در طرح واردات خودروهای خارجی که به نام جانبازان بالای ۵۰ درصد اجرا خواهد شد، بیامو ۳۱۸ مدل ۲۰۲۴ نیز دیده میشود. این محصول، احتمالا گرانترین خودروی وارداتی ایران در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.
ثبتنام جانبازان در سه سطح ، شامل جانبازان ۷۰ درصد ویژه با سقف ارزش خودروی وارداتی تا ۳۵ هزار یورو و سایر جانبازان ۷۰ درصد با سقف ارزش ۳۰ هزار یورو و جانبازان ۵۰ الی ۶۹ درصد با سقف ارزش ۲۵ هزار یورو، از تاریخ چهارم بهمن ۱۴۰۲ انجام میشود. این طرح ظاهرا ۵ خودروی جدید، مطابق جدول ذیل خواهد داشت.
برند | نام محصول | شرکت عرضه کننده |
ب ام و | ۳۱۸i سدان | پرشیا خودرو |
تویوتا | کمری هیبرید | برساوش |
تویوتا | راو ۴ هیبرید | برساوش |
فیات | ۵۰۰X Hybrid | پارسیان موتور |
نیسان | ایکس تریل | معین خودرو |
خودروهای ساخت آلمان، از محبوبترین محصولات صنعت حمل و نقل در سطح جهانی هستند. شهرت، مرسدس بنز، بیامو، پورشه، آئودی و فولکس واگن، بر کسی پوشیده نیست؛ هرچند قیمت متوسط آنها، بالاتر از مدلهای مشابه ساخت ژاپن و امریکا محسوب میشود. از سویی دیگر، مالیات و عوارض گمرکی بر واردات خودرو، دست مردم را از مدلهای آلمانی کوتاه کرده است. برخلاف بسیاری کشورهای دنیا، حتی ورود خودروهای دست دوم نیز به ایران ممنوع است. فراموش نکنیم، به دلیل قانون جدید منع واردات خودرو با قیمت پایهی بیش از ۴۰ هزار دلار، عملا قشر متمول و ثروتمند جامعه هم نمیتوانند از لذت رانندگی با محصولات آلمانی بهرهمند شود.
بیشتر بخوانید:
↵سوزوکی بالنو وارداتی؛ مشخصات فنی و قیمت در ایران
↵تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵مزدا ۳ جدید در ایران؛ مشخصات و قیمت خودروی وارداتی بهمن موتور
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کرهای در ایران
بیامو (BMW) مخفف عبارت صنایع موتوری باوریا (BayerischeMotorenWerke: Bavarian Motor Works) در سال ۱۹۱۶ شکل گرفت. پیشرانههای هواپیما، اولین محصولات بیامو بودند. سپس از سال ۱۹۲۳، موتورسیکلت و خودرو نیز به سبد آن اضافه شدند. پس از پایان جنگ جهانی دوم و حدود سال ۱۹۴۵، ساخت موتور هواپیما در بیامو، به فراموشی سپرده شد و تمرکز این برند بر وسایل نقلیه افزایش یافت. بیامو از دیرباز علاقهمند ساخت مدلهای اسپرت و شرکت در مسابقات سرعت بو؛ اما با تأسیس دپارتمان M مخفف نام کامل (BMW Motorsport GmbH)، تقویت و شخصیسازی محصولات خود را انسجام داد. امروزه، برندهای مطرحی نظیر رولزرویس و مینی هم زیرمجموعهی بیامو هستند؛ ضمن اینکه بخش ساخت موتورسیکلت این شرکت به نام بیامو موتوراد (BMW Motorrad) با تولید ۲ میلیون دستگاه در سال، از محبوبترین برندهای دنیا محسوب میشود.
طی چند دهه، سدان اندازه متوسط بیامو سری ۳ پرفروشترین محصول شرکت سازنده بوده و ۳۱۸ ارزانترین مدل از این مجموعه است. اولین نسخهی سری ۳، سال ۱۹۷۵ رونمایی شد و اتفاقا به ایران هم رسید. نسلهای سوم تا ششم این خودرو نیز به کشورمان وارد شدند و حالا نسل هفتم با سهمیه جانبازان برای فروش به ثروتمندان ایرانی آماده میشود.
سالانه ۳۸۰ تا ۴۰۰ هزار دستگاه بیامو سری ۳ مونتاژ آلمان، چین، هند، مکزیک، تایلند، مالزی، اندونزی و برزیل به مشتریان سراسر جهان میرسد. احتمالا ارزانترین نمونه ساخت چین، وارد ایران خواهد شد.
طراحی ظاهری و نمای بیرونی بیامو سری ۳
یکی از مهمترین نکات در سری ۳ جدید، پایبندی به جلوپنجرهی سنتی بیامو است. این موضوع، جذابیت سدان آلمانی برای علاقهمندان خودروهای اصیل را بیشتر میکند.
در نمای اصلی، چراغهای کشیده با ساختار دوگانه، هماهنگی بسیار خوب با برشهای بدنه دارند. لبهی کاپوت عملا دیده نمیشود و به جلوپنجره میرسد. حجمدهی سپر، چندان پیچیده نیست اما انحنای جذاب زیر چراغهای جلو و جایگاه مخصوص مهشکن را تامین میکند. ادوات پلاستیکی در نمای روبروی بیامو سری ۳ جدید دیده میشوند اما به سختی میتوان از طراحی این خودرو، ایراد گرفت.
حالت ساده با پرهیز از خطوط عمیق، در نمای جانبی بیامو سری ۳ دیده میشود. رینگ ۱۸ اینچ با تایر فاق کوتاه ۲۲۵×۴۵ در نمای جانبی ۳۱۸ وجود دارد. قاب پنجرهها سیاه است و راهنمای نصبشده روی آینه بغل، ظرافت خاص در طراحی یک خودروی آلمانی را نشان میدهد.
نمای پشت بیامو ۳۱۸ جدید، حس اسپرت و تهاجمی را به خوبی القا میکند. لبهی کاپوت عقب و سپر، برجستگی جذابی دارند که همراه چراغهای باریک، شخصیت انتقامجو برای سری ۳ ارایه میدهند. اگزوزهای دوگانه در طرفین این خودرو، داخل ادوات پلاستیکی نصب شدهاند؛ اما نسخههای گرانتر، مثل M3 دارای سپر تمام فلزی هستند.
بیامو سری ۳ جدید با طول ۴,۷۰۹ و عرض ۱,۸۲۷ و ارتفاع ۱,۴۴۲ میلیمتر، همراه فاصله محوری ۲,۸۵۱ میلیمتر تولید میشود.
طراحی داخلی و نمای کابین بیامو ۳۱۸
از سال ۲۰۲۰ به بعد، داشبورد سری ۳ متحول شد و ضمن افزایش ابعاد نمایشگر اصلی، نوعی پیوستگی با پنل دیجیتال پشت فرمان، شکل گرفت.
دو خروجی هوای تهویه مطبوع در مرکز داشبورد، جلوپنجرهی بیامو را تداعی میکنند. مدل ۲۰۲۳، فاقد دستهدنده است و صرفا جویاستیک مدور با کلیدهای متنوع، بین صندلیها دیده میشوند. قاب کشویی ، دو جالیوانی و شارژر وایرلس را مخفی میکند. نمایشگر لمسی ۱۴/۹ اینچ و پنل دیجیتال ۱۲/۳ اینچ با ساختار خمیده، برای سری ۳ جدید ارایه میشود.
صندلیهای بیامو ۳۱۸ حتی در ارزانترین مدل، تمام چرم هستند. فضای سرنشینان در ردیف اول، قابل قبول است اما افراد بلند قد روی صندلی عقب، چندان راحت نیستند و جلوی زانو، فاصلهی کمی وجود دارد. این خودرو، ۴۸۰ لیتر برای حمل بار داخل صندوق فراهم میکند.
پیشرانه و تجهیزات فنی بیامو ۳۱۸
دو مدل 318i بنزینی و دیزل هیبریدی 318d با قدرتهای مشابه وجود دارند. طبیعتا مدل بنزینی وارد ایران خواهد شد که رسما، ضعیفترین مدل بیامو سری ۳ است. این خودرو از پیشرانهی ۲ لیتر توئین توربوشارژ مجهز به اینترکولر، ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. بیامو ۳۱۸ در زمان ۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و همراه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، نهایت سرعت ۲۲۰ کیلومتر برساعت دارد.
سیستم Start-Stop حالت رانندگی Eco و Pro و Comfort و Sport، نشان دهنده باد لاستیک ها، تنظیم برقی صندلی های جلو در ۸ جهت همراه گرمکن، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو با خروجی عقب، آینه الکتروکرومیک، آینه جمعکن خودکار، حسگر نور و باران در بیامو ۳۱۸ ارایه میشوند.
قیمت بیامو ۳۱۸ در بازار جهانی و هزینه خرید ایران
حدود قیمت ۳۱۸ در اروپا ۳۵ هزار یورو است. حتی اگر نرخ ارز تا اوایل سال ۱۴۰۳ ثابت بماند، هزینهی خرید این محصول نزدیک به ۴/۵ میلیارد تومان خواهد بود. هماکنون قیمت بیامو ۳۲۰ مدل ۲۰۱۴ با کارکرد ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر، ۳/۵ تا ۴ میلیارد تومان است. برای نسخههای ساخت ۲۰۱۸، حدود قیمت ۷ میلیارد تومان وجود دارد.
مردیم از خوشی
۵ بهمن ۱۴۰۲جانبازی که ۴.۵ میلیارد مدل داره برا ماشین که نیاز به کمک نداره
واقع عجب طرح مسخره ای هست
MatriX
۵ بهمن ۱۴۰۲مطمئن باشید بعد مدتی تبصره ای چیزی میاد و این خودروها مجوز فروش به بازار رو پیدا میکنن .
این جوری یه سود چندین میلیاردی نصیب صاحبان خودرو میشه . البته که جانبازان واقعی مخاطب این طرح نیستن و افراد جانباز اسمی و ظاهری حالشو میبرن .
Mercedes
۸ بهمن ۱۴۰۲آره منم با خوندن خبر خوشحال شدم
ولی ته دلم مطمئنم تا یکی دوسال دیگه قراره بالای ۱۵ میلیارد فروخته بشن همینا
amir
۵ بهمن ۱۴۰۲ولی آدم اصلا از تعجب شاخ درمیاره بیمر به این قشنگی فقط ۳۵ هزار یورو در خارج؟ تازه اینم در نظر بگیریم خیلی از برند ها انواع اقسام لیزینگ با بهره پایین و مدت پرداخت بالا و قسط ماهیانه کم ارائه میکنن
چه گناهی کرده بودیم ما؟
parhamiof
۵ بهمن ۱۴۰۲یه سری بیکار 57 حوصلشون سر رفت.
Siyavash
۵ بهمن ۱۴۰۲💯💯
morteza
۵ بهمن ۱۴۰۲عجب حرفی زدی.واقعا آدمی که ۷ میلیارد داره چه نیازی داره.
جهانبخش نیازی
۶ بهمن ۱۴۰۲اخه چی بگم به امثال شماها کسی که دردفاع ازکشورش ۴۰ساله روی تخت ویاباویلچر زندگیش رامی گذراند وبه سختی زندگی می کنه بعداز۱۲سال آمدن یه امتیازخودرودادن جانبازان عزیز پول ماشین راندارند وبافروش امتیازیه پولی گیرشون میادکه به زنند به زخم زندگیشون ویه ماشین داخلی هم بخرند .شماها چرا دزدی مسولین راجارنمی زنید ویاواردات خودروی فوتبالیستهارا جارنمی زنید که درپول شنامی کنند .یکم اخه وجدان خوب چیزیه .
Anti Tesla
۵ بهمن ۱۴۰۲اکثر مسئولین جانباز و سابقه جبهه دارند.
کوروش
۶ بهمن ۱۴۰۲این طرح به اسم جانبازه. وگرنه به کام دلال و اقلیت معلوم الحالی است که عاشق نمایش تفاوت، ثروت و قدرته. فقط دنبال یه راهی برای توجیه و سفید شویی این واردات بودند که پیدا شد.
جواد غلامی
۶ بهمن ۱۴۰۲۳۵هزاریوروچطوری شد۴/۵میلیارد?
چیو تو چی ضرب کردی؟
داداش
۶ بهمن ۱۴۰۲نمیدونی تو این مملکت چی رو ضربدر چی میکنند . مثلا یک ربع گوجه ۱۰ هزار تومانه ، بعد این ربع گوجه را ضربدر مسائل داخلی و سیاست خارجی میکنند و در آخر یک *** بهش اضافه میکنند و قیمت یهو میشه ۸۵ هزار تومان .این روش قیمت گذاری اسمش ***
Mercedes
۸ بهمن ۱۴۰۲ببین سادست
۳۵ هزار قیمت پایه هست!
که با آپشن ها و … به حداقل ۴۰ هزار میرسه
بعد این عدد ۴۰ هزار تا گمرک و عوارض میاد روش
میشه ۸۰ هزار تا! یعنی ۴ میلیارد
یه ۵۰۰ هم دستمزد دلالی به نام شرکت وارد کننده هست ، میشه سر جمع ۴.۵
البته تو بازار بخواد فروخته بشه خب دلال ها تعدادشان بیشتره و زندگیشون خرج داره یه ۴.۵ دیگه میاد روش میشه ۹ تومن ناقابل
جای دوری هم نمیره ۴.۵ میلیارد رو دلال عزیز میگیره میره دبی و کانادا و … واسه خودش سری ۷ میخره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ بهمن ۱۴۰۲قیمت 35 هزار یورو = 35 هزار یورو 65 هزار تومانی = 2/275 میلیارد تومان
عوارض و مالیات و هزینه ترخیص گمرک و سود وارد کننده در ایران = قیمت دلاری ماشین
حالا 2/275 ضربدر 2 = 4/550 میلیارد تومان
Jgh
۶ بهمن ۱۴۰۲چطوری شد۴/۵میلیاردتومان
دقیقا ۳۵هزاریورو توچی ضرب کردی؟
مهدی
۶ بهمن ۱۴۰۲سلام…..من جانباز ۵۰درصد هستم …به ما گفتن برا ماشین خارجی ثبت نام کنید …ما که پول نداریم…کل حقوق من جانباز ۱۲میلیون هست….یبار هم تا حالا وام مسکن اونموقع ۱۰میلیون بود بزورگرفتم با هزار دردسر….کجا ما پول داریم…..فقط داروهای ایرانی برا ما مجانی هست….داروهای خارجی که آزاده….
علی آقایی
۵ بهمن ۱۴۰۲نوش جونشون
Kf
۵ بهمن ۱۴۰۲وقتی نون خونت هم به اونا بند باشه معلومه پشتشونین.
دست جانبازان رو هم میبوسم ولی یه جوون نیاز نداره خودرو روز سوار بشه؟
Achtung
۵ بهمن ۱۴۰۲شیر بی یال و دم و مریض. نای راه رفتنم نداره
احمد ممد محمود
۵ بهمن ۱۴۰۲فعلا در این باره نمیتونم نظر خاصی ارائه بدم،🙌
Mosi
۵ بهمن ۱۴۰۲خوب این قیمتش سر به فلک میکشه.در اصل فکر کنم وقتی اینا بیان باید قیمت فضایی مدل های پایین تر که داخل کشورن بیاد پایین ولی عمرا اینطوری بشه
Jgh
۶ بهمن ۱۴۰۲دقیقا
Puriya
۵ بهمن ۱۴۰۲واردات ضعیف ترین نسخه بی ام و سری ۳ برای جانبازان بالای ۵۰ سال!!
الان چی بگم چی بنویسم😐
آیندگان این وضع مارو بخونن چه خواهند گفت؟
محمد حسین
۵ بهمن ۱۴۰۲برای جانبازان یا مسئولین جانباز؟
چند تا جانباز سراغ دارم تو خرج داروشون موندن بعد بی ام و با کدوم پول بخرن؟
مهران
۵ بهمن ۱۴۰۲طرح جانبازان😕😶چرا جانبازان میتونن همچین پولی رو بدن؟….
جدای از این پست،دوستان اگر کسی خودش یا اطرافیانش کسی بوده که مدتی تالیسمان داشته ممنون میشم نکات منفی مثبتش رو بگه.بزای خانواده ۴ نفره ک نوزاد هم دارن چطور خودرویی هست؟
و اینکه با توجه به اینکه تعویض کمک با کمک برقی خیلی تفاوت ایجاد کرد با نمونه ای که سوار شدم،خواستم بپرسم کسی بوده تعویض کرده باشه کمک هارو و جواب گرفته باشه…
جناب اشتری عزیز خودتون یا آشنایان اگه بودن این تجربه رو داشتن خوشحال میشم بیان کنید.همه جوره ماشین خوبی هست برای خریدش فقط کمکهاش برام معضل شده
ممنون عزیزان🙏
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ بهمن ۱۴۰۲سلامت باشید
من از دوستان شنیدم کلا رنو تالیسمان اذیت و هزینه جانبی زیاد داره
پیشنهاد میکنم سوناتا بخرین
مهران
۵ بهمن ۱۴۰۲کدوم مدل سوناتا جناب اشتری منظورتونه؟
قبل هر چیزی رفاه و امنیتش مهمه برام
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ بهمن ۱۴۰۲الان دقیقا نمیدونم قیمتها چهطور هست، دلار بالا رفته بازار متشنجه
من چند نفر دیدم که سوناتا هیبرید ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ داشتن و راضی بودن
۵ بهمن ۱۴۰۲سوناتا ۲۰۱۸ فیس لیفت بگیر حال کن و تا میتونی سوار کن و ببر بیابون
Jeferson
۵ بهمن ۱۴۰۲درسته. یکی از رفقا می خواست تالیسمان بخره ، ولی دو سه تا از نمایشگاهیا گفته بودن به جاش تیپ های gls سوناتارو بخری بهترع . بازار فروش و قیمت قطعات تالیسمان تعریفی نداره
( با اینکه خودم به شدت دوسش دارم)
مهران
۵ بهمن ۱۴۰۲سوناتا ۲۰۱۸ سواری تقریبا مثل تالیسمان هست و شاید یه پله بهتر…فقط بخاطر هیبرید بودنش صرف نظر کردم که کم کم داره برام قابل قبول میشه.تالیسمان رو بخاطر موتور قوی تر و امنیت بهترش انتخاب کرده بودم.ممنون دوست عزیز
۵ بهمن ۱۴۰۲آقای اشتری شاید باورت نشه به قرآن من یه نفرو دیدم داشت تالیسمانشو هول میداد
ولی من کمکش نکردم 😶
وحید
۶ بهمن ۱۴۰۲سلام آقای اشتری
الان تو این لیست انتخابی جانبازان میشه مشخص کنید چه ماشینهایی ۳۵ هزار یورو و چه ماشینهایی ۲۵ هزار یورو قیمت دارن
ممنون
Mosi
۵ بهمن ۱۴۰۲حالا بیربطه
ولی پورشه ماکان رونمایی شد.خبرش تو لینکدین پورشه هست.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ بهمن ۱۴۰۲در پدال منتشر شد
sina7
۵ بهمن ۱۴۰۲احیانا قراردادی قانونی چیزی وجود داره که اکثر ماشین های وارداتی باید ساخت چین باشن؟ یکم مشکوک نیست؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ بهمن ۱۴۰۲چیز مشکوکی نداره
ما تحریم هستیم و فقط با بعضی کشورهای خاص میتونیم معامله دلاری داشته باشیم
خیلی عادی هست الان نفت میفروشیم، کالای چینی یا کرهای تحویل میگیریم
sina7
۵ بهمن ۱۴۰۲خب همین
اگه تحریمیم، بی ام و قاعدتا نباید به ایران ماشین بفروشه
چه از طریق آلمان، چه چین
بالاخره پرداخت ها چک میشه دیگه حالا هرچقدر هم که واسطه این وسط باشه…
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ بهمن ۱۴۰۲طرف ایرانی از یک واسطه در چین میخره و هیچ مشکل قانونی نداده
جرمی کلارکسون
۵ بهمن ۱۴۰۲آها
این یکی ۷ میلیارد؟
حسن
۵ بهمن ۱۴۰۲نه بزرگوار معلوم نیست زده مدل 2018 بی ام 320 با کارکرد 150 هزار کیلومتر 7 ملیارد
این حکما 10 الی 12 تا میشه
mahdi-es17
۵ بهمن ۱۴۰۲به اسم جانبازان به عشق…
maron
۵ بهمن ۱۴۰۲7 میلیارد بدی بی ام و بعد آریزو 6 جی تی بیاد رندت کنه!
بعدشم این چجور تویین توربویی هست که خروجیش شده این ؟
چینیا از موتور 1.5 دارند 150 تا 190 اسب میگیرن بعد بی ام و با 1.8 داره 150 اسب میده ؟ حیف اون گیربکس at 8 سرعته که گذاشتن رو این موتور ضعیف
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ بهمن ۱۴۰۲موتور بیامم 318 جدید، ۲ لیتر توربو هست
مدلهای دیگه هم داره که از همین حجم موتور، قدرت و گشتاور بیشتر تولید میشه
sadra gholami
۵ بهمن ۱۴۰۲دقیقا چیکار میکنن که با همون تعداد سیلندر و همون حجم قدرت بیشتر تولید مکنن؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ بهمن ۱۴۰۲بحث مهندسی پیشرانه خیلی پیچیده است
الان حتی ماشینهای چینی هم با موتور مشابه، قدرت و گشتاور متفاوت دارن
۱۰ تا ۲۰ درصد، افزایش توانایی در یک موتور توربوشارژ، خیلی سخت نیست و مثلا با افزایش فشار (بوست) توربو یا نصب سیستم توروبو شارژر پیشرفتهتر از یک برند دیگه، انجام میشه؛ اما بحث کنترل حرارت، مصرف سوخت بهینه، صدا و عایقکاری هم جود داره
maron
۵ بهمن ۱۴۰۲منظور من همین موتوریه که قراره بیاد ایران
وگرنه من خودم عاشق بی ام و هستم
maron
۵ بهمن ۱۴۰۲و اینکه نصف عشق و حال با بی ام و اون عقربه های خوش فونت خفنشه که پاتو بزاری رو گاز بچسبونیش به رد لاین با این کلاستر جدید نمی دونم بشه در اون حد ارتباط گرفت
محسن
۵ بهمن ۱۴۰۲شما مطمن باش همین 150 اسب بخار المانی بازدهی بهتری نسبت به 200 اسب بخار چینی داره
حسن
۵ بهمن ۱۴۰۲اتفاقا کار بسیار خوبی کردن
چرا میگن موتورهای بیمر استهلاک زیاد دارن چون بوست توربو را لب مرز اخرین توان میذارن اکثرا بالای ۲۲ هستند و این مساله فشار هوای زیاد را وارد موتور و حرارت شدیدی ایجاد میکنه و درسته قدرت موتور را بالا میبره اما استهلاک بالا میره حساسیت به بنزین بی کیفیت و ناک زیاد میشه
فشار هوا 14.7 PSi توربوهای استاندارد 6 تا 8 psi هوا را فشرده میکنن که میشه 21 تا 23 psi
وقتی از دو لیتر ۱۵۰ اسب گرفتن یعنی بوست توربو نهایت رو ۱۸ باشه یعنی هم توربو داری که تو شتاب موثره هم خیلی دغدغه استهلاک را نداری
پس شاید تو این مورد خودروی خوبی است
نکته بعد مدل ۲۰۱۸ را گفته ۷ ملیارد این صفر ۲۰۲۴ هست پس بالا 10 تا ست
آرش
۵ بهمن ۱۴۰۲شدت فشار
رو تیتر نشون میده
ابوالفضل
۵ بهمن ۱۴۰۲مسخره بازی
ایناس که برا جامعه بده اکثر جانباز ها فرزندان خانواده های معمولی بودن وقتی به اون حد از جانبازی رسیده چه جوری میخواد به اون پول رسیده باشه که همچین چیزی وارد کنه
Soroush
۵ بهمن ۱۴۰۲دوستان با توجه به این که این خودرو ضعیف ترین حالت سری ۳هست به نظرتون ۳۳۰ مدل ۲۰۱۸ ارزش خرید بیشتری داره یا این؟
۳۳۰ لایک
۳۱۸ دیسلایک
ابوالفضل
۵ بهمن ۱۴۰۲ماشین لوکس استهلاکش زیاده ، بنزین سوپر هم سخت گیر میاد ماشین هر چی جدیدتر باشه خیالت راحت تره مگه ژاپنی باشه
۵ بهمن ۱۴۰۲من یک چیزی گفتم ولی تایید نشد ولی انشالله آقا زاده ای که میخرتش زیر چرخ های بنز مایلر به بچه های پدال سلام برسونه و آقا پیام یک پیام بهش بده
۶ بهمن ۱۴۰۲منظورم مسئولین بود نه اون بدبخت کارخونه داری که میخره!
سمیر
۶ بهمن ۱۴۰۲طفلی اون بدددددددددبخت کارخونه دار
۷ بهمن ۱۴۰۲گوناه داره اون بدبخت کارخونه دار لنگ نون شیشه 😪
Anti Tesla
۵ بهمن ۱۴۰۲واقعا خوشحال شدم.
حسن
۵ بهمن ۱۴۰۲خوبه بذار بیارن بالاخره چگونگیش مهم نیست مهم اینه که میاد داخل کشور حالا اونی که میتونه بخره حالش را میبره قطعا یه خودرو مدل رفته هم داره میفروشه یکی دیگه میخره و این چرخ تا پایین ادامه داره
اما مهم تعداد کم خودروهای وارد شده است که اثری نداره
Amir mahdi
۵ بهمن ۱۴۰۲تبعیض تا چه حد
محمد رزمی
۶ بهمن ۱۴۰۲قیمت یورو 60 تومن و قیمت بی ام دبلیو 35000 یورو که در مجموع به تومن میشه 2.100.000.000 تومان، عدد 4.500.000.000 چه جوری محاسبه شد؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۶ بهمن ۱۴۰۲شما ایران زندگی میکنید؟
۷ بهمن ۱۴۰۲😂😂😂😂😂😂😂
احمد مرادی
۶ بهمن ۱۴۰۲با سلام کامنت ها خواندم برام خیلی جالب بود
بنده جانباز دوپا قطع و اعصاب روان شدید هستم
منم مثل بقیه دوستان ب ام و ثبت نام کردم
ولی خدا شاهده مستاجرم. و 1/200هم بدهی دارم که اقساط شده
یه پژوپارس89دارم که حقوق دریافتیم نصفش خرج اون میشه
از اینکه بعضی دوستان نظرات مختلفی دارند
باید عرض کنم کاش عدالت بود همهجوری که دوست داشتن زندگی میکردند
و خیلی از جانبازان عزیز که بنده عضو گروهشون هستم 70درصد پولی برا واردات ندارند
میخوام امتیاز بفروشند خرج عقب ماندگی زندگی بچه هاشون کنن و اینکه اینو بدونید کسانیکه از سلامتی خود میگذرند تا ما امنیت داشته باشیم حق بزرگی به گردن همه ما دارند. بنده موقع مجروحیت 18ساله بودم یه جون با کلی آرزو دوست نداشتم بعد از سربازی ویلچر نشین بشم موفق باشید
Amirhossain Hossainy
۶ بهمن ۱۴۰۲مشکل تخفیف حقوق دولتی به ایثارگران نیست بزرگوار. مشکل اینه که چرا بقیه با پرداخت تعرفه هم نباید بتونن یه ماشین بروز و معتبر و آپشن دار وارد کنند؟!
رزمنده ام برای وطنم
۶ بهمن ۱۴۰۲سلام و درود برادر جانبازم منم همسرم قطع دوپا هست و ۷۰درصد به خداوندی خدا قسم جوانی خودم رو روی جانباز گذاشتم کسی که منو ببینه انگار ۶۰ ساله شدم در صورتی که سنم ۴۵ است اگه خدا قبول کنه من این کارو انجام دادم برادر رزمنده و جانباز سرفراز و دلیرم دنیا هیچ و پوچ است بزار مردم هرچی دوست دارن بگن حق هم دارن چون واقعا عدالت درجامعه برقرار نیست امیدوارم تمام مردم این سرزمین و میهن صاحب همه چیز باشند زنده و پاینده باشی برادر رزمنده وعزیزم ما دست شماها تا قیام قیامت میبوسم حق نگهدارت
۷ بهمن ۱۴۰۲حوالشو بگیر بفروش پولش به دردت میخوره
احمد مرادی
۶ بهمن ۱۴۰۲تشکر از دیدگاه بسیار زیبای مدیر
M power
۶ بهمن ۱۴۰۲خوبه حداقل میاد ایران میبینیمش
BMW
۶ بهمن ۱۴۰۲دوسش دارم ولی داخل کابین نمایشگر نیست که جاده هرازی برای خودش😁🥲👍
علی
۶ بهمن ۱۴۰۲خیلی خفنه و جذاب و فقط میشه نگاهش کرد...
Saeed
۶ بهمن ۱۴۰۲چرا متوجه نیستین. این طرح و این خودروها برا جانبازان جهت درامد زایی برای این قشره. پولشم قرار نیس خودشون بپردازن با یکی میتونن شریک بشن سودشو تقسیم کنن.
رامتین
۶ بهمن ۱۴۰۲در واقع این طرح کمکی به جانبازان بوده. دولت بجای اینکه وام بهشون بده این طرح را گذاشته. توجه کنید جانبازان اکثرا پول خرید چنین خودروهایی حتی با تعرفه صفر را هم ندارند. ولی همون ثبت نام اولیه که انجام دادند و حواله را گرفتند را به قیمت 3-4 میلیارد میفروشن.
من به شخصه ناراحت ازین موضوع نیستم. به نوعی داره میگه دولت میخواد 3-4 میلیارد مجانی به این قشر بده. حال چرا به بقیه نمیده، چون ما شهروند درجه یک نیستیم. بنده خودم هیات علمی دانشگام ولی باز هم جایگاه ارزشمندی در این کشور به اونصورت نداریم.
Kariem
۶ بهمن ۱۴۰۲توجه سلام دوستان ؛ منم مثل خیلی از شما دنا پلاس اتومات توربو شارژ ثبت نام کردم که در حال حاضر ایران خودرو به بهانه ی ارتقا یافتن و آپشنال شدن در صدد تحمیل خودروی مسخره ی خودش به ماست در حالیکه ما توانایی خرید این خودروی با قیمت بسیار گزاف را نداریم لذا از تمامی شما دوستان تقاضا دارم ثبت نام نکرده و بابت این خودرو هزینه ای پرداخت نکنید و یکی از دوستان در این رابطه کارزاری را تشکیل داده که از تمامی شما خواهشمندم در این کارزار “ثبت امضاء” نموده تا کارزار ، بیش تر به چشم بیاید و صدای مردم معترض به گوش مسؤلین مربوطه برسد؛ تا حد امکان این کارزار را نشر دهید و ثبت امضاء نماییدادرس لینک مخالفت با دنا اتومات توربو شارژ اپشنالkarzar.net/100995
فرهنگ مشهدی جانباز ۷۰درصد بالاتر
۷ بهمن ۱۴۰۲با سلام خدمت برادر عزیز که شماها هر کدام به هر طریق به این جانبازهاکهبهتر زمان عمر خود رادر جنگ برای دفاع از وطن و ناموس هدیه دادند اکنون که دولت بعد از ۴۰ سال امده است یک خودرو به قول شما لوکس بدهد هر کدام یک چیز بار جانباز میکنید یک عضو هیت علمی دانشگاه وغیره چر ا دیگران را نمی بینید مثل فتوتبالستها خدا وکیلی شده ارزو یک میوه پوست کننده ۴۰سال داشته باشی