بی ام و M5 سدانی اسپرت و پرقدرت اما درعینحال گرانقیمت و سنگینوزن است و با کمی جستوجو میتوان ۴ جایگزین جذاب و ارزانتر را برای آن پیدا کرد.
هر زمانی که بی ام و M محصول جدیدی معرفی میکند، ماشین بازها به گرمی از آن استقبال میکنند. در اکثر موارد، خودروهای M طراحی با ابهت و زیبایی داشته و از مهندسی و پرفورمنس سطح بالایی برخوردار هستند. همین عوامل باعث شده خودروهای M جزو بهترین محصولات پرفورمنس بازار باشند اما زمانی که ژرمنها نسل جدید M5 با کد G90 را معرفی کردند نظرات گوناگونی درباره آن منتشر شد. اگرچه شک و تردیدی درباره پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی هیبریدی با ۷۱۷ اسب بخار قدرت وجود ندارد اما بسیاری از مردم به طراحی این خودرو، تکنولوژی پیچیده و وزن بسیار بالای آن انتقاداتی وارد کردند. با وجود باتری، موتورهای برقی و سیستم چهار چرخ محرک سنگینوزن، بی ام و M5 جدید حدود ۲.۵ تن وزن دارد و بنابراین این رقم از ایده آل های یک خودروی پرفورمنس و راننده محور بسیار فاصله خواهد داشت. البته چیزی که همه روی آن توافق دارند قیمت خودروست. M5 مدل ۲۰۲۵ نه تنها از نظر ابعاد بلکه از نظر قیمتی رشد داشته و برای خرید آن باید حداقل حدود ۱۲۳ هزار دلار پرداخت کنید. با انتخاب برخی آپشن ها، قیمت خودرو سریعاً از مرز ۱۳۰ هزار دلار عبور خواهد کرد. با اینکه M5 خودروی احساسبرانگیزی است اما میخواهیم در ادامه ۴ جایگزین ارزانتر برای آن را معرفی کنیم.
کادیلاک CT5-V بلک وینگ
محصولات سری V کادیلاک چندین دهه است که رقبای قابلاعتنایی برای خودروهای M هستند و به خاطر پرفورمنس، هندلینگ و ویژگیهای لوکسی که با قیمت پایینتر عرضه میشوند تحسین شدهاند. CT5-V بلک وینگ کنونی از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار با ۶۶۸ اسب بخار قدرت استفاده میکند و در عرض ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد و به این ترتیب کمی سریعتر از بی ام و M5 مدل ۲۰۲۵ است. البته محصول کادیلاک مزایای دیگری نیز دارد. اولین مزیت اینکه CT5-V بهصورت استاندارد با گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه میشود و تقریباً گزینهای منحصربهفرد در این کلاس است. مزیت دوم به قیمت خودرو مربوط میشود. اگرچه سدان کادیلاک با بهای ۹۹ هزار دلاری خود اصلاً ارزان نیست اما در مقایسه با M5 معامله خوبی به نظر میرسد. سومین مزیت کادیلاک هم به وزن کمتر آن نسبت به M5 مربوط میشود.
مرسدس AMG GT 53 چهار در
اگر به دنبال یک مرسدس میان سایز و چهار در با عملکرد بسیار سریع و ظاهری اسپرت باشید محصولات AMG GT گزینه خوبی خواهند بود. در حال حاضر خبری از E کلاس AMG پرفورمنس نیست بنابراین رقیب مستقیم M5 را میتوان AMG GT دانست که در سه نسخه GT 45، GT 53 و GT 63 عرضه میشود. با اینکه مدل GT 63 S قدرت ۶۳۰ اسبی و پرفورمنس مشابه M5 دارد اما بسیار گرانتر است و بنابراین ما روی مدل ۵۳ تمرکز میکنیم که قیمتش از ۱۱۲ هزار دلار شروع میشود. نیروبخش این کوپه چهار در پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با ۴۲۹ اسب بخار قدرت است. با همکاری گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک، GT 53 چهار در صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۱ ثانیهای خواهد داشت که اگرچه به پای M5 نمیرسد اما همچنان شتاب بسیار خوبی دارد. یکی از مزایای مرسدس را میتوان طراحی آیرودینامیک و چسبندگی بالا دانست.
پورشه پانامرا ۴ E-Hybrid
پانامرا در هفت نسخه متمایز عرضه میشود و سریعترین آنها مدل توربو S E-Hybrid است که البته قیمت بسیار بالایی هم دارد. اگر به دنبال نزدیکترین رقیب برای بی ام و M5 جدید از نظر قیمت و پرفورمنس باشید، پانامرا ۴ E-Hybrid جایگزین بهتری خواهد بود. این مدل ۱۱۷ هزار دلاری از پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توربوی هیبریدی سود برده و ۴۶۳ اسب بخار قدرت دارد. البته مدل ۴ E-Hybrid به سیستم تعلیق اسپرت تر، سیستم چهار چرخ محرک و دامپرهایی با تنظیمات مخصوص مجهز است و میتواند در ۳.۹ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. پانامرای موردبحث تواناییهای چشمگیری دارد و درعینحال ۵ هزار دلار ارزانتر از M5 است.
آئودی RS7
با اینکه آئودی RS7 2025 قیمت پایه ۱۲۸ هزار دلاری داشته و اندکی گرانتر از M5 است اما در عوض تجهیزات استاندارد بیشتری دارد. از آنجایی که مدل کنونی RS7 قدیمی شده بنابراین مشتریان میتوانند تخفیفهای قابلتوجهی را حین خرید دریافت کنند؛ اما صرفنظر از قیمت، RS7 جزو آخرین خودروهای چهار در پرفورمنس و درونسوز بازار است و تواناییهای قابلتوجهی دارد. زیر کاپوت این خودرو نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با ۶۲۱ اسب بخار قدرت قرار دارد که با همکاری گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک سیستم کواترو صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۳ ثانیهای را رقم میزند تا عملکردی بهتر از M5 داشته باشد. طراحی با ابهت، ارتفاع کم و خشن باعث شدهاند RS7 گزینه مطلوب افرادی باشد که خواهان یک محصول چهار در بسیار سریع و مرموز هستند.
misha
۶ اسفند ۱۴۰۳اون کادیلاک لعنتی
چقدر یک خودرومیتونه خالص و ناب باشه
من به تمام تکنولوژی های فوق پیشرفته آلمانی ها احترام میزارم، ولی دوست دارم اینکارو از پشت فرمون اون کادیلاک انجام بدم
ALISAN 2008
۶ اسفند ۱۴۰۳من هم میخوام خودرویی با ۱۰۰ هزار دلار اختلاف قیمت بهتون معرفی کنم که بهترین هستش و همتون هم میشناسیدش .
انجین v10 ?!
سدان ؟!
۵۰۰ اسب ؟!
دیفرانسیل عقب ؟!
مدل 2008 ?؟
اسم ماشین چیه ؟
Taha Ayoobi
۶ اسفند ۱۴۰۳E60؟
ali_x76
۶ اسفند ۱۴۰۳کادیلاک CT5-V BW با تجهیزات و کامل و کیت بدنه کربنی و ترمز کربن سرامیکی و تودوزی اپشنال، حدود ۱۳۵ هزار دلار در میاد که حدود ۵۰ اسب از ب ام و ضعیفتره ولی ازون طرف حدود ۶۰۰ کیلو هم سبک تره، ضمن اینکه صدای جذاب V8 سوپرشارژ هم هست.
تو این کلاس انتخاب اولم همین کادیلاک و بعدش هم با فاصله خیلی کم RS7 هستش که هردو کاملا جذاب، راننده محور و سنتی و کم وزن هستن.
آئودی شیک تر و تکنولوژیک تره و کادیلاک سنتی و مردونه و قلدرتر.
amirboss
۶ اسفند ۱۴۰۳جایگزین اشتباهه.
باید میگفتی گزینه های بهتر.
توحید
۶ اسفند ۱۴۰۳تنها گزینه ای که بشه بهش فکر کرد برای جایگزینی M5، همون کادیلاک CT5-V خواهد بود که همه شرایط جایگزینی رو که اول مقاله گفته بود رو دارد
موتور V8
قیمت ارزانتر
گیربکس دستی
و …
دکتر استاپ
۶ اسفند ۱۴۰۳واقعا درک نمیکنم که چرا وقتی CT5-V وRS7 هست یکی بیاد بره این خوک بی خاصیت بد قواره رو بخره
حاضر نیستم که صدای V8 سوپرشارژر کادیلاک رو با تمام بی ام و هوایی که دارن تولید میشن عوض کنم
احمدرضا
۶ اسفند ۱۴۰۳قطعا گزینه اول
AMBarzegar
۶ اسفند ۱۴۰۳راستش همه این ماشینا واقعا خوبن
کادیلاک با ظاهر مردانه و پیشرانه خوبش واقعا قابل تحسینه
آئودی بیشتر به دلم نشست ظاهر جذاب و اسپرت و موتور V8 و شتاب فوق العاده اش
ولی در کل همه این خودرو ها عالی و قابل احترام هستن
Taha Ayoobi
۶ اسفند ۱۴۰۳چه ام5 باشه چه نباشه انتخابم کادیلاکه
Iman 007
۶ اسفند ۱۴۰۳Amg gt انتخابم
BMW is GOD
۶ اسفند ۱۴۰۳هیچ کدوم از اینایی که تو این لیست هستن حتی در حد ام ۵ جدید هم نیستند چه تو هندلینگ چه شتاب چه سرعت و…
در ضمن بیشتر اینایی که نام بردین شش سیلندر هستند اما ام ۵ جدید ۸ سیلندره
اگه راست میگین که میتونن جایگزین ام ۵ بشن یه درگ بذارین که بتونن این ام ۵ رو ببرن
هیچ کدومشون تو درگ حتی به گرد پای ام ۵ نمیرسن
در ضمن اینایی هم که گفتین ته تهش ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار قیمتشون ارزونتره که برای کسی که میخواد بالای ۱۰۰ هزار دلار هزینه کنه و ماشین بگیره این اختلاف قیمت اصلاً براش مهم نیست
BMW is GOD
۶ اسفند ۱۴۰۳در ضمن کسی که بخواد ام ۵ بخره اصلاً به گزینههای دیگه حتی فکرم نمیکنم
این ام ۵ جدید تا الان که خیلی پرفروش شده از این به بعد هم پرفروشترین سوپر سدان میشه
amirboss
۶ اسفند ۱۴۰۳مسابقات درگ ملاک بر برتری یه خودرو بر خودروی دیگه ای نیست برادر.
اگه بخایم یه مقایسه جامع و کامل تو همه زمینه ها داشته باشیم؛از بین این پنج سدان اسپرت بی ام و نهایت بتونه مقام چهارم رو کسب کنه.
سوشیانت
۶ اسفند ۱۴۰۳کادیلاک تو شتاب یک دهم بهتره سرعتش هم ۳۲۲ ولی این ۳۰۵ تازه کادیلاک این مشخصات رو بدون سیستم هیبرید داره با گیربکس دستی هم میتونی سفارش بدی
محمد ب
۶ اسفند ۱۴۰۳اول کادیلاک بعد پورشه انتخاب من است
Mity
۶ اسفند ۱۴۰۳انتخابم RS7 که واقعا از هر نظر فوق الهاده هست و خیلی عجیبه که کم توجهی شده بهش و بعد اون هم کادیلاکه که از نظر هندلینگ هم خوبه و تو پیست هم رکورد خوبیو زده