بی ام وتجربه و آزمایش

پشت فرمان نسل جدید بی ام و M5، وقتی اعداد جای لذت رانندگی را می‌گیرند

اعداد و ارقام نسل جدید ب‌ام‌و M5 بسبار چشمگیر هستند اما در دنیای واقعی این اعداد کاربردی نخواهند داشت.

بیایید داستان را با بحث‌برانگیزترین موضوع آغاز کنیم. نسل جدید ب‌ام‌و M5 نزدیک به ۲.۵ تن وزن دارد. این تقریباً معادل وزن دو تویوتا GR86 است؛ بنابراین، M5 قطعاً خودروی سنگینی است و این اصلی‌ترین موضوع بحث در مورد نسل جدید سدان پرفورمنس ب‌ام‌و از زمان معرفی بوده است. باواریایی‌ها هم در دفاع از خود اظهار داشتند که M5 وزن خود را پنهان می‌کند و احساس سنگینی نخواهد داشت.

برای سال‌ها، ب‌ام‌و نیازی به ارائهٔ قوی‌ترین خودروهای هر کلاس نداشت زیرا خودروهای متعادلی می‌ساخت که رانندگی جذابی داشتند. این‌ها خودروهای اسپرتی بودند که می‌توانستند تمام صبح را در بزرگراه بگذرانند، بعدازظهر راهی پیست شوند و هنوز هم هنگام غروب در جاده رانندگی لذت‌بخشی داشته باشند. این‌ها خودروهای چندمنظورهٔ واقعی برای گروه خاصی از خریداران بودند. بااین‌حال، چند نسل آخر M5 اولویت‌ها را تغییر داده است. این خودروها حالا می‌خواهد قدرت‌های بالا را با شتاب وحشیانه ارائه کنند و در این فرایند، نه‌تنها از افزایش وزن رنج برده‌اند بلکه شخصیت M5 را هم از یک سدان اسپرت همه‌کاره به یک گرند تورر تغییر داده‌اند و جدیدترین نسل M5 این فرایند را تکمیل کرده است.

البته M5 جدید از برخی جهات سنگین احساس نمی‌شود زیرا باطری‌ها در کف خودرو قرار گرفته‌اند که مرکز ثقل خودرو را پایین می‌آورند و انتقال وزن در هنگام رانندگی‌های سریع را محدود می‌کنند. درنتیجه، M5 روی دست‌اندازها تکان نمی‌خورد و در پیچ‌ها از خود بادی‌رول نشان نمی‌دهد. بااین‌حال، فقط اینکه M5 احساس سنگینی ندارد باعث نمی‌شود سنگینی آن را فراموش کنید زیرا وزن خودرو هنگام برداشتن پا از روی پدال گاز خود را نشان می‌دهد.

در این خودرو، پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 آشنای S68 با باطری و یک موتور الکتریکی در گیربکس ترکیب شده و مجموعاً ۷۲۷ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. ترکیب گشتاور فوری موتور الکتریکی با پیشرانهٔ هشت سیلندری که از قبل وحشی بود، خودروی درون‌سوزی را ایجاد کرده که مثل خودروهای الکتریکی شتاب می‌گیرد. بدون هیچ تأخیری، تا وقتی‌که پای خود را از روی پدال گاز بردارید فقط قدرت خالص تحویل خواهید گرفت. در اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت در خارج از مقر ب‌ام‌و در مونیخ، احساس می‌شد که M5 هیچ‌گاه از شتاب گیری بازنخواهد ایستاد.

من بارها و بارها به سرعت ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت رسیدم و چیزی جز ترافیک نمی‌توانست جلوی افزایش سرعت را بگیرد. هرچند حداکثر سرعت M5 با پکیج رانندهٔ M روی ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است ولی با شدتی که خودرو به سرعت ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت رسید، احساس می‌شد هیچ‌گاه افزایش سرعت متوقف نخواهد شد. زمانی هم که ترافیک ظاهر شد، ترمزها قدرتمند بودند و بدون مشکل سرعت را کاهش دادند. باطری‌های M5 که هنگام ترمز گیری شارژ می‌شوند، امکان پیمودن حدود ۴۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کنند.

این باطری‌ها هیچ‌گاه به‌طور کامل خالی نمی‌شوند زیرا ازآنجایی‌که پرفورمنس وحشیانهٔ خودرو به کمک باطری حاصل می‌شود، اگر شارژ به صفر برسد، پرفورمنس M5 ضربهٔ بزرگی خواهد خورد؛ بنابراین، در حال تمام الکتریکی، به‌اندازهٔ پیمودن دو یا سه کیلومتر، شارژ در باطری‌ها نگه داشته می‌شود و سیستم با استفاده از ترمزها و پیشرانه، اقدام به شارژ این باطری‌های ۲۲.۱ کیلووات ساعتی می‌کند. مثل تمام خودروهای M ب‌ام‌و، M5 هم حالات و تنظیمات زیادی دارد که از طریق سیستم iDrive قابل انتخاب خواهد بود. می‌توان سرعت تعویض دنده، کالیبراسیون پدال گاز، احساس ترمزها، صدای موتور، احساس فرمان، کنترل کشش، قطع انتقال نیرو به چرخ‌های جلو و… را تنظیم کرد. علاوه بر این، حالت‌های هیبریدی و الکتریکی هم وجود دارد که همه‌چیز را خسته‌کننده و گیج‌کننده خواهد کرد.

درحالی‌که نسل‌های اولیهٔ M5 مثل E28، E34 و E39 خودروهای آنالوگ بودند، نسل کنونی یا G90 صد درصد دیجیتال شده است. به همین دلیل، درحالی‌که انتظار داشتم G90 هم مثل نسل‌های قبلی M5 در بزرگراه عالی باشد و در جاده‌های پیچ‌درپیچ درخشان عمل کند، شرایط متفاوت بود. البته G90 هنوز هم بسیار سریع است ولی همین سرعت بالا در کنار ابعاد بزرگ، در بزرگراه‌ها مشکل‌ساز می‌شود. اول اینکه M5 خودرویی عریض و طویل با دید محدود است و هدایت آن از بین خودروهای زیادی که در اطراف در حال حرکت هستند دشوار خواهد بود.

علاوه بر این، جاده‌های فرعی آلمان برخلاف بزرگراه‌ها، محدودیت سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دارند و در چنین سرعت‌هایی، M5 احساس کسل‌کننده‌ای خواهد داشت؛ بنابراین، در جاده‌ها، محدودیت‌ها برای استفاده از تمام توانایی‌های M5 زیاد است و این جایی است که M5 بیشتر وقت خود را در آن سپری می‌کند. البته در پیست به استفاده از حداکثر توانایی‌های خودرو نزدیک‌تر شدیم ولی حتی خود ب‌ام‌و هم اذعان می‌کند که اکثر خریداران M5 هیچ‌گاه رنگ پیست را نمی‌بینند. به همین دلیل، وقتی از مقامات شرکت سؤال شد که وقتی توانایی‌های خودرو برای جاده‌ها خیلی زیاد است، چرا آن را کاهش نمی‌دهید، در پاسخ گفتند نمی‌توانیم به عقب بازگردیم و مردم بیشتر می‌خواهند.

هنگام آزمایش G90، ب‌ام‌و نسل‌های قبلی M5 را هم در اختیار ما قرار داد و من رانندگی کوتاهی با E39 و E60 داشتم. E60 اولین M5 با سیستم iDrive، حالت‌های رانندگی متعدد و گیربکس اتوماتیک بود که یک موتور V10 هم زیر کاپوت داشت ولی بااین‌وجود، روی جاده کوچک‌تر و سرزنده‌تر احساس می‌شد و حد نهایی توانایی‌های آن در دسترس‌تر بود. E39 نیز هنوز هم یک سدان اسپرت تعیین‌کننده است. یک موتور V8 تنفس طبیعی ۴۰۰ اسب بخاری، یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و طراحی ظریف، تمام چیزی است که یک علاقه‌مند به رانندگی از خودرو می‌خواهد.

به‌طورکلی، نسل جدید M5 خودرویی راحت با کابین زیبا، مصرف سوخت مناسب و فناوری‌های فراوان است ولی این دیگر خودرویی برای کسی که بخواهد در یک جادهٔ فرعی با سرعت مجاز و یا حتی غیرمجاز تفریح کند نیست. این M5 برای بردن خانواده از مونیخ به سفری در تعطیلات آخر هفته است. نسل جدید M5 را به‌عنوان یک گرند تورر لوکس در نظر بگیرید. در حال حاضر، M3 جای M5 قدیمی را به‌عنوان یک سدان اسپرت همه‌کاره گرفته و M2 جایگزین M3 شده است. M5 قبلاً به دنبال تعادل و درگیری راننده بود و حالا اعداد را دنبال می‌کند. وقتی انتخاب کرده‌اید بجای لذت، فقط به اعداد توجه کنید، نمی‌توانید به عقب بازگردید.

مشخصات فنی

BMW M5 2025
پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو هیبرید
قدرت ۷۲۷ اسب بخار
گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
وزن خالص ۲۴۴۵ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت
باطری ۲۲.۱ کیلووات ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر ترکیبی
حجم صندوق بار ۴۷۰ لیتر
قیمت پایه ۱۲۰,۶۷۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۵۰,۰۰۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۲ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. علی Shelby

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (482 ديدگاه)

    من ازش خوشم اومده

    موافقم 61
    مخالفم 43
    1. amirkhanzadeh

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (950 ديدگاه)

      منم از نمای عقب خودرو خوشم اومد ولی از داشبورد خودرو خوشم نیومد

      موافقم 42
      مخالفم 14
      1. Kiarash

        ۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (384 ديدگاه)

        منم از طراحی بیرونیش بدم نمیاد طراحی جذاب و خوبی داره ولی مثل نسل های قبلش نمیشه ولی طراحی فرمونش رو من خوشم نیومده اصلا

        موافقم 27
        مخالفم 10
        1. SMS

          ۵ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (529 ديدگاه)

          در کل ماشینیه که باید بهش بها داد اما چه فایده با این همه قدرت و پرفورمنس بازم از قبلیش سنگین تر و کندتر و زشت تره

          موافقم 14
      2. جرمی کلارکسون

        ۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (888 ديدگاه)

        منم میگم خدا لعنت کنه طراحای جدید بی ام و رو

        موافقم 28
        مخالفم 8
    2. Nismo

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1282 ديدگاه)

      با این وضع باید با پیکاپ ها مقایسه بشه
      فورد رپتور r که صفرتاصد 3.5 میزنه با وزن 2.7 تن
      رم تی ار اکس که صفرتاصد رو 3.6 میزنه با وزن 3 تن
      ماشالا بی ام و واقعا دست مریزاد

      موافقم 39
      مخالفم 9
    3. Sara

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (35 ديدگاه)

      خیلی زیباست
      M5 <3

      موافقم 16
      مخالفم 15
    4. MehdiTurbo

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2298 ديدگاه)

      جذاب زیبا بودنش جذابه ولی این در نظر بگیرید ۱۵۰ هزار دلار قیمت همین خودرو و با این قیمت چه خودروهای دیگه ای میشه گرفت که به شخصه برای من میره کنار
      و بزرگترین ضعف بی ام و و بنز جدید از دید من کابینشان و بزرگترین عیب کابین اینه برداشتند به جای چرم دوزی که همیشه داشت این قطعات پلاستیکی که طرح فیبر کربن داره را چسبوندند الان مزدا و کیا و هیوندام دیگه داشبورداشون چرم
      به نظر من ژرح پلاستیکشم اصلا زیبا نیست

      موافقم 15
      مخالفم 5
  2. محمد

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (264 ديدگاه)

    نمی‌توانیم به عقب بازگردیم و مردم بیشتر می‌خواهند…
    متاسفانه خوتون باعث به وجود اومدن این رویه حال به هم زن شدید.جنگ اسب بخار و لانچ کنترل و شتاب صفر تا صد بیهوده و ناکارآمد و مسخره در برابر قربانی کردن لذت رانندگی و در گیر کردن راننده.
    در مورد ظاهر ماشین هم واقعاً حرفی ندارم…

    موافقم 40
    مخالفم 5
  3. karwan

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خدایی منی که ازش متنفر بودم ، یکم از قیافش خوشم اومد ، داخلش هم که بینظیره

    موافقم 15
    مخالفم 22
    1. جرمی کلارکسون

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (888 ديدگاه)
      1. فیات مولتیپلا

        ۶ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (16 ديدگاه)

        اینو میبینم فکر میکنم که m3 هم حتی جلوش خوشگله
        حداقل چراغ هاشو نگه داشته این چیه به آیت کوچیکی

        موافقم 6
        مخالفم 1
      2. MehdiTurbo

        ۶ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (2298 ديدگاه)

        دهنت سرویس
        فقط رنگ صولتیش 😂🤣

        موافقم 3
        مخالفم 1
      3. A.R.A.S.H

        ۶ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (320 ديدگاه)

        😅😅دقیقا

        موافقم 1
        مخالفم 1
  4. علی

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    متن رو خودندم مث اینکه خودم نشستم پشت خودرو خیلی برام هیجان داشت واقعا خوب و زیبا توضیح داده بودن

    موافقم 30
    مخالفم 1
  5. نویدی

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    طلای ۲۴ عیاره.
    BMW هیچوقت واسه M5 کم نمیذاره.
    همچین سدان قدرتمندی بایدم جثه بزرگ و ترسناکی داشته باشه،واقعا بی نقصه.

    موافقم 17
    مخالفم 34
  6. مازیار

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3259 ديدگاه)

    تو دوره ای که اسب بخار حکم ریگ بیابون رو پیدا کرده هنر ارزشمند سبک‌سازی هست. این فاکتوریه که دست بالا رو بهت میده

    موافقم 30
    مخالفم 2
    1. امین

      ۶ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (631 ديدگاه)

      آفرین.
      در بین کامنتها یک نفر نکته اصلی گفت

      موافقم 5
      مخالفم 0
  7. Kamran Aghaei

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    شتاب ۰ تا ۱۰۰ ای که به‌دست اوردن از نسل‌قبلی
    M5 هم کند تره !!! ایا این شتاب اعلامی کارخونه
    هست یا که توسط همین منبع به دست اومده؟

    موافقم 18
    مخالفم 2
  8. Arshia m3csl

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1160 ديدگاه)

    بی ام و m5 ماشین خوبیه ولی پسرفت داشته نصبت به نسل قبلش بی ام و m5 جدید اگه مشکل وزن نداشت واقعا هیچ ایرادی ازش نمیتونستم بگیرم طراحی m5 جدید هنوزم یک بی ام و جذابه

    موافقم 11
    مخالفم 11
    1. new reventon

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (449 ديدگاه)

      عجب باتری قوی گذاشتن روش
      فک کنم 60،70 کیلو مترو راحت طی کنه

      موافقم 3
      مخالفم 7
    2. Cert

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (170 ديدگاه)

      بسار سنگین است هندلینگ آن
      می تواند خوب نباشد

      موافقم 7
      مخالفم 4
  9. hosen

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (486 ديدگاه)

    تو بحث طراحی فقط میشه گفت نمای عقبش خوبه و حس اسپرت رو منتقل میکنه
    تو بحث پرفورمنس هم هرچقدرم خوب باشه این اضافه وزنش کارو خراب میکنه کاش سبکتر میبود.

    موافقم 16
  10. MOPAR

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (111 ديدگاه)

    خوشگله تپلی شده فقط داشبوردش نباید اون مانیتور بود حس اسپرت بودنو ازش گرفته

    موافقم 10
    مخالفم 5
  11. 🥇M🏆 Bavaria///👑

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (603 ديدگاه)

    واقعا خیلی سخته برام بعنوان یه طرفدار واقعی ب ام و که این افتضاح تاریخی و وارد کارنامه درخشان ب ام و کنم!! 😑😑
    لااقل دیگه تو شجره نامه بی نظیر M5 این حماقت و نمیکردین…
    وزن بشدت بالا متاسفانه گریبان پرچمداران
    ب ام و رو گرفته…

    موافقم 20
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4078 ديدگاه)

      خیلی حس بدیه که ماشینی که سابقه خوبی داره خرابش کنن.

      موافقم 18
  12. Siyavash

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (758 ديدگاه)

    این نسل باعث ننگ m5هست..به نسل قبل و یا قبل‌تر نگاه کنید ببینید چه ماشین هایه عالی بودن ولی این یه پاندا سنگین شده…

    موافقم 18
    مخالفم 3
  13. JaMsHiD_R1988

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2642 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/2025-bmw-m5-sedan-review-59.jpg
    یا گذشت زمان و اومدن شاسی بلند نئو کلاس که طبق قاعده ماشین های جدید بی ام و باید زشت تر باشن ، این ماشین هم مثل جلو پنجره سری چهار برای مردم عادی شده . از کامنتا معلومه مردم به زور به خودشون القا میکنند که دارن از این ماشین کم کم خوششون میاد . ولی چیزی که معلومه ، زشت بودن این ماشین ها نسبت به پیشینیانش هست

    موافقم 20
    مخالفم 2
    1. Gold

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (50 ديدگاه)

      موافقم، هر چقدر هم از این ماشین تعریف بشه باز هم نمیتونه نا هماهنگی طراحیش رو بپوشونه. واقعا زشته من هم مدل معمولی هم ام را از نزدیک در نمایندگی ب ام و دیدم. البته فکر میکنم خوب بفروشه چون اگر دقت کنید خریداران جدید هم سر و وضع ظاهری به همین شکل ناموزون پیدا کردن و دوره خانم ها و آقایان شیک پوش و مودب که سوار بر خودرهای آلمانی میشدند و هر از گاهی به عطش سرعت با تنظیمات افسانه ای مدل های قبلی پاسخ میدادن به سر اومده !!!

      موافقم 16
      مخالفم 1
      1. JaMsHiD_R1988

        ۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (2642 ديدگاه)

        دیگه زندگی دنیا به سر اومده ….

  14. amirmohammadja79

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (104 ديدگاه)

    چجوری میگید خوشگله؟ خوشگل M4 بود M5 cs بود نه اینایی که الان بی ام و داره تولید میکنه
    بی ام و همه چیو خراب کرده هم طراحی هم لذت رانندگیش بخاطر وزن خیلی زیادش

    موافقم 21
    مخالفم 2
  15. Galant.VR4(JDM)

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    هرچند دوست‌داشتنش سلیقه‌ای هست ولی بی‌نقص ‌نیست
    اولین عیبی که داره وزنش هست که تا دو تن قابل تحمله برای یه سدان دوم ظاهرش هست خصوصا جلو
    بخاطر وزنی که داره تمام پرفورمنسش رو بهم زده

    موافقم 5
    مخالفم 1
  16. Galant.VR4(JDM)

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    هرچند دوست‌داشتنش سلیقه‌ای هست ولی بی‌نقص ‌نیست
    اولین عیبی که داره وزنش هست که تا دو تن قابل تحمله برای یه سدان دوم ظاهرش هست خصوصا جلو
    بخاطر وزنی که داره تمام پرفورمنسش رو بهم زده

    موافقم 6
    مخالفم 1
  17. Alireza

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (638 ديدگاه)

    Bmw رو هم از دست دادیم…
    کاش حداقل اینو به عنوان نسل جدید m5 معرفی نمیکردن و تو همون نسل قبلی باهاش خدافظی میکردن
    وجدانا به نسبت نسل قبلش مثل یه جوون ۳۰ ساله ۱۵۰ کیلویی دیده میشه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  18. 90s culture

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (236 ديدگاه)

    امید داریم تا در نسخه های Competition و CS ورق برگرده و بی ام و دست از سر قوای محرکه red label اون XM بد قواره برداره…

    1. Galant.VR4(JDM)

      ۶ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1044 ديدگاه)

      نسخه Competition پرفورمنسش چیزی میشه که این باید میبود و CSهم همین روند رو طی میکنه. ببین بحث وزن و آیرودینامیک رو نمیشه به این راحتی ها آپگرید کرد

  19. Saji

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (92 ديدگاه)

    اون اهرم دنده مخصوصا بی‌ام‌و جزو زیباییهای کابین بود نمیدونم شیاف کم آوردن حذفش کردن….

  20. JDM سابق

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (682 ديدگاه)

    این بررسی مجله فرانسوی L’autombile انجام داده
    درسته؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
  21. کوروش

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من کلا باید با بنز بی ام و خداحافظی کرد..چیزی از اون وقار باقی نمانده..دوستانی که از چهره این m5 خوششون آمده،باید خاطر نشان بکنم که رنگ ماشین رو اصلا در جلوه و ظاهر دست کم‌نگیرید..این رنگ زرد قناری به اصطلاح،خیلی تاثیر مثبت داشته.البته که سلیقه ها باهم کاملا متفاوت هستند

  22. شاهین

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1178 ديدگاه)

    از مباحث مصرفگرایی شدم صنعت خودرو میشه بطور محسوس به این موضوع معرفی نسل جدید ماشین ها با فاصله زمانی یک سال اشاره کرد!
    شده عین دنیای موبایل ها، هر سال یه مدل جدید

  23. بهنام

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (898 ديدگاه)

    فاز بعضی ها که گفتن ما غز طراحی این ماشین خوشمون اومد رو نمیفهمم. طراحی بشدت مضخرف در مضخرفه . احتمالا برخی از دوستان صرفاً یک ماشین میبینن که آلمانیه لوگوی ب ام و هم که داره حتماً از چینی ها بهتره . بابا این ب ام و ام پنجه میفهمین ؟ یک طراحی بیروح که هیچ نشانی از اجداد خودش نداره . طراحی سپر عقب و جلو فاجعه هست و چراغ جلوش توسط تیمی احمق طراحی شده .
    خرید این خپل سنگین بیهویت یکی از احمقانه ترین کارهاست.

    موافقم 3
    مخالفم 2
  24. M power

    ۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (324 ديدگاه)

    دوراهی سختیه .هم دلم میخاد دوستش داشته باشم و هم میخام ازش متنفر شم

  25. iliyagh

    ۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    واقعا حیف اسم بی ام و که رو این فرغونه

  26. وحید

    ۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منم به نوبه خودم میتونم بگم بی ام و فقط پیکان

  27. مومنی

    ۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دیگه مثل قبل نمیشه عاشقش بود

  28. مهراز هشمتی رادمهر

    ۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    وای چقدر قشنگه وای حتما بیاد ایران میخرم BMW M2 دارم فروختم اینو میخرم حتما قطعا 🤩😍🥰🔥 خیلی خوبه شاهکاره مهندسی و معماری آلمان ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا