بی ام و

21 نکته جالب درباره ب‌ام‌و

شرکت BMW یا همان Bayerische Motorenwerke در ۷ مارس سال ۱۹۱۶ و با نام اولیهٔ BFW (Bayerische Flugzeugwerke) تشکیل شد و بی‌درنگ شروع به ساخت موتورهای هواپیما نمود. در طی سال‌ها، کمپانی رکوردهایی را در زمینه‌های ارتفاع و سرعت پروازی بر جای گذاشت، لامبورگینی خودش را ساخت و ساختمانی به شکل یک انجین را احداث کرد. برای گرامیداشت نودوهشتمین سال تأسیس کمپانی، ما ۲۱ مورد از نکات جالب در مورد BMW را جمع‌آوری نموده‌ایم و امیدواریم که مورد توجه شما قرار بگیرد.

21 Things You Didn't Know About BMW
۱. یکی از اولین کارهایی که BMW انجام داد، ساخت انجین های هواپیمای Red Baron بود.
در زمان جنگ جهانی اول، یک کمبود و عقب‌ماندگی بزرگ در توسعه و پیشرفت انجین های هواپیماها وجود داشت. بنابراین یک کمپانی کوچک به نام Rapp Motor با Otto Werke ادغام گردید و شروع به برآورده کردن احتیاج‌های جنگ نمود.Otto Werke توسط فرزند کسی که انجین های چهار سیلندر را اختراع کرده بود اداره می‌شد. همان تکنولوژی به صورت مستقیم در انجین جنگندهٔ افسانه‌ای Red Baron به کار رفت. این انجین بزرگ‌ترین و افسانه‌ای‌ترین انجین موجود در جنگ نامیده می‌شد.

One of the first things BMW did (before they were even really BMW) was build the Red Baron's favorite airplane engines.
۲. میراث انجین چهار سیلندر آن‌ها به‌قدری مهم بود که در سال ۱۹۶۰، ساختمان مرکزی شبیه به آن انجین طراحی گردید.
مرکز دنیای BMW توسط یک معمار اتریشی و به شکل یک انجین طراحی گردید. این مرکز خارق‌العاده و بسیار جالب، هر خودروسازی را به این فکر فرو می‌برد که ساختمانی شبیه به این را داشته باشد.

Their four cylinder engine heritage was so important that in the 1960s they designed their headquarters to look like one
۳. انجین های هواپیماهای اولیه‌ای که آن‌ها می‌ساختند، همهٔ رکوردهای آن زمان را می‌شکستند.
این هواپیمای ۲ بالهٔ BMW در سال ۱۹۱۹ به ارتفاع ۳۲۰۰۰ فوتی رسید. این رکورد تقریباً معادل ارتفاعی است که امروزه در هنگام سفرهای هوایی مشاهده می‌کنید.

Those early airplane engines broke every record out there
۴. هرکسی فکر می‌کند که لوگوی BMW، پروانهٔ هواپیمای در حال چرخش است در اشتباه است.
برخلاف باور عمومی، لوگو هیچ‌گاه تا زمان بازاریابی در سال ۱۹۲۹ و برای شروع ساخت هواپیما دارای پروانهٔ هواپیما نبود.

Everyone thinks that the iconic logo is of a spinning airplane propeller. They're wrong.
۵. لوگو واقعاً به افتخار Rapp Motor و Bavaria به این شکل درآمده است.
آن رنگ‌های آبی و سفید؟! بله، آن‌ها رنگ‌های ملی ایالت باواریا هستند.

The logo's really an homage to Rapp Motor and Bavaria
۶. اولین خودروی تولیدی BMW فقط ۱۵ اسب بخار قدرت داشت و فقط به خاطر پیمان ورسای به وجود آمده بود.
پس از جنگ جهانی اول، پیمان ورسای، تولید هرگونه هواپیماهای جنگی و انجین های آن‌ها را برای کمپانی‌های آلمانی ممنوع می‌کرد. به خاطر اینکه جریان اصلی چرخهٔ مالی BMW از بین رفته بود، بنابراین آن‌ها به دنبال راه‌های دیگری بودند و شروع به ساخت خودرو نمودند.

The first car BMW produced only had 15 hp
۷. اینجا یک نکتهٔ هیجان‌انگیز است، اولین BMW درواقع یک آستین ساخت انگلیس بود.
همچنین بنتام آمریکایی و داتسون ژاپنی نیز همین‌طور بودند. آستین یک شاسی تحت لیسانس را برای عرضه در جهان طراحی کرد و ساخت و این شانس را به چندین کمپانی داد تا از هزینه‌های بالای فرایند طراحی دوری کنند. در این میان BMW اولین نمایندگی در برلین بود که از رقبای چینی، اروپایی و آمریکایی خود خیلی بهتر عمل نمود.

first BMW was actually an English made Austin
۸. در اوایل، آن‌ها جلودار تکنولوژی آئرودینامیک بودند.
این کوپهٔ ۳۲۸ Kamm ساخت سال ۱۹۴۰ از لحاظ آئرودینامیکی سه دهه از زمان خود جلوتر بود. (به افتخار پدر علم آئرودینامیک آلمان، این کوپه به نام آقای Kamm نامیده شده بود.) اگر این خودرو آشنا به نظر می‌رسد به خاطر این است که شلبی همان اصول را برای ساخت Cobra Daytona Coupe در اواسط سال ۱۹۶۰ به کار برد. در اصل با ایجاد تغییراتی در انتهای خودرو شما می‌توانید سرعت حرکت در خط مستقیم را افزایش دهید. زمانی که در حال مسابقه در Mille Miglia هستید این نکته حیاتی است.

From early on, they were on the forefront of aerodynamic tech
۹. آن‌ها همچنین سریع‌ترین موتورسیکلت جهان را در سال ۱۹۳۷ ساختند. این موتور یک تلهٔ مرگ بود و شما باید کلاه‌خود خارق‌العادهٔ آن را بر سر می‌گذاشتید!
این اختراع شگفت‌انگیز از لحاظ آئرودینامیکی صاف و یکدست بود و در سال ۱۹۳۷(درحالی‌که اکثر جاده‌ها مناسب نبودند) به سرعت ۱۷۳.۷ مایل بر ساعت می‌رسید. اما چون بدنهٔ موتورسیکلت به طور کامل، راننده را می‌پوشاند، او قادر به گذاشتن پاهای خود بر زمین نبود مگر اینکه نهایتاً توقف کند.

They also built the world's fastest motorcycle... in 1937
۱۰. ب‌ام‌و همچنین پیشگام مسابقات بایک برای دیوانگان بودند.
ایدهٔ کج کردن موتور برای افزایش توانایی عبور آن‌ها در طی مسابقه قدمتی به اندازهٔ خود موتورها دارد. به طرز معجزه‌آسایی این ورزش و حالت تا به امروز ادامه داشته است.

BMW also pioneered bike racing for lunatics
۱۱. و سپس زمان آن رسیده بود که آن‌ها در اواخر دههٔ پنجاه درخور رقابت با مرسدس باشند.
در سال ۱۹۵۹، ب‌ام‌و به علت عوامل بی‌شمار مربوط به جنگ سرد به ورشکستگی نزدیک شده بود. کمپانی‌های مادر مرسدس یعنی دایملر-بنز درصدد تصاحب این شرکت برآمدند اما BMW این درخواست‌ها را با شدت هر چه تمام‌تر رد نمود و برای نجات از ورشکستگی حتی از پایین‌ترین مکانیک‌ها برای خرید سهام خود کمک خواست. نهایتاً آن‌ها کمک‌های بزرگ یک سرمایه‌گذار خصوصی را دریافت کردند. خانوادهٔ این فرد هنوز هم مقدار قابل‌توجهی از کمپانی را در اختیار دارند. این مبارزه بین BMW و بنز تا به امروز هم ادامه دارد…

Mercedes in the late fifties
۱۲. اولین خودروی “M” یعنی M1 افسانه‌ای قرار بود که یک لامبورگینی باشد.
ب‌ام‌و و لامبورگینی در سال ۱۹۷۰ برای ساختن یک خودروی مسابقه‌ای به توافق رسیدند. آلمان‌ها قرار بود که انجین و برخی قطعات سیستم تعلیق را تهیه کنند و ایتالیایی بقیهٔ کارها را انجام دهند. به دلایل مالی و در دقایق آخر، لامبورگینی از این رویداد پا پس کشید. بعدها لامبورگینی این توافق صورت نگرفته را “یکی از بزرگ‌ترین لحظات در تاریخ کمپانی” نامید.
پس‌ازاین ماجرا BMW لباس‌های کار خود را پوشید، به کارخانه برگشت و جانور خود را ساخت!

The First "M" car
۱۳. M1؟! این خودرو توسط همان کسی طراحی شد که DeLorean را طراحی کرده بود.
و همچنین لوتوس اسپریت و فولکس گلف و دوربین نیکون D4 و…
بله Giorgetto Guigiario طراح این خودرو بود. هر دو یک قهرمان افسانه‌ای هستند.

It was also designed by the same guy that designed the DeLorean.
۱۴. ب‌ام‌و خودروهای الکتریکی را حدود ۴۰ سال پیش ساخته است.
اولین خودروی تمام الکتریکی آن‌ها یعنی مدل ۱۶۰۲ در سال ۱۹۷۲ و در المپیک مونیخ شروع به کار کرد. این خودرو از ۱۲ باتری استفاده می‌کرد و دارای شعاع حرکتی ۱۹ مایلی بود. اگرچه این مدل تمام الکتریکی بود ولی عملکرد آن تا حدودی شوک‌آور بود. این مدل ۴۳ اسب بخار قدرت داشت یعنی نصف آن چیزی که ۱۶۰۲ معمولی در آن زمان قدرت داشت.

BMW has been making electric cars for over 40 years
۱۵. آن‌ها در فرمول ۱ مسابقه دادند و با یک انجینی که طراحی آن مربوط به ۲۰ سال پیش بود برنده شدند.
انجین چهار سیلندر مدل M10 درواقع دارای سیر تکاملی موتوری بود که در سال ۱۹۶۲ و با ۷۵ اسب بخار قدرت به بازار آمده بود. در سال ۱۹۸۳ آن‌ها از انجین تکامل یافتهٔ خود بیش از ۱۴۰۰ اسب بخار قدرت گرفتند و نلسون پیکه با آن قهرمان مسابقات جهانی شد.

They Raced in Formula 1
۱۶. آن‌ها هنوز هم قطعات مربوط به زمان جنگ جهانی دوم را می‌سازند.
اگر شما برای مسابقه دادن و رانندگی با مدل کلاسیک ۳۲۸ برنامه‌ریزی می‌کنید، هنوز هم می‌توانید که یک گیربکس جدید را برای آن خریداری نمایید. در برنامهٔ کلاسیک BMW گروهی از مکانیک‌ها حضور دارند که فقط قطعات جدید مدل‌های قدیمی را می‌سازند و شما می‌توانید به صورت آنلاین آن‌ها را خریداری نمایید.

They're still making WWII-era parts
۱۷. ب‌ام‌و کارخانهٔ قدیمی ساخت موتورسیکلت در مونیخ را برای ساخت قطعات کلاسیک دوباره خریداری نمود.
اگر دراین‌باره فکر می‌کنید باید بگوییم که نوعی حس شاعرانه وجود دارد. آن‌ها قطعات جدید مربوط به مدل‌های کلاسیک را در ساختمان کلاسیک BMW تولید می‌کنند.

BMW just bought back its old motorcycle factory in Munich to build BMW Classic parts.
۱۸. آن‌ها همچنین فضای داخلی هواپیماها و حتی قطارها را طراحی می‌کنند.
تنها مشکل طراحی داخلی ایرلاین های سنگاپور این است که شما هیچ‌وقت نمی‌خواهید از هواپیما پیاده شوید! همچنین سیستم BART سان‌فرانسیسکو در نظر دارد تا برخی از قطارهای خود را با مدل‌های جدید طراحی شده توسط BMW جایگزین کند.

They also design airplane interiors, and even trains.
۱۹. ب‌ام‌و Z1 درهای جالب‌تر از لامبورگینی دارد!
طرز کار این درها بسیار جالب است! درها به صورت الکتریکی به زیر خودرو می روند و پنهان می شوند و با فشار یک دکمه بالا می آیند. باعث خجالت است که فقط تعداد کمی بیش از ۸۰۰۰ دستگاه از Z1 ساخته شد.

bmw z1
bmw z1
۲۰. آن‌ها همچنین یک Z1 کوپه ساختند.
هنوز هم این خودرو یک مدل خارق‌العاده است. شما می‌توانید آغاز شکل‌گیری Z3 کوپه را در آن ببینید و آن دقیقاً شبیه نوعی از SUV بود که شما آرزو داشتید امروزه ساخته شود.

They also design airplane interiors, and even trains.
۲۱. ب‌ام‌وها اساساً LEGO هستند.
شما می‌توانید یک سری ۳ مدل ۱۹۸۰ بخرید، سیستم تعلیق عقب و ترمزها را از مدل اولیه M کوپه سال ۲۰۰۰ باز کنید، سیستم تعلیق جلو و ترمزها را از M3 سال ۱۹۹۰ دریافت کنید و گلگیرها را از مدل ۲۰۰۲ توربوی متعلق به سال ۱۹۷۰ و سیستم فرمان را از مدل Z3 متعلق به سال ۱۹۹۰ به عاریت بگیرید و یک خودروی شگفت‌انگیز داشته باشید!

BMWs are basically LEGOs

منبع

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۹ دیدگاه‌ها

  1. مهدی 911

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (459 ديدگاه)

    عاشق

    1. سعید صالحی

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (88 ديدگاه)

      …Oh my god I want a BMW

    2. سعید صالحی

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (88 ديدگاه)

      ی نظر سنجی فولکس و زیر مجموعه هاش لایک و ب ام و دیسلایک

      1. احمدرضا ب ام و

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (394 ديدگاه)

        فولکس اینهمه کمپانی خریده هنوز تیکه کوچیک تویوتا هم نیست

        1. محمد 7

          ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (103 ديدگاه)

          بی ام و 30 سال پیش ماشینی ساخته که 30 سال میتونه عمر کنه, حال فکر کن الان چی میسازه.
          محشره

        2. مک میسل

          ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2706 ديدگاه)

          چرا یه تیکه کوچیک تویوتا نیست؟سال دیگه که شدیم بزرگ ترین خودروساز جهان بهتون یه چشمکم نمیزنیم!فولکس واگن از0شروع کرد تا به اینجا رسید ولی تویوتا قدمت داره و بزرگ بود،در ضمن مدیریت و کیفیت ساخت فولکس واگن از تویوتا فوق العاده بهتره………شما از چه لحاضی گفتی که فولکس انگشت کوچیکه تویوتا هم نیست؟سند و مدرک بیار..

        3. volkswagen

          ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (290 ديدگاه)

          مشتی می دونی سهام فولوکسو زیر مجموعه هاش چقدره که این حرفو می زنی . میدونی در امد فولوکس در سال چنده که اینا
          رو می گی

          (پرچم بالاست)

    3. سعید صالحی

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (88 ديدگاه)

      هشدار زیر مجموعه های فولکس آئودی لامبورگینی بنتلی بوگاتی پورشه

    4. میثم "سوبارو"

      ۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      متاسفم برای خودم چون بی ام و رو دست کم گرفته بودم. دوستش داشتم اما این اندازه ازش شناخت نداشتم.

      آقا شاهین، یک در دنیا و هزار در آخرت که ما رو مطلع کردی.

  2. مهدی 911

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (459 ديدگاه)

    یک نظر خواهی bmw لایک بنز دیسلایک

    1. mahdi

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (623 ديدگاه)

      درود جناب مهدی 911
      نظر خواهیتون زیاد جالب نیست
      بنز و BMW هر دو مورد توجه ایرانیان هست
      و جالبه بدونید ایرانیان این دو خودرو را برتر از بقیه میدونند
      اگه بگم ایرانیان بنز و BMW رو بصورت غریزی دوست دارند سخن به گزافه نگفتم
      سپاسگزارم
      مهدی (فرزند کوروش)

      1. مهدی 911

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (459 ديدگاه)

        سلام ودرود منظور من این نبود که اینا برترند یانه هدف من فقط مقایسه بود البته درکل دنیا این دوبرن با توج

      2. مهدی 911

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (459 ديدگاه)

        سلام ودرود منظور من این نبود که اینا برترند یا نه هدف من فقط مفایسه بود البته این دو شرکت با توجه به سابقه درخشان در بیشتر کشورهابصورت غریزی مورد توجه هستند البته باید هم باشند من خودم پورشه رابا توجه به مهندسی بینظیرش برتر میدونم بخصوص 918

        1. mahdi

          ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (623 ديدگاه)

          درود مهدی جان
          همینطور که میگید هست ، پورشه رو هم ، البته بیشتر برندهای آلمان همین خصوصیت رو دارا هستند
          یه حس و نشانه کاریزماتیک دارند
          سپاسگزارم
          مهدی (فرزند کوروش)

      3. میثم "سوبارو"

        ۱ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (1772 ديدگاه)

        من بین بنز و بی ام و، به صورت غریزی میرم سمت بنز.
        با احترام به دوستداران بی ام و.

  3. mahdi

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود شاهین جان
    ممنون بابت زمانی که اختصاص میدی و مطالبت فوق العاده هستند
    آفرین و دست مریزاد داره کارت داش شاهین
    این مطلبت یه خورده برای لامبو چالش درست میکنه
    طراحی بعضی مدلها باهم شباهت دارند
    سپاسگزارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    1. مک میسل

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      بی ام و،یه شرکت اسپرت سازه و بنز لوکس ساز،مقایسه ی کلی این دو خودروساز اشتباهه چون انتخاب بین این2تا کاملا سلیقه ایه…بنز خودروهای لوکس میسازه ولی بی ام و خشن و جوون سازه

      1. mahdi

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (623 ديدگاه)

        درود مک میسل عزیز
        دقیقا به نکته خوبی (جوان پسند بودن BMW ) اشاره کردید که در بین ایرانیان بشدت محبوبیت داره (بی ام دبلیو)
        سپاسگزارم
        مهدی (فرزند کوروش)

  4. امین

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    “خودرو سازی باواریا”

    من کلا عاشق ماشینای آلمانی هستم. bmw رو هم یه جوری خاصی دوست دارم

    عجیب نوآوری هایی داره! آدم کیف می کنه

    1. مک میسل

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      بی ام و شرکت قابل احترامیه،من هم بعد فولکس واگن،کمپانی بی ام و رو دوست دارم،چون هم نواوری های زیادی داره و هم اسپرت سازه و برای ما جوونا خوشگل و خوش قیافست…..

    2. مجتبی (ساروی)

      ۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (551 ديدگاه)

      اقا خدا رحم کرد شما تو جنگ جهانی دوم نبودید بعضی از دوستان این جا از نازی ها م نژاد پرست ترن یه چیز جالب

      همه میدونن المانا هیتلر وجنگ جهانی دوم و کشتار 72میلیون انسان که شعلش بدست المانا روشن شد را جزوه ننگ ها و برگ سیاهی از تاریخ خودشون میدونن اما تو بازی دوستانه ایران والمان تو ورزشگاه ازادی موقعی که سرود المانا رو تو ورزشگاه میخوندن من خودم ندیدم ولی شنیدم کلی ادم بلند شده بودن و رو به بازیکنای المان سلام هیتلری میدادن 0میگن بازیکنای المانی دهنشون باز مونده بود کلا هنگ کرده بودند

      1. مرتضی

        ۱ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        من اونجا بودم چنین اتفاقی نیفتاد یا من ندیدم!!! بعد تا دیروز 40 میلیون بود اضافه شد؟؟ در ثانی در جنگ جهانی بیشترین جنایت رو انگلستان و امریکا انجام دادند!! سنگین ترین و حجیم ترین بمباران توسط انگلیس ها در درسدن المان انجام شد( سه بمب برای هر نفر!!) در ضمن در هر دو جنگ جهانی چرچیل بی شرف (که بعضیا میگن زرنگ چون نمیفهمن فرق زرنگی و پدر سوختگی!! رو) اتیش بیار معرکه بود هیتلر با همه جنایاتی که بهش چسبوندن(همینطور که به تو یاد دادن بگی جنایتکار) قصد کشیدن جنگ در سطح جهانی نبود اما بلاخره از کانادا و افریقای جنوبی و هند!!!! سرباز برای جنگیدن باهاش فرستادن خلاصه تحقیق نکرده حرف میزنین من هم یه زمانی هیتلر رو کاملا سیاه میدیدمش حالا میدونم داستان اینی نیست که بهمون تو فیلم ها و مستند های دوبله شده میگفتند
        در ثانی شما دلت از چی پر بوده؟؟ کدوم نازی بازی بی ام و رو دوست دارن نازی هستند؟؟؟

        1. میثم "سوبارو"

          ۱ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (1772 ديدگاه)

          درسته که هیتلر یه طرف جنگ و کشتار آدمای بی گناه بود، اما اون در اون زمان چیزی رو میدونست که خیلیها هنوز هم نمیدونن و یه جورایی نباید هم بدونن. و اون اینه که هیتلر میدونست این یهودیها (فراماسونرها) چقدر پدرسوخته هستند و اگر قدرت بگیرن کل دنیا رو به گند میکشن، همونطور که الان کشیدن، بخاطر همین میخواست نسلشون رو از رو زمین برداره. من کاری با مسائل غزه و فلسطین ندارم اما اگه در مورد فراماسونرها یه سرچ کنین خیلی چیزا دستگیرتون میشه. واقعا داشت کار درست رو میکرد اما حیف. راستی میدونستین که داستان خودکشی هیتلر ساختگیه و هنوز هیچ کس نه جسد هیتلرو پیدا کرده و نه کسی میدونه که بعد از شکستش کجا غیبش زده؟
          یه مستندی هم در موردش ساختن که میگه با موجودات فرازمینی ارتباط داشته که با شواهدی که نشون دادن این فرضیه پر بیراه هم نیست.

  5. MoahmmadTSR

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (323 ديدگاه)

    شاهین مجله ماشین بعضی مطالب این سایت رو کپی میکنه این الان قانونیه؟تازه منبع هم نداره!

    1. شاهین

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام محمد جان
      من که چیزی ندیدم در این باره.اگه مطلب خاصی مد نظرت هست ممنون میشم لینکشو بزاری یا به جناب سردبیر پیام بدی.
      خیلی ممنون

      1. MoahmmadTSR

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (323 ديدگاه)

        فک کنم اینو اینجا دیده باشی

        http://a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/images/1243/4436/original.jpg

      2. Ahmad..F12

        ۵ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        شاهین جان خییییلی عالی بود مثل همیشه

        واقعاً خسته نباشی داشِ گلم

  6. Just germany...

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (264 ديدگاه)

    بی ام و خیلی ماشینای جذابی داره و به نظرم کلا بی ام و تو سرعت و درگ و….از بنز بهتره به خصوص m4 اما در کلا من ببنزو خیلی بیشتر دوس دارم

  7. توفیقی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    بی ام و شرکت قابل احترام و قابل تحسینی هست فقط یه سوپر اسپرت بده بیرون میشه نور علی نور اسمشم بزارم M8 W12 GT

  8. مهدی اسد زاده

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    دم ب ام و گرم

    1. مک میسل

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      شاهین جان عالی بود،ممنون……
      اقای توفیقی با نظرت کاملا موافقم،بی ام و یدونه سوپر اسپرتم بده بیرون عالی میشه،ولی من اسمشو میذارم:M10-gti-soper sportیا:Z10-gti

  9. Ehsan

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    ممنون شاهین جان ، فوق العاده بود
    به این ها میگویند شرکت و کارخانه ، که در هر شرایطی میتونند خودشون رو وفق بدن ، گفتند هواپیما نسازید رفتند ماشین ساختند ، که اگر این اتفاق نمیافتاد ما الان BMW نداشتیم ( شایدم داشتیم ولی نه به این شکل )

  10. مهدی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این صحت داره که میگن نماد جلوپنجره های BMW که تو همه مدلها رعایت میشه نمدی از سبیلهای هیتلر هست ؟

    1. مک میسل

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      نه،جلوپنجره های بی ام و تو همه مدلها،از گاو برگرفته شده……..

  11. هادی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (458 ديدگاه)

    یه سوال الان bmw برای تمام خودرو هاش همیشه لوازم یدکی میسازه ؟ یعنی یه من ماشین دست دوم بخرم لوازم یدکیش همیشه هست ؟

    1. هادی

      ۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (458 ديدگاه)

      یه مرد پیدا شه جواب سوال ما رو بده الان bmw داره قطعه ماشین قدیمی تولید میکنه ؟

      1. Ahmad..F12

        ۵ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        هادی جان سلام

        داداش هر خودرو سازی به اندازه کافی و نیاز قطعه تولید میکنه
        نگران نبود قطعه نباید باشی

        حتی اگر ماشین برا 50 سال پیش هم باشه، شاید سخت گیر بیاد ولی گیر میاد

  12. ERFAN

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    wating for BMW 7 series 2016….

  13. امیدبرتر

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    لطفا بیشتر از کلمه های فارسی استفاده کنید.
    انجین=موتور

    1. شاهین

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      ممنون از تذکر به جای شما،ولی توجه داشته باشید که کلمه ی “موتور” هم فارسی نیست! معادل صحیح موتور یا انجین کلمه ی “پیشرانه” هستش.البته اینجا به دلیل جلوگیری از اشتباه کلمات موتور و موتورسیکلت از کلمه ی انجین استفاده کردم تا دوستان دچار خطا نشن.
      بازم ممنون از تذکر شما
      ارادتمندم

      1. حسین

        ۱ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (1363 ديدگاه)

        شاهین جان بازم مثل همیشه عاااااااااااالی بود.

  14. datsun

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3944 ديدگاه)

    مطلب جالبی بود ممنون

  15. سام

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام مجدد

    ب.ام.و یک کمپانی ریشه داره که هدف و برنامه داره. راستی می دونستین معماری کارخانه ب.ام.و اونقد پیشرفته است که محل دفتر کار داخل سالن مونتاژه! درست برعکس جاهای دیگه که ساختمان مونتاژ و دفتر کار اصلی جدا از هم دیگه ان.

  16. McLaren Automotive

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (246 ديدگاه)

    همیشه برای بنز و bmw احترام قائل بودم و هستم

  17. Nissan GTR

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    مطلب خیلی عالی و بی نقصی بود دستتون درد نکنه اقا شاهین
    هر چی مطلب از بی او و بخونم بازم کمه

  18. مرتضی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    مترجم عزیز اینجا ایرانه!!! مایل!! اصلا معنی نداره!!!!!!! این ایراد بزرگ رو خیلی جاها میبینی!!! مثلا مستند من که نمیتونم همش دستم یه گوشی باشه تبدیل کنم بدونم مثلا ماشین با سرعت 189.63 مایل چند کیلومتر سرعتشه!!!

  19. مرتضی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    تنها مشکل طراحی داخلی ایرلاین های سنگاپور این است که شما هیچ‌وقت نمی‌خواهید از هواپیما پیاده شوید
    این جمله ایه که سالها قبل درباره بنز کلاس ای گفته شد!! و گویندش مرسدس بنزجایزه گرفت!

  20. reza

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (145 ديدگاه)

    نمیدونم bmw بهتره یا benz ؟
    لطفا بهم بگین

  21. حسین

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (248 ديدگاه)

    داش شاهین کارت درسته اما دوست داشتم در مورد موتور ها ، ماشین تخم مرغی ، اسپرت های کلاسیک بنویسید یا اون مدل هیدروژنی که بر اساس سری 7 ساخته شد ، قدرتمند ترین موتور دیزل در واحد حجم با اولین توربوی دو قولو و تازگیا توربوی سه قلو و … و سرگزشتشون توی جنگ جهانی دوم .
    بازم دمت گرم کمتر از این کمپانیا نوشته میشه
    یه چیز جالب شاید دقت نکرده باشد اما به نظرم ب ام و تنها خودرو سازیه که هواپیما میساخته ولی جلوپنجرش هیچ ربطی به این قضیه نداره .
    امیدوارم در مورد تاریخچۀ دو کمپانی بزگ دیگۀ آلمان یعنی بنز و پرشه هم بنویسید بخصوص خودروی الکتریکی که پورشه ساخته بود
    شکل گیری بنزم خیلی جالب بوده

    1. مجتبی (ساروی)

      ۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (551 ديدگاه)

      یه شرکت دیگه هم بود که هم زمان جنگنده میساخت اما2012برشکست شد و جمع کردم اسمش یادم نیست تو تاپ گیر هم درموردش صحبت کردن

      1. هادی

        ۱ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (458 ديدگاه)

        SAAB

  22. محمد

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    خدا یکی…ماشینم فقط یکی …اونم بی ام و

    عاشق 2002 بودمو هستم…..آرزوم بوده یدونشو بازسازی کنم

  23. Behnam

    ۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (133 ديدگاه)

    BMW…

  24. e36

    ۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (917 ديدگاه)

    اصالت

  25. ادریس( ♪♫Edi سابق)

    ۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    خیلیم عالی..

    شاهین جان بازم مطلب میخوایم..

  26. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    شاهین جان مطلب خوب بود . اما قدمت مرسدس بنز در تولید خودروهای الکتریکی

    100 است .

    1. Ahmad..F12

      ۵ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      میلاد سخت نگیر ;)

      شاهین جان زحمت ترجمه رو کشیدن دیگه از خودش که چیزی نگفته

      واقعاًشرکت های آلمانی تاریخچه‌ی جالب و پر خاطره ای دارن

  27. اشکان

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اخه هم میگه ارم بی ام و پروانه هواپیما نیست هم میگه ادغام رپ موتوره . پس پروانه هواپیماس دیگه

  28. REZA . JUST TOYOTA

    ۱۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    بنز خیلی بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا