بی ام و

ملاقات با بی ام و M4 مجهز به کیت بدنه گران‌قیمت آدرو

بی‌شک جنجالی‌ترین خودروهای چند سال اخیر بی ام و را می‌توان M3 و M4 کنونی دانست. شرکت آدرو به دنبال ارائه یک طرح خاص برای محصول بحث‌برانگیز باواریا بوده و به نظر می‌رسد در این مأموریت خود موفق شده است.

بی‌ام‌و M3 و M4 از نظر سواری و اهمیت به راننده بسیار خوب هستند و به همین خاطر اکثر خریداران اهمیتی به جلوپنجره آن‌ها نمی‌دهند. در واقع آمار فروش خانواده سری ۴ در آمریکا طی سه‌ماهه ابتدایی سال جاری به حدی خوب بوده که بیشتر از کل فروش این خودرو در سال ۲۰۲۱ است و شاید در آینده رکوردهای جدیدی نیز جابجا شود. با این وجود برخی خریداران بی‌ام‌و M4 علاقه‌ای به جلوپنجره بزرگ این خودرو نخواهند داشت و اینجاست که آدرو وارد میدان می‌شود. آدرو نام خود را از عبارت Aerodynamic Development Race Optimization گرفته و در کالیفرنیا فعالیت می‌کند. کیت سپر و آیرودینامیک این شرکت شامل سپر، لبه جلو، رکاب‌های جانبی، دیفیوزر عقب و بال عقب است و جذابیت خاصی به محصولات بی‌ام‌و می‌بخشد.

اولین چیزی که با دیدن این کیت روی M4 متوجه خواهید شد نسخه بازنگری شده از جلوپنجره ژرمن‌ها خواهد بود. دیویس یانگ ون لی مؤسس آدرو می‌گوید هرگونه تغییر در ظاهر M4 با توجه به ترکیب کلی خودرو و عناصر استوک آن صورت می‌گیرد. او اظهار داشت ترکیب دوربین‌ها و حسگرها در واحد TPO باعث شده‌اند فضای بسیار کمی برای طراحی قطعات جدید باقی بماند. البته همین بازنگری آدرو تفاوت بزرگی ایجاد کرده و حتی باعث شده رنگ تیره‌تر در خودروی مشاهده شده ابعاد بزرگ جلوپنجره را پوشش دهد.

بد نیست بدانید لی تجربه زیادی در این زمینه دارد. وقتی سری به صفحه مجازی آن بزنید ۱۰ سال سابقه طراحی ارشد ریویان و حضور در مرکز فنی هیوندای و کیا آمریکا و مرسدس بنز را خواهید دید. او در طراحی کانسپت مرسدس-مایباخ ویژن ۶ نقش داشته است. لی به خوبی می‌داند که چه چیزهایی برای طراحی یک قطعه افترمارکتی لازم است و همین موضوع را به خوبی می‌توان در بی‌ام‌و M4 آدرو دید. او خاطرنشان می‌سازد:

شرکت‌های زیادی تلاش کردند تا نمای جلوی این خودرو را تغییر دهد و در زمان بازنگری فهمیدند که تغییر این سپر کار زیادی می‌طلبد زیرا از نوع پلاستیکی با تزریق خاص است و باید چند هزار دلار را صرف تولید آن بکنند؛ اما از نظر ما این تغییر ارزش سرمایه‌گذاری را داشت. نه تنها از نظر فروش بلکه از نظر ارائه یک اثر خاص و اعلام وجود.

خود این سپر که آدرو ارائه کرده ۳۵۰۰ دلار قیمت دارد و برای باقی کیت آدرو نیز باید حدود ۸ هزار دلار پرداخت کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. مهران

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    واقعااااا جذاب‌تر شده لعنتیییییی❤️👌
    بنظرم این بهترین کیتِ

    جلو پنجره هم شاید اگه کوچیک بود اینقدر جذاب نمیشد…

    موافقم 37
    مخالفم 2
    1. shayan1renault

      ۱۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      ایراد بی ام و اینه که فقط یه جور طراحی بلده
      طراحیش عالیع اما قدیمی میشه

  2. R@min

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2050 ديدگاه)

    قیمت مناسبی هم داره و ظاهری بسیاری بهتر از تمام تریم های استوک خود بی ام و.

    موافقم 26
    مخالفم 1
  3. Behnam1012

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (994 ديدگاه)

    حالا شد یه چیزی

    خیلی بهتر حالت عادی شدی

    موافقم 26
    مخالفم 1
  4. مهدی

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (552 ديدگاه)

    ببین کم کم داره جلو پنجره رو تحمیل میکنه
    واقعا زیباست

    موافقم 16
  5. زیزیگولو

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    نصب کیت بدنه میتونه جذابیت ظاهری ماشینو بیشتر کنه ولی به شرطی که به صورت صحیح نصب بشه …… نه اینکه طرف ماشیشنشو ببره سر کوچه بده دست اوس اصغر تا کیت روش نصب کنه و بقول خودش تیونینگش کنه!!!🤦‍♂️

    موافقم 16
    مخالفم 2
  6. رامتین

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    زیبایی این کیت بخاطر قوس موربی هست که روی مه شکن ایجاد کرده و به نهایت زیبایی به بالای جلو پنجره مماس شده. فوق العاده روش فکر کردند. اصلا شک نکنید مدیران بی ام و در فیس لیفت سری4 این تغییرات را اعمال میکنند.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  7. m6

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    روح ب ام و واقعی رو در این M4 میشه دید…. واقعا زیبا و مخوف شده

  8. ❤BMW❤

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    وای خدا عجب چیزیه ،
    خیلی غوله
    می‌خواد رقبا رو خرد کنه

  9. IT4HA

    ۱۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    همچنان طراحی زشت جلو پنجره (نظرم سلیقه ایه) البته جلو پنجره رو فاکتور بگیریم هم مدل استاندارد و هم با این کیت ماشین به طرز عجیبی جذابه مخصوصا بال و دفیوزر عقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا