بی ام و

نسل جدید M5 سنگین‌تر از شورلت تاهو، کندتر از مدل قبلی؛ بی ام و چه می‌کند؟

ب‌ام‌و M5 که زمانی به وزن سبک و چابکی بالا شهرت داشت، در نسل جدید خود از بسیاری از خودروها مثل سدان‌های بزرگ الکتریکی و حتی پیکاپ‌ها سنگین‌تر شده است.

اپیدمی افزایش وزن خودروها پدیدهٔ جدیدی نیست و ترکیبی از الزامات ایمنی اجباری، افزایش امکانات و رشد ابعاد باعث شده خودرها طی سال‌ها سنگین‌تر شوند. از زمانی که اولین ب‌ام‌و M5 در سال ۱۹۸۴ معرفی شد، در هر نسل بعدی شاهد افزایش مداوم وزن بوده‌ایم ولی بااین‌وجود، تاکنون هرگز چنین جهش وزنی که در جدیدترین نسل M5 رخ داده است را ندیده بودیم. این خودرو با وزن ۲۴۴۵ کیلوگرم، حتی از برخی شاسی‌بلندهای فول سایز و پیکاپ‌ها هم سنگین‌تر است.

خودرو وزن
ب‌ام‌و M5 ۲۴۴۵ کیلوگرم
شورلت تاهو ۲۴۳۰ کیلوگرم
مرسدس میباخ S کلاس ۲۴۲۵ کیلوگرم
لوسید ایر سافایر ۲۴۲۰ کیلوگرم
رنجروور اسپرت ۲۳۱۰ کیلوگرم
ب‌ام‌و 760i xDrive ۲۲۵۵ کیلوگرم
فورد F150 دو کابین ۲۲۴۰ کیلوگرم

این بزرگ‌ترین افزایش وزن در تاریخ M5 محسوب می‌شود. با نگاه به جدول زیر می‌توانید ببینید که روند افزایش وزن در نسل‌های مختلف M5 نسبتاً تدریجی بوده است. به‌عنوان‌مثال، نسل سوم یا E39 تنها ۵۰ کیلوگرم از نسل دوم سنگین‌تر بود و نسل قبلی M5 فقط ۲۵ کیلوگرم از نسل قبل‌تر از خود وزن بیشتری داشت درحالی‌که در نسل جدید ناگهان بیش از نیم تن به وزن سدان اسپرت ب‌ام‌و اضافه شده است.

نسل سال‌های تولید وزن تفاوت وزن
اول E28 ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۸ ۱۴۳۰ کیلوگرم
دوم E34 ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۵ ۱۶۷۰ کیلوگرم +۲۴۰ کیلوگرم
سوم E39 ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ ۱۷۲۰ کیلوگرم +۵۰ کیلوگرم
چهارم E60 ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ ۱۷۸۰ کیلوگرم +۶۰ کیلوگرم
پنجم F10 ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ ۱۸۷۰ کیلوگرم +۹۰ کیلوگرم
ششم F90 ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ ۱۸۹۵ کیلوگرم +۲۵ کیلوگرم
هفتم G90 ۲۰۲۴ ۲۴۴۵ کیلوگرم +۵۵۰ کیلوگرم

M5 جدید در قیاس با رقبای آمریکایی که قبلاً به خاطر سنگین‌تر و تنبل‌تر بودن نسبت به سوپرسدان ب‌ام‌و مورد تمسخر قرار می‌گرفتند هم حالا سنگین‌تر شده است. برای مقایسه، دوج چارجر هلکت ۲۰۷۳ کیلوگرم وزن داشت که ۳۷۲ کیلوگرم از M5 جدید کمتر است. کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ، رقیب مستقیم M5 در آمریکا نیز به میزان چشمگیر ۵۷۵ کیلوگرم سبک‌تر است. شرم‌آور است که حتی i5 M60 تمام الکتریکی با باطری ۸۰ کیلووات ساعتی هم ۶۵ کیلوگرم سبک‌تر از M5 است. به گفته ب‌ام‌و، سیستم پلاگین‌هیبریدی M5 جدید ۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد و بدون این سیستم وزن خودرو به حدود ۲۰۴۰ کیلوگرم می‌رسید.

