‌عامل ۸.۵ ب‌ام‌و با گرافیک خاص M ارائه شده است. در اینجا همچنین هدآپ دیسپلی هم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود که در هنگام توقف خودرو می‌تواند ویدئو پخش و یا امکان بازی کردن را فراهم کند. نسل جدید M5 در بیرون خیلی با سری ۵ متفاوت نیست ولی بااین‌حال گلگیرهای عریض‌تر، چهار سر اگزوز در عقب و اسپویلر کوچکی روی لبه در صندوق نشان می‌دهند که این سدان معمولی نیست. نسل جدید ب‌ام‌و M5 ماه آینده در فستیوال سرعت گودوود برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد و تولید آن در ماه جولای آغاز خواهد شد. قیمت این سدان اسپرت آلمانی از ۱۲۰,۶۷۵ دلار آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی دهقانی

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    والا نسل قبلش بهتر بود و در جاده و پیست به نظرم اینو شکست بده افزایش قدرت در ازای افزایش وزن به چه دردی میخوره

    موافقم 21
    مخالفم 3
    1. SMS

      ۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (581 ديدگاه)

      بالاخره عشقم اومد ،البته بجز وزنش

      موافقم 8
      مخالفم 5
    2. Shirko

      ۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (271 ديدگاه)

      ماشین ها با نسل جدیدشون پیشرفت می کنن ، ب ام و پسرفت کرده !!

      موافقم 12
      مخالفم 6
    3. جرمی کلارکسون

      ۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (984 ديدگاه)

      بی ام و دیگه ماشین خوب نمیسازه طراحی همش افتضاح شد بریم دنبال یه کمپانی دیگه

      موافقم 15
      مخالفم 1
      1. Amir

        ۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        یک اینکه اصن به تو جرمی کلارکسون نمیخوره
        دومنشم کسی مجبورت نکرده بیای دنبال کمپانیbmw بعدشم اگه خیلی مدعی هستی که ماشین های بدی میسازن نخر همچین صحبت میکنی انگار پولت اماده خریده با این نسل ازbmwحال نکردی میخوای بری ی چیز دیگه بخری

        موافقم 1
        مخالفم 9
        1. جرمی کلارکسون

          ۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (984 ديدگاه)

          سلام امیر جان
          شما برو سوار ۲۰۶ بشو
          بعد به من بحث ماشینی نمیخوره؟

        2. MOHAMMADJAVADSHAHBAZI

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (12 ديدگاه)

          اگه کسی راجب کهکشان اندرومدا تحقیق کنه مگه قراره بره داخلش شنا کنه؟ نه بلکه فقط عاشق زیباییش میشه و از دور بررسیش میکنه این ذات انسانه وگرنه اگه بحث پول باشه که کل مردم ایران اوضاع مالی خوبی ندارن(اما بحث عشقه) که تو درک نمیکنی

    4. Mercedes

      ۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (956 ديدگاه)

      طراحیش اصلا به یک ماشین اسپرت که اومده رقبا رو شکست بده نمیخوره
      بیشتر شبیه بچه ای که امتحان ریاضی داره و خودشو زده به سرماخوردگی ولی بزور فرستادنش مدرسه میخوره
      یا مثلا کوالایی که مجبورش کردن چند قدم راه بره ولی خوابش میاد

      موافقم 5
      مخالفم 3
  2. Mr. gt c

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (428 ديدگاه)

    اصن مولفه‌ اسب بخار چیست؟ مگر غیر از این هست که کارایی رو در یک خودرو افزایش بده؟ حالا اومدن ۲۰۰ اسب اضافه کردن به ام جدید ولی با کاهش کارآیی!! صفر تا صد نسل قبل ۳.۱ / صفر تا صد نسل جدید ۳.۴!!! همینطور اضافه وزن در نسل جدید!!
    بشخصه عاشق بی ام و هستم ولی این یک پسرفت به تمام عیار بود…

    موافقم 22
    مخالفم 2
    1. نشناسی بهتره

      ۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (501 ديدگاه)

      طراحی رو یادت رف
      مدل cs 2022 این ماشین واقعا زیبا بود
      ولی الان….

      موافقم 22
      مخالفم 1
      1. Mr. gt c

        ۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (428 ديدگاه)

        بله صحیح فرمودید ولی چون طراحی سلیقه‌ای بود بهش اشاره نکردم، از نظر خودمم بی ام و دچار افول طراحی شده

        موافقم 15
      2. Mercedes

        ۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (956 ديدگاه)

        تنها نسخه های زیبای جدید بی ام و بنظرم سری ۸ و ۴ و مدل های x6 و ix هستند
        بقیه ول معطلن

    2. Carbonado Aventador

      ۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      100 اسب اضافه شده..

      500 کیلو سنگین تر شده!!

      یه اسطوره فرمول یک میگفت:
      شما با ماشین قویتر(اسب بخار) تو خط مستقیم سریع هستید

      ولی با ماشین سبکتر همه جا سریع هستید!

      موافقم 21
      مخالفم 1
      1. محمدهادی

        ۷ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2409 ديدگاه)

        واقعا عجیب غریبه!
        برای نام M5 این شرایط اصلا قابل قبول نیست
        اولا که اونا راحت سه سال وقت داشتن تا بوسیله ی تکنولوژی و نوآوری که در بی ام و هرگز نایاب نیست وزن نسل بزقی رو به زیر ۲ تن برسونن
        دوما
        این نسل حداقل باید بالای ۹۰۰ اسب قدرتش میشد
        نه فقط ۱۵۰ اسب
        اونم با این درد و خونریزی!

  3. مجتبی .

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    غول کش اومد

    موافقم 4
    مخالفم 22
    1. MehdiTurbo

      ۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      داداش اون یه چیز دیگه بود اولشم ک داشت
      جدای از اون باز طراحی خارجیش با همه افتی که میگند داشت من میتونم قبول کنم ولی اصلا کابینش به عنوان یه بی ام و نمیپسندم این کابین که فقط دوتا تبلت به هم وصل بشه و …
      یه زمانی کنسول وسط بی ام و دنده خلبانی داشت موس وسط داشت پر دکمه فیزیکی فقط همچن کنسول وسط داشت حالا کاری به کابین ندارم
      جالبیش اینه در هین سادگی حس شلوغی میده به خاطره ترکیب رنگ دو رنگ و اون نورپردازی ابی قرمز
      یه زمانی کابین پر چرم دوزی بود الان اصلا از چرم دوزیای قبل بی ام و بنز خبری نیست بنز که پلاستیکیش کرده بی ام و که این بنز بی ام و خیلی دارند خسیس بازی درمیارند و همون حذف چرم کامل کابین و دکمه های فیزیکی کلی سود داره براشون
      الان چرم دوزیای کابین مزدا و … بیشتر

      موافقم 9
      مخالفم 2
  4. نویدی

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (391 ديدگاه)

    M5 مثل همیشه بهترین و کامل ترین سدان محسوب میشه ولی الکتریکی سازی هم انگار به بن بست خورده.افزایش وزن خودروها،افزایش قدرتشون رو خنثی میکنه!

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. ارسلان

      ۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      دنیای خودرو هم وارد عصر جدیدی شده
      حالا اینکه چطور باشه نمیدونم

    2. Mr. gt c

      ۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (428 ديدگاه)

      ولی من لامبورگینی و فراری بخوبی از دورگه شدن استفاده کردن و هردو شون کارآیی رو افزایش دادند، البته بوگاتی توربیلیون هم از قلم نیفته

  5. GMA

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    پسرفت به چی میگن؟!
    محصولات جدید بنز و ب‌ام‌و همون پسرفته.
    در مقابل نسل قبل فاجعس

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. ارسلان

      ۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      منطق خودروسازی عوض شده

    2. Puriya

      ۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (569 ديدگاه)

      خدایی M5 و E63 نسل قبل فوقوالعاده بودن هم از احاط رخ هم کابین هم پرفورمنس
      اینا باعث شرمساری سابقه برند هستن

      موافقم 11
      مخالفم 1
  6. همایون

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (784 ديدگاه)

    احتمالا قدرت بیشتر و سبک سازی بیشتر رو واسه نسخه کامپتیشن و cs نگه داشتن هرچند همینجاهم احتمالا بازم طبق معمول اعداد کمتر اعلام شده توسط بیمر.بنزم بهتر بود واسه ای کلاس از موتور هشت سیلندر هیبرید amg gt چهاردر استفاده میکرد

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. Bmw

      ۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      از این M5 نسخه کامپتیشن تولید نمیشه و شاید بعد نسخه Cs با تولید محدود ساخته بشه

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. سوشیانت

      ۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3526 ديدگاه)

      اعداد اعلامی کمتر از واقعیت توهمی بیش نیست

      موافقم 2
      مخالفم 3
  7. AMANTE

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    هر وقت یک ماشین از BMW با پسوند M معرفی میشد مثل M3 یا M5 ضربان قلب ام میرفت روی هزار و دل و دل ام نبود تا عملکرد اش رو ببینم.
    ولی این نسل BMW M5 اصلا چیزی نداره که باعث بشه چنین حسی هایی داشته باشم.

    موافقم 11
    مخالفم 2
  8. @

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ۵۰۰ کیلو اضافه وزن
    پسرفت شتاب صفر تا صد
    طراحی افتضاح
    قیمت گرانتر

    موافقم 14
    مخالفم 3
  9. محمد

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    یکی به بی ام و بگه همون نسل قبلی رو تولید کنه بیخیال تغییر نسل بشه🤣

    موافقم 12
    مخالفم 2
  10. امیررضا

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (302 ديدگاه)

    خدایاااااااااا
    چرا آخه چرا؟ M5 دیگه چرا؟! دلم به این خوش بود حداقل M5 رو داغون نمیکنن که پروردگارا

    موافقم 10
    مخالفم 2
  11. BMZ

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (155 ديدگاه)

    500 کیلو سنگین تر‌ شده ، یعنی وزن بیشتری روی تایر هاست و فرسودگی شون بیشتر میشه ، سیستم هایبرید هم که پیچیدگی زیادی که نسبت به نسل قبلی داره حتما از قابلیت اطمینان ماشین کم میکنه تعمیر شو سخت تر و پر هزینه تر میکنه ، شتابشم که با این همه دم و تشکیلات کمتر شده (😂🤦🏻‍♂️) با این افزایش وزن و کاهش شتاب احتمالا عملکردش هم توی پیست زیاد جالب نخواهد بود

    قیافش هم نسبت به نسل قبلی اصالت و ابهت و زیباییش رو از دست داده ، طراحی داخلی نسل قبلی خیلی مکانیکی و قشنگتر و با ظرافت تر نسبت به الانش بود

    با توجه به اینکه الان مش واتسون یه ویدئو توی یوتیوب آپلود میکنه و سر اگزوز اینو لیس میزنه ولی با احترام به طرفدارا و اینکه خودم طرفدار بی ام و هستم ، اصلا با این نسلش حال نکردم و به نظرم از همه لحاظ افت داشته

    موافقم 15
    1. Puriya

      ۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (569 ديدگاه)

      من خودم طرفدار متعصب بی ام و ام مخصوصا مدلای m5 اما واقعا این ماشینی که میبینم هیچی نداره برای عرضه فقط آبروی نسل های پیش بی ام و m5 رو میبره
      بهتره بگم فرزند ناخلف بی ام و هستن این نسلای جدید

  12. احمدرضا

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (749 ديدگاه)

    یکی به داد ب ام و برسه

    موافقم 14
    مخالفم 1
  13. BlackWing

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    هم وزنش خیلی بیشتر شده هم شتابش ۰.۴ ثانیه کم شده هم قیافه‌ش افتضاحه و هم اسب بخار بیشتر تاثیری روش نداشته هنوزم نهایت سرعتش ۳۰۵ کیلومتره !!
    اگر این پسرفت نیست پس چیه

    موتور ۴.۴ لیتری روی نسل قبلی ۶۰۰ اسب داشت الان ۵۷۰ تا تولید میکنه..

    موافقم 12
    1. R@min

      ۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2059 ديدگاه)

      تاپاله سازی آلمانیا داره مرزهای جدید باز می کنه ! ۲.۵ تن تاپاله به بهونه دو لیتر مصرف کمتر !!! کره زمین نجات پیدا کرد. وضعشون به کجا رسیده پاره آجر چلنجر از اینا سبک تره.

      ۱۲۰k دقیقا پول چی میگیره دزدی تا کجا !!!!

      موافقم 4
      مخالفم 12
      1. BlackWing

        ۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1303 ديدگاه)

        دقیقاً ، خیلی راحت الان میشه اسم این برند رو گذاشت BMWC ، اون از طراحی هاشون که هر کلاس سبک خودشو داره و هیچ خط فکری ندارن ، اون از XM که پرونده‌ش بسته شده ، فکر کنم داج وایپری که ۲۰۱۷ تولیدش متوقف شد الان مدل‌های صفر کیلومتر تو انبار مونده‌شون بیشتر از XM فروش داشته باشن..

        اینم از پرفورمنس ضعیف M5 جدید ، حتی مدل 530e جدید صفر تا صدش ۷ ثانیه‌ست ، مسخرشو در آوردن

        تنها کار مثبتی که بیمر کرد عرضه M2 با گیربکس دستی بود

        موافقم 10
        مخالفم 5
      2. Cert

        ۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (173 ديدگاه)

        میتوانید یک سری هم به ژاپنی ها بزنید

        موافقم 2
        مخالفم 2
      3. سوشیانت

        ۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3526 ديدگاه)

        پاره آجر چلنجر؟! کمتر ما رو بخندون رامین جان درسته وزنش زیاده اما موتورش خیلی قویه و از پس وزنش برمیاد

        موافقم 1
        مخالفم 7
      4. Mohammad

        ۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (334 ديدگاه)

        باز مقایسه آلمان با آمریکا شروع شد
        بعد میگن تعصبی نظر ندید
        قبول دارم قوای فنی و وزن این m5 اصلا قابل توجیه نیست
        ولی هر برندی تو یه بازه زمانی دچار افول طراحی و پسرفت میشه ، حالا با تغییر مدیرعامل و یا تیم طراحی جدید و …. شاید به اصل خودش برگرده
        بیشتر از ۳۰سال بیمر خودرو های پرفورمنسی تولید کرد که قابل خرید برای عموم بودن وحتی با سوپرکارهای بزرگ در افتادن مثلm8، خب الان هم باید بهش فرص داد تا درست شه
        بیمر و بنز فعلا دارن با جایگزینی قطعات چیپ و سنگین و ارزون قیمت دارن به سود بیشتر فکر میکنن ، فکر آبروی برند رو از یاد بردن ولی یه مدت که بگذره متوجه فروش کم و انتقاد های تند طرفداران میشن،اونموقع شاید یه تکونی به خودشون بدن

  14. Amir

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    ۱۲۰ هزار دلار بابا چه خبره میخوان بندازن به ما
    ۵۰ هزار دلار پایین تر از این میتونی دوج چلنجر هلکت بخری، البته دیگه گفتن تولید نمیشه دیگه 😂
    یه جور میگم انگار نمایندگیش ایرانه

    موافقم 2
    مخالفم 4
  15. Soroush

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (198 ديدگاه)

    طراحیش اون هیجانی که یه مدل m باید به ادم القا بکنه اصلا نداره و کاملا مشابه سری ۵معمولیه که تو طراحی به شدت نسبت به نسل قبل افت کرده
    ۵۰۰کیلو افزایش وزن و افت شتاب!
    انتظارم از ب ام و بیشتر بود….

  16. nardo

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    (موتور الکتریکی هم ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور به آن می‌افزاید) آیا این مقدار ارزش 500 کیلو وزن بیشتر نسبت به نسل قبل رو داره؟
    تازه نکته جالبش اینجاست که انجین نسل جدید M5 مثل نسل قبلیش یه 4.4 V8 توئین توربو هستش ولی با این تفاوت که این انجین در M5 نسل قبلی 625 اسب بخار و در این نسل جدید 570 اسب بخار تولید میکنه که این یعنی مهندسی انجینش نسبت به نسل قبل نه تنها پیشرفت نکرده بلکه پسرفت هم داشته🤣

  17. amirmohammadja79

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    بی ام و با این طراحی ها داره خودشو نابود میکنه

  18. رامتین

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3263 ديدگاه)

    طراحی بیرونی خودرو بنظرم با اینکه نرماله ولی نسبت به قبل بهتر نشده. البته طراحی کابین بهتر شده.
    کلا بی ام و در سالهای اخیر از نظر طراحی بیرونی افت کرده ولی از دید کابین پیشرفت داشته.

  19. 𝐀𝐥𝐢

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1551 ديدگاه)

    طراحی نسل قبلشو آدم میبینه تعجب میکنه که چرا انقدر پسرفت کرده

  20. ارسلان

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    با توجه به ظاهرش
    احساس میکنم عرصه بر دنیای خودرو تنگ شده 🙁
    حداقل مثل ام ۲ متفاوت میساختند از سری عادی

  21. محمد

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    طراحی این نسل که هیچ جوره باهاش ارتباط نمیگرفتیم یه طرف ولی این وزنی که پیدا کرده قبلا وزن تراک ها بود حتی وزن نسل قبلی هم تقریباً بالا بود ولی این نسل دیگه خیلی سنگینه دقیقا شده مثل c63 بنز ، قدرت بیشتر با هیبرید شدن و در عوض وزن بالاتر ، برای اینکه با پرفورمنس برقی های جدید رقابت کنند ماشین هایی میسازن که نه به اندازه برقی ها قدرتمنده نه به اندازه نسل های درون‌سوز قبلی جذاب

  22. misha

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    دوستان متاسفانه بی ام و رو هم از دست دادیم

  23. B

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (878 ديدگاه)

    کاش تو یه جدول با تسل قبلش مقایسه میشد

  24. Siyavash

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (812 ديدگاه)

    نمیدونم چی بگم..ولی منی که علاقه خاصی به بیمر دارم واقعا از این نسل m5 حالم داره بهم میخوره..
    آخه مگه مجبور هستید طراحی کنید،،این چه وزنی هست،نیم تن از نسل قبل سنگین‌تر هست…
    الان آمدید خلاقیت به خرج بدید و مثل سوپراسپرت ها از رینگ کوچیکتر در جلو و سایز بزرگ در عقب استفاده کردید ۲۰ اینچ در جلو و ۲۱ اینچ در عقب…
    تقریبا از ایم نسل نا امید شدم…
    امیدوارم حداقل بنز ابن اشتباه هارو انجام نده برایه رقابت با m5..

  25. Hadi

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (598 ديدگاه)

    باحاله امیدوارم مدل کامپتیشن قوی تر و سبک تر باشه…

  26. ماکان

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . ببخشید با وجود بعضی از معایب در این خودرو ، من باز هم مثل برخی از افراد دیگر این خودرو را خیلی دوست دارم و برای من یکی از بهترین ها هستش .

    موافقم 2
    مخالفم 6
  27. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (331 ديدگاه)

    خدا وکیلی کدیلاک بلک وینگ ۵ بهترین سدان پرفورمنس دنیاست

    موافقم 7
    مخالفم 2
  28. Absurd Hero

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (308 ديدگاه)

    ابرسدان ۲.۵ تنی

  29. Mr wrong

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (337 ديدگاه)

    بی ام و بازار هدفش رو ال جی بی تی ها قرار داده

  30. حسن

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    اصلا کاری به مشخصات و وزن و عملکرد ندارم
    از نظر من قیافش خیلی عالیه قلدر و مردونه است من که این تیپ را پسندیدم
    المانی فنا از بس فیس سوسول دیدن عادت کردن به رخ وحشی عادت ندارن

    موافقم 6
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا