بیشک جنجالیترین خودروهای چند سال اخیر بی ام و را میتوان M3 و M4 کنونی دانست. شرکت آدرو به دنبال ارائه یک طرح خاص برای محصول بحثبرانگیز باواریا بوده و به نظر میرسد در این مأموریت خود موفق شده است.
بیامو M3 و M4 از نظر سواری و اهمیت به راننده بسیار خوب هستند و به همین خاطر اکثر خریداران اهمیتی به جلوپنجره آنها نمیدهند. در واقع آمار فروش خانواده سری ۴ در آمریکا طی سهماهه ابتدایی سال جاری به حدی خوب بوده که بیشتر از کل فروش این خودرو در سال ۲۰۲۱ است و شاید در آینده رکوردهای جدیدی نیز جابجا شود. با این وجود برخی خریداران بیامو M4 علاقهای به جلوپنجره بزرگ این خودرو نخواهند داشت و اینجاست که آدرو وارد میدان میشود. آدرو نام خود را از عبارت Aerodynamic Development Race Optimization گرفته و در کالیفرنیا فعالیت میکند. کیت سپر و آیرودینامیک این شرکت شامل سپر، لبه جلو، رکابهای جانبی، دیفیوزر عقب و بال عقب است و جذابیت خاصی به محصولات بیامو میبخشد.
اولین چیزی که با دیدن این کیت روی M4 متوجه خواهید شد نسخه بازنگری شده از جلوپنجره ژرمنها خواهد بود. دیویس یانگ ون لی مؤسس آدرو میگوید هرگونه تغییر در ظاهر M4 با توجه به ترکیب کلی خودرو و عناصر استوک آن صورت میگیرد. او اظهار داشت ترکیب دوربینها و حسگرها در واحد TPO باعث شدهاند فضای بسیار کمی برای طراحی قطعات جدید باقی بماند. البته همین بازنگری آدرو تفاوت بزرگی ایجاد کرده و حتی باعث شده رنگ تیرهتر در خودروی مشاهده شده ابعاد بزرگ جلوپنجره را پوشش دهد.
بد نیست بدانید لی تجربه زیادی در این زمینه دارد. وقتی سری به صفحه مجازی آن بزنید ۱۰ سال سابقه طراحی ارشد ریویان و حضور در مرکز فنی هیوندای و کیا آمریکا و مرسدس بنز را خواهید دید. او در طراحی کانسپت مرسدس-مایباخ ویژن ۶ نقش داشته است. لی به خوبی میداند که چه چیزهایی برای طراحی یک قطعه افترمارکتی لازم است و همین موضوع را به خوبی میتوان در بیامو M4 آدرو دید. او خاطرنشان میسازد:
شرکتهای زیادی تلاش کردند تا نمای جلوی این خودرو را تغییر دهد و در زمان بازنگری فهمیدند که تغییر این سپر کار زیادی میطلبد زیرا از نوع پلاستیکی با تزریق خاص است و باید چند هزار دلار را صرف تولید آن بکنند؛ اما از نظر ما این تغییر ارزش سرمایهگذاری را داشت. نه تنها از نظر فروش بلکه از نظر ارائه یک اثر خاص و اعلام وجود.
خود این سپر که آدرو ارائه کرده ۳۵۰۰ دلار قیمت دارد و برای باقی کیت آدرو نیز باید حدود ۸ هزار دلار پرداخت کرد.
مهران
۱۱ آذر ۱۴۰۱واقعااااا جذابتر شده لعنتیییییی❤️👌
بنظرم این بهترین کیتِ
جلو پنجره هم شاید اگه کوچیک بود اینقدر جذاب نمیشد…
shayan1renault
۱۳ آذر ۱۴۰۱ایراد بی ام و اینه که فقط یه جور طراحی بلده
طراحیش عالیع اما قدیمی میشه
R@min
۱۱ آذر ۱۴۰۱قیمت مناسبی هم داره و ظاهری بسیاری بهتر از تمام تریم های استوک خود بی ام و.
Behnam1012
۱۱ آذر ۱۴۰۱حالا شد یه چیزی
خیلی بهتر حالت عادی شدی
مهدی
۱۱ آذر ۱۴۰۱ببین کم کم داره جلو پنجره رو تحمیل میکنه
واقعا زیباست
زیزیگولو
۱۱ آذر ۱۴۰۱نصب کیت بدنه میتونه جذابیت ظاهری ماشینو بیشتر کنه ولی به شرطی که به صورت صحیح نصب بشه …… نه اینکه طرف ماشیشنشو ببره سر کوچه بده دست اوس اصغر تا کیت روش نصب کنه و بقول خودش تیونینگش کنه!!!🤦♂️
رامتین
۱۱ آذر ۱۴۰۱زیبایی این کیت بخاطر قوس موربی هست که روی مه شکن ایجاد کرده و به نهایت زیبایی به بالای جلو پنجره مماس شده. فوق العاده روش فکر کردند. اصلا شک نکنید مدیران بی ام و در فیس لیفت سری4 این تغییرات را اعمال میکنند.
m6
۱۲ آذر ۱۴۰۱روح ب ام و واقعی رو در این M4 میشه دید…. واقعا زیبا و مخوف شده
❤BMW❤
۱۲ آذر ۱۴۰۱وای خدا عجب چیزیه ،
خیلی غوله
میخواد رقبا رو خرد کنه
IT4HA
۱۴ آذر ۱۴۰۱همچنان طراحی زشت جلو پنجره (نظرم سلیقه ایه) البته جلو پنجره رو فاکتور بگیریم هم مدل استاندارد و هم با این کیت ماشین به طرز عجیبی جذابه مخصوصا بال و دفیوزر عقب