بامو M5 که زمانی به وزن سبک و چابکی بالا شهرت داشت، در نسل جدید خود از بسیاری از خودروها مثل سدانهای بزرگ الکتریکی و حتی پیکاپها سنگینتر شده است.
اپیدمی افزایش وزن خودروها پدیدهٔ جدیدی نیست و ترکیبی از الزامات ایمنی اجباری، افزایش امکانات و رشد ابعاد باعث شده خودرها طی سالها سنگینتر شوند. از زمانی که اولین بامو M5 در سال ۱۹۸۴ معرفی شد، در هر نسل بعدی شاهد افزایش مداوم وزن بودهایم ولی بااینوجود، تاکنون هرگز چنین جهش وزنی که در جدیدترین نسل M5 رخ داده است را ندیده بودیم. این خودرو با وزن ۲۴۴۵ کیلوگرم، حتی از برخی شاسیبلندهای فول سایز و پیکاپها هم سنگینتر است.
خودرو | وزن |
بامو M5 | ۲۴۴۵ کیلوگرم |
شورلت تاهو | ۲۴۳۰ کیلوگرم |
مرسدس میباخ S کلاس | ۲۴۲۵ کیلوگرم |
لوسید ایر سافایر | ۲۴۲۰ کیلوگرم |
رنجروور اسپرت | ۲۳۱۰ کیلوگرم |
بامو ۷۶۰i xDrive | ۲۲۵۵ کیلوگرم |
فورد F150 دو کابین | ۲۲۴۰ کیلوگرم |
این بزرگترین افزایش وزن در تاریخ M5 محسوب میشود. با نگاه به جدول زیر میتوانید ببینید که روند افزایش وزن در نسلهای مختلف M5 نسبتاً تدریجی بوده است. بهعنوانمثال، نسل سوم یا E39 تنها ۵۰ کیلوگرم از نسل دوم سنگینتر بود و نسل قبلی M5 فقط ۲۵ کیلوگرم از نسل قبلتر از خود وزن بیشتری داشت درحالیکه در نسل جدید ناگهان بیش از نیم تن به وزن سدان اسپرت بامو اضافه شده است.
نسل | سالهای تولید | وزن | تفاوت وزن |
اول E28 | ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۸ | ۱۴۳۰ کیلوگرم | – |
دوم E34 | ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۵ | ۱۶۷۰ کیلوگرم | +۲۴۰ کیلوگرم |
سوم E39 | ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ | ۱۷۲۰ کیلوگرم | +۵۰ کیلوگرم |
چهارم E60 | ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ | ۱۷۸۰ کیلوگرم | +۶۰ کیلوگرم |
پنجم F10 | ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ | ۱۸۷۰ کیلوگرم | +۹۰ کیلوگرم |
ششم F90 | ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ | ۱۸۹۵ کیلوگرم | +۲۵ کیلوگرم |
هفتم G90 | ۲۰۲۴ | ۲۴۴۵ کیلوگرم | +۵۵۰ کیلوگرم |
M5 جدید در قیاس با رقبای آمریکایی که قبلاً به خاطر سنگینتر و تنبلتر بودن نسبت به سوپرسدان بامو مورد تمسخر قرار میگرفتند هم حالا سنگینتر شده است. برای مقایسه، دوج چارجر هلکت ۲۰۷۳ کیلوگرم وزن داشت که ۳۷۲ کیلوگرم از M5 جدید کمتر است. کادیلاک CT5-V بلکوینگ، رقیب مستقیم M5 در آمریکا نیز به میزان چشمگیر ۵۷۵ کیلوگرم سبکتر است. شرمآور است که حتی i5 M60 تمام الکتریکی با باطری ۸۰ کیلووات ساعتی هم ۶۵ کیلوگرم سبکتر از M5 است. به گفته بامو، سیستم پلاگینهیبریدی M5 جدید ۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد و بدون این سیستم وزن خودرو به حدود ۲۰۴۰ کیلوگرم میرسید.
به نظر میرسد اضافهوزن به یک مشکل سیستماتیک در بامو تبدیل شده باشد زیرا این مشکل حتی در خودروهای غیرهیبریدی این شرکت مثل M2 با وزن ۱۷۳۰ کیلوگرم هم دیده میشود درحالیکه در XM با ۲۷۵۰ کیلوگرم به اوج رسیده است. میتوان موارد مختلفی مثل قوانین آلایندگی اروپا و استراتژی اشتراک پلتفرم بامو در الکتریکیسازی را مقصر این اتفاق دانست ولی میدانیم که از لحاظ تکنولوژی نباید چنین افزایش وزن چشمگیری را در M5 شاهد باشیم. خودروهای هیبریدی نباید اینقدر سنگین باشند. برای گرفتن تنها ۱۹۰ اسب بخار قدرت از سیستم هیبریدی، نیازی به پکیج باطری ۱۸.۶ کیلووات ساعتی نیست. بهعنوانمثال، کوروت E-Ray برای ۱۶۰ اسب بخار از یک پکیج باطری ۱.۹ کیلووات ساعتی استفاده میکند و تنها حدود ۳۰ کیلوگرم از M2 سنگینتر است.
همچنین خودروهای پرفورمنس هیبریدی لازم نیست از نوع پلاگین باشند زیرا شارژر داخلی باعث افزایش وزن میشود. یک نفر بگوید برد تمام الکتریکی ۴۰ کیلومتری چه ضرورتی برای M5 دارد؟ البته مطمئناً قوانین آلایندگی اروپا سختگیرانهتر از آمریکا هستند اما سدانهای پرفورمنس مقدس بامو باید آخرین خودروهایی باشند که تسلیم این قوانین میشوند. بامو اما در پاسخ به این انتقاد میگوید سیستم هیبریدی معمولی پرفورمنس را بهطور موقت تقویت میکند درحالیکه سیستم پلاگینهیبریدی انرژی مداوم را ارائه خواهد کرد. این شرکت معتقد است وزن M5 با سیستم هیبریدی غیر پلاگین به حدود ۲۲۲۰ کیلوگرم میرسید اما رئیس بخش M گفته است:
منطقی بود که تمام مسیر را طی کنیم و از حداکثر مزیت الکتریکیسازی بهره ببریم
در همین حال، با استفاده از باطریهای چگالی بالا میتوان خودروی هیبریدی سبکوزنی ساخت و این موضوع را پورشه با ۹۱۱ GTS جدید ثابت کرده اما بامو این مسیر را طی نکرده است. استراتژی این شرکت برای ادغام موتور الکتریکی در یک پیشرانهٔ بنزینی قدیمی قطعاً مزیتهای خود را خواهد داشت اما کاهش وزن جزء آنها نیست. M5 همچنان از سامانهٔ چهارچرخ محرک معمولی با گیربکس اتوماتیک و شافتهای انتقال قدرت جلو استفاده میکند و حالا یک موتور الکتریکی هم به این قطعات اضافه شده است.
افزایش نیم تنی وزن، تأثیر خود را روی پرفورمنس M5 هم نشان میدهد زیرا درحالیکه M5 کامپتیشن قبلی با ۶۲۵ اسب بخار قدرت ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسید، نسل جدید با وجود بیش از ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر، این کار را در ۳.۵ ثانیه انجام میدهد. علاوه بر این، هنوز مشخص نیست این اضافهوزن چه تأثیری روی شخصیت و رانندگی پیست محور M5 خواهد گذاشت یعنی چیزی که سوپرسدان بامو همیشه به آن شهرت داشته است.
هرچند ما از محدودیتهای مهندسی بامو خبر نداریم ولی این چیزها از دید خریداران مخفی هستند. مهم نیست M5 چقدر قدرت دارد، این خودرو هرگز نخواهد توانست از این واقعیت که از شورلت تاهو و فورد F150 سنگینتر است فرار کند. زمانی را به یاد دارید که برندهایی مثل آئودی، کادیلاک، جگوار و مرسدس همگی به دنبال مغلوب کردن M3 و M5 بودند؟ هیچکدام از آنها واقعاً در این هدف موفق نشدند و سدانهای اسپرت رقیب همیشه زیر سایهٔ غول باواریا قرار داشتند اما حالا مشخص شد رقبا تنها کاری که باید میکردند این بود که بنشینند و منتظر بمانند تا بامو با دست خودش M5 را نابود کند.
مقایسه مشخصات فنی M5 جدید با نسل قبلی و کادیلاک CT5-V بلکوینگ
کادیلاک CT5 بلکوینگ | بامو M5 F90 | بامو M5 کامپتیشن | بامو M5 CS | بامو M5 G90 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۴ لیتری V8 توربو هیبرید | ||
قدرت | ۶۶۸ اسب بخار | ۶۰۰ اسب بخار | ۶۲۵ اسب بخار | ۶۳۵ اسب بخار | ۷۲۷ اسب بخار |
گشتاور | ۸۹۵ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر | ۱۰۰۰ نیوتن متر | ||
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | |||
محور محرک | عقب | چهارچرخ | |||
شتاب صفرتاصد | ۳.۷ ثانیه | ۳.۴ ثانیه | ۳.۳ ثانیه | ۳.۰ ثانیه | ۳.۵ ثانیه |
وزن | ۱۸۷۰ کیلوگرم | ۱۸۹۵ کیلوگرم | ۱۸۹۵ کیلوگرم | ۱۸۲۵ کیلوگرم | ۲۴۴۵ کیلوگرم |
قیمت | ۹۴,۸۹۵ دلار | ۱۱۱,۸۹۵ دلار | ۱۱۷,۴۹۵ دلار | ۱۴۳,۹۹۵ دلار | ۱۲۰,۶۷۵ دلار |
Mosi
۸ تیر ۱۴۰۳واقعا عجیبه
من خودم طرفدار شدید بنزم
ولی سری ۵ بی ام و یه چیز دیگه بود مخصوصا m5 cs که جزو بهترین و دوست داشتنی ترین ماشناست برام.
حالا توی نسل جدیدش هم زشت تر شده به نظرم هم کند تر و خپل
ممد ژانگولر
۸ تیر ۱۴۰۳داداش این اضافه وزن بخاطر افزودن شارژر وایرلس ۶۰ واتیه .قبلی ۴۰ واتی بود
ممد ژانگولر
۸ تیر ۱۴۰۳بابا من نمیفهمم چرا بی ام و انقدر گیر میدین .والا من هیچ ایرادی نمیبینم .ضمنا اضافه وزن این ماشین نشانه محکم بودن و استوار بودنشه و اینکه از فولاد و فلز زیاد استفاده کردن .من خودم طرفدار بنزم ولی bmw ثابت کرده خیلی محکم تره و مطمئن تره .
amiralim
۸ تیر ۱۴۰۳ایرادی نمیبینی؟
فقط به تفاوت طراحی ها نگاه کن تا بفهمی چرا همه از این روزای بی ام و بد میگن.
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/bmw-m5-f90-vs-g90-comparison-03-830×830-1.jpg
Mr wrong
۸ تیر ۱۴۰۳چن روز دیگه نسخه بی تی اس ادیشنش معرفی میشه
میگن سبک تره شارژ وایرلس هم داره میتونه ایفون ها رو شارژ کنه
سهیل
۸ تیر ۱۴۰۳تو همون طرفدار بنز بمونی بهتره. بی ام و درک بالاتری میخواد
یه نفر
۸ تیر ۱۴۰۳اگه درک بالاتر داشتن به معنی تعصبی بودن باشه من میخام یه انسان بی درک بمونم
برادر تعصب رو بزار کنار
بی ام و واقعا گند زده تو این نسل
زشت تر کند تر سنگین تر
جز معدود بی ام و هایی که به همتای بنزش ترجیح می دادم سری 5 بود مخصوصا نسل قبل
ولی برای این نسل شرمنده نمیگم بنز E جدید خیلی عالیه ولی حداقل طراحیش با اصالت تر از اینه
Mr wrong
۸ تیر ۱۴۰۳فک کنم بی ام و طراح ها شو که تا قبل سال ۲۰۱۸ براش کار میکردن نسل کشی کرده
سید علیرضا
۸ تیر ۱۴۰۳چه خبرته ؟؟ ۵۵۰ کیلو می دونی یعنی چی ؟؟ یعنی ۱۱ تا کیسه ی سیمان
POUYAN
۸ تیر ۱۴۰۳نسل جدید M5 سنگینتر از شورلت تاهو، کندتر از مدل قبلی؛ بی ام و چه ( غلطی ) میکند؟
درستش اینه
JaMsHiD-R1988
۸ تیر ۱۴۰۳فکت آبدوغ خیاری تر از این نداشتی؟
رولز رویس گوست که خدای عایق هست وزنش 2495 کیلوگرم هست که چند ده کیلوگرم فقط از این بی هویت سنگین تره
اونم تازه تو سکونت فوق لوکس هست
این که مدعی اسپرت ها هست و ادعا داره که سوپر سدان هست و با سوپر اسپرت ها رقابت میکنه چرا اینقدر وزن داره؟
Cert
۸ تیر ۱۴۰۳سامانه ی هیبریدی و استاندارد های ایمنی توانسته اند وزن خودرو را افزایش دهند .
هر برندی روی چیز خاصی تمرکز دارد که می تواند بهینه بودن ، شتاب ، آرامش یا نرمی ، یا چیز های دیگر بپردازند .
JaMsHiD-R1988
۸ تیر ۱۴۰۳سگمنت منظورم بود نه سکونت
Mr wrong
۸ تیر ۱۴۰۳فقط از ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن سبکتره
شاهکار ساخته اصن
گاس فرینگ
۹ تیر ۱۴۰۳درست ترش چیز دیگریست که بی ادبی حساب میشود
V8
۸ تیر ۱۴۰۳زمانی را به یاد دارید که برندهایی مثل آئودی، کادیلاک، جگوار و مرسدس همگی به دنبال مغلوب کردن M3 و M5 بودند؟ هیچکدام از آنها واقعاً در این هدف موفق نشدند و سدانهای اسپرت رقیب همیشه زیر سایهٔ غول باواریا قرار داشتند اما حالا مشخص شد رقبا تنها کاری که باید میکردند این بود که بنشینند و منتظر بمانند تا بامو با دست خودش M5 را نابود کند.
چقدر ناراحت کننده بود این متن
سوشیانت
۸ تیر ۱۴۰۳از وقتی که کادیلاک ct5 v بلک وینگ اومد همه نابود شدن
Mbslrmc
۸ تیر ۱۴۰۳از قیافش بدم نمیاد واقعا بنظرم نسبت به ام ۳ و ام ۴ که واقعا زیباتره اما وقتی e60 یا f10 رو نگاه میکنم…
Mr wrong
۸ تیر ۱۴۰۳کاش دوباره بزنی تو صنعت هوا فضا و خودرو سازی رو بیخیال شی که به خاطرات خوشمون گند نخوره بیشتر ازین
Amirmohammad
۸ تیر ۱۴۰۳طراحیش نسبت به نسل قبل به شدت افت کرده
Cert
۸ تیر ۱۴۰۳بازاریابی بی ام و باعث شده تا بهترین ها را بسازد اگر هم رقیب قدر تمند داشته باشد آن را با رسانه برطرف می کند
بیشتر وزن آن هم برای عایق صدا است تا سرنشینان آرامش داشته باشند
Taha Ayoobi
۸ تیر ۱۴۰۳خود بی ام و به ذهنش نرسیده بود اینارو بگه.
Cert
۸ تیر ۱۴۰۳شاید خودرو های پرفورمنس کمتری بسازد
محمد
۸ تیر ۱۴۰۳درسته وزنش به شدت بالاست اما فکر میکنم بتونه تو چهارصد متر حریف نسل قبلی بشه تکرار میکنم فکر میکنم حمله نکنید😂😂
بالاخره ساخت بی ام و هست و ما هنوز به این شرکت ایمان داریم😅
MOHAMMAD.DEMON
۸ تیر ۱۴۰۳BMW : من دیگه حال ادامه دادن ندارم
R@min
۸ تیر ۱۴۰۳جالبه به قدری اوضاع خرابه حتی رسانههای هم خودرویی هم نمی تونن ماست مالی کنن !! با این قیمت می تونی دو سوم محصولات بازارو بخری !!
هیچ وقت همچین حرفی دوست ندارم ولی باید یه احمق به تمام معنا باشی ۱۲۰k پول پای این حروم کنی.
GReddy
۸ تیر ۱۴۰۳بنظرم بهتر بود قیمت میرفت رو ۱۵۰ هزار دلار
در عوض این تفاوت قیمت خرج سبک کاری و کاهش وزن میشد . این ماشین که دیگه ارزش خرید نداره اما حداقل اونجوری یه مشخصاتی رو ارائه میداد که حداقل رو کاغذ شرمنده نباشه
Taha Ayoobi
۸ تیر ۱۴۰۳120 هزار تا واقعا زیاده.
BlackWing
۸ تیر ۱۴۰۳کادیلاک بلک وینگ به شدت ماشین بهتریه مخصوصاً تو پیست الان دیگه به راحتی این مستراح رو مغلوب میکنه
۸ تیر ۱۴۰۳این کاری که بی ام و با قیافه ماشیناش کرد همون کاریه که ایران خودرو با کیفیت ماشین ها کرد
مازیار
۸ تیر ۱۴۰۳((البته مطمئناً قوانین آلایندگی اروپا سختگیرانهتر از آمریکا هستند اما سدانهای پرفورمنس مقدس بامو باید آخرین خودروهایی باشند که تسلیم این قوانین میشوند.))
الان مشکل فقط اولویت انتخاب سگمنتها برای قانونمند شدنه؟
JaMsHiD-R1988
۸ تیر ۱۴۰۳کم کم دارم فکر میکنم جایزه ب.ی شر.ف ترین مدیران و طراحان متعلق به بی ام و هست
گند هرچی ماشین جدید بی ام و رو هست ببرن
کی این گندبک ها متوجه گند کاریاشون میشن؟
بوگاتی پنج تا موتور الکتریکی اضافه کرده سبک تر شده
شما چه غلطی کردید
𝐀𝐥𝐢
۸ تیر ۱۴۰۳بی ام وه به این راحتی اعتبار و ابروش رو داره از بین میبره
JaMsHiD-R1988
۸ تیر ۱۴۰۳خوک بد ریخت و چاق و سنگین و غیر قابل استفاده با نام فیک سوپر سدان بر روی چهار چرخ
BMW
۸ تیر ۱۴۰۳اون طراحی ها کجا رفت با عقبش اوکی هستم ولی جلو اصلا افسوس🙂
Omar.M
۸ تیر ۱۴۰۳این حرف رئیس بخش M خیلی بچگونه هست از مزیت تمام الکتریکی سازی باید در خودروی تمام برقی استفاده بشه نه خودرویی که معیار پرفومنس تمام سدان ها بوده…
اونجایی که استعداد هست تکنولوژی نیست و جایی هم که تکنولوژی هست استعداد و سلیقه نیست…
Taha Ayoobi
۸ تیر ۱۴۰۳قیافه اش خیلی زشت شده نسبت به نسل قبلی.
من با اینکه از بی ام خوشم نمیاد ولی بعضی ماشیناشو دوست دارم.
به معنای واقعی تر زده.
مهدی
۸ تیر ۱۴۰۳اصلا کامنت من در جهت اتفاقات اخیر یا حتی چند ساله نیست. من واقعا معتقدم بی ام و بیخود و بیجهت جدی گرفته شده و ۳۰ سالی میشه که محصولات واقعا خوبش چهار دونه نمیشن ممکنه ۹۵ درصد آدمها مخالفت نظر من رو داشته باشن اما بهترین محصولات bmw در قیاس با رقبا همون دهه ۷۰ و ۸۰ بود بعد از اون دیگه واقعا انگشت شمار
D.H
۸ تیر ۱۴۰۳جدیدا انگار طراحان bmw از خوک و گراز دارن الگو برمیدارند…
این چه طراحیه …
Taha Ayoobi
۸ تیر ۱۴۰۳خوک و گراز های ناقص الخلقه
سوشیانت
۸ تیر ۱۴۰۳شتاب کادیلاک ۳.۴ هست و با توجه به اینکه موتور برقی نداره و دف عقبه فوق العاده هست قدرت و سرعتش هم از همه مدل های بنزینی بی ام و هم بیشتره🔥
مازیار
۸ تیر ۱۴۰۳جدوله اذیتت کرد؟😆
سوشیانت
۸ تیر ۱۴۰۳من هیچوقت اذیت نمیشم با اعداد و ارقام معتبر بقیه رو اذیت میکنم😉
مازیار
۸ تیر ۱۴۰۳نه هیچوقت در پی اذیت کردن دیگران نباش چون در اینصورت هدف درمان رواندرمانی قرار میگیری
همیشه سعی کن حال خوب برای اطرافیانت ایجاد کنی
مازیار
۸ تیر ۱۴۰۳خوب خدا رو شکر که اذیت نمیشی
آخه تو بحث وزن لی ام و حرف سرعت کادیلاک زدی!
دنبال اذیت کردن دیگران هم نباش خوبیت نداره برات حرف درمیاد
سوشیانت
۸ تیر ۱۴۰۳خودت میدونی منظورم از بقیه کیه اونایی که تا میبینن آمریکایی ها مشخصات خوبی دارن حرص میخورن نمونش خودت در ضمن این متن کاملا راجب وزن بی ام و نبود و آخرش هم با کادیلاک مقایسه کرده بود و من هم راجب اون صحبت کردم و حرفم بی ربط نبود
مازیار
۸ تیر ۱۴۰۳من وقتی میبینم امریکایی ها مشخصات خوبی دارن حرص میخورم؟
😂😂😂 خوب بود
سوشیانت
۹ تیر ۱۴۰۳نه نه اصلا حرص نمیخوری فقط نمیدونم چرا وقتی گفتم شتاب کادیلاک ۳.۴ هست سریع بهت برخورد
علیرضا
۸ تیر ۱۴۰۳بیموه ایکاش یکم از طراح های پژو استخدام کنه تا طراحی دوباره یاد بیموه بدن https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/pug1.jpg?itok=fOKJasMk همین طراحی که نسل دوم ۵۰۸ طراحی کرد استخدام کنه که یکی از زیبا ترین خودرو های سدان چند سال اخیر سال طراحی ۵۰۸ به سال ۲۰۱۹ بر میگرده
JaMsHiD-R1988
۹ تیر ۱۴۰۳واقعا زیباست …
یه نفر
۸ تیر ۱۴۰۳“اما حالا مشخص شد رقبا تنها کاری که باید میکردند این بود که بنشینند و منتظر بمانند تا بامو با دست خودش M5 را نابود کند.”
بهتر از این نمیشد این افتضاح رو توصیف کرد
درود بر جناب دهقان
همایون
۸ تیر ۱۴۰۳وضعیت بنزم بهتر نیست با موتور شش سیلندر قراره بیاد
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۸ تیر ۱۴۰۳تو خود و سازی من از شوی خیلی خوشم اومد مردم گفتن فیس لیفت کامارو بد شده چرا آرم شوی رفتن رو قسمت سپر به شکل تو خالی و اون وسط هم رنگ مخالف شده به سرعت طراحان دست به کار شدن و اصلاح کردن به جایی هم بر نخورد.واقعا بعضی تصمیم گیرندگان احنقن.الان هم شک ندارم داج با عرضه چارجر کوپه و سدان شدیدا به مشکل میخوره در حالی که میشد به جای این همه هزینه یه انجین .یه جدید بسازن
! i M α η δ υ α R
۸ تیر ۱۴۰۳اول منچستر فرگوسن نابود شد …
بعد میلان آنچلوتی …
آخر سر هم بارسای گواردیولا …
حالا هم M5 …
در دنیای بدون فردیت و تشخص ، همه کس و همه چیز تکراری و شبیه هم ، خواهند شد …
وقتی دنیا دیگه مستر بین / جکی چان / آندر تیکر / مایکل جردن / مایکل جکسون / دی جی بوبو / جیم کری / ژرژ و آه / کرت کوبین / نادیا کومانچی / لارافابین / مارلین منسون و … تولید نکنه ، دیگه چه فرقی میکنه M5 جدید هم ، مثل فرهاد اصلانی چاق شده باشه …
این قدر توی نوبت ، واسه دلسوزی داریم که دیگه به M5 نمی رسه …
رفت که رفت …
نمی گم به جهنم …
به سلامت …
به سلامت …
Taha Ayoobi
۸ تیر ۱۴۰۳(این قدر توی نوبت ، واسه دلسوزی داریم که دیگه به M5 نمی رسه …)
چقدر عالی گفتی👌👌👌
! i M α η δ υ α R
۹ تیر ۱۴۰۳لطف داری طاها جان …
🙏🙏🙏
حسن
۹ تیر ۱۴۰۳عالی بود
! i M α η δ υ α R
۹ تیر ۱۴۰۳مخلصم حسن عزیز …
🙏🙏🙏
حسن
۸ تیر ۱۴۰۳من که نمره ی قبولی میدم به ب ام و به خاطر این رخ زیبا تعجبه میگید طراحیش بده
هم خشن تر شده هم عضلانی تر
خودرو باید ابهت داشته باشه
محمد امین
۸ تیر ۱۴۰۳فقط کافیه به سرنوشت c63 دچار بشه قطعا مدیران بی ام و آدم میشن
JaMsHiD-R1988
۹ تیر ۱۴۰۳C63 اقلا اصالت داره و نسبت به نسل قبل خیلی پیشرفت داشته ( به نسخه پرفورمنس اوولوشن نسل W201 که پدر جد C63 جدید هست دقت کنید که اونم چهار سیلندره )
این چی داره جز پسرفت؟
heshmat021
۸ تیر ۱۴۰۳شرکتی که بجای مهندسی و ساخت محصول دنبال داستان گفتن توی توییتر و اینستاگرام و درگیری با این حزب و اون گروه باشه، نتیجه اش میشه این