موسسه آداک با تکمیل بررسی ۸۴ خودرو در سال ۲۰۲۳ اعلام کرد بیامو 740d بهترین خودروی غیر برقی سال لقب میگیرد.
با انتشار دادههای این موسسه مشخص شده بیامو دو پیروزی مهم را به دست آورده است. اول اینکه بیامو 740d نسل G70 به عنوان بهترین خودروی غیر برقی شناخته میشود و امتیاز کلی احساسبرانگیز ۱.۸ را به دست میآورد. دومین پیروزی بیامو به خودروی iX1 xDrive30 مربوط میشود که به خاطر عملکرد بسیار خوب در مقابل مبلغ پرداختی بهتر از رقبای سطح بالا عمل کرده است.
بیامو 740d xDrive به عنوان تنها خودروی درونسوز در بین ۱۵ خودروی اول رتبهبندی موسسه آداک حضور دارد. این خودرو به خاطر راحتی استثنایی (۱.۱)، پیشرانه ۶ سیلندر کممصرف (۱.۱) و استانداردهای ایمنی بالا (۱.۳) تحسین شده است. سری ۷ همچنین با دستیابی به امتیاز برجسته ۰.۶ در بخشهای ارتباط مولتیمدیا، تهویه مطبوع و سیستمهای ایمنی و کمکراننده فراتر از انتظارات عمل کرده است. مهمتر اینکه 740d هیچ ضعف عمدهای در دیگر بخشها نداشته و در بخش کابین امتیاز ۱.۷ را کسب کرده و امتیاز آن در بخشهای ویژگیهای سواری و تستهای زیستمحیطی به رقم قابلاحترام ۲ و ۲.۴ رسیده است. تنها بخشی که سری ۷ موردبحث کمی عقب افتاده به بخش بدنه و صندوقعقب مربوط میشود که امتیاز ۲.۷ را کسب کرده و مشکلاتی از جمله شفافیت کمتر در مقایسه با خودروهای کوچکتر، کابین غیر منعطف و محدودیتهای حمل بار روی سقف را نشان داده است.
پیشرانه ۶ سیلندر بیامو که با سیستم برقی ۴۸ ولتی همراه است در اکثر بخشها به ویژه تست اکو تحسینبرانگیز ظاهر شده و مصرف سوخت ۶ لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت کرده است. امتیاز بسیار خوب ۱ در بخش آلایندهها نیز نشان از توجه ژرمنها به محیطزیست دارد. پیشرانه دیزلی ۳ لیتری که اصولاً برای بازارهای اروپایی در نظر گرفته شده بهبودهای قابلتوجهی نسبت به نسخه پیشین خود دارد و بزرگترین تغییر آن به استفاده از سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی مربوط میشود. این موتور برقی در داخل گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جای گرفته است.
پیشرانه دیزلی موردبحث ۲۸۶ اسب بخار قدرت در دور ۴ هزار و ۶۵۰ نیوتون متر گشتاور را از دور ۱۵۰۰ تولید میکند. موتور برقی هم ۱۸ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتون متر قدرت دارد و خروجی ترکیبی آنها به ۳۰۰ اسب بخار و ۶۷۰ نیوتون متر میرسد. نکته جالب اینکه موسسه آداک امتیاز بالاتری را به i7 xDrive60 اعطا کرده است. این سدان لوکس و برقی در مجموع امتیاز بسیار خوب ۱.۸ را به دست آورده و در زمینههای راحتی، پیشرانه و امنیت درخشیده است. البته قیمت بالای خودرو باعث شده در بخش نسبت قیمت به پرفورمنس امتیاز ۳.۶ را به دست آورد. (توضیح اینکه عدد کمتر به معنی رتبه بهتر است و نمره تا ۱.۵ به معنی امتیاز خیلی خوب، تا ۲.۵ به معنی خوب، تا ۳.۵ رضایت بخش، تا ۴.۵ کافی و تا ۵.۵ ضعیف است)
Hosseink3
۲۰ دی ۱۴۰۲واقعا عجیب اتاق راحت و جلو تر از زمانی داره انگار از سایبرپانک2077اومده😂
احمد
۲۰ دی ۱۴۰۲این نسل سری ۷ واقعا طراحی با ابهتی داره و انگار برادر ناتنی رولزرویس فانتوم هست فقط ای کاش جلو پنجره یکم کوچیک تر بود در این صورت حتی از s کلاس هم بهتر میشد
ممد ژانگولر
۲۰ دی ۱۴۰۲داداشا با تمام ایرادات جزیی که به این بنده خدا گرفتن ولی یادتون باشه شما دارین یک ماشین لوکس سری ۷ میخرید و برعکس بعضی ماشینا که ظاهر خوب و گول زنک داره از درون فوق العادست و کیفیت ساخت به شدت بالایی داره . کلا باواریایها از کیفیت نمیزنن . ضمنا این ماشینو از نزدیک ببینید تمام تصورات غلطی که داشتین از بین میره و عاشقش میشید .خودش از عکساش بالاتره
JaMsHiD
۲۱ دی ۱۴۰۲واکنش آئودی با طراحی بسیار زیباتر و گیراتر : مشکل داری
javad-bmw
۲۰ دی ۱۴۰۲زیباست
فقط همینو میتونم بگم♥️🇩🇪
ehsan.fa
۲۰ دی ۱۴۰۲خیلی انتقاد بود از طراحیش ، ولی افزایش فروش نشون میده بازار کاملا مطالعه شده ولی همچنان تایپ من نیست ، عقبش زیباتره
Tecnica
۲۰ دی ۱۴۰۲طراحیش به شدت فاجعه اس اصلا قابل قیاس با نسل قبلی خودش نیست و اصلا توان رقابت با رقیب اصلی خودش یعنی اس کلاس جدید رو نداره
اتفاقا شما میگید طراحی عقبش از جلوش بهتره من بنظرم از عقب خراب شده جلوش خوبه کلا هر کسی میتونه چپ و راست از سری ۷ جدید ایراد بگیره که این واقعا برای من یکی که عاشق این سری بودم البته بعد از سری پنج بنظرم خیلی ناراحت کننده اس
هر چند موضوع زمانی خنده دار میشه که سری پنج هم خراب شده و طراحیش عقب گرد بوده باز بنزا قابل تحمل تر از بیمرا در حال حاظر هستن
Mercedes-Benz
۲۰ دی ۱۴۰۲اداک دیگه چیه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۰ دی ۱۴۰۲متاسفانه بهتر بود نویسنده پدال برای ADAK تحقیق مختصری انجام میداد و توضیح کوتاهی برای مخاطب مینوشت
آداک یکی از قدیمیترین کلوبهای خودرویی دنیا است و از 120 سال پیش در آلمان فعالیت میکند. اعضای آداک، الان 21 میلیون نفر هستند و رسما بزرگترین کلاب خودرو اروپا تشکیل میدن
کلوب آداک، امروزه بسیار فراتر از یک گروه علاقهمند ماشین هست و یک شرکت بزرگ خدمات حمل و نقل محسوب میشه
تعمیر و نگهداری خودرو، تامین لوازم یدکی، امداد پزشکی، خدمات آداک در سراسر اروپا هستند. این مجموعه، مالک چند هلی کوپتر و هواپیما هست
Mercedes-Benz
۲۰ دی ۱۴۰۲اس کلاس به نظرم بهتره
۲۰ دی ۱۴۰۲شک نکن
Tecnica
۲۰ دی ۱۴۰۲بنظرم اس کلاس توی نسل جدید پیشرف محسوسی نسبت به نسل قبلش داشته و بهتر شده ولی این بیمر هیچ جوره نمیشه یه بیمر سری هفت دونستش
Gdm
۲۰ دی ۱۴۰۲نچ… AUTO EXPRESS نسخه های پرچمدارشون رو مقایسه کرده یعنی M760e و S560e . تو مجله ماشین هم چاپ شده ، برتری با بیمر هست
متن بند نتیجه گیری 👇
(مرسدس بنز سلطان دیرینه سدان های لوکس است اما در این مبارزه تن به تن ، سری ۷ جدید بی ام وه تاج آن را ربوده است . بی ام وه به این دلیل موفق به کسب این موفقیت بزرگ شده است که در برخی از شاخص های کیفی که برای یک اتومبیل لوکس بیشترین اهمیت را دارند ، برتری خود را به مرسدس بنز دیکته کرده است: راحتی سواری ، ظرافت و نرمی. فراتر از آن، سری ۷ اتومبیلی است که تا زمانی که از داخل به آن نگاه میکنید واقعا خاص ، گران قیمت و سفارشی احساس میشود. در مجموع ، این اتومبیل آن قدر متمایز است که بتوان از آن لذت برد)
منبع: مجله ماشین ، شماره ۴۸۶ ، آذر ماه ۱۴۰۲ ، صفحه ۱۴
JaMsHiD
۲۱ دی ۱۴۰۲اگه بحث تلویزیون بازی باشه ، بنز باخته !
اگه بحث طراحی باشه ، صد در صد بنز با اون جلو پنجره چشم نواز فلزی برندس
net
۲۰ دی ۱۴۰۲جلوپنجره بزرگ و چراغ دو طبقه روی هم بی ام و سری ۷ جدید😃.طراحی بیرونی سری ۷ جدید چینی شده
amir
۲۰ دی ۱۴۰۲ولی طراحیش برای من چشم نواز نیست با احترام به بقیه
ابوالفضل
۲۰ دی ۱۴۰۲M5 فراتر از انتظار و در سطح دیگه ای بود
𝐀𝐥𝐢
۲۰ دی ۱۴۰۲به نظرم نباید از چراغ های دوطبقه استفاده میکرد اصالتشو خدشه دار کرد
Tecnica
۲۰ دی ۱۴۰۲مشکل چراغ های جلو نیس بنظرم چراغ های جلوش خیلی عالی هم هستن من با طراحی سپر جلو و عقب خودرو و هم چنین چراغ های عقب مشکل دارم که نمی دونم کدوم … این ماشین رو طراحی کرده و به اسم بی ام و تولیدش کرده
از زمانی که طراح ایرانی بی ام و و چند طراح مشهور دیگه از این شرکت جدا شدن حدود سال ۲۰۱۹ به این طرف طراحی ها به شدت افت کردن و انگار یه دهه بی ام و عقب گرد داشت!
JaMsHiD
۲۱ دی ۱۴۰۲هر روز چراغا نازک تر میشه و به اندازه جلو پنجره اضافه میشه !
بنظرم سری سه جدید تنها ب ام و ایی هست که اصالت خودشو نگه داشته !
جعفر جنگی
۲۰ دی ۱۴۰۲واقعا عملکرده بی ام و امسال عالی بوده
من عاشق این برند هستم
h-a-m-i
۲۰ دی ۱۴۰۲هیچ جوره نمیتونم با طراحیش ارتباط بگیرم. البته تعریف زیبایی از نظر هرکسی متفاوته . اما طراحی نسل قبلو واینو کنار هم تجسم کنید خودتون قضاوت کنید. همین داستان برای سریه 5 هم وجود داره .من با دیدن سریه5 جدید کم کم داره علاقم به BMW کم میشه.
amir
۲۰ دی ۱۴۰۲هرچی بی ام و ام فایو قبلی خوب بود این نسلش پسرفت کرده
صاقولی
۲۰ دی ۱۴۰۲یککککککمی طراحی عقبش بهتر از جلوشه (فقط ۱ درصد)
دکمه های فیزیکی روی داشبورد بیشتر باشن برای دسترسی سریعتر و زیبایی مثل genesis g90
18:45
۲۰ دی ۱۴۰۲نسل جدید سری 7 کلا سبک مهندسی و تجملات سگمنت f رو کوبید و از نو ساخت!
شما به ندرت یه چیز عادی میتونین از این خودرو پیدا کنین و 90 درصد این وسیله کاملا به آدم حس ماورایی و آینده رو میده.
بی خود نیست که برخی نشریات بهش لقب رولزرویس اقتصادی (یا به تعبیر خودم رولزرویس فقرا) رو دادن… 👑👏👏
بر خلاف انتظار قطار افتخارات این نسل روز به روز داره بیشتر میشه و شاهد گرفتن ارزشمندترین مقام های خودروسازی هستیم.
البته بگم نسل قبل هم فوق العاده بود بطوری که القاب بهترین خودروی لوکس جهان در سال 2016، بهترین خودروی لوکس با پرفورمنس بالا، سریع ترین خودروی لوکس دنیا با پیشرانه دیزلی، اولین خودروی لوکس دنیا با شاسی فیبرکربنی، اولین خودروی لوکس جهان با چراغ های لیزری(بصورت سفارشی یا استاندارد تو نسخه های فول)، اولین خودروی دنیا مجهز به فرامین اشاره ای راننده برای رد یا پاسخ به تماس و کم و زیاد کردن صدا و بسیاری دیگه که از حوصله خارجه…
۲۰ دی ۱۴۰۲داداش یه جوری میگی رولزرویس رفقا آدم تعجب میکنه😐
amir
۲۰ دی ۱۴۰۲رفقا یا فقرا؟ مسئله این است
۲۱ دی ۱۴۰۲امان از دست این کیبورد
Tecnica
۲۰ دی ۱۴۰۲داداش کاش من از اون فقرایی که تو میگی بودم
Fy
۲۰ دی ۱۴۰۲اسطوره 🙂
R@min
۲۰ دی ۱۴۰۲فروش سری ۷ میانگین به زور نزدیک ده هزار عدد هست و امسالم بخاطر نسل جدید و رفتار همیشگی بازار به محصول جدید به همون ده هزارتا رسیده.
حالا کلی تبلیغ و پروپاگاندا درست می کنن برای چی ؟؟ کلا تو بازار امسال اتفاق خاصی نیوفتاد همه چی طبق روال بود.
18:45
۲۰ دی ۱۴۰۲رامین جان کمتر فشار بخور
کلا 90 درصد اوقات ب ام و کوبی تو تمومی نداره مگه ماها بخصوص من تا حالا آمریکایی ها رو کوبوندیم که همیشه میکوبونی؟! واقعا از چیه سری 7 یا کلا بیمرها فشاری شدی که همیشه چیزای منفی مینویسی؟!
حالا خدا رو شکر که آقای اشتری هم کامنت گذاشته که سایتی که سری 7 و بررسی کرده قدمتش 120ساله چون درغیر این صورت شماها و امثالهم، میگفتین این سایت چرته و تا حالا اسمش و نشنیدیم و بیمر هم پول داده و براش تبلیغات درست کردن!!
بحث پررنگ کردن نکات مثبت بیمر میشه شما میگی که پروپوگاندا بازی کرده و بی خودی تو بوق و کرنا کرده!!
R@min
۲۰ دی ۱۴۰۲https://www.goodcarbadcar.net/bmw-7-series-sales-figures/
از فردا بیوفت ب آمریکایی فحش بده منم میام میگم کمتر فشار بخور.
18:45
۲۱ دی ۱۴۰۲مهم نیست رامین این مشکل و خیلیا دارن و سدان های مجلل هم طبیعتا خودروهای ارزونی نیستن که مثل سری 3 خوب بفروشن، من منظورم کلا چیز دیگه ای بود که تو کامنت اول عرض کردم…
فرزاد افشار
۲۰ دی ۱۴۰۲بی ام و. با دنیای خودروهای اسپرت تلفیق شده. ولی بنظرم طراحی سری M از بقیه خیلی پیشی گرفته
امیرمسعود
۲۰ دی ۱۴۰۲چقدر اتاق ساده وخیلی شیک داره.ایواله به ژرمنها
Tecnica
۲۰ دی ۱۴۰۲اتاقش به نسبت نسل قبل و سری اس رقیب فاجعه خالصه
اون پشت هم نمی دونم هدف از اون تلویزیون چیه واقعا منطقی نیست
m8
۲۳ دی ۱۴۰۲دو سال دیگه بنز هم اومد از همون تلویزیون ها تو اتاق s کلاس گذاشت اونوقت متوجه میشی هدف از اون تلویزیون چیه… بابا بس کنید، این حرفای بچگانه چیه میزنید؟؟ یعنی کمپانی بزرگ و عظیم بی ام و با 100 سال سابقه نمیدونه چکار میکنه اونوقت دوستان وطنی که بالاترین افتخارشون داشتن پژو و دنا هست میان اینهمه ایراد از جلو پنجره و تی وی داخل و … میگیرن
این اتاق بسیار زیبا و با ابهت ساخته شده و دوستانی که پول خرید این ماشین رو دارن و از جلو پنجره خوششون نیومده لطفا برن s کلاس بخرن و این همه خودشونو اذیت نکنن.
محسن
۲۰ دی ۱۴۰۲شما تصاویر این خودرو را میبینید و من اتفاقی از نزدیک دیدم …. برعکس سری های قبلی که اتاق هفت و پنج تمامی نسل های آن بسیار زیبا بودن ، ولی سری جدید واقعا افتضاح ، به هیچ وجه اگر لوگو بی ام و را نبینی متوجه نمیشی چه خودرویی میباشد. دقیقا عین خودروهای چینی … قطعا بی ام و اومده تغییر نسل بده و در آینده چهره بهتری ارایه میده . بنز هم تغییر داد ولی ظاهر بهتری را ارایه داد . خیلی بودم فشار آوردم بگم قشنگه ولی واقعا زشت بود . فروش بالا خودرو نشان دهنده طراحی خوبه آن نیست . وگرنه چینی ها هم پر فروش هستند
m8
۲۳ دی ۱۴۰۲چند سال بی ام و سواری داداش؟ چند تا اتاق عوض کردی؟ سری 7 قبلی رو هنوز داری یا فروختی؟!!!! شما به ماشین های لگن چینی نمیگی افتضاح اونوقت به گل سرسبد بیمر میگی افتضاح؟؟!!!!…
Zahid AMG 2005
۲۰ دی ۱۴۰۲بنظرم نسل قبلی بهتر بود خیلی با ابهت بود من اس کلاس جدید رو ترجع میدم
کیومرث
۲۱ دی ۱۴۰۲همیشه بهترینی
M power
۲۱ دی ۱۴۰۲مهم اینه برند BMW روشه
BMW
۲۴ دی ۱۴۰۲برای من جلو زیباتر از عقب شده😁👍مخصوصا داخلش لعنتی جذاب با اون تلویزیون اش و قبول هم دارم که طراحیش تا حدی فاجعه است ولی خوب باز به بعضی از طراحی های جدیدش میرزه خدایی🥰