به نظر می‌رسد اضافه‌وزن به یک مشکل سیستماتیک در ب‌ام‌و تبدیل شده باشد زیرا این مشکل حتی در خودروهای غیرهیبریدی این شرکت مثل M2 با وزن ۱۷۳۰ کیلوگرم هم دیده می‌شود درحالی‌که در XM با ۲۷۵۰ کیلوگرم به اوج رسیده است. می‌توان موارد مختلفی مثل قوانین آلایندگی اروپا و استراتژی اشتراک پلت‌فرم ب‌ام‌و در الکتریکی‌سازی را مقصر این اتفاق دانست ولی میدانیم که از لحاظ تکنولوژی نباید چنین افزایش وزن چشمگیری را در M5 شاهد باشیم. خودروهای هیبریدی نباید این‌قدر سنگین باشند. برای گرفتن تنها ۱۹۰ اسب بخار قدرت از سیستم هیبریدی، نیازی به پکیج باطری ۱۸.۶ کیلووات ساعتی نیست. به‌عنوان‌مثال، کوروت E-Ray برای ۱۶۰ اسب بخار از یک پکیج باطری ۱.۹ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و تنها حدود ۳۰ کیلوگرم از M2 سنگین‌تر است.

همچنین خودروهای پرفورمنس هیبریدی لازم نیست از نوع پلاگین باشند زیرا شارژر داخلی باعث افزایش وزن می‌شود. یک نفر بگوید برد تمام الکتریکی ۴۰ کیلومتری چه ضرورتی برای M5 دارد؟ البته مطمئناً قوانین آلایندگی اروپا سخت‌گیرانه‌تر از آمریکا هستند اما سدان‌های پرفورمنس مقدس ب‌ام‌و باید آخرین خودروهایی باشند که تسلیم این قوانین می‌شوند. ب‌ام‌و اما در پاسخ به این انتقاد می‌گوید سیستم هیبریدی معمولی پرفورمنس را به‌طور موقت تقویت می‌کند درحالی‌که سیستم پلاگین‌هیبریدی انرژی مداوم را ارائه خواهد کرد. این شرکت معتقد است وزن M5 با سیستم هیبریدی غیر پلاگین به حدود ۲۲۲۰ کیلوگرم می‌رسید اما رئیس بخش M گفته است:

منطقی بود که تمام مسیر را طی کنیم و از حداکثر مزیت الکتریکی‌سازی بهره ببریم

در همین حال، با استفاده از باطری‌های چگالی بالا می‌توان خودروی هیبریدی سبک‌وزنی ساخت و این موضوع را پورشه با ۹۱۱ GTS جدید ثابت کرده اما ب‌ام‌و این مسیر را طی نکرده است. استراتژی این شرکت برای ادغام موتور الکتریکی در یک پیشرانهٔ بنزینی قدیمی قطعاً مزیت‌های خود را خواهد داشت اما کاهش وزن جزء آن‌ها نیست. M5 همچنان از سامانهٔ چهارچرخ محرک معمولی با گیربکس اتوماتیک و شافت‌های انتقال قدرت جلو استفاده می‌کند و حالا یک موتور الکتریکی هم به این قطعات اضافه شده است.

افزایش نیم تنی وزن، تأثیر خود را روی پرفورمنس M5 هم نشان می‌دهد زیرا درحالی‌که M5 کامپتیشن قبلی با ۶۲۵ اسب بخار قدرت ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسید، نسل جدید با وجود بیش از ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر، این کار را در ۳.۵ ثانیه انجام می‌دهد. علاوه بر این، هنوز مشخص نیست این اضافه‌وزن چه تأثیری روی شخصیت و رانندگی پیست محور M5 خواهد گذاشت یعنی چیزی که سوپرسدان ب‌ام‌و همیشه به آن شهرت داشته است.

هرچند ما از محدودیت‌های مهندسی ب‌ام‌و خبر نداریم ولی این چیزها از دید خریداران مخفی هستند. مهم نیست M5 چقدر قدرت دارد، این خودرو هرگز نخواهد توانست از این واقعیت که از شورلت تاهو و فورد F150 سنگین‌تر است فرار کند. زمانی را به یاد دارید که برندهایی مثل آئودی، کادیلاک، جگوار و مرسدس همگی به دنبال مغلوب کردن M3 و M5 بودند؟ هیچ‌کدام از آن‌ها واقعاً در این هدف موفق نشدند و سدان‌های اسپرت رقیب همیشه زیر سایهٔ غول باواریا قرار داشتند اما حالا مشخص شد رقبا تنها کاری که باید می‌کردند این بود که بنشینند و منتظر بمانند تا ب‌ام‌و با دست خودش M5 را نابود کند.

مقایسه مشخصات فنی M5 جدید با نسل قبلی و کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ

کادیلاک CT5 بلک‌وینگ ب‌ام‌و M5 F90 ب‌ام‌و M5 کامپتیشن ب‌ام‌و M5 CS ب‌ام‌و M5 G90
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 توربو هیبرید
قدرت ۶۶۸ اسب بخار ۶۰۰ اسب بخار ۶۲۵ اسب بخار ۶۳۵ اسب بخار ۷۲۷ اسب بخار
گشتاور ۸۹۵ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر ۱۰۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۳.۷ ثانیه ۳.۴ ثانیه ۳.۳ ثانیه ۳.۰ ثانیه ۳.۵ ثانیه
وزن ۱۸۷۰ کیلوگرم ۱۸۹۵ کیلوگرم ۱۸۹۵ کیلوگرم ۱۸۲۵ کیلوگرم ۲۴۴۵ کیلوگرم
قیمت ۹۴,۸۹۵ دلار ۱۱۱,۸۹۵ دلار ۱۱۷,۴۹۵ دلار ۱۴۳,۹۹۵ دلار ۱۲۰,۶۷۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای
منبع
Motor1Carscoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۳ دیدگاه‌ها

  1. Mosi

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    واقعا عجیبه
    من خودم طرفدار شدید بنزم
    ولی سری ۵ بی ام و یه چیز دیگه بود مخصوصا m5 cs که جزو بهترین و دوست داشتنی ترین ماشناست برام.
    حالا توی نسل جدیدش هم زشت تر شده به نظرم هم کند تر و خپل

    موافقم 20
    مخالفم 2
    1. ممد ژانگولر

      ۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4151 ديدگاه)

      داداش این اضافه وزن بخاطر افزودن شارژر وایرلس ۶۰ واتیه .قبلی ۴۰ واتی بود

      موافقم 16
      مخالفم 1
      1. ممد ژانگولر

        ۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4151 ديدگاه)

        بابا من نمیفهمم چرا بی ام و انقدر گیر میدین .والا من هیچ ایرادی نمیبینم .ضمنا اضافه وزن این ماشین نشانه محکم بودن و استوار بودنشه و اینکه از فولاد و فلز زیاد استفاده کردن .من خودم طرفدار بنزم ولی bmw ثابت کرده خیلی محکم تره و مطمئن تره .

        موافقم 1
        مخالفم 19
        1. amiralim

          ۸ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (45 ديدگاه)

          ایرادی نمیبینی؟
          فقط به تفاوت طراحی ها نگاه کن تا بفهمی چرا همه از این روزای بی ام و بد میگن.
          https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/bmw-m5-f90-vs-g90-comparison-03-830×830-1.jpg

          موافقم 11
          مخالفم 2
      2. Mr wrong

        ۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (337 ديدگاه)

        چن روز دیگه نسخه بی تی اس ادیشنش معرفی میشه
        میگن سبک تره شارژ وایرلس هم داره میتونه ایفون ها رو شارژ کنه

    2. سهیل

      ۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تو همون طرفدار بنز بمونی بهتره. بی ام و درک بالاتری میخواد

      موافقم 5
      مخالفم 10
      1. یه نفر

        ۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (32 ديدگاه)

        اگه درک بالاتر داشتن به معنی تعصبی بودن باشه من میخام یه انسان بی درک بمونم
        برادر تعصب رو بزار کنار
        بی ام و واقعا گند زده تو این نسل
        زشت تر کند تر سنگین تر
        جز معدود بی ام و هایی که به همتای بنزش ترجیح می دادم سری 5 بود مخصوصا نسل قبل
        ولی برای این نسل شرمنده نمیگم بنز E جدید خیلی عالیه ولی حداقل طراحیش با اصالت تر از اینه

        موافقم 13
        مخالفم 2
        1. Mr wrong

          ۸ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (337 ديدگاه)

          فک کنم بی ام و طراح ها شو که تا قبل سال ۲۰۱۸ براش کار میکردن نسل کشی کرده

          موافقم 12
  2. سید علیرضا

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (237 ديدگاه)

    چه خبرته ؟؟ ۵۵۰ کیلو می دونی یعنی چی ؟؟ یعنی ۱۱ تا کیسه ی سیمان

    موافقم 19
    مخالفم 2
  3. POUYAN

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (201 ديدگاه)

    نسل جدید M5 سنگین‌تر از شورلت تاهو، کندتر از مدل قبلی؛ بی ام و چه ( غلطی ) می‌کند؟

    درستش اینه

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. JaMsHiD-R1988

      ۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2800 ديدگاه)

      فکت آبدوغ خیاری تر از این نداشتی؟
      رولز رویس گوست که خدای عایق هست وزنش 2495 کیلوگرم هست که چند ده کیلوگرم فقط از این بی هویت سنگین تره
      اونم تازه تو سکونت فوق لوکس هست
      این که مدعی اسپرت ها هست و ادعا داره که سوپر سدان هست و با سوپر اسپرت ها رقابت می‌کنه چرا اینقدر وزن داره؟

      موافقم 16
      مخالفم 2
      1. Cert

        ۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (173 ديدگاه)

        سامانه ی هیبریدی و استاندارد های ایمنی توانسته اند وزن خودرو را افزایش دهند .
        هر برندی روی چیز خاصی تمرکز دارد که می تواند بهینه بودن ، شتاب ، آرامش یا نرمی ، یا چیز های دیگر بپردازند .

    2. JaMsHiD-R1988

      ۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2800 ديدگاه)

      سگمنت منظورم بود نه سکونت

      موافقم 13
    3. Mr wrong

      ۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (337 ديدگاه)

      فقط از ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن سبکتره
      شاهکار ساخته اصن

      موافقم 13
    4. گاس فرینگ

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (355 ديدگاه)

      درست ترش چیز دیگریست که بی ادبی حساب میشود

  4. V8

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زمانی را به یاد دارید که برندهایی مثل آئودی، کادیلاک، جگوار و مرسدس همگی به دنبال مغلوب کردن M3 و M5 بودند؟ هیچ‌کدام از آن‌ها واقعاً در این هدف موفق نشدند و سدان‌های اسپرت رقیب همیشه زیر سایهٔ غول باواریا قرار داشتند اما حالا مشخص شد رقبا تنها کاری که باید می‌کردند این بود که بنشینند و منتظر بمانند تا ب‌ام‌و با دست خودش M5 را نابود کند.

    چقدر ناراحت کننده بود این متن

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. سوشیانت

      ۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3526 ديدگاه)

      از وقتی که کادیلاک ct5 v بلک وینگ اومد همه نابود شدن

      موافقم 5
      مخالفم 16
  5. Mbslrmc

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    از قیافش بدم نمیاد واقعا بنظرم نسبت به ام ۳ و ام ۴ که واقعا زیباتره اما وقتی e60 یا f10 رو نگاه میکنم…

    موافقم 10
    مخالفم 2
  6. Mr wrong

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (337 ديدگاه)

    کاش دوباره بزنی تو صنعت هوا فضا و خودرو سازی رو بیخیال شی که به خاطرات خوشمون گند نخوره بیشتر ازین

    موافقم 14
    مخالفم 3
  7. Amirmohammad

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (563 ديدگاه)

    طراحیش نسبت به نسل قبل به شدت افت کرده

    موافقم 13
    مخالفم 1
  8. Cert

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    بازاریابی بی ام و باعث شده تا بهترین ها را بسازد اگر هم رقیب قدر تمند داشته باشد آن را با رسانه برطرف می کند
    بیشتر وزن آن هم برای عایق صدا است تا سرنشینان آرامش داشته باشند

    موافقم 2
    مخالفم 12
    1. Taha Ayoobi

      ۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4384 ديدگاه)

      خود بی ام و به ذهنش نرسیده بود اینارو بگه.

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. Cert

        ۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (173 ديدگاه)

        شاید خودرو های پرفورمنس کمتری بسازد

  9. محمد

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    درسته وزنش به شدت بالاست اما فکر میکنم بتونه تو چهارصد متر حریف نسل قبلی بشه تکرار میکنم فکر میکنم حمله نکنید😂😂
    بالاخره ساخت بی ام و هست و ما هنوز به این شرکت ایمان داریم😅

    موافقم 5
    مخالفم 11
  10. MOHAMMAD.DEMON

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    BMW : من دیگه حال ادامه دادن ندارم

    موافقم 16
    مخالفم 1
  11. R@min

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2060 ديدگاه)

    جالبه به قدری اوضاع خرابه حتی رسانه‌های هم خودرویی هم نمی تونن ماست مالی کنن !! با این قیمت می تونی دو سوم محصولات بازارو بخری !!

    هیچ وقت همچین حرفی دوست ندارم ولی باید یه احمق به تمام معنا باشی ۱۲۰k پول پای این حروم کنی.

    موافقم 14
    مخالفم 5
    1. GReddy

      ۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بنظرم بهتر بود قیمت میرفت رو ۱۵۰ هزار دلار
      در عوض این تفاوت قیمت خرج سبک کاری و کاهش وزن میشد . این ماشین که دیگه ارزش خرید نداره اما حداقل اونجوری یه مشخصاتی رو ارائه میداد که حداقل رو کاغذ شرمنده نباشه

      موافقم 11
      مخالفم 1
    2. Taha Ayoobi

      ۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4384 ديدگاه)

      120 هزار تا واقعا زیاده.

      موافقم 6
      مخالفم 3
    3. BlackWing

      ۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1303 ديدگاه)

      کادیلاک بلک وینگ به شدت ماشین بهتریه مخصوصاً تو پیست الان دیگه به راحتی این مستراح رو مغلوب میکنه

      موافقم 6
      مخالفم 4
  12. ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4948 ديدگاه)

    این کاری که بی ام و با قیافه ماشیناش کرد همون کاریه که ایران خودرو با کیفیت ماشین ها کرد

    موافقم 13
    مخالفم 2
  13. مازیار

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    ((البته مطمئناً قوانین آلایندگی اروپا سخت‌گیرانه‌تر از آمریکا هستند اما سدان‌های پرفورمنس مقدس ب‌ام‌و باید آخرین خودروهایی باشند که تسلیم این قوانین می‌شوند.))

    الان مشکل فقط اولویت انتخاب سگمنت‌ها برای قانونمند شدنه؟

    موافقم 10
    مخالفم 1
  14. JaMsHiD-R1988

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2800 ديدگاه)

    کم کم دارم فکر میکنم جایزه ب.ی شر.ف ترین مدیران و طراحان متعلق به بی ام و هست
    گند هرچی ماشین جدید بی ام و رو هست ببرن
    کی این گندبک ها متوجه گند کاریاشون میشن؟
    بوگاتی پنج تا موتور الکتریکی اضافه کرده سبک تر شده
    شما چه غلطی کردید

    موافقم 14
    مخالفم 2
  15. 𝐀𝐥𝐢

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1553 ديدگاه)

    بی ام وه به این راحتی اعتبار و ابروش رو داره از بین میبره

    موافقم 10
    مخالفم 1
  16. JaMsHiD-R1988

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2800 ديدگاه)

    خوک بد ریخت و چاق و سنگین و غیر قابل استفاده با نام فیک سوپر سدان بر روی چهار چرخ

    موافقم 12
    مخالفم 2
  17. BMW

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    اون طراحی ها کجا رفت با عقبش اوکی هستم ولی جلو اصلا افسوس🙂

    موافقم 8
    مخالفم 1
  18. Omar.M

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    این حرف رئیس بخش M خیلی بچگونه هست از مزیت تمام الکتریکی سازی باید در خودروی تمام برقی استفاده بشه نه خودرویی که معیار پرفومنس تمام سدان ها بوده…
    اونجایی که استعداد هست تکنولوژی نیست و جایی هم که تکنولوژی هست استعداد و سلیقه نیست…

    موافقم 9
    مخالفم 2
  19. Taha Ayoobi

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4384 ديدگاه)

    قیافه اش خیلی زشت شده نسبت به نسل قبلی.
    من با اینکه از بی ام خوشم نمیاد ولی بعضی ماشیناشو دوست دارم.

    به معنای واقعی تر زده.

    موافقم 5
    مخالفم 3
  20. مهدی

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    اصلا کامنت من در جهت اتفاقات اخیر یا حتی چند ساله نیست. من واقعا معتقدم بی ام و بیخود و بی‌جهت جدی گرفته شده و ۳۰ سالی میشه که محصولات واقعا خوبش چهار دونه نمیشن ممکنه ۹۵ درصد آدمها مخالفت نظر من رو داشته باشن اما بهترین محصولات bmw در قیاس با رقبا همون دهه ۷۰ و ۸۰ بود بعد از اون دیگه واقعا انگشت شمار

    موافقم 15
    مخالفم 1
  21. D.H

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    جدیدا انگار طراحان bmw از خوک و گراز دارن الگو برمیدارند…
    این چه طراحیه …

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4384 ديدگاه)

      خوک و گراز های ناقص الخلقه

  22. سوشیانت

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    شتاب کادیلاک ۳.۴ هست و با توجه به اینکه موتور برقی نداره و دف عقبه فوق العاده هست قدرت و سرعتش هم از همه مدل های بنزینی بی ام و هم بیشتره🔥

    موافقم 5
    مخالفم 13
    1. مازیار

      ۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3301 ديدگاه)

      جدوله اذیتت کرد؟😆

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. سوشیانت

        ۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3526 ديدگاه)

        من هیچوقت اذیت نمیشم با اعداد و ارقام معتبر بقیه رو اذیت میکنم😉

        موافقم 3
        مخالفم 14
        1. مازیار

          ۸ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          نه هیچوقت در پی اذیت کردن دیگران نباش چون در اینصورت هدف درمان روان‌درمانی قرار می‌گیری
          همیشه سعی کن حال خوب برای اطرافیانت ایجاد کنی

          موافقم 9
          مخالفم 1
        2. مازیار

          ۸ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          خوب خدا رو شکر که اذیت نمیشی
          آخه تو بحث وزن لی ام و حرف سرعت کادیلاک زدی!
          دنبال اذیت کردن دیگران هم نباش خوبیت نداره برات حرف درمیاد

          موافقم 10
          مخالفم 1
        3. سوشیانت

          ۸ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3526 ديدگاه)

          خودت میدونی منظورم از بقیه کیه اونایی که تا میبینن آمریکایی ها مشخصات خوبی دارن حرص میخورن نمونش خودت در ضمن این متن کاملا راجب وزن بی ام و نبود و آخرش هم با کادیلاک مقایسه کرده بود و من هم راجب اون صحبت کردم و حرفم بی ربط نبود

          موافقم 1
          مخالفم 8
        4. مازیار

          ۸ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          من وقتی می‌بینم امریکایی ها مشخصات خوبی دارن حرص میخورم؟
          😂😂😂 خوب بود

          موافقم 6
          مخالفم 1
        5. سوشیانت

          ۹ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3526 ديدگاه)

          نه نه اصلا حرص نمیخوری فقط نمیدونم چرا وقتی گفتم شتاب کادیلاک ۳.۴ هست سریع بهت برخورد

  23. علیرضا

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (259 ديدگاه)

    بیموه ایکاش یکم از طراح های پژو استخدام کنه تا طراحی دوباره یاد بیموه بدن https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/pug1.jpg?itok=fOKJasMk همین طراحی که نسل دوم ۵۰۸ طراحی کرد استخدام کنه که یکی از زیبا ترین خودرو های سدان چند سال اخیر سال طراحی ۵۰۸ به سال ۲۰۱۹ بر میگرده

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. JaMsHiD-R1988

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2800 ديدگاه)

      واقعا زیباست …

  24. یه نفر

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (32 ديدگاه)

    “اما حالا مشخص شد رقبا تنها کاری که باید می‌کردند این بود که بنشینند و منتظر بمانند تا ب‌ام‌و با دست خودش M5 را نابود کند.”
    بهتر از این نمیشد این افتضاح رو توصیف کرد
    درود بر جناب دهقان

  25. همایون

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (784 ديدگاه)

    وضعیت بنزم بهتر نیست با موتور شش سیلندر قراره بیاد

  26. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (331 ديدگاه)

    تو خود و سازی من از شوی خیلی خوشم اومد مردم گفتن فیس لیفت کامارو بد شده چرا آرم شوی رفتن رو قسمت سپر به شکل تو خالی و اون وسط هم رنگ مخالف شده به سرعت طراحان دست به کار شدن و اصلاح کردن به جایی هم بر نخورد.واقعا بعضی تصمیم گیرندگان احنقن.الان هم شک ندارم داج با عرضه چارجر کوپه و سدان شدیدا به مشکل میخوره در حالی که میشد به جای این همه هزینه یه انجین .یه جدید بسازن

  27. ! i M α η δ υ α R

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2348 ديدگاه)

    اول منچستر فرگوسن نابود شد …

    بعد میلان آنچلوتی …

    آخر سر هم بارسای گواردیولا …

    حالا هم M5 …

    در دنیای بدون فردیت و تشخص ، همه کس و همه چیز تکراری و شبیه هم ، خواهند شد …

    وقتی دنیا دیگه مستر بین / جکی چان / آندر تیکر / مایکل جردن / مایکل جکسون / دی جی بوبو / جیم کری / ژرژ و آه / کرت کوبین / نادیا کومانچی / لارافابین / مارلین منسون و … تولید نکنه ، دیگه چه فرقی میکنه M5 جدید هم ، مثل فرهاد اصلانی چاق شده باشه …

    این قدر توی نوبت ، واسه دلسوزی داریم که دیگه به M5 نمی رسه …

    رفت که رفت …

    نمی گم به جهنم …

    به سلامت …

    به سلامت …

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4384 ديدگاه)

      (این قدر توی نوبت ، واسه دلسوزی داریم که دیگه به M5 نمی رسه …)

      چقدر عالی گفتی👌👌👌

      1. ! i M α η δ υ α R

        ۹ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2348 ديدگاه)

        لطف داری طاها جان …

        🙏🙏🙏

    2. حسن

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (195 ديدگاه)

      عالی بود

      1. ! i M α η δ υ α R

        ۹ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2348 ديدگاه)

        مخلصم حسن عزیز …

        🙏🙏🙏

  28. حسن

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    من که نمره ی قبولی میدم به ب ام و به خاطر این رخ زیبا تعجبه میگید طراحیش بده
    هم خشن تر شده هم عضلانی تر
    خودرو باید ابهت داشته باشه

    مخالفم 11
  29. محمد امین

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    فقط کافیه به سرنوشت c63 دچار بشه قطعا مدیران بی ام و آدم میشن

    1. JaMsHiD-R1988

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2800 ديدگاه)

      C63 اقلا اصالت داره و نسبت به نسل قبل خیلی پیشرفت داشته ( به نسخه پرفورمنس اوولوشن نسل W201 که پدر جد C63 جدید هست دقت کنید که اونم چهار سیلندره )
      این چی داره جز پسرفت؟

  30. heshmat021

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    شرکتی که بجای مهندسی و ساخت محصول دنبال داستان گفتن توی توییتر و اینستاگرام و درگیری با این حزب و اون گروه باشه، نتیجه اش میشه این

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا