بسیاری از طرفداران دنیای خودرو و جتی هواداران مدلهای گوناگون بیامو نیز به بیشازاندازه بزرگ بودن جلوپنجره نسلهای کنونی محصولات این خودروساز اذعان میکنند. نمیتوانید یک پست، مقاله یا بررسی درباره این خودروها پیدا کنید که در آن به این مسئله اشاره نکرده باشند. جلوپنجرههای جدید حقیقتا مانند برخی المانهای دیگر طراحی نسل جدید M3 و M4 چندان با بخشهای دیگر بدنه سازگاری و هارمونی ندارد.
پس از رونمایی سدان سری ۳ و کوپه سری ۴، مشخص شد که مسئله اصلی لزوما اندازه جلوپنجره نیست بلکه طراحی آن نیز تاثیر بهسزایی در ظاهرش دارد. در همین راستا، یک شرکت ارائه خدمات پسازفروش آیرودینامیک به نام «آدرو» به تازگی از مجموعه سپرهای جدیدش برای M3 و M4 پردهبرداری کرده است. تنها با نگاهکردن به تصاویر میتوانید تاثیر طراحی بهتر آدرو در زیبایی نسل کنونی این دو خودرو را مشاهده کنید.
آدرو پیش از رونمایی از محصولات نهایی خود، نخست تصاویری ابتدایی را منتشر کرد. کیت جدید آدرو درکنار ایجاد ظاهری کاملا جدید برای چهره خودروهای یادشده، کاربرد آیرودینامیکی نیز دارد و شامل سپرهای جدید، ورودیهای تازه هوا و جلوپنجرهای بازطراحیشده میشود. به زبان دیگر، همهچیز بهجز چراغها تغییر پیدا کردهاند. آدرو کار را به اینجا ختم نکرده و در کنار استفاده از یک گلگیر جانبی جدید، یک دیفیوزر تازه و یک بالچه فیبرکربنی نیز روی صندوق عقب این خودروها نصب کرده است. با اینهمه تمرکز اصلیشان روی بخش جلویی خودرو بوده است.
با نگاهی به تصاویر متوجه تاثیر طراحی در بهبود چهره M4 و M3 میشوید؛ با وجود اینکه جلوپنجره آدرو نیز مانند نمونه اصلی بزرگ است اما برای این خودروها بهمراتب نمای بهتری را ایجاد میکند. استفاده از این جلوپنجره و ارتفاع کمتر بدنه و سپرها از زمین، فرمی تهاجمی را برای این خودروها ایجاد کرده است.
آدرو پس از طراحی جلوپنجره به سراغ ورودیهای هوا رفته و روی تکتک خطوط سپر جلو کار کرده تا انحناها و اشکال را بهشکلی متناسب طراحی کند؛ بههمیندلیل در طراحی این سپر با اجزای دیگر خودرو هماهنگی بیشتری وجود دارد. بسیاری معتقدند که بیامو M3 G80 خودروی فوقالعادهای محسوب میشود اما طراحی آن برای بسیاری از مردم سوالبرانگیز است.
طراح ارشد این مجموعه، «دیوید لی»، که پیشتر با در پروژههایی چون مرسدسمیباخ ۶ و هیوندای آیونیک ۵ فعالیت داشته، بهخوبی از تاریخچه برند بیامو و طرحهای ظریف و هوشمندانه آن آگاه است و میخواسته تا آن را برگرداند. او در این رابطه میگوید:
ما یک هدف مشخص داشتیم و آن هم تصحیح تمام بخشهای مشکلدار طراحی بود تا اینکه M4 به آنچه که لیاقت آن را دارد برسد.
M3 و M4 پادشاهان سدانهای عملکردبالا محسوب میشود و بیامو در تاریخ خود هرگز به طراحی آنها بیتوجهی نکرده است. از دید یک طراح، آنها در نسل آخر M3 و M4 از لحاظ فنی اشتباه است پس ما تصمیم گرفتیم تا از فرصت استفاده کرده و آن را رفع کنیم.
این کیت بدنه قیمت کمی هم ندارد. سپر جلو بهتنهایی ۳.۵ هزار دلار قیمت دارد و اگر مشتری به تجهیز خودرویش به اسپلیتر کربنی نیز علاقه داشته باشد باید ۸۰۰ دلار اضافهتر بپردازد. باقی بخشهای بدنه نیز بهصورت جداگانه بهفروش میرسند. تمام این قطعات در نمایشگاه سما نیز به نمایش درآمده و به فروش رسیدند.
البته از دید بسیاری از افراد، پرداخت چنین هزینهای برای تصحیح طراحی M3 و M4 چندان زیاد به نظر نخواهد رسید. نسل جدید این خودروها از لحاظ فنی موردتحسین بسیاری قرار گرفتهاند و استفاده از یک طراحی مناسب میتواند توجه بسیاری را برای مالکیت آن جذب کند. نظر شما درباره طراحی جدید آدرو چیست؟!
sayadi
۱۷ آبان ۱۴۰۱M3 عالیه اما بهتر بود همون حالت سدان رو داشت
بوفالو
۱۷ آبان ۱۴۰۱شده مثل یه گرگ خاکستری
کرگدن باواریا
۱۷ آبان ۱۴۰۱اسمت برام جالبه ، لقب کدوم ماشینه ؟ :)))
Payfast
۱۷ آبان ۱۴۰۱یه ماشین بود تو جیتی ای سا که ماسل کار بود بعد تو جیتی ای وی کردنش سدان =/ پس به احتمال زیاد چارجره
PURIYA
۱۷ آبان ۱۴۰۱لقب پرایده😂😂
MILADZM
۱۷ آبان ۱۴۰۱گاهی وقتا توی دنیای بیزینس و تجارت کمپانی ها یه کارایی میکنن که آدم اولش با خودش میگه فلان شرکت عقلش رو از دست داده و …
ولی یکم که میگذره میفهمی طرف چقد مغزش کار میکرده
الان بیمر دقیقا این کارو کرد
این قضیه جلوپنجره چقدرررر باعث بروز جو روانی منفی و انتقادات تند علیه این شرکت شد
اما حالا نزدیک به سه سال هستش که M3 و M4 جدید معرفی و رونمایی شدن
ولی به خاطر اون جلوپنجره احمقانشون هنوز هم سر تیتر اخبار بسیاری از مقالات و مجلات هستن و هنوز هم از ترند های اصلی دنیای خودرو و مرکز تجهات هستن و اخبارشون به شدت داغه .
به این میگن یه هوش تبلیغاتی
meysam
۱۷ آبان ۱۴۰۱این چیزایی که گفتی همش درسته ولی درمورد بی ام و صدق نمیکنه
طراحی جلوپنجره این نسل از هوشیاری و نبوغ بی ام و نبوده بلکه دارای ایراد فنی بوده که این شرکت برطرف کرده
بنظر من کار خیلی خفنی کرده و خیلی خوب از آب دراومده
NAVID۰۰۹۸
۱۷ آبان ۱۴۰۱استادِ مُتِفَکِر علم تبلیغات ، یه سوال داشتم ؟!
پونتیاک آزتک و سایپا پراید هم سالهاست تیتر مقالات و مجلات هستند ، پس احتمالاً از علم تبلیغات شرکشون هست !
MILADZM
۱۷ آبان ۱۴۰۱نه جناب کارآفرین دارای 12 لکسوس اونا قضیشون فرق میکنه .
NAVID۰۰۹۸
۱۷ آبان ۱۴۰۱باشه !
MILADZM
۱۷ آبان ۱۴۰۱ولی حالا شما اول اون چندین رشته دانشگاهی که به طور همزمان در حال تحصیلشون بودین رو به اتمام برسونید
اون 12 عدد لکسوس هم یه کارواش ببرین
از تجربیات کارآفرینی هم بیشتر برامون بگین
من جواب سوالتون رو میدم و بحث رو ادامه میدیم .
Mehdi
۱۷ آبان ۱۴۰۱واقعا فکر میکنی نسل جدیدش نبوغ طراحی بوده ؟؟؟ پیشرفت بوده ؟؟؟
این عکس ها تیون شده m4 نسل جدید ما از خودروی تیون شده صحبت نمیکنیم چون باید m4 تیون شده نسل جدید با تیون شده نسل قبل مقایسه کنیم نه تیون شده نسل جدید با تحویل کارخانه نسل قبل
به عکس پایین نگاه کن دو تا m4 تحویل کارخانه نسل جدید و قبل
اگه ندونی انتخابت کودوم ؟؟؟
بهترین کارخانه هام اشتباه میکنند علاقه نمیزاره قبول کنیم برای ما تفاوتی نداره شاید اگه امریکا بودم چون نمیتونستم نسل قبلش بخرم ناراحت میشدم ولی عکس زیر نگاه کن ندونی کودوم کودومه انتخابت کودومه ؟؟؟
https://www.google.com/search?q=bmw%20m4%20f82%20vs%20g82&tbm=isch&client=ms-android-xiaomi-rvo3&prmd=isvn&hl=en&sa=X&ved=0CIkCEKzcAigCahcKEwio1_Hxr5_7AhUAAAAAHQAAAAAQBA&biw=412&bih=772#imgrc=j8a3so00RbTx9M&imgdii=AoAT5aNxCFi7TM
سهیل
۱۷ آبان ۱۴۰۱M3 و M4 پادشاهان سدانهای عملکردبالا محسوب میشود و بیامو در تاریخ خود هرگز به طراحی آنها بیتوجهی نکرده است.
رامتین
۱۷ آبان ۱۴۰۱واقعا عالی شده. البته حدود 2 هفته پیش شرکت ADRO این کیت را ارئه کرد. پیجشو هم فالو کردم و قیمت کیت جلو را ازشون پرسیدم. طرف گفت 3999 دلار که تخفیف 10درصدی هم اعمال کرده! البته اگر این خودروی را داشتم 100% این کیت را میگرفتم.
kimfan
۱۷ آبان ۱۴۰۱به نظر من، هیچ کیت بدنهای نمیتونه نازیبایی جلوپنجره این سری از بیامدبلیوها رو عوض کنه..!
لااقل تا الان اینطوری فکر میکردم!
ولی الان میبینم که نه..، انگار در حد یه اپسیلون، میتونن بهترش کنن!!!
Siavash Power
۱۸ آبان ۱۴۰۱اوایل همه از جلو پنجره بزرگش انتقاد میکردن. اما الان طرفداراش رفته رفته بیشتر میشه و ماشین رفته رفته جذابتر و مدرنتر به نظر میاد.
Reza Waffen SS
۱۸ آبان ۱۴۰۱خیلی خوشگل شده
مهردادکمال
۱۸ آبان ۱۴۰۱چقد خوب شذه
خود بی ام و میمرد قبل از معرفی m3 و m4 دست به سر و روش میکشید
پدرام
۱۸ آبان ۱۴۰۱بهتر شده مشکل گریل قبلی این بود که ارتفاعش به نسبت عرض هماهنگی نداشت یعنی ارتفاعش زیاد بود و عرضش به نسبت کم اما در مجموع نسل پیشین m4 هنوز جذاب تره
محمد حسین
۱۹ آبان ۱۴۰۱اینا رویاهای دست نیافتی هست