بی ام وچشم انداز

بی ام و 318 وارداتی طرح جانبازان؛ مشخصات و قیمت در ایران

در طرح واردات خودروهای خارجی که به نام جانبازان بالای ۵۰ درصد اجرا خواهد شد، بی‌ام‌و ۳۱۸ مدل ۲۰۲۴ نیز دیده می‌شود. این محصول، احتمالا گران‌ترین خودروی وارداتی ایران در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

ثبت‌نام جانبازان در سه سطح ، شامل جانبازان ۷۰ درصد ویژه با سقف ارزش‌ خودروی وارداتی تا ۳۵ هزار یورو و سایر جانبازان ۷۰ درصد با سقف ارزش ۳۰ هزار یورو و جانبازان ۵۰ الی ۶۹ درصد با سقف ارزش ۲۵ هزار یورو، از تاریخ چهارم  بهمن ۱۴۰۲ انجام می‌شود. این طرح ظاهرا ۵ خودروی جدید، مطابق جدول ذیل خواهد داشت.

برند نام محصول شرکت عرضه کننده
ب ام و ۳۱۸i سدان پرشیا خودرو
تویوتا کمری هیبرید برساوش
تویوتا راو ۴ هیبرید برساوش
فیات ۵۰۰X Hybrid پارسیان موتور
نیسان ایکس تریل معین خودرو

خودروهای ساخت آلمان، از محبوب‌ترین محصولات صنعت حمل و نقل در سطح جهانی هستند. شهرت، مرسدس بنز، بی‌ام‌و، پورشه، آئودی و فولکس واگن، بر کسی پوشیده نیست؛ هرچند قیمت متوسط آن‌ها، بالاتر از مدل‌های مشابه ساخت ژاپن و امریکا محسوب می‌شود. از سویی دیگر، مالیات و عوارض گمرکی بر واردات خودرو، دست مردم را از مدل‌های آلمانی کوتاه کرده است. برخلاف بسیاری کشورهای دنیا، حتی ورود خودروهای دست دوم نیز به ایران ممنوع است. فراموش نکنیم، به دلیل قانون جدید منع واردات خودرو با قیمت پایه‌ی بیش از ۴۰ هزار دلار، عملا قشر متمول و ثروتمند جامعه هم نمی‌توانند از لذت رانندگی با محصولات آلمانی بهره‌مند شود.

بیشتر بخوانید:

سوزوکی بالنو وارداتی؛ مشخصات فنی و قیمت در ایران
تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵مزدا ۳ جدید در ایران؛ مشخصات و قیمت خودروی وارداتی بهمن موتور
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کره‌ای در ایران

بی‌ام‌و (BMW) مخفف عبارت صنایع موتوری باوریا (BayerischeMotorenWerke: Bavarian Motor Works) در سال ۱۹۱۶ شکل گرفت. پیشرانه‌های هواپیما، اولین محصولات بی‌ام‌و بودند. سپس از سال ۱۹۲۳، موتورسیکلت و خودرو نیز به سبد آن اضافه شدند. پس از پایان جنگ جهانی دوم و حدود سال ۱۹۴۵، ساخت موتور هواپیما در بی‌ام‌و، به فراموشی سپرده شد و تمرکز این برند بر وسایل نقلیه افزایش یافت. بی‌ام‌و از دیرباز علاقه‌مند ساخت مدل‌های اسپرت و شرکت در مسابقات سرعت بو؛ اما با تأسیس دپارتمان M  مخفف نام کامل (BMW Motorsport GmbH)، تقویت و شخصی‌سازی محصولات خود را انسجام داد. امروزه، برندهای مطرحی نظیر رولزرویس و مینی هم زیر‌مجموعه‌ی بی‌ام‌و هستند؛ ضمن اینکه بخش ساخت موتورسیکلت این شرکت به نام بی‌ام‌و موتوراد (BMW Motorrad) با تولید ۲ میلیون دستگاه در سال، از محبوب‌ترین برندهای دنیا محسوب می‌شود.

بی ام و 318 سری 3 تاریخچه

طی چند دهه، سدان اندازه متوسط بی‌ام‌و سری ۳ پرفروش‌ترین محصول شرکت سازنده بوده  و ۳۱۸ ارزان‌ترین مدل از این مجموعه است. اولین نسخه‌ی سری ۳، سال ۱۹۷۵ رونمایی شد و اتفاقا به ایران هم رسید. نسل‌های سوم تا ششم این خودرو نیز به کشورمان وارد شدند و حالا نسل هفتم با سهمیه جانبازان برای فروش به ثروتمندان ایرانی آماده می‌شود.

سالانه ۳۸۰ تا ۴۰۰ هزار دستگاه بی‌ام‌و سری ۳ مونتاژ آلمان، چین، هند، مکزیک، تایلند، مالزی، اندونزی و برزیل به مشتریان سراسر جهان می‌رسد. احتمالا ارزان‌ترین نمونه ساخت چین، وارد ایران خواهد شد.

طراحی ظاهری و نمای بیرونی بی‌ام‌و سری ۳

یکی از مهم‌ترین نکات در سری ۳ جدید، پای‌بندی به جلوپنجره‌ی سنتی بی‌ام‌و است. این موضوع، جذابیت سدان آلمانی برای علاقه‌مندان خودروهای اصیل را بیشتر می‌کند.

بی ام و 318 سری 3 وارداتی نمای اصلی

در نمای اصلی، چراغ‌های کشیده با ساختار دوگانه، هماهنگی بسیار خوب  با برش‌های بدنه دارند. لبه‌ی کاپوت عملا دیده نمی‌شود و به جلوپنجره می‌رسد. حجم‌دهی سپر، چندان پیچیده نیست اما انحنای جذاب زیر چراغ‌های جلو و جایگاه مخصوص مه‌شکن  را تامین می‌کند. ادوات پلاستیکی در نمای روبروی بی‌ام‌و سری ۳ جدید دیده می‌شوند اما به سختی می‌توان از طراحی این خودرو، ایراد گرفت.

بی ام و 318 سری 3 وارداتی نمای

حالت ساده  با پرهیز از خطوط عمیق، در نمای جانبی بی‌ام‌و سری ۳ دیده می‌شود. رینگ ۱۸ اینچ با تایر فاق کوتاه ۲۲۵×۴۵ در نمای جانبی ۳۱۸ وجود دارد. قاب پنجره‌ها سیاه است و راهنمای نصب‌شده روی آینه بغل، ظرافت خاص در طراحی یک خودروی آلمانی را نشان می‌دهد.

نمای پشت بی‌ام‌و  ۳۱۸ جدید، حس اسپرت و تهاجمی را به خوبی القا می‌کند. لبه‌ی کاپوت عقب و سپر، برجستگی جذابی دارند که همراه چراغ‌های باریک، شخصیت انتقامجو برای سری ۳ ارایه می‌دهند. اگزوزهای دوگانه در طرفین این خودرو، داخل ادوات پلاستیکی نصب شده‌اند؛ اما نسخه‌های گران‌تر، مثل M3 دارای سپر تمام فلزی هستند.

بی ام و 318 سری 3 وارداتی نمای پشت

بی‌ام‌و سری ۳ جدید با طول ۴,۷۰۹ و عرض ۱,۸۲۷ و ارتفاع ۱,۴۴۲ میلی‌متر، همراه فاصله محوری ۲,۸۵۱ میلی‌متر تولید می‌شود.

طراحی داخلی  و نمای کابین بی‌ام‌و ۳۱۸

از سال ۲۰۲۰ به بعد، داشبورد سری ۳ متحول شد و ضمن افزایش ابعاد نمایشگر اصلی، نوعی پیوستگی با پنل دیجیتال پشت فرمان، شکل گرفت.

بی ام و 318 سری 3 وارداتی نمای کابین

دو خروجی هوای تهویه مطبوع در مرکز داشبورد، جلوپنجره‌ی بی‌ام‌و را تداعی می‌کنند. مدل ۲۰۲۳، فاقد دسته‌دنده است و صرفا جوی‌استیک مدور با کلیدهای متنوع، بین صندلی‌ها دیده می‌شوند. قاب کشویی ، دو جالیوانی و شارژر وایرلس را مخفی می‌کند. نمایشگر لمسی ۱۴/۹ اینچ و پنل دیجیتال ۱۲/۳ اینچ با ساختار  خمیده، برای سری ۳ جدید ارایه می‌شود.

صندلی‌های بی‌ام‌و ۳۱۸ حتی در ارزان‌ترین مدل، تمام چرم هستند. فضای سرنشینان در ردیف اول، قابل قبول است اما افراد بلند قد روی صندلی عقب، چندان راحت نیستند و جلوی زانو، فاصله‌ی کمی وجود دارد. این خودرو، ۴۸۰ لیتر برای حمل بار داخل صندوق فراهم می‌کند.

پیشرانه و تجهیزات فنی بی‌ام‌و ۳۱۸

دو مدل ۳۱۸i بنزینی و دیزل هیبریدی ۳۱۸d با قدرت‌های مشابه وجود دارند. طبیعتا مدل بنزینی وارد ایران خواهد شد که رسما، ضعیف‌ترین مدل بی‌ام‌و سری ۳ است. این خودرو از پیشرانه‌ی ۲ لیتر توئین توربوشارژ مجهز به اینترکولر، ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. بی‌ام‌و ۳۱۸ در زمان ۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و همراه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، نهایت سرعت ۲۲۰ کیلومتر برساعت دارد.

بی ام و 318 سری 3 وارداتی نمای داشبورد

سیستم Start-Stop  حالت رانندگی Eco و Pro و  Comfort  و Sport،  نشان دهنده باد لاستیک ها،  تنظیم برقی صندلی های جلو در ۸ جهت همراه گرمکن، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو با خروجی عقب، آینه الکتروکرومیک، آینه جمع‌کن خودکار، حسگر نور و باران در بی‌ام‌و ۳۱۸ ارایه می‌شوند.

قیمت بی‌ام‌و ۳۱۸ در بازار جهانی  و هزینه خرید ایران

حدود قیمت ۳۱۸ در اروپا  ۳۵ هزار یورو است. حتی اگر نرخ ارز تا اوایل سال ۱۴۰۳ ثابت بماند، هزینه‌ی خرید این محصول نزدیک به ۴/۵ میلیارد تومان خواهد بود.  هم‌اکنون قیمت بی‌ام‌و ۳۲۰ مدل ۲۰۱۴ با کارکرد ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر، ۳/۵ تا ۴ میلیارد تومان است. برای نسخه‌های ساخت ۲۰۱۸، حدود قیمت ۷ میلیارد تومان  وجود دارد.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲۲ رای

مطالب مشابه

‫۹۶ دیدگاه‌ها

  1. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا برای کل جانبازان که 8جنگ با عراق شرکت کردند ماشین نمی‌دن چرا تفرقه و بی عدالتی چرا همین ماشین های خارجی که همه تعجب کردند. وپیام دادن آیا خبردارند درکشور افغانستان تویوتا بعنوان تاکسی ازش استفاده میشه آنهم افغانستان حالا بماند عراق و کشورهای عربستان سعودی وامارت متحد عربی که قیمت این ماشین ها پایین تربن است چرا ارزش مردم می‌آورند پایین مکرماشبن خارجی در1395تویوتا یا بنز و بی ام وی از منطقه آزاد خرمشهر چقد بود حتی به ص
    در میلیون تومان بهترین ماشین می‌گرفتی پس حالا چه شد که قیمت میلیاردیشده

    موافقم 59
    مخالفم 11
    1. m8

      ۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (46 ديدگاه)

      دوست عزیز همه که قرار نیست ماشین درجه یک اروپایی مثل بی ام و و بنز سوار شوند، اونوقت این آشغال های چینی رو چکار کنند؟

      موافقم 31
      مخالفم 6
    2. سید امید

      ۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      جانباز اگه به خاطر خدا نرفته جبهه که نیتش مشکل داشته و کارش ارزشی نداره ! اگرم به خاطر خدا و دفاع از میهن رفته که دیگه چرا از ملت طلب کاره ؟

      موافقم 29
      مخالفم 66
      1. خسرو

        ۸ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        درود
        بعنوان یک جانباز معتقدم مافیای خودرو در ایران باید متلاشی شود خودرو نباید جز دغدغه های مردم باشد

        موافقم 46
        مخالفم 3
        1. میلاد

          ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          من خودم همین الانش حاضر نیستم ی بند انگشتم کم بشه در ازاش دو تا بی ام و رایگان بگیرم،
          پس خیلی هم کار خاصی نکردن برای جانبازان ،
          منتها امیدوارم از توش هزار تا دلالی و رانت کثافت کاری در نیاد.

          موافقم 3
          مخالفم 0
      2. قاسم

        ۹ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        به نظر شما چون به خاطر خدا رفته ونیمی از بدن خود را از دست داده پس حق زندگی ورفاع ندارد ولی شما طلب کارش هستید آیا با یک جانباز قطع نخاع حتی یک روز بودی زندگی کردی با درد ورنجی که می کشد همراه بودی
        که اینطور نظر می دهی

        موافقم 61
        مخالفم 3
      3. رسول

        ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اولا ک درست صحبت کن دوما که اینا اون زمان رفتن اسیب دیدن به جای رسیدیگی بهشون چیزی عایدشون شده عایا؟
        همش تو این مملکت دارن میدزدن چی وضعشه بابا چهار تا افغانی امدن شدن سران مملکت همین میشه اخرش دیگ ایرانی جماعت میمونه با نون خشکی ک سر سفرشه

        موافقم 11
        مخالفم 2
      4. علی آذر

        ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        کاش قبل از نوشتن این مطالب چند روز بصورت نمایشی می‌نشستیم روی ویلچر و فرزندت با حسرت نگاهت میکرو انوقت اظهار نظر میکردی

        موافقم 3
        مخالفم 1
  2. یک جانباز

    ۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، چرا تحویل خودرو شامل همه نمیشه؟ مثلا جانبازان بالای ۲۵ درصد یا زیر ۲۵ درصد شامل آنها نمیشه. مگه ما با این سن نمیخوایم یه ماشین داشته باشیم. اینطوری بین جانبازان اختلاف میندازید.

    موافقم 27
    مخالفم 24
  3. Mercedes

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (789 ديدگاه)

    در جواب کسایی که میگن جانباز به نیست خدا رفته و جبهه و …
    من خودم زمانی گارد داشتم در مقابل مزایایی که به جانبازان میدادن
    ولی الان واقعا گاردم خیلی کمتر شده
    چون خودم رو گذاشتم جاشون
    همین الان خدایی نکرده جنگ بشه و بهم بگن اگر بری ۶ ماه تو جبهه ، در عوض بهت یک خونه و یک ماشین BMW و ۱۰ میلیارد پول و سهمیه کنکور به بچه هات و ماهانه ۲۰ میلیون حقوق تا آخر عمر هم میدیم!
    بازم حاضر نیستم برم
    شماهم خیلیاتون حاضر نیستین برین ، فقط بلدیم ادعا کنین
    اون افراد هم چه بخاطر خدا ، چه بخاطر خرما ( ضرب المثله) یا به هر دلیلی رفتن ، جونشون رو گرفتن کف دستشون و اینقدر شجاع بودن که برن بخاطر مردم و خانواده و خاکشون بجنگن ، خیلیاشون هیچوقت بر نکشتن یا آسیب دیده و ناقص برگشتن، پس کارشون در هر صورت ارزشمند و مستحق پاداشه
    از اون چخو هایی که ۶ تا ۶ تا از انگلیس میخورن و رنجروور ۲.۵ میلیاردی وارد میکنن ، ۹۰ میلیارد می‌خوان بفروشن برن اونور با پولش بوگاتی ویرون بخرن هم خیلی خیلی بهتره

    موافقم 54
    مخالفم 6
  4. محمد

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خدمت همه بزرگواران.بنده باجناقم جانباز75 درصد تازه شیمیایی هست و از کاشان.ولی باید حق رو همیشه گفت.اونروزی که اونا رفتن جبهه حالا به هر دلیل ناموس ” مملکت” دین” اونروز اونا بخاطر اعتقاداتشون رفتن و اصلا خبر نداشتن چند دهه بعد قراره یه همچین قدردانیی از کار اونا بشه .پس نیتشون خیلی بیشتر از این حرفا ارزش داشته.شما اگه یکروز جای خانواده اونا باشید و ناشکری نکردید اونموقع باید بیایمو بگیم چه فرقی میکنه با من عادی.یاعلی

    موافقم 37
    مخالفم 3
  5. محمد

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همه بزرگواران.بنده باجناقم جانباز 75 درصد ازنوع شیمیایی هست و از کاشان.ولی باید حق رو همیشه گفت.اونروزی که اونا رفتن جبهه حالا به هر دلیل ناموس ” مملکت” دین” اونروز اونا بخاطر اعتقاداتشون رفتن و اصلا خبر نداشتن چند دهه بعد قراره یه همچین قدردانیی از کار اونا بشه .پس نیتشون خیلی بیشتر از این حرفا ارزش داشته.شما اگه یکروز جای خانواده اونا باشید و ناشکری نکردید اونموقع باید بیایمو بگیم چه فرقی میکنه با من عادی.یاعلی

    موافقم 24
    مخالفم 0
  6. رضا

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان که حواستون هست هنوز نه به بار نه به دار بعدشم جانباز پولش کجا بود که بتونه ماشین چند میلیاردی سوار شه بهتر نیست به قصد و نیت رزمندگان کاری نداشته باشیم اون موقع که بکوب بکوب بود خیلی یا کاری به این کارها نداشتن نمونه‌های زیادی تو منطقه بود ولی حواستون باشه تو این مملکت هیچ گربه ای بخاطر خدا موش نمیگیره حالا داستان داره

    موافقم 22
    مخالفم 0
  7. محمد پدرام

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز در همین حد هم که رسیده دست و‌پای اون جانبازان ۵۰ در صد به بالا روبستند چهار پنج ماشین براشون در نظر گرفتن و البته طوری تبلیغ میکنند که گویا جون فوتبالیست ها دست شان باز است تا ده ها میلیار سود کنند .گمانم با این طرح بیشتر قصد بی آبرو کردن جانبازان است، و ایجاد تفرقه تا خدمت به جانبازان چه بسا ایم طرح را کش دهند تا انتخابات و بعد از انتخابات هم طرح واردات خودرو جانبازان ملغی شود .

    موافقم 19
    مخالفم 0
  8. رسول عسکری

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به جانباز اگر بهترین ماشین هم مفتی بدن حقشه

    موافقم 27
    مخالفم 1
  9. امین

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (592 ديدگاه)

    ب ام و ۳۱۸ به قیمت ۳۵ هزار نیست
    خبر منتشر شده ولی قیمت بیش از این حرفهاست.

    موافقم 1
    مخالفم 2
  10. میلاد....

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستانی که جبهه گرفتن که جانباز بخاطر خدا و…جانبازی که ۱۶و۱۷سالش بوده دوتا پاشو از دست داده یه خودرو براش زیاده؟؟؟ اصلا شما میتونید خودتونو بزارید جاشون که با اون سن کم قطع عضو شدن؟؟ خجالت از حرفاتون بکشید به ولله بخدا که این چیزا هیچ چیزی رو براشون جبران نمیکنه

    موافقم 22
    مخالفم 0
  11. امید

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اینا میارن به اسم جانباز ها ولی در واقع واسه زیرپای آقازاده ها هست
    کدام جانباز می‌تونه ماشین بالای شش میلیارد سوار بشه اونم تا موقعی که بدسشون برسه با این اوضاع دلار کمتر از ده میلیارد نمیشه
    طرف پول دارو نداره بعد ماشین شش میلیاردی سوار بشه

    موافقم 11
    مخالفم 0
  12. فرزند یک جانباز

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام.بنده فرزند یک جانباز ۵۵ درصدم.والا به خدا بعضی ها باید خجالت بکشند از حرفهاشون.شما شده تا بحال نتونی ۵ دقیقه با پدرتون صحبت کنین و دعواتون نشه.یا عوارض شیمیایی و تاولهای ب اندازه گردو دیدین تو عمرتون.درد شکستگی ۵ مهره کمر همزمان رو در یک بدن دیدین.ب خدا ک پدره من که هیچ ارزشی واسش این چیزا نداره.ماشین.هواپیما هم ک بدن بازم نمیخاد.ماهم پولشو نداریم.پس بیخیال شین راجع به کسی که ناچاره به زیستنه با این همه درد و رنج.یک ثانیه سلامتی تون رو به دنیا عوض نمیکنین.یک ثانیه فقط.

    موافقم 16
    مخالفم 0
  13. دخترِ یک جانباز

    ۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من بابام جانباز 70‌% هست برای وارد کردن Bmw318i چقدر پول حداقل لازمه؟! بابام میگه حداقل 8 میلیارد باید پول داشته باشیم و توی سایت گفته 30 هزار یورو با هزینه های وارد کردنش شما بنظرتون چن میشه.؟

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا