G8X بیامو M4 بهخودیخود خودرویی با گنجایش بالا و توانایی مثالزدنی است. حال تیونر آلمانی AC اشنایتزر که به بهبود مدلهای مختلف بیامو میپردازد، تصمیم گرفته تا عملکرد این خودرو را به سطحی تازه برساند. این تیونر آلمانی پکیج تقویتی خود را برای هر دو بیامو M4 مدل G83 کانورتیبل و G82 کوپه دردسترس خریداران قرار داده است. این بسته تقویتی شامل بهبود عملکرد، آیرودینامیک و بهبود ظاهر خودرو میگردد.
از آنجایی که موتور ۶ سیلندر خطی تویین توربو S58 بیامو M4 هنوز تازهنفس است، AC اشنایتزر ساخت و توسعه قطعات موتوری را برای آن کنار گذاشته است؛ اما بیکار هم ننشسته و موفق شده تا کمی قدرت بیشتری را از موتور این خودرو دریافت کند. این تیونر آلمانی با ۹۹ اسب بخار افزایش قدرت و ۹۹ نیوتن متر افزایش گشتاور نسبت به مدل کامپتیشن، M4 را به ۶۰۲ اسب بخار قدرت و ۷۴۱ نیوتن متر گشتاور مجهز ساخته است. AC اشنایتزر برای کسانی که مایل به دریافت این حجم از قدرت نیستند، یک نسخه ضعیفتر با ۵۸۲ اسب بخار قدرت نیز توسعه میدهد.
هنوز از اعداد و ارقام عملکرد این خودرو خبری نیست اما حدس میزنیم شتاب اولیه این خودروهای بهبودیافته چیزی حدود ۳.۹ ثانیه باشد. حداکثر سرعت نیز ۲۸۸ کیلومتر بر ساعت است.
AC اشنایتزر به بهبود موتور بسنده نکرده و با ارائه یک فنربندی جدید و کاهش ارتفاع سواری به اندازه ۴۰ میلیمتر، پایداری M4 را در سرعتهای بالا افزایش داده است. اگر فکر میکنید که هزینه این تغییرات برایتان زیاد میشود، میتوانید از بسته دیگری استفاده کنید که ارتفاع خود را تنها تا ۲۰ میلیمتر کاهش میدهد.
تیونر مشهور آلمانی در کنار بهبود عملکرد خودرو، به بهبود وضعیت اجزای آیرودینامیکی بیامو M4 نیز کمک کرده است. براساس ادعای این شرکت، اسپلیتر جلو در سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۴۰ کیلوگرم نیروی عمودی بیشتری تولید میکند. در نسخه کوپه هم بالچه عقب باعث افزایش این نیرو تا ۷۰ کیلوگرم در بخش انتهای خودرو میگردد. خریدار میتواند درصورت تمایل، ورودیهای هوای روی کاپوت، تیغههای موازی روی سپر، گلگیر جانبی بازنگریشده و بالچهای کوچک را هم سفارش دهد. خرید مدل کانورتیبل این خودرو یک مزیت را نیز به همراه دارد و آن، دیفیوزر بازطراحیشده از جنس فیبرکربن آن است. این دیفیوزر نو، بخش پشتی M4 را جذابتر و مخوفتر از قبل کرده است.
از آپشنهای ظاهری این خودرو که توسط AC ارائه میشوند میتوان به رینگهای فوق سبک ۲۰ اینچی AC1 و AC3 اشاره داشت که در رنگ سیاه براق با برشهای الماسی موجود است. این رینگها در جلو و عقب به ترتیب در تایرهایی با اندازه ۲۸۵ و ۲۹۵ میلیمتری قرار خواهند گرفت تا چسبندگی خودرو افزایش یابد.
در داخل کابین هم گزینههایی چون فرمان از جنس چرم ناپا یا آلکانترا سیاه با دوخت جدید خاکستری و نوار نشانگر جهت فرمان وجود دارند. خریداران میتوانند درصورت تمایل پدالهای تعویضدنده و گاز و ترمز آلومینیومی را نیز با هزینه اضافه برای خودروشان سفارش دهند. در زیر میتوانید گالری تصاویر و نمودار مقایسه قدرت و گشتاور M4 تقویتشده توسط AC اشنایتزر را با M4 کامپتیشن ملاحضه کنید:
امیرشایان فرازی
۱۱ اسفند ۱۴۰۰۱۱g جاذبه
بهنام
۱۱ اسفند ۱۴۰۰بعنوان یک ب ام و ،این مدل واقعا زشته.هیچ جوره نمیشه طراحی نمای جلوی این مدل رو هضم کرد.
Clean energy (صیانت!)
۱۱ اسفند ۱۴۰۰باشه
1123
۱۱ اسفند ۱۴۰۰انگار زیادی شلوغ شده نسخه اولیه ش خیلی بهتره، هم دیلی درایو خوبیه و هم و بحث پرفورمنس کم نمیاره
Gndf
۱۱ اسفند ۱۴۰۰نمای 3/4 جلو شدیدا جگوار xkrs gt رو تداعی میکنه با اون کانارد ها و چراغ های کشیده
یه کمی خوشم اومد :|
Amir
۱۱ اسفند ۱۴۰۰خیلی زیباست ولی سلیقه ای هست ماشین های بی ام وه یکی دوست نداره یکی هم خوشش میآید
The man in black
۱۱ اسفند ۱۴۰۰جذاب مخوف زیبا محشر دلربا……….
فرامرز
۱۱ اسفند ۱۴۰۰اینکه بعضیا شدن کارشناس خودرو ایرادهای الکی میگیرن
BMW اگه تو ایران بود بی شک مثله سایپا عمل میکرد…
رامتین
۱۱ اسفند ۱۴۰۰تاپ اسپید 288 میشه گفت اسفناکه برای این خودرو با این سطح از پرفورمنس!
Jdm باز
۱۱ اسفند ۱۴۰۰به به چه وحشی شده
سهیل
۱۱ اسفند ۱۴۰۰واقعا الان داریم میفهمیم که بی ام و چند سال از بقیه خودرو ها جلوتره. کم کم داریم متوجه فوق العاده بودن طراحی این خودرو میشیم
SS
۱۲ اسفند ۱۴۰۰چقدر جذابه میخوام عکساشو بزارم رو صفحه گوشیم😍😍😍😍😍