بی ام و

بی ام و M5 جدید 730 اسب بخار قدرت و 2.5 تن وزن خواهد داشت!

طبق جدیدترین گزارش‌ها، نسل جدید M5 از قوای محرکهٔ V8 هیبریدی شاسی‌بلند XM با ۷۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۳۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و ۲۴۳۵ کیلوگرم وزن دارد.

نسل جدید ب‌ام‌و M5 به رونمایی نزدیک می‌شود و طبق گزارش‌ها، هم بسیار قوی و هم بسیار سنگین خواهد بود. طبق اطلاعاتی که اخیراً منتشر شده است، M5 جدید از همان قوای محرکهٔ هیبریدی شاسی‌بلند XM استفاده خواهد کرد که از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو و یک موتور الکتریکی تشکیل شده است. این قوای محرکه در XM پایه ۶۵۳ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این ارقام در نسخهٔ لیبل رد به ۷۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد.

به ادعای گزارش مذکور، M5 از لحاظ قدرت بین دو نسخهٔ XM قرار می‌گیرد و ۷۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۳۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. در این گزارش گفته شده سوپرسدان جدید ب‌ام‌و از پکیج باطری ۱۸.۶ کیلووات ساعتی استفاده خواهد کرد که کوچک‌تر از باطری ۲۵.۷ کیلووات ساعتی XM است. انتظار می‌رود M5 جدید از لحاظ ابعاد نسبت به قبل رشد داشته باشد و ۳۶ میلی‌متر کشیده‌تر و ۷۰ میلی‌متر عریض‌تر شود. موضوع مهم‌تر اما وزن این خودرو است که ظاهراً به ۲۴۳۵ کیلوگرم می‌رسد. این رقم در قیاس با وزن ۱۸۹۵ نسل قبلی افزایش بسیار زیادی را نشان می‌دهد. البته مرسدس AMG GT63 S E Performance هم حدود ۲.۴ تن وزن دارد اما با ۸۴۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور، بسیار قوی‌تر از M5 است.

نسل جدید M5 در نسخه‌های سدان و استیشن تولید خواهد شد. ظاهراً ب‌ام‌و تولید نسخهٔ سدان را در جولای امسال آغاز خواهد کرد و قصد دارد تا اوایل سال ۲۰۳۱ آن را روی خط تولید نگه دارد. نسخهٔ استیشن یا تورینگ هم در نوامبر امسال روی خط تولید می‌رود. M5 با مجموعه‌ای از تغییرات ظاهری مثل سپرهای اسپرت‌تر جلو و عقب، ترمزها و رینگ‌های بزرگ‌تر، چهار سر اگزوز، دیفیوزر عقب و اسپویلر کوچک عقب از نسخه‌های معمولی سری ۵ متمایز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2625 ديدگاه)

    هی مک …
    بیا سبک سازی برقی رو نشون بده

    موافقم 44
    مخالفم 7
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (10264 ديدگاه)

      تنها مهارِ این وزن ، گشتاور بالا تو دورموتور پائین هست و اگر نه از دست اسب‌بخار کاری ساخته نیست !
      وقتی میگم bmw دیوونه شده قبول کنید ، اینم از طراحیش که گل‌سرسبد bmw که همین سری ۵ و M5 هستش رو به فنا دادِ !!!

      موافقم 43
      مخالفم 13
  2. امیررضا

    ۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (269 ديدگاه)

    نه دیگه اینو نه!!!

    موافقم 32
    مخالفم 6
  3. Taha Ayoobi

    ۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1414 ديدگاه)

    عجب چیزیه لامصب
    چراغ های اینو بنز خیلی شبیه هم نیست؟

    موافقم 18
    مخالفم 30
  4. ARIAN

    ۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    وزنش اندازه یه suv فول سایز شده چه خبره؟؟ این موتور های الکتریکی کثیف خیلی خیلی سنگینن. همون موتور قبلی رو تقویت میکردن خیلی بهتر بود. قطعا تاثیر خیلی بدی توی هندلینگش میزاره این وزن بالا. M5 سال پیش برای همیشه مرد این چیزی که قراره بیاد دیگه از روال همیشگی و عادی خارج شده وزنش اندازه بوژی های شرکت نفت شده با اون قیافه زشتش که نسبت به سری پنج قبلی یک پسرفت افسانه ای داشته.

    موافقم 56
    مخالفم 8
  5. Soroush

    ۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (188 ديدگاه)

    به نظرم نیازی به سیستم هیبریدی با این افزایش وزن نبود!!۲/۵تن خیلی وزن زیادیه برای این ماشین
    میتونستن با ارتقای همون موتور ۴.۴لیتری به ۷۳۰اسب بخار برسن،درکل جذابیت نسل قبل نداره

    موافقم 39
    مخالفم 3
    1. ali

      ۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      به خاطر قوانین سخت گیرانه اروپا نمیشد
      ولی این حداقل باید ۸۰۰ اسب بخار با ۱۲۰۰ نیوتون متر گشتاور رو می‌داشت اختلافش با amg gt e performance خیییلی زیاده

      موافقم 27
      مخالفم 2
      1. محمدهادی

        ۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2152 ديدگاه)

        اگه این کانفیگ واقعیت داشته باشه ینی عقب افتادن M5 از رقیب مرسدس ش
        یه حس ترسی نسبت به این نسل M5 دارم…

        موافقم 15
        مخالفم 1
  6. Dark Knight

    ۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (465 ديدگاه)

    ۲۵۰۰ کیلو وزن یه سدان !! این که خیلی بده درسته که قدرت بیشتر شده ولی وزنش غیرمنطقیه الان تایکان توربو s با اینکه تمام برقیه و نزدیک ۲۰۰ اسب هم از این قویتره ولی وزنش ۲۰۸۷ کیلو ( نسل قبلی توربو s حدود ۲۲۰۰ بود ) یا پانامرا هیبرید که از نظر کلاس باید با سری ۷ مقایسه بشه باز هم از این سبک تره ! واقعا بیمر روی این نسل سری ۵ افتضاح کار کرده هم از نظر طراحی و هم کنترل وزن ( مشکل اینجاست i5 هم که مدل برقی خیلی سنگینه )

    موافقم 26
    مخالفم 2
    1. آلمانی باز

      ۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (141 ديدگاه)

      تو تایکان خبری از انجین v8 تو قسمت جلو نیست … فکر کنم بخاطر همین سبک تره
      کلا فلسفه هیبرید رو درک نمیکنم نه میشه از گشتاور آنی موتور برقی استفاده کرد نه امتیاز وزن کم درونسوز ها رو داره ، فقط میشه باهاش عددی که جلوی (اسب بخار) نوشته شده رو بزرگتر کرد . در عمل هیچ…

      موافقم 19
      مخالفم 6
  7. 18:45

    ۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (483 ديدگاه)

    2.5 تن وزن خواهد داشت اما قطعا به چشم نمی آید! 💪

    موافقم 10
    مخالفم 25
    1. mercedes

      ۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (327 ديدگاه)

      2.5نیم تن رو fh500هم تاثیر میزاره چه برسه به یه ماشین اسپرت.
      اگه2 تن بود رقیب نداشت.

      موافقم 28
      مخالفم 3
  8. amir-mr

    ۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (366 ديدگاه)

    قطعا برای M5 f90 افسانه جانشین خوبی نیست 2.5 تن وزن چه خبره؟
    اگه قرار باشه با همین مشخصات عرضه بشه اسم و رسم M5 رو از بین می‌بره

    موافقم 32
    مخالفم 1
  9. S

    ۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (182 ديدگاه)

    طرفدارای m5 که خیلی متعصبانه میگفتن m5 از amg gt e performance بهتره حالا تحویل بگیرن و یاد بگیرن انقدر متعصبانه نظر ندن کاربرای مهران و آلمانی باز و علی و… مخصوصا شما 3 تا

    موافقم 14
    مخالفم 37
    1. مهران

      ۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (605 ديدگاه)

      😂
      چشم هارو باید شست جور دیگر باید دید…
      وقتی فکر میکنی من فن شرکت خاصیم،چی جوابتو بدم.
      من فقط با حرف بی منطق و متعصبانه مشکل دارم کت از قضا ۹۹ درصد حرفات همینطوره.
      مثل بچه ها دنبال بازی هستی و فرافکنی…

      😂

      موافقم 28
      مخالفم 1
    2. ali

      ۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      همون e performance تو هم وزنش زیاده‌ اون هم مثل تو هیچ پوخی نیست

      موافقم 23
      مخالفم 5
    3. ali

      ۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      جناب s

      این تو هستی که هی داری متعصبانه نظر می دی این تویی تو هر پستی میای e performance . e performance می کنی .. تا الان نوبت کاربر تسلا بود الان نوبت توئه؟؟ بابا ولمون کنید سرمونو بردید
      این تو هستی که میای میگی bmw پرفورمنس نداره
      bmw سال ها رقیب مستقیم بنز بوده سال هاست دارن همو جر میدن بعد تو داری میگی bmw پرفورمنس نداره ؟؟!!!
      خب اینطوری معلومه کی داره تعصبی میده

      موافقم 29
      مخالفم 2
      1. S

        ۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (85 ديدگاه)

        کاربر علی تو یا خوابی یا خودت زدی به خواب کسی نگفت بی ام و پرفورمنس نداره اتفاقا داره خوبم داره منتهی بنز در طول تاریخ پرفورمنس بهتری داشته ما اینو داریم میگیم دروغی هم‌ نگفتیم واقعیت گفتیم چون تاریخ اینو نشون داده اتفاقا ما تعصبی نظر نمیدیم وقتی یه مقاله نویس میاد اینجا هرچی دلش میخواد مینویسه میزاره اینجا آدم باید جوابش بده طرف داره نوشته بی ام و مختص پیسته ولی بنز نیست 😂😂😂 در صورتی که بی ام و اصلا تو پیست رکوردی نداره ولی بنز تا دلت بخواد رکورد داشته الانم که رکورد پیست دستشه . دوست عزیز اتفاقا شما تعصبی هستین شما‌ مثل کاربر تسلا متعصبانه فقط میگین بیمر بیمر بیمر نه مااااا

        موافقم 1
        مخالفم 26
        1. S

          ۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (182 ديدگاه)

          کی به کی میگه بچه سال 😂😂😂😂😂 برو عمو جون بخدا اگه تو 20 سال بیشتر داشته باشی من حداقل بهت قول میدم 15 سال ازت بزرگترم برو بچه جون بزار باد بیاد

          موافقم 1
          مخالفم 18
        2. ایلیا

          ۳ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (8 ديدگاه)

          واااای آقای دانشمند خب تو برو مقاله بنویس 😂😂

          علی ولش کن با این بحث نکن

          موافقم 5
          مخالفم 1
    4. مجتبی .

      ۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1182 ديدگاه)

      این مشخصاتm5 هستش براcs قطعا قویتره. هنوززوده برا نتیجه گیری.

      موافقم 10
      مخالفم 0
    5. Matin

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (18 ديدگاه)

      میگی پرفومنس بنز بهتر از بی ام وس؟
      یه ام فایو سی اس با 635 اسب اون amg performance رو میزنه
      تعصبی حرف نزن
      تو ی ماشین از بنز بگو ک بتونه ام فایو level performance رو تو درگ بزنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. amir-mr

    ۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (366 ديدگاه)

    این طراحی فانتزی BMW واقعا رو مخه،عقبه ماشین فرم و طراحی خوبی داره اما جلوی ماشین واقعا اون ابهت نسل قبل رو نداره میشه بهش گفت زیبا ولی فانتزی شده

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. mercedes

      ۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (327 ديدگاه)

      نسل قبل سیبیلاش دلبری میکرد واقعا

      موافقم 14
      مخالفم 1
  11. R@min

    ۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1716 ديدگاه)

    پیچیدگی، استهلاک، افزایش وزن همش برای مشتری برای قانونی که کلا در بهترین حالت ۳ لیتر مصرف کم می کنه !!

    الاغ های پهن مغزی که تو اتحادیه اروپا این شکلی به آلمانیا فشار میارن و دستاوردشون نزدیک صفره تا کجا میخوان برن جلو !

    موافقم 26
    مخالفم 1
    1. amir-mr

      ۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (366 ديدگاه)

      برای مشتری فایده خاصی نداره فقط باعث میشه هزینه تعمیر نگهداری ماشین بیشتر بشه
      و عمر مفید ماشین پایین بیاد
      در کل باعث مصرف گرایی میشه
      همش فقط به دلایل پیمان های آب هوایی،که در آخرم پولش میره تو جیب دولت ها

      موافقم 7
      مخالفم 0
  12. ۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3447 ديدگاه)

    با پنج تا سرنشین بزرگسال تقریبا چاق حتما به ۳ تن وزنش میرسه 😐

    موافقم 15
    مخالفم 0
  13. حسن

    ۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    مغز ادمها هم کم کم داره به فنا میره هر چند فک نکنم چنین ایده ای عملی بشه اما همون فکرش هم احمقانه است

    موافقم 0
    مخالفم 1
  14. Siyavash

    ۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (680 ديدگاه)

    هر چقدر هم که قویتر شده باشه بازم ارزش نداره وزنش۲۴۵۰ کیلو باشه..m5 به هندلینگ چابک و واکنش های سریع معروف هست نه به وزن بالا..
    به نظر من وزنش نهایت از ۱۹۵۰ تا ۲۱۰۰ باشه و عمرن بیشتر از ۲۱۰۰ کیلو باشه چون یه جورایی اگه بیشتر باشه کلا فلسفه تولید m5 زیر سوال میره و عقلانی نیس شما بگو اصلا موتور الکتریکی هم استفاده شده ولی بازم دلیل نمیشه…امیدوارم این شایعه هایه وزن بالا واقعی نباشن چون واقعا نمیتونن باور کنم m5 سنگین و تنبل بشه و نشه باهاش پیچ هارو سریع پیچید و تویه پیست تایم خوب زد….💯💯

    موافقم 4
    مخالفم 1
  15. علی جردن

    ۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    چراغ عقب شبیه چراغ عقب اپتیما های ایران شده

    موافقم 4
    مخالفم 4
  16. رامتین

    ۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3066 ديدگاه)

    اینکه به علت افزایش وزن، توان را بالا ببری که همون پرفورمنس قبلی را بدست بیاری عملا کاری نیست که بخواهیم تشویقش کنیم! مهم اینه شما بتونی با کاهش وزن، پرفورمنس بهتر ی را با رعایت استانداردها داشته باشی.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  17. مهردادکمال

    ۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1843 ديدگاه)

    برگ برنده بی ام و m5نسل قبل وزن عالی اش بود که نمیدونم چرا این کارو باهاش کردن و نسل جدیدشو این قد سنگین کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Yasan

    ۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اوکی ولی این یه m5 نیست ( منظورم رو میگیرید دیگه ؟)

    موافقم 0
    مخالفم 2
  19. M power

    ۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (120 ديدگاه)

    لا مذهب ها بزارید ماشین بیاد بعد تیکه پارش کنید
    والا

    موافقم 2
    مخالفم 0
  20. وحید

    ۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (108 ديدگاه)

    از وقتی نادر فقیه زاده از سمت سر طراحی ب ام و رفت دیگه اون جذابیت قبل رو نداره متاسفانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2381 ديدگاه)

      نادر فقیه‌زاده هیچ وقت، طراح ارشد یا مدیر طراحی کل بی‌ام‌و نبود، هرچند که ۱۷ سال در پروژه‌های مختلف مرتبط با طراحی محصولات بی‌ام‌و سابقه داره
      ایشون مدتی سرپرستی تیم طراحی بی‌ام‌و سری ۷ داشت و دوران حضورش در بی‌ام‌و، غالبا روی طراحی داخلی و بدنه سری ۶ و سری ۷ کار کرد

      در منابع خارجی نوشته
      He was responsible for the Interior Design of the BMW 7 Series (F01/F02), the Exterior Design of the BMW 6 Series Gran Coupé, Coupé and Convertible (F06/F12/F13) and the Exterior Design of the BMW 7 series (G11/G12)

      موافقم 1
      مخالفم 0
  21. Dan

    ۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (611 ديدگاه)

    بنظرم ام فایو همیشه پرچمدار خودرو های بی ام و بوده

    موافقم 2
    مخالفم 1
  22. میلاد

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خوشم میاد خیلیا جوری نظر میدن میگن خوب نیست اله بله انگار از بچگی بنز و بی ام و و فراری سوار شدن.کمپانی بی ام و با نخبه هاش عقلش ب اینچیزا نرسیده عقل تو رسیده.برو سوار پرایدت شو بابا لذت ببر🤣🤣

    موافقم 5
    مخالفم 0
  23. احسان

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه دیگه اون طراحی جذاب سری های پیش رو نداره💔

    موافقم 0
    مخالفم 1
  24. Jaysons

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    واقعا کاش حداقل وزن کمتر و قدرت بیشتر میدادن بهش با این وضع مگه اینکه تو نسخه های CS و کامپوتیشن جبران کنن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. Pm

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از لحاظ فنی نمی دونم ولی از لحاظ ظاهری که واقعا نسبت به F90 خیلی پایین تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Pm

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از لحاظ فنی چون آگاهی ندارم نمی تونم نظر بدم ولی از لحاظ ظاهری به نظرم خیلی پایین تر از F90 هست

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا