طبق جدیدترین گزارشها، نسل جدید M5 از قوای محرکهٔ V8 هیبریدی شاسیبلند XM با ۷۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۳۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند و ۲۴۳۵ کیلوگرم وزن دارد.
نسل جدید بامو M5 به رونمایی نزدیک میشود و طبق گزارشها، هم بسیار قوی و هم بسیار سنگین خواهد بود. طبق اطلاعاتی که اخیراً منتشر شده است، M5 جدید از همان قوای محرکهٔ هیبریدی شاسیبلند XM استفاده خواهد کرد که از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو و یک موتور الکتریکی تشکیل شده است. این قوای محرکه در XM پایه ۶۵۳ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که این ارقام در نسخهٔ لیبل رد به ۷۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور میرسد.
به ادعای گزارش مذکور، M5 از لحاظ قدرت بین دو نسخهٔ XM قرار میگیرد و ۷۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۳۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. در این گزارش گفته شده سوپرسدان جدید بامو از پکیج باطری ۱۸.۶ کیلووات ساعتی استفاده خواهد کرد که کوچکتر از باطری ۲۵.۷ کیلووات ساعتی XM است. انتظار میرود M5 جدید از لحاظ ابعاد نسبت به قبل رشد داشته باشد و ۳۶ میلیمتر کشیدهتر و ۷۰ میلیمتر عریضتر شود. موضوع مهمتر اما وزن این خودرو است که ظاهراً به ۲۴۳۵ کیلوگرم میرسد. این رقم در قیاس با وزن ۱۸۹۵ نسل قبلی افزایش بسیار زیادی را نشان میدهد. البته مرسدس AMG GT63 S E Performance هم حدود ۲.۴ تن وزن دارد اما با ۸۴۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور، بسیار قویتر از M5 است.
نسل جدید M5 در نسخههای سدان و استیشن تولید خواهد شد. ظاهراً بامو تولید نسخهٔ سدان را در جولای امسال آغاز خواهد کرد و قصد دارد تا اوایل سال ۲۰۳۱ آن را روی خط تولید نگه دارد. نسخهٔ استیشن یا تورینگ هم در نوامبر امسال روی خط تولید میرود. M5 با مجموعهای از تغییرات ظاهری مثل سپرهای اسپرتتر جلو و عقب، ترمزها و رینگهای بزرگتر، چهار سر اگزوز، دیفیوزر عقب و اسپویلر کوچک عقب از نسخههای معمولی سری ۵ متمایز خواهد شد.
مازیار
۲ اسفند ۱۴۰۲هی مک …
بیا سبک سازی برقی رو نشون بده
NAVID۰۰۹۸
۲ اسفند ۱۴۰۲تنها مهارِ این وزن ، گشتاور بالا تو دورموتور پائین هست و اگر نه از دست اسببخار کاری ساخته نیست !
وقتی میگم bmw دیوونه شده قبول کنید ، اینم از طراحیش که گلسرسبد bmw که همین سری ۵ و M5 هستش رو به فنا دادِ !!!
امیررضا
۲ اسفند ۱۴۰۲نه دیگه اینو نه!!!
Taha Ayoobi
۲ اسفند ۱۴۰۲عجب چیزیه لامصب
چراغ های اینو بنز خیلی شبیه هم نیست؟
ARIAN
۲ اسفند ۱۴۰۲وزنش اندازه یه suv فول سایز شده چه خبره؟؟ این موتور های الکتریکی کثیف خیلی خیلی سنگینن. همون موتور قبلی رو تقویت میکردن خیلی بهتر بود. قطعا تاثیر خیلی بدی توی هندلینگش میزاره این وزن بالا. M5 سال پیش برای همیشه مرد این چیزی که قراره بیاد دیگه از روال همیشگی و عادی خارج شده وزنش اندازه بوژی های شرکت نفت شده با اون قیافه زشتش که نسبت به سری پنج قبلی یک پسرفت افسانه ای داشته.
Soroush
۲ اسفند ۱۴۰۲به نظرم نیازی به سیستم هیبریدی با این افزایش وزن نبود!!۲/۵تن خیلی وزن زیادیه برای این ماشین
میتونستن با ارتقای همون موتور ۴.۴لیتری به ۷۳۰اسب بخار برسن،درکل جذابیت نسل قبل نداره
ali
۲ اسفند ۱۴۰۲به خاطر قوانین سخت گیرانه اروپا نمیشد
ولی این حداقل باید ۸۰۰ اسب بخار با ۱۲۰۰ نیوتون متر گشتاور رو میداشت اختلافش با amg gt e performance خیییلی زیاده
محمدهادی
۲ اسفند ۱۴۰۲اگه این کانفیگ واقعیت داشته باشه ینی عقب افتادن M5 از رقیب مرسدس ش
یه حس ترسی نسبت به این نسل M5 دارم…
Dark Knight
۲ اسفند ۱۴۰۲۲۵۰۰ کیلو وزن یه سدان !! این که خیلی بده درسته که قدرت بیشتر شده ولی وزنش غیرمنطقیه الان تایکان توربو s با اینکه تمام برقیه و نزدیک ۲۰۰ اسب هم از این قویتره ولی وزنش ۲۰۸۷ کیلو ( نسل قبلی توربو s حدود ۲۲۰۰ بود ) یا پانامرا هیبرید که از نظر کلاس باید با سری ۷ مقایسه بشه باز هم از این سبک تره ! واقعا بیمر روی این نسل سری ۵ افتضاح کار کرده هم از نظر طراحی و هم کنترل وزن ( مشکل اینجاست i5 هم که مدل برقی خیلی سنگینه )
آلمانی باز
۲ اسفند ۱۴۰۲تو تایکان خبری از انجین v8 تو قسمت جلو نیست … فکر کنم بخاطر همین سبک تره
کلا فلسفه هیبرید رو درک نمیکنم نه میشه از گشتاور آنی موتور برقی استفاده کرد نه امتیاز وزن کم درونسوز ها رو داره ، فقط میشه باهاش عددی که جلوی (اسب بخار) نوشته شده رو بزرگتر کرد . در عمل هیچ…
18:45
۲ اسفند ۱۴۰۲2.5 تن وزن خواهد داشت اما قطعا به چشم نمی آید! 💪
mercedes
۲ اسفند ۱۴۰۲2.5نیم تن رو fh500هم تاثیر میزاره چه برسه به یه ماشین اسپرت.
اگه2 تن بود رقیب نداشت.
amir-mr
۲ اسفند ۱۴۰۲قطعا برای M5 f90 افسانه جانشین خوبی نیست 2.5 تن وزن چه خبره؟
اگه قرار باشه با همین مشخصات عرضه بشه اسم و رسم M5 رو از بین میبره
S
۲ اسفند ۱۴۰۲طرفدارای m5 که خیلی متعصبانه میگفتن m5 از amg gt e performance بهتره حالا تحویل بگیرن و یاد بگیرن انقدر متعصبانه نظر ندن کاربرای مهران و آلمانی باز و علی و… مخصوصا شما 3 تا
مهران
۲ اسفند ۱۴۰۲😂
چشم هارو باید شست جور دیگر باید دید…
وقتی فکر میکنی من فن شرکت خاصیم،چی جوابتو بدم.
من فقط با حرف بی منطق و متعصبانه مشکل دارم کت از قضا ۹۹ درصد حرفات همینطوره.
مثل بچه ها دنبال بازی هستی و فرافکنی…
😂
ali
۲ اسفند ۱۴۰۲همون e performance تو هم وزنش زیاده اون هم مثل تو هیچ پوخی نیست
ali
۲ اسفند ۱۴۰۲جناب s
این تو هستی که هی داری متعصبانه نظر می دی این تویی تو هر پستی میای e performance . e performance می کنی .. تا الان نوبت کاربر تسلا بود الان نوبت توئه؟؟ بابا ولمون کنید سرمونو بردید
این تو هستی که میای میگی bmw پرفورمنس نداره
bmw سال ها رقیب مستقیم بنز بوده سال هاست دارن همو جر میدن بعد تو داری میگی bmw پرفورمنس نداره ؟؟!!!
خب اینطوری معلومه کی داره تعصبی میده
S
۲ اسفند ۱۴۰۲کاربر علی تو یا خوابی یا خودت زدی به خواب کسی نگفت بی ام و پرفورمنس نداره اتفاقا داره خوبم داره منتهی بنز در طول تاریخ پرفورمنس بهتری داشته ما اینو داریم میگیم دروغی هم نگفتیم واقعیت گفتیم چون تاریخ اینو نشون داده اتفاقا ما تعصبی نظر نمیدیم وقتی یه مقاله نویس میاد اینجا هرچی دلش میخواد مینویسه میزاره اینجا آدم باید جوابش بده طرف داره نوشته بی ام و مختص پیسته ولی بنز نیست 😂😂😂 در صورتی که بی ام و اصلا تو پیست رکوردی نداره ولی بنز تا دلت بخواد رکورد داشته الانم که رکورد پیست دستشه . دوست عزیز اتفاقا شما تعصبی هستین شما مثل کاربر تسلا متعصبانه فقط میگین بیمر بیمر بیمر نه مااااا
S
۲ اسفند ۱۴۰۲کی به کی میگه بچه سال 😂😂😂😂😂 برو عمو جون بخدا اگه تو 20 سال بیشتر داشته باشی من حداقل بهت قول میدم 15 سال ازت بزرگترم برو بچه جون بزار باد بیاد
ایلیا
۳ اسفند ۱۴۰۲واااای آقای دانشمند خب تو برو مقاله بنویس 😂😂
علی ولش کن با این بحث نکن
مجتبی .
۲ اسفند ۱۴۰۲این مشخصاتm5 هستش براcs قطعا قویتره. هنوززوده برا نتیجه گیری.
Matin
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳میگی پرفومنس بنز بهتر از بی ام وس؟
یه ام فایو سی اس با 635 اسب اون amg performance رو میزنه
تعصبی حرف نزن
تو ی ماشین از بنز بگو ک بتونه ام فایو level performance رو تو درگ بزنه
amir-mr
۲ اسفند ۱۴۰۲این طراحی فانتزی BMW واقعا رو مخه،عقبه ماشین فرم و طراحی خوبی داره اما جلوی ماشین واقعا اون ابهت نسل قبل رو نداره میشه بهش گفت زیبا ولی فانتزی شده
mercedes
۲ اسفند ۱۴۰۲نسل قبل سیبیلاش دلبری میکرد واقعا
R@min
۲ اسفند ۱۴۰۲پیچیدگی، استهلاک، افزایش وزن همش برای مشتری برای قانونی که کلا در بهترین حالت ۳ لیتر مصرف کم می کنه !!
الاغ های پهن مغزی که تو اتحادیه اروپا این شکلی به آلمانیا فشار میارن و دستاوردشون نزدیک صفره تا کجا میخوان برن جلو !
amir-mr
۲ اسفند ۱۴۰۲برای مشتری فایده خاصی نداره فقط باعث میشه هزینه تعمیر نگهداری ماشین بیشتر بشه
و عمر مفید ماشین پایین بیاد
در کل باعث مصرف گرایی میشه
همش فقط به دلایل پیمان های آب هوایی،که در آخرم پولش میره تو جیب دولت ها
۲ اسفند ۱۴۰۲با پنج تا سرنشین بزرگسال تقریبا چاق حتما به ۳ تن وزنش میرسه 😐
حسن
۲ اسفند ۱۴۰۲مغز ادمها هم کم کم داره به فنا میره هر چند فک نکنم چنین ایده ای عملی بشه اما همون فکرش هم احمقانه است
Siyavash
۲ اسفند ۱۴۰۲هر چقدر هم که قویتر شده باشه بازم ارزش نداره وزنش۲۴۵۰ کیلو باشه..m5 به هندلینگ چابک و واکنش های سریع معروف هست نه به وزن بالا..
به نظر من وزنش نهایت از ۱۹۵۰ تا ۲۱۰۰ باشه و عمرن بیشتر از ۲۱۰۰ کیلو باشه چون یه جورایی اگه بیشتر باشه کلا فلسفه تولید m5 زیر سوال میره و عقلانی نیس شما بگو اصلا موتور الکتریکی هم استفاده شده ولی بازم دلیل نمیشه…امیدوارم این شایعه هایه وزن بالا واقعی نباشن چون واقعا نمیتونن باور کنم m5 سنگین و تنبل بشه و نشه باهاش پیچ هارو سریع پیچید و تویه پیست تایم خوب زد….💯💯
علی جردن
۲ اسفند ۱۴۰۲چراغ عقب شبیه چراغ عقب اپتیما های ایران شده
رامتین
۲ اسفند ۱۴۰۲اینکه به علت افزایش وزن، توان را بالا ببری که همون پرفورمنس قبلی را بدست بیاری عملا کاری نیست که بخواهیم تشویقش کنیم! مهم اینه شما بتونی با کاهش وزن، پرفورمنس بهتر ی را با رعایت استانداردها داشته باشی.
مهردادکمال
۲ اسفند ۱۴۰۲برگ برنده بی ام و m5نسل قبل وزن عالی اش بود که نمیدونم چرا این کارو باهاش کردن و نسل جدیدشو این قد سنگین کردن
Yasan
۳ اسفند ۱۴۰۲اوکی ولی این یه m5 نیست ( منظورم رو میگیرید دیگه ؟)
M power
۳ اسفند ۱۴۰۲لا مذهب ها بزارید ماشین بیاد بعد تیکه پارش کنید
والا
وحید
۳ اسفند ۱۴۰۲از وقتی نادر فقیه زاده از سمت سر طراحی ب ام و رفت دیگه اون جذابیت قبل رو نداره متاسفانه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ اسفند ۱۴۰۲نادر فقیهزاده هیچ وقت، طراح ارشد یا مدیر طراحی کل بیامو نبود، هرچند که ۱۷ سال در پروژههای مختلف مرتبط با طراحی محصولات بیامو سابقه داره
ایشون مدتی سرپرستی تیم طراحی بیامو سری ۷ داشت و دوران حضورش در بیامو، غالبا روی طراحی داخلی و بدنه سری ۶ و سری ۷ کار کرد
در منابع خارجی نوشته
He was responsible for the Interior Design of the BMW 7 Series (F01/F02), the Exterior Design of the BMW 6 Series Gran Coupé, Coupé and Convertible (F06/F12/F13) and the Exterior Design of the BMW 7 series (G11/G12)
Dan
۳ اسفند ۱۴۰۲بنظرم ام فایو همیشه پرچمدار خودرو های بی ام و بوده
میلاد
۴ اسفند ۱۴۰۲خوشم میاد خیلیا جوری نظر میدن میگن خوب نیست اله بله انگار از بچگی بنز و بی ام و و فراری سوار شدن.کمپانی بی ام و با نخبه هاش عقلش ب اینچیزا نرسیده عقل تو رسیده.برو سوار پرایدت شو بابا لذت ببر🤣🤣
احسان
۴ اسفند ۱۴۰۲متاسفانه دیگه اون طراحی جذاب سری های پیش رو نداره💔
Jaysons
۱۱ اسفند ۱۴۰۲واقعا کاش حداقل وزن کمتر و قدرت بیشتر میدادن بهش با این وضع مگه اینکه تو نسخه های CS و کامپوتیشن جبران کنن
Pm
۱۱ اسفند ۱۴۰۲از لحاظ فنی نمی دونم ولی از لحاظ ظاهری که واقعا نسبت به F90 خیلی پایین تره
Pm
۱۱ اسفند ۱۴۰۲از لحاظ فنی چون آگاهی ندارم نمی تونم نظر بدم ولی از لحاظ ظاهری به نظرم خیلی پایین تر از F90 هست