نسل جدید بامو X3 درواقع نسخهای بشدت بروز شده از نسل قبلی است که با پیشرانههای چهار و شش سیلندر هیبریدی راهی بازار خواهد شد.
X3 مدل ۲۰۲۵ همان فاصلهٔ محوری ۲,۸۶۵ میلیمتری نسل قبلی که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد را حفظ و صرفاً تغییراتی جزئی در طول، عرض و ارتفاع تجربه کرده است. بامو همچنین حرف i را از نامهای این خودرو حذف کرده و حالا نسخهٔ پایه با نام xDrive30 شناخته میشود. این نسخه مثل قبل از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده میکند اما این موتور حالا از تکنولوژی هیبریدی خفیف بهرهمند شده و خروجی آن با کمی افزایش به ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است.
بامو نسخهٔ محرک عقب X3 پایه را حذف کرده و این خودرو حالا بهصورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه میشود. این مدل با وجود افزایش قدرت، مثل قبل ظرف ۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. کسانی که خواهان قدرت و شتاب بیشتری هستند اما میتوانند سراغ مدل M50 بروند که جایگزین M40i قبلی شده است. زیر کاپوت این مدل یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با سیستم هیبریدی خفیف قرار گرفته است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. به لطف این نیرو، X3 M50 ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
این نسخه علاوه بر پیشرانهٔ قویتر، بهصورت استاندارد به کمکفنرهای تطبیقی، ترمزهای M Sport، رینگهای ۲۰ اینچی M، دیفرانسیل عقب M Sport و چهار سر اگزوز هم مجهز است. X3 M50 در بیرون نیز به جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بزرگ با خطوط افقی و نورپردازی مجهز است درحالیکه در نسخهٔ پایه xDrive30 الگوی بحثبرانگیزی را با ترکیب خطوط عمودی و مورب میبینیم. در همین حال، به گفتهٔ بامو، نسل جدید X3 به لطف ارتفاع کمتر از زمین، فاصلهٔ عرضی بیشتر چرخهای عقب، ساختار بدنهٔ مستحکمتر و تغییراتی که دقت و پایداری فرمان را افزایش داده، در پیچها عملکرد بهتری خواهد داشت.
در داخل این شاسیبلند جدید آلمانی نیز فضای کاملاً جدیدی را با صفحهنمایش خمیدهٔ آشنای بامو میبینیم که صفحه آمپر و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی را باهم ترکیب میکند. X3 همچنین بهصورت استاندارد از صندلیهای اسپرت با گرمکن و غربیلک فرمان D شکل بهره میبرد. بامو همچنین برای این خودرو سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive 9 را هم در نظر گرفته است که اولین بار در نسل جدید X1 ارائه شد و از قابلیت بهروزرسانی از راه دور برخوردار است.
قیمت نسل جدید X3 در مدل پایهٔ xDrive30 از ۵۰,۶۷۵ دلار آغاز میشود درحالیکه برای مدل M50 حداقل باید ۶۵,۲۷۵ دلار پرداخت کرد. این اعداد به ترتیب ۷۸۰ و ۲,۳۸۰ دلار افزایش را نسبت به نسل قبلی نشان میدهند. X3 مدل ۲۰۲۵ در کارخانهٔ بامو در کارولینای جنوبی تولید میشود و در سهماههٔ پایانی سال جاری راهی بازار آمریکا خواهد شد.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ خرداد ۱۴۰۳واقعا زشت و ناخوشایند
همین مدل های 2015 – 2017 خیلی بهتره
Cert
۳۰ خرداد ۱۴۰۳مدل x3 همیشه زشت و بد بوده است از نسل اول تاکنون همیشه هم پایین ترین عملکرد را دارد .
NAVID۰۰۹۸
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ای خدا
بعد از کرونا / هیوندای و bmw دیوونه شدن رفت!!!
froG-driVer
۳۱ خرداد ۱۴۰۳هیوندای قبل از اونم دیوونه بود🤣🤣🤣
گاس فرینگ
۳۰ خرداد ۱۴۰۳این موضوعیه که جرمی کلارکسون توی ویژه برنامه بدترین ماشین دنیا در برنامه تخت گاز بهش اشاره میکنه و در ادامه اش میگه اگه این ماشین آرم هیوندا یا کیا روش بود واقعا عالی بود ولی آرم شرکت سازنده m3 e92 (که زمان تولید اون برنامه به روز ترین مدل m3 بود) روشه
توی بازار ایران مدل های نسل اول با قیمت تقریبا نزدیک با تارا اتومات معامله میشن موتور پر استهلاک شون هم با سری ۵ e60 مشترکه و مدل های نسل بعد هم زیر سایه مدل جذاب تر x4 ان
Alireza76
۳۰ خرداد ۱۴۰۳امیدوارم قبل از اینکه اوضاع طراحی ماشین های بی ام و بد تر از این بشه کارخونه رو ببندند.خاطرات خوشمون از بیمر داره نابود میشه. E39 و E46 کجا این ناقص الخلقه ها کجا
پیام
۳۰ خرداد ۱۴۰۳واقعا قبول دارم آقای اشتری. اصلا جلوپنجرش رو ببینید! اینقدر شلوغ؟؟؟؟!!!!!! طراحی بی ام و از تمام برندها بدتر شده!
Sina_carshow
۳۰ خرداد ۱۴۰۳هرجور دارم مثبت فکر میکنم نمیتونم یاد تیگو ۸ نیوفتم با اون سبک دی لایت هاش
به جز اینکه خیلی زشته ارزش خریدش صفر تا وقتی امثال پورشه ماکان و بنز glc هستش که بسیار شکیل تر و قشنگ تر هستن
باور کنید لوگو بی ام و روش نبود فکر میکردم ماشین برقی چینی از برند برلیانس یا اکسید هستش
تازه اگر اکانت رسمی بی ام و این کامنتارو ببینه طلب کارم میشه ما برا خریدار میسازیم ماشین نه برا فن بوی ها
آخه یکی نیس بگه فن بوی ها بزرگ شدن بالغ شدن به درامد رسیدن اول دنبال ماشین برند مورد علاقشون میرن؟
madadi
۳۰ خرداد ۱۴۰۳طراحی بیرونش به جز جلو پنجره قشنگه
داخلش رو خراب کردن با اون نوار قرمزش
دیجی
۳۰ خرداد ۱۴۰۳عالیه عالی از تکراری بودن در اومداین حرف منو یادتون باشه سری 7که دوچراغ شد همه ایراد گرفتن گفتن فروش نمیکنه زشته حالا یه گذر موقتش میاد همه دهانشون باز میمونه اگه این ماشین نترکوند
نانو
۳۰ خرداد ۱۴۰۳چراغ جلوشو از تیگو8کپی کردن
پیام۲
۳۰ خرداد ۱۴۰۳وقتی از رنگین کمونیا حمایت کنی ماشیناتم همینن
Dark Knight
۳۰ خرداد ۱۴۰۳دقیقا آقا اشتری ، از نظر من x3 یا x4 های قدیمی تو ایران ( مدل های 2014 تا 2017 ) طراحی خیلی پخته تر و با اصالت تری نسبت به این جدید ها دارن ! ب ام و نیاز شدیدی به یه طراح کار درست و با تجربه مثل آقا فقیه زاده داره تا از این وضعیت بحرانی خارج بشه
MehdiTurbo
۳۰ خرداد ۱۴۰۳طراحی های بی ام و بنز رفته رو به یه سمتی یه حالی شده مثل خودروهای اینده شده خودروهای پرنده و … که البته دستورش از بالا میاد و این نشامه اینه که به زودی وارد فاز جدیدی از جهان و خودروها خواهیم شد و فعلا طراحیاش داره ذهن ادما را اماده میکنه و به زودی زود همه خودروها اینجوری میشند و باید با تصوراتی که از خودرو داشتین کم کم خداحافظی کنین به زچودی جهان خودروها و ربات ها میاد وسط و این طرح ها برای امادگی فقط یه سری خودروها زچدتر وارد شدند مثل بنز و بی ام و تسلا و کادیلاکم داره میپیونده بهشان با سینما خانگی طراحی های جدیدش
فندق
۳۱ خرداد ۱۴۰۳اخه آینده نگر هم نیستن اینا
الان چینی ها و کره ای ها و تک و توکچند تا شرکت نوپا امریکایی
دارن ماشینای اینده نگر طراحی میکنن ، بهشون نکاه میکنی کیف میکنی
پر تکنولوژی و طراحی خلاقانه و ساده و روون و فیوچریستیک
مثلا پولستار سوئدی هم تو همین مسیر داره حرکت میکنه
یا بی وای دی چین ، لوسید آمریکا و کیا کره
ولی خب امثال bmwو مرسدس اصلا اینده نگر نیستن
عجیب الخلقه شدن
نه کلاسیک
نه مدرن
نه اینده نگر
چی هستن این عجوزه ها؟
حس میکنم خواستن از روی مسیر چین و کره الهام بگیرن و تو اون سبک طراحی کنن ولی گند زدن
یه چیزی مثل زمانی مه چینی ها همشون از اروپایی ها و امریکایی ها کپی درجه ۳ میزدن (مثل همین جک مک های داخل ایران)
Mercedes
۳۱ خرداد ۱۴۰۳واقعا حیف این رینگ
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/2025-bmw-x3-30-xdrive.jpg
و این کابین
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/2025-bmw-x3-m50-xdrive-10.jpg
واسه این بدنه
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/2025-bmw-x3-m50-xdrive-4.jpg
امیدوارم منظورمو رسونده باشم
هعی
Amirsh
۳۰ خرداد ۱۴۰۳طراحی بیرونش خوب شده
داخلش یه جوریه
من با این جلو پنجره های جدید بی ام و حال میکنم جدیدا
تغییر خوبی بودن
ارسلان
۳۰ خرداد ۱۴۰۳چراغ جلوش از همه چیزش افتضاح تره….بی ام و ، چراغ جلوش و اصلا نباید تغییر بدند
دیجی
۳۰ خرداد ۱۴۰۳کابینش هم هوای استقلالی هارو داشته هم پرسپولیسیها
𝐀𝐥𝐢
۳۰ خرداد ۱۴۰۳در وصف این همه زشتی چی میشه گفت؟ حتی طراحی داخلیش با اینکه متفاوت اما خوشم نیومد
محمد ۱
۳۰ خرداد ۱۴۰۳انگار سه بعدیشا کشیده….
میرور کرده.. اما درست نچسبیده…. بهش….
اینا سرمایه زیادی دارن…. انقدر تو طراحی ریسک میکنن؟ خخخخخ
علی
۳۰ خرداد ۱۴۰۳من از سال 95 هر روز سایت پدال را دنبال میکنم و همیشه هم بخش کامنت های زیر مقالات سایت برام جذاب بوده ولی تا الان نخواستم که کامنت بزارم، من خیلی طرفدار بی ام و هستم ولی واقعا نمیدونم تو استدیوی طراحی اون خراب شده داره چی میگذره که همچین محصولات زشتیو به اسم بی ام و دارن راهی بازار میکنن و من این چند ساله هربار که بی ام و محصول جدید معرفی میکنه فقط از شدت ناامیدی آه میکشم و با خودم میگم که این دوران هم تموم میشه بالاخره ولی تعجب میکنم که یه محصول وقتی میخواد ساخته بشه باید نظرات خیلی از افراد رده بالای یه شرکت و جلب کنه و این ینی تو اون شرکت بیصاحاب حتی یه نفر هم پیدا نمیشه بگه عزیز من شما با اون طراحی های مسخره دارید گنده میزنید به اعتبار و آبروی شرکت.آقا خواهشا نکنید اینکارو من دیگه کارم به جایی رسیده که میگم همین که قبلا ماشین های خوشگلی طراحی میکرد جای شکرش باقیه و اتفاقا خوشحالم که پای محصولات جدیدش هنوز به ایران باز نشده که از نزدیک ببینم و حرص بخورم. خلاصه که بد روزگاریه دوستان و از بعد از کرونا بی ام و رسما زده تو جاده خاکی با این طراحی هاش.
new reventon
۳۰ خرداد ۱۴۰۳باید از نزدیک ببینیشون تا بفهمی چقد زیبا و باکیفیتن. هر چند که کیفیت از عکس ها ام مشخصه چند لول از بهترین های این صنعت جلوترن. اگه بی ام و بد بود چند سال پر فروشترین نبود.
محمد
۳۰ خرداد ۱۴۰۳پر ابهت لعنتی …!
امیررضا
۳۰ خرداد ۱۴۰۳طراحیش به نظر من زیاد بحث برانگیز نیست. اون طغیانی که تقریبا 4 سال پیش تو طراحیهای بیامو شروع شد کم کم داره آروم میگیره البته سرعت آرومگیریش خیلی پائینه.
مدل X3 بدلیل پرفروشترین بودن تو سبد محصولات کراساوور بیامو خیلی محتاطانه روش تصمیم گیری میشه چه در زمینه طراحی چه پیشرانه و مابقی موارد. من که از مدل M50 خوشم اومد ولی اون دیزاین جلوپنجره نسخه پایه خیلی آماتور کار شده!!!
heshmat021
۳۰ خرداد ۱۴۰۳انصافا طراحی gv70 تو این کلاس از x3 بهتره، معلوم نیس دارن المانیا چیکار میکنن با خودشون
KAIZEN
۳۰ خرداد ۱۴۰۳بیامو یدفه رو آورد به طراحی.های رادیکال
ولی این یه مقدار تعدیل شده بنظرم
انگار یدفه دوزشو خیلی برد بالا الان داره کمترش میکنه
بنظرمن باید برعکس کار میکرد یعنی همون طراحیهای قبلی رو یه کمی دوزشو بالاتر میبرد بسمت طراحیهای رادیکال
در اکثر موارد حرکتهای هیجانی این شکلی نتیجه جالبی نداشته
حرکتهای رو به جلو پیوسته و پایدار با شیب ملایم خیلی بهتره
بهنام
۳۰ خرداد ۱۴۰۳دیگه به طراحی های ب ام و هیچ امیدی نیست. واقعا غیرقابل درکه اینهمه بازخورد منفی از طراحی ولی باز هم اصرار به ادامه ی روند زشت سازی محصولات.
FY
۳۰ خرداد ۱۴۰۳منم موافقم ….. خیلی طراحی xm خوب بود حالا می خوان رو مدل های دیگه هم بیارن🤔
arvin44
۳۰ خرداد ۱۴۰۳فکرکنم وقتی طراحای بی ام و ببینن مردم میگن طراحی هاشون چقدر بده خوشحال میشن چون واقعا دلیلی نداره که این همه طراحی زشت رو وارد بازار کنن باوجود اینکه خودم مرسدس روبیشتر دوست دارم ولی واقعا ناراحتم که از اون سری هفت و … بی ام و به اینجا رسیده
POUYAN
۳۰ خرداد ۱۴۰۳واقعا برام جالبه که سلایق میتونن اینقدر متفاوت باشن.
به نظر خیلیا این طراحی زشته و به نظر بعضیا زیباست.
البته من خودم واقعا دوس دارم طراحی این ماشینو.
JaMsHiD-R1988
۳۰ خرداد ۱۴۰۳اتاق طراحی بی ام و موقع طراحی : عجب ملالیه مشتییی
یه کام دیگه بگیریم؟؟
جمع کنید بساطو . یا بی ام و منحل بشه یا یه فکری به حال طراحیش کنه
علیزاده
۳۰ خرداد ۱۴۰۳شرم آوره
Amirsh
۳۰ خرداد ۱۴۰۳آقا جدی این دیگه اونقدام بد نیست حالا
قرار نیست که شرکتا با همون فرمون ۱۰ سال پیش طراحی کنن
مثلا تا کی قرار بود جلوپنجره به همون شکل باقی بمونه ؟
یه تغییر و تحول نیازه دیگه
قبول دارم مدل های زشتی داشته بی ام و اخیرا که زشت ترینش و شاید زشت ترین ماشینی که دیدم xm هست
ولی این اتفاقن محافظه کارانه ولی خلاقانه طراحی شده و به نظر من به خصوص نمای جلو خیلی خوب چهره خشن و اسپرت روش نشسته
مهردادکمال
۳۰ خرداد ۱۴۰۳شبیه ماشین های تو بازی های سگا شده
گاس فرینگ
۳۰ خرداد ۱۴۰۳این چه چراغ جلوییه شبیه تیگو ۸ شده
علیرضا
۳۰ خرداد ۱۴۰۳خاک تو سرش تا الان فقط به طراحی بیرون گند ژده بود داخلش خوب بود الان دیگه داخلش رو هم ….
محمد ب
۳۰ خرداد ۱۴۰۳کابینش چرا اینجوریه
amirmohammadja79
۳۰ خرداد ۱۴۰۳شبیه آدمیه ک میخواد ب زور تظاهر ب خشن و جذاب بودن کنه
علی
۳۰ خرداد ۱۴۰۳نمای بیرونیش یکم بهتر شده اما افتابه برداشته تو طراحی داخلی!
پویا
۳۰ خرداد ۱۴۰۳طراحی داخلشو میبینم سرم درد میگیره
سری ۶ اتاق اف ۱۲ کجا این کجا
Dark Knight
۳۰ خرداد ۱۴۰۳به عنوان یه آلمانی فن میگم که ب ام و تو این چند سال اخیر ( از ۲۰۱۹ به بعد ) تو زمینه طراحی افتضاح کارکرده از اون x1 جدید بگیر که شبیه خوک های تو بازی angry birds شده تا سری ۵ جدید که از پشت انگار هوندا آکورد هست و از نما جلویی هم شبیه سری ۵ نسل قبلی هست که انگار از جلو تصادف کرده ! الان فقط یه طراح حرفه ای و با تجربه میتونه بیمر و نجات بده و گرنه با این روند تا چند سال دیگه اگه روی لوگو ب ام و ها رو بپوشونی ، نمیتونی فرقش رو با ماشین های چینی تشخیص بدی !
Ali
۳۰ خرداد ۱۴۰۳دوسش دارم هرچند که ایران نمیاد و اگر هم بیاد قدرت خریدش رو با این قیمتا نخواهم داشت ولی وقتی خودم الان پارس دارم نمیام بگم بیمر بده چون کاربرش نیستم !
آریا
۳۰ خرداد ۱۴۰۳بی ام و خیلی طراحی هاش افت کرده نمونش همین x3 ; XM ; ix ولی انصافا m4 و m3 خیلی خوبن
رامتین
۳۰ خرداد ۱۴۰۳طراحیش بنظرم خیلی ساده هست و در کل نسبت به قبل افت کرده.
M power
۳۱ خرداد ۱۴۰۳به من بدید من قبولش میکنم
18:45
۳۱ خرداد ۱۴۰۳این قیافه و این کابین متاسفانه اصلا برازنده بوجود آورنده کلاس شاسی بلندهای لوکس جمع و جور نیست!! 😑
چراغهای خشن جلو عالیه، ولی اون طرح جلوپنجره، با چراغ های ناپخته عقب و کابین جنجالی اصلا یه X3 اصیل و نمایش نمیذاره…
اما کسایی هم که میگن اصلا X3 جذاب نبوده هیچوقت باید گفت، ابهت نسل اول، فیس لیفت نسل دوم و بخصوص سوم چطور شماها رو به این فکر کشونده؟!!
مگه تو خیابونای ایران هیچ مدل X3 از نزدیک ندیدین؟!!
در واقع X3، سری 3 دنیای شاسی بلندهاست، چون همیشه از همون موتور، گیربکس، شاسی وسیستم تعلیق استفاده کرده، کما اینکه تو نسل سوم به خصوصیات آفرود هم بیشتر توجه شده بود. نسل قبلی تو مدل m40i یه شاسی بلند کوچک همه کاره کامل بود. چون نه شتاب و عملکرد وحشتناک نسخه های m رو داشت، و نه اینکه بیش از حد ضعیف و خنثی بود. با قابلیت کاربری زیاد بهترین مدل X3 بود.
PROJECTONE
۳۱ خرداد ۱۴۰۳یه خیری پیدا شه بره این طراح جدید ب ام و رو بگیره تا بیشتر گند نزده رو ماشینا، اون ازون رادیاتور دو تیکه سری ۷،سری ۵ جدید سری ۱ حالا ام x3
انگار وسطاش پول طراحو ندادن…😓
محسن
۳۱ خرداد ۱۴۰۳چرا سلیقه ملت کج و کوله شده؟ به این طراحی فوق العاده میگن زشت بعد واسه آشغالی مثل فونیکس Fx سر و دست میشکونن.
Taha Ayoobi
۳ تیر ۱۴۰۳این بی ام بیاد تو ایران، کسی به FX نگاه هم نمیکنه.
این ماشین نسبت به نسل های قبلش افت وحشتناکی داشته.