نسل جدید از سری ۵ پلاگین هیبرید، پیشرانه V6 و سیستم ۴۸ ولت دارد. بی ام و 550e میتواند مسافت ۱۰۰ کیلومتر را به صورت تمام برقی طی کند.
بیامو از اولین خودروسازان لوکس دنیا محسوب میشود که سیستم پلاگین هیبرید را به سدانهای خانوادگی اضافه کرد. این فناوری، با افزایش قدرت و کاهش مصرف بنزین، مزیتهای متعدد دارد. از سویی دیگر، حالا سری ۵ با مدلهای بنزینی، هیبرید ساده، پلاگین هیبرید و تمام برقی تولید میشود تا طیف وسیعی از مشتریان داشته باشد.
دو محصول جدید بیامو با نام 530e و 550eاز سیستم پلاگین هیبرید متفاوت استفاده میکنند؛ اما هردو میتوانند ۹۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را در حالت تمام برقی طی کنند. برای 530e، پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتر همراه موتور برقی، ۲۹۹ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتنمتر گشتاور میکند. این مدل، دیفرانسیل عقب است و در زمان ۶/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد.
بیامو 550e علاوهبر فناوری پلاگین هیبرید eDrive، سیستم دو دیفرانسیل xDrive هم ارایه میشود. این مدل، ۴۸۹ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. زمان لازم برای سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 550e اعلام نشده است اما احتمالا حدود ۴/۵ تا ۵ ثانیه خواهد بود. میانگین مصرف سوخت خودروهای پلاگین هیبرید بیامو سری ۵ جدید پس از شارژ کامل باتریها، ۰/۶ تا یک لیتر در صد کیلومتر پیشبینی شده است.
طراحی بدنه و جاسازی باتریهای ۱۹/۴ کیلووات ساعت در قسمت زیر اتاق، فضای مفید صندوق عقب در 530e و 550eرا به ۵۲۰ لیتر رسانده است. شارژ باتریها با برق شهری، سه ساعت زمان میبرد و احتمالا هنگام اتصال به ایستگاههای شارژ سریع DC، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اتلاف وقت خواهد داشت.
فناوری eDrive بیامو با ولتاژ ۴۸ ولت و گیربکس ۸ سرعته جدید ارایه میشود. جعبهدنده اتوماتیک استپترونیک اسپرت (Steptronic Sport) علاوهبر عملکرد سریع، مجهز به مبدل گشتاور (torque convertor) و سیستم دبل کلاچ جدید است که باعث میشود مصرف سوخت خودرو به خوبی مدیریت شود.
دیگر فناوری جالب در 530e و 550e به نام IconicSounds Electric، صدای ترکیبی از موتورهای برقی و بنزینی را تقویت میکند تا فضای آکوستیک در کابین، واکنش خودرو به پدال گاز را نشان دهد. این سیستم، تاثیری چشمگیر بر حس رانندگی و هیجان سرنشینان خواهد داشت.
تا زمانی که M5 جدید معرفی شود، 550e پرچمدار سری ۵ خواهد بود. آستانه قیمت برای 550e در بازار آلمان، ۷۵ هزار دلار تعیین شده است. رسانهها 530e با قیمت ۵۸ هزار دلار پیشفروش میشود. رسانهها برای M5 از سیستم هیبرید مشابه شاسی بلند XM خبر میدهند که ۶۴۴ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتنمتر گشتاور دارد.
مهران
۵ مهر ۱۴۰۲فکر کنم این مدل از مدل تمام برقی کردن خودرو خیلی بهتر باشه.شاید آلایندگی کمتری هم داشته باشه.
ولی معرکه شده🤤👌
X
۵ مهر ۱۴۰۲امیدوارم سایپا از بی ام و بخاطر کپی کاری از چراغ عقب سهند شکایت کنه
احسان
۸ مهر ۱۴۰۲شوخی باحالی بود😄
Siyavash
۵ مهر ۱۴۰۲خیلی با محصولات بی ام و حال میکنم ولی حقیقتا بی ام و هرچقدر از نظر موتور و پرفورمنس داره پیشرفت میکنه به همون سرعت هم داده تویه طراحی پسرفت میکنه که برایه کسی که نسل با نسل هایه قبلی بی ام و زندگی کرده اقعا غیر قابل تحمل هست…نمیدونم چی بگم ولی من شخصا از ۱۰ نمره به طراحی این ۵ میدم..نظر شخصی هست بهمم حق بدید نسل هایه قبل بی ام و رو با الان مقایسه کنید متوجه میشید من چی میگم…
Porsche
۵ مهر ۱۴۰۲تکنولوژی آلمان 🇩🇪🔥🔥
Porsche
۵ مهر ۱۴۰۲مصرف ۰/۶ لیتر تو هر ۱۰۰ کیلومتر اصلا برام قابل درک نیست !! یعنی این ماشین حتی اگه یه باک ۳۰ لیتری هم داشته باشه ، با یکبار سوختگیری میتونه بیش تر از ۳۰۰۰ کیلومتر بره !! واقعا مگه میشه ؟!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ مهر ۱۴۰۲در واقعیت شارژ باتری ها اهمیت زیاده داره و به مرور خالی می شه
ماشین های پلاگین هیبرد اگر باک بنزین 50-60 لیتر داشته باشن و باتری ها کامل شارژ کنن،
معمولا حدود 700 تا 1200 کیلومتر سفر جاده ای بدون توقف انجام می دن
Enzo Ferrari 2008
۵ مهر ۱۴۰۲واقعا ماشین خوبیه
M3GTR
۵ مهر ۱۴۰۲زیباست ولی نه مثل قبلا!
مسعود
۵ مهر ۱۴۰۲اونوقت با یک بار شارژ چند کیلومتر ترکیبی میره؟
Hama
۵ مهر ۱۴۰۲یعنی اگه باکش ۵۰ لیتر ظرفیت داشته باشه، میشه با یه باک پر ۵هزار کیلومتر رانندگی کرد؟!!!!
خب واقعا چه نیازی به ماشین تمام برقی داریم، این همه هزینه رو صرف ساخت سوختهای جایگزین کنن، همسن سیستم پلاگین هیبرید رو توسعه بدن
محمود
۵ مهر ۱۴۰۲هزینه خرید و نگهداری خودروهای هیبریدی بالاست.از او طرف هم همزمان دردسر خودروهای درون سوز رو داشته باشی و هم موتور برقی و باتری! مخصوصا برندهای بی کیفیت. چه سمی بشه
datsun
۵ مهر ۱۴۰۲تا وقتی باتریهای شارژ دارن تو صد کیلومتر ۶ دهم لیتر مصرف میکنه ظریفت باتری ها هم که کمه بعدش دیگه باتری ها از دور خارج شد موتور بنزین رو نوش جان میکنه که در واقعیت روزمره مصرف چندین برابره ،پلاگین اگه دائم صاحبش بتونه شارژش کنه خوبه ولی در غیر این صورت هیبرید گزینه خیلی بهتریه و نیاز به شارژ باتری نیست،
x
۵ مهر ۱۴۰۲بطور کلی خود همین پلاگین هیبریدی ها گزینه خیلی بهتری هستن پیشرفته تر هم هستن
البته سیستم بازیابی انرژی هم دارند مثلا انرژی رو از ترمز به باتری بر می گردونه
بطور کلی پلاگین هیبریدی گزینه خیلی بهتریه چون پلاگین هیبریدی هم می تونه عملکرد مشابه هیبریدی عادی داشته باشه و هم اینکه بعلاوه این عملکرد سطح بالاتری هم که همون پلاگین هیبریدی و برقی و بنزینی و همزمان هردو رو داشته باشه
ولی هیبرید عادی نمی تونه عملکردی مشابه پلاگین هیبریدی داشته باشه.
حسن
۵ مهر ۱۴۰۲وقتی باتریا پر باشن ماشین کمتر از یک لیتر میسوزونه اون یک لیترم بخاطر شرایطیه که موتور برقی کم میاره و نیازه موتور بنزینی کنارش کار کنه
تو شرایطی که شارژ باتری تموم میشه و موتور بنزینی باتریارو شارژ میکنه و با موتور برقی حرکت میکنه مصرف بیشتره شاید حدودا صدی سه
اما وقتی که میخاد پر شتاب حرکت کنه تخته گاز و موتور بنزینی از تمام قدرتش استفاده کنه جوری که موتور برقی خیلی تاثیرگذار نیست چه شارژ باتری داشته باشه چه نه شاید از شش لیتر بالاتر بسوزونه حتی ده دوازده تا هم بسوزونه
Hadi
۵ مهر ۱۴۰۲واقعا خیلی خوب و کاربردیه به تمام برقی ها ترجیحش میدم 👍
Siavash
۵ مهر ۱۴۰۲حداکثر برد این ماشین با باک کامل و شارژ کامل چقدر هست جناب اشتری؟
احمدرضا
۵ مهر ۱۴۰۲قیافه اینم مرخص شد
Soroush
۵ مهر ۱۴۰۲خب وقتی ماشین به این خوبی با این قدرت میشه ساخت که صدی ۱ بسوزونه دیگه چه اصراری به برقی شدن هست؟!
چرا میخوان لذت ماشین بازیو بگیرن ازمون
blackwing
۵ مهر ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/09/2023-bmw-530e-and-550e-phev-2.jpg
کروم کاریهای سپر عقب روزم رو خراب کرد… 🤦🏻♂️🫠
H2
۵ مهر ۱۴۰۲مصرف صدی یک لیتر در حالت ایده آل است
اگه بطور منظم باتری رو شارژ کنی این عدد یک لیتر دستیافتنی است وگرنه اگه باتری شارژ نداشته باشه یا بخوای مسافتهای طولانی رو بری که شارژ باتری خالی بشه، خود انجین باید تلاش کنه باتری رو شارژ کنه که خب باید سوخت مصرف بشه
نحوه رانندگی هم تاثیر خیلی خیلی زیادی داره. پریوس هیبرید معمولی با یک رانندگی ملایم مصرف سوختش از اعداد اعلامی کارخانه هم کمتره ولی با رانندگی پرفشار شاید حتی 50% هم بالاتر بره
datsun
۵ مهر ۱۴۰۲پلاگین موتور باتری ها رو شارژ نمیکنه و باید با کابل و منبع خارجی شارژ بشن تو هیبرید ماشینهای مثل پریوس هیبرید انجین باتریها رو شارژ میکنه
X
۵ مهر ۱۴۰۲پلاگین هیبریدی هم قابلیت شارژ باتری ها رو از طریق سیستم بازیابی انرژی داره یا مثلا سقف با سلول خورشیدی ولی شارژ کامل از طریق برقه
و سیستم بازیابی انرژی که مثلا انرژی رو از ترمز به باتری بر می گردونه یا سقف خورشیدی و… می تون در طول زمان به شارژ باتری ها کمک کنه
ولی اگه از حد اکثر انرژی استفاده بشه سیستمش منابع رو مصرف میکنه
هیبریدی عادی هم در زمان فشار بالا مصرفش بالا میره و بنزینی محسوب میشه و عملکرد کاهش مصرفش از بین میره
بالاتر هم توضییح دادم
بطور کلی پلاگین هیبریدی گزینه خیلی بهتریه چون پلاگین هیبریدی هم می تونه عملکرد مشابه هیبریدی عادی داشته باشه و هم اینکه بعلاوه این عملکرد سطح بالاتری هم که همون پلاگین هیبریدی و برقی و بنزینی و همزمان هردو رو داشته باشه
ولی هیبرید عادی نمی تونه عملکردی مشابه پلاگین هیبریدی داشته باشه.
Payam m5 E60
۵ مهر ۱۴۰۲وقتی ماشین با باتری کامل پر شارژ شده و باک بنزین پر میتونه مصرف سوختش ۱ لیتر باشه و با سوخت گیری کامل میتونه ۸۰۰ الی ۱۲۰۰ کیلو متر راه بره .باید بنزین و برق مکمل هم بشن تا همچین مسافت رو طی کنه.
R@min
۵ مهر ۱۴۰۲خود ماشین با این پک باتری بیشتر از 2 تن وزنشه (بین 2.1 تا 2.3 تن) یعنی همون اشتباهی که مرسدس انجام داده ! با یه همچین وزنی نه برد آنچنانی داری نه چابکی همیشگی به علاوه کلی ایرادات نرم افزاری و سخت افزاری که الان داره مرسدس درگیرشه. بین 200 تا 500 کیلو افزایش نسبت به مدل بنزینی که هیچ راهکاری هم براش وجود نداره.
تمام محصولات بیمر و مرسدس دارن تبدیل به یه مشت سدان و کراس خپل و سنگین میشن، هر چه زودتر الکتریکی بشن خیلی بهتر از این اوضاعه اتحادیه اروپا و گلوبالیست های احمق هم فقط دنبال عدد هستن مالک دم به دقیقه تو نمایندگی باشه مهم نیست فقط عدد تخیلی آلایندگی اعلام بشه بقیش به درک کوچکترین تاثیری هم تو کره زمین نداشته و نداره.
Gold
۵ مهر ۱۴۰۲کاملا درسته بنز و ب ام و شدیدا دارن مسیر تکراری سالهای 98 میلادی تا 2004 رو میرن و بلا تکلیفن. بهتره هر چه زودتر تکلیفشون رو با خودشون معلوم کنن چون نه طراحی درستی دارن نه کیفیت در حد اسمشون و متاسفانه پیچیدگی الکترونیکی که سال به سال به جای ساده سازی دارن شلوغ ترش میکنن ! بنده مالک هر دو برند بودم و در کارکرد 60 هزار به بعد واقعا نگهداریشون بی معنی و پر زحمت میشه . در حال حاضر اگر بخوام مرسدس یا ب ام و بخرم برمیگردم به مدل های 94 95 میلادی. شاید خیلیا ندونن اما بیش از نصف این شو آف و تبلیغات فقط و فقط برای موضوعات مارکتینگه و دوران کیفیت و صداقت در صنعت خودرو اروپا به سر اومده و پیچیدگی و تولید وسایلی به شدت مصرفی و بی حس برنامه اصلیشونه برای قیاس فقط کافیه یک دستگاه ب ام و اتاق 7 جدید رو با اتاق 8 یا 7 دهه 90 میلادی و یا یک دستگاه اس ال (آ ام گ جی تی آر ) جدید رو با اس ال آر مکلارن مقایسه کنید !!!
عقاب طلایی با عیار پایین
۵ مهر ۱۴۰۲بنز جون بیا از متخصصین داخلی استفاده کن ^^^^ بیا این یکیش اون بالایی دومیش €€چند تا می خوای برات ردیف کنم
x.01
۵ مهر ۱۴۰۲این موضوع برای همه خودروسازان وجود داره خودرسازای اقتصادی هم الان دیگه ماشینای یکبار مصرف تولید می کنند همه هرکدام در نوع خودش همینه بنز یا کادیلاک یا رولزرویس بادوامترین و بهترین ماشین ها رو تولید میکردن ولی الان نمی خوان تولید کنند چون فروش بیشتر را ترجیح میده.
خودروساز اقتصادی هم ماشین ساده و بادوام تولید می کنه ولی دوامش مثل قبل نیست تعمیر و نگهداری هم مثل قبل نیست همه همینن.
R@min
۵ مهر ۱۴۰۲برای همه خودروسازان وجود نداره، برندهای آلمانی تحت فشار شدیدی قرار گرفتن و از اون جایی که هیچ فرصتی به این برندها داده نشده تا خودشونو با قوانین احمقانه آلایندگی مطابقت بدن افتادن ب استیصال !!! فقط دارن با این تکنولوژی های سنگین و بی فایده سر می کنن تا سال های بعد دری براشون باز شه.
برندهای آمریکایی و ژاپنی فعلا این مشکلات ندارن و دولت هاشون بهشون مهلت داده تا راهکاری پیدا کنن.
x.01
۵ مهر ۱۴۰۲آلمانی ها خودشون انتخاب کردند و البته تحت فشار هم بودند ولی برند های ژاپنی و آمریکایی هم مثل قبل خودشون نیستند و داریم یکبار مصرف شدنشون رو می بینیم چون اینها هم تا حدودی تحت فشار بودند.
مثلا در محصول اقتصادی مثل تویوتا کمری جدید که خودرویی اقتصادی هست عملا موتور طوری ساخته شده که یکبار مصرف شده و مثل نسل های قبلی نیست موتور داینامیک فورس جدیدبا پس کد fk تو این موتور بوش سیلندر متخلخل و سیت سوپاپ با برش لیزری این موتور طوری ساخته شده که درصورت خرابی عمده و اساسی عملا موتور باید دور انداخته بشه.
البته هدفشون با این کار این بوده که مصرف سوخت پایین بیاد و بازده حرارتی مناسبی داشته باشه که شده.
ولی عملا کافیه موتور نیاز به یه دست رینگ داشته باشه اون وقت دیگه باید فکر تعویض بوش سیلندر یا تراش کاری رو از سر بیرون کرد.
این نشون میده همه خودروسازان حتی اقتصادی سازان هم تا حدودی تحت فشار بودن و هستند و هیچ وقت مثل دهه ۹۰ و دهه های قبل هیچوقت نمیشن.
برای همین همه نسبت به خودشون تغییر کردند.
R@min
۵ مهر ۱۴۰۲تو سال ۲۰۲۳ نباید انتظار ماندگاری تکنولوژی دهه ۸۰ و ۹۰ داشت که تو همون دوران هم برندهای آمریکایی و ژاپنی تحت فشار بودن رو اوردن به موتورهای کم حجم و پ ایراد و مسائل دیگه.
آلمانی ها خودشون انتخاب کردن ؟؟؟ انتخاب کردن تاپاله ۲.۵ تنی بسازن و انقدر مشکل برای خودشون بتراشن ؟؟ بیمر ۲۰ سال تلاش کرد موتورای بنزینی پایدار کرد، مرسدس صد سال تلاش کرده بهترین و بادوام ترین موتورهارو بسازه، الان تمام زحماتشون به خاطر یه مشت سیاست احمقانه به فنا رفت و کارشون شده گذاشتن باتری زیر صندلی که این قوانین پاس کنن. کجا برندهای ژاپنی و آمریکایی این مشکلات رو دارن ؟؟
به هر حال تنها راهشون پیشرفت تکنولوژی باتری هست که به کل از این مسائل خلاص شن.
.01x
۵ مهر ۱۴۰۲چی بگم والا ظاهرا عوامل زیادی تاثیر داشتن هم خودروسازان نخواستن هم از طرف عوامل بیرونی اصرار بر تغییرات شد ولی قطعا منم ناراحتم یکسری تغییرات اجتناب ناپذیر ایجاد شده که همه چیز رو داره تحت ناثیر قرار می ده.
......
۷ مهر ۱۴۰۲اون زمان دهه ۹۰ میلادی و قبل تر مرسدس بنز با شاهکار های افسانه ای و اسطوره ای مثل w126 و w140 ثابت کرد که فقط خودش میتونست ماشینی بسازه که همه چیز تمام باشه و استهلاکی هم نداشته باشه یعنی هم جاودانه و خراب نشو و جان سخت و هم در عین حال لوکس و با کیفیت ساخت بالا و راحتی سواری بینظیر و تکنولوژی بالا مگر انگشت شمار رقبایی از خود اروپا یا آمریکا میتونستن چیزی در حدش باشند که اون هم فقط به دلیل اینکه توانایی مهندسی و علم فنی لازم رو داشتند.
البته مرسدس در محصولاتی دیگه هم جان سختی و دوام افسانه ای خودش رو هنوز تا جایی که خواسته در بعضی محصولات مثل کامیون ها و یونیماگ جی کلاس نظامی و… حفظ کرده و نگه داشته و در دوام بالا و بالاترین دوام با خود آمریکایی ها رقابت می کنه.
دلیل اینکه در زمان حال دیگه خودروسازان اقتصادی هم دیگه نمیخواهند الگویی مثل سابق داشته باشند چه برسه به محصولات افسانه ای دهه های قبل که گفته شد اینه که علاوه بر عوامل بیرونی
زمان هم نشون داد که خودروسازان دیدند که برای فروش بیشتر مردم ماشین همه چیز تمام و بینقص نمیخوان مثل ماشین هایی که قبلا آلمان یا بعضی سازندگان سطح بالا از اروپا و آمریکا میساختن نمیخوان،
چیزی که مردم میخوان ماشین هایی اندازه مصرفشون هست یعنی ماشین هایی فقط در حد نیازشان بازار و مصرف کننده نشون داد و که مردم اینها را میخوان
برای همین بازار نشون داد
که یا باید بازاری محور محصول بده بیرون یا پرفورمنس محور و متناسب با کاربرد
که نتیجه اش شده تولیدات الان که خودرو های اقتصادی هم یکبار مصرف شدند و دیگه مثل اون دوران و دهه های قبل نخواهند بود.
Alireza
۵ مهر ۱۴۰۲واقعا بی ام وه های جدید چه تاق ۵ چه ۷ و حتی xm از نظر طراحی شاهکارن اما فکر میکنم که واقعا سبک طراحی های قبلی خیلی بیشتر به برند بی ام وه می اومد و برای طرفدارها جذاب تر بود . به عنوان مثال چیزی که توی سری پنج G30 یا اتاق هفت G12 خیلی دلربا بود دیلایت های معروف بی ام وه بود اما توی سری پنج جدید فقط دوتا خط خمیده شده دی لایت و متاسفانه جذابیت سابق رو نداره.
JaMsHiD
۵ مهر ۱۴۰۲ماشین های دهه نود میلادی واقعا کیفیت و استحکام و آپشن های بی نهایت به درد بخور داشتن . آمریکایی آلمانی ژاپنی فرق نداره .
ولی الان همش شده آپشن های بدرد نخور برای افراد تنبل که فقط دنبال این هستن که از نقطه A به B برسن
کیفیت هم که کره ای ها هم میتونن ماشین با کیفیت درست کنن .
ولی الان سود توی بی کیفیت بودن ماشین هاست که پول بره تو جیب تعمیر کار و نمایندگی و کمپانی
حالا میخوای دیسلایک بدید یا ندید ولی واقعیت اینه . سری هفت های قدیم و جدید یا سری پنج جدید و قدیم یا E کلاس نسل اول رو با نسل کنونی مقایسه کنید میفهمید منظور من چی هست
......
۷ مهر ۱۴۰۲واقعاً به معنای واقعی کلمه دهه ۹۰ میلادی و قبل تر ماشینهای آلمان و آمریکایی زمانی بود که افسانه و اسطوره هایی مثل مرسدس بنز و کادیلاک و… پرچمداری میکردند و همه عاشق اون طراحی ها و حس بینظیرشون می شدند و از همه لحاظ از هر نظر که بگیم کامل و همه فن حریف و درجه یک بودن بادوام ترین ماشین ها بودن لوکس ترین بودن با کیفیت ترین بودن پیشرفته ترین و پر امکانات با طراحی های بینظیر هم بودند آلمانی ها وآمریکایی های اون زمان همه چیز رو باهم داشتن هم بادوامترین بودن با بیشترین قابلیت اطمینان هم لوکس و سطح بالا و هم با تکنولوژی و امکانات بالا با طراحی های و راحتی بینظیر وقتی فکر کنیم که اون زمان مرسدس W140 حتی وکیوم در هم داشت در دهه ۹۰ میلادی پر از تکنولدژی و امکانات در عین حال با بالاترین دوام و قابلیت اطمینان حتی فکرش هم خیلی جالبه که چطور اینهمه برتری و پرچمداری که آلمانی ها و آمریکایی ها داشتن و بقیه از ساختنش عاجز بودن ولی الان دیگه زیاد نمیخواهند اینطور باشند.
الان دیگه همه ماشین میسازن که فقط بفروشند و بس امکانات و خدمات هم بیشتر میدن که مثلا یر به یر میشه حتی خودروسازای اقتصادی ولی باز هم من ماشینای اون زمان رو دوست دارم واقعا چون ماشین واقعی بودن.
علی یوسفی
۵ مهر ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت دیدم یه بحثی باز شده پیرامون استهلاک مثلا ب ام و و مقایسه نسل های امروزی مدل ها با گذشته و هم چنین نوآوریها و اشکالات اونها اولا بنظرم بحث استهلاک ارتباط زیادی با دارنده خودرو داره و همچنین کلاسش مثلا شما کسی که تویوتا کرولا داره رو نمیتونید ازش انتظار داشته باشین همونطور رفتار کنه که مثلا ب ام و سری ۳ داشته باشه نکته دیگه فرهنگ استفاده از خودروئه دور از ساحت عزیز کاربران سایت و افرادی که آگاهانه از خودرو استفاده میکنند بارها اینو دیدم که طرف یه ماشینی داره بدون کمترین اطلاع از کاربرد تجهیزاتش و فقط فول آپشن بودنش براش مهمه اما در شهری مث تهران با استفاده افراطی از گاز و فشار به موتور در جایی که دو قدم اونورتر باید ترمز بگیری و ضمنا عدم توجه به سرویس دو چکاپ دائمی خودرو عملا عمر ماشینو و قطعاتو کم میکنه یه نکته دیگه هم اینه یه نوآوری چو تو سبک طراحی چه تجهیزات در اوایل ورودش بالاخره یه سری مشکلات و سختی ها داره اما وقتی جا بیفته هم فراگیر میشه و هم سهولت استفاده پیدا میکنه شما طراحی خارجی و داخلی ب ام و سری ۷ سال ۲۰۰۲ رو ببینید حتی مدیر ارشد شرکت هم به طراحی بنگل نقد وارد کرد اما طولی نکشید لکسوس و بنز وبقیه همون لبه برآمده صندوق عقب و جلو پنجره بزرگ و جعبه دنده ب ام و رو استفاده کردن بازم دوست دارم سرورانم نظرشونو بگن تا منم یاد بگیرم.
ابوالفضل
۶ مهر ۱۴۰۲خوبه ولی من از نسل قبلیش بیشتر خوشم میاد یعنی عاشق نسل قبل و سری v10 بودم
18:45
۷ مهر ۱۴۰۲آخرین نفری بودم که این مقاله رو خوندم.
اول مقاله ذکر شده که ب ام و از موتور v6 استفاده کرده اما باید گفت که ب ام و هیچوقت تو طول تاریخش از چیدمان v تو مدلهای 6سیلندر خودش استفاده نکرده و فقط از چیدمان خطی استفاده میکنه و مطلب باید اصلاح بشه. حتی اگه منبع اصلی هم نوشته باشه v6، کاملا غلطه و دوستداران آلمانی ها میدونن که ب ام و از چیدمان v تو 6هاش استفاده نکرده و نمیکنه. ممنون از آقای اشتری اگه مطلب اصلاح بشه🙏
این سدان با وجود اینکه زشت نیست اما جذابیت های بصری دونسل قبل رو اصلا نداره، ولی خب بی روح هم نیست و کاملا اسپرت بودن خودش و نشون داده، درست انگار نسل e60 سری 5 اطاق بنگل دوباره زنده شده! با بدنه ای 70درصد اسپرتی و 30 درصد تجملی.
اما، واما نکته مهمش اینجاست:
یه شجره نامه عریض و طویلی داره که از عهده هر خودروسازی برنمیاد.
بالای 50ساله داره تولید میشه اونم از سال 1972 تا(معلوم نیست کی)، ضمنا سری 5 هم اجداد خودش رو داشته قبل اینکه این اطاق تولید بشه!
اطاقی که چند دهه لقب کارآمدترین خودروی سواری جهان رو یدک کشیده و صاحب سبک و فرمانروای این کلاس هست.
شاسی های جادویی، موتورهای توقف ناپذیر و سرزنده، آرامش در ترکیب با امنیت بالا، بهمراه چالاکی، بازیگوشی و هندلینگ مدهوش کننده، جادادن 5سرنشین درکنار جاداری و امکانات بسیار گسترده و نوآورانه با قیمت متوسط و در کنار مصرف سوخت وآلایندگی های بسیار کم در طول دهه ها قطعا ترکیب این عناصر سخت با هم، فقط از دستان هنرمند سلطان باواریا ساخته هست. ناگفته نمونه این عناصر حیاتی بیش از پیش، با نسل های f10 و g30 این اطاق قوت بسیار بیشتری گرفتن و از پلت فرم سری7 استفاده کردن.
نسل جدید هم قراره دوباره هم استانداردهای خودِ ب ام و، و هم صنعت خودرو رو متحول کنه اونم با طیف وسیعی از نوآوری ها مثل همیشه…
حقیقت بزرگ این امر رو میشه تو مدل آینده M5 سدان و حتی M5 استیشن دونست که بالاخره نسخه استیشن M5 پس از دهه ها غیبت دوباره میخواد ظهور کنه تا پرچمدار واقعی دنیای استیشن ها مشخص بشه…
نتیجه:
سری5، کامل ترین خودروی خانوادگی تاریخ…
ممنون از آقای اشتری عزیز🙏🌹🌹
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ مهر ۱۴۰۲سلامت باشید
ماکان
۹ مهر ۱۴۰۲برای من این بی ام و سری ۵ خودروی خیلی خوبی هستش .
rassull rt
۹ مهر ۱۴۰۲پیشرانه ی v6 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