بی ام وموتورسیکلت

معرفی بی ام و R1300GS ابرموتورسیکلت آفرود برای سفرهای سخت

جدیدترین محصول بی‌ام‌و موتوراد به نام R1300GS توانایی‌های عالی برای رانندگی خارج جاده و طبیعت‌گردی فراهم می‌کند.

مشابه شاسی بلندهای آفرود در دنیای خودرو، موتورسیکلت‌های قدرتمند از کلاس ادونچر (Advencher)  وجود دارند تا علاوه‌بر کاربری عادی برای جاده و خیابان، ماجراجویی یا سفرهای طولانی را ممکن کنند. به همین دلیل امروزه تقریبا تمام برندهای مهم در صنعت موتورسیکلت جهان، یک یا چند محصول مخصوص کلاس ادونچر دارند. تریومف، هوندا، یاماها، سوزوکی، کاواساکی، دوکاتی و حتی هارلی دیویدسن، محصولات ویژه برای این گروه تولید می‌کنند.

R1300GS بی ام و نمای اصلی

بسیاری از موتورسواران دنیا، حجم پیشرانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ سی‌سی را پاسخگوی نیازهای عمومی و فراتر از انتظار می‌دانند؛ اما زمانی که حمل بار و عبور از شیب‌های تند کوه‌ها مورد توجه باشد، قدرت بیشتر لازم است. حالا برای موتورسیکلت‌های سطح بالا در کلاس ادونچر، پیشرانه‌های ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ سی‌سی استفاده می‌شود.

بی ام و R1300GS نمای حرکتی

بیش از یک سال زمان صرف طراحی، ساخت و آزمایش بی‌ام‌و  R1300GS شده است تا جای‌گزین مدل R1250GS شود. پیشرانه ۱۳۰۰ سی‌سی برای R1300GS، قدرت ۱۴۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۹ نیوتن‌متر فراهم می‌کند که نسبت به موتور ۱۲۵۴ سی‌سی در نسل گذشته، ۹  اسب بخار و ۶ نیوتن‌متر قوی‌تر است.

بی ام و R1300GS نمای جانبی

در مدل جدید، گیربکس زیر پیشرانه نصب می‌شود. همچنین تغییرات فنی به شکلی اعمال شده است تا با وجود بهبود‌های فنی، ۱۲ کیلوگرم کاهش وزن نسبت به نسل قبل فراهم شود. بی‌ام‌و  R1300GS با وزن خالص ۲۳۷ کیلوگرم تولید خواهد شد و سریع‌تر از R1250GS خواهد بود. مدل قدیمی، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۵ ثانیه و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت داشت.

بی ام و R1300GS نمای مانیتور

چرخ‌های جلو و عقب R1300GS اندازه ۱۹ و ۱۷ اینچ با تایرهای ۱۹۰ و ۲۰۰ میلی‌متر دارند. سیستم تعلیق با تنظیم‌کننده‌های هوشمند الکترونیک (DSA)  ارایه می‌شود تا عملکرد عالی در مسیرهای مخلف داشته باشد. حتی هنگامی که چرخ‌ها از زمین جدا ‌شوند؛ فنربندی موتورسیکلت باتوجه به شرایطی که قبلا از سطح گرفته است برای فرود، آماده می‌شود. شرایط آب و هوایی، سبک رانندگی و نوع مسیر نیز توسط راکب، قابل انتخاب هستند تا تغییر در عملکرد سیستم تعلیق، امکان‌پذیر باشد. همچنین شیشه‌ی بادگیر روبروی موتورسوار، قابلیت تغییر ارتفاع دارد.

بی ام و R1300GS نمای چراغ

مشابه دیگر موتورسیکلت‌های پرچمدار بی‌ام‌و،  برای R1300GS هم نمایشگر TFT با وضوح بالا، کروز کنترل، رادار هشدار تصادف از جلو و تشخیص نقطه کور، استارت دکمه‌ای بدون کلید (Keyless)  و باتری لیتیوم ارایه می‌شود. همچنین‌ برای اولین‌بار در کلاس ادونچر بی‌ام‌و، کاسه چراغ سنتی حذف شده است تا نسل جدید LED به عنوان روشنایی روز، شب و مه‌شکن روی R1300GS وجود داشته باشد. این تجهیز به شکل X در نمای اصلی دیده می‌شود. نسل قبل به نام R1250GS، چراغ‌های نامتقارن داشت.

هزینه خرید جدیدترین محصول بی‌ام‌و موتوراد هنوز اعلام نشده است. مدل قبلی از سری R1250GS آستانه قیمت ۲۲ هزار دلار داشت.  مهم‌ترین رقبای R1300GS شامل هارلی دیویدسن پن امریکن و یاماها سوپر تِنِر ۱۲۰۰، به ترتیب ۲۱ و ۱۶ هزار دلار قیمت دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۷ رای

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (588 ديدگاه)

    کاربردیترین کلاس موتور سیکلت که جی اس توش فوق العادست
    کی تی ام سوپر ادونچر هم یه هیولای تمام عیاره
    اما سی ار اف ال…افریقای هوندا،،،،چکیده ای از جانسختی و ظرافت این دوتاست که حرفی واسه گفتن نمیذاره
    .
    تحربه سواری با ۱۱۵۹ جی اس رو دارم….ولی ۱۲۵۰ رو یه چیز دیگه میدونم

    موافقم 33
    مخالفم 3
    1. علی

      ۱۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (289 ديدگاه)

      آخه برادر ادونچر چه ربطی به تریل یا کراس داره

      موافقم 6
      مخالفم 12
      1. محمد

        ۱۱ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (588 ديدگاه)

        علی آقا…crf1000l africaچه ربطی به تریل و کراس داره؟

        موافقم 14
        1. علی

          ۱۲ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (289 ديدگاه)

          حق با شماست افریکا فاصله گذاشتی نفهمیدم

    2. سبحان

      ۱۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (323 ديدگاه)

      ترایموف تایگر جی تی خانواده پر باری داره در مقابل ب ام و
      بر خلاق ترایموف که موتور دور بالا و تعلیق گرون تر بهتر استفاده میکنه
      ب ام و از تعلیق ارزون تر و موتور دو پایین و گشتاور بالا استفاده میکنه
      با این حال ترایموف انجین اسپورت تر قوی تر داره ولی خب یکم گرون تر و البته یکم سنگین تر
      تو این کلاس یدونه هارلی دیودسون پان امرکیانا هست
      خیلی جذاب ولی خب رقیب جدی نیست ولی دلی خیلی دوست داشتنیه

      موافقم 1
      مخالفم 2
  2. amir-mr

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (405 ديدگاه)

    ما با ۱۲۵ CG میریم آفرود😭😂

    موافقم 32
    مخالفم 2
  3. علی

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (289 ديدگاه)

    موتور رویاهای من در ۱۸ سالگی دنیایی از هنر مود تعلیق داره که هیچ وسیله نقلیه ای ندارد چنین اپشنی شبیه زانتیا یه شاهکار تو موتور در کلاس خودش البته من الان ادونچر تایوانی دارم تا موقعی که این بیاد ایران استفاده میکنم 😊

    موافقم 5
    مخالفم 5
  4. حسین دهمرد

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2687 ديدگاه)

    قدرتش از زانتیا بیشتره.
    همین موتور رو بنداز رو یه هاچبک برو حالشو ببر

    موافقم 9
    مخالفم 2
  5. 18:45

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (706 ديدگاه)

    ب ام و لیدر تو این بخش از بازار بوده و هست.
    الان چند دلیل میارم:
    کسایی که اخبار دنیای موتورسیکلت ها رو هر چقدر هم که کم باشه طی دودهه اخیر اگه خونده باشن میدونن که، سری gs
    ب ام و همیشه یه الگو برای این کلاس بوده.
    جایی که رقبای اروپایی خصوصا ktm همیشه خواستن خودشون رو به فرمول مهندسی بی نظیر ب ام و نزدیک کنن که البته موفق هم بودن، ولی ب ام و با زیرکی ذاتی خودش با بروزرسانی های مکرر این سیکلت (بخصوص از سال 2007به بعد)، همیشه این سیکلت و لیدر گروه نگه داشته و با نسل اخیرش واقعا ترکونده…
    تا جایی که از دهه 2000به بعد سریgs
    ب ام و به “لندروور سرسخت” دنیای موتورسیکلت ها لقب گرفته!
    اونقدر جون سخت که اوایل دهه 2000میلادی این سیکلت تو مستند معروفی با هنرمندی ایوان مک گریگور مشهور، ایفای نقش کرد. جالب اینجاست که سری gs
    ب ام و از جانب مجله مشهور cycle world
    در سال 2012 لقب: برترین موتور سیکلت تورینگ دودهه اخیر رو هم گرفته بود!
    همه ساله هم دوباره این سیکلت تو کلاس ماجراجویانه از جانب کارشناس ها بهترین نمونه انتخاب میشه…
    به وفور هم تو این سالها ب ام و از دانش فرمول وان خودش تو طراحی پیشرانه های باکسر این مدل بهره گرفته بود که راندمان و خنک کاری پیشرانه تاریخی باکسر ب ام و رو افزایش داده.
    جالب تر اینه که بیشینه این سیکلت برمیگرده به 4دهه قبل و اولین نسل gs اون سالها اومدن بازار.
    نکته دیگه اینکه برای اولین بار این
    ب ام و بود که ترمز ABS رو تو دنیای سیکلت ها انبوه سازی کرد، اولین پیشرانه باکسر، اولین میل گاردان رو تو دنیای سیکلت ها جا انداخت، اولین موتورسیکلت واقعی تاریخ(شمایل و فناوری های پیشروی یه سیکلت واقعی) رو داشت هم bmw مدل
    R32 دهه 20میلادی بود، اختراع دوشاخه تلسکوپیک جلو، اختراع سیستم تعلیق جناغی جلو و حتی عقب برای سیکلت ها، بکارگیری چراغهای جلوی لیزری حتی تو سیکلت ها، عنوان سریعترین سیکلت جهان اوایل قرن 21 به مدت 12سال،بکارگیری اولین شاسی تمام کربن در موتورسیکلت ها،
    و هزاران نوآوری دیگه که کارشناس ها بخش ب ام و موتور راد رو با عنوان “سازنده محصولات غیر منتظره” می‌شناسن!

    موافقم 21
  6. Enzo Ferrari 2008

    ۱۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    موتور خوب به این میگن

    موافقم 10
  7. حامددریانی

    ۱۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا این موتور حرف داره واسه گفتن چون خودم دارم مدل ۲۰۲۰ و طی این ۲ سال چند سفر خارجی هم باهاش داشتم ک سرجمع بخام بگم ۱۷۶ روز تومسیر جهانگردی بودم و خیلی راصیم ازش هم ب لحاظ راحتی نشیمنگاه وهم صدای موتور در مسافتهای طولانی و طی این مسیر جهانگردی ک داشتم و تا اسپانیا و فرانسه رفتم و برگشتم تنها مصرفی این موتور روغن لنت ترمز و لاستیک بود و بهیچ عنوان خراب هم نشد خدارو شکر طی مسیر

  8. علیرضا نیکوکارalireza-nikoukar@yahoo.com

    ۱۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکی نیست بگه این موتور سیکلت که اینقدر به به و چه چه می‌کنید… اولا چند سیلندره ؟ موتور خطیه یا خورجین … انتقال توسط زنجیره یا گاردین و و و … آخه این چه جور گزارشی؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. Real

      ۱۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (38 ديدگاه)

      مریضم اینو خوندم کلی انرژی گرفتم لذت بردم

      موافقم 2
      مخالفم 0
  9. محسن

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (162 ديدگاه)

    کی میره ۲۲۰۰۰ دلار میده برای موتور حالا این ولش قیمت این موتور با این مشخصات غولش یک میلیارد و صد هست ولی سی بی ۱۳۰۰ قاچاق داره یک میلیاردو خورده ای فروخته میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا