بی ام وپورشه

درگ کوپه‌های اسپرت آلمانی، پورشه 911GT3 در برابر بی‌ ام‌ و M4 CSL

GT3 یکی از توانمندترین و جذاب‌ترین اعضای خانوادهٔ پرجمعیت پورشه ۹۱۱ محسوب می‌شود اما آیا این ماشین می‌تواند حریف وحشی‌ترین کوپهٔ ساخت ب‌ام‌و یعنی M4 CSL شود؟ کارواو بین این دو کوپهٔ جذاب آلمانی مسابقهٔ درگی را ترتیب داده است تا به این سؤال پاسخ دهد اما پیش از تماشای ویدئو بهتر است نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم.

۹۱۱ GT3 از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند این یکی از جذاب‌ترین پیشرانه‌های حال حاضر دنیا محسوب می‌شود اما بدون پرخوران، خروجی بسیار پایین‌تری نسبت به رقیب باواریایی دارد زیرا موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی ب‌ام‌و ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

بنابراین، در درگ باید M4 CSL شانس بیشتری داشته باشد اما در اینجا باید به یک فاکتور بسیار مهم دیگر یعنی وزن هم توجه داشت زیرا پورشه بسیار سبک‌تر است و حدود ۱۹۰ کیلوگرم از رقیب باواریایی وزن کمتری دارد. علاوه بر این، در ویدئو می‌توان دید که M4 در آغاز حرکت مشکل دارد و نمی‌تواند به‌خوبی لانچ کند. به همین دلیل، پورشه در تمام درگ‌هایی که از حالت سکون برگزار شد به پیروزی رسید و M4 فقط در یک مسابقهٔ رولینگ با حالت گیربکس دستی توانست کوپهٔ اشتوتگارتی را مغلوب کند.

مشخصات فنی

۹۱۱ GT3

ب‌ام‌و M4 CSL

پیشرانه ۴ لیتری H6 ۳ لیتری I6 توئین توربو
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۵۵۰ اسب بخار
گشتاور ۴۷۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۴۳۵ کیلوگرم ۱۶۲۵ کیلوگرم
قیمت ۱۶۲,۴۵۰ دلار ۱۴۰,۸۹۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    پورش 911 GT3 : لایک
    BMW M4 CSL : دیسلایک

    موافقم 124
    مخالفم 43
    1. M

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      باز خودت رو پشت آلمان قایم کردی🤣🤣🤣🤣

      موافقم 7
      مخالفم 53
  2. 🇩🇪Regular fan of German and European cars🇪🇺

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (57 ديدگاه)

    هر دو فوق العاده هستن

    موافقم 33
    مخالفم 4
    1. Reza Waffen SS

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      درگ رو ببینی نظرت عوض میشه به شخصی انتظارم از M4 خیلی بیشتر بود

      موافقم 34
      مخالفم 3
      1. 🇩🇪Regular fan of German and European cars🇪🇺

        ۱۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (57 ديدگاه)

        آره منم انتظارم از بی ام و یک مقدار بیشتر بود

        موافقم 22
        مخالفم 1
      2. KSH

        ۱۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (78 ديدگاه)

        خیلی ویل اسپین داشت تو استارت وگرنه خیلی خوب بود

        موافقم 8
        مخالفم 5
        1. مانی

          ۱۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          ویل اسپین ؟؟؟حتی انگلیسی ها هم چنین اصطلاحی ندارن
          این چه بیماری واگیرداریه؟
          کسایی فک میکنن نشونه دونستن و باکلاسیه اما انگلیسی زبان ها ببینن میخندن
          هرزگردی چه ایرادی داره؟

          موافقم 15
          مخالفم 4
      3. R@min

        ۱۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (2065 ديدگاه)

        ماشین دیفرانسیل عقبه و سیستم traction control هم برای پیست تغییر داده شده و نبایدم انتظار خاصی داشت.

      4. Kamy

        ۱۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (694 ديدگاه)

        توی پیست رقابتشون نزدیکتره ولی بازم gt3 سرتره

        موافقم 8
        مخالفم 2
        1. مانی

          ۱۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          توی نوربرگرینگ GT3 حدود ۳۰ ثانیه سریعتره

          موافقم 5
          مخالفم 3
        2. Kamy

          ۱۵ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (694 ديدگاه)

          مانی جان پیست نوربرگ رینگ حدودا ۲۰ کیلومتر طولشه طبیعیه که فاصله زمانیشون اینقد باشه من منظورم این بود که ام فور عملکردش توی پیست بهتر از درگه

          موافقم 1
          مخالفم 1
      5. محمد هادی

        ۱۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (2409 ديدگاه)

        خود پدال داره میگه برا بی ام و مشکل فنی پیش اومده
        لنظرم همون وسط رقابت باید بی ام و رو مستقیم ارجا میدادن به نمایندگی!!
        این که نشد که آخه

  3. سامان اذری

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3218 ديدگاه)

    کاش تا زمانی که زنده هستم

    ۹۱۱ تولید بشه اونم فقط بنزینی

    حتی هایبرید یا نمیدونم هیدروژنی یا هر کوفت و زهرمار دیگه ای باشه قبول نیست
    فقط بنزینی

    👑legend👑

    موافقم 37
    مخالفم 5
  4. reza342

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (216 ديدگاه)

    نتیجه درست بود. وقتی 200کیلو اختلاف هست با گیربکس 2کلاچه پرسرعت همین میشه

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. Reza Waffen SS

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      حالا اون بکنار درجا زدن های مت واتسون منو ناامید کرد

      موافقم 14
      مخالفم 1
  5. Royal Driver UK 70

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    ولی…. همین پورشه هم یک ماشین اسپرت قوی تر از بی ام و حساب میشه. کلا بین آلمانیا علاقه بیشتری به پورشه دارم. یک موتوره تخت ۶ داره که همه کسی رو حریفه. گیربکسی که مثل موشک دنده عوض میکنه. حالا توربو اس نیست، این یکی برخلاف توربو اس آیرودینامیک بهتری هم داره. همیشه مهندسیه پورشه حرفه راست رو میزنه.

    موافقم 20
    مخالفم 1
  6. Sobhan

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (422 ديدگاه)

    جفتشون راه نمیرن 😂ولی باز پورش تو لانچ بهتر از بی ام و هست

    مخالفم 28
    1. محمد هادی

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      برو کدوم ماشینه پس؟؟
      هلکت؟
      خخخخ🤦🤦

      1. Sobhan

        ۱۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (422 ديدگاه)

        نه آمریکایی فنم نه آلمانی 🙌ایتالیایی فنم ،از
        نظر من جفتشون راه نمیرفتن

        1. فرشاد

          ۱۸ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (932 ديدگاه)

          ایتالیایی فن بودنتم چیزی رو عوض نمیکنه
          چه لامبورگینی هایی که پشت سرهم از پورشه خوردن از زمان گالاردو و کرراجی تی بگیر تا هورکان و توربو اس
          و چه فراری هایی که از 918و911توربو اس خوردن مث فراری812مث لافراری
          تازگیا یه استراداله اوردین حریف911شد اما با یکونیم میلیون دلار اختلاف قیمت
          بعد تازه همونم با918بندازن حق به حق دار میرسه

  7. GMA

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (850 ديدگاه)

    وقتی GT3 و توربو S،مثل آب خوردن رقبا را می‌بلعند،و هیچ کدوم هم در صدر خانواده نیستن،پس نسل جدید GT2 RS هایپرکار های بسیار قدرتمند تر از خودش رو خواهد بلعید…

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. Payfast

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (806 ديدگاه)

      هیچ وقت درک نکردم چرا با ماشین های پیست محور درگ میزارن

      موافقم 7
      مخالفم 2
    2. محمد هادی

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      جی تی تو آر اس هیولای واقعی پورشه ست
      بذا نسخه جدیدش معرفی بشه

  8. Arshia m3csl

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1193 ديدگاه)

    من ۹۱۱ رو ترجیح میدم هم سریعتره و هم زیباست و هم اصیله بی ام و m4 جدید زیبا نیست و اون جلوپنجرش واقعا زشته و حس ۹۱۱ رو نداره

    موافقم 3
    مخالفم 4
  9. ShoBeIR

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    چون سخن از المان شود , نام زیبای پورش می درخشد
    پ.ن : خیلی انتظارم بیشتر بود از M4 , اونم سری CSL , اخه این چه شتابی بود :/ ولی مت واتسون مقداری در لانچ کردن بد عمل کرد , مثل قبل نبود

    1. Porsche 911

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1219 ديدگاه)

      لانچ بد M4 به دلیل تنظیم شدن مخصوص پیست هست و دیفرانسیل عقب بودن هم دلیل دیگرش
      از طرفی هم کلا واتسون با ماشینای دیفرانسیل عقب خیلی خوب لانچ نمیکنه

    2. محمد هادی

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      هههخ
      مقداری؟؟
      مقدار بسیار زیادی!

  10. ۹۱۱

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (600 ديدگاه)

    انتخاب من بدون هیچ چرا و ولی، پورشه هست

    موافقم 5
    مخالفم 1
  11. BMW

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (663 ديدگاه)

    کلا gt3 عشق اصلا مهم نیست تو درگ یا پیست بزنه یا بخوره صدای این ماشین امضای پورشس هیچ ماشینی این صدارو تولید نمی کنه ❤❤❤

  12. احمدرضا

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    انتخابم بدون هیچ شک و تردیدی
    پورشه
    شما فقط جذابیت و متانت ظاهری پورشه رو بذار کنار جلوپنجره ب ام و
    با گذر زمان همونقدر که پورشه جذاب میمونه همونقدر ب ام و با این قیافه از چشم میفته
    هرچی سری ۵ زیباس سری ۴ … زده

    موافقم 6
    مخالفم 2
  13. عباس

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موتور ام ۴ خطی هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا