بی ام و M5 سدانی اسپرت و پرقدرت اما درعینحال گرانقیمت و سنگینوزن است و با کمی جستوجو میتوان ۴ جایگزین جذاب و ارزانتر را برای آن پیدا کرد.
هر زمانی که بی ام و M محصول جدیدی معرفی میکند، ماشین بازها به گرمی از آن استقبال میکنند. در اکثر موارد، خودروهای M طراحی با ابهت و زیبایی داشته و از مهندسی و پرفورمنس سطح بالایی برخوردار هستند. همین عوامل باعث شده خودروهای M جزو بهترین محصولات پرفورمنس بازار باشند اما زمانی که ژرمنها نسل جدید M5 با کد G90 را معرفی کردند نظرات گوناگونی درباره آن منتشر شد. اگرچه شک و تردیدی درباره پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی هیبریدی با ۷۱۷ اسب بخار قدرت وجود ندارد اما بسیاری از مردم به طراحی این خودرو، تکنولوژی پیچیده و وزن بسیار بالای آن انتقاداتی وارد کردند. با وجود باتری، موتورهای برقی و سیستم چهار چرخ محرک سنگینوزن، بی ام و M5 جدید حدود ۲.۵ تن وزن دارد و بنابراین این رقم از ایده آل های یک خودروی پرفورمنس و راننده محور بسیار فاصله خواهد داشت. البته چیزی که همه روی آن توافق دارند قیمت خودروست. M5 مدل ۲۰۲۵ نه تنها از نظر ابعاد بلکه از نظر قیمتی رشد داشته و برای خرید آن باید حداقل حدود ۱۲۳ هزار دلار پرداخت کنید. با انتخاب برخی آپشن ها، قیمت خودرو سریعاً از مرز ۱۳۰ هزار دلار عبور خواهد کرد. با اینکه M5 خودروی احساسبرانگیزی است اما میخواهیم در ادامه ۴ جایگزین ارزانتر برای آن را معرفی کنیم.
کادیلاک CT5-V بلک وینگ
محصولات سری V کادیلاک چندین دهه است که رقبای قابلاعتنایی برای خودروهای M هستند و به خاطر پرفورمنس، هندلینگ و ویژگیهای لوکسی که با قیمت پایینتر عرضه میشوند تحسین شدهاند. CT5-V بلک وینگ کنونی از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار با ۶۶۸ اسب بخار قدرت استفاده میکند و در عرض ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد و به این ترتیب کمی سریعتر از بی ام و M5 مدل ۲۰۲۵ است. البته محصول کادیلاک مزایای دیگری نیز دارد. اولین مزیت اینکه CT5-V بهصورت استاندارد با گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه میشود و تقریباً گزینهای منحصربهفرد در این کلاس است. مزیت دوم به قیمت خودرو مربوط میشود. اگرچه سدان کادیلاک با بهای ۹۹ هزار دلاری خود اصلاً ارزان نیست اما در مقایسه با M5 معامله خوبی به نظر میرسد. سومین مزیت کادیلاک هم به وزن کمتر آن نسبت به M5 مربوط میشود.
مرسدس AMG GT 53 چهار در
اگر به دنبال یک مرسدس میان سایز و چهار در با عملکرد بسیار سریع و ظاهری اسپرت باشید محصولات AMG GT گزینه خوبی خواهند بود. در حال حاضر خبری از E کلاس AMG پرفورمنس نیست بنابراین رقیب مستقیم M5 را میتوان AMG GT دانست که در سه نسخه GT 45، GT 53 و GT 63 عرضه میشود. با اینکه مدل GT 63 S قدرت ۶۳۰ اسبی و پرفورمنس مشابه M5 دارد اما بسیار گرانتر است و بنابراین ما روی مدل ۵۳ تمرکز میکنیم که قیمتش از ۱۱۲ هزار دلار شروع میشود. نیروبخش این کوپه چهار در پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با ۴۲۹ اسب بخار قدرت است. با همکاری گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک، GT 53 چهار در صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۱ ثانیهای خواهد داشت که اگرچه به پای M5 نمیرسد اما همچنان شتاب بسیار خوبی دارد. یکی از مزایای مرسدس را میتوان طراحی آیرودینامیک و چسبندگی بالا دانست.
پورشه پانامرا ۴ E-Hybrid
پانامرا در هفت نسخه متمایز عرضه میشود و سریعترین آنها مدل توربو S E-Hybrid است که البته قیمت بسیار بالایی هم دارد. اگر به دنبال نزدیکترین رقیب برای بی ام و M5 جدید از نظر قیمت و پرفورمنس باشید، پانامرا ۴ E-Hybrid جایگزین بهتری خواهد بود. این مدل ۱۱۷ هزار دلاری از پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توربوی هیبریدی سود برده و ۴۶۳ اسب بخار قدرت دارد. البته مدل ۴ E-Hybrid به سیستم تعلیق اسپرت تر، سیستم چهار چرخ محرک و دامپرهایی با تنظیمات مخصوص مجهز است و میتواند در ۳.۹ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. پانامرای موردبحث تواناییهای چشمگیری دارد و درعینحال ۵ هزار دلار ارزانتر از M5 است.
آئودی RS7
با اینکه آئودی RS7 2025 قیمت پایه ۱۲۸ هزار دلاری داشته و اندکی گرانتر از M5 است اما در عوض تجهیزات استاندارد بیشتری دارد. از آنجایی که مدل کنونی RS7 قدیمی شده بنابراین مشتریان میتوانند تخفیفهای قابلتوجهی را حین خرید دریافت کنند؛ اما صرفنظر از قیمت، RS7 جزو آخرین خودروهای چهار در پرفورمنس و درونسوز بازار است و تواناییهای قابلتوجهی دارد. زیر کاپوت این خودرو نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با ۶۲۱ اسب بخار قدرت قرار دارد که با همکاری گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک سیستم کواترو صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۳ ثانیهای را رقم میزند تا عملکردی بهتر از M5 داشته باشد. طراحی با ابهت، ارتفاع کم و خشن باعث شدهاند RS7 گزینه مطلوب افرادی باشد که خواهان یک محصول چهار در بسیار سریع و مرموز هستند.
misha
۶ اسفند ۱۴۰۳اون کادیلاک لعنتی
چقدر یک خودرومیتونه خالص و ناب باشه
من به تمام تکنولوژی های فوق پیشرفته آلمانی ها احترام میزارم، ولی دوست دارم اینکارو از پشت فرمون اون کادیلاک انجام بدم
ALISAN 2008
۶ اسفند ۱۴۰۳من هم میخوام خودرویی با ۱۰۰ هزار دلار اختلاف قیمت بهتون معرفی کنم که بهترین هستش و همتون هم میشناسیدش .
انجین v10 ?!
سدان ؟!
۵۰۰ اسب ؟!
دیفرانسیل عقب ؟!
مدل 2008 ?؟
اسم ماشین چیه ؟
Taha Ayoobi
۶ اسفند ۱۴۰۳E60؟
ALISAN 2008
۶ اسفند ۱۴۰۳دقیقا .
به نظرم بهترین ماشین تاریخ بی ام و ست و یکی از بهترین های دنیای خورو سازیه خیلی خفنه .
Taha Ayoobi
۶ اسفند ۱۴۰۳👍👍👍
Persianboy
۷ اسفند ۱۴۰۳E60 s85
ali_x76
۶ اسفند ۱۴۰۳کادیلاک CT5-V BW با تجهیزات و کامل و کیت بدنه کربنی و ترمز کربن سرامیکی و تودوزی اپشنال، حدود ۱۳۵ هزار دلار در میاد که حدود ۵۰ اسب از ب ام و ضعیفتره ولی ازون طرف حدود ۶۰۰ کیلو هم سبک تره، ضمن اینکه صدای جذاب V8 سوپرشارژ هم هست.
تو این کلاس انتخاب اولم همین کادیلاک و بعدش هم با فاصله خیلی کم RS7 هستش که هردو کاملا جذاب، راننده محور و سنتی و کم وزن هستن.
آئودی شیک تر و تکنولوژیک تره و کادیلاک سنتی و مردونه و قلدرتر.
amirboss
۶ اسفند ۱۴۰۳جایگزین اشتباهه.
باید میگفتی گزینه های بهتر.
توحید
۶ اسفند ۱۴۰۳تنها گزینه ای که بشه بهش فکر کرد برای جایگزینی M5، همون کادیلاک CT5-V خواهد بود که همه شرایط جایگزینی رو که اول مقاله گفته بود رو دارد
موتور V8
قیمت ارزانتر
گیربکس دستی
و …
دکتر استاپ
۶ اسفند ۱۴۰۳واقعا درک نمیکنم که چرا وقتی CT5-V وRS7 هست یکی بیاد بره این خوک بی خاصیت بد قواره رو بخره
حاضر نیستم که صدای V8 سوپرشارژر کادیلاک رو با تمام بی ام و هوایی که دارن تولید میشن عوض کنم
احمدرضا
۶ اسفند ۱۴۰۳قطعا گزینه اول
AMBarzegar
۶ اسفند ۱۴۰۳راستش همه این ماشینا واقعا خوبن
کادیلاک با ظاهر مردانه و پیشرانه خوبش واقعا قابل تحسینه
آئودی بیشتر به دلم نشست ظاهر جذاب و اسپرت و موتور V8 و شتاب فوق العاده اش
ولی در کل همه این خودرو ها عالی و قابل احترام هستن
Taha Ayoobi
۶ اسفند ۱۴۰۳چه ام5 باشه چه نباشه انتخابم کادیلاکه
Iman 007
۶ اسفند ۱۴۰۳Amg gt انتخابم
BMW is GOD
۶ اسفند ۱۴۰۳هیچ کدوم از اینایی که تو این لیست هستن حتی در حد ام ۵ جدید هم نیستند چه تو هندلینگ چه شتاب چه سرعت و…
در ضمن بیشتر اینایی که نام بردین شش سیلندر هستند اما ام ۵ جدید ۸ سیلندره
اگه راست میگین که میتونن جایگزین ام ۵ بشن یه درگ بذارین که بتونن این ام ۵ رو ببرن
هیچ کدومشون تو درگ حتی به گرد پای ام ۵ نمیرسن
در ضمن اینایی هم که گفتین ته تهش ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار قیمتشون ارزونتره که برای کسی که میخواد بالای ۱۰۰ هزار دلار هزینه کنه و ماشین بگیره این اختلاف قیمت اصلاً براش مهم نیست
BMW is GOD
۶ اسفند ۱۴۰۳در ضمن کسی که بخواد ام ۵ بخره اصلاً به گزینههای دیگه حتی فکرم نمیکنم
این ام ۵ جدید تا الان که خیلی پرفروش شده از این به بعد هم پرفروشترین سوپر سدان میشه
amirboss
۶ اسفند ۱۴۰۳مسابقات درگ ملاک بر برتری یه خودرو بر خودروی دیگه ای نیست برادر.
اگه بخایم یه مقایسه جامع و کامل تو همه زمینه ها داشته باشیم؛از بین این پنج سدان اسپرت بی ام و نهایت بتونه مقام چهارم رو کسب کنه.
BMW is GOD
۶ اسفند ۱۴۰۳اولاً بی ام و ام ۵ ۲۰۲۵ ۲۴۰۰ کیلو وزنشه و نه بیشتر
دوما شتابش ۲/۸ ثانیه هست
سوما اگه محدودیتش برداشته بشه ۳۴۰ تا رو عین آب خوردن رد میکنه
چهارماً بیامو کلی رو لذت رانندگی این نسل ام ۵ کار کرده
پنجماً موتور ۸ سیلندر ۴/۴ لیتری معروف بیامو رو حفظ کرده
در ضمن بیامو میتونست وزن این خودرو رو ۲۲۰۰ کیلو کنه ولی قدرتش به صورت موقت میشد ولی الان که ۲۴۰۰ کیلو شده تمام قدرتش ۷۸۰ اسب و ۱۰۳۰ نیوتون متر گشتاور به صورت دائمی هستش
و در آخر باید بگم که قیمت سدانش ۱۱۹ هزار دلار هستش و تورینگش هم ۱۲۰ هزار دلار
و اون ۳۰ هزار دلار اختلاف قیمت تا ۱۵۰ هزار دلار برای شخصی سازی هستش نه برای آپشنهای اضافی
و این خودرو بیشترین ارزش خرید رو نسبت به قیمتش داره
سوشیانت
۶ اسفند ۱۴۰۳کادیلاک تو شتاب یک دهم بهتره سرعتش هم ۳۲۲ ولی این ۳۰۵ تازه کادیلاک این مشخصات رو بدون سیستم هیبرید داره با گیربکس دستی هم میتونی سفارش بدی
BMW is GOD
۶ اسفند ۱۴۰۳ماشینهای آلمانی از طرف کارخونه خیلی محدود میشن هم دور موتورشون و هم قدرت و گشتاور پیشرانه هاشون
ولی ماشینهای آمریکایی دقیقاً برعکس خودروهای آلمانی هستند و نه تنها از طرف کارخانه محدود نمیشن بلکه جوری تنظیم میشن که تمام توانایی هاشون رو به نمایش بزارن
Mr wrong
۶ اسفند ۱۴۰۳طرفدار بی ام و هستی قبول، ولی یه سدان سه تنی و چاق که شبیه اسب ابیه دفاع کردن نداره واقعا .
تو درگهمه رو ببره ولی خلوص و لذت رانندگی بلک وینگ همه چیو تموم میکنه.
BMW is GOD
۶ اسفند ۱۴۰۳من طرفدار تمام کارخانهها (به جز فراری و سیتروئن و دیاس و رنو و خودروهای روسی) هستم
صامورایی
۶ اسفند ۱۴۰۳خداروشکر که طرفدار فراری نیستی.
Iman 007
۷ اسفند ۱۴۰۳داداش من تنفرت رو از فرانسوی ها و روسی ها درک میکنم اما فراری چرا آخه یعنی تو چینی هارو به فراری ترجیه میدی؟؟؟
محمد
۱۴ اسفند ۱۴۰۳تنها به شرولت z06 نیازه تا این زباله مستهلکو برگردونه سطل زبلاله.
پ.ن:راستی اهن کیلو چنده من یه ۲.۵ تن اشغال دارم 😂😂😂
محمد ب
۶ اسفند ۱۴۰۳اول کادیلاک بعد پورشه انتخاب من است
Mity
۶ اسفند ۱۴۰۳انتخابم RS7 که واقعا از هر نظر فوق الهاده هست و خیلی عجیبه که کم توجهی شده بهش و بعد اون هم کادیلاکه که از نظر هندلینگ هم خوبه و تو پیست هم رکورد خوبیو زده
BMW is GOD
۶ اسفند ۱۴۰۳بعضی از دوستان فکر میکنند که لذت رانندگی یعنی اینکه ماشین هشت سیلندر باشه گیربکسش دنده دستی باشه موتورش دور بالا باشه دیفرانسیل عقب باشه و شتاب هم اصلاً مهم نیست حتی اگه ۳۰ یا ۴۰ ثانیه طول بکشه و تاپ اسپیدشم اصلاً به ۱۰۰ تا نرسه و هندلینگ و چسبندگی خودرو هم اصلاً جز لذت رانندگی حساب نمیشه برای این دسته از دوستان
Ali
۶ اسفند ۱۴۰۳دوستانی که میگن ام فایو سنگینه ایا از وزن پانامرا و مرسدس خبر دارن ؟ یا اونا ماشینای سبکی هستن ؟ و زیبایی هم سلیقه ای هستش و الان ماشینای جگوار هم خوشگلن و یا نیسان و هردو دارن ورشکسته میشن و ام فایو نسل قبل با وجود شتاب عالی واقعا وقتی کنار ائودی یا بنز قرار میگرفت ظاهر فوق معمولی داشت و داخلشم که صد هیچ عقب بود پس بیمر این مدل رو معرفی کرد و زمان مشخص میکنه که موفق هستش یا نه
Saeedfarshchian
۶ اسفند ۱۴۰۳قیافه m5 بدجوری میزنه تو ذوق
کادیلاکو ترجیح میدم نماد اصالت!
Siyavash
۶ اسفند ۱۴۰۳انتخابم آئودی rs7 هست بینهایت زیباه و همه چیز تمام..ولی اگه تایم پیست برا اولویت داشته باشه بدون شک بلک وینگ انتخابم هست
حسین خوانساری
۶ اسفند ۱۴۰۳اولا اگر بخواهیم به حق نظر بدیم بی ام و m5 از نظر هندلینگ و فرمان پذیری ، قابلیت های اسپرت ، اصالت
طراحی بالاتر از تمام این مدل ها میباشد نکته بعدی اختلاف صنعت طراحی آلمان هست که از آمریکا و تمام دنیا چند سال جلوتره ، نگاهی به طراحی های داخلی تمام کمپانی های آمریکایی ژاپنی کره ای بکنید در ۱۰ سال پیش به قبل ، الان هم برید ببینید ، تمام چیدمان و سبک طراحی داخلی و ادوات اون از آلمانی ها تقلید شده خصوصا همین بی ام و …… شما طراحی داشبورد و کلیدهای کاربردی بی ام و رو ببینید از سالها قبل تا الان بعد برید سراغ کمپانی های کشورهای دیگه به وضوح تقلید رو میبینید الان …… شاید از نظر فنی آلمانی ها اختلاف چندانی نداشته باشند با آمریکایی ها ، ولی از نظر طراحی و مهندسی سازه ، بیش از ۱۰ سال جلوتر هستند
در ضمن حداکثر سرعت m5 روی ۳۰۵ کیلومتر محدود شده میتوانید این محدودیت رو بردارید تا به راحتی به سرعت ۳۵۰ کیلومتر برسید ، کمپانی های اروپایی بخاطر قوانین دست و پا گیر اتحادیه اروپا ، باید نکاتی رو مد نظر قرار بدهند اما این شرایط در آمریکا وجود نداره
در این لیست بدون شک اول m5 حرف اول و آخر میزنه
همین چند روز پیش مدیر اجرایی آئودی اعتراف کرده کیفیت و متریال خودروهای این کمپانی نسبت به قبل پسرفت داشتند ، اما با این حال نماینده آئودی انتخاب دوم هست در آخر کادیلاک
چهارپایه
۶ اسفند ۱۴۰۳بابا وایسا این M5 بیاااااددد
maranello550
۶ اسفند ۱۴۰۳فقط اونجا که نوشته این خودرو جز آخرین خودروهای درون سوز است
و ما هیچ
و ما نگاه
وما بمیریم بهتره
تو پراید موندیم اونوقت دنیا داره با ماشین های خوش صدا خداحفظی میکنه میره سمت برقی
لعنت به این شانس
محمدمهدی حیدری
۶ اسفند ۱۴۰۳یک گزینه رو نام نبردید ، رانا پلاس پانوراما !
امیرعلی 599
۶ اسفند ۱۴۰۳من به عنوان یه بی ام وه فن
کادیلاک CT5 V انتخاب میکنم
حسین
۶ اسفند ۱۴۰۳انتخابم rs7 از بچگی واقعا دوسش داشتم
제네시스
۷ اسفند ۱۴۰۳M5 بهترین… از اون سه تا هم خوشکلتره هم سریع تر
M power
۷ اسفند ۱۴۰۳اصن از ابتدا این مقاله اشتباه محضه
کسی که بخواد ماشین بخره میره دنباله علاقش پس اصولا جایگزینی حرف اشتباهی هستش
کسی ک بیمر بازه میره دنباله عشقش و بالعکس کسی ک کادیلاک بازه سمته ماشینه دیگه ای نمیره
مگر در شرایط خاص
حسین دهمرد
۹ اسفند ۱۴۰۳پورشه ی فاخر
محمد
۱۴ اسفند ۱۴۰۳تا وقتی z06 هست تا وقتی دارک هورس هست چرا bmw ؟