بی ام و

9 نکته‌ای که باید درباره ب‌ام‌و سری 5 جدید بدانیم

با رونمایی از نسل جدید ب‌ام‌و سری ۵ سرانجام انتظارها به پایان رسید. این خودرو بیش از هر چیزی شبیه برادر بزرگ‌تر خود یعنی سری ۷ است. هم‌اکنون نمایی بسیار آشنا را شاهد هستیم البته همین رویه در رقیب ب‌ام‌و یعنی مرسدس بنز و حتی جگوار نیز دیده می‌شود.

bmw-5-series-2017-1024-11
در نمای جلوی سری ۵ جدید شاهد جلوپنجره‌ای عریض‌تر، خطوط بدنه‌ی قوی‌تر و ورودی‌های هوای متفاوت‌تر هستیم. ازآنجایی‌که نمای سری ۷ شکیل و مجلل است پس شباهت سری ۵ جدید به برادر بزرگ‌تر چیز چندان بدی نیست.

  • معماری جدید و کاهش وزن ۱۰۰ کیلوگرمی

2017-bmw-5-series-24
سری ۵ جدید بر پایه‌ی معماری جدید ب‌ام‌و CLAR شکل گرفته و در آن از آلومینیوم زیاد به همراه منیزیم در ساختار خودرو استفاده شده تا وزن آن در مقایسه با نسل قدیمی حدود ۱۰۰ کیلوگرم کمتر شود.

  • احساس جذاب داخل کابین

bmw-5-series-2017-1024-6c
همه‌ی مدل‌های سری ۵ از صفحه‌نمایش ۸.۷ اینچی استاندارد (و یا صفحه‌نمایش ۱۰.۲ اینچی آپشنال) به همراه سیستم iDrive بهره می‌برند. البته می‌توانید کنترل صوتی و کنترل حرکات را نیز داشته باشید.

به عبارت دیگر با تکان دادن دست‌هایتان می‌توانید منوهای صفحه‌نمایش را کنترل کنید. از دیگر نوآوری‌های تکنولوژیکی این خودرو می‌توان به هدآپ دیسپلی بزرگ‌تر (۷۰ درصد بزرگ‌تر) اشاره کرد.

  • پیشرانه‌های ۲ و ۳ لیتری جدید به همراه نسخه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری

bmw-5-series-2017-1024-86
در بخش پیشرانه‌های بنزینی شاهد پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۱۸۸ اسب بخار در مدل 520i و قدرت ۲۴۸ اسب بخاری در مدل 530i هستیم.

بالاترین مدل پیشرانه‌های بنزینی نسخه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو ۳۳۵ اسب بخاری در مدل 540i بکار رفته اگرچه که پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری مدل M550i xDrive نیز رئیس این دسته خواهد بود. این پیشرانه توانایی تولید قدرت ۴۵۵ اسب بخاری را دارد. با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴ ثانیه‌ای، این خودرو در واقع سریع‌تر از نسل قبلی M5 با پکیج مسابقه‌ای است. همچنین در آینده نسخه‌ی پلاگین هیبرید سری ۵ نیز عرضه خواهد شد.

در بخش پیشرانه‌های دیزلی، مدل‌های 520d و 530d به ترتیب از پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۸۸ اسب بخاری و ۶ سیلندر ۳ لیتری ۲۶۱ اسب بخاری بهره خواهند برد.

  • پیشرانه‌ی دیزلی با چهار توربو در راه است

bmw-5-series-2017-1024-87
در هنگام عرضه‌ی مدل M550i با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر شاهد عرضه‌ی مدل 550d با چهار توربو نیز خواهیم بود. این پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری در مدل 750d معرفی شده و قدرت خروجی ۳۹۴ اسب بخاری دارد.

این پیشرانه‌ی فوق‌العاده هوشمند از یک توربوی کوچک در دورهای پایین، دو توربوی کوچک در دورهای میانی و یک توربو در دورهای بالا استفاده می‌کند. حداکثر گشتاور این پیشرانه از دور ۱۰۰۰ در دسترس است اما در مدل 550d باید تا دور ۲۰۰۰ صبر کنید چرا که تنها سه توربو دارد.

  • ب‌ام‌و M5 با قدرت بالای ۶۰۰ اسب بخار و سیستم چهارچرخ محرک عرضه خواهد شد

bmw-5-series-02
انتظار می‌رود این خودرو از همان پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری ارتقا یافته استفاده خواهد کرد. خروجی این واحد بالای ۶۰۰ اسب بخار خواهد بود. انتظار داریم این خودرو بسیار سریع باشد. همچنین برای اولین به‌صورت سفارشی از سیستم چهارچرخ محرک سود خواهد برد.

  • این خودرو ویژگی خودران خواهد داشت

bmw-5-series-autonomous
همانند تسلا مدل S و X، مرسدس بنز E کلاس و ولوو S90، نسل جدید سری ۵ نیمه خودران خواهد بود. طبق گفته‌های ب‌ام‌و این خودرو اصول اولیه‌ی رانندگی خودکار را خواهد داشت و سری ۵ خواهد توانست در بین خطوط حرکت کند. این خودرو حسگرهایی خواهد داشت که می‌تواند امکان نگه‌داشتن فرمان را تشخیص دهد.

  • سواری خودرو بهتر از همیشه خواهد بود

bmw-5-series-01
سری ۵ همیشه خودروی خوبی برای سواری بود اما نسل G30 حتی بهتر از F10 عمل خواهد کرد. فرمان فعال داخلی (فرمان پذیری چرخ‌های عقب) که به‌صورت سفارشی در دسترس است در مدل‌های دو دیفرانسیل برای اولین بار عرضه خواهد شد و البته میله‌های ضد لغزش فعال را نیز دریافت خواهید نمود. این موارد با وزن کمتر خودرو ترکیب کنید و بدین ترتیب سدانی اسپورت با سواری تیز خواهید داشت.

  • موعد عرضه، فوریه

bmw-5-series-2017-1024-41
پس از رونمایی عمومی در نمایشگاه خودروی دیترویت، سری ۵ جدید در ماه فوریه در دسترس خواهد بود و بهای آن از ۳۶۰۲۵ پوند آغاز خواهد شد.

منبع: carthrottle

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. <<<<<

    ۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    چند وقتیه از دیدن مدل های جدید برندهای لوکس ذوق زده نشدم
    بی ام و هم همین رویه را پیش گرفته
    حیف

    1. نیما

      ۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (276 ديدگاه)

      کاملا موافقم ! مثل چند سال پیش نیست . حتی مدل های جدید کیا و هیوندا که همیشه جنجالی طراحی می شدن دیگه خیلی محافظه کارانه طراحی می شن !

    2. ارش

      ۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2095 ديدگاه)

      فرض میکنیم با نرخ ازاد تقریبا میشه ۱۸۰ میلیون.حالا اون ور دنیا با این پول چه ماشینی با چه اسب بخاری سوار میشن بعد تو ایران با ۱۸۰ چی سوار میشن

  2. Bavaria

    ۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    با اینکه ماشین فوقالعاده اییه ولی افسوس میخورم که زبان طراحی جدیدی نداره و دنباله روی طراحی های حال حاضر ب ام و هست
    البته خیلی خوبه که دارندگان نسل قبلی از ماشین خودشون سیر نمیشن و کسایی هم که اینو میخرن،از داشتنش لذت میبرن
    این خودش هنر بزرگیه

  3. Saied

    ۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    عالیه. ایشالاه که هر کس که لایقشه بتونه سوارش بشه .

  4. رامکال

    ۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (594 ديدگاه)

    خوشحالم در شهری زندگی میکنم که ب ام و ها و بنز های فراوانی درش تردد میکنند.
    حیف که شهرم(اهواز) آباد نیست و خیابان ها و از اون بدتر فاضلاب افتضاحش بسیار توی ذوق میزنه ولی به عشق همین ماشین های لوکس هم که شده از خونه میزنم بیرون تا از دیدنشون لذت ببرم.
    و خیلی حال میکنم که همین ماشین های گرون آلمانی از بعضی رقباشون که اسم از کشور سازندشون نمیارم و به ابهت و مشتی حرف دیگه معروفند اگر نگم زیادتر ولی بهمون اندازه دیده میشند.
    حتی از نظر برخی از نوابغ سایت طرفداری ماشین آلمانی از رنو پی کی هم پرخرج تره.
    بی خود نیست که از قدیم گفتند که حسود هرگز نیاسود.
    و این در حالی است که به لطف دلالان عزیز این ماشین ها بسیار بالاتر از قیمت واقعیشون(قیمت جهانی) فروخته میشند.
    همین امروز هم دوباره یک سری 5 رو مشاهده کردم اون قدر از دیدن رخ جلوش و اون لاستیک های پهنش که کاملا با هماهنگی در طرهاحی بدنه بسر میبرد حال میکنم.
    امید وارم که بتونم نسل جدیدشو از نزدیک ببینم.

  5. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

    ۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    خدایی هیچی m3 نمیشه یه خشم عجیبی تو ظاهرش بود
    این سری 5 جدید هم همه چیزش خوبه ولی ظاهرش خیلی ساده و معمولیه
    البته بیشتر از قسمت عقب خودرو به خصوص دیفیوزرش خوشم اومد خیلی بش میاد
    اما جلو زیاد جالب نیست ….

  6. علي

    ۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    پدال عزیز من هنوزم در تعجبم چرا انقدر علاقه دارید مطالبتون رو از رسانه ها و سایتهای اینگلیسی و برتانیایی و وابسته هاشون استخراج کنین. و قیمتهارو به پوند اعلام میکنین. پوند تو اعتبارخودش مونده و نمیدونه چجوری جلوی سقوطشو بگیره ولی تو این سایت علاقه شدیدی به اعلام قیمتها و مقاله ها از این سایتهاست وجود داره. یکم از سایتهای معتبر دیگر نقاط کره خاکی هم استفاده کنید به نظرم عدالت بهتر برقرار میشه تا زمانی که گروه پدال با ساپورت((( مالی))) بعضی از شرکتها شروع به تست مستقیم خودروها بکنه و نظر خودشو بدون عمد و غیرجانبدارانه و عادلانه اعلام کنه به یاری حق.
    با تچکر فراوان

    1. Parker

      ۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      به نظر من که هیچ اشکالی نداره.

  7. Sina

    ۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (831 ديدگاه)

    کاش به همین اندازه هم به ایکس 5 توجه میکردو یه دستی به سرو روش میکشید
    فکر میکنم حالا که آئودیq7 و ولوو xc90چهارسیلندر دولیتری دادن بیرون ب ام و هم موتور سری 5 چهار سیلندرشو بذاره رو ایکس5 بد نیست

  8. حميد

    ۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    این همه مشخصات فنی عالی به همراه طراحی بینظیر و قیمتش هم سی چهار هزار پوند خوبه

  9. علیرضا.م

    ۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (57 ديدگاه)

    لطفاً واحد پول مقالات رو تغییر بدید .
    چند نفر باید بگن تا شما راضی بشید ؟
    تمومش کنید دیگه .
    پوند چیه آخه
    از سایت های انگلیسی ترجمه می کنید ایرادی نداره آخه چرا واحد پول اون ها رو میزنید .
    چرا نحوه گفتار متن رو تغییر نمیدید .
    فضای متن مقاله هم خیلی کوچیکه باید قالب سایت تغییر کنه . یکم سر کیسه رو شل کنید به چهارنفر طراح درست و حسابی استخدام کنید .
    این چه وضعیه ؟دو طرف سایت کاملاً خالیه . بعد ما باید همش اسکرول کنیم .
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. شاهین

      ۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      دوست عزیز واسه من تبدیل واحد به ریال یا دلار هیچ کاری نداره اما قیمت خودروها تو کشورهای مختلف فرق داره و البته معمولا خودرو تو اروپا گرون تر هست.واسه همینه که واحد اصلی پول درج میشه مثل پوند انگلیس،دلار استرالیا و…

    2. ساسان.م

      ۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (338 ديدگاه)

      با اینکه طراحی سایت باید عوض بشه موافقم
      مثل این وبلاگ های دره پیت هی باید اسکرول کنیم بیایم پایین که اصلاً در شأن سایتی مثل پدال نیست

      1. Dr.-Ing. h.c. F. Porsche AG

        ۱ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        پدال در گوشی های اندروید تمام صفحست

        با گوشی خیلی خوبه.

  10. GOD BLESS AMERICA

    ۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    قربون اون موتور دیزل پیشرفته برم من.
    ای خدای گشتاور ، جیگر طلا قربون اون حجم پایین و قدرت بالات برم من.
    خدایا گشتاورم آرزوست.

    BMW جان این موتور رو به این GM مادر مرده هم بده تو SUVهای فول سایزش بگذاره مصرف سوخت و آلودگی پایین بیاد .

    1. GOD BLESS AMERICA

      ۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      ادمین جان
      چرا دیدگاههای من در انتظار تایید قرار میگیره؟

      بخدا قلبم ضعیفه از این شوخی ها با من نکن.

  11. احمد باقری

    ۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی بهتر شده.

  12. mohsen

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    ب‌ام‌و M5 با قدرت بالای 600 اسب بخار و سیستم چهارچرخ محرک عرضه خواهد شد
    چیزی بلد نیستم بگم تا خودمو دل داری بدم!
    یا ابرفرز
    بابا شما چیکار به طراحیش دارید؟ خدایی طراحیش اخه حرفی واسه گفتن داره؟ حال کنید به اینکه زیر ماشین کن فیکون شده! این یعنی چیزی که بهت فاز میده
    منتظر ورودش به ایران با قیمت های نجومی هستم:l

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا