بی ام و

حضور نسل جدید بی ام و M5 مدل 2025 در نوربرگ رینگ

کمتر از دو هفته تا معرفی رسمی نسل جدید بی‌ام‌و سری ۵ کد G60 زمان باقی مانده اما M5 جدید تا سال ۲۰۲۴ رونمایی نخواهد شد. البته این سوپر سدان اخیراً در پیست نوربرگ رینگ رؤیت شده است.

M5 جدید که با کد G90 شناخته می‌شود وارد فاز تست‌های پیشرفته خود شده و بخش M بی‌ام‌و نیز پروتوتایپ های آن با بدنه کامل نسخه تولیدی شامل چراغ‌های جلو و عقب نهایی را راهی جهنم سبز کرده است. تصاویر و ویدئوهای جاسوسی منتشر شده در جهنم سبز فرصت بررسی این سوپر سدان را فراهم می‌کنند، خودرویی که از چهار خروجی اگزوز گیرا سود می‌برد. با توجه به صدای تولیدی می‌توان گفت نسل جدید بی‌ام‌و M5 همچنان از پیشرانه ۸ سیلندر استفاده می‌کند اما این موضوع درباره مرسدس AMG E63 صدق نخواهد کرد زیرا گفته شده رقیب بی‌ام‌و به پیشرانه ۶ سیلندر مجهز خواهد شد. البته هر دو سدان پرفورمنس آلمانی برای پاس کردن قوانین سخت‌گیرانه آلایندگی از دستیار هیبریدی استفاده خواهند کرد.

راننده بی‌ام‌و M5 جدید در نوربرگ رینگ خودرو را کاملاً تحت‌فشار قرار می‌دهد. طرفداران تیز چشم بی‌ام‌و حتماً متوجه حضور بیش از یک پروتوتایپ در جهنم سبز خواهند شد. این سدان چهار درب و ۸ سیلندر از اسپویلر جدید روی صندوق‌عقب و قوس چرخ های پف کرده سود می‌برد و دستگیره‌های درب جدید آن نیز برای بهبود آیرودینامیک بکار رفته‌اند. این طراحی به ویژه برای مدل برقی i5 اهمیت زیادی دارد.

اگرچه نسل جدید بی‌ام‌و M5 تاکنون به‌صورت سدان رؤیت شده اما گفته می‌شود نسخه استیشن آن نیز تولید خواهد شد. M5 تورینگ قرار است برای سومین بار تولید شود و احتمالاً اندکی پس از مدل سدان پدیدار می‌شود. حتی گفته شده است نسخه استیشن در آمریکا نیز ارائه خواهد شد تا به جنگ آئودی RS6 آوانت برود؛ اما قدرت محصول جدید بی‌ام‌و چقدر خواهد بود؟ ما انتظار قدرت بین XM استاندارد و لیبل رد را داریم بنابراین باید به دنبال رقم حدود ۷۰۰ اسب بخار باشیم. احتمال دارد وزن نسل جدید M5 اندکی بیشتر از نسل فعلی F90 باشد زیرا از سیستم پلاگین هیبریدی در آن استفاده خواهد شد. البته وزن این سدان اسپرت به XM نخواهد رسید زیرا شاسی‌بلند بخش M وزن قابل‌توجه ۲۷۵۰ کیلوگرمی دارد. ژرمن‌ها گفته‌اند پیشرانه ۸ سیلندر را حداقل تا پایان دهه جاری میلادی حفظ خواهند کرد و احتمال دارد نسل جدید M5 جزو آخرین محصولات باواریا با چنین قلب تپنده‌ای باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    با اینکه جلوپنجرشو حفظ کرده ولی از نمای جلوش خوشم نیومد بخصوص چراغ هاش

    موافقم 47
    مخالفم 13
  2. Matt

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    صنعت خودرو داره به سمت زشت شدن می‌ره…
    کلا همه چیز برای ادای حرکت به سمت آینده و پیشرفت و دید جدید دارن زشت میشن.
    بخاطر فروش و بحث حاشیه سود بیشتر هی دارن ماشین های ضعیف و جارو برقی میزنن.
    بنظرم قدیم خیلی عشق بود تو صنعت خودرو از طراحی تا مونتاژ با عشق بوده و دنبال روی جسارت و لذت از رانندگی…

    موافقم 34
    مخالفم 9
  3. Camaro ZL1 427

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (136 ديدگاه)

    خوبه باز طراحیش خیلی آزار دهنده نیست

    موافقم 16
    مخالفم 4
  4. وی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    اصلا به طراحیش نمیخوره یه ماشین لوکس پرفورمنس باشه

    موافقم 12
    مخالفم 5
  5. ❤BMW❤

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    بهترین بخشش مقاله ، این بود واسم :
    “با توجه به صدای تولیدی می‌توان گفت نسل جدید بی‌ام‌و M5 همچنان از پیشرانه ۸ سیلندر استفاده می‌کند”
    خیلی واسم جذاب بود چون من عاشق v8 ام

    موافقم 20
    مخالفم 3
  6. Mr Tiger

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام دوستان… کسی میدونه نسل بعدی موتورهای ۴،۶ و۸ سیلندر بی ام و کی معرفی میشه؟

    موافقم 2
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا