از میان تمامی محصولات بیامو M که در بازار حضور دارند M8 گرن کوپه احتمالاً کمترین توجه را به خود جلب کند اما تست سرعت و شتاب نسخه تیون شده جی پاور نشان میدهد که M8 چه تواناییهایی دارد.
ژرمنها نسبت به فرزند زیبای خود کمتوجه هستند و فرقی نمیکند که نسخه کوپه، کانورتیبل یا چهار درب آن موضوع بحث باشد زیرا از سال ۲۰۱۹ تاکنون شاهد کمترین تغییرات در آن هستیم. اوایل سال قبل M8 فیس لیفت جزئی را تجربه کرد اما سطح تغییرات رخ داده به حدی ملایم بودند که حتی طرفداران دو آتشه بیامو نیز به سختی میتوانستند آنها را تشخیص دهند. اگرچه بیامو نسبت به خانواده سری ۸ کملطف بوده است اما تیونرها هرگز M8 را فراموش نکردهاند. جی پاور چندی پیش پروژه ارتقای خود برای این خودرو را معرفی کرد و حالا میتوانیم هنرنمایی آن در اتوبان را مشاهده کنیم. این بیامو M8 گرن کوپه جی پاور که ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد به سرعت ۳۱۳ کیلومتر در ساعت میرسد هرچند با سفارش کیت ۹۰۰ اسب بخاری میتوان حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت را نیز تجربه کرد.
جدای از قدرت قابلتوجه، M8 گرن کوپه جی پاور نیروی توقف زیادی نیز دارد. این موضوع را زمانی متوجه میشویم که یک فورد کوگا در اتوبان ناگهان جلوی M8 که با سرعت بیش از ۳۰۵ کیلومتر در ساعت حرکت میکند سبز میشود. در همین زمان است که راننده سریعاً سرعت را کم میکند تا از برخورد با کوگا جلوگیری کند. به همین خاطر است که در اتوبانهای پرسرعت و به ویژه در مسیرهایی که فاقد محدودیت سرعت است میبایست قبل از تعویض لاین حرکتی حتماً اوضاع را بررسی کرد.
در سال جاری که قوانین آلایندگی کشورها سختتر از هر زمان دیگری شده است، شنیدن صدای پیشرانه ۸ سیلندر بیامو جذابتر خواهد بود. این نیروگاه ۴.۴ لیتری توئین توربو صدای بسیار زیادی دارد و شاید با شخصیت نسخه چهار درب M8 خیلی همخوانی نداشته باشد. البته اکثر طرفداران خودرو از کار جی پاور در ارتقای این خودروی جذاب خشنود خواهند بود؛ اما شاید مشتاق باشید بدانید آینده سری ۸ چه خواهد بود که باید گفت ظاهراً نسل سوم آن در حال توسعه است اما شاید درست بعد از بازنشستگی نسل فعلی عرضه نشود. شایعاتی درباره پایان تولید سری ۸ فعلی در سال ۲۰۲۵ و عرضه مجدد آن در سال ۲۰۲۹ و فقط بهصورت گرن کوپه به گوش میرسد. گفته شده است این مدل جدید بر اساس پلتفرم Neue Klasse و با قوای محرکه برقی عرضه خواهد شد و خبری از مدلهای کوپه و کانورتیبل نخواهد بود هرچند هیچچیزی بهصورت رسمی تائید نشده است.
امیر
۳۱ مرداد ۱۴۰۲نسل بعدی m8 با اینکه الکتریکی هست ( صدای جذاب پیشرانه ۸ سیلندر و نداره ) ولی ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت تولید میکنه !! منبع : carwow. UK
نشناسی بهتره
۳۱ مرداد ۱۴۰۲انصافاً که یکی از زیباترین سری mهاست
به این میگن مهندسی آلمانی💪😎🇩🇪
امیر
۳۱ مرداد ۱۴۰۲این پلتفرم Neue klasse خیلی خفن هست 🔥 هنوز تولید نسل بعدی i8 تایید نشده ولی بعضی از منابع میگن که قرار در سال ۲۰۲۷ به عنوان یه کوپه اسپرت تمام الکتریکی دوباره وارد بازار بشه ، اگه واقعا تولید نسل بعدی i8 با قوای تمام الکتریکی در دستور کار بیمر باشه ، مطمئن باشید از همین پلتفرم استفاده میکنه و خروجی در حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ اسب بخار داره ( نسل قبلی i8 فقط ۳۷۵ اسب بخار قدرت داشت ) به هر حال i8 برقی میاد که بازار اسپرت های الکتریکی و که تا اون موقع رونق پیدا کرده ، به تصرف خودش در بیاره هر چند قطعا کار راحتی در برابر آئودی های tt و R8 برقی نخواهد داشت
رضا
۳۱ مرداد ۱۴۰۲عجب ماشین زیباییه این M8. ولی نظر من بیشتر به سمت نسخه دو دره. کوپه جذابیت بیشتری داره.
مهران
۳۱ مرداد ۱۴۰۲لعنتی…رخ رو نگا😍
کاش باله نمیذاشت بهتر بود
JDM
۳۱ مرداد ۱۴۰۲طراحی این M8 خیلی قشنگه و یکی از بهترین طراحی های اخیر بیمر هست از نظر من. جدا از اون صدای V8 و یه اتوبان چیمیکنه با معشوق
Enzo Ferrari 2008
۳۱ مرداد ۱۴۰۲چقدر زیباست خیلی خوش رنگ قوی گنک
سرزمین آفتاب تابان
۳۱ مرداد ۱۴۰۲واقعا زیباست ولی اون بال زشت عقب چیه جی پارو گذاشته
خوشم نیومد
Alireza
۳۱ مرداد ۱۴۰۲دوستان دقیقه ۳۰: ۷ رو نگاه کنید سیستم ترمز وحشتناک عالیه😍
Matin
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳M5 e60 g power با 900 اسب بخار نزدیک چهارصد تا میره
یا ام فایو سی اس جی پاور چهارصد تا میره بعد این چرا 330 تا میره؟