بی ام و

تست سرعت و شتاب بی ام و M8 جی پاور با 800 اسب بخار قدرت

شرکت مشهور جی پاور قبلاً از بی ام و M8 خود با ۸۰۰ اسب بخار قدرت رونمایی کرده بود. حالا این خودرو راهی اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان شده تا توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد.

پیش از این تست درایوهای تخصصی بی ام و M8 نسخه‌های کوپه، کانورتیبل و گرن کوپه در پدال منتشر شده و اکثر کارشناسان نیز بر این باورند M8 به قدرت بیشتر نیازی ندارد. بااین‌حال جی پاور ۲۰۰ اسب بخار دیگر را به M8 گرن کوپه اضافه کرده تا توانایی‌های آن را به سطح جدیدی برساند. اخیراً نیز کانال AutoTopNL پشت فرمان این خودرو نشسته تا توانایی‌های آن را محک بزند.

نسخه استاندارد این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو با ۶۱۷ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. اگرچه بی ام و مدعی است خودروی یاد شده در عرض ۳.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد اما قبلاً شاهد ثبت رکورد ۲.۹ ثانیه هم بوده‌ایم. در واقع ما یک موشک بالستیک چهار درب را شاهد هستیم که با افزوده شدن ۲۰۰ اسب بخار به آن ترسناک‌تر هم خواهد شد.

وجود ۲۰۰ اسب بخار اضافی باعث می‌شود لاستیک‌های عقب M8 جی پاور دود شده و از بین بروند! این خودرو در همان نسخه استاندارد نیز گیرا و ترسناک بوده و عملکرد بسیار خوبی دارد. پایداری خودرو حتی در سرعت‌های بالا به حدی زیاد است که شاید گاهی اوقات شتاب گیری آن کلافه کننده به نظر برسد؛ اما همه این موارد در نسخه تیون شده جی پاور ارتقا یافته‌اند. قدرت M8 جی پاور به حدی زیادی است که در رفتن چرخ های عقب را آسان جلوه می‌دهد. در کل باید گفت جی پاور با هوشمندی تمام روی قوای محرکه، سیستم تعلیق و سایر بخش‌های این خودرو کار کرده است.

در این ویدئو به جزئیات تغییرات رخ داده همچون سیستم تعلیق یا ترمزها اشاره نشده اما می‌دانیم که رینگ‌های جدید، کاپوت پف کرده و بال عقب بزرگ به M8 اضافه شده‌اند. احتمالاً شاسی نیز کمی ارتقا یافته چراکه پایداری زیادی را در سرعت‌های بالا به نمایش می‌گذارد. هیچ‌کسی با این خودرو راهی پیست نمی‌شود زیرا خیلی بزرگ و سنگین است پس علت تیون کردن آن چیست؟ مالکان و خریداران کیت تیونینگ جی پاور حتماً پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای برای این کار دارند!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2054 ديدگاه)

    1.9 تن که برای موتور جلو سنگین نیست ولی کاش بجای مدل مزخرف M4CSL، یه بال و اسپیلیتر فیبر کربنی واقعی می زاشتن و این مدل رو سریع ترین بی ام و پیست می کردن تا یه رقابت جانانه با GT500 و ZL1 1LE داشت. چه بهتر می شد که یه گیربکس سریع تر سفارش می دادن به ZF یا tremec.

    موافقم 38
    مخالفم 4
  2. ❤BMW❤

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    خیلی خوبه

    یه سوال ، چرا وقتی این یارو میره داخل تونل ، همیشه شیشه اش رو میکشه پایین ؟ و بعد تونل میکشه بالا ؟

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. R/T

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      چونکه داخل تونل میخواد صدا را بهتر بشنوه چون تو محیط سربسته است صدا همونجا میمونه یعنی بیشتره

      موافقم 18
  3. amir-mr

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (401 ديدگاه)

    زیبا ترین بی ام و جهان در حال حاضر با اختلاف

    موافقم 30
    1. mercedes

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (425 ديدگاه)

      مشکیش خیلی زیباس
      بیشتر از گندگیش خوشم میاد،مردونس

      موافقم 18
  4. Alireza

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (203 ديدگاه)

    هیولای رام نشدنی♥️♥️

    موافقم 11
  5. R/T

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    ایول عجب چیزی بود

    موافقم 12
  6. Siyavash

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (804 ديدگاه)

    سلام..این m8 نسخه csl نداره….
    چند وقته به این فکر میکنم بی ام و یه سوپر اسپرت بسازه با همین موتور 4.4لیتریش .موتور وسط باشه یا عقب…مثلا با وزن بین ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ کیلو قدرتشم بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ اسب باشه….
    عجب چیزی میشه راحت میره برادرقابت با بقیه گردن کلفتا….

    موافقم 15
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا