کمتر از دو هفته تا معرفی رسمی نسل جدید بیامو سری ۵ کد G60 زمان باقی مانده اما M5 جدید تا سال ۲۰۲۴ رونمایی نخواهد شد. البته این سوپر سدان اخیراً در پیست نوربرگ رینگ رؤیت شده است.
M5 جدید که با کد G90 شناخته میشود وارد فاز تستهای پیشرفته خود شده و بخش M بیامو نیز پروتوتایپ های آن با بدنه کامل نسخه تولیدی شامل چراغهای جلو و عقب نهایی را راهی جهنم سبز کرده است. تصاویر و ویدئوهای جاسوسی منتشر شده در جهنم سبز فرصت بررسی این سوپر سدان را فراهم میکنند، خودرویی که از چهار خروجی اگزوز گیرا سود میبرد. با توجه به صدای تولیدی میتوان گفت نسل جدید بیامو M5 همچنان از پیشرانه ۸ سیلندر استفاده میکند اما این موضوع درباره مرسدس AMG E63 صدق نخواهد کرد زیرا گفته شده رقیب بیامو به پیشرانه ۶ سیلندر مجهز خواهد شد. البته هر دو سدان پرفورمنس آلمانی برای پاس کردن قوانین سختگیرانه آلایندگی از دستیار هیبریدی استفاده خواهند کرد.
راننده بیامو M5 جدید در نوربرگ رینگ خودرو را کاملاً تحتفشار قرار میدهد. طرفداران تیز چشم بیامو حتماً متوجه حضور بیش از یک پروتوتایپ در جهنم سبز خواهند شد. این سدان چهار درب و ۸ سیلندر از اسپویلر جدید روی صندوقعقب و قوس چرخ های پف کرده سود میبرد و دستگیرههای درب جدید آن نیز برای بهبود آیرودینامیک بکار رفتهاند. این طراحی به ویژه برای مدل برقی i5 اهمیت زیادی دارد.
اگرچه نسل جدید بیامو M5 تاکنون بهصورت سدان رؤیت شده اما گفته میشود نسخه استیشن آن نیز تولید خواهد شد. M5 تورینگ قرار است برای سومین بار تولید شود و احتمالاً اندکی پس از مدل سدان پدیدار میشود. حتی گفته شده است نسخه استیشن در آمریکا نیز ارائه خواهد شد تا به جنگ آئودی RS6 آوانت برود؛ اما قدرت محصول جدید بیامو چقدر خواهد بود؟ ما انتظار قدرت بین XM استاندارد و لیبل رد را داریم بنابراین باید به دنبال رقم حدود ۷۰۰ اسب بخار باشیم. احتمال دارد وزن نسل جدید M5 اندکی بیشتر از نسل فعلی F90 باشد زیرا از سیستم پلاگین هیبریدی در آن استفاده خواهد شد. البته وزن این سدان اسپرت به XM نخواهد رسید زیرا شاسیبلند بخش M وزن قابلتوجه ۲۷۵۰ کیلوگرمی دارد. ژرمنها گفتهاند پیشرانه ۸ سیلندر را حداقل تا پایان دهه جاری میلادی حفظ خواهند کرد و احتمال دارد نسل جدید M5 جزو آخرین محصولات باواریا با چنین قلب تپندهای باشد.
Reza Waffen SS
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲با اینکه جلوپنجرشو حفظ کرده ولی از نمای جلوش خوشم نیومد بخصوص چراغ هاش
Matt
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲صنعت خودرو داره به سمت زشت شدن میره…
کلا همه چیز برای ادای حرکت به سمت آینده و پیشرفت و دید جدید دارن زشت میشن.
بخاطر فروش و بحث حاشیه سود بیشتر هی دارن ماشین های ضعیف و جارو برقی میزنن.
بنظرم قدیم خیلی عشق بود تو صنعت خودرو از طراحی تا مونتاژ با عشق بوده و دنبال روی جسارت و لذت از رانندگی…
Camaro ZL1 427
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲خوبه باز طراحیش خیلی آزار دهنده نیست
وی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲اصلا به طراحیش نمیخوره یه ماشین لوکس پرفورمنس باشه
❤BMW❤
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲بهترین بخشش مقاله ، این بود واسم :
“با توجه به صدای تولیدی میتوان گفت نسل جدید بیامو M5 همچنان از پیشرانه ۸ سیلندر استفاده میکند”
خیلی واسم جذاب بود چون من عاشق v8 ام
Mr Tiger
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام دوستان… کسی میدونه نسل بعدی موتورهای ۴،۶ و۸ سیلندر بی ام و کی معرفی میشه؟