نسل جدید M5 با قیمت پایهٔ ۱۲۰ هزار دلار، از همان قوای محرکهٔ V8 پلاگینهیبریدی شاسیبلند XM استفاده میکند و نزدیک ۲.۵ تن وزن دارد.
پس از مدتها انتظار سرانجام نسل جدید بامو M5 معرفی و رئیس دنیای سوپرسدانهای نیز بالاخره تسلیم الکتریکیسازی شد. همانطور که انتظار میرفت، M5 جدید از همان قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی شاسیبلند XM استفاده میکند که از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی در گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک تشکیل شده است.
پیشرانهٔ بنزینی بهتنهایی ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و موتور الکتریکی هم ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور به آن میافزاید تا مجموع خروجی به ۷۲۷ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور برسد. تکمیلکنندهٔ این سیستم هم یک پکیج باطری کوچک ۱۴.۸ کیلووات ساعتی است که امکان پیمودن تا ۴۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی فراهم میکند.
مثل اکثر خودروهای هیبریدی جدید، در M5 هم سیستم هیبریدی اضافهوزن چشمگیری را به همراه داشته و وزن سوپرسدان بامو را به ۲۴۴۵ کیلوگرم رسانده است. این در حالی است که نسل قبلی ۱۹۷۰ کیلوگرم وزن داشت. به خاطر همین وزن سنگین، شتاب M5 جدید کندتر از نسل قبلی خواهد بود. این سدان هیبریدی ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه M5 کامپتیشن قبلی با ۶۲۵ اسب بخار قدرت این کار را در تنها ۳.۱ ثانیه انجام میداد.
حداکثر سرعت خودرو مثل گذشته روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود خواهد بود اما با سفارش پکیج رانندهٔ M این رقم به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا میکند. برای M5 جدید سه حالت رانندگی مختلف در نظر گرفته شده است. در حالت راحت، پیشرانهٔ بنزینی اغلب خاموش میشود تا کممصرفترین رانندگی ممکن فراهم شود. حالت اسپرت خودرو را سرحالتر میکند و پیشرانهٔ بنزینی را همیشه روشن نگه میدارد درحالیکه حالت پویا قوای محرکه را روی حداکثر قدرت تنظیم میکند و عملکرد سیستم خنککننده را برای استفاده در پیست تقویت میکند.
حالت پویا همچنین سامانهٔ چهارچرخ محرک را روی حالت دیفرانسیل عقب قرار میدهد و حتی امکان خاموش کردن کنترل پایداری را هم فراهم میکند. علاوه بر این سه حالت مذکور، M5 جدید تنظیمات جداگانهای هم برای سیستم تعلیق، ترمز، فرمان، گیربکس و سامانهٔ چهارچرخ محرک xDrive دارد. برای متوقف کردن این سدان قدرتمند دیسکهای ترمز ۱۶.۱ اینچی با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسکهای ۱۵.۷ اینچی با کالیپرهای تک پیستونه در عقب در نظر گرفته شده است که پشت رینگهای ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب پنهان میشوند. همچنین امکان سفارش ترمزهای کربن سرامیکی هم وجود دارد که ۲۵ کیلوگرم سبکتر هستند.
در داخل خودرو نیز سیستمعامل ۸.۵ بامو با گرافیک خاص M ارائه شده است. در اینجا همچنین هدآپ دیسپلی هم بهصورت استاندارد ارائه میشود که در هنگام توقف خودرو میتواند ویدئو پخش و یا امکان بازی کردن را فراهم کند. نسل جدید M5 در بیرون خیلی با سری ۵ متفاوت نیست ولی بااینحال گلگیرهای عریضتر، چهار سر اگزوز در عقب و اسپویلر کوچکی روی لبه در صندوق نشان میدهند که این سدان معمولی نیست. نسل جدید بامو M5 ماه آینده در فستیوال سرعت گودوود برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد و تولید آن در ماه جولای آغاز خواهد شد. قیمت این سدان اسپرت آلمانی از ۱۲۰,۶۷۵ دلار آغاز میشود.
مهدی دهقانی
۶ تیر ۱۴۰۳والا نسل قبلش بهتر بود و در جاده و پیست به نظرم اینو شکست بده افزایش قدرت در ازای افزایش وزن به چه دردی میخوره
SMS
۶ تیر ۱۴۰۳بالاخره عشقم اومد ،البته بجز وزنش
Shirko
۶ تیر ۱۴۰۳ماشین ها با نسل جدیدشون پیشرفت می کنن ، ب ام و پسرفت کرده !!
جرمی کلارکسون
۶ تیر ۱۴۰۳بی ام و دیگه ماشین خوب نمیسازه طراحی همش افتضاح شد بریم دنبال یه کمپانی دیگه
Amir
۶ تیر ۱۴۰۳یک اینکه اصن به تو جرمی کلارکسون نمیخوره
دومنشم کسی مجبورت نکرده بیای دنبال کمپانیbmw بعدشم اگه خیلی مدعی هستی که ماشین های بدی میسازن نخر همچین صحبت میکنی انگار پولت اماده خریده با این نسل ازbmwحال نکردی میخوای بری ی چیز دیگه بخری
جرمی کلارکسون
۶ تیر ۱۴۰۳سلام امیر جان
شما برو سوار ۲۰۶ بشو
بعد به من بحث ماشینی نمیخوره؟
MOHAMMADJAVADSHAHBAZI
۳۱ مرداد ۱۴۰۳اگه کسی راجب کهکشان اندرومدا تحقیق کنه مگه قراره بره داخلش شنا کنه؟ نه بلکه فقط عاشق زیباییش میشه و از دور بررسیش میکنه این ذات انسانه وگرنه اگه بحث پول باشه که کل مردم ایران اوضاع مالی خوبی ندارن(اما بحث عشقه) که تو درک نمیکنی
Mercedes
۶ تیر ۱۴۰۳طراحیش اصلا به یک ماشین اسپرت که اومده رقبا رو شکست بده نمیخوره
بیشتر شبیه بچه ای که امتحان ریاضی داره و خودشو زده به سرماخوردگی ولی بزور فرستادنش مدرسه میخوره
یا مثلا کوالایی که مجبورش کردن چند قدم راه بره ولی خوابش میاد
Mr. gt c
۶ تیر ۱۴۰۳اصن مولفه اسب بخار چیست؟ مگر غیر از این هست که کارایی رو در یک خودرو افزایش بده؟ حالا اومدن ۲۰۰ اسب اضافه کردن به ام جدید ولی با کاهش کارآیی!! صفر تا صد نسل قبل ۳.۱ / صفر تا صد نسل جدید ۳.۴!!! همینطور اضافه وزن در نسل جدید!!
بشخصه عاشق بی ام و هستم ولی این یک پسرفت به تمام عیار بود…
نشناسی بهتره
۶ تیر ۱۴۰۳طراحی رو یادت رف
مدل cs 2022 این ماشین واقعا زیبا بود
ولی الان….
Mr. gt c
۶ تیر ۱۴۰۳بله صحیح فرمودید ولی چون طراحی سلیقهای بود بهش اشاره نکردم، از نظر خودمم بی ام و دچار افول طراحی شده
Mercedes
۶ تیر ۱۴۰۳تنها نسخه های زیبای جدید بی ام و بنظرم سری ۸ و ۴ و مدل های x6 و ix هستند
بقیه ول معطلن
Carbonado Aventador
۶ تیر ۱۴۰۳100 اسب اضافه شده..
500 کیلو سنگین تر شده!!
یه اسطوره فرمول یک میگفت:
شما با ماشین قویتر(اسب بخار) تو خط مستقیم سریع هستید
ولی با ماشین سبکتر همه جا سریع هستید!
محمدهادی
۷ تیر ۱۴۰۳واقعا عجیب غریبه!
برای نام M5 این شرایط اصلا قابل قبول نیست
اولا که اونا راحت سه سال وقت داشتن تا بوسیله ی تکنولوژی و نوآوری که در بی ام و هرگز نایاب نیست وزن نسل بزقی رو به زیر ۲ تن برسونن
دوما
این نسل حداقل باید بالای ۹۰۰ اسب قدرتش میشد
نه فقط ۱۵۰ اسب
اونم با این درد و خونریزی!
مجتبی .
۶ تیر ۱۴۰۳غول کش اومد
MehdiTurbo
۶ تیر ۱۴۰۳داداش اون یه چیز دیگه بود اولشم ک داشت
جدای از اون باز طراحی خارجیش با همه افتی که میگند داشت من میتونم قبول کنم ولی اصلا کابینش به عنوان یه بی ام و نمیپسندم این کابین که فقط دوتا تبلت به هم وصل بشه و …
یه زمانی کنسول وسط بی ام و دنده خلبانی داشت موس وسط داشت پر دکمه فیزیکی فقط همچن کنسول وسط داشت حالا کاری به کابین ندارم
جالبیش اینه در هین سادگی حس شلوغی میده به خاطره ترکیب رنگ دو رنگ و اون نورپردازی ابی قرمز
یه زمانی کابین پر چرم دوزی بود الان اصلا از چرم دوزیای قبل بی ام و بنز خبری نیست بنز که پلاستیکیش کرده بی ام و که این بنز بی ام و خیلی دارند خسیس بازی درمیارند و همون حذف چرم کامل کابین و دکمه های فیزیکی کلی سود داره براشون
الان چرم دوزیای کابین مزدا و … بیشتر
نویدی
۶ تیر ۱۴۰۳M5 مثل همیشه بهترین و کامل ترین سدان محسوب میشه ولی الکتریکی سازی هم انگار به بن بست خورده.افزایش وزن خودروها،افزایش قدرتشون رو خنثی میکنه!
ارسلان
۶ تیر ۱۴۰۳دنیای خودرو هم وارد عصر جدیدی شده
حالا اینکه چطور باشه نمیدونم
Mr. gt c
۶ تیر ۱۴۰۳ولی من لامبورگینی و فراری بخوبی از دورگه شدن استفاده کردن و هردو شون کارآیی رو افزایش دادند، البته بوگاتی توربیلیون هم از قلم نیفته
GMA
۶ تیر ۱۴۰۳پسرفت به چی میگن؟!
محصولات جدید بنز و بامو همون پسرفته.
در مقابل نسل قبل فاجعس
ارسلان
۶ تیر ۱۴۰۳منطق خودروسازی عوض شده
Puriya
۶ تیر ۱۴۰۳خدایی M5 و E63 نسل قبل فوقوالعاده بودن هم از احاط رخ هم کابین هم پرفورمنس
اینا باعث شرمساری سابقه برند هستن
همایون
۶ تیر ۱۴۰۳احتمالا قدرت بیشتر و سبک سازی بیشتر رو واسه نسخه کامپتیشن و cs نگه داشتن هرچند همینجاهم احتمالا بازم طبق معمول اعداد کمتر اعلام شده توسط بیمر.بنزم بهتر بود واسه ای کلاس از موتور هشت سیلندر هیبرید amg gt چهاردر استفاده میکرد
Bmw
۶ تیر ۱۴۰۳از این M5 نسخه کامپتیشن تولید نمیشه و شاید بعد نسخه Cs با تولید محدود ساخته بشه
سوشیانت
۶ تیر ۱۴۰۳اعداد اعلامی کمتر از واقعیت توهمی بیش نیست
AMANTE
۶ تیر ۱۴۰۳هر وقت یک ماشین از BMW با پسوند M معرفی میشد مثل M3 یا M5 ضربان قلب ام میرفت روی هزار و دل و دل ام نبود تا عملکرد اش رو ببینم.
ولی این نسل BMW M5 اصلا چیزی نداره که باعث بشه چنین حسی هایی داشته باشم.
@
۶ تیر ۱۴۰۳۵۰۰ کیلو اضافه وزن
پسرفت شتاب صفر تا صد
طراحی افتضاح
قیمت گرانتر
محمد
۶ تیر ۱۴۰۳یکی به بی ام و بگه همون نسل قبلی رو تولید کنه بیخیال تغییر نسل بشه🤣
امیررضا
۶ تیر ۱۴۰۳خدایاااااااااا
چرا آخه چرا؟ M5 دیگه چرا؟! دلم به این خوش بود حداقل M5 رو داغون نمیکنن که پروردگارا
BMZ
۶ تیر ۱۴۰۳500 کیلو سنگین تر شده ، یعنی وزن بیشتری روی تایر هاست و فرسودگی شون بیشتر میشه ، سیستم هایبرید هم که پیچیدگی زیادی که نسبت به نسل قبلی داره حتما از قابلیت اطمینان ماشین کم میکنه تعمیر شو سخت تر و پر هزینه تر میکنه ، شتابشم که با این همه دم و تشکیلات کمتر شده (😂🤦🏻♂️) با این افزایش وزن و کاهش شتاب احتمالا عملکردش هم توی پیست زیاد جالب نخواهد بود
قیافش هم نسبت به نسل قبلی اصالت و ابهت و زیباییش رو از دست داده ، طراحی داخلی نسل قبلی خیلی مکانیکی و قشنگتر و با ظرافت تر نسبت به الانش بود
با توجه به اینکه الان مش واتسون یه ویدئو توی یوتیوب آپلود میکنه و سر اگزوز اینو لیس میزنه ولی با احترام به طرفدارا و اینکه خودم طرفدار بی ام و هستم ، اصلا با این نسلش حال نکردم و به نظرم از همه لحاظ افت داشته
Puriya
۶ تیر ۱۴۰۳من خودم طرفدار متعصب بی ام و ام مخصوصا مدلای m5 اما واقعا این ماشینی که میبینم هیچی نداره برای عرضه فقط آبروی نسل های پیش بی ام و m5 رو میبره
بهتره بگم فرزند ناخلف بی ام و هستن این نسلای جدید
احمدرضا
۶ تیر ۱۴۰۳یکی به داد ب ام و برسه
BlackWing
۶ تیر ۱۴۰۳هم وزنش خیلی بیشتر شده هم شتابش ۰.۴ ثانیه کم شده هم قیافهش افتضاحه و هم اسب بخار بیشتر تاثیری روش نداشته هنوزم نهایت سرعتش ۳۰۵ کیلومتره !!
اگر این پسرفت نیست پس چیه
موتور ۴.۴ لیتری روی نسل قبلی ۶۰۰ اسب داشت الان ۵۷۰ تا تولید میکنه..
R@min
۶ تیر ۱۴۰۳تاپاله سازی آلمانیا داره مرزهای جدید باز می کنه ! ۲.۵ تن تاپاله به بهونه دو لیتر مصرف کمتر !!! کره زمین نجات پیدا کرد. وضعشون به کجا رسیده پاره آجر چلنجر از اینا سبک تره.
۱۲۰k دقیقا پول چی میگیره دزدی تا کجا !!!!
BlackWing
۶ تیر ۱۴۰۳دقیقاً ، خیلی راحت الان میشه اسم این برند رو گذاشت BMWC ، اون از طراحی هاشون که هر کلاس سبک خودشو داره و هیچ خط فکری ندارن ، اون از XM که پروندهش بسته شده ، فکر کنم داج وایپری که ۲۰۱۷ تولیدش متوقف شد الان مدلهای صفر کیلومتر تو انبار موندهشون بیشتر از XM فروش داشته باشن..
اینم از پرفورمنس ضعیف M5 جدید ، حتی مدل 530e جدید صفر تا صدش ۷ ثانیهست ، مسخرشو در آوردن
تنها کار مثبتی که بیمر کرد عرضه M2 با گیربکس دستی بود
Cert
۶ تیر ۱۴۰۳میتوانید یک سری هم به ژاپنی ها بزنید
سوشیانت
۶ تیر ۱۴۰۳پاره آجر چلنجر؟! کمتر ما رو بخندون رامین جان درسته وزنش زیاده اما موتورش خیلی قویه و از پس وزنش برمیاد
Mohammad
۶ تیر ۱۴۰۳باز مقایسه آلمان با آمریکا شروع شد
بعد میگن تعصبی نظر ندید
قبول دارم قوای فنی و وزن این m5 اصلا قابل توجیه نیست
ولی هر برندی تو یه بازه زمانی دچار افول طراحی و پسرفت میشه ، حالا با تغییر مدیرعامل و یا تیم طراحی جدید و …. شاید به اصل خودش برگرده
بیشتر از ۳۰سال بیمر خودرو های پرفورمنسی تولید کرد که قابل خرید برای عموم بودن وحتی با سوپرکارهای بزرگ در افتادن مثلm8، خب الان هم باید بهش فرص داد تا درست شه
بیمر و بنز فعلا دارن با جایگزینی قطعات چیپ و سنگین و ارزون قیمت دارن به سود بیشتر فکر میکنن ، فکر آبروی برند رو از یاد بردن ولی یه مدت که بگذره متوجه فروش کم و انتقاد های تند طرفداران میشن،اونموقع شاید یه تکونی به خودشون بدن
Amir
۶ تیر ۱۴۰۳۱۲۰ هزار دلار بابا چه خبره میخوان بندازن به ما
۵۰ هزار دلار پایین تر از این میتونی دوج چلنجر هلکت بخری، البته دیگه گفتن تولید نمیشه دیگه 😂
یه جور میگم انگار نمایندگیش ایرانه
Soroush
۶ تیر ۱۴۰۳طراحیش اون هیجانی که یه مدل m باید به ادم القا بکنه اصلا نداره و کاملا مشابه سری ۵معمولیه که تو طراحی به شدت نسبت به نسل قبل افت کرده
۵۰۰کیلو افزایش وزن و افت شتاب!
انتظارم از ب ام و بیشتر بود….
nardo
۶ تیر ۱۴۰۳(موتور الکتریکی هم ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور به آن میافزاید) آیا این مقدار ارزش 500 کیلو وزن بیشتر نسبت به نسل قبل رو داره؟
تازه نکته جالبش اینجاست که انجین نسل جدید M5 مثل نسل قبلیش یه 4.4 V8 توئین توربو هستش ولی با این تفاوت که این انجین در M5 نسل قبلی 625 اسب بخار و در این نسل جدید 570 اسب بخار تولید میکنه که این یعنی مهندسی انجینش نسبت به نسل قبل نه تنها پیشرفت نکرده بلکه پسرفت هم داشته🤣
amirmohammadja79
۶ تیر ۱۴۰۳بی ام و با این طراحی ها داره خودشو نابود میکنه
رامتین
۶ تیر ۱۴۰۳طراحی بیرونی خودرو بنظرم با اینکه نرماله ولی نسبت به قبل بهتر نشده. البته طراحی کابین بهتر شده.
کلا بی ام و در سالهای اخیر از نظر طراحی بیرونی افت کرده ولی از دید کابین پیشرفت داشته.
𝐀𝐥𝐢
۶ تیر ۱۴۰۳طراحی نسل قبلشو آدم میبینه تعجب میکنه که چرا انقدر پسرفت کرده
ارسلان
۶ تیر ۱۴۰۳با توجه به ظاهرش
احساس میکنم عرصه بر دنیای خودرو تنگ شده 🙁
حداقل مثل ام ۲ متفاوت میساختند از سری عادی
محمد
۶ تیر ۱۴۰۳طراحی این نسل که هیچ جوره باهاش ارتباط نمیگرفتیم یه طرف ولی این وزنی که پیدا کرده قبلا وزن تراک ها بود حتی وزن نسل قبلی هم تقریباً بالا بود ولی این نسل دیگه خیلی سنگینه دقیقا شده مثل c63 بنز ، قدرت بیشتر با هیبرید شدن و در عوض وزن بالاتر ، برای اینکه با پرفورمنس برقی های جدید رقابت کنند ماشین هایی میسازن که نه به اندازه برقی ها قدرتمنده نه به اندازه نسل های درونسوز قبلی جذاب
misha
۶ تیر ۱۴۰۳دوستان متاسفانه بی ام و رو هم از دست دادیم
B
۶ تیر ۱۴۰۳کاش تو یه جدول با تسل قبلش مقایسه میشد
Siyavash
۶ تیر ۱۴۰۳نمیدونم چی بگم..ولی منی که علاقه خاصی به بیمر دارم واقعا از این نسل m5 حالم داره بهم میخوره..
آخه مگه مجبور هستید طراحی کنید،،این چه وزنی هست،نیم تن از نسل قبل سنگینتر هست…
الان آمدید خلاقیت به خرج بدید و مثل سوپراسپرت ها از رینگ کوچیکتر در جلو و سایز بزرگ در عقب استفاده کردید ۲۰ اینچ در جلو و ۲۱ اینچ در عقب…
تقریبا از ایم نسل نا امید شدم…
امیدوارم حداقل بنز ابن اشتباه هارو انجام نده برایه رقابت با m5..
Hadi
۶ تیر ۱۴۰۳باحاله امیدوارم مدل کامپتیشن قوی تر و سبک تر باشه…
ماکان
۶ تیر ۱۴۰۳سلام . ببخشید با وجود بعضی از معایب در این خودرو ، من باز هم مثل برخی از افراد دیگر این خودرو را خیلی دوست دارم و برای من یکی از بهترین ها هستش .
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۶ تیر ۱۴۰۳خدا وکیلی کدیلاک بلک وینگ ۵ بهترین سدان پرفورمنس دنیاست
Absurd Hero
۶ تیر ۱۴۰۳ابرسدان ۲.۵ تنی
Mr wrong
۶ تیر ۱۴۰۳بی ام و بازار هدفش رو ال جی بی تی ها قرار داده
حسن
۶ تیر ۱۴۰۳اصلا کاری به مشخصات و وزن و عملکرد ندارم
از نظر من قیافش خیلی عالیه قلدر و مردونه است من که این تیپ را پسندیدم
المانی فنا از بس فیس سوسول دیدن عادت کردن به رخ وحشی عادت ندارن