GT3 یکی از توانمندترین و جذابترین اعضای خانوادهٔ پرجمعیت پورشه ۹۱۱ محسوب میشود اما آیا این ماشین میتواند حریف وحشیترین کوپهٔ ساخت بامو یعنی M4 CSL شود؟ کارواو بین این دو کوپهٔ جذاب آلمانی مسابقهٔ درگی را ترتیب داده است تا به این سؤال پاسخ دهد اما پیش از تماشای ویدئو بهتر است نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم.
۹۱۱ GT3 از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده میکند که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند این یکی از جذابترین پیشرانههای حال حاضر دنیا محسوب میشود اما بدون پرخوران، خروجی بسیار پایینتری نسبت به رقیب باواریایی دارد زیرا موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی بامو ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
بنابراین، در درگ باید M4 CSL شانس بیشتری داشته باشد اما در اینجا باید به یک فاکتور بسیار مهم دیگر یعنی وزن هم توجه داشت زیرا پورشه بسیار سبکتر است و حدود ۱۹۰ کیلوگرم از رقیب باواریایی وزن کمتری دارد. علاوه بر این، در ویدئو میتوان دید که M4 در آغاز حرکت مشکل دارد و نمیتواند بهخوبی لانچ کند. به همین دلیل، پورشه در تمام درگهایی که از حالت سکون برگزار شد به پیروزی رسید و M4 فقط در یک مسابقهٔ رولینگ با حالت گیربکس دستی توانست کوپهٔ اشتوتگارتی را مغلوب کند.
مشخصات فنی
۹۱۱ GT3 | بامو M4 CSL | |
پیشرانه | ۴ لیتری H6 | ۳ لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۵۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۴۳۵ کیلوگرم | ۱۶۲۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۶۲,۴۵۰ دلار | ۱۴۰,۸۹۵ دلار |
Reza Waffen SS
۱۴ مهر ۱۴۰۱پورش 911 GT3 : لایک
BMW M4 CSL : دیسلایک
M
۱۴ مهر ۱۴۰۱باز خودت رو پشت آلمان قایم کردی🤣🤣🤣🤣
🇩🇪Regular fan of German and European cars🇪🇺
۱۴ مهر ۱۴۰۱هر دو فوق العاده هستن
Reza Waffen SS
۱۴ مهر ۱۴۰۱درگ رو ببینی نظرت عوض میشه به شخصی انتظارم از M4 خیلی بیشتر بود
🇩🇪Regular fan of German and European cars🇪🇺
۱۴ مهر ۱۴۰۱آره منم انتظارم از بی ام و یک مقدار بیشتر بود
KSH
۱۴ مهر ۱۴۰۱خیلی ویل اسپین داشت تو استارت وگرنه خیلی خوب بود
مانی
۱۴ مهر ۱۴۰۱ویل اسپین ؟؟؟حتی انگلیسی ها هم چنین اصطلاحی ندارن
این چه بیماری واگیرداریه؟
کسایی فک میکنن نشونه دونستن و باکلاسیه اما انگلیسی زبان ها ببینن میخندن
هرزگردی چه ایرادی داره؟
R@min
۱۴ مهر ۱۴۰۱ماشین دیفرانسیل عقبه و سیستم traction control هم برای پیست تغییر داده شده و نبایدم انتظار خاصی داشت.
Kamy
۱۴ مهر ۱۴۰۱توی پیست رقابتشون نزدیکتره ولی بازم gt3 سرتره
مانی
۱۴ مهر ۱۴۰۱توی نوربرگرینگ GT3 حدود ۳۰ ثانیه سریعتره
Kamy
۱۵ مهر ۱۴۰۱مانی جان پیست نوربرگ رینگ حدودا ۲۰ کیلومتر طولشه طبیعیه که فاصله زمانیشون اینقد باشه من منظورم این بود که ام فور عملکردش توی پیست بهتر از درگه
محمد هادی
۱۴ مهر ۱۴۰۱خود پدال داره میگه برا بی ام و مشکل فنی پیش اومده
لنظرم همون وسط رقابت باید بی ام و رو مستقیم ارجا میدادن به نمایندگی!!
این که نشد که آخه
سامان اذری
۱۴ مهر ۱۴۰۱کاش تا زمانی که زنده هستم
۹۱۱ تولید بشه اونم فقط بنزینی
حتی هایبرید یا نمیدونم هیدروژنی یا هر کوفت و زهرمار دیگه ای باشه قبول نیست
فقط بنزینی
👑legend👑
reza342
۱۴ مهر ۱۴۰۱نتیجه درست بود. وقتی 200کیلو اختلاف هست با گیربکس 2کلاچه پرسرعت همین میشه
Reza Waffen SS
۱۴ مهر ۱۴۰۱حالا اون بکنار درجا زدن های مت واتسون منو ناامید کرد
Royal Driver UK 70
۱۴ مهر ۱۴۰۱ولی…. همین پورشه هم یک ماشین اسپرت قوی تر از بی ام و حساب میشه. کلا بین آلمانیا علاقه بیشتری به پورشه دارم. یک موتوره تخت ۶ داره که همه کسی رو حریفه. گیربکسی که مثل موشک دنده عوض میکنه. حالا توربو اس نیست، این یکی برخلاف توربو اس آیرودینامیک بهتری هم داره. همیشه مهندسیه پورشه حرفه راست رو میزنه.
Sobhan
۱۴ مهر ۱۴۰۱جفتشون راه نمیرن 😂ولی باز پورش تو لانچ بهتر از بی ام و هست
محمد هادی
۱۴ مهر ۱۴۰۱برو کدوم ماشینه پس؟؟
هلکت؟
خخخخ🤦🤦
Sobhan
۱۵ مهر ۱۴۰۱نه آمریکایی فنم نه آلمانی 🙌ایتالیایی فنم ،از
نظر من جفتشون راه نمیرفتن
فرشاد
۱۸ دی ۱۴۰۱ایتالیایی فن بودنتم چیزی رو عوض نمیکنه
چه لامبورگینی هایی که پشت سرهم از پورشه خوردن از زمان گالاردو و کرراجی تی بگیر تا هورکان و توربو اس
و چه فراری هایی که از 918و911توربو اس خوردن مث فراری812مث لافراری
تازگیا یه استراداله اوردین حریف911شد اما با یکونیم میلیون دلار اختلاف قیمت
بعد تازه همونم با918بندازن حق به حق دار میرسه
GMA
۱۴ مهر ۱۴۰۱وقتی GT3 و توربو S،مثل آب خوردن رقبا را میبلعند،و هیچ کدوم هم در صدر خانواده نیستن،پس نسل جدید GT2 RS هایپرکار های بسیار قدرتمند تر از خودش رو خواهد بلعید…
Payfast
۱۴ مهر ۱۴۰۱هیچ وقت درک نکردم چرا با ماشین های پیست محور درگ میزارن
محمد هادی
۱۴ مهر ۱۴۰۱جی تی تو آر اس هیولای واقعی پورشه ست
بذا نسخه جدیدش معرفی بشه
Arshia m3csl
۱۴ مهر ۱۴۰۱من ۹۱۱ رو ترجیح میدم هم سریعتره و هم زیباست و هم اصیله بی ام و m4 جدید زیبا نیست و اون جلوپنجرش واقعا زشته و حس ۹۱۱ رو نداره
ShoBeIR
۱۴ مهر ۱۴۰۱چون سخن از المان شود , نام زیبای پورش می درخشد
پ.ن : خیلی انتظارم بیشتر بود از M4 , اونم سری CSL , اخه این چه شتابی بود :/ ولی مت واتسون مقداری در لانچ کردن بد عمل کرد , مثل قبل نبود
Porsche 911
۱۴ مهر ۱۴۰۱لانچ بد M4 به دلیل تنظیم شدن مخصوص پیست هست و دیفرانسیل عقب بودن هم دلیل دیگرش
از طرفی هم کلا واتسون با ماشینای دیفرانسیل عقب خیلی خوب لانچ نمیکنه
محمد هادی
۱۴ مهر ۱۴۰۱هههخ
مقداری؟؟
مقدار بسیار زیادی!
۹۱۱
۱۴ مهر ۱۴۰۱انتخاب من بدون هیچ چرا و ولی، پورشه هست
BMW
۱۴ مهر ۱۴۰۱کلا gt3 عشق اصلا مهم نیست تو درگ یا پیست بزنه یا بخوره صدای این ماشین امضای پورشس هیچ ماشینی این صدارو تولید نمی کنه ❤❤❤
احمدرضا
۱۴ مهر ۱۴۰۱انتخابم بدون هیچ شک و تردیدی
پورشه
شما فقط جذابیت و متانت ظاهری پورشه رو بذار کنار جلوپنجره ب ام و
با گذر زمان همونقدر که پورشه جذاب میمونه همونقدر ب ام و با این قیافه از چشم میفته
هرچی سری ۵ زیباس سری ۴ … زده
عباس
۱۵ مهر ۱۴۰۱موتور ام ۴ خطی هستش